یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا

یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند

آرش بوالحسنی
۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا

بازی‌های یوبی‌سافت (Ubisoft) در نسل هشتم بیش از هر زمان دیگری مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند. از مشکلات فنی گرفته تا پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، اما احتمالا بزرگ‌ترین مشکل این بازی‌ها به عقیده‌ی بسیاری، عدم نوآوری در آن‌ها و کپی‌برداری از یکدیگر باشد. موردی که یوبی‌سافت امید دارد تا در نسل نهم حل کند.

با توجه به فروش ناامیدکننده‌ی Tom Clancy’s The Division 2 و Ghost Recon: Breakpoint و نزدیک بودن نسل نهم کنسول‌ها، به نظر می‌رسد این ناشر بزرگ بالاخره تصمیم به تغییر روند کاری خود گرفته است. در نسل هشتم، عملکرد یوبی‌سافت به گونه‌ای بود که به هر یک استودیوهای زیر مجموعه این ناشر، یک بازی محول می‌شود، اما محصول نهایی تمام پرو‌ژه‌ها باید از زیر ذره‌بین یک تیم واحد عبور می‌کرد. یکی از کارکنان یوبی‌سافت که خواسته نامش فاش نشود در این باره گفته است:

بیشتر مواقع ایده‌ی یک یا دو نفر در تمامی بازی‌های ما گنجانده می‌شود. برای همین است که بازی‌های یوبی‌سافت همگی به هم شباهت دارند.

این مهم قرار است تغییر کند، چرا که از این به بعد برای هر فرنچایز، یک تیم جدا مسئول خواهد بود. با اینکه هنوز هم بر تمامی پروژه‌ها توسط سرژ هسکات (Serge Hascoet) بازبینی می‌شوند، اما هر یک از مسئولان پروژه، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت تا ایده‌های خود را به بازی تزریق کنند. برخی از این مسئولان، کارگردان Child of Light یعنی پاتریک پلورد (‌Patrick Plourde) و کارگردان Splinter Cell یعنی ماکسیم بلاند (Maxime Béland) که پس از یک سال حضور در اپیک گیمز (Epic Games) به یوبی‌سافت بازخواهد گشت، خواهند بود.

این به نظر حرکت رو به جلویی برای ناشری است که مسئول برخی از بهترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی است، اما در سال‌های اخیر در ارائه‌ی محصولات با کیفیت ناکام بوده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا
یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ghost.007 گفت:

    یه جوری عمل کن که دهن منتقدینت و تازه به دوران رسیده ها بسته بشه که بدونن بدون تو و امثال تو مثل ea صنعت گیم از گذشته پیشرفت نمیکرد

    • Sadegh.si گفت:

      دقیقاً دوست عزیز. واقعاً نمیدونم افرادی که از یوبیسافت بد میگن اون زمان که یوبیسافت با اساسین کرید، pop، رینبو و گوست ریکون و… یکه تازی میکرد کجا بودن. یوبیسافت شرکتیه که معمولی ترین عناوینش بازی هایی مثل good and evil هستن. اصلاً همین نسل یوبیسافت داشت پادشاهی میکرد و عناوین قدیمیش تا الان فروش دارن.
      واقعاً درک نمیکنم افرادی رو که فکر میکنن بیشتر از مسئولین یوبیسافت میفهمن! قبول دارم که خیلی از فنای قدیمی یوبیسافت مثل خود بنده ازش دل خوشی ندارن، اما هنوز هم احترامش واجبه. شاید یوبیسافت گاهی ضعیف ظاهر شده، اما هرگز چیزی به اسم «شکست» رو در نسل هایی که حضور داشته تجربه نکرده. و در آخر، زنده باد یوبیسافت!

      • biosoroushock گفت:

        بله دیگه ghost recon breakpoint و سری watch dogs و assassin’s Creed unity و division و steep و خیلی های دیگه شکست محسوب نمیشن از سری فار کرای نگم برات که از primal تا new dawn دارن مپش رو کپی پیست میکنن و هیچ خلاقیتی تو هیچ بخشی ندارن یوبیسافت بازی خوب داشت این نسل و به طور کلی بعضی بازی هاش قابل احترام هستن ولی هرگز نمیشه این واقعیت رو نادیده گرفت که الان یوبی بیشتر دنبال پوله تا خلاقیت و نوآوری و اکثر بازی هاش هم اخیرا ضعیف یا متوسط بودن

        • ghost.007 گفت:

          عیب نداره شما فقط بازیایه شرکتای بزرگ رو بازی کن و سمت یوبی نیا
          شما از اونایی که اگه لابد طرفدار یک تیم باشی تیمت ضعیف شده باشه دیگه طرفدارش نمیمونی :rotfl:

        • Sadegh.si گفت:

          دوست عزیز شما دقت نکردی من چی گفتم! شکست یعنی یک شرکت کاملاً فلج بشه؛ یه چیزی مثل کپکام نسل هفت. حالا با توجه به این توضیحات شما به بنده بگید، آیا یوبیسافت نسلی بوده که کاملاً فلج شده باشه؟ یوبیسافت هر نسل داره موفقیت های تجاری بیشتری کسب میکنه و همیشه پیشرو بوده. از بین این بازی هایی هم که نام بردید چندتاشون اصلاً شکست نبودن بلکه سود آور هم بودن و بقیه هم حداقل توسط دیگر عناوین سودشون جبران شده.
          ضمناً، بنده توی کامنت هم ذکر کردم که به عنوان یه فن قدیمی دل خوشی از یوبیسافت ندارم، اما یوبیسافت از لحاظ تجاری موفق بوده و هست و این برای یک ناشر مهمه نه فن های قدیمی! موفق باشید.

          • biosoroushock گفت:

            شما شکست رو اینجوری معنا کردی من جور دیگه فکر میکنم شکست یعنی نداشتن پیشرفت و ریسک پذیری یعنی نداشتن ایده های جدید یعنی بازی رو در تریلر یک جور نشون بدی و بازی نهایی چیز دیگه ای باشه یعنی تو بازی آفلاین microtransactions باشه یعنی قول بدی و بهش عمل نکنی یعنی ارزش پول بیشتر باشه برات نسبت به بازی خوب ساختن و متعهد موندن به یکسری استاندارد در بازی سازی، پول درآورده و ضرر هاشو جبران کرده خود این یک زنگ خطره چرا باید بازی ضرر ده داشته باشه که مجبور شه با اون یکی دو تا بازی خوبی که براش مونده تلافیش کنه؟شاید فکر کنی دارم سخت گیری میکنم ولی نه یوبی یه همچین شرکتی نبود وقتی یوبی رو نسبت به خودش و بقیه مقایسه کنی، (شکست) بیشتر جلوه میکنه تا پیشرو بودن و موفقیت تجاری

            • biosoroushock گفت:

              هرچند امیدوارم خودشو پیدا کنه و دوباره به ساخت بازی خوب رو بیاره

            • Sadegh.si گفت:

              دوست عزیز! اینکه یک شرکت ضرر میکنه چیز عجیبی نیست؛ همه ناشرها و استودیوهای بازیسازی ضرر میکنن، شما یه طوری ضرر یوبیسافت رو برجسته کردید که انگار بقیه ناشرها ضرر و خطا نمیکنن!
              صحبت های شما درسته، اما بنده قبل تر هم گفتم یوبیسافت هر نسل موفقیت های بیشتر داره کسب میکنه و اینکه چندتا فن قدیمی ازش راضی نیستن اصلاً براش مهم نیست؛ همونطور که برای ناشرهای دیگه هم همینطوره. «یوبی یه همچین شرکتی نبود» این حرفتون رو دقیقاً دارید به چه کسی دارید میزنید دوست عزیز؟! بنده از اوایل نسل ششم یوبیسافت رو دنبال میکنم و بیشتر عناوینش رو چه AAA و چه بازی های کوچک ترش رو تجربه کردم؛ پس خواهشاً این رو به کسی بگید که یوبیسافت رو نشناسه! در هر صورت من هم امیدوارم یوبیسافت در آینده عناوین بهتری بسازه و بیشتر به طرفدارها علی الخصوص «طرفداران قدیمی» اهمیت بده.

        • mamad1166 گفت:

          شما بازی نکن مگه مجبورت کردن بازی کنی ؟
          من که هم با primal حال کردم هم با new down
          اگر واقعا primal رو بازی کردی !!!! یه بازی شبیهش مثال بزن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • biosoroushock گفت:

            من فقط دارم عملکرد یوبیسافت رو بررسی میکنم و یک نگاه بدون تعصب بندازی میبینی یوبیسافت چه شرایطی داره بحث لذت بردن یا نبردن نیست و اینکه تفاوت رو چی معنا میکنی؟چند تا ماموت و تیر کمون و نیزه نوآوری محسوب نمیشه این بازی چه در ژانری که قرار داره و چه به عنوان یک فارکرای هیچ نوآوری در جوانب مختلف در جهت مثبت نداره این درباره نسخه ۵ و new dawn هم صدق میکنه بحث اینه که یوبی داره از اسمی که یکسری بازی هاش در کردن استفاده میکنه تلاش داره سریع و راحت پول در بیاره و به کیفیتشون کاری نداره و حتی آی پی های جدیدش هم شامل این مورد میشن

            • mamad1166 گفت:

              شما منتقدی یا گیمر ؟ اول این رو مشخص کن !! چون گیمر دنبال لذت تو بازی میگرده !! نه پیدا کردن نقص ها ! و بله همون تیر و کمان و چماق و دهکده و آپگرید دهکده و حیاط وحش و کرفتینگ جالب و … تفاوت ایجاد میکنه با یه شوتر واقعا تفاوتی ایجاد نمیکنه !!!؟؟؟ اون موقع که بازی اومد گفتن دقیقا کپی نقشه فارکرای ۴ هست اما با پوشش و ظاهر متفاوت خوب که چی ؟؟؟ من بازی کردم لذت بردم به دلایلی که بالا گفتم اینکه کلی گویی کنی و بگی بد بود و نظر شخصی خودت رو به عنوان یک اصل و فکت در نظر بگیری این اشکال داره و بله از نظر من تنها مشکل primal اگر اشتباه نکنم قیمت ۶۰ دلاریش بود که باید ۲۰ یا ۳۰ دلار قیمت میخورد چون یک بازی جدید نبود و بیشتر یک dlc برای فارکرای ۴ بود ولی یک dlc عالی ! از نظر من !

          • Playgrond games گفت:

            ایول مثل خودمی :yes:
            وجدانا سر پریمال دیگه واقعا فهمیدم منتقدین کورن

      • ghost.007 گفت:

        والا از زمانی که بچه بودم یادمه هر بازیی تو هر زمانی رو سیستمم میریختم یا ارم یوبیسافت میومد با اون انیمیشن تونل مانندش یا ارم ea میومد با اون صدای باحالی که داشت و میگفت
        Ea games challenge everything
        😥 چه دورانی بود و هنوزم برا این دوتا شرکت احترام قائلم هرچی هم پسرفت کنن باز هم دو تا شرکت فوق العادن :yes:

      • من با حرفت مخالفم
        آخه بگیم یکسال
        دوسال
        سه سال مردم رو موج سوار شن و بگن یوبی خوب نیست بازیاش یا معمولیه ولی وقتی اینهمه آدم میگن چرا نباید واقعیتو دید؟ البته این رو هم در نظر بگیریم که هرچی باشه به سلیقه بر میگرده اما مثلا افرادی مثل خودم اصلا تو این نسل با یوبی بجز دو سه مورد حال نکردم وگدر حالی که انقدر این شرکتو دوست داشتم نسل قبل همه چیزو چشم بسته میخریدم اما دیدم یوبی بازیاشو اصلا کامل نمیکنه و با یه عالمه ماموریت جانبی که همه مثل هم هستن پر میکنه(اشاره به اودیسی) خب آدم ناراحت میشه بابت پولی که داده(با توجه به وضعیت)
        حالا این نظر منه و احتمال اینکه غلط باشه بسیار بالاس اما من رو هم دریابید 😀

        • mamad1166 گفت:

          من اودیسی رو به غایت رسوندم ! و ضعفی که باعث بشه اذیت بشم توش ندیدم !!! نه اینکه ضعف نداره بازی بدون ضعف خیلی نادره !!! مثلا ۱۰۰ تا ماموریت فرعی داره بعد از انجام ۵۰ تاش برات تکراری میشه انجام نده !!!! اینا برای عاشقان اساسینز ادیسی هست که از گشت و گذار در محیطش لذت میبرن درست مثل اونایی که یک بازی رو ۴ بار تموم میکنن !!! شما با مراحل اصلی عالی و داستان فوق العاده و محیط های زیبا و مبارزات چالش برانگیز و ماموریت های فرعی غیر تکراریش حال کن بعد برو سراغ بازی بعدی !!!

      • M4HD1 گفت:

        معلوم دیگه تا وقتی یوبی امثال شما رو داره…. وضعش همینه….

  • aliboostani گفت:

    اگه خلاق تر بودن به معنی ساخت splinter cell جدید مثل نسخه های قبلی و با حال و هوای اونا یا prince of persia جدید باشه مطمئنا همه استقبال میکنن

    • TIK-TAK گفت:

      امیدوارم نسل ۹ یک اساسینس بسازه که گرافیکش و جزئیاتش درحد رد دد باشه

    • mamad1166 گفت:

      من خودم از یوبیسافت شاکیم ! چون دوست دارم اپلسنتر سل جدید و پرنس جدید رو بازی کنم اما موندم منظور از خلاقیت چیه !!!!
      یه چند سالی با اساسینز به تکرار افتاده بود با اوریجینز و ادیسی دوباره یه اساسینز عالی دیدیم نامزد بازی سال هم شد !!!
      فور آنجر یه آی پی کاملا جدید که پر طرفدار شد !
      رینبو سیکس سیج که ملت دارن از سر و کولش بالا میرن از بس جذابه ! گاست ریکان واید لندز که واقعا یه پیشرفت بود برای این سری و البته اساسینز ادیسی دیویژن هم والا تا جایی که من خوندم نقدا رو راضی کننده بوده !!! و یک آی پی جدید هست از این شرکت تو نسل ۸ ! فور آنر هم آی پی جدید و پر طرفدار هست !! و البته فارکرای ۴ و ۵ که عالی بودن ! اینکه من یا شما سبک بعضی از این بازیا رو دوست نداریم یا امکان بازی کردن آنلاین ها رو نداریم فکر نکنم مشکل یوبیسافت باشه !

  • Milad TK گفت:

    ذهن خلاق می خوای بیا من بهت می دوم تیم لازم نیست من خودم تیمم … انقدر ایده بهت میدم که تا نسخه ۱۰۰۰ بازیهات ایده کم نیازی – مثلا واسه اسپلینترسل یادبود تام رو همچین گرامی بدارم که اون دنیا ازم راضی باشه و خوشحال شه از من و اگه دعاش جواب میده دعا کنه

  • Milad TK گفت:

    همین الان لب تر کن سه چهارتا ایده بسلفم برات …اوووچه…. بیا عطسه کردم ایده طلایی داد دیگه چی؟

  • Milad TK گفت:

    میدونمم که یک سری هستن الکی به من منقی میدن کرم دارن مثلا اون رو کامنت گذاشتم ۶۴ تا منفی دادن یکی دیگه کامنت منو دقیقا کپی کرد …چیز جدید نداد دقیقا کامنت من بود هفتاد تا لایک دادن بهش ، بدید اصلا به درد ک … کرم دارین دیگه الکی دارین منفی میدین نه فحش میدم تو کامن نه حرف زشت دارم توضیح میدم یارو منفی میده دیگه کلا بریدم از شماها

  • Mr Hill93 گفت:

    اره گوست ریکان بریک پوینت هم شاهده یوبی فقط به فکر شیر دوشیه همین و بس وگرنه باید فرانچایز های قدیمی شو دوباره احیا میکرد مث پرنس آف پرشیا و اسپلینتر سل ولی برا این دو بازی نمیتونه مولتی قرار بده تا ازشون شیر دوشی کنه برا همین ی نسخه هم ازشون نمیسازه

  • واقعا یوبی سافتم خوب عمل کرد. چنتا بازی خوب داد تو این نسل. دمش گرم

  • Mgs4 گفت:

    اقا حرف از یوبی سافت شد یه کلیپ تو اینستا دیدم که داشت یه ماد برای واچداگز رو نشون میداد که گرافیک بازی رو بهE3
    ۲۰۱۲خیلی نزدیک کرده بود لعنتی گرافیکش لیجند رو میخورد
    پشمام ریخت خوشبحال pcگیمر هایی که سیستم غول دارن ومیتونن این ماد رو تجربه کنن یوبیسافت باید چندتا ماد ساز استخدام کنه که بازی هاش رو به تریلر نزدیک کنن

  • Advent Sorrow گفت:

    جناب یوبی سافت اولین قدم این هستش که فرنچایزهای داستانی تازه بسازی، دومین قدم این هستش که بتونی تعادلی بین هسته اصلی بازی(هویت هر اثر) و نوآوری پیدا کنی نه این که سری AC رو به دزدان دریایی ربط بدی و اسمشو بذاری نوآوری در صورتی که در حقیقت حتی نوآوری هم نداشت.(اثر خوب اما بی هویت) سومین قدم هم اینه که مرحله پولیش بازی ها رو بهتر از قبل اجرا کنی. آخرین قدم هم اینه که فرنچایزهای قدیمی مثل PRINCE OF PERSIA رو بازیابی کنی.

  • اساسین و فارکرای خوب بسازه عالیه.

  • نسل بعدی اساسینا رو نکشونه کره مریخ صلوات 😐

  • sasuto گفت:

    مثلا میخوان اساین رو ببرن فضا . جون مادرتون از اساسین دست بردارید برش گردونید به ریشه هاش . اودیسه گیم عالی بود من خودم خیلی بازیش کردم ولی اساین نبود

  • هیچ خلاقیتی اندازه ی ساخت یه نسخه جدید از Splinter cell ارزش نداره.
    اونم بعد از یک نسل غیبت.

  • Rich Man گفت:

    اگر بدترین انتقاد به بازی های این شرکت فقدان نوآوری و شبیه بودن و پرداخت های درون برنامه ای باشه
    در عجبم پس فرنچایز Call Of Duty چیه ؟

  • Paprika گفت:

    درسته بازی های اسسین ادیسه و فاکراری ۵ و دویژن ۲ و (تقریبا بیشتر بازی های این نسل یوبی سافت ) سرگرم کننده و پرفروش بودن
    اما باید قبول کرد یوبی سافتی که نسل ۷ بود که بالاتر و بهتر یوبی سافت این نسل بود
    یوبی شرکت کمی نیست و پایه و اساس گیم هست و تقریبا بدون اون صنعت گیم بی معنا بود
    امیدوارم با توجه به فروش کم این ۲ بازی اخیر و عملکرد ضعیفشون یوبی سافت به خودش بیاد و به دوره ی شاهکار خودش برگرده (الانم کم شرکتی نیست اما یوبی سافت نسل ۷ نیست )

  • mamad1166 گفت:

    یه جوری میگه ناکام بوده انگار کسی فارکرای۵ و نیودان و اساسینز کرید آدیسی و رینبو سیکس و فورآنر و گاست ریکان واید لندز و … رو بازی نکرده !!!!

  • یوبیسافت درسته هر چند عملکردش بد بود در عرضه بازی هایی مثل ghost reccon جدید یا far cry new dawn
    ولی خداییش عناوین با کیفیتی داره و هنوزم تنها شرکتی هستش که بیشترین عناوین aaa رو میسازه و عرضه میکنه و هیچ هراسی از این کار نداره و هر از گاهی در خیره ها هم شرکت میکنه
    و اینم بگم چیزی که طرفدارا خیلی ساله منتظرشن رو عرضه نمیکنه splinter جدید و prince of persia
    بی صبرانه منتظر این دو و assassins و far cry بعدی هستم

  • Milad TK گفت:

    عشق فقط تام کلنسی ! خدابیامرزت مرد

  • ehsan M گفت:

    اصلا ادم باورش نمیشه که گیمرا اینقدر جدید شدن که اسم بازی که روزی بزرگترین و اصلی ترین بازی یوبی سافت بوده رو به زبون نمیارن prince of persia روزی بهترین بازی یوبی بود و خداکنه روزی برگرده

    • Milad TK گفت:

      یوبی سافت با اون ابروریزی که سر ۲ ترون و نسخه بعدیش کرد کلا همه ازش متنفر شدند و از یوبی سافت گله کردند کجای کاری داشت تو چه عرصه ای سیر می کنی بعد واسه اینکه یکم اروم کنه جوو فرگتن سند رو ساخت ولی کلا پروژه رو بعد اون آبروریزی گذاشت کنار ! تو ۳ یا همون ۲ ترون اصلا معلوم نشد دارک ترونمون چی اومد ! توی بعدشم که کلا رید دادا توجه نمی نمویی !! بزرگترین ؟ اصلی ترین؟ بهتره بگی مایه ننگ و آبروریزی و خفت !

  • شایعه شده نسخه ی جدید معرفی میشه راگناروک هیدن بلید هم برگشته شاید یوبی سافتم به اوج برگرده مثه کپکام و مخاطبین رو شاد کنه رزیدنت اویل و دویل می کرای طوان کرد و منو برد به قدیما

  • ERFAN103079 گفت:

    تا وقتی که یه نگاه به آی پی های نسل ۷ نکنه یه درسی نگیره نسل بعد هیچ ۱۰۰ نسل دیگه هم موفق نمیشه

  • عملکرد یوبی سافت توی نسل هشت متوسط روبه پایین بود بازی های خوبی مثل اساسین اوریجینز و ادیسه بودن و از اون طرف اشغال هوایی مثل گوست ریکان بریک پوینت

  • mamad1166 گفت:

    اگر منظور از خلاقیت بازی مثل دث استرندینگ هست امیدوارم تعداد استودیوهای خلاق زیاد نشن !!! البته این نظر شخصی من هست چون یه ۴ ساعتی پیاده روی کردم خسته شدم !!!

یوبی‌سافت قصد دارد تا در نسل نهم خلاقانه‌تر عمل کند - گیمفا