شرکت اسکوئر انیکس ساخت عناوین انحصاری برای سرویسهای ابری را در نظر خواهد داشت
به نظر میرسد شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) علاوه بر توسعه بازیهای مختلف برای نسل جدید کنسولهای خانگی، قصد دارد ویژهای برروی ساخت عناوین انحصاری برای سرویسهای ابری داشته باشد. آقای یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، مدیرعامل شرکت اسکوئر انیکس، توضیحاتی را در خصوص برنامههای این شرکت در آینده ارائه داد.
وی در این خصوص اظهار داشت:
ما نه تنها میخواهیم به پیشرفت مداوم خود در ساخت عناوین مختلف برای کنسولهای نسل بعدی ادامه دهیم، بلکه در عین حال پشتیبانی از بازیهای ابری نیز در دستور کار ما قرار دارد. ما انتظار داریم با ظهور اینترنت نسل ۵ (۵G) این کار را انجام دهیم. ورود استریم به عنوان یک بستر توزیع جدید، نه تنها روند انتقال مدل فروش مبتنی بر دیسکها را به فروش دیجیتالی تسریع میبخشد، بلکه به طور مثال با استفاده از مدلهای اشتراکی میتواند تغییر قابل توجهی را در مدلهای تجاری ایجاد نماید.
ما به طور ویژه در مورد پتانسیل سرویسهای استریم ابری امیدوار هستیم تا بازار آن در مناطق رو به پیشرفتی همچون آمریکای جنوبی و هند گسترش یابد. در این مناطق، سهم قابل توجهی از کنسولهای بازی سنتی وجود ندارد. با بهبود زیرساختهای ارتباطات از راه دور، سرویسهای ابری به طور مستقیم در این بازار، محیطهای بازی را در اختیار مشتریان قرار میدهد که موجب میشود نیاز به کنسولهای خانگی و رایانههای شخصی از بین برود. از منظر ساخت بازی، ما سعی خواهیم کرد تا تجربههای جدیدی را به صورت انحصاری برای سرویس ابری خلق کنیم؛ یعنی توسعهی بازیهای مبتنی بر سرویس ابری. ما معتقدیم که تجربیات جدید بازیها که در کنسولهای سنتی غیرممکن است، محرک اصلی برای سرویسهای ابری خواهد بود. تلاشهای ما برای ساخت عناوین مبتنی بر سرویسهای ابری در حال انجام است و سعی میکنیم تجربیات جدیدی را خلق نماییم. ما به طور طبیعی با کوهی از چالشها روبهرو هستیم که از جملهی آن موانع تکنولوژیکی باید برطرف و هزینهها و مشکلات ارتباطات از راه دور کاهش یابد. به هر صورت، ما هیچ شکی نداریم که با ورود به نسل پنجم از اینترنتهای همراه، بازیهای ابری خود را در ۵ سال آینده نشان میدهند و در اینجا، استراتژی ما برای پاسخگویی انعطافپذیر به آن روند مهم خواهد بود. ما قصد داریم در صدر توسعه و تحولات عناوین سرویس ابری بمانیم از آن برای رشدی جدید استفاده کنیم.
آقای ماتسودا بر این عقیده است که برای جلب مخاطب و جذابیت گسترده در بازیهای ابری نیاز است تا در کنار سیستمهای زیربنایی و توزیع بهتر، برروی ساخت عناوینی انحصاری برای این سرویسها نیز تمرکز شود.
نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات
در یک کلام
گوگل بهمون پول داده برا استادیا بازی انحصاری بسازیم
۲ ساعت سخنرانی کرده که همینو بگه والا
پلی گراندی اونوقت لوگو اینچیتیو؟!؟؟
تازه سانتام دارم
آره
ای بابا ول کنین این سرویس ابری خدایی
اسکور انیکس تو کیفیت ساخت بازی هات ببر بالا سرویس ابری پیش کش فعلا که تنها استودیو کریستال ابروتو حفظ کرده..
راستی اینترنت ۵g که من از tv درموردش برنامه رفته بودن دیدم حسابی هیجان انگیز و بسیار عالی بود