آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا

آشنایی با دیکشنری بیاموز

پست گیمفا
۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا

یکی از موثر ترین راه های یادگیری زبان های خارجی و همچنین تقویت زبان در بین زبان آموزان استفاده از یک دیکشنری مناسب است که باعث ارتقا سطح لغات و همچنین دانش زبانی شما از نقش و تلفظ کلمات می‌شود. امروزه در مراحل مختلف آموزش و یادگیری زبان های خارجی با استفاده از همراهی یک دیکشنری خوب روند یادگیری با سرعت و کیفیت بالاتری پیش می‌رود.

مجموعه بیاموز در کنار پروژه آموزشی وبسایت و اپلیکیشن خود با هدف گسترش محتوای زبان آموزی، دیکشنری آنلاین چهار زبانه رایگان خود را منتشر کرده است. که به طور دائم درحال بهبود و گسترش آن می باشد. در ادامه به پاره‌ای از خصوصیات و قابلیت‌های این دیکشنری که شالوده آن برپایه استاندارهای محتوا و المان‌های آموزشی بنا شده است می‌پردازیم.

چه چیز دیکشنری بیاموز را از دیکشنری‌های فارسی زبان دیگر متمایز می‌کند؟

آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا

  • یکی از مهم‌ترین ساختارهای دیکشنری جداسازی معانی متفاوت واژه‌هاست. بیاموز با توجه به نوع کاربرد، نقش گرامری واژه و مفهومی که آن اشاره می‌کنداین امکان را به زبان آموز می‌دهد که معنی مورد نظر خود را یافته و با معانی عمیق‌تر واژه آشنا شود.
  • واژه نامه بیاموز، معانی واژه ها را براساس نقش گرامری(اسم، فعل، صفت، قید و…) آنها دسته بندی می‌کند. در نتیجه زبان‌آموز دید درستی از تفاوت استفاده از یک واژه پیدا می‌کند و خصوصیات گرامری واژه را هم به صورت مجزایی تحلیل کرده و یاد می‌گیرد.
  • یکی از بخش‌های اصلی یادگیری در یک زبان تلفظ صحیح کلمات است که امکان همزمان مشاهده شکل فونتیک تلفظ و شنیدن صدای آن در اینجا فراهم شده است. (زبان آموزان می‌توانند با مراجعه به وبسایت بیاموز نحوه خواندن درست الفبای فونتیک IPA را نیز فراگیرند.)
  • همچنین با قرار دادن مثال در کنار هر معنی از یک واژه، به زبان آموز در درک درست از معنی و نحوه استفاده از آن واژه یاری می‌دهد. این امکان نه تنها برای کاربران مبتدی بلکه برای آن دسته از کاربرانی که علاقمند به تقویت مهارت گفتاری یا نوشتاری هستندکمک شایانی می‌کند.
  • بخش توضیحات به بار معانی که در زبان فارسی از طریق معادل سازی قابل انتقال به زبان آموز نیست را با ارائه یک تعریف درست از مفهومی که واژه به آن اشاره می‌کند و یا نحوه استفاده دقیق از واژه‌های پیچیده یا پرکاربرد می‌پردازد. (رسمی/ غیر رسمی _ مترادف/ متضاد)
  • آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا

تمرکز بیاموز بر چه فاکتورهایی است؟

در حال حاضر با یک نگاه کلی می‌توان متوجه فاصله واژه‌نامه بیاموز با دیکشنری‌های بزرگ از نظر دامنه لغات شد، اما موضوع قابل توجه نحوه سازمان‌دهی و مدیریت در مقابل سرازیری سیلی از واژگان و معانی ناآشنا به سوی زبان آموز می‌باشد که نه تنها موجب سردرگمی و گیجی نشده بلکه او را در مسیر یادگیری همراه با لذت قرار دهد.

درحال حاضر این برنامه با پرداختن به جزئیات با توجه ساختار درونی و نحوه طراحی هر واژه از دیکشنری‌های فعلی فارسی زبان پیشی گرفته است که این موضوع بستر استفاده جهت آموزش در سطوح مختلف را فراهم کرده است. همچنین با پوشش دادن چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی در قالب بیش از صد هزار واژه، خصوصیات هر زبان را با توجه به ویژگی‌های متفاوت مربوط به خودش در دسترس قرار داده است.

  • انگلیسی-فارسی: امکان شنیدن و خواندن تلفظ فونتیک انگلیسی برای هر دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی؛ شکل گذشته و گذشته کامل افعال؛ قابل شمارش بودن یا نبودن اسامی؛ شکل مقایسه‌ای صفات.
  • آلمانی-فارسی: امکان مشاهده جنسیت و حالت جمع اسامی در زبان آلمانی (با توجه به بی‌قاعده بودن حالت جمع اسامی)؛ حالت گذشته و گذشته کامل افعال؛ شنیدن و خواندن تلفظ فونتیک کلمات آلمانی؛ مشاهده نحوه صرف افعال بی‌قاعده آلمانی؛ مشاهده معانی متفاوت افعال بسته به انعکاسی بودن یا نبودن آنها.
  • فرانسه-فارسی: امکان مشاهده جنسیت اسامی در زبان فرانسه؛ نحوه صرف افعال بی‌قاعده؛ امکان شنیدن و خواندن تلفظ فونتیک کلمات فرانسه؛ نحوه تطبیق صفات بی‌قاعده.
  • ترکی استانبولی-فارسی: امکان شنیدن و خواندن تلفظ فونتیک واژه‌ها در زبان ترکی استانبولی؛ نحوه صرف افعال بی‌قاعده ترکی؛ نحوه صرف اسامی و افعال بسته به آخرین حرف صدادار آنها.

*  زبان‌آموزانی که مایل به استفاده  از دیکشنری رایگان بیاموز هستند می‌توانند با مراجعه به سایت https://dic.b-amooz.com یا دانلود رایگان اپلیکیشن “زبان بیاموز” آن را نصب کرده و از امکانات داخل آن حتی به صورت آفلاین استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا
آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آشنایی با دیکشنری بیاموز - گیمفا