عنوان مستقل [soon, only the ocean] با الهام از بحران اقلیمی استرالیا ساخته شد
استرالیا هم اکنون در حال سپری کردن داغترین سال تاریخش است و دمای هوا باعث آتشسوزیهای گستردهای شده است که جان چندین نفر را گرفته، صدها خانه را نابود کرده و آسمان را از دود سیاه کرده است. برای توسعهدهندهی اهل ملبورن، مکس مایرز (Max Myers)، شعلههای آتش در ذهنش جای دارند. آنها همچنین یکی از خطراتی هستند که جزیرهی نفرینشدهی بازی جدیدش، [soon, only the ocean] را تهدید میکنند.
مایرز از سال گذشته در واکنش به عملکرد منفعلانهی دولت استرالیا در مقابله با تغییرات اقلیمی، کار بر روی بازی [soon, only the ocean] را شروع کرده است. بازیبازان در این عنوان داخل یک جزیرهی رو به موت گیر کردهاند که در آن آب اقیانوس لحظه به لحظه بالاتر میآید و شعلههای آتش نیز خشکیهای جزیره را در بر گرفتهاند.
او در مورد جزیرهاش گفته است:
این جزیره یک تاریخ انقضا دارد. پس از آن تنها چیزی که برای بازیبازان میماند یک قطعهی کوچک زمین با چند درخت مرده است.
متاسفانه پایان اجتناب ناپذیر است اما بازیکنان حداقل میتوانند تا قبل از نابودی همه چیز، به جزیرهشان اهمیت بدهند. زبالهها میتوانند جمع شوند، اطلاعات آب و هوایی میتواند ذخیره شود و آتشسوزیها میتوانند فهرستبندی شوند.
در نهایت نجاتی برای جزیره وجود ندارد. اما در عین حال که هیچکس به تنهایی نمیتواند جزیره را نجات دهد، شما میتوانید در حد خودتان کار درست را انجام دهید و تا وقتی که جزیره هنوز نابود نشده به آن اهمیت بدهید. میخواهم مردم در این بازی شاهد نمونهی کوچک چیزی باشند که به زودی به هزاران شکل مختلف گریبان دنیای واقعی را خواهد گرفت.
بازی در هر صورت کشنده است اما مایرز قصد نداشته آن را ناامیدکننده بسازد. او میگوید:
تغییرات آب و هواییای که میخواستم در بازی به تصویر بکشم، چیزی نبود که بتوانیم به تنهایی با آن مقابله کنیم. آن چیزی است که در حال وقوع است و به همین ترتیب هم ادامه خواهد داد. چیزی که اهمیت دارد این است که چطور این وضعیت را مدیریت کنیم و آن را کمی بهبود ببخشیم.
او امیدوار است که این عنوان مردم را متوجه خطرات بکند و همچنین توجهات را به بحران استرالیا، فراتر از آتشسوزیهای فعلی، جلب کند.
خیلیها در مورد تغییرات اقلیمی، استرالیا را به قناری داخل معدن زغال تشبیه میکنند، و واقعا هم این جا احساس خفگی داریم.
مایرز تمام سود عنوان [soon, only the ocean] را به سازمانهای خیریهی تغییرات اقلیمی اهدا خواهد کرد. تاریخ انتشار و پلتفرمهای مقصد این بازی هنوز به درستی مشخص نیستند اما احتمالا [soon, only the ocean] بر روی رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
به این بازی میگن دغدغه داشتن که میخواد مردم رو آگاه کنه. خداوکیلی چند درصد بازیهای بزرگ مثل گروه سازنده این بازی، هدف متعالی دارن؟