اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

یکی دو بار اولی که خودتان بازی های استاد میازاکی را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر از آن دفعاتی است که باید به راهنماهای این عناوین مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.  افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و خیلی از ما وقتی به راهنماهای خارجی مراجعه کرده ایم تازه دریافته ایم کلی از موارد بازی بوده که نمی دانسته ایم و شخصیت ها و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند.

به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بازی های هیدتا میازاکی واقعا شگفت انگیز هستند هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

داستان ما و بونفایرها… داستان عشقی دشوار…

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 تصمیم گرفتم تا با انجام یک نظر سنجی از شما عزیزان راهنمای بعدی را تعیین کنم و این اتفاق رخ داد و بازی بی نظیر Dark Souls Remastered توسط شما عزیزان برای راهنمای جامع بعدی تعیین گردید. انتخابی که برای من نیز بسیار عالی بود تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls دارم و آن را در نسل هشتم نیز بازی کرده ام در کنار ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که همان ظور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls Remastered برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل انتخاب شما در نظرسنجی نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم.  در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در روند راهنما به دی ال سی بازی که در نسخه ریمسترد قرار دارد نیز خواهیم پرداخت. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو می کشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود و انتخاب خود شما بوده است نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با چهاردهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

نقشه ای کلی از مناطق بازی و موقعیت آنها نسبت به یکدیگر

در آخرین بخش راهنمای قبلی در منطقه New Londo Ruins باس Four Kings را شکست دادیم که در ابتدای این قسمت مروری ر آن خواهیم داشت تا بعد از آن به منطقه جدید The Duke’s Archives برویم.

  • The Abyss: Boss Fight – The Four Kings

از لبه پله ها بپرید پایین به درون سیاهی و در Abysss فرود می آیید اگر حلقه دستتان باشد. اینجا و در دل سیاهی مطلق Abyss باید با ۴ حاکم New Londo Ruins (البته در اصل ۵ تا هستند) که قبلا توسط هنر و جادوی تخلیه ی جان (the art of lifedrain) وسوسه شدند و به همین خاطر به اعماق سیاهی Abyss افتادند، مبارزه کنید که یکی از باس های اصلی برای خط داستانی بازی هستند. در تمام نبرد باید حلقه Covenant of Artorias Ring دستتان باشد و اگر آن را در بیاورید می میرید. البته بعد از شکست باس دیگر لازم نیست دستتان باشد. برخلاف نام این باس، این باس فایت در واقع مبارزه با ۵ نفر است که همگی با هم خط سلامتی یک باس را دارند و هر کدام هم برای ظاهر شدن یک زمان مشخص دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

از لبه پله ها بپرید پایین به درون سیاهی و در Abysss فرود می آیید اگر حلقه دستتان باشد. اینجا و در دل سیاهی مطلق Abyss باید با ۴ حاکم New Londo Ruins (البته در اصل ۵ تا هستند) که قبلا توسط هنر و جادوی تخلیه ی جان (the art of lifedrain) وسوسه شدند و به همین خاطر به اعماق سیاهی Abyss افتادند، مبارزه کنید که یکی از باس های اصلی برای خط داستانی بازی هستند. در تمام نبرد باید حلقه Covenant of Artorias Ring دستتان باشد و اگر آن را در بیاورید می میرید. البته بعد از شکست باس دیگر لازم نیست دستتان باشد. جالب است بدانید که از The Four Kings به عنوان خطرناک ترین باس فایت در دفعات بعدی بازی یعنی New Game + و بعد از آن یاد می شود. همچنین خط سلامتی این باس از نظر مقدار، بالاترین در بین کل باس های دارک سولز ۱ است.

یعنی وقتی اولی می آید اگر خیلی سریع آن را بکشید کمی وقت دارید که تا قبل از ظاهر شدن دومی آیتم سلامتی بخورید و… سپس دومی را سریع بکشید و همین روند را برای سومی و چهارمی ادامه دهید ولی خب به حرف خیلی راحت تر است زیرا زمان بین ظاهر شدن آنها اصلا زیاد نیست و وای به روزی که به موقع آنها را نکشید و چندتایی بریزند سرتان که قطعا کارتان تمام است. یعنی اگر مبارزه را زیاد طول بدهید هر ۵ تای آنها نهایتا یکی یکی می آیند سراغتان، ولی بر عکسش هم هست و اگر خیلی سریع ضربات کاری به آنها بزنید و دخلشان را بیاورید خط سلامتی باس ها به چهارمی هم نمی رسد و با همان ۳ تای اول باس فایت تمام می شود، یعنی همه چیز به سرعت عمل و قدرت شما بستگی دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اول که می رسید به Abyss شاید کمی گیج شوید زیرا تاریکی مطلق است. اما حول نشوید. فقط شروع کنید دوربین را بچرخانید تا به محض این که اولی از هر جهتی ظاهر شد (اول کمی از دورتر ظاهر می شود) اگر جادوگر هستید که از همان جا شروع کنید به زدنش و اگر مبارز هستید سریعا بدوید بروید به سمتش و بسیار نزدیک به او در کنار بدنش از یکی از دو سمت بایستید و خیلی سریع شروع به ضربه زدن کنید و آن را از پای در آورید تا قبل از این که دومی بخواهید بیاید. اینجا دفاع خیلی به درد نمی خورد. بهتر است قوی ترین سلاحتان را دو دستی بگیرید و خیلی سریع و با قدرت ضربه بزنید و اگر هم ضربه می خورید می توانید بعد از کشتن باس آیتم بخورید و یا اگر دیدید خط سلامتیتان رفت زیر ۵۰ درصد، کمی بروید عقب و آیتم بخورید، ولی دفاع و .. را بی خیال شوید و سریع به باس ضربه بزنید. البته همیشه مقداری قدرت بدنی برای غلت زدن نگه دارید که گیر نکنید. دقیقا باید همین روش را برای هر کدام از این باس ها اجرا کنید و اگر سریع و قوی عمل کنید حتی بین هر کدامشان مقداری زمان هم برای استفاده از آیتم و Humanity و… خواهید داشت

جالب است بدانید که از The Four Kings به عنوان خطرناک ترین باس فایت در دفعات بعدی بازی یعنی New Game + و بعد از آن یاد می شود. همچنین خط سلامتی این باس از نظر مقدار، بالاترین در بین کل باس های دارک سولز ۱ است. اول که می رسید به Abyss شاید کمی گیج شوید زیرا تاریکی مطلق است. اما حول نشوید. فقط شروع کنید دوربین را بچرخانید تا به محض این که اولی از هر جهتی ظاهر شد (اول کمی از دورتر ظاهر می شود) اگر جادوگر هستید که از همان جا شروع کنید به زدنش و اگر مبارز هستید سریعا بدوید بروید به سمتش و بسیار نزدیک به او در کنار بدنش از یکی از دو سمت بایستید و خیلی سریع شروع به ضربه زدن کنید و آن را از پای در آورید تا قبل از این که دومی بخواهید بیاید. اینجا دفاع خیلی به درد نمی خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

برخلاف نام این باس، این باس فایت در واقع مبارزه با ۵ نفر است که همگی با هم خط سلامتی یک باس را دارند و هر کدام هم برای ظاهر شدن یک زمان مشخص دارند. یعنی وقتی اولی می آید اگر خیلی سریع آن را بکشید کمی وقت دارید که تا قبل از ظاهر شدن دومی آیتم سلامتی بخورید و… سپس دومی را سریع بکشید و همین روند را برای سومی و چهارمی ادامه دهید ولی خب به حرف خیلی راحت تر است زیرا زمان بین ظاهر شدن آنها اصلا زیاد نیست و وای به روزی که به موقع آنها را نکشید و چندتایی بریزند سرتان که قطعا کارتان تمام است. یعنی اگر مبارزه را زیاد طول بدهید هر ۵ تای آنها نهایتا یکی یکی می آیند سراغتان، ولی بر عکسش هم هست و اگر خیلی سریع ضربات کاری به آنها بزنید و دخلشان را بیاورید خط سلامتی باس ها به چهارمی هم نمی رسد و با همان ۳ تای اول باس فایت تمام می شود، یعنی همه چیز به سرعت عمل و قدرت شما بستگی دارد.

بهتر است قوی ترین سلاحتان را دو دستی بگیرید و خیلی سریع و با قدرت ضربه بزنید و اگر هم ضربه می خورید می توانید بعد از کشتن باس آیتم بخورید و یا اگر دیدید خط سلامتیتان رفت زیر ۵۰ درصد، کمی بروید عقب و آیتم بخورید، ولی دفاع و .. را بی خیال شوید و سریع به باس ضربه بزنید. البته همیشه مقداری قدرت بدنی برای غلت زدن نگه دارید که گیر نکنید. دقیقا باید همین روش را برای هر کدام از این باس ها اجرا کنید و اگر سریع و قوی عمل کنید حتی بین هر کدامشان مقداری زمان هم برای استفاده از آیتم و Humanity و… خواهید داشت. به این شکل خط سلامتی باس ها را خالی کرده و باس را از بین ببرید و نفسی به راحتی بکشید. بعد از کشته شدن این باس، Bequeathed Lord Soul Shard و ۶۰۰۰۰ روح و ۴ عدد Humanity می گیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

برای رسیدن به این منطقه سفر کنید به اولین بونفایری که در آنور لوندو رفتیم (در یک اتاق بود که یک فایرکیپر هم کنار آتشش نشسته بود) که اگر یادتان باشد بیرون اتاق یونفایر بخش های تالار مانند عظیم به چپ و راست می رفتند که شوالیه های غول پیکر در آنها ایستاده بودند و از یکی دو صندوق هم محافظت می کردند. وقتی از اتاق بونفایر بیرون آمدید بپیچید به چپ و وارد تالار شوید و می دانید که در سمت راست این تالار یک خروجی است که از چند پله بالا می رود و یک شوالیه عظیم جلوی پله هاست. قبلا گفتم که آن مسیر را نروید چون فایده ندارد و راهش به The Duke’s Archives بسته است. ولی وقتی که Lordvessel را بعد از شکست Ornstein and Smough گرفتیم این راه باز شده است و  وقت آن است که به این مسیر برویم.

حالا بعد از شکست این باس وقتش است که به The Duke’s Archives برویم.

  • The Duke’s Archives

آیتم هایی که در این منطقه وجود دارند:

  • Twinkling Titanite
  • Crystal Knight Shield
  • Twinkling Titanite
  • Archive Tower Cell Key
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

دو گراز را بکشید و وارد اتاق شوید و بونفایر را روشن نمایید. سپس از پله ها بالا رفته و سوار آسانسور شوید. در بالا وارد اتاق بزرگ بعدی شوید و از سمت چپ راهروهای بالایی، از درون صندوق TWINKLING TITANITE را بردارید و از سمت راستش هم یک صندوق دروغی است که مراقب باشید و آن را از بین ببرید و CRYSTAL KNIGHT SHIELD را بگیرید. حالا از اینجا مجددا با آسانسور بالا بروید. در بالا به یک درب مه گرفته می رسید که به باس می رسد و باید بدانید که اینجا باس شکست ناپذیر است و کلا چاره ای جز مرگ که جزو روند بازی است ندارید.

  • Archive Prison Extra Key
  • Miracle: Soothing Sunlight
  • Miracle: Bountiful Sunlight
  • Archive Tower Giant Door Key
  •  Large Soul of a Brave Warrior
  • (Maiden (Armour Set
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

وقتی که بیدار می شوید خودتان را در یک سلول زندان می یابید. نگهبان را که به میله ها تکیه داده بکشید و کلید ARCHIVE TOWER CELL KEY را بگیرید. در بونفایر سلولتان استراحت کنید و سپس از آن خارج شوید و دشمنانی که اینجا هستند را بکشید. از پله ها پایین بروید و سعی کنید که به هر سلولی که می رسید دربش را باز کنید. از یکی از این سلول ها می توانید بپرید به سلول زیرین که دربش بسته است و ARCHIVE PRISON EXTRA KEY را بردارید.

  • White Seance Ring
  • Twinkling Titanite
  • Sorcery: Strong Magic Shield
  • Blue Titanite Chunk
  • Enchanted Falchion
  • Archive Tower Giant Cell Key
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اگر اینجا تمام دشمنانی که وجود دارند را بکشید می توانید MIRACLE: SOOTHING SUNLIGHT و MIRACLE: BOUNTIFUL SUNLIGHT را دریافت نمایید. همچنین در کف این منطقه شخصیت Big Hat Logan را در پشت دشمنان در یک سلول می بینید که بعد به سراغش می آییم.

  • Crystal Ember
  • (Channelers (Armour Set
  • Fire Keeper Soul
  • (Prism Stone (x20
  • (Crystalline (Armour Set 
  • Blue Titanite Chunk
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

بیرون اتاق یک نردبان است که بالا بروید. دشمنان را بکشید و کلید ARCHIVE TOWER GIANT DOOR KEY را از صندوق بردارید. همچنین دستگیره ای که اینجاست را بکشید و صدایی می شنوید. برگردید پایین و مجددا از پله های مارپیچی بالا بروید. اینجا یک درب هست که حالا می توانید باز کنید و در آن یک جسد با LARGE SOUL OF A BRAVE WARRIOR قرار دارد.

برای رسیدن به این منطقه سفر کنید به اولین بونفایری که در آنور لوندو رفتیم (در یک اتاق بود که یک فایرکیپر هم کنار آتشش نشسته بود) که اگر یادتان باشد بیرون اتاق یونفایر بخش های تالار مانند عظیم به چپ و راست می رفتند که شوالیه های غول پیکر در آنها ایستاده بودند و از یکی دو صندوق هم محافظت می کردند. وقتی از اتاق بونفایر بیرون آمدید بپیچید به چپ و وارد تالار شوید و می دانید که در سمت راست این تالار یک خروجی است که از چند پله بالا می رود و یک شوالیه عظیم جلوی پله هاست. قبلا گفتم که آن مسیر را نروید چون فایده ندارد و راهش به The Duke’s Archives بسته است. ولی وقتی که Lordvessel را بعد از شکست Ornstein and Smough گرفتیم این راه باز شده است و  وقت آن است که به این مسیر برویم. شوالیه را شکست داده و از پله ها بالا بروید و مسیر را ادامه دهید تا وارد یک بخش راهرو مانند که ورودی The Duke’s Archives است شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اگر قبل از عبور از درب به سمت چپ آن بروید یک راهروی چوبی است که با دقت از انتهای آن پایین بپرید و می توانید MAIDEN ROBE, MAIDEN GLOVES, MAIDEN SKIRT, MAIDEN HOOD و WHITE SEANCE RING را بردارید. سالنی که اینجاست را دنبال کنید تا به یک بخش بزرگ دیگر از archives برسید.

در این راهرو باید دو دوست قدیمی که بعد از چند وقت می بینیدشان را شکست دهید. البته دوست که چه عرض کنم، منظورم گرازهای زره پوش است! این دو گراز را بکشید و وارد اتاق شوید و بونفایر را روشن نمایید. سپس از پله ها بالا رفته و سوار آسانسور شوید. در بالا وارد اتاق بزرگ بعدی شوید و از سمت چپ راهروهای بالایی، از درون صندوق TWINKLING TITANITE را بردارید و از سمت راستش هم یک صندوق دروغی است که مراقب باشید و آن را از بین ببرید و CRYSTAL KNIGHT SHIELD را بگیرید. حالا از اینجا مجددا با آسانسور بالا بروید. در بالا به یک درب مه گرفته می رسید که به باس می رسد و باید بدانید که اینجا باس شکست ناپذیر است و کلا چاره ای جز مرگ که جزو روند بازی است ندارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اتاق کوچکی که در کنار این منطقه قرار دارد حاوی صندوقی با BLUE TITANITE CHUNK است. در اتاق بزرگ هم یک صندوق میمیک در سمت راست عقب اتاق وجود دارد که با دقت آن را بکشید و ENCHANTED FLACHION را بردارید. یک صندوق دیگر هم اینجاست که از آن ARCHIVE TOWER GIANT CELL KEY را بردارید . از صندوق سوم هم SIX-EYED HELM OF THE CHANNELERS, ROBE OF THE CHANNELERS, GAUNTLETS OF THE CHANNELERS, WAISTCLOTH OF THE CHANNELERS را بردارید.

وقتی که بیدار می شوید خودتان را در یک سلول زندان می یابید. نگهبان را که به میله ها تکیه داده بکشید و کلید ARCHIVE TOWER CELL KEY را بگیرید. در بونفایر سلولتان استراحت کنید و سپس از آن خارج شوید و دشمنانی که اینجا هستند را بکشید. از پله ها پایین بروید و سعی کنید که به هر سلولی که می رسید دربش را باز کنید. از یکی از این سلول ها می توانید بپرید به سلول زیرین که دربش بسته است و ARCHIVE PRISON EXTRA KEY را بردارید. همینطور مسیر پله ها را به پایین ادامه دهید تا به کف این منطقه برسید. اگر اینجا تمام دشمنانی که وجود دارند را بکشید می توانید MIRACLE: SOOTHING SUNLIGHT و MIRACLE: BOUNTIFUL SUNLIGHT را دریافت نمایید. همچنین در کف این منطقه شخصیت Big Hat Logan را در پشت دشمنان در یک سلول می بینید که بعد به سراغش می آییم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اینجا مراقب جادوگران اسنایپ کننده باشید زیرا یکی از آنها به طور پشت سر هم و روی مخ، از بالا به شما شلیک می کند. به چپ بروید و مسیر را ادامه دهید تا به نیمه بزرگ دیگر این منطقه بزرگ برسید و از پله ها بالا بروید.

بیرون اتاق یک نردبان است که بالا بروید. دشمنان را بکشید و کلید ARCHIVE TOWER GIANT DOOR KEY را از صندوق بردارید. همچنین دستگیره ای که اینجاست را بکشید و صدایی می شنوید. برگردید پایین و مجددا از پله های مارپیچی بالا بروید. اینجا یک درب هست که حالا می توانید باز کنید و در آن یک جسد با LARGE SOUL OF A BRAVE WARRIOR قرار دارد. در بالای پله ها از نردبان بالا بروید و درب را باز کنید. اگر قبل از عبور از درب به سمت چپ آن بروید یک راهروی چوبی است که با دقت از انتهای آن پایین بپرید و می توانید MAIDEN ROBE, MAIDEN GLOVES, MAIDEN SKIRT, MAIDEN HOOD و WHITE SEANCE RING را بردارید. سالنی که اینجاست را دنبال کنید تا به یک بخش بزرگ دیگر از archives برسید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

در نیمه پله ها یک دستگیره است که اجازه می دهد پله ها را بچرخانید. این کار را بکنید و سپس پایین بروید. اینجا یک صندوق است که از آن TWINKLING TITANITE را بردارید. حالا از پله ها کاملا بروید بالا تا به بخش بالایی آن سمت برسید. دوباره برگردید به نیمه قبلی این بخش و یک بخش فاصله افتاده در امتداد راهرو می بینید که از آن می توانید بپرید پایین روی پله هایی که در وسط این اتاق است. جادوگران را نابود کنید و سپس به راست بروید و از صندوق SORCERY: STRONG MAGIC SHIELD را بردارید.

اینجا مراقب جادوگران اسنایپ کننده باشید زیرا یکی از آنها به طور پشت سر هم و روی مخ، از بالا به شما شلیک می کند. به چپ بروید و مسیر را ادامه دهید تا به نیمه بزرگ دیگر این منطقه بزرگ برسید و از پله ها بالا بروید. در نیمه پله ها یک دستگیره است که اجازه می دهد پله ها را بچرخانید. این کار را بکنید و سپس پایین بروید. اینجا یک صندوق است که از آن TWINKLING TITANITE را بردارید. حالا از پله ها کاملا بروید بالا تا به بخش بالایی آن سمت برسید. دوباره برگردید به نیمه قبلی این بخش و یک بخش فاصله افتاده در امتداد راهرو می بینید که از آن می توانید بپرید پایین روی پله هایی که در وسط این اتاق است. جادوگران را نابود کنید و سپس به راست بروید و از صندوق SORCERY: STRONG MAGIC SHIELD را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

در مسیر برگشتتان به پایین پله ها، آن را بچرخانید و این به شما اجازه می دهد که به دربی که یک نور زرد رنگ روشن دارد برسید. از نردبان بروید پایین و سوییچی که اینجاست را بکشید تا یک میانبر باز شود که مستقیم شما را به بونفایر بالکن می برد. استراحت کنید و برگردید جایی که دستگیره را کشیدید. اتاق کوچکی که در کنار این منطقه قرار دارد حاوی صندوقی با BLUE TITANITE CHUNK است. در اتاق بزرگ هم یک صندوق میمیک در سمت راست عقب اتاق وجود دارد که با دقت آن را بکشید و ENCHANTED FLACHION را بردارید. یک صندوق دیگر هم اینجاست که از آن ARCHIVE TOWER GIANT CELL KEY را بردارید . از صندوق سوم هم SIX-EYED HELM OF THE CHANNELERS, ROBE OF THE CHANNELERS, GAUNTLETS OF THE CHANNELERS, WAISTCLOTH OF THE CHANNELERS را بردارید. یک صندوق چهارم هم هست که پشت قفسه کتاب ها مخفی است و CRYSTAL EMBER دارد.

در مسیر برگشتتان به پایین پله ها، آن را بچرخانید و این به شما اجازه می دهد که به دربی که یک نور زرد رنگ روشن دارد برسید. از نردبان بروید پایین و سوییچی که اینجاست را بکشید تا یک میانبر باز شود که مستقیم شما را به بونفایر بالکن می برد. استراحت کنید و برگردید جایی که دستگیره را کشیدید. اتاق کوچکی که در کنار این منطقه قرار دارد حاوی صندوقی با BLUE TITANITE CHUNK است. در اتاق بزرگ هم یک صندوق میمیک در سمت راست عقب اتاق وجود دارد که با دقت آن را بکشید و ENCHANTED FLACHION را بردارید. یک صندوق دیگر هم اینجاست که از آن ARCHIVE TOWER GIANT CELL KEY را بردارید . از صندوق سوم هم SIX-EYED HELM OF THE CHANNELERS, ROBE OF THE CHANNELERS, GAUNTLETS OF THE CHANNELERS, WAISTCLOTH OF THE CHANNELERS را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

بروید به سمت بخش مه گرفته و به این طریق وارد بخشی جنگلی می شوید که در اینجا باید مراقب دشمنان کریستالی باشید. در وسط این منطقه از روی جسد CRYSTALLINE HELM, CRYSTALLINE ARMOR, CRYSTALLINE GAUNTLETS و CRYSTALLINE LEGGINGS را بردارید. همچنین در بخش عقبی این منطقه و نزدیک دیوار، یک BLUE TITANITE CHUNK را بردارید. بخش پایینی این منطقه، یعنی سمت چپ از جایی که وارد جنگل شدیم، به ورودی منطقه Crystal Cave می رسد.

یک صندوق چهارم هم هست که پشت قفسه کتاب ها مخفی است و CRYSTAL EMBER دارد. حالا کل مسیر را برگردید به جایی که پله های مارپیچی بود و در سلول زندانی شده بودید و به بخش کف این منطقه بروید و دشمنان را بکشید و حالا با کلیدی که دارید می توانید سلول شخصیت Big Hat Logan را باز کنید که حالا اسپل های خیلی قدرتمندی می فروشد. همچنین از اینجا می توانید آخرین روح فایر کیپر FIRE KEEPER SOUL در بازی را بردارید (البته جدا از این که خود فایرکیپرها را بکشید و روحشان را بگیرید). حالا دوباره برگردید به جایی که قبل تر کلید درب بزرگ را از صندوق برداشتیم (جایی که ۴ صندوق بود). اینجا دستگیره را بکشید تا یک پله های مخفی باز شود و در پایین آن یک صندوق دیگر است که ۲۰ عدد PRISM STONE را از آن بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

این منطقه اگر دقت نکنید و حواستان نباشد که چکار می کنید، می تواند واقعا شما را آزار دهد. اگر یک جهت اشتباه در مسیر پایین رفتن از روی کریستال ها بروید خواهید مرد.

حالا بروید به سمت بخش مه گرفته و به این طریق وارد بخشی جنگلی می شوید که در اینجا باید مراقب دشمنان کریستالی باشید. در وسط این منطقه از روی جسد CRYSTALLINE HELM, CRYSTALLINE ARMOR, CRYSTALLINE GAUNTLETS و CRYSTALLINE LEGGINGS را بردارید. همچنین در بخش عقبی این منطقه و نزدیک دیوار، یک BLUE TITANITE CHUNK را بردارید. بخش پایینی این منطقه، یعنی سمت چپ از جایی که وارد جنگل شدیم، به ورودی منطقه Crystal Cave می رسد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اینجا نکاتی که بازیبازان دیگر در بازی برای شما قرار داده اند هم راهنمای خوبی برای رفتن روی مسیر درست است. 

  • منطقه Crystal Cave

آیتم هایی که در این منطقه وجود دارند:

  • Humanity
  • Blue Titanite Chunk
  • Sorcery: White Dragon Breath
  • Big Hat
  • Tin Crystallization Catalyst
  • Large Magic Ember
  • Sage Robe
  • Traveling Boots
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

بروید جلو و وقتی به یک بخش کریستالی دیگر رسیدید به راست بپیچید. دشمن کریستالی را بکشید و مسیر تقریبا مستقیم است تا وقتی که به بخشی برسید که می توانید یک جسد با آیتم روی َآن را از دور ببینید. اینجا اگر دقت کنید می بینید که یک سری دانه های برف از بالا می آیند و انگار که روی هوا محو می شوند ولی اینها در واقع روی مسیر نامرئی می خورند و این ها راهنمای شما هستند برای این که بفهمید باید کجا روی مسیرهای نامرئی راه بروید. اگر با دقت اینها را دنبال کنید کاملا می توانید مسیر را درست بروید زیرا کاملا مشخص است که اینها کجا روی سطح می خورند و محو می شوند.

این منطقه اگر دقت نکنید و حواستان نباشد که چکار می کنید، می تواند واقعا شما را آزار دهد. اگر یک جهت اشتباه در مسیر پایین رفتن از روی کریستال ها بروید خواهید مرد. بروید جلو و وقتی به یک بخش کریستالی دیگر رسیدید به راست بپیچید. دشمن کریستالی را بکشید و مسیر تقریبا مستقیم است تا وقتی که به بخشی برسید که می توانید یک جسد با آیتم روی َآن را از دور ببینید. اینجا اگر دقت کنید می بینید که یک سری دانه های برف از بالا می آیند و انگار که روی هوا محو می شوند ولی اینها در واقع روی مسیر نامرئی می خورند و این ها راهنمای شما هستند برای این که بفهمید باید کجا روی مسیرهای نامرئی راه بروید. اگر با دقت اینها را دنبال کنید کاملا می توانید مسیر را درست بروید زیرا کاملا مشخص است که اینها کجا روی سطح می خورند و محو می شوند. در اینجا یک مسیر نامرئی در سمت چپ وجود دارد که به یک جسد با HUNMANITY می رسد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

وقتی HUNMANITY را برداشتید بپرید پایین روی بخش مرئی زیرین و آن را تا پایین دنبال کنید. در اینجا در روبرویتان یک مسیر نامرئی دیگر است که طولانی هم هست و می رود روی آن بخش دور که یک گولم کریستالی آنجاست. بعد از دشمن یک مسیر نامرئی دیگر است که می توانید با دقت از اطراف آن بپرید پایین و از روی جسد BLUE TITANITE CHUNK بردارید و دوباره کل مسیر را بالا برگردید، ولی خب به نظرم ارزشش را ندارد. به هر حال چه از اطراف آن پریدید پایین و برگشتید، و چه این کار را نکردید، مسیر را روی این بخش نامرئی بروید تا به روی بخش دیگر برسید.

همچنین اینجا نکاتی که بازیبازان دیگر در بازی برای شما قرار داده اند هم راهنمای خوبی برای رفتن روی مسیر درست است. وقتی HUNMANITY را برداشتید بپرید پایین روی بخش مرئی زیرین و آن را تا پایین دنبال کنید. در اینجا در روبرویتان یک مسیر نامرئی دیگر است که طولانی هم هست و می رود روی آن بخش دور که یک گولم کریستالی آنجاست. بعد از دشمن یک مسیر نامرئی دیگر است که می توانید با دقت از اطراف آن بپرید پایین و از روی جسد BLUE TITANITE CHUNK بردارید و دوباره کل مسیر را بالا برگردید، ولی خب به نظرم ارزشش را ندارد. به هر حال چه از اطراف آن پریدید پایین و برگشتید، و چه این کار را نکردید، مسیر را روی این بخش نامرئی بروید تا به روی بخش دیگر برسید. وقتی به آن سمت رسیدید به چپ بپیچید و یک جسد با SOUL OF A HERO می بینید. اینجا دیگر به زمین امن می رسید که دره و راه نامرئی و .. ندارد و فقط یک مسیر مستقیم است پر از دشمن. کلا این دشمنان را بی خیال شوید و کل مسیر را که پر است از دشمنان بدوید به جلو و به آنها توجهی نکنید تا به بخش باس برسید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

وقتی به آن سمت بخش کریستالی رسیدید به چپ بپیچید و یک جسد با SOUL OF A HERO می بینید و اینجا دیگر به زمین امن می رسید که دره و راه نامرئی و .. ندارد و فقط یک مسیر مستقیم است پر از دشمن. کلا این دشمنان را بی خیال شوید و  کل مسیر را که پر است از دشمنان بدوید به جلو و به آنها توجهی نکنید تا به بخش باس برسید.

  • باس فایت SEATH THE SCALELESS

اگر تا اینجا با راهنما پیش آمده باشید یعنی New Londo Ruins را گذرانده اید که این باعث می شود مهم ترین آیتمی که برای این باس فایت به کارتان می آید را داشته باشید که این آیتم، حلقه Cursebite Ring است که آن را مجهز کنید و همچنین سعی کنید وزن تجهیزاتتان را زیر ۲۵ درصد ببرید تا کاملا سبک باشید. این حلقه باعث می شود که اکثر حملات اصلی این باس خیلی خیلی خطرشان کمتر شود. اگر دقت و تمرکز داشته باشید و شیوه حملات باس را یاد بگیرید این مبارزه تقریبا یک باس فایت سر راست است. یک نکته  مهم وجود دارد و آن این است که اگر به گرفتن شمشیر MOONLIGHT GREATSWORD علاقه دارید باید دم این باس را قطع کنید که این کار سخت تر از خود نبرد با باس است زیرا این باس مدام و مدام می چرخد، ولی خب این شمشیر یکی از بهترین ها در کل بازی است مخصوصا برای mage های بر پایه INTع زیرا که فقط ۱۶ عدد Strength برای حمل می خواهد و قدرتش هم به طور تصاعدی بر پایه Intelligence بالا می رود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

اگر تا اینجا با راهنما پیش آمده باشید یعنی New Londo Ruins را گذرانده اید که این باعث می شود مهم ترین آیتمی که برای این باس فایت به کارتان می آید را داشته باشید که این آیتم، حلقه Cursebite Ring است که آن را مجهز کنید و همچنین سعی کنید وزن تجهیزاتتان را زیر ۲۵ درصد ببرید تا کاملا سبک باشید. این حلقه باعث می شود که اکثر حملات اصلی این باس خیلی خیلی خطرشان کمتر شود. اگر دقت و تمرکز داشته باشید و شیوه حملات باس را یاد بگیرید این مبارزه تقریبا یک باس فایت سر راست است.

در شروع نبرد بروید جلو و کریستال ها را بشکنید و سپس شروع کنید به چرخیدن دور باس به سمت دم او و هر چقدر می توانید به دمش ضربه دو دستی ضربه بزنید. به این شکل چون در اغلب زمان نبرد پشت باس هستید حمله crystal spike attack او زیاد برایتان خطرناک نیست ولی مراقب کوبیدن دم باس بر رویتان باشید که بسیار خطرناک است و این کار را به صورت رندوم وقتی نزدیک دم باس باشید انجام می دهد و وقتی دیدید دم باس بالا رفت هر چقدر سریع تر می توانید غلت بزنید و دور شوید. همین روند را تکرار کنید تا نهایتا دم باس قطع شود که تقریبا می شود گفت در حدود ۲۵ درصد از کل خط سلامتی باس است و شمشیر MOONLIGHT GREATSWORD را هم می گیرید. برای شکست باس حرکت کردن سریع و غلت زدن و چالاک بودن، مهم ترین نکته است.سعی کنید همیشه در کنار باس باشید و به باله های کناری اش ضربه بزنید. در اینجا از ضربات دم در امان هستید و وقتی که می چرخد تا شما در جلویش قرار بگیرید باز هم شما مدام به کنار بروید و به این شکل حملات crystal spikes نیز خطر خیلی کمتری برایتان دارد. البته در این حالت باید مراقب حمله ستون انرژی متحرک یا moving energy beam باس باشید و سریعا رفلکس نشان دهید و حواستان به خط سلامتیتان نیز باشد. برای شکست SEATH THE SCALELESS شما BEQUEATHED LORD SOUL SHARD به همراه ۴۰ هزار روح می گیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

یک نکته  مهم وجود دارد و آن این است که اگر به گرفتن شمشیر MOONLIGHT GREATSWORD علاقه دارید باید دم این باس را قطع کنید که این کار سخت تر از خود نبرد با باس است زیرا این باس مدام و مدام می چرخد، ولی خب این شمشیر یکی از بهترین ها در کل بازی است مخصوصا برای mage های بر پایه INTع زیرا که فقط ۱۶ عدد Strength برای حمل می خواهد و قدرتش هم به طور تصاعدی بر پایه Intelligence بالا می رود. در شروع نبرد بروید جلو و کریستال ها را بشکنید و سپس شروع کنید به چرخیدن دور باس به سمت دم او و هر چقدر می توانید به دمش ضربه دو دستی ضربه بزنید. به این شکل چون در اغلب زمان نبرد پشت باس هستید حمله crystal spike attack او زیاد برایتان خطرناک نیست ولی مراقب کوبیدن دم باس بر رویتان باشید که بسیار خطرناک است و این کار را به صورت رندوم وقتی نزدیک دم باس باشید انجام می دهد و وقتی دیدید دم باس بالا رفت هر چقدر سریع تر می توانید غلت بزنید و دور شوید. همین روند را تکرار کنید تا نهایتا دم باس قطع شود که تقریبا می شود گفت در حدود ۲۵ درصد از کل خط سلامتی باس است و شمشیر MOONLIGHT GREATSWORD را هم می گیرید.

  • نکته: وقتی SEATH THE SCALELESS را شکست دادید می توانید بخش آخر خط داستانی Big Hat Logan را کامل کنید. ابتدا باید تک تک اسپل هایی که او می فروشد را از وی بخرید که البته روح زیادی هم می خواهد و شاید بیش از ۲۰۰ هزار روح لازم داشته باشید. سپس بعد از خریدن اینها، به طور مداوم با Big Hat Logan صحبت کنید تا دیگر حرف جدیدی نداشته باشد. حالا archives را ترک کنید و برگردید و یا خارج شوید و لود کنید تا ببینید که وی رفته است. سپس با آسانسوری که در اولین اتاق بزرگ این منطقه (یعنی جایی که ابتدا با SEATH THE SCALELESS که شکست ناپذیر بود مبارزه کردید) قرار دارد بالا بروید. در اینجا شما یک Hollow نیمه لخت دیوانه از Big Hat Logan می بینید که مدام می دود و اسپل پرتاب می کند. شکست او زیاد سخت نیست و وقتی که این کار را انجام دادید SORCERY: WHITE DRAGON BREATH, BIG HAT, TIN CRYSTALLIZATION CATALYST و LARGE MAGIC EMBER را خواهید گرفت. حالا برگردید به جایی که او قبلا نشسته بود تا یک صندوق ببینید که حاوی SAGE ROBE و TRAVELING BOOTS است و خط داستانی Big Hat Logan به این شکل تکمیل می شود.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

برای شکست باس حرکت کردن سریع و غلت زدن و چالاک بودن، مهم ترین نکته است.سعی کنید همیشه در کنار باس باشید و به باله های کناری اش ضربه بزنید. در اینجا از ضربات دم در امان هستید و وقتی که می چرخد تا شما در جلویش قرار بگیرید باز هم شما مدام به کنار بروید و به این شکل حملات crystal spikes نیز خطر خیلی کمتری برایتان دارد. البته در این حالت باید مراقب حمله ستون انرژی متحرک یا moving energy beam باس باشید و سریعا رفلکس نشان دهید و حواستان به خط سلامتیتان نیز باشد. وقتی SEATH THE SCALELESS را شکست دادید می توانید بخش آخر خط داستانی Big Hat Logan را نیز کامل کنید.

حالا وقت سفر به منطقه ای دیگر به نام  The Catacombs است.

  • The Catacombs

آیتم هایی که در این منطقه وجود دارند:

  • Lucerne
  • Large Soul of a Nameless Soldier
  • Soul of a Proud Knight
  • Large Soul of a Proud Knight
  • Large Soul of a Proud Knight
  • Green Titanite Shard
  • Darkmoon Seance Ring
  • Miracle: Tranquil Walk of Peace
  • Demon Titanite
  • (Eye of Death (x2
  • Gravelord Sword
  • White Titanite Chunk
  • Soul of a Proud Knight
  • Large Soul of a Nameless Soldier
  • (Holy (Armour set 
  • Mace
  • Rite of Kindling
  • Mask of the Child
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

برای رسیدن به The Catacombs برگردید به فایرلینک شراین و در نزدیکی این یونفایر، بروید درون قبرستان که پر از اسکلت هاست. ورودی که به درون The Catacombs می رود در بخشی که در منتهی الیه سمت چپ و انتهای قبرستان قرار دارد واقع شده است.

برای رسیدن به The Catacombs برگردید به فایرلینک شراین و در نزدیکی این یونفایر، بروید درون قبرستان که پر از اسکلت هاست. ورودی که به درون The Catacombs می رود در بخشی که در منتهی الیه سمت چپ و انتهای قبرستان قرار دارد واقع شده است. در این منطقه یک سلاح خوب “Divine” خیلی به کارتان می آید که می توانید راحت با Divine Ember که خیلی وقت پیش از شکست Moonlight Butterfly گرفته بودید، یک سلاح بر پایه “Divine” بسازید. می دانید چرا این سلاح در این منطقه مهم است؟ در این بخش اکثر اسکلت هایی که وجود دارند را باید دو بار بکشید یعنی بعد از کشتن یک بار زنده می شوند و باید دوباره آنها را بکشید مگر این که همان اول بروید و نکرومنسر نزدیک منطقه آنها را پیدا کنید و او را از بین ببرید. ولی با داشتن سلاح “Divine” بدون این دردسر پیدا کردن و کشتن نکرومنسر در ابتدا، می توانید اسکلت ها را یک بار به صورت دائمی بکشید و دیگر زنده نمی شوند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

در این منطقه یک سلاح خوب “Divine” خیلی به کارتان می آید که می توانید راحت با Divine Ember که خیلی وقت پیش از شکست Moonlight Butterfly گرفته بودید، یک سلاح بر پایه “Divine” بسازید. می دانید چرا این سلاح در این منطقه مهم است؟ در این بخش اکثر اسکلت هایی که وجود دارند را باید دو بار بکشید یعنی بعد از کشتن یک بار زنده می شوند و باید دوباره آنها را بکشید مگر این که همان اول بروید و نکرومنسر نزدیک منطقه آنها را پیدا کنید و او را از بین ببرید. ولی با داشتن سلاح “Divine” بدون این دردسر پیدا کردن و کشتن نکرومنسر در ابتدا، می توانید اسکلت ها را یک بار به صورت دائمی بکشید و دیگر زنده نمی شوند. تازه سلاح “Divine” در نبرد با باس این بخش نیز بی نهایت ارزشمند است زیرا باس مدام لشکری از اسکلت ها را احضار می کند که اگر آنها را از بین نبرید کار را خیلی سخت می کنند و با سلاح “Divine” یک بار آنها را می کشید و برای بار دوم بلند نمی شوند.

حالا خودتان در این منطقه خواهید فهمید که این موضوع چقدر اهمیت دارد و چقدر کارتان را راحت تر می کند. تازه سلاح “Divine” در نبرد با باس این بخش نیز بی نهایت ارزشمند است زیرا باس مدام لشکری از اسکلت ها را احضار می کند که اگر آنها را از بین نبرید کار را خیلی سخت می کنند و با سلاح “Divine” یک بار آنها را می کشید و برای بار دوم بلند نمی شوند. حالا با بیان این نکته و یافتن راه ورودی به درون منطقه The Catacombs، این قسمت را به پایان می بریم تا در بخش بعدی این منطقه را ادامه دهیم و دیگر چیز زیادی به پایان کامل بازی نمانده است. در بونفایر فایرلینک شراین استراحت کنید و اگر لازم است سلاح “Divine” بسازید و آپگرید کنید و… تا با آمادگی کامل در قسمت بعدی به درون سیاهچال های مخوف Catacombs برویم.

در بونفایر فایرلینک شراین استراحت کنید و اگر لازم است سلاح “Divine” بسازید و آپگرید کنید و… تا با آمادگی کامل در قسمت بعدی به درون سیاهچال های مخوف Catacombs برویم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام به همه ی گیمفایی های گل خصوصا آقا سعید گل. نمیدونم چجوری از زحماتت تشکر کنم. بعد از سال ها بالاخره تونستم یه کنسول بخرم و اولین بازی رو dark souls قرار دادم و به لطف راهنمایی های کاملت میتونم از بازی لذت ببرم
    .
    .
    .
    اسپم:دوستان یه سوال حیاتی دارم لطفا کسایی که میدونن بهم بگن: من شنیدم که xbox one رو نباید به محافظ وصل کرد و باید مستقیم به پریز برق وصل کرد.آیا این درسته؟ آیا ابن در مورد xbox one s که آداپتورش داخلی هست هم درسته و نباید به محافظ وصلش کرد؟؟؟

  • An anonymous گفت:

    خیلی وقته آرشیوی برسی بازیهای قدیمی ضعیف شده متاسفانه

  • XWZ گفت:

    با تشکر بابت این راهنمایی
    اینجا کسی راهنمای دارک سولز ۲ سراغ نداره؟

  • mehrdadPS گفت:

    مرسی سعید جان عالی بود مثل همیشه
    این باس خیلی جالبه و واقعا باید سریع کشتش وگرنه باید منتظر یه “YOU DIED” باشیم

  • خسته نباشید سعید خان
    منطقه کتاب خونه واقعا گیج کننده هست و اولین بار راه رو به سختی پیدا کردم.ولی catocombs واقعا رو مخه .پیچ در پیچ و سخت

  • خسته نباشید اقای اقابابایی عزیز بخاطر مقاله طولانی و بسیار خوبتون
    چه شاهکار سختی ساختن که این همه مقاله طولانی برای راهنمایی ازش رفتید و هنوزم کمه
    منتظر بازیه بعدی سلطان هستم

  • GERALT گفت:

    سلام آقای آقابابایی عزیز من واقعا بابت راهنما ازتون ممنونم خیلی کار بزرگی میکنید اما مدتهاست که میخوام اینو بگم که اگه میشه ی مقاله بدین در مورد باس های نسخه سوم این که چطوری تبدیل به هیولا شدن و … و خلاصه همه چیز در مورد تمام باس های نسخه سوم مثلا این که سالیوان کیه و چه کاره بوده؟

  • GERALT گفت:

    خیلی دوس دارم هر چند کوتاه حتی در حد چند خط در مورد باس ها بدونم

  • Im Joel گفت:

    سلام اقای بابایی .. خسته نباشید .. بسیار کامل و جامع نوشتید. من الان بلادبورن بازی میکنم و به Nightmare of Mensis رسیدم .. خیلی جای باحالیه و البته بسی سخت .. یه نوع دشمنم داره که هم مار میاد ازتوشبیرون هم اتیش میده هم مثل کانگرو میپره لامصب روانی کرده مارو

  • shmtv گفت:

    سلام اقای بابایی…چند روزی هست که چه در دارک سولز ۲ چه در ۳ نمیتونم در ps4 لاگین شم یعنی از حالت آنلاین بازی نمیتونم بهره ببرم ولی نتم کاملا خوبه و هیچ مشکلی نداره
    برای یکی دو تا از دوستان نیز همین مشکل پیش اومده بود
    ایا باندای نامکو مارو تحریم کرده یا اتفاق دیگه ای افتاده چون خارجی ها مشکلی ندارند…ممنون میشم اگر جواب بدید

  • Nima.1371 گفت:

    سلام و عرض احترام خدمت استاد عزیز.استاد عالی بود و خیلی خیلی لذت بردم.خسته نباشید.اگر حافظم یاری کنه فکر میکنم تو همون بخش کتابخونه روی یکی از کتابخونه ها یه صندوقه که شامل یه کراس بو هست که همزمان ۳تا بولت شلیک میکنه.فک کنم اسمش avelyn باشه.

  • Ozhan گفت:

    ممنون جناب اقا بابایی از راهنماییتون خیلی تو بازی بهم کمک کردین
    این منطقه catacombs تو دارک ۳ بود هفته پیش بهش برخوردم خیلی هم رو مخ بود چون راهو گم میکردم همش
    ولی نمیدونستم تو دارک۱ دوباره میام همونجا
    من دارک رو از ۳ شروع کردم و میخوام ۲ و ۱ روهم برم
    هرکی از ۱ شروع میکنه.من از ۳ 😀

  • mahdi7d1 گفت:

    از نظر خط داستانی شاید منطقی تر باشه ولی من تو catacomb راحت ترم و همیشه حتی قبل از اینکه به آنورلوندو برم اول کیندلینگ رایت رو از کاتاکومب بدست می آوردم. من خیلیم فلاسک استفاده نمی کنم ولی تو آرکایو اگه بیست تا فلسک همراهم نباشه استرس می گیرم. بنظرم باس و دشمنای کاتاکمب خیلی ضعیف ترن و راحت میشه از ئسشون بر اومد. حتی اگه بخوایم راحت تو بازی ئیشرفت کنیم بنظر من میشه مقدار کمی هم تو تامب آو جیانت ئیشروی کرد و بدون مبارزه تعدادی از لوت هاشو برداشت. البته احتمالن این فقط احساس شخصیمه ولی نمی دونم چرا دوک آرکایو همیشه برام سخت بوده.

  • amir 100 گفت:

    خیلی ممنون از راهنمای خوبتون
    من در نیو گیم پلاس مشکل دارم برای ورد زمانی که قوانین رو قبول می کنی بعدش ok میزنم نمی ره توبازی
    هرکی می دونه یه کمک کنه خدایی دمش گرم 😥

  • سلام
    دوستانی که موقع ورود به بازی مشکل دارن و با زدن دکمه ok وارد نمیشه بهتر بدونید که سرور ها برای ایران فیلتر شد مثل بازی اپکس و دویژن ۲ و … میدونم چون با vpn امتحان کردم و وارد شد 🙁

  • سلام و خسته نباشی به آقا سعید قسمت بعدی کی منتشر میشه؟
    راهنمای دارک سولز ۲ هم میزارید ؟
    سپاس:)

  • Dark Souls3 گفت:

    لطفا قسمت های بعد رو هم سریع بزارید

  • آقا من یه جا گیر کردم یخورده از این راهنما جلوتره . زمانی که شما میخواید وارد باس این مرحله بشید باید اول وارد یه غار بشید ولی قبل از وارد شدن یه شوالیه قرمز میاد که شمشیر Grant دستشه . اون شوالیه برای من نمیاد نمیدونم چرا تو اینترنت گشتم واسه همه بود فقط واسه من نمیاد کسی میتونه کمک کنه

  • علی گفت:

    سلام اقای اقا بابایی خیلی ممنون از راهنمای خوبتون خسته نباشید کارتون عالیه
    من اسموگ و ارنستن رو کشتم و لردوازلو گرفتم ولی منطقه dukes archiver هنوز مه زرد داره برام و قفله باید چیکار کنم تا باز بشه؟لطفا کمکم کنید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش چهاردهم - گیمفا