سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا

سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم

آرش بوالحسنی
۱۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا

روز گذشته بود که سی‌دی‌ پراجکت رد (CD Projekt Red) با توئیتی اعلام کرد که بازی Cyberpunk 2077 قرار است با تاخیری پنج ماهه، در تاریخ ۱۷ سپتامبر عرضه شود. حال به نظر می‌رسد با وجود این تاخیر چند ماهه، این استودیو باز هم مجبور به اضافه‌کاری یا به اصطلاح کرانچ کردن است.

توسعه‌دهنده‌ و ناشر Cyberpunk 2077 یعنی استودیو سی‌دی پراجکت رد، با درخواست یک کنفرانس خبری فوری، اعلام کرد که این بازی قرار است تاخیری به مدت حدود پنج ماه داشته باشد. در این کنفرانس خبری، از سی‌دی پراجکت رد پرسیده شد که آیا آن‌ها مجبور به کرانچ کردن (اصطلاحی که بازی‌سازان باید برای رساندن بازی به تاریخ عرضه، ساعت‌های طولانی در محیط کار بمانند) خواهند شد یا نه. آقای آدام کیشینسکی (Adam Kicinski)، مدیر عامل استودیو سی‌دی پراجکت رد، در پاسخ گفت:

اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که تا درجه‌ای، بله. سعی می‌کنیم تا ممکن است زمان کرانچ را کاهش دهیم، اما بازی در مرحله‌ی آخر توسعه‌ی خود است. باید در این زمینه منطقی باشیم و متاسفانه بله، نیاز به کرانچ کردن خواهیم داشت.

کرانچ کردن برخی وقت‌ها باعث می‌شود توسعه‌دهندگان تا هفته‌ها و ماه‌ها به خانه نروند و آخر هفته‌ها و تعطیلات را هم در استودیو بگذرانند. پیش از این استودیو راکستار گیمز (Rockstar Games) به خاطر کرانچ کردن‌های شدید معروف شده بود. ایده‌ی کرانچ کردن این است که توسعه‌دهندگان با کار بیش از میزان سالم، بتوانند پتانسیل بازی را در ماه‌های باقی‌مانده به حداکثر برسانند.

سی‌دی پراجکت رد هم تاریخچه‌ی چندان خوبی با کرانچ کردن ندارد و اخبار نارضایتی کارکنان این استودیو به هنگام کار برروی بازی The Witcher 3: Wild Hunt به گوش می‌رسید. با این حال، سال گذشته خبرگزاری Kotaku اعلام کرد که این استودیو به دنبال انسانی‌تر کردن شرایط کار برای Cyberpunk 2077 است. به نظر می‌رسد کرانچ کردن بهایی است که باید برای کیفیت پرداخت.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سی‌دی پراجکت رد: باید برای تکمیل Cyberpunk 2077 تا تاریخ موعود سخت کار کنیم - گیمفا