ویکتور پدرنو: کنسولهای نسل بعد تا چهار برابر قویتر از پلیاستیشن ۴ خواهند بود
ویکتور پدرنو (Victor Pedreño) که یکی از طراحان بازی Sword of the Necromancer است، میگوید با توجه به اطلاعات منتشر شده کنسولهای نسل بعد سه الی چهار برابر قویتر از کنسولی مانند پلیاستیشن ۴ خواهند بود.
با وجود اینکه سختافزار دو کنسول نسل آیندهی مایکروسافت و سونی تماما مشخص نشده، اما برخی اطلاعات کارآمد و جالب از آنها در دسترس است. به عنوان مثال هر دو کنسول از حافظهی SSD استفاده میکنند که بسیار سریعتر است و هر دو کنسول پردازندهی AMD Zen 2 را به عنوان پردازندهی اصلیشان انتخاب کردهاند. در حالی که بسیاری از توسعهدهندگان دنیای بازیهای ویدئویی از این تغییرات خوشحال هستند، ویکتور پدرنو معتقد است چنین مواردی روی بازیسازانی مانند او تاثیر نمیگذارد. پدرنو در مصاحبهای که اخیرا با وبسایت GamingBolt انجام داد در این باره گفت:
برای ما بازیسازانی که بازیهای مستقل، دو بعدی و نه چندان عظیمی میسازیم، این تغییرات چندان مهم و تاثیرگذار نخواهند بود. حتی میتوانم بگویم من و امثال من با کنسولهای نسل فعلی راحتتر هستیم. با این حال، از قدرت بیشتر کنسولها استقبال میکنیم.
پدرنو در این مصاحبه در مورد حافظهی GDDR6 استفاده شده در اکسباکس سری اکس نیز صحبت کرد و آن را قطعهای کارآمد در زمینهی تسریع بازیها دانست. هر چند پدرنو میگوید بازیبازان برخلاف نسل هفتم و هشتم، نباید انتظار جهشی عظیم را در زمینهی بصری بازیها داشته باشند. او گفت:
ما الان در دورهای هستیم که تغییرات گرافیکی چندان چشمگیر و قابل تشخیص نیستند. به عنوان مثال جهشی که از پلیاستیشن ۲ به پلیاستیشن ۳ وجود داشت، عمیقا شگفتانگیز و بزرگ بود. فکر کنم بهبودهای نسل بعد در زمینهی طراحی و عملکرد باشد و نه بالاتر بردن هر چه بیشتر کیفیت بافتهای بازی.
بازی Sword of the Necromancer یک بازی دو بعدی ماجراجویی و هکانداسلش است که در سال جاری برای کنسول نینتندو سوئیچ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
نظرات
معنیش اینه که میخوان کنسول نسل بعد اندازه شش هفت سال بازیها رو ساپورت کنه.البته سیستمی برای سال ۲۰۱۲ هم میتونه از پس بازیهای جدید بربیاد.i7 3770K .16 GB .GTX 780Ti. موافقید؟
امیدوارم هم تواناییه رندرینگ بالایی داشته باشن،هم سازنده ها از این توانایی بیشترین بهره رو ببرن و جایه هیچ بهانه ای باقی نمونه
چرا که در نسل هشتم کوتاهی در ساخت تعدادی از بازیها از سویه عده ای از سازنده ها به بهانه ی ضعف سخت افزاریه کنسولها دیده میشد،مثال بارزش هم بازیهای ubisoft و ea که اوایل نسل بخاطر پورت ضعیفشون سخت افزار کنسولهارو بهانه میکردن.
هر چه جلوتر میریم ساخت بازیها سخت تر،پر هزینه تر و وقت گیر تر خواهد شد مخصوصا اگر قرار باشه بازیها بر مبنایه رزولوشن ۴K توسعه پیدا کنن
اینکه امروزه خیلی از بازیها از تنظیمات رزولوشن ۴K پشتیبانی میکنن (روی pro و one x ولی این فقط رزولوشن ۴K هست)دلیل بر این نیست که فکر کنید بازی ۴K هست،خیر!شما در واقعا کیفیت تصویر ۴k رو دارید نه یک بازی که با بیس ۴k رندر و ساخته و شده و خلاصه بگم خیلی زمانبر و سنگینه
خیلی راحت بگم graphic engine ۹۰ استودیوهای بازیسازی برای رندر کردن ۴k توسه داده نشدن صرفا رزولوشنه نه تکسچر و مدلسازیه ۴k
تنها بازیه این نسل که بر پایه رزولوشن ۴k ساخته شده هیچ عنوانی در تمام طول تاریخ صنعت گیم پتانسیل گرافیکیه اون رو نداره red dead redemption 2 هست
چیزی که شما از red dead روی کنسولها میبینید تنها یک پورت full hd با تنظیمات low هست اما انقدر گرافیک بصریه این بازی ماهرانه ساخته و خلق شده که روی کنسولها هم مخاطب رو به وجد میاره
من روی pro بخاطر تروفی هاش تمومش کردم،ولی روی سیستم هم دارمش ولی با اینکه کارتم ۱۰۸۰ هست و سیستمم کاملا مدرنه نتونستم بعضی از تنظیماتش رو روی high قرار بدم و به جرعت میگم بهتربن عنوان نسل ۸ به لحاظ گرافیکی هستش من خیلی از بازیهارو با تنظیمات بالا تجربه کردم ولی اصلا نمیشه با redemption قیاسشون کرد
به جرعت میگم جزییات چهره npc های داخل شهر valentine (تازه هیچ نقشی در داستان ندارن)روی pc از چهره ی joel در last of us part 2 بیشتره
حجم ۱۵۰ گیگ بازی کاملا مهر تایید بر بزرگیه بازی میزنه امیدوارم روزی باقیه استودیوها هم بتونن اینچنین شاهکاری خلق کنن و گیمرهارو به وجد بیارن :yes: که البته بعید میدونم کسی به جز rockstar بتونه :yes: :heart:
درسته ولی چیزی که من رو عذاب میده قیمت ۸ میلیونی ps5 تو ایرانه :-)) 😥
http://s6.picofile.com/file/8384593718/Ellen_Page_1.jpg
درسته ولی چیزی که من رو عذاب میده قیمت ۸ میلیونی ps5 تو ایرانه :-)) 😥
درسته ولی چیزی که من رو عذاب میده قیمت ۸ میلیونی ps5 تو ایرانه :-)) 😥
خسته نباشه واقعا چقدر فکر کرد اینو گفت و نمیدونه وان اکس خودش سه برابره پی اس چار قویه
اطلاعاتش از ما ضعیفتره :laugh:
Godofwar0385@
دقیقا ، منم میخواستم همینو بگم
نه انتظار داشتی قدرتشون نصف بشه؟ :idk:
دوس نداشتم
وان ایکس همین الانش ۵ برابر وان معمولی قدرت داره. قاعدتا هم یه کنسول نسل بعدی باید بتونه در مزخرفترین حالت پیشرفتش ۱٫۵ برابر وان ایکس باشه قدرتش. بعد من میگم طرف رو ویده، میگن نه.
الان یه ایکس باکس فن خجسته میاد ریپلای میده منظورش فقط PS5 هست.
منظورش فقط xnox 1s هستش :rotfl:
منظورش فقطps5 هست.
با اومدن کنسول های نسل بعد ۲ تا شرکت زودتر از بقیه اولین بازی ها رو براش میدن و اون ۲ تا:
۱.رتبه اول کپکام هست که زودتر از بقیه re4 رو بدون هیچ تفاوتی با صد تا پورت قبلیش انتشار پیدا میکنه(تقریبا پلتفرمی مونده که روش re4 نیومده باشه؟؟؟چون حتی ورژن اندروید بازی هم اومده)
۲.رتبه بعدی شرکت پول پرست راکستاره که میاد gta san رو هم برای این دو تا عرضه میکنه و مثل نسل هشتم حتی حاضر نمیشه حتی بازی رو برای کنسول ps5 مثل ps4 پورت ریمستر کنه(نسخه ی ps4 بازی رو برخلاف xboxone حتی ریمستر هم نکردن و دقیقا نسخه ps2 به اسم نسخه ps4 تو استور سونی هستش)
ماینکرفت، اسکایریم، تتریس…
“رتبه اول کپکام هست که زودتر از بقیه re4 رو بدون هیچ تفاوتی با صد تا پورت قبلیش انتشار پیدا میکنه(تقریبا پلتفرمی مونده که روش re4 نیومده باشه؟؟؟چون حتی ورژن اندروید بازی هم اومده)” :rotfl: :rotfl: :rotfl:
_
میدونی چیش خیلی جالبه؟
میکامی گفته اگه RE4 بجز گیم کیوب رو کنسول دیگه ای پورت بشه خودکشی میکنه!
فکر کنم الان ۳۰-۴۰ تا Hara-Kiri به ما بدهکاره! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
* گفته بود
_
این چه وضعشه؟ ویرایش رو برگردونید!
خداوکیلی اون Hara-Giri نه Hara-***
ماکرو که گفته همه بازیهای نسل های قبل رو ساپورت میکنه
پس کاری به شرکتها نداره که بخوان اینجا درامدزایی کاذب کنن کسی که نسل قبل بازیهارو گرفته این نسل فقط اکانتشو میزنه رو کنسول جدید یه خبرایی هم بود که سونی میخواد اینکارو کنه نمیدونم شد یا نه
۳ تا ۴ برابر فقط توی CPU تفاوت دارن وگرنه اختلاف توی GPU یه چیزی در حد ۶ برابر هست
اگر بحث رم که با GDDR6 مجهز شده و کاستوم های SSD رو بذاریم کنار هم اختلاف نسل فعلی با نسل بعد خیلی فراتر از این اعداد هست
اصل قدرت کنسول بر پایه پردازنده گرافیکی هست کنسول نسل فعلی که ۱/۳ و ۱/۸ ترافلاپس قدرت دارن قابل مقایسه با نسل بعدی نیستن که قراره با ۱۲ ترافلاپس استارت بخورن ولی اینکه میگه تحول در حد نسل های قبل نیست باید منتظر موند چون روی کاغذ اختلاف زیاده
حاج اقا از غیب فرمودن :rotfl:
فقط امیدوارم تا یا سال دیگه تو همون حول و حوش ۷ الی ۸ تومنی بمونه و بیشتر نشه از اونجایی کا محاله کمتر بشه :inlove: :inlove: :inlove:
هر بار همینو در قالبی متفاوت میان میگن اقا به خدا فهمیدیم
ولی اینو به نظرتون درست گفت نباید انتظار جهش گرافیکی زیادی رو داشته باشیم یه جورایی فک میکنم درست میگه
اتفاقا باید منتظر جهش گرافیکی باشیم
این کیه آخه :rotfl:
اگر منظورش کنسول پایه باشه که چهار برابرش میشه هشت و نیم ترافلاپس ولی اگر پرو منظورشه یعنی ۱۶ ترافلاپس