توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم )

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

هفته گذشته بود که قسمت اول مقاله ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ را منتشر کردیم. کاری که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم انجام داده بوده بودیم و اتفاقا در سال‌های گذشته هم، بازی‌های نسبتا پر ادعا و پر هزینه‌ای را در لیست خود آورده بودیم. طبق معمول، در این مطلب هم قرار است که ۱۰ بازی را نام ببریم و هفته گذشته ۵ مورد را ذکر کردیم. Contra Rogue Corps، Wolfenstein: Youngblood، Jump Force، Left Alive و Rage 2 بازی‌هایی بودند که در لیست هفته پیش ما حاضر شدند. سعی کردیم که در همان مطلب، به اندازه کافی به کیفیت و پیشینه این عناوین بپردازیم. Contra Rogue Corps بی شک ضعیف‌ترین نسخه سری کنترا به شمار می‌رفت که با توجه به کیفیتی از خود نشان داد، شاید بهتر بود که هرگز ساخته نمی‌شد. Wolfenstein: Youngblood در قیاس با نسخه‌های قبلی مجموعه خود، بازی قابل قبولی نبود. افت فاحش بازی در زمینه‌های مختلف و به خصوص داستان سرایی و شخصیت پردازی را می‌توان از دلایل شکست Wolfenstein: Youngblood دانست. با این حال، Youngblood عنوانی نبود که تجربه‌اش به طور کلی توصیه نشود! بازی در بطن خود نکات مثبتی هم داشت و می‌توانست برای برخی گیمرها، جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. Jump Force یک پروژه جاه‌طلبانه بود که می‌توان دلایل زیادی را برای شکستش مطرح کرد. Jump Force یک نمونه بارز از عنوانی بود که پتانسیل‌های بالایی داشت و این پتانسیل‌ها هدر رفتند. درباره Left Alive که اصلا حرفی باقی نمی‌ماند و Rage 2 هم نسبت به نسخه قبلی خود، یک عقب‌گرد محسوب می‌شد. عنوانی که شاید برای طرفداران خاص خودش جذابیت‌هایی داشته باشد، اما خب مجموعا خیلی زود می‌توانست مخاطب خود را خسته کند.

خلاصه‌ای از مطالبی که در قسمت اول ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ نوشته بودیم را خواندید. برای جزئیات بیشتر در رابطه با بازی‌های نام برده شده می‌توانید به نقد و بررسی هر یک از این بازی‌ها در گیمفا مراجعه کنید. کافی است که اسم بازی را در قسمت “جستجو” سایت نوشته و نقد و بررسی بازی مورد نظر را پیدا کنید. اما برویم به سراغ ۵ بازی بعدی لیستمان! عناوینی که بعضا به شدت جنجالی و بحث برانگیز بودند و طرفداران و منتقدان خاص خودشان را داشتند. اکنون برویم و ببینیم که ۵ بازی باقی مانده، چه بازی‌هایی هستند! با ما تا پایان همراه باشید.

۴- Ghost Recon Breakpoint

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

پیش از این که به سراغ توضیحات مربوط به این بازی بروید، ذکر و یادآوری این نکته الزامی است: معیار انتخاب بازی‌هایی که در این لیست آمده نظر شخصی نویسنده، فیدبک‌های کاربران در سایت گیمفا، در شبکه‌های اجتماعی، در فروشگاه‌هایی نظیر استیم و سایت‌هایی مثل متاکرایتک، فروش کلی بازی‌ها و سود به دست آمده از آن‌ها برای ناشر و سازنده، نمرات منتقدین و متای بازی، هستند و سعی شده که به صورت تک‌بعدی به قضیه نگاه نکنیم.

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت که در این یکی دو سال اخیر کارنامه قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته و توانسته با توسعه چند بازی موفق بار دیگر خود را با جامعه بازی‌باز تا حدی آشتی دهد، سال ۲۰۱۹ را با عنوان Tom Clancy’s The Division 2 آغاز کرد. عنوان The Division 2 یک پیشرفت واقعی نسبت به نسخه قبلی خود، و یک شوتر سوم شخص فوق‌العاده بود. گان‌پلی هیجان‌انگیز، صداگذاری و موسیقی عالی، محتوای کامل و جامع و پشتیبانی یوبی‌سافت از بازی خود و ده‌ها عامل دیگر باعث شده بودند که The Division 2 یک بازی کاملا موفق به نظر برسد. بازخورد منتقدین، چه داخلی و چه خارجی نسبت به این بازی بازخوردهایی مثبت بود. افرادی که بازی را تجربه کرده بودند هم غالبا از خوبی‌های بازی می‌گفتند. کامنت‌هایی که از گیمرها در صفحات اجتماعی و یا فروشگاه‌های آنلاین می‌خواندم، اکثرا کامنت‌هایی بود که به بازی رای مثبت داده بودند. در واقع با عناوینی چون Assassin’s Creed Odyssey و Far Cry 5 که در سال قبلش منتشر شده بودند، می‌شد فهمید که یوبی‌سافت در مسیر پیشرفت قرار دارد. رویکرد توسعه دهنده فرانسوی مشخص بود; آن‌ها سعی می‌کردند که نسخه‌های جدید بازی‌هایشان نسبت به نسخه‌های قبل پیشرفت داشته باشند. این مورد برای The Division 2 هم صادق بود و از قضا، خیلی هم ملموس بود.

با این وجود، چند ماه قبل یوبی‌سافت رسما اعلام کرد که از فروش بازی‌های خود در سال ۲۰۱۹ راضی نیست. یکی از این بازی‌ها هم The Division 2 بود! عنوانی که در متاکرایتیک به متایی بالاتر از ۸۰ دست یافته بود هم در نتوانسته بود به خوبی بفروشد. اما یوبی‌سافت از فروش دو بازی ناراضی بود. یکی از آن‌ها The Division 2 بود و دومی، یک تام کلنسی دیگر به نام Ghost Recon و این بار با پسوند Breakpoint! احتمالا خیلی از شما پیش از این که اصلا توضیحات را بخوانید، به سراغ بخش دیدگاه‌ها رفته و اعتراض می‌کنید که چرا عنوانی که از گیمفا نمره قابل قبولی را دریافت کرده هم باید در چنین لیستی باشد؟ عنوان Ghost Recon Breakpoint نه متای جالبی دریافت کرده و نه حتی خود یوبی‌سافت از عملکرد اقتصادی‌اش راضی است! Ghost Recon Breakpoint در حال حاضر پایین‌ترین متا در بین نسخه‌های مختلف فرنچایز نه چندان قدیمی Ghost Recon را دارد. با توجه به این که فاکتورهای مختلفی در آمدن اسم یک بازی در چنین لیستی دخیل هستند و در قسمت قبلی هم توضیحات کامل در این رابطه داده شد، نمی‌توان از آوردن اسم عنوانی مثل Ghost Recon Breakpoint چشم پوشی کرد.

حضور بازیگر مطرحی نظیر جان برنثال به عنوان آنتاگونیست اصلی بازی Ghost Recon Breakpoint که در سریال The Punisher و فیلم Snitch هم هنرنمایی کرده، یکی از دلایل هایپ بالای این بازی بود. عنوان Ghost Recon Breakpoint در اوایل اکتبر سال ۲۰۱۹، یعنی تقریبا ۳ ماه پیش به صورت جهانی بازار عرضه شد. از همان ۴ اکتبر، این بازی در دسترس کاربران PS4، Xbox One و PC قرار گرفت و کاربران گوگل استیدیا هم از ۱۸ دسامبر، یعنی تقریبا از دو هفته پیش قادر به تجربه این بازی بوده‌اند. در حال حاضر با وجود متای پایین این بازی و البته اعتراف یوبی‌‎سافت مبنی بر فروش پایین و غیر قابل قبول Ghost Recon Breakpoint، کماکان این عنوان در سرورهای خود بازیکنان پر شماری دارد و حتی برای ورود به بخش PvP بازی هم مشکل خاصی نخواهید داشت. بنابراین بدون معطلی می‌توانید خود را با بخش‌هایی مثل Ghost War سرگرم کنید و یا در دنیای بازی بچرخید و ماموریت‌های نسبتا سخت‌تر را با دوستان و یا دیگر بازی‌بازان بازی Ghost Recon Breakpoint با موفقیت به پایان برسانید.

۳- Far Cry New Dawn

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

مجموعا این که این بازی می‌تواند شما را راضی نگه دارد یا خیر بحث دیگری است اما نمی‌توان انکار کرد که نمره متای این بازی پایین‌تر از حد انتظارات بوده و از نظر فروش هم نتوانسته عملکرد قابل دفاعی را از خود بر جای بگذارد. به این ترتیب یوبی‌سافت سال ۲۰۱۹ را به سه عنوان Ghost Recon Breakpoint، The Division 2 و Far Cry New Dawn به پایان رساند که هر سه هم در بحث فروش ناامیدکننده عمل کردند و دو تای آن‌ها نتوانستند به نمرات قابل قبولی دست پیدا کنند.

به طور کلی سال ۲۰۱۹ بر خلاف سال قبل، سال یوبی‌سافت نبود. بازی‌های یوبی سافت در سال ۲۰۱۸ میلادی را به خاطر می‌آورید؟ از مطرح‌ترین‌ها باید به Assassin’s Creed Odyssey، Far Cry 5 و For Honor Marching Fire اشاره کرد. البته با توجه به رایگان شدن بازی For Honor برای مدتی محدود، می‌توان حدس زد که تعداد بازیکنان این عنوان به حدی باید، نرسیده بودند. اما خب در مجموع هر سه بازی منتشر شده در سال ۲۰۱۸ توسط یوبی سافت توانستند با بازخوردهای مثبتی رو به رو شوند. Assassin’s Creed Odyssey که به طور کلی یک عنوان متفاوت از Assassin’s Creed‌های قدیمی‌تر بود. شکست Unity و Syndicate باعث شده بود تا یوبی‌سافت به فکر یک تغییر اساسی در این سری بیفتد. تغییراتی که از Origins آغاز شده و در Odyssey تکمیل شدند. Assassin’s Creed Odyssey نه تنها با بازخوردهای مثبتی از طرف بازی‌بازان و منتقدین رو به رو شد، بلکه توانست خود را به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازی سال در کنار بازی‌های بزرگی مثل Red Dead Redemption 2، God of War و Spider Man هم معرفی کند. عنوان Far Cry 5 دیگر بازی موفق یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۸ نیز نامزد چند جایزه در مراسم The Game Awards بود. Far Cry 5 نیز پس از بازی Far Cry 4 توانسته بود یک بار دیگر این مجموعه را به اوج برگرداند. خوشبختانه برخلاف FC4، بازی Far Cry 5 توانسته بود علاوه بر گیم پلی، در بحث روایت داستان و شخصیت پردازی هم راضی کننده عمل کرده و داستانی جنجالی را روایت کند. داستانی که به لطف شخصیت‌های قوی و عمیق توانسته بود هر آن چه که در ذهن نویسنده بازی وجود داشته را به بهترین شکل ممکن، به تصویر بکشد.

اما خب موفقیت‌های Far Cry 5 همان جا و در سال ۲۰۱۸ متوقف شدند و در Far Cry New Dawn که بیش از این که یک نسخه اصلی برای این مجموعه باشد، یک اسپین آف بود ادامه پیدا نکردند. Far Cry New Dawn اوایل سال ۲۰۱۹، یعنی ۱۴ فوریه برای PC، Xbox One و PS4 منتشر شد. Far Cry New Dawn از نظر داستانی یک دنباله مستقیم برای بازی Far Cry 5 است اما خب در بحث گیم پلی، بازی تفاوت‌هایی دارد. عنوان Far Cry New Dawn بازی بی‌نقصی نبود. متاسفانه داستان و شخصیت پردازی این بازی اصلا قابل مقایسه با حتی Far Cry 4 هم نبود.همان طور که می‌دانید همواره سری Far Cry به داستان و شخصیت‌های به یاد ماندنی‌اش ( به خصوص آنتاگونیست‌های اصلی اش ) معروف بوده است. خب متاسفانه چنین چیزی را در Far Cry New Dawn نمی‌بینیم. چه در بحث روایت داستان و چه در بحث شخصیت پردازی، این عنوان نسبت به نسخه‌های قبلی کاملا ناموفق و ضعیف عمل کرده است. هوش مصنوعی پایین هم معمولا بازی‌های یوبی‌سافت را راحت نمی‌گذارد. از سری Assassin’s Creed گرفته تا Ghost Recon و Splinter Cell و Far Cry، همواره در برخی از بازی‌های این شرکت این مشکل به شدت بازی‌بازان را آزار داده است. اکنون در Far Cry New Dawn می‌تواند به وضوح ضعف هوش مصنوعی دشمنان را مشاهده کرد. موضوعی که یکی از دلایلی به شمار می‌رود که این بازی نتوانسته به نمرات بالایی دست پیدا کند. در کنار دو مشکلی که در موردشان صحبت شد، قطعا موارد دیگری هم هستند که باعث شده‌اند تا Far Cry New Dawn بازی چندان موفقی لقب نگیرد. از نظر فروش هم این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی افت چشم گیری داشته است. برخلاف Ghost Recon Breakpoint و The Division 2، یوبی‌سافت در مورد فروش این بازی صراحتا صحبتی نکرده اما خب آمار ها نشان می‌دهند که شرایط فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی نسبت به نسخه‌های قبلی چندان جالب نبوده است. حتی این بازی در هفته اول انتشار نیز در رده پنجم پر فروش‌ترین بازی‌های هفته بریتانیا قرار گرفته بود. انتظار می‌رود که بازی‌های جدیدی که توسط استودیوهای معتبر و مطرح به بازار عرضه می‌شوند حداقل در یکی دو هفته اول بتوانند در رده‌های اول و دوم این جدول‌ها قرار بگیرند. مجموعا بازی Far Cry New Dawn نسبت به Far Cry 5 ابدا خوب فروش نکرد! خب احتمالا این توجیه وجود دارد که Far Cry 5 یک نسخه اصلی بود و Far Cry New Dawn یک اسپین آف! مشکل این جاست که فروش Far Cry Primal هم از Far Cry New Dawn بهتر بوده است. در مجموع متای بازی Far Cry New Dawn بین ۷۰ تا ۷۵ بوده که متای بدی محسوب نمی‌شود. معمولا بازی‌هایی با چنین نمراتی بازی‌های متوسطی هستند که احتمالا به مذاق همه گیمرها خوش نیامده اما خب می‌توانند عده خاصی را هم راضی نگه دارند. ضمن این که بازی Far Cry New Dawn از سعید آقابابایی، منتقد گیمفا نمره ۸٫۵ را دریافت کرده است. مجموعا این که این بازی می‌تواند شما را راضی نگه دارد یا خیر بحث دیگری است اما نمی‌توان انکار کرد که نمره متای این بازی پایین‌تر از حد انتظارات بوده و از نظر فروش هم نتوانسته عملکرد قابل دفاعی را از خود بر جای بگذارد. به این ترتیب یوبی‌سافت سال ۲۰۱۹ را به سه عنوان Ghost Recon Breakpoint، The Division 2 و Far Cry New Dawn به پایان رساند که هر سه هم در بحث فروش ناامیدکننده عمل کردند و دو تای آن‌ها نتوانستند به نمرات قابل قبولی دست پیدا کنند.

۲- Crackdown 3

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

طبق گزارشات، فروش این بازی در بریتانیا تنها ۱۰ درصد فروش Crackdown 2 بوده و در هفته اول انتشار هم، بازی Metro Exodus 50 درصد بیشتر از Crackdown 3 فروخته بود. متای سومین نسخه از سری Crackdown برای Xbox One حدود ۶۰ است و متای نسخه PC بازی هم پایین‌تر است. طبیعتا با هر مقیاسی که به این قضیه نگاه کنیم، چنین متایی برای یک بازی انحصاری اصلا متای جالبی نیست و معنی‌اش هم این است که این بازی نتوانسته منتقدان را از خود راضی نگه دارد.

انتخاب سومین نسخه از سری Crackdown و جای دادن آن در این لیست کار ساده‌ای نبود. می‌پرسید چرا؟ چون انتظارات از این بازی خیلی بالا نبود. با وجود انحصاری بودن Crackdown 3، این بازی در همان ابتدا هم بیشتر به یک بازی آزمایشی که می‌خواهد تکنولوژی پردازش ابری را در یک بازی تست کند، بود. عنوانی که پس از انتشار در لیست بازی‌های Xbox Game Pass هم قرار گرفت و تهیه کردن آن نه خیلی گران‌قیمت محسوب می‌شد و نه خیلی سخت. از طرفی کاربران ایرانی مایکروسافت هم می‌توانستند بازی را به صورت کرکی خریداری یا دانلود کرده و آن را تجربه کنند. در کنار این موارد، سری Crackdown از آن سری بازی‌های معروف و پرطرفدار مایکروسافت نیست. مایکروسافت را بیشتر با Gears of War، Halo و Forza می‌شناسیم! در کنار این سه مجموعه هم می‌توان نام‌هایی نظیر Fable را آورد. دو نسخه قبلی Crackdown اگرچه بازی‌های بدی محسوب نمی‌شدند اما خب همان طور که اشاره شد، از بازی‌های مطرح و پرطرفدار مایکروسافت هم نبوده‌اند. از طرفی کش و قوس‌های فراوان در توسعه بازی Crackdown 3 باعث شده بود تا هر گیمری بتواند حدس بزند که این بازی، نمی‌تواند نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. Crackdown 3 همچنین از آن دست بازی‌هایی بود که با یک نگاه به تریلرش، می‌شد فهمید که این بازی به مذاق چه کسی خوش می‌آید و مناسب چه گیمری نیست. به هر شکل، اوایل سال ۲۰۱۹ بود که Crackdown 3 به عنوان اولین بازی انحصاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و همان طور که حدس زده می‌شد، نتوانست با نمرات خوبی کار خود را به پایان برساند.

مجموعا نسل هشتم، نسل پر فراز و نشیبی برای مایکروسافت بود. نسلی که برتری فاحش با سونی و کنسول PS4 بود. اگرچه قدرت سخت‌افزاری Xbox One مثال زدنی بود، اما خب در بحث بازی انحصاری، برتری با PS4 بود. مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ شروع به خرید استودیوهای بازی‌سازی با استعداد و جدید کرد. The Initiative، Playground Games، Ninja Theory و Obsidian Entertainment چند مورد از این استودیوهای مطرح و معروف بودند. در کنار خریداری این استودیوها، مایکروسافت با جذب افراد توانمندی که در توسعه بازی‌هایی مثل God of War، سه گانه Tomb Raider و برخی بازی‌های راکستار نقش داشته‌اند، توانست طرفداران خود را به نسل آینده خوش‌بین‌تر کند. در سال ۲۰۱۹، عناوین Gears 5 و Crackdown 3 بازی‌های مورد توجه مایکروسافت بودند که یکی توانست عملکردی قابل قبول را از خود بر جای بگذارد و دیگری حرف‌های زیادی برای گفتن نداشت. Gears 5 قشر غالب گیمرها را راضی نگه داشته بود و نظر مثبت اکثر منتقدین را هم به خود جلب کرده بود. همچنین این بازی از امیرمهدی نامجو منتقد گیمفا، نمره ۸٫۵ را دریافت کرد. اگر اشتباه نکنم، Crackdown 3 کلا اولین بازی انحصاری سال ۲۰۱۹ بود. عنوانی که از مدت‌ها قبل معرفی شده بود و نمایش‌هایی هم داشت. طبیعی بود که نسبت به دیگر بازی‌های در دست توسعه مایکروسافت، Crackdown 3 از طرفداران پرشماری برخوردار نبود. به هر شکل، بازی که قرار بود در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، پس از تاخیرهای فراوان در نهایت در ۱۵ فوریه سال ۲۰۱۹ در دسترس کاربران PC و Xbox One قرار گرفت. سومین نسخه Crackdown دنباله‌ای برای Crackdown 2 محسوب می‌شد و اتفاقات آن حدودا ۱۰ سال پس از رخدادهای نسخه قبل رخ می‌دادند. گیم پلی بازی به طور کلی به این ترتیب است که شما باید بکشید، خراب کنید، ویران کنید و در نهایت باس فایت‌ها را شکست دهید. با وجود این که در Crackdown 3 قابلیت رانندگی کردن هم وجود داشته و حتی برخی فعالیت‌های جانبی بازی هم به این سیستم مرتبط هستند، اما خب مجموعا می‌توان آن را یک بازی کاملا اکشن دانست; منتهی اکشنی در نوع خاص خود! مراحل اصلی و فرعی بازی متاسفانه پس از مدتی تکراری می‌شدند و خبری از تنوع در آن‌ها نبود. داستان بازی شدیدا سطحی نوشته شده بود و هیچ خبری هم از کاراکترهای دوست داشتنی یا دیالوگ‌های مفهومی در بازی نبود. بر خلاف انتظارات، مبارزات با باس‌های بازی ابدا جذابیتی برای بازیکن نداشت و خلاصه عنوان Crackdown 3 نتوانسته بود همان عنوانی باشد که یک کاربر مایکروسافت انتظارش را می‌کشد. اگرچه این بازی در خود، نقاط قوتی هم داشت و نمی‌شد هم از آن‌ها چشم پوشی کرد اما خب مجموعا کمبودها و ضعف‌های بازی به نکات مثبت آن می‌چربیدند. به لطف قرار گرفتن در لیست بازی‌های Xbox Game Pass، این عنوان در هفته اول انتشار بالاتر از عناوینی مثل Metro Exodus و Far Cry New Dawn پر کاربرترین بازی همان هفته بود ولی به صورت کلی از نظر فروش چندان موفق عمل نکرد. طبق گزارشات، فروش این بازی در بریتانیا تنها ۱۰ درصد فروش Crackdown 2 بوده و در هفته اول انتشار هم، بازی Metro Exodus 50 درصد بیشتر از Crackdown 3 فروخته بود. متای سومین نسخه از سری Crackdown برای Xbox One حدود ۶۰ است و متای نسخه PC بازی هم پایین‌تر است. طبیعتا با هر مقیاسی که به این قضیه نگاه کنیم، چنین متایی برای یک بازی انحصاری اصلا متای جالبی نیست و معنی‌اش هم این است که این بازی نتوانسته منتقدان را از خود راضی نگه دارد. به این ترتیب بازی Crackdown 3 که در فوریه سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، نتوانست یک برگ برنده برای مایکروسافت و کاربران Xbox One و PC باشد و احتمالا خیلی‌ها را هم ناامید کرد. اگرچه این ناامیدی با انتشار بازی Gears 5 تا حدی جبران شد آخرین بازی مایکرو در سال ۲۰۱۹، بازی جذاب و موفقی لقب گرفت.

۱- Anthem

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

بسیاری از بازی‌بازان معتقد بودند که Anthem در قالب یک بازی آفلاین، می‌توانست به مراتب بازی موفق‌تری باشد و برخی هم معتقد بودند که اصلا Anthem در اصل یک بازی تک‌نفره محسوب می‌شده و سیاست‌های EA به نوعی بایوور را وادار کرده تا از این بازی، یک بازی چندنفره و مالتی پلیر بسازد.

افرادی را می‌شناسم که جزو سرسخت‌ترین مخالفین الکترونیک آرتس و عملکرد این شرکت در نسل هشتم بودند اما باز هم Anthem را پیش‌خرید کرده بودند. عنوان Anthem ابتدا قرار بود که در دسامبر سال ۲۰۱۸ منتشر شود اما خب تاخیر خورد و از ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۹ در دسترس کاربران PS4، Xbox One و PC قرار گرفت. Anthem عنوانی بود که ابتدا جزو مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ و بعدا به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۹ قلمداد می‌شد. بایوور پیش از این و در نسل هفتم و اوایل هشتم همکاری‌های موفقی با الکترونیک آرتس داشت. همکاری‌هایی که ما حصل آن‌ها فرنچایزهایی نظیر Mass Effect و Dragon Age بود. اگرچه آخرین نسخه Mass Effect در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد، اما کماکان حتی وجود نام بایوور بر روی یک بازی می‌توانست آن را تبدیل به یک بازی مورد انتظار کرده و پیشاپیش خریدارانی را برای خود دست و پا کند. اما نهایتا چه بلایی بر سر یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ آمد؟ Anthem هرگز نتوانست حتی سایه‌ای از آن چیزی باشد که انتظارش را می‌کشیدیم!

همان طور که اشاره شد، Anthem در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۹ برای سه پلتفرم اصلی منتشر شد. یک بازی کاملا آنلاین که ظاهرا مشکلات پرشماری را در خود می‌دید. Anthem هر چند که در ابتدا یک بازی کم نقص به نظر می‌رسید، اما هجمه‌ها علیه بازی تقریبا از یک ماه قبل از انتشار بازی آغاز شد. عنوان Anthem بعد از این که پا به بازار گذاشت، به هیچ وجه نتوانست آن کیفیتی را که انتظارش را می‌کشیدیم را از خود به نمایش بگذارد. عنوانی که در گیمفا به نمره ۷ رسید، با مشکلاتی نظیر ضعف در داستان و روایت آن، عدم تنوع در طراحی مراحل چه اصلی و چه فرعی، مشکلات فنی متعدد و حتی کمبود تنوع در دشمنان را یدک می‌کشید. عنوان Anthem از اکثر وبسایت‌های معتبر گیم نمرات پایینی را دریافت کرد و نتوانست در نهایت انتظارات را برآورده کند. بسیاری از بازی‌بازان معتقد بودند که Anthem در قالب یک بازی آفلاین، می‌توانست به مراتب بازی موفق‌تری باشد و برخی هم معتقد بودند که اصلا Anthem در اصل یک بازی تک‌نفره محسوب می‌شده و سیاست‌های EA به نوعی بایوور را وادار کرده تا از این بازی، یک بازی چندنفره و مالتی پلیر بسازد. به هر شکل، میانگین متای بازی در متاکرایتیک حدود ۶۰ است! فراموش نکنید متای عنوانی ۶۰ است که زمانی یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها محسوب می‌شد. الکترونیک آرتس با Anthem، نسل را کابوس‌وار شروع کرد اما خب در ادامه با انتشار بازی‌های Need for Speed Heat و Star Wars Jedi: Fallen Order توانست کارنامه‌ای قابل دفاع از خود در سال ۲۰۱۹ را بر جای بگذارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • erwin گفت:

    خدا لعنت کنه EA رو که چه ای پی رو به نابودی کشوند

    • مشکلت دقیقا با days gone چیه منظورم اینم پدرکشتگی چیزی باهاش داری

      • از این دوستمون بگذریم که کلا قصدش تروله ولی به نظرم دیزگان دسترکمی از کرک دان ۳ نداشت تو نا امید کردن
        وقتی اولین تریلرش پخش شد گفتم شاید کلی چیز خوب داره که نمیخوان نشوت بدن ولی وقتی خبر رسید که یه ساله ساخت بازی تموم شدع ولی هنوز عرضش نمیکنن قشنگ تبدیل شد به کار عمو فیل با کرک دان
        نمیخوام از دث هم صحبت کنم که بگید میخواد سونیو خراب کنه ولی خب وقتی به سازنده ی پیس واکر بگن بازیت بده یعنی یه مشکلی هست دیگه! وگرنه چرا هیچکس جرئت نداره به سالید ۴ بگه بد؟ سازندش که همونه انحصاری همون کمپانیه و شرایط هم فرق نداشته؟ دث استرندینگ واسه کسایی از جمله من که انتظار یه بازی با ازادی عمل خیلی بالا که اکشن “اختیاری” حداقل نصف گیم پلی رو در بر بگیره این عنوان بله ناامید کننده بود ولی نمیگم بد چون واسه خیلیا شاهکاه و بهشون احترام میذارم کاملا.

        آخرش هم بگم که من ناامید کننده ترین بازی نسلم به شخصه به عنوان یکی که با چندتا شخصیت توی بازی ها زندگی کرده, لایف ۲ بود که داستانش گند زد به همه ی خاطرات دوست داشتنیم با مکس و کلویی…
        ممنون میشم این کامنتو دیگه تایید کنید! وقت میذارم مینویسم بخدا

    • masoud.diesel گفت:

      در جواب این دوست عزیزم بگم من همین دو روز پیش تمومش کردم خدایی باگ نداشت اما افت فریم داشت و البته دیر لود شدن تکسکچرها هم داشت مثلا تتوی کله بوزر بعضی وقتا مات میموند 😀
      اما به نظر من خط داستان طوری بود اینارو فراموش میکردی تصور کن توی جاده با موتور در حال حرکتی یه موزیک لایت آرام بخش پخش همین روح و روان آدمو پاک میکرد

  • PERSIAN NAZI گفت:

    قدیم سری مجموعه SMACKDOWN vs RAW خیلی جذابیت داشت و شماره ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ واقعا عالی بودن اما کم کم این مجموعه به یه چیز بیخود و بی مصرف تبدیل شد
    کرک دان ۳ هم سبک گرافیک و طراحیش واقعا اشتباهه و باید رئالیسم میشد نه فانتزی
    فارکرای رنگارنگ هم که ابروی مجموعه رو برد و بعد از شاهکار فار کرای ۵ که توسری بود برای مجموعه
    گوست ریکون بریکپوینت هم متاش داغون شد و یوزرش افتضاح اما جالبه که بازم میفروشه
    و تاج سر سبد ناامید کنندگان نسل ۸ انتم ۶۰۰ میلیون دلاری که از ترس مجانی بازی کردن یه عده اومدن و بازیشونو نابود کردن
    جالبه که تک تک این بازیها با بودجه هنگفتی ساخته شدن

  • Xbox is my heart گفت:

    ناامید کننده ترین بازیها برا من anthem و wwe 2k20 و ghost racon breakpoint بودند.

  • mahdi_dj گفت:

    با شماره ۱ یعنی Anthem خیلی موافقم نا امید کننده ترین بازی سال

  • SARDSIDERS گفت:

    امسال بازی خوب داشتیم اصلا ؟ من که هرچی فکر میکنم یادم نمیاد

  • Playgrond games گفت:

    کرک ۳ همش تقصیر اون استدیو مزخرف سومو دیجیتال بود و همین طور تقصیر مایکرو که رو همچین بازی سرمایه گذاری کرده بود
    از اون ور انثم
    از این ور ریج ۲
    بعدم دایزگان
    عجب سال مزخرفی
    هرچی هایپ از قبلش داشتم پرید
    ولی خوب از وسطا به بعد خوب بود جبران کرد

  • WITCHFIRE گفت:

    بهترین ها
    ۱٫sekiro and resident evil2
    ۲٫devil may cry5
    ۳٫death stranding(بازیش نکردم ولی میدونم که شاهکاره)
    ۴٫control
    ۵٫star wars jedi
    بدترین ها
    ۱٫crackdown3
    ۲٫anthem
    ۳٫ghost recon
    ۴٫blair witch
    ۵٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫

  • Im Joel گفت:

    فقط لرد Crackdown 3
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    تازه می خواست پوزه گاد رو به زمین بزنه

  • UMK3 گفت:

    ای کاش بجای بازی Anthem میرفتن سه گانه Mass effect رو ریمستر یا ریمک میکردن :pissedoff: :pissedoff: :reallypissed: حیف نیست عظمت فرمانده شپرد رو با این جدیدا مقایسه کنن :ZZZ:

  • Milidante گفت:

    قطعا بدترین بازى که امسال تجربه کردم ghost recon و new dawn بودن. افتضاح به معناى واقعى کلمه! دزدى به معناى واقعى کلمه! یوبیسافت داره از تمام روزاى خوبى که قبلا برامون ساخته سواستفاده مى کنه که فقط پول به جیب بزنه. متاسفم برا شرکتى که یه زمانى prince of persia , splinter cell , farcry 3 , beyond good and evil , assasin 2 , و کلى شاهکاره دیگه میساخت الان شده دزد سر گردنه!

  • legendboy گفت:

    Ghost Recon که نه تنها نا امید کننده بلکه فاجعه بود و کلا این سری محبوب رو نابود کرد (اگر باز دوستان ۹ بده کامنتم رو پاک نکنن!!)
    از new dawn خیلی توقع بالایی وجود نداشت ولی بازیه قابل دفاعی بود نسبتا
    با رتبه یک یعنی انتم کاملا موافقم ، متاسفانه اسم بایوور با این اعضای جدیدش داره خدشه دار میشه

  • ببین چه بلایی سر سری wwe 2k اومده که باید دنبال اسمش توی نا امید کننده ترین ها باشیم….بهتره حداقل ۲ سال به این سری استراحت بدن تا یه نسخه درست درمون ازش منتشر کنند.

  • ocelat گفت:

    هرکدوم‌ افتضاح تر از دیگری.چرا این آشغالا رو میسازید آخه :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • گوست ریکون باید مثل نسخه قبلی بخش آفلاین می‌داشت.فارکرای هم سه نسخه اخیرش در حد اسم فارکرای نبوده.نسخه ۵ هم درسته ازش تعریف شده ولی یک فارکرای نیست و اون زیست بوم و حیات وحش بکر فارکرای رو ندارن.فارکرای اصل نسخه های دوم و سوم و چهارم هستن.

  • انتظار داشتم Ghost Recon Breakpoint
    اول باشه.
    Anthem هم می‌تونه در آینده با آپدیت های بیشتر بازی بهتری بشه. ولی همون انتظارات بالا باعث این ناکامی شد.
    بازی death strandin هم به دلیل توقعات بالا ، اون موفقیتی که همه فکر میکردن رو به دست نیاورد.

  • OLDKRATOS گفت:

    جای خالیه mafia 3 در لیستتون واقعا حس میشد بهتر بود یادی از این عنوان ناامید کننده میکردید

    عنوان crackdown 3 که واقعا غیر قابل تحمل و افتضاح بود من از مایکروسافت انتظار داشتم طبق سنت دیرینه که در نسل هشتم بهش عمل کرده این عنوان رو که با گرافیک کارتونیه اسلیم شید قرار بود ۱۲k و ۱۲۰ فریم روی وان اکس اجرا بشه رو کنسل کنه ولی بعد از اینهمه تاخیر یک شکست بزرگ بر کارنامه ی نسل هشتم توسط مایکروسافت هدیه شد :no:

  • یه نگاه به این بازی ها بندازید. گیمفا به گوست ریکان و انتم نمره خوب داد ولی واقعیت…
    آره متا مهم نیست اینو دارکسایدرز بهم اثبات کرد ولی قرار هم نیست همیشه چشممون به واقعیت ها ببندیم.

    اسپم: دوستان شایعه جدید راه افتاده Xbox series S, ظاهراً سال بعد با قیمت ۳۰۰ دلاری میاد دیسک بلوری هم داره وقدرتش ۶٫۲ TF هست.

  • Arash.last of us گفت:

    به نظرم کریک دون باید با اختلاف رتبه اول لیست باشه :rotfl:
    لامصب مایکروسافت شاهکار ساز :rotfl:
    پلی گراند منتظر جوابت هستم :laugh:
    تایید لطفا

  • ETERNAL_MAN گفت:

    کاملا تمام بازی هایی که در لیست آوردید به حق نا امید کننده هستن ولی یکی از اشتباهاتی که متاسفانه انجام دادید این هست که تمام این عناوین از نظر گیمرها افتضاح بودن و نه تنها در متاکریتیک، متاکریتیک کلا خیلی وقته که مشخص کننده کیفیت بازی ها نیست، چه وقتی نمره بالا بده به بازی ها، چه نمره پایین – من همین دیزگان رو وقتی میبینم کیف میکنم با این که زیاد تجربش نکردم و متای پایینی هم گرفته

  • ERFAN103079 گفت:

    فارکرای نیودان قیمتش هم باگ داشت یادمه :rotfl:
    چون نسخه دلوکس بازی تو یه تخفیفاتی از نسخه معمولیش هم کمتر بود ولی خداییش نیو دان بد بود ?:-)

  • Vagabond گفت:

    اگر Anthem یک بازی تمام آنلاین نمیشد و EA میزاشت که بایوور روی بخش داستانی و آفلاین بازی تمرکز کنه الان این بازی هم جزو بهترین خاطرات نسل هشتم ما گیمرها میشد امیدوارم EA از روی زمین محو بشه هیچوقت یادم نمیره چجوری یکی از بهترین استودیوهای دنیا یعنی ویسرال گیمز سازنده دد اسپیس و دانته اینفرنو رو بدون دلیل تعطیل کرد یا چجوری سری محبوب Commandos رو نابود کرد یا چجوری مجموعه شاهکار Medal of Honor رو به فلاکت رسوند و برای همیشه به فراموشی سپرده شد.همین EA یکی از برترین مجموعه های بازی ریسینگ یعنی need for speed رو تبدیل کرده به یک مجموعه ضعیف و کلیشه ای و حالا هم داره بایوور کبیر رو نابود میکنه البته بایوور چند ساله که با از دست دادن اعضای کلیدیش داره به سمت نابودی میره 🙁
    سه تا کمپانی هستند که به غده های سرطانی بازیسازی تبدیل شدن EA و کونامی و اکتیویژن البته یوبیسافت هم دست کمی از اینا نداره در زمینه سیاست های کثیف اما انصافا اکثر بازی های این نسلش با کیفیت و جذاب بودند جالب اینجاست که همین کمپانی ها یک زمانی بهترین ها بودند و تعداد زیادی از شاهکارهای گیم رو همین ها منتشر کردند اما به این روز افتادن و همینه که قلب آدم رو به درد میاره.
    این سه تا زباله هنوز سرپا هستند اما وقتی یادم میوفته که سال ۲۰۱۳ کمپانی مشتی مثل THQ ورشکست شد و مجبور شد ip هاش رو بفروشه آتیش میگیرم

  • AXEL STONE گفت:

    سلام بر اقای اریامقدم :rose: :heart: دست گلتون درد نکنه… سلامت باشید انشاالله من با لیستون کاملا موافق هستم:
    من فقط نمیدونم با چه امیدی اینارو ساختن و اسمشون رو هم گذاشتن بازی و بعد پخش کردن! خدا کنه دراگون اج DA4رو خوب بسازن خدایی باید گفت امان امان از دست این EA! حالا انتم که هیچ این فقط یک بازی جدیدیه اما اینده ی IP های قدیمیمون چی میشه و چی میخاد بشه!؟
    خدا به دادشون برسه. اخرین نسخه ی IP محبوب MSرو که پوکیدن یعنی ادم اگه چیزی در موردش نگه خیلی سنگینتره! حالا اینده ی دیگر IPها چی میخاد بشه!؟. . .

  • farshadx گفت:

    واسه من بازی Death Stranding خیلی بیشتر ازش توقع داشتم
    نسبت به تبلیغات و حرفهای کوجیما که میخواد سبک جدیدی معرفی کنه و …
    شاید تحت تاثیر بعشی سونی فنها بودم که میگفتن نمره بازی بالا ۹۵ میشه و …
    بعد از اون Anthem بود واسه اینم خیلی تبلیغ شد خیلی هم از ویدیوهاش خوشم اومد
    کلآ توقع خیلی بیشتری داشتم ازش

  • دستتون طلا اقای مقدم عزیز
    مقاله عالی بود مث قبلیش
    همه عناوین رو خوب اومدید
    ولی far cry new dawn که واقعا خوب بود درسته اونطور که باید و شاید نبود باید به عنوان یه dlc عرضه اش میکردن هیچ مشکلی پیش نمیومد ولی اومدن گفتن یه بازیه جدا هستش با تمام اون چیزای تکراری قسمت ۵ به عنوان مثال گیم پلیش و جهانش و … ولی بازم یه عنوان خوب بود
    ولی گوست ریکان بریکپوینت واقعا گند کاری کرد یا کرک داون ۳
    سری wwe 2k رو که حرفشم نزن اوایلش خوب سرگرم کننده هستش ولی بعد مدتی دیگه هیچ
    انتم که از اسمش هم پیداس کسایی که درس بخونن متوجه حرفم میشن
    ولی سازنده ها قول پیشرفتش رو دادن

  • از فاجعه بودن breakpoint و new dawn بگذریم
    مشکلات anthem متاسفانه تماما دست خود bioware بود نه EA
    Bioware دیگه اون استودیوی قدیم نیست. اعضای اصلی رفتن و فقط اسم استودیو مونده. هدف استودیو هم انگار از داستان سرایی عوض شده.حتی اگه افلاین بود و ناقص نبود بازم از لحاظ داستانی فاجعه بود.
    من احمقم بخاطر اون همه تبلیغات دروغین و تریلرهای فیک پیش خرید کرده بودم
    اینو هم بدونین قرار نیست وضع بهتر بشه. دراگون ایج ۴ کنسل شده و اینی که دارن میسازن مثل anthem لایو سرویس هستش

    • AXEL STONE گفت:

      داداش به لطف EA بایور دیگه باور نیست! نظر شما محترمه ولی متأسفانه حرف شما درست نیست EA باید خوب مدیریت کنه نباید بازی بدی هم پخش کنه! اون وقت میشه ناشر بد! پس دقت داشته باش مشکل از بایور نیست و در اصل مشکل از EA هست که فقط و قفط به فکر بازیهای انلاین هست.
      خودت رو سر زنش نکن داداش دور از جانت… ولی خب باید قبول کنیم EA داره بایور با شکوه رو خراب میکنه! حالا هرچی که باشه بله میدونم اعضای اصلی این شرکت باز نشست شدن اما یک شرکت بزرگ هیچ وقت اینطوری به اینشکل! خراب نمیشه هیچ وقت همه IPهاش رو خراب نمیکنه خدا از زبان شما بشنوه پروژه ی DA4 رو ول کنن وگرنه فرنچایز رو نابود میکنن با این کاراشون

  • Advent Sorrow گفت:

    ناامید کننده ترین بازی سال برای من Death Stranding بود فکر نمی کردم کوجیما چنین بازی‌ای عرضه کنه هیچوقت که از نظر گیمپلی در این حد ضعیف ظاهر بشه. فکر نمی کردم کوجیما روزی بازی ای بسازه که متاش بشه ۸۲ 😐

    • AXEL STONE گفت:

      شماها هم یک دیوار کوتاهی برای کوبیدن پیدا کردین خدایی
      قسم میخورم شما بازی رو بازی نکردی! اگر هم بازی کردی مطمئنم خیلی خیلی گیمر ضعیفی هستی!
      هرطور فکر کنم یک بازی بسیار خوبی هست اگر هم بسیار خوب نیست بلاخره یک بازی خوبی هست! اما از دید گاه من یک بازی بسار خوبی هست اما این منتقدان تووهمی یک چیز دیگه فکر میکردن!
      با این حرفا بازی رو خراب نمیکنید بلکه خودتون و وجدان خودتون رو تخریب میکنید و برای ما ظاهر میکنید!
      اقای محترم حرف من فقط با شما نیست! بلکه با تمامی کوبندهای DS کوجیما هستم
      میگن منتقدا توقعات بالایی داشتن! خوب این یک تووهم هست و نه چیز دیگه! بازی با یک سبک جدید یک بازی لذت بخشی بود.

      • Advent Sorrow گفت:

        شرمنده ولی نظر شخصی من این بود. ۱۰ ساعت به زور تحمل کردم بازی رو به امید بهتر شدن اما واقعا نتونستم تحمل کنم گیمپلی بازی رو. متاسفانه نظر شخصی بنده همین بود که گفتم و ناامید کننده ترین بازی سال برای من بود قصد بی احترامی نداشتم به طرفداران بازی فقط خیلی رُک نظرمو گفتم. اصلا گیمپلی بازی رو قبول ندارم.

    • mamad sony 64 گفت:

      در جوابت همین بس که جزو بهترین بازی ها توی game awards بود.
      چه از لحاظ نامزد بازی سال شدن و هم کاندید شدن توی بخش های مثل کارگردانی و موسیقی و …
      و برنده شدن بعضی از این جوایز.
      واقعاً آدم نمیدونه به شماها چی بگه……

  • ببین چه بلایی سر بایوور اومده راستش دیگه امیدی بهش ندارم در کل سال ۲۰۱۹ سال عجیبی بود چرندیاتی مثل انثم و کرک داون ۳ منتشر شدن و اون طرف شاهکار های مثل سکیرو اویل ۲ دویل می کرای ۵ دث استرندینگ و استار وارز واقعا نمیشه در مورد این سال قضاوت کرد ولی سال بعد یکی از بهترین سال های گیمینگ تاریخه

  • Majid گفت:

    بزرگ ترین نا امیدی بی شک اول Crackdown 3 بود بعد Ghost Recon Breakpoint
    Rage 2 و Left Alive هم دست کمی نداشتن
    Anthem اگرچه خیلی پایین تر از انتظار ها ظاهر شد ولی حداقل قابل تحمل و گاها لذت بخش بود و از اون بازی هایی که گفتم یه سر و گردن بالاتره باز

  • Mr.Game گفت:

    از همه بدتر Anthem بود که پتانسیل تبدیل شدن به یه بازی عالی را داشت
    اشتباه استراتژیک بود که به زور آنلاینش کردن که البته ea سابقه اینجور خرابکاری ها را زیاد داره

  • اقا من خوشم میاد بیشترشون مال شرکت های معروف بودن

  • masoud.diesel گفت:

    دوستان منطقی حرف بزنن صرفا بخاطر پروندن متلک کامنت ها رو بیراهه نکشونیم،اینکه که این نقد درسته یا غلط به خوده ما برمیگرده گیمر دیدم با آشغال ترین بازی حال کرده(از نظر ما آشغال) اما هر بازی یه نقاط قوت یه نقاط ضعف داره و اینم اضافه کنم هرکسی یه سلیقه ایی داره یکی فقط شوتر اول شخص ارضای روحیش میکنه یکی بازی های نقش آفرینی و سوم شخصی مثل دارک سولز که عجیب و غریب هم هست
    حالا این بحث به کنار من فارکرای نیوداون رو بازی نکردم اما هرنسخه ایی از فار کرای قبلا داده بیرون بازیش کردم،اصلا همین عکس فارکرای یه نقطه ضعفه ما همیشه کاور فارکرای رو حاوی معانی زیادی میدیدیم مثلا نسخه پنجش که کپی برداری از نقاشی شام آخر بود دنبال رمز و راز بازی میگشتی الان میبینی دونا دختر انداخته کاور بازی، گیمر تردید میکنه بره بخردش
    در مورد انثِم هم باید گفت که تجربه ثابت کرده بازی های مولتی پلیر حالا همراه با داستان یا بدون داستانِ خاص نمره قابل قبولی نمیگیرن حالا شاید یه سری ها بگن پس فور آنر چی؟ ببینید وقتی شما بازی رو با پهنای نت اجرا میکنید ناخودآگاه باید جزییاتی رو حذف و یک سری آپشن ها رو حذف کنید مثلا بازی دیویژن گرافیک بد نبود اما تنوع توی بازی کم و خیلی چیزا غیرقابل دسترس بودن
    مطمعن باشید اون پوشش گیاهی یا پایداری گرافیک در فواصل دور رو وقتی در حالت افلاین بازی بتلفید پنج بازی میکنید خیلی بیشتر تا زمانی که بصورت انلاین و توی یه مپ بازی میکنید

توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا
توقعات بالا کار دستتان می‌دهد | نگاهی به ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ ( بخش دوم ) - گیمفا