قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

دیگر کمتر کسی است که آخرین ساخته‌ی استودیوی سانتامونیکا و یکی از بهترین نسخه‌های سری God of War را تجربه نکرده باشد. بدون شک استودیوی سانتامونیکا با بازسازی این سری دست به ریسک بسیار بزرگی زد.

موفقیت بازی God of War 2018 را می توان تا حد زیادی مربوط به بازگشت کوری بارلوگ و ایده‌های نابی دانست که وی برای این نسخه در نظر داشت که از جمله‌ی آن‌ها می توان به تغییر زاویه دید بازی، اضافه شدن شخصیت آترئوس، خلق مسیر داستانی جدید و البته ویژگی‌های جدید گیم‌پلی از جمله اضافه شدن سلاح تبر (Leviathan Axe) و به واسطه‌ی آن شیوه‌ی مبارزات جدید بازی دانست.

بدون شک God of War 2018 یک تحول بزرگ در این سری بود. به نوعی می‌توان این تحولات را مثبت قلمداد کرد زیرا امروزه وجود المان‌های نقش آفرینی در بازی‌های ویدئویی نسبت به گذشته رواج بیشتری یافته‌اند و  God of War نیز در این بازار به شدت رقابتی و برای کسب موفقیت به ایده‌های جدید و تحولات بسیاری نیاز داشت.

اگرچه God of War دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شد و شاهد پوست انداختن این بازی بوده‌ایم اما لازم است اشاره کنیم این پوست اندازی هنوز آن طور که باید و شاید کامل انجام نشده است. بگذارید ساده تر بگویم God of War 2018 پایه‌ی بسیار خوبی را برای نسخه‌های آینده‌ی این سری بنا کرد اما اگر قرار است نسخه‌ی دوم ساخته شود این عنوان نیاز به بهبودهای بسیاری دارد. حال در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را بازگو کنیم که می‌توانند از نسخه‌ی بعدی سری God of War بازی بهتری حتی نسبت به نسخه‌ی اول بسازند. پس با ما همراه باشید.

هشدار: این مقاله قسمت‌هایی از داستان و گیم‌پلی بازی God of War را فاش می‌کند. بنابراین اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، همین حالا این صفحه را بسته و از مطالعه‌ی این مقاله خود داری کنید. این آخرین هشدار ماست؛ اگر بازی God of War را تجربه نکرده‌اید، سریعاً از این صفحه خارج شوید.

۱- تکمیل خلا داستانی

داستان بازی God of War تقریبا راضی کننده بود. بازی اشاراتی به گذشته‌ی کریتوس داشت و اینکه کریتوس تصمیم گرفته تا در مقابل گدشته‌ی خود بایستد. به عبارت ساده‌تر کریتوس تصمیم گرفت تا دیگر یک خدای جنگ یا یک خدا نباشد و زندگی عادی را در پیش گیرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که بازی آن طور که باید و شاید به گذشته‌ی کریتوس نپرداخته است و گویی انگار ما با دو شخصیت کاملا متفاوت روبرو هستیم که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. شاید نیاز بود تا بازی به طور کامل‌تری به گذشته‌ی کریتوس، سرانجام وی در سرزمین یونان و اینکه چرا و چگونه وی این مسیر طولانی را در پیش گرفته تا به اروپا و سرزمین اسکاندیناوی آمده و زندگی جدیدی را را در سرزمین خدایان نورث تشکیل دهد، بپردازد . این‌ها مواردی هستند که به نظر باید حتما God of War بعدی به آن‌ها بپردازد.

خوشبختانه با توجه به اینکه در مراحل پایانی داستان بازی به این نکته اشاره شد که مادر آترئوس در واقع یک Giant است، بنابراین می‌توان امیدوار بود که در نسخه‌ی دوم شاهد فلش بک‌هایی به گذشته‌ی کریتوس باشیم.

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

شاید نیاز بود تا بازی به طور کامل‌تری به گذشته‌ی کریتوس، سرانجام وی در سرزمین یونان و اینکه چرا و چگونه به سرزمین اسکاندیناوی آمده و زندگی جدیدی را را در سرزمین خدایان نورث تشکیل دهد، بپردازد

۲- باس فایت‌های بزرگ‌تر

موضوعی که نسخه‌ی اول از سری اورجینال God of War را خاص کرد، علاوه بر مبارزات منحصر بفرد آن، باس فایت‌های آن بوده‌اند که البته می‌توان گفت بسیاری از آن‌ها از نظر مقیاس و درجه‌ی سختی و نوع مبارزه واقعا بی نظیر و در نوع خود بسیار حماسی بوده‌اند. اگرچه چنین باس فایت‌های حماسی را در بازی God of War 2018 نیز شاهد بودیم اما به نظر می رسد این وسط یک چیزی کم است؛ شاید تعداد باس‌‌فایت‌های بازی اندک هستند و یا اینکه همان باس فایت‌های اندک حس و حال نسخه‌ی اورجینال را ندارند. به طور مثال مبارزه با اژدها در بازی God of War 2018 واقعا لذت بخش بود؛ اگرچه بسیار کوتاه بود. البته همیشه تعداد اهمیت ندارد و یک بازی می‌تواند باس فایت‌های کمی داشته باشد اما همان اندک باس فایت‌ها به قدری چالش برانگیز باشند که از آن بازی یک تجربه‌ی ناب بسازند. در مورد God of War 2018 باید بگویم که مبارزات در اکثر باس فایت‌ها حتی برروی سخت ترین درجه نیز به مانند یک دشمن معمولی بود که البته گاهی اوقات هم دراوج مبارزات به وسیله‌ی میان پرده‌های بازی به ناگهان قطع و از لذت مبارزات می‌کاهد. البته اشتباه نکنید، مبارزات با بالدر و یا فرزندان تور بسیار شگفت انگیز بوده‌اند و منظور من این نیست که باید مبارزات با با مینی باس‌ها و دشمنان ریز و درشت و یا حتی والکری‌ها حذف شوند و به جای آن شاهد باس فایت‌های بیشتری در بازی باشیم خیر بلکه می توان در کنار همه‌ی این‌ها، باس فایت‌های بیشتری را در بازی قرار داد و بازی از این نظر همان طور که گفتم یک چیزی کم دارد. بازی باس فایتی به مانند Hydra در God of War 1، باس the Colossus of Rhodes در بازی God of War 2  یا Poseidon در God of War 3 و یا حتی Hecatonchires در نسخه‌ی Ascension احتیاج دارد؛ مواردی که به حتم مبارزات و باس فایت‌های بازی را چالش برانگیز‌تر و هیجان انگیز‌تر خواهند ساخت.

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

مبارزه با اژدها در بازی God of War 2018 واقعا لذت بخش ولی بسیار کوتاه بود. God of War بعدی به باس‌های بیشتر و بزرگ‌تری احتیاج دارد تا گیم‌پلی بازی را چالش برانگیزتر کنند

۳- ترکیبی از مبارزات جدید و قدیمی

خیلی نمی‌توان در ارتباط با مبارزات نسخه‌ی آینده صحبت کرد زیرا این بخش به تنهایی به یک مقاله طولانی نیاز دارد خصوصا اینکه دیگر Blade‌ها تنها سلاح کریتوس نیستند و دیگر تبر لوایتان (Leviathan Axe) نیز به یک سلاح نمادین و برجسته در این سری تبدیل شده است اما اگر بخواهم کوتاه در مورد انتظاراتم از مبارزات نسخه‌ی بعدی صحبت کنم باید اشاره کنم که بسیار هیجان انگیز خواهد اگر ترکیبی از مبارزات جدید و قدیمی را در این نسخه شاهد باشیم. بسیاری از بازی‌بازان هنوز هم به سبک هک اند اسلش بازی و مبارزات نسخه‌های قدیمی علاقه دارند. در بازی God of War 2018 نیز درست زمانی که از حضور Blade‌ها ناامید شده بودیم سازندگان ما را غافلگیر کرده و شاهد استفاده از بلید‌ها در مراحل پایانی بازی بوده‌ایم. اما به دلیل تغییر زاویه‌ی دید و سبک بازی، دیگر امکان نبردهای هوایی و اجرای ضربات کمبو وجود نداشت. بسیار خوب بود اگر در نسخه‌ی جدید شاهد ترکیبی از مبارزات جدید و قدیم بوده‌ایم. مسلما نبردهای هوایی در رابطه با تبر لوایتان (Leviathan Axe) جواب نمی‌دهند ولی بسیار خوب بود اگر اگر سازندگان امکان نبردهای هوایی را برای بلیدها فراهم می کردند. آن زمان می توانستیم به مانند نسخه‌های قدیمی دشمنان را به هوا پرتاب کرده و با اجرای حرکات کمبو کار آن‌ها را تمام کنیم و سپس می توانستیم به روی زمین بازگشته و با پرتاب تبر به سمت دشمنان بزرگ‌تر و یا اجرای حرکات ویژه با تبر دیگر دشمنان را از پای در آوریم.

جدای از نبردهای هوایی، امیدواریم در نسخه‌ی جدید شاهد یک چیز کاملا جدید باشیم به مانند یک سلاح جدید که قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و شیوه‌ی مبارزه متفاوت یا جدید را به بازی اضافه کند؛ چیزی که نه بلید‌ها و نه تبر قادر به انجام آن نباشند.

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

جدای از نبردهای هوایی ، امیدواریم در نسخه‌ی جدید شاهد یک چیز کاملا جدید باشیم به مانند یک سلاح جدید که قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و شیوه‌ی مبارزه متفاوت یا جدید را به بازی اضافه کند؛ چیزی که نه بلید‌ها و نه تبر قادر به انجام آن نباشند

۴- آزادسازی و کاوش در مناطق جدید

یکی از ویژگی‌های جالب بازی God of War 2018 این بود که شما می‌توانستید در Bifröst نه منطقه‌ی بازی را برروی نقشه مشاهده کنید. اما متاسفانه تنها سه منطقه‌ی Midgard, Helheim و Alfheim برای کاوش در دسترس بوده‌اند. البته که مناطق Muspelheim و Niflheim و همچنین Jotunheim نیز در دسترس بودند اما Muspelheim تنها شامل یک سری از چالش‌ها بود، Niflheim  منطقه‌ای به مانند یک باغ جادویی پر پیچ و خم و مملو از لوت‌های مختلفی بود که برای به دست آوردن لوت‌ها باید دشمنان خاصی را از میان بر می‌داشتید. در نهایت Jotunheim  هم یک سرزمین بیابانی بود که تنها نقش ستینگ سکانس پایانی بازی را به عهده داشت و به هیچ عنوان قابل کاوش نبود. حتی با احتساب این سه، باز هم سه سرزمین دیگر باقی می‌مانند که هنوز در God of War 2018 در آن‌ها پای نگذاشته و اصلا در دسترس نبوده‌اند. این سه منطقه عبارتند از Vanaheim ،Svartalfheim و صد البته Asgard. به احتمال بسیار زیاد در نسخه‌ی دوم تمام این مناطق قابل کاوش و در دسترس خواهند بود. با توجه به اتفاقات پیش آمده در نسخه‌ی اول، به نظر می رسد تور (Thor) و فریا (Freya) سخت به دنبال انتقام از کریتوس هستند و در این مورد به خصوص می‌توان پیش بنی کرد که حداقل دو سرزمین واناهایم و ازگارد قطعا ستینگ اصلی نسخه‌ی وم را تشکیل خواهند داد.

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

Vanaheim، یکی از سه سرزمینی که احتمالا حضور پرنگی در نسخه‌ی بعدی God of War خواهد داشت

۵- نیو گیم پلاس و محتویات هدیه در هنگام انتشار

نکته ای که در رابطه با بازی God of War 2018 وجود داشت این بود که پس از اتمام بازی دیگر هیچ کاری برای انجام دادن نداشتید. البته شاید شما هم به مانند من به سراغ تروفی‌های باقی مانده و سایر چالش‌های بازی به مانند شکست دادن والکری‌ها رفته باشید تا بتوانید تروفی پلاتنیوم این بازی را کسب کنید اما از آنجایی که God of War 2018 تنها یک مسیر داستانی دارد و بنابراین بر خلاف بسیاری از بازی‌های دیگر حتی با یک بار بازی کردن نیز می‌توانید این بازی را پلات کنید. منظورم این است که اگر شما تنها یک بار بازی را تجربه و در  همان یک بار نیز بازی را پلات کرده باشید دیگر بعد از اتمام بازی هیچ انگیزه‌ای برای شروع دوباره و تجربه‌ی بازی ندارید. اینجاست که بخش نیوگیم پلاس به کمک یک بازی می‌آید و شما می‌توانید با همان تجهیزات و مهارت‌های خود بار دیگر بازی را از ابتدا تجربه کنید و البته در این مسیر تجهیزات و یا حتی رازهای جدید را کشف کنید. متاسفانه بخش نیو گیم پلاس در بازی God of War 2018 سه ماه پس از انتشار این بازی در دسترس قرار گرفت؛ زمانی که دیگر میل و اشتیاق زیادی به تجربه‌ی دوباره‌ی بازی در میان بازی‌بازان وجود نداشت. در هر صورت که سازندگان بخش نیو گیم پلاس را با نسخه‌ی بازسازی شده‌ی God of War‌ آزمایش کرده‌اند دیگر باید به این فکر باشند که God of War 2 یا هر نام دیگری که نسخه‌ی بعدی دارد در هنگام انتشار دارای بخش نیو گیم پلاس باشد.

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

تصویری از کاستوم Odysseus در بازی God of War: Ascension؛ وجود کاستوم‌های اضافی به همراه بخش نیوگیم پلاس در هنگام انتشار، می‌تواند تجربه‌ی دوباره‌ی بازی را ارزشمندتر و البته هیجان انگیزتر کند

مورد دیگری که در رابطه با نسخه‌ی بعدی باید حتما به آن توجه شود محتویات اصافی یا به عبارت ساده تر همان کاستوم‌های اضافی است که البته در رابطه با God of War 2018 شاهد آن نبودیم. اگر به خاطر داشته باشید پس از عرضه‌ی بازی God of War 3، کاستوم‌های مختلفی به مانند کاستوم Apollo و یا حتی کاستوم Fear Kratos در دسترس بازی‌بازان قرار گرفتند که قادر بوده تا این کاستوم‌های اضافی را ازاد کرده و با آن‌ها بازی را تجربه کنید. بنابراین در ارتباط با بازی God of war 2018 نیز همینطور است چه چیزی بهتر از اینکه پس از اتمام بازی، کریتوس را در یک کاستوم دیگر به مانند Cod of War ببینیم و بازی را با کاستوم جدید بار دیگر تجربه کنیم.

بحث در ارتباط با نسخه‌ی بعدی God of War بسیار گسترده است و ما تنها به موارد بسیار مختصری در این مقاله اشاره کردیم که می‌تواند از God of War تجربه‌ی بهتر و هیچجان انگیزتری بسازد. پیشتر در مقاله ای تحت عنوان شخصیت‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در بازی God of War جدید ببینیم به طور مفصل صحبت کردیم و اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید حتما مطالعه‌ی این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنم. به علاوه اگر از جمله بازی‌بازانی هستید که به تازگی با این سری آشنا شده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید مطالعه‌ ماجراجویی کریتوس، زیر ذره‌بین گیمفا | تحلیل داستان و وقایع God of War را به شما پیشنهاد می‌کنم. در نهایت شاید شما هم نسبت به مراحل و چگونگی ساخت بازی God of War 2018 کنجکاو باشید و می‌خواهید بدانید این بازی بزرگ چه مراحلی را برای ساخت خود طی کرده است در این صورت می‌توانید اولین قسمت از آیتم کلوس‌آپ که به پشت صحنه‌ی ساخت بازی God of War اختصاص دارد را با زیرنویس فارسی اختصاصی گیمفا مشاهده کنید.

در نهایت هم از شما درخواست می‌کنم تا نظر خود را نسبت به این مقاله و به طور کلی در رابطه با نسخه‌ی بعدی سری God of War حتما با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mikasa گفت:

    تنوع دشمنای بیشتر
    درخت مهارت گسترده تر و کمبو های بهتر
    استفاده از موسیقی متن قبلی بازی تو بعضی قسمت های بازی که یه حس نوستالژیک داشته باشه
    خشونت بیشتر و خونریزی بیشتر
    تنوع بیشتر اون finishing move ها به ازای هر دشمن
    تنوع بیشتر تو بیلد ها و زره های خوشگلتر!
    تنوع سلاح های بیشتر

    • aliboostani گفت:

      دقیقا به نکته های خوبی اشاره کردی و اگه اینا ارتقا پیدا کنن و بهبود پیدا کنن قسمت دوم عالی خواهد بود از هر نظر
      با اون افزایش تعداد finishing move خیلی موافقم تعدادش کم بود و افزایش تعداد سلاح ها و تنوع دشمنان و افزایش تعداد باس ها و متفاوت بودنشون واقعا مهمه به نظرم
      من باس نگهبان هلهایم دیدم ضد حال خوردم دوست داشتم متفاوت باشه

      • Mikasa گفت:

        بیشتر مشکلاتش قابل درک بودن( تا حدی)
        کاملا مشخصه بودجه کافی نداشتن سانتا هم مجبور بود انجین جدید بسازه برای گاد جدید( کاری که بتسدا بعد سالها هنوز نکرده!)
        و مجبور بودن ۱۸۰ درجه عوض کنن همه چیزو از طرفی اوایل نسل یه پروژه ی شکست خورده داشتن و مشخص بود سونی بعد ascension امیدش رو تا حدی بهشون از دست داد حتی یوشیدا اولین بار نسخه های اولیه ی از گاد جدید بازدید کرد سرخورده شد خبرشم تو سایت هست
        ولی برای نسخه ی بعد هیچ محدویت بودجه ندارن
        داستان مشخصه
        شخصیتا و صداگذار ها مشخصن
        انجین حاضره
        شک ندارم خیلی خیلی بهتر میشه “اگه” داستانش خوب باشه چون بابت گیم پلی مطمئنم

    • SEHSANHS گفت:

      نمردن کریتوس من به شخصه اگه طبق پیشگوییه کریتوس بمیره و بشیم پسرش دیگه عمرا برم سراغ god of war

    • Godofwar0385 گفت:

      بعنوان فن شدید گاد
      بنده که تو گاداف وارهای قدیم اصلا عیب و ایرادی ندیدم مخصوصا سه گانه و گوست اسپارتا یعنی انقدر خوش ساخت و حماسی و ارزش تکرار بالا داشت که ادرنالین ادم و میرد پیش خدا
      برسیم به گاد ۲۰۱۸ ، گاد جدید شاهکاره فقط باید دی ان ای اصلی سری گادو بهش بیشتر تزریق میکردن
      خشونت خیلی بیشتر مثل نسخه های قبل
      دکمه زنی های متفاوت مثل نسخه های قبل
      باسهای حماسی و سخت و متفاوت مثل سری قبل
      ازادیه عمل موقع مبارزات و فینشرها اگه یادتون باشه تو گادای قبلی فینشرهای دشمنای کوچیک کاملا دست خودمون بود
      معماهای بیشتر
      اتمسفر خونیه سری گاد
      موسیقیهای حماسی البته این سری موسیقیهاش خدا بود ولی حماسی نبود احساسی بود بیشتر
      تنوع سلاح بیشتر
      دشمنای بیشتر و متفاوتتر
      سرگذشت کریتوس و باید نشون بدن که چی شد
      و یه سری فلش بکهایی که واقعا سوال شده واسمون
      به امید موفقیتش :yes:

    • با همه موارد موافقم به جز “درخت مهارت گسترده تر و کمبو های بهتر”.
      بازی کمبوهای فوق العاده ای داره اگه طریقه ی صحیح اجرا و چِین کردنشون رو یاد گرفته باشی.
      دوتا ویدیو که به نظرم به خوبی کمبوهای گاد رو نشون میده (یوتیوب):
      https://www.youtube.com/watch?v=ayMn-y_FsMk&t=7s
      https://www.youtube.com/watch?v=zT5MIaHOZ0g

      • Godofwar0385 گفت:

        دقیقا :yes:
        بازی از لحاظ کمبو هیچی کم نداره اونایی که میگن کمبود کمبو داره همین ویدیوهایی که فرستادیو حتما ببینن
        از اینا بهترم تو یوتیوپ خیلی هست یه سرچ ساده کنید میبینید
        ترکیب سلاحها و فنهایی که میشه قاطی کردو زد همراه با مشت و سپر و خشم اسپارتانش واقعا فوقالعادس :yes:

  • Ozhan گفت:

    تنها نکاتی که میتونه تجربه این ابرشاهکارو برامون اسون کنه از زمین برداشته شدن دلال های عزیز و نمایندگی داشتن از طرف سونی و پایین اومدن قیمت دلاره تا بتونیم کنسولشو تهیه کنیم
    امیدوارم هیچکی مث من حس اینو نداشته باشه که آخرای عمر گیمریشه و همه به ارزوهاشون برسن
    اصلا غصه برداشته منو

    • Mahyar110022 گفت:

      برای من قرار بود این نسل باشه بخاطر بازیای گرون ولی کنار اومدیم دیگه :/

    • darkwarrior گفت:

      داشتن نمایندگی منوط به عدمه تحریمه
      درحال حاضر فروشگاه هایی ک خودشون رو نمایندگی اعلام میکنن تنها عاملیت فروش هستن و قبل از تحریم عاملیت مجاز فروش و ارائه خدمات پس از فروش بودن
      منظور از نمایندگی رسمی یعنی فروشگاهی ک تمامی محصولات روز اون شرکت رو باقیمت جهانی عرضه کنه نه اینکه به اسم اون شرکت به ۴برابر قیمت به مصرف کننده بفروشه
      من وقتی برای خرید تلوزیون ۴kاقدام کردم متوجه شدم توایران حدود۳ساله ک تلوزیون جدید وارد نشده
      فقط شرکت همون محصولات رو هرسال داره کاتالوگ جدید میزنه و میفروشه
      بخاطرهمین موضوع من روی اوردم به فروشنده های بانه

  • همون فرمول فکر کنم هنوزم جواب بده، مخصوصاً با گرافیک خفن تر نسل نهم. تعداد باس فایت هام بیشتر بشه متای بالای ۹۰ دوباره رو شاخشه.

  • با تشکر از مقاله :heart:
    حقیقتا تصور نسخه ی بعدی gow هم سخت هست
    حالا اینکه قراره چه چیز جدیدی داشته باشه بماند
    GOW 2018 به قدری موفق و انقلابی تو زمینه گیمپلی بود که اگر همین گیمپلی رو بدون تغییر برای نسخه دوم بگذارن باز هم موفق میشه
    به شخصه نمیتونم گیمپلی ای بالاتر ازش تو ذهنم تصور کنم
    از نظر خودم تنها چیزی که GOW بعدی نیاز داره یک بخش مولتی پلیر جذاب مثل نسخه Ascension هست که ایکاش تو مقاله بهش اشاره میشد

  • متشکرم خسته نباشید :yes:
    چیزی که تو این بازی بیشتر از بقیه مواردش من رو تحت تاثیر قرار داد ، بیشتر از گرافیک عالیش و موسیقی و گیمپلی جذابش
    .. رابطه کریتوس و پسرش بود .. مشتاقم ببینم نسخه بعدی این رابطه به کجا ختم می شه ..

  • بهترین بازی که توی این نسل (فعلا تجربه کردم)
    گاد۲۰۱۸ خیلی تازه نفس وارد میدون شد…انصافا اوج هنر بچه‌های سانتا مونیکا رو میشه توی این عنوان دید…داستانی که روایتگرش بارلوگ باشه معلومه که باید شاهکار خطابش کرد…توی هر شرایطی که باشم موسیقی این اثر که توی معرفیش پخش شد اجرا بشه…کاملا پتانسیل درگیریه بی دلیل با هر کسیو دارم 😀
    به جز آثار میازاکی…این بازی از اون بازیایی بود که با هر بار مردن بیشتر طلبه‌ی دوباره پلی دادنش بودم…
    اما توقعم از گاد۲ فقط یه چیزیه….اینکه فایت با ثور نزاره واسه قسمت سوم و توی همین قسمت با حاج کریتوس کله ثورو بکنیمو بریم سراغه گندشون….اودین

  • Mahyar110022 گفت:

    والکری هاش اشک درمیاوردن :sarcasm:
    فقط پایان مخفی بازی برگامون ریخت اصا

  • گاد آو وار بدون شک بهتربن انحصاری سونی در نسل ۸ بود
    ابر شاهکاری به یاد ماندنی که به همه یادآوری میکنه چرا سونی
    سلطان بلامنازع صنعت گیم هه و همه باید در مقابل عظمت این شرکت سر تعظیم فرود بیارن
    بی صبرانه منتظر نسخه بعدی این سری هستم
    واقعا تصور گاد جدید روی ps5 با کیفیت ۴k آدم رو دیوونه میکنه :inlove: :inlove: :inlove:

  • Vito Scaletta گفت:

    مقاله خوبی بود اما به مهمترین مشکل god of war اشاره نکردین اینکه دنیای بازی خالیه و حس میکنی بغیر از کریتوس و آترئوس هیچ آدم دیگه ای توی میدگارد وجود نداره آلفهایم (سرزمین الف ها) هم همینطور و god of war 4 دنیای بی روحی داشت در حالی که توی کانسپت آرت های بازی طرح هایی از شهر ها، روستا ها و آدم های میدگاردی میبینیم ولی تو بازی احتمالا بخاطر بودجه حذف شدن، بزرگ کردن دنیای بازی و اضافه کردن مثلا یه شهر و گروه های انسان ها که side quest های مختلف دارن برای بازی کن خیلی بازی رو خوب میکنه. با اینکه آترئوس و میمیر بامزه بودن و با حرفاشون نمیزاشتن خسته بشی ولی کلا انگار تو محیط بازی همش یه چیزی کم بود. با تمام این اوصاف امتیازش ۱۰/۱۰ بود

    • یکی از دلایلش اینه که کرتوس از قصد جایی رو انتخاب کرده که کسی نباشه.
      یکی دیگش هم اینکه که تو طول بازی اشاره های زیادی بهش میشه ولی احتمالا تو عناوین بعدی مفصل به رویداد های گذشته که باعث ویرانی شدن (The Desolation)، پرداخته میشه.
      اسپویلر:
      .
      .
      .
      .
      ۰٫ اودین و ازیر همه ی ۹ عالم رو زیر و رو کردن تا جاینت ها رو نابود کنن.
      ۱٫ از سال ها قبل و در طول سفر کریتوس و آترئوس تمام جهان ها و نژاد در حال جنگ بودن و هستن.
      ۲٫ آلفهایم برای این خالیه که الف های تاریک بعد از سال ها جنگ داشتن بر الف های روشن پیروز میشدن که کریتوس و آترئوس تونستن نتیجه ی جنگشون رو عوض کنن. آخرش که دروازه رو باز میکنی تا از اون ناحیه خارح بشی میبینی که الف های روشن برمیگردن.
      ۳٫ بعد از اومدن یورمونگاند به Lake of Nine سطح آب تو اون مناطق میره بالا و باعث سیل و ویرانی میشه.
      ۴٫ وظیفه ی والکری ها بردن روح جنگجویان به والهالا بود که بعد از نفرین و زمین گیر شدن توسط اودین دیگه نمیتونن روح ها رو به والهالا ببرن که همین باعث به وجود اومدن هل واکر ها میشه. اگه دقت کنی بعضی از کلبه ها توسط هل واکر ها نابود شدن.
      بقیه ش هم یادم نیست ولی دلایل زیاده که در طول بازی بهشون اشاره میشه که یعنی احتمالا تو نسخه های بعدی شاید مفصل بهشون پرداخته بشه.

  • امیدوارم تو نسخه بعدی شاهد باس فایت Fenrir هم باشیم
    و مورد دیگه اینکه بیشتر از همه دوست دارم بدونم سانتامونیکا چهره ثور و نبرد کریتوس با ثور رو چجوری طراحی میکنن
    ای خدا زودتر لحظه معرفی گاد ۲ برسه

  • من تو کف اینم بفهمم جچوری سر از نورس دراورد
    اینکه با شمشیر خود کشی کرد که
    کی نجاتش داد
    چجوری

  • یکم خونریزی فکر نکنم به جایی بر بخوره….یکم خشن تر :yes:

  • TekkenGod گفت:

    اول اینکه باید بازی ۶۰ فریم باشه ، واقعا فریم ریت ۳۰ اذیت کننده است.
    دوم باس فایت های بیشتری داشته باشه . تو این نسخه غیر از بالدور و اون اژدها چیز به درد بخور دیگه ای نبود . نورث اون همه موجودات و خدایان اساطیری داره که میتونن بیان تو بازی.
    سوم اینکه دشمنان اصلا تنوع کافی نداشتن . باید دشمنان متنوع تر باشد . چه به لحاظ ظاهر چه توانایی های خاص .
    چهارم اینکه والکری ها زیادی سخت بود . قرار نبود سولز بورن بشه بازی .

  • خیلی ممنون اقای حلاجیان عزیز
    واقعا فک کردن به دنباله این بازی با اون داستانش مو به تن ادم سیخ میکنه
    چیزی که تو gow معروف وجود باس فایت های غول پیکر و بسیار هیجان انگیز هستش و کشتنشون با حرکات کریتوس :inlove: :inlove: :inlove:
    قبلی هاشو یه مقداری روی ps2 پسر عموم رفتم البته واسه ۵ سال پیشه

  • HEISENBERG گفت:

    گاد۲ رو بازی کردم.شگفت انگیز بود…یکی از بهترین سری بازیهای تاریخ.

  • خب نمیشه حرف از God of War باشه و من نباشم!
    قبل از هر چیزی یه تشکر به سعید حلاجیان عزیز بابت این مقاله‌ بکنم که نمیشه ازش گذشت!
    به نظر من نسخه‌ی دوم بیشتر از اینکه به باس های بزرگ احتیاج داشته باشه به باس های عالی و چالش برانگیزتر نیاز داره که مقاله هم بهش اشاره کرد
    یه باس کوچیک مثل پرسیوس توی GoW II که میتونست غیب بشه و از سپرش برای باز کردن راهمون استفاده کردیم یا تسیوس که از بازوبندش برای باز کردن در استفاده کردیم خیلی از اژدهای GoW 2018 و اون روش خیلی خیلی پائین تر از انتظار مبارزه باهاش بهتر بود
    در کنار این ها چیزی که خیلی برای من مهمه، تنوع فینیشرهاست. تنوع سلاح تو نسخه های بعد برای من خیلی مهم نیست چون همین الانشم از نظر مبارزات چیزی کم نداریم ولی تنوع فینیشرها و دشمنا خیلی تو ذوق میزنه، توی نسخه های قبلی به چندین روش مختلف و یونیک میتونستیم دشمنامون رو نابود کنیم ولی اینجا همه چیز رنگ تکرار می‌گیره
    دکمه زنی ها قطعاً باید برگردن ولی بهتر و جذاب تر و نباید مثل GoW 2018 انقدر دکمه زنی ها آسون بگیرن به بازی باز. برای باز کردن یه در توی GoW II رُسمون در میومد ولی اینجا کریتوس یه سنگ خیلی بزرگ رو با دکمه زنی های آروم ما هم جا به جا میکنه. به نظرم اگر بیش از حد آسون باشه اصلاً اون سختی و سنگینی کارها رو حس نمیکنیم
    موسیقی های حماسی باید برگردن. هیجان دوباره باید توی سری نه تنها تزریق بلکه پمپاژ بشه. بعضی دوستان اشاره میکنن که این نسخه ذاتاً درامه و نمیشه انتظار هیجان نسخه های قبل رو داشت ولی فکر می‌کنم میشه هر دوتا رو باهم داشت. فراموش نکنیم بازی دستکم ۲۰ ساعت گیم پلی دار و ۲۰ ساعت زمان زیادی برای ایجاد درام و هیجان توی موقعیت مخصوص خودش هست. یه مثال خیلی قشنگش هم Call of Duty: Modern Warfare 2 هت که گیمپلی خیلی کمتری نسبت به گاد داره ولی چقدر زیبا هم هیجان انگیزترین و هم دردناک ترین خاطراتمونو رقم زد.
    موارد دیگه هم توی مقاله کامل بهشون اشاره شد
    امید میره سانتامونیکا با نسخه‌ی بعدی قدرتمندتر برگرده 🙂

  • ShadoWWolf2 گفت:

    برای من به شخصه کل دنیای گیم یکطرف و گاد کبیر در طرف دیگه..
    هیچ عنوانی نمیتونه جای این بازی رو در قلبم بگیره چون ۱۵ ساله که باهاش خاطره دارم و به معنای واقعی کلمه باهاش زندگی کردم :inlove: :inlove:
    کریتوس عظیم الشان بهترین کارکتر زندگیمه و به همین خاطر از دیوید جف ممنونم که این شخصیت با ابهت و کبیر رو خلق کرد و همینطور کوری بارلوگ دوست داشتنی که با تلاش زیاد این فرانچایز رو دوباره بر سر قله افتخار نشوند،واقعاً ممنونم ازشون :heart: :heart:
    شاید بیشتر از هر بازی دیگه منتظر دیدار دوباره با حضرتم و جمال نورانیش رو زیارت کنم و یکی از دلایل اصلی که طرفدار سونی و پلی استیشنم همین ابر شاهکار باشه 😎
    به امید معرفی هر چه زودتر نسخه پنجم و به امید اون روزی که همه ی عاشقان گاد بتونن ps5 رو به راحتی تهیه کنن و در روز انتشار گاد ۵ اونو بخرن و باهاش زندگی کنن،به امید اون روز :yes: :rose: :rose: :rose:

  • خیلی ممنوم سعید جان.چیزی که من از این ابرشاهکار برای نسخه جدید میخوام.
    ۱)عدم وجود تک پلانه بودن بازی(نه به خاطر کیفیتش.کیفیتش خارق العاده بود به قدری که فکر میکردم فیلم میبینم.به خاطر اینکه بازی فلش بک داشته باشه و ما اتفاقاتی که بین نسخه سوم یونان بازی و نسخه اول اسکاندیناوی رخ داده رو ببینیم.)
    ۲)باس فایتهای بیشتر.که قطعا این اتفاق میوفته چون دنیای این بازی طراحی شده و سازندگان تمام هدف و انرژی شون رو برای این کارها میذارن
    ۳)وجود ثور که مطمئننا پتانسیل این رو داره که بهترین و حماسی ترین و خفن ترین مبارزه تاریخ بازیهای ویدئویی باشه
    ۴)اسلحه های باسها رو وقتی میکشیم برای همیشه داشته باشیم و ازش استفاده کنیم مثل نسخه های یونان.مطمئننا این خارق العاده میشه.فرض کنید با پتک ثور چه کارها که نمیشه کرد 😯
    ۵)اپگرید سیستم مبارزات بازی و کمبوهای بیشتر و وجود کمبوهای ترکیبی (مثلا تو یه دستت یکی از تیغه های اشوب رو داشته باشی اون یکی دستت تبر و بشه ازش همزمان استفاده کرد)
    ۶)دنیای بازی رو بزرگ تر کنند
    ۷)با رددد ۳ تو یه سال عرضه بشه :rotfl: (البته بعید راکستار اینکارو بکنه چون این بازی کابوسشه :laugh: )
    ۸)وقتی اترئوس بزرگ تر شد و قابلیت های منحصر بفرد رو به دست اورد بشه به صورت کواپ داستانی با اونم بازی کرد یا مثل موقع مبارزه بازی بشه بین اترئوس و کریتوس مثل بازی بتمن(batman and katwoman) سوئیچ‌کرد.واقعا جذاب میشه

  • Mgs4 گفت:

    نمی دونم چرا همه میگن تعدادباس فایت های گاد اف وار۲۰۱۸ کم بود بازی فقط ۸ تا واکری داشت که ملکشون یکی از سخت ترین باس فایت هایی بودن که تجربه کردم قبول دارم در حد نسخه های۲و۳ باس حماسی نداشت ولی تعداد باس در حد رازی کننده بود من دلم میخواد تنوع دشمن های عادی بیشتر شه

  • shadin گفت:

    سلام دوستان
    یه راهنمایی میخواستم لطفا اگه بلدین کمکم کنید

    نسخه یِ Skidrow بازی Deus Ex Mankind Divided – A Criminal Past رو نصب کردم اما هر کاری میکنم اجرا نمیشه . تمام کرک های مختلف رو ریختم حتی CRACKFIX-SKIDROW هم ریختم اما مدام این ارور ۰xc0000142 رو میده هر بازی نصب میکنم به راحتی اجرا میشه اما نمیدونم چرا فقط این یکی این ارور رو میده . تو گوگل هم سرچ زدم اکثرا این مشکل رو داشتن اما راهنمایی هایی که حتی تو یوتیوب هست هم بی فایده بود . لطفا اگه شما همچین تجربه ایی واسه این نسخه داشتین راهنماییم کنید .. سپاسگذارم .

  • ERFAN103079 گفت:

    ما هم دلمون میخاد شخصیت ها و موجودات متنوع تر و بیشتری تو نسخه بعد باشه و فلش بک های بیشتری داشته باشه تا صحنه چطور جان سالم به در بردن کریتوس در آخر گاد اف وار ۳ و دیدن فی و کنترل شخصیت هایی به غیر از کریتوس رو داشته باشیم(هر چند ایده آخرم زیاد جالب به نظر نمیاد)

  • یه چند تا آهنگ خفن بزارن همه چیز تموم میشه

  • Milidante گفت:

    یک سرى از انتظاراتتون منطقى هستش اما بعضیاش خیلى عجیبن! مثلا کاستوم ها! خب گیرم که ١٠ تا کاستوم اضافى قرار بدن. خب که چى؟ صرفا تغییر ظاهر قراره بهمون انگیزه بده که دوباره بازى کنیم؟؟ مگر اینکه مثل سرى سولز بیان کاستوم ها رو به حالت ست با ویژگى هاى منحصر به فردى که رو گیم پلى تاثیر داره قرار بدن. خلا داستانى رو هم اصلا قبول ندارم. به نظرم داستان بازى خیلى کامل بود و اتفاقا کار خوبى کرده بودن که به گذشتش کارى نداشتن چون دیگه واقعا خسته کننده شده بود

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا
قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند - گیمفا