به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا

به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند

truth seeker
۱۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا

به اعتقاد تحلیل‌گران، قیمت نهایی هر دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ یکسان خواهد بود. البته این افراد باور دارند که این قیمت از قیمت پایه‌ی کنسول‌های نسل فعلی بالاتر خواهد بود.

با آغاز سال جدید میلادی شاهد انتشار پیش‌بینی‌های جدید از سوی تحلیل‌گران صنعت بازی‌های ویدئویی هستیم. البته با توجه به این که هر دو شرکت مایکروسافت و سونی قصد دارند کنسول نسل بعدی خود را در همین سال عرضه کنند، شنیدن نظرات افراد متخصص در این حوزه خالی از لطف نخواهد بود.

در گذشته اخبار، شایعه‌ها و نظرات مختلفی در رابطه با قیمت و قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ منتشر شده بود. با این حال، با توجه به جدیدترین شایعات منتشر شده در این زمینه که بیان می‌کردند کنسول نسل بعدی مایکروسافت قدرت سخت‌افزاری بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیاری بر این باور بودند که قدرت سخت‌افزاری بیشتر در نهایت به قیمت بالاتر این کنسول در مقایسه با کنسول رقیب ختم خواهد شد. با این حال، تحلیل‌گران دو گروه IHS Market و Katan Games نظر دیگری در این باره دارند. پیرس هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls) و سرکان توتو (Serkan Toto) باور دارند که هر دو کنسول با قیمت یکسان ۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد که البته ۱۰۰ دلار گران‌تر از قیمت پایه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ خواهد بود. شما می‌توانید پیش‌بینی منتشر شده توسط هر دو تحلیل‌گر را در ادامه مطالعه کنید.

پیرس هاردینگ رولز 

من انتظار داریم که کنسول پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ از کنسول اکس‌باکس سری اکس فروش بیشتری داشته باشد و همچنین هر دو پلتفرم فروش بیشتری را در مقایسه با فروش اولیه‌ی کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ تجربه خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل در نسل بعدی موضوع پشتیبانی کنسول‌ها از عناوین نسل قبل (Backwards Compatibility) است که برروی وفاداری کاربران به برند و جابه‌جایی مخاطبین تاثیر خواهد گذاشت. من فکر می‌کنم که به واسطه‌ی این موضوع، افراد کم‌تری برند خود را تغییر خواهند داد. علاوه بر این، من انتظار دارم که قیمت هر دو کنسول کاملا یکسان باشد ولی به احتمال بسیار زیاد قیمت آن‌ها از قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلاری کنسول پلی‌استیشن ۴ در زمان انتشار بیشتر خواهد بود.

البته بالا رفتن قیمت ممکن است مایکروسافت را به داشتن یک استراتژی دو محصولی ترغیب کند تا آن‌ها یک نسخه‌ی ضعیف‌تر ولی ارزان‌تر از کنسول بعدی خود را در همان بازه‌ی انتشار کنسول‌های نسل بعدی، به بازار عرضه کنند. من فکر نمی‌کنم که شرکت سونی نیز از همین استراتژی پیروی کند و این موضوع به مایکروسافت انعطاف بیشتری را در بازار خواهد داد. البته این موضوع مشکلات و پیچیدگی‌هایی در زمینه‌ی بازاریابی و نحوه‌ی مدیریت مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت. من شخصا مدتی را برای انتشار یک نسخه‌ی ارزان‌تر به بازار صبر خواهم کرد.

به اعتقاد سرکان توتو، شرکت مایکروسافت این بار کاملا مراقب است تا اشتباهات زمان عرضه‌ی کنسول اکس‌باکس وان را تکرار نکند. از این رو، کنسول نسل جدید این شرکت حداقل قدرتی مشابه پلی‌استیشن ۵ را داشته و با همان قیمت کنسول رقیب به بازار عرضه خواهد شد. اگر به خاطر داشته باشید، کنسول اکس‌باکس وان در زمان عرضه تنها شامل مدل ۵۰۰ گیگابایتی می‌شد و به دلیل اضافه شدن کینکت (Kinect) به محصول فروخته شده، این کنسول با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شد. البته شرکت ماکروسافت مدتی بعدی کینکت را از مدل اصلی کنسول حذف و قیمت محصول را به ۳۴۹ دلار کاهش داد.

سرکان توتو

در مقایسه با نسل قبلی، هر دو کنسول از نظر قیمت، فضای ذخیره‌سازی و ویژگی‌ها، بسیار به هم شبیه‌تر خواهند بود. مایکروسافت احتمالا از تکرار اشتباهاتی مانند قیمت بالاتر (به باور من هر دو کنسول ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت)، سخت‌افزار ضعیف‌تر، محدودیت در استفاده از دیسک و امثال آن‌ها خودداری خواهد کرد. علاوه بر این، من انتظار عدم عرضه‌ی یک نسخه‌ی دستی از کنسول، انتشار پلی‌استیشن وی‌آر ۲ و همچنین یکسان شدن دستگاه‌ها (عدم انتشار دو نسخه از کنسول مانند پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۵ پرو) را دارم.

نظر شما درباره‌ی پیش‌بینی‌های این دو شخص درباره‌ی کنسول‌های نسل بعدی چیست؟ آیا هر دو کنسول با قیمت یکسان ۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد؟ آیا دیگر خبری از کنسول‌های میان‌نسلی نبوده و هر دو شرکت قصد دارند قوی‌ترین سخت‌افزار ممکن را از همان ابتدا به بازار عرضه کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ShadoWWolf2 گفت:

    به امید موفقیت هر دو کنسول و درنتیجه رقابت بهتر و سالمتر بین دو کمپانی و رشد و پیشرفت گیم و درآخر رضایت و خرسندی همه ی گیمر ها :yes: :inlove: :inlove:

    • Majid گفت:

      من که امیدوارم همه کنسول ها یکی شن
      خرید چنتا کنسول سخته باووو
      ما معمولی ها نهایت بتونیم یکیشو انتخاب کنیم هر کدوم انتخاب کنیم بازم یه سری چیزا از دست میدیم

      • ShadoWWolf2 گفت:

        داداش یکی از لازمه های پیشرفت در هر زمینه ای وجود “رقابته” پس اگر کنسول ها یا اصلاً همه پلتفرم ها یکی بشن پیشرفت چشمگیر گیم که داری الان میبینی اتفاق نمیفته یا به کندی صورت میگیره..
        شرکت ها برای اینکه مشتری هاشون راضی باشن یا مشتری جدید جذب کنن شروع میکنن به رو کردن آیتم ها و موارد جدیدی که نسبت به رقبا بهتر و جذاب تر باشه و شرکت رقیب هم به همین صورت پس آخرش میشه پیشرفت و رشد گیمینگ..
        شما باید ببینی با چه پلتفرمی حال میکنی و از ویژگی هاش لذت میبری همون رو انتخاب کن و یک دنیا عشق و حال بکن باهاش :yes: 😉

        • farshadx گفت:

          نظرت کاملآ اشتباه است
          رقابت بازی ها با رقابت کنسولها ماکلآ فرق داره
          رقابت کنسولها تا حالا منجر به پولی شدن انلاین بازی کردن شده و تخفیفهای خوبی هم ندارن(ماکرو با گیم پس خط شکنی کرده)
          ولی اگه کنسول نبود بازیها هنوزم برای فروش بیشتر مجبور بودن بازیهای بزرگتر زیبا تر و گرافیکیتر داشته باشن
          اگر واقعا کنسولها رقابت داشتن نسل ۸ ماکرو باید انلاین بازی کردنو رایگان میکرد چون عقب بود

          • ShadoWWolf2 گفت:

            مبنای رقابت دو کنسول دو چیزه:
            ۱- بازی های انحصاری
            ۲-خدمات دهی به مشتری(مثل تخفیفات،بازی های رایگان ماهانه،سرور قدرتمند و ….)
            من وقتی میگم رقابت کنسول یعنی همه ی جوانب رو دارم در نظر میگیرم دوست عزیز نه فقط رقابت بین بازی های هر استدیو :yes: 😉

      • PC and PS4 گفت:

        ۱_مگه حتما باید چن تا بخری ؟
        ۲_اصلا مگه باید حتما بخری؟

      • nimabastami گفت:

        جعبه ارزش ۵۰۰ تومن نداره چه برسه به ۵۰۰ دلار 😯

    • OLDKRATOS گفت:

      یه موضوعی رو خواستم مطرح کنم که ممکنه به مزاج خیلیا که رفتن با خوشهالی xbox گرفتن و فکر میکنن فقط خودشون xbox دارن و ارث پدرشونه خوش نیاد.

      من از دیرباز دنبال کننده فستیوال های گیمینگ و مخصوصا E3 بودم و بر هیچکس پوشیده نیست که لحظه ی معرفیه یک پلتفرم گیمینگ(کنسول گیمینگ)یکی از حیاطی ترین موقعیت های برای اون پلتفرمه !
      بدون هیچ تعارفی عملکرد سونی طی این ٢٠ سال در معرفی و عرضه ی playstation از همه ی رقباش بهتر بوده این رو میتونید در اکثر نظرسنجی های گیمینگ در فضای مجازی ببینید

      بنظرم مایکروسافت کنسولش رو در زمان خوبی معرفی نکرد هرچند میشه از این قضیه جور دیگه ای هم برداشت کرد که خیلیها که xbox رو ارث پدرشون میدونن از بیان این قضیه احساس ضعف میکنن.
      من کاری با ظاهر و طراحیه کنسول جدید مایکروسافت ندارم چون ظاهر اصلا اهمیتی نداره ولی لاین آپش واقعا ضعیف بود :no:
      مایکروسافت کنسولش رو در e3 پیش رو معرفی نکرد چون میدونست که در نسل هشتم ps بیشتر بازار گیمینگ رو از آن خودش کرده(بر هیچکس پوشیده نیست)و چون سونی ps5 رو در e3 معرفی میکنه اگر هردو همزمان معرفی بشن برتری در مشتری یابی با ps هست و بدون شک برای خودنمایی اصلا به xbox میدان نخواهد داد( حالا بماند ps5 حداقل ٣ بازی برای معرفی خواهد داشت و لید پلتفرم خیلی از بازیهاست) :yes: :yes:

      دوم تریلز hellblade بود خب اگر یه مقدار منطقی باشید کاملا واضح بود که تریلر real-time نیست :no: و cg بود
      و شک نکنید بعد از یک سال برای باقیه پلتفرم ها میاد درست مثل نسخه اول که انحصاری بود و همچنین tomb raider هرچند انتظار میرفت یک تریلر از گیمپلی بازی نمایش بدن :no:
      جای خالیه گیمپای halo هم واقعا حس میشد :no:
      و همچنین چند ip جدید
      کلا مایکروسافت در زمینه performance ضعیف هست :no: برعکس سونی که هنوز هم هیچکس تریلر معرفیه metal gear solid 4 رو بر روی ps3 فراموش نکرده و یا تریلر گیمپلی uncharted 4 در e3 ٢٠١۵ که بیشترین بازدیدکننده رو داشت :yes:

      • umirez گفت:

        درود بر دوست عزیز ، پیرو این که شما E3 ها را دنبال می کنید ، زمانی در کنفرانس بیل گیتس قوطی را نشان داد سونی چه چیزی برای ارایه داشت ؟ و در کدام یک از لاننچ های کنسول ها، بازی در سبک های مورد نیاز وجود داشت ؟ و اینکه مایکروسافت در کجای پرفرمنس ضعیف عمل کرده است غیر از این هست که از توان Ram و Cpu و Gpu بهتر از سونی استفاده کرده است ؟

  • به نظرم برای موفقیت هر چه بیشتر و پیش نیومدن هیچ مشکلی و کلا بهترین کار همینه هر دو کنسول با یه قیمیت عرضه بشن
    البته با این سیستم و چیزایی که دارن فک میکنم بیشتر از ۵۰۰ دلار قیمیت داشته باشن هر چند امیدواریم اینطوری نباشه (درسته من pc بازی)

  • Ķįņosą گفت:

    من نمیفهمم دلیل اینکه مایکرو کنسول میده چیه ! انحصاری ؟! اون که روی پی سی هم میاد .. حالا هرچی هست .. خیلیاشم اصلا ارزش بازی کردن نداشت و مولتی کارتونی بود … حالا کنسول غول بدن ولی دوتا بازی درست حسابی انحصاری براش نسازن میشه یالقوز … اینارو گفتم که بگم پلی۵ در زمان عرضه فروشش چند برابر جعبه هست … گذشته از اون کسی ریسک الکی نمیکنه بره سمت سری اکس با اون افتضاحی که جعبه به بار آورد این نسل
    :thunder: :rain: :cloudy:

    • Advent Sorrow گفت:

      یکبار برای همیشه میگم برای چی کنسول میده. دلیلش اینه که هیچ شرکتی چه سونی چه مایکروسافت از فروش کنسول هیچ سودی نمیبره، سونی از فروش هر PS4 نزدیک به ۶۰ دلار ضرر کرد.
      https://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/09/20/sony-to-take-a-loss-on-playstation-4-sales/#58afe5116f1d
      و xbox one x هم همین اتفاق براش رخ داد:
      https://www.gamesindustry.biz/articles/2017-06-15-xbox-one-x-selling-at-a-loss
      به همین دلیل هست که از نظر سخت افزاری فروش کنسول هیچ سودی نداره برای شرکت ها چون مجبورن ضرر متحمل بشن تا مشتری بیشتر جذب بشه.
      حالا شاید بپرسی برای چی کنسول عرضه میشه؟ دلیل خرید کنسول ها انحصاری نیست بلکه انحصاری نقش کاتالیزگر رو داره و فروش رو بیشتر می کنه اما هدف اصلی کنسول ها اینه که مخاطبینی که از نظر مالی نمی تونن PC تهیه کنن و در نظر دارن بازی های پولیش شده و بهینه شده برای کنسول تهیه کنن یک مدیا سنتر در خانه خود داشته باشن.
      و اگر می پرسی چطور حاضرن با ضرر کنسول های خودشون رو بفروشن، دلیلش اینه که خیلی سریع از طریق ps plus یا xbox gold sub این ضرر جبران میشه به طوری که در سال اول کل ضرر سونی جبران شد و همونطور که اطلاع داری مایکروسافت تا الان بالای ۵۰ میلیون کنسول xbox فروخته و سرویس‌های متنوع و بی نظیری داره به شکلی که طبق آخرین آمار
      https://www.tweaktown.com/news/64513/xbox-game-pass-wildly-successful/index.html
      https://www.onmsft.com/news/xbox-game-pass-starting-to-pay-off-as-gaming-revenue-had-best-quarter-ever
      هر نسخه از فروش بازی ها هم ۳۰ درصدش به جیب sony یا مایکروسافت میره. یعنی شما که بازی میخری ۱۸ دلارش میره تو جیب سونی بقیه اش میره تو جیب ناشر مثلا EA.
      حالا این همه بازی که فروش میره برای XBOX ببین چه سودی میبره مایکروسافت.
      امیدوارم حالا متوجه شده باشی چرا مایکروسافت کنسول عرضه می کنه و چرا اینقدر سود آور اگرچه سونی موفق تر عمل کرده.

      • ahmad36985 گفت:

        از اونجایی که ویندوز هم پلتفرم ماکروسافت حساب میشه پس یعنی بازیایی که روی pc هم فروش میرن سی درصد درآمدشون متعلق به ماکروسافته؟
        یا این موضوع فقط واسه کنسول هاست؟

      • farshadx گفت:

        ۶۰$ برای هر کنسول :rotfl: :rotfl:
        ۱۰۰میلیون فروش =۶۰۰میلیون دلار ضرر؟! :rotfl: :rotfl:
        واقعآ خودت فهمیدی چی گفتی؟!
        نهایتآ رو هر کنسول ۶ سنت ضرر هم بدن که کلآ بشه ۶ میلیون دلار
        حالا فکر کن و ببین کلآ اینا چقدر سود کردن که ۶۰۰میلیون دلارش هم کم کنید
        در مورد ضرر روی سخت افزار کنسول خیلی بزرگنمایی کردن تا مخاطب فکر کنه داره خیلی ارزون میخره
        ولی درواقع همیشه سخت افزار و هر جنسی در کل پای سازنده چیزی بین ۵۰تا ۳۰% ارزونتر میوفته
        حالا واسه کنسول ها اصلآ بگیم ۰درصد ولی نه دیگه منفی بیشتر از ۲۰% این دیگه خیلی خیلی زیاده
        در حدی که هرچی سود هم بکنن تو فروش بازی اینجا یه بخش بزرگی از اون سود میره
        واسه همین میگم نزدیک ۰ درصد یا شاید ۱% در بدترین حالت دیگه ۳% رو کنسول ضرر بردن نه بیشتر

        • farshadx گفت:

          لطفآ این ویرایش رو برگردونید
          ۶۰*۱۰۰=۶۰۰۰میلیون دلار معادل ۶میلیارد دلار بالا اشتباه نوشتم

        • Advent Sorrow گفت:

          دوست عزیز بهت لینک دادم که جزئیاتش رو داخل منبع بخونی، این مقدار ضرر مربوط میشه فقط به زمان لانچ هر عقل آگاهی متوجه میشه که فقط در یک سال و نیم اول این ضرر ۶۰ دلاری برقراره. سال اول هم فقط ۴ میلیون پلی استیشن ۴ به فروش رفت. و همینطور هر چی زمان می گذره این ۶۰ دلار کمتر میشه ضررش تا میرسه به هم قیمت تولید شدن. اما اینقدر گفتی این ضرر خیلی زیاد میشه. باید سودی که از سرویس ها بدست میاره هم حساب کنی که سود خالصه و چند صد برابر این پول از طریق گیم پس و پلاس و … بدست میاد. خلاصه من لینک رسمی بهتون دادم فکر نکنم نیازی به توجیه حرف خودم داشته باشم.

        • Advent Sorrow گفت:

          در ضمن دلیل کمتر شدن ضرر در طول سال های بعدی هم اینه که تکنولوژی پیشرفت می کنه و قطعات کنسولی که توسط سونی باید خریداری بشه ارزان تر میشن که توضیحاتش در اینجا آمده:
          According to Eurogamer’s “well-placed sources” Sony will take a loss of $60 per hardware unit sold of the PlayStation 4.
          Perhaps more importantly, the fact that the PS4 is built using standard x86 architecture—essentially the same basic components powering home computers—the cost of manufacturing the PS4 is much less than the PS3, and should go down over the years. As the install base grows and parts become cheaper to manufacture, Sony will benefit.

        • OLDKRATOS گفت:

          شما خودتو ناراحت نکن از کسی که میگه red dead redemption 2 پر از حفرست و پولیش نسخه ی اوله نباید انتظار داشت
          بزار هرکس به طریقی خودشو خالی کنه

          • Advent Sorrow گفت:

            تو هر وقت ثابت کردی من گفتم “پولیش نسخه اول هستش” اونوقت قابلیت بحث کردن داری. مشکلات بازی دوم هم گفتم اگر صحبتی داشتی میگفتی، فقط کسی که توانایی بحث نداره و شکست رو می پذیره ساکت میشینه. این اطلاعاتی هم که الان دادم به تایید حداقل ۱۰ سایت معبتر از جمله eurogamer رسیده. مگر این که بخوای منابع معتبر رو زیر سوال ببری، لینک هم بهت دادم خدا رو شکر به بهترین شکل و با سند و مدرک بهت ثابت کردم چی به چیه دیگه جوابی نداری.

      • farshadx گفت:

        یه مثال هم برات بزنم شاید بهتر متوجه بشین
        بهترین cpu اینتل از نسل ۹ قیمتی معادل ۱۹۹۹دلار داشت
        الآ بهترین cpu اینتل در نسل ۱۰ قیمتی معادل ۹۹۹دلار داره یعنی ۱۰۰% قیمت کاهش پیدا کرده
        دلیلش چیه بنظرتون؟!
        چون amd داره cpu معادل این رو میده ۷۴۹ دلار
        یعنی amd داره ضرر میده رو هر cpu که داره میفروشه؟! جواب نه
        فکر میکنم هر cpu پای اینتل و amd نزدیک ۷۰۰دلار بیوفته ولی اینتل همین cpu که ۷۰۰دلار بود رو میفروخت ۱۹۹۹ دلار
        خوب معلومه خیلی ها میرن سمت amd و اینتل احساس خطر میکنه و یک دفعه ۱۰۰۰ دلار از قیمت محصولش میزنه
        شاید حالا بهتر متوجه بشین :yes:

  • PC and PS4 گفت:

    تحلیل گرا در ایران زندگی نمیکنند :yes:

  • Xbox is my heart گفت:

    یعنی اختلاف سخت افزاری با اون شدت و قیمت یکسان.
    تازه لاین آپ xbox رو نگاه کنی همه میرن سمتش.

  • pezhmanm666 گفت:

    به حال ما فرقی نمیکنه ۵۰۰ دلار باشه دلار ۱۱ باید ۵۵۰۰ بشه . تو بازار میدن ۱۰ تومن.اونوقت بیا بگو ۵۰۰ دلاره

  • WITCHFIRE گفت:

    اگه ps5 قیمتش هزارتومنم باشه(اصلا مفت بهم بدنش)نمیگیرمش چرا؟؟؟
    چون برای هر بازی ایی باید یک میلیون پول بدم و این یعنی مسخره کردن ما گیمرها چرا وقتی بازی هارو رایگان و کرکی مفت میتونم روpcبزنم کنسول بگیرم یا وقتی که ایکس باکس فنها xbox game passرو دارن برن ps5بگیرن
    امیدوارم سونی هم مثل مایکرو به فناش خیانت کنه و بازی های انحصاریشو واسه pcهم بده

  • احتمالا همینطوره.ولی قیمت بالای ۵۰۰ دلار هست.حداقل ۵۹۹.

  • Persian nazi صندوق پیام رو ببین.برات پیام فرستادم.

    • PERSIAN NAZI گفت:

      مرد حسابی من ۵۰ تا جعلی دارم
      بفرست برای PERSIAN STALKER

    • Hmmm گفت:

      اگه اینطورى باشه و مایکروسافت انقدر واقعا آمادس که اگه هستن دمشونم گرم، پس باید تمرکز ویژه اى رو بازى هاى انحصارى خودش گذاشته باشه و این واقعا میتونه تبدیل به مبارزه اى بشه که حاصلش رشد جهشى صنعت گیم باشه.
      نسل ٨ براى سونى شیرین و براى طرفداران سونى حتى شیرین تر بود ولى چیزى که میتونست این شیرینى رو بهتر کنه داشتن رقیبى در بازار بود که توان رقابت با این شیرینى را داشته باشه که بنظر نداشت. البته گفتنیست که این افت توان رقابت شرکت مایکروسافت فقط بخاطر محتواهاى شرکت رقیب نبوده بلکه تغییر سیاست هاى شرکت مایکروسافت در ناموفق ظاهر شدن تیم اکس باکس در این نسل نیز اثر خود را داشت.

  • Advent Sorrow گفت:

    اگر جفت کنسولا قدرت یکسان معادل ۱۲ ترافلاپس داشته باشن منطقی ترین و بهترین قیمت ۴۵۰ تا ۴۹۹ دلار هستش.

به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا
به اعتقاد تحلیل‌گران کنسول‌های نسل بعد با قیمت یکسان به بازار عرضه می‌شوند - گیمفا