عنوانی که برای ۲۵ سال تصور میشد از دست رفته، به تازگی توسط توسعهدهنده در یک استریم دیده شد
ریک بروستر (Rick Brewster) سازندهی نرمافزار گرافیکی رایگان Paint.NET است. اما او ۳۰ سال پیش یک توسعهدهندهی جوان و بااستعداد بازیهای ویدئویی بود. یکی از آن عناوین که ریک در ۱۲ سالگی ساخت، The Golden Flute 4: The Flute of Immortality نام داشت. او تنها نسخهی این بازی را به یکی از عموزادههایش داده بود و تا همین چند روز پیش فکر میکرد که دیگر خبری از آن نخواهد شنید.
اما اوایل این ماه، او یک استریمر به نام Macaw را دید که در بازیهای رترو تخصص دارد. در کمال تعجب ریک، Macaw در طول یکی از ویدیوهایش، موفق شد The Golden Flute 4: The Flute of Immortality را از وبسایت اینترنت آرشیو (Internet Archive) پیدا و آن را تجربه کند. هرچند Macaw چندان جذب یک بازی سطح پایین که توسط یک کودک دوازده ساله توسعه داده شده بود، نشد، اما ریک هیجانزده بود که بازیاش پس از این همه سال هنوز دوام آورده و راه خودش را به اینترنت باز کرده است. او سپس بخشی از تاریخچهی ساخت بازی را در رشته توییتی که این گونه شروع میشد توضیح داد:
این هم داستان بازیای که در دوازده سالگی و در سال ۱۹۹۴ ساخته بودم، که به طرز اعجابآوری توانسته است پس از ۲۵ سال، در کریسمس امسال راه خودش را به سمت خانه پیدا کند. The Golden Flute 4: The Flute of Immortality
بروستر سپس توضیح میدهد که این عنوان، یک دنبالهی دستساز برای یک بازی ماجراجویی متنی به نام The Golden Flute است، که در یک کتاب آموزش مبتدی مهارتهای برنامهنویسی برای بازیسازان منتشر شده بود. البته توسعهدهندهی جوان پا را فراتر از توصیفات کتاب گذاشت و اثری مخصوص به خودش در سبک بازیهای آن روزگار ساخت.
شما میتوانید Golden Flute 4: The Flute of Immortality را از این نشانی پیدا کرده و آن را در مرورگر و یا با استفاده از DOSBox تجربه کنید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
به نظرم خیلی بازی مزخرفی بوده 😕
خیلی جالب بوده
حتما از خوشحالی اشک تو چشاش جمع شده
کسی خواست بازیش کنه اینجا هست:
https://archive.org/details/msdos_shareware_fb_GFLUTE4