بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا

بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4

مجید محمدی
۱۸:۴۲ ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا

سونی در مراسم خود رسما کنسول PS4 را معرفی کرد و اطلاعات زیادی را در مورد آن نیز منتشر کرد. اطلاعاتی مانند سیستم پخش BLue ray، قابلیت استفاده از بازی های دست دوم و غیره اما هنوز سوالات بی پاسخی باقی مانده است؛ سوالاتی مانند قیمت کنسول و یا هارد داخلی کنسول !

قیمت آن چند است؟

این سوالی است که هر کس می خواهد آن را بداند. منابع ناشناس می گویند PS4 در ۲ مدل و با قیمت های ۴۲۹$ و ۵۲۹$ عرضه می شود اما با این حال نمی توانیم مطمئن باشیم. کنسول های سونی در اوایل آغاز هر نسل تمایل به گرانی دارند، با این حال ما باید بدانیم که قیمت دقیق کنسول چقدر است تا پول هایمان را برای خرید این کنسول در کریسمس جمع کنیم.

چه زمان منتشر می شود؟

طبق گفته سونی، این کنسول در تعطیلات کریسمس عرضه خواهد شد. فصل کریسمس از اواخر ماه نوامبر تا ماه دسامبر است. این کاملا مشخص است که سونی می خواهد PS4 قبل از کریسمس در اختیار مردم قرار بگیرد اما با این حال دقیقا چه زمانی می توانیم کنسول را خریداری کنیم ؟ سونی گفته است که PS4 قبل از کنسول بعدی مایکروسافت روانه بازار خواهد شد پس ما بسیار امیدوار هستیم زودتر از آنچه تصور می کنیم کنسول را خریداری کنیم.

اطلاعات بیشتر در مورد کنسول خود

گیمرها می خواهند بدانند رنگ و شکل زیبای ظاهری کنسول بعدی سونی چگونه است؟ از چه نوع پورت USB پشتیبانی می کند؟ حافظه هارد داخلی چه میزان بزرگ است؟ آیا دکمه های لمسی مانند نسخه اولیه PS3 است و یا مدل اسلیم ؟

صفحه لمسی Dual Shock 4 چه کاری انجام می دهد؟

ما چیزهایی در مورد دسته Dual Shock 4 مانند طراحی و قابلیت های سنسوری آن می دانیم. همچنین می دانیم یک صفحه لمسی از جنس همان صفحه لمسی به کار رفته در پشت PS Vita با یک میکروفن ورودی صدا در جلوی دسته وجود دارد. اما سوال اینجاست که قابلیت اصلی این صفحه لمسی و میکروفون چیست و این که چه برنامه هایی را می توان از آن استفاده کرد؟

آیا سخت افزارهای فعلی با PS4 کار می کنند؟

سونی تایید کرده است که  PlayStation Move با PS4 کار می کند اما Dual Shock 3 نه. همچنین سونی اعلام نکرده است که PS4 با دوربین عرضه می شود. آیا کاربران می توانند همراه با PS4 از PlayStation Eyes استفاده کنند؟ آیا ابزارهای پلاستیکی مورد استفاده شده در PS3 قابلیت استفاده در بازی های موسیقی آینده را دارند؟

مدیریت اکونت های موجود در PSN چگونه خواهد بود؟ 

ما می دانیم Saveهای PSN  و PS3 قابلیت انتقال به PS4 را ندارند. در نتیجه بازی های PSN فعلی قابلیت اجرا بر روی PS4 را نخواهند داشت اما ممکن است در آینده این امکان فراهم شود. همچنین مطمئن نیستیم PSN ID های شما نیز قابل انتقال به PS4 باشند. چه اتفاقی برای تمامی تروفی ها و دوستانمان می افتد؟ سونی می گوید PS4 با شبکه های اجتماعی یکپارچه سازی شده است.آیا این بدان معناست حساب های توییتر و فیسبوک ما جایگزین PSN ID خواهند شد؟

چه میزان cross-play و remote-play یکپارچه سازی شده است؟

سونی خواهان این موضوع است که گیمرها بین PS4 و PS Vita جا به جا شوند و از موبایل ها و تبلت ها به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنند. با تشکر از PS3 / Vita ما برخی درک و بینش در مورد آن داریم. عنوان های چون Metal Gear Solid HD Collection و Sly Cooper: Thieves in Time به گیمرها اجازه می دهد Saveهای بازی خود را از طریق سیستم ابری ( Cloud ) اپلود کنند و با دستگاه دیگر دانلود کرده و به ادامه بازی بپردازند. با کنسول جدید، آیا این ویژگی ها در بازی های نیز وجود خواهد داشت و یا این که از رابط کاربری مخصوص PS4 استفاده خواهد کرد؟ سونی قول داده است تا همه بازی ها از این ویژگی پشتبانی کنند. اما چگونه همه توسعه دهندگان می توانند بازی های خود را برای هر دو کنسول خانگی و کنسول دستی به طور همزمان بهینه سازی کنند؟

جایگزین رابط کاربری XMB چه خواهد بود؟

ما فقط یک نگاه اجمالی از رابط کاربری در مراسم معرفی PS4 داشتیم که شباهتی بین داشبورد X360 و XMB PS3 داشت. ما می خواهیم بدانیم که چگونه مخلوطی از این دو در PS4 می تواند بر روی بازی ها، اشتراک گذاری و دوستان اجتماعی تمرکز داشته باشد. آیا این دکمه Share موجود در کنترل همانند دکمه راهنما در X360 است ؟

آیا دارای قفل منطقه ای ( region lock ) است؟

بسیاری از گیمرها بازی هایی را انجام می دهند که مربوط به ساخت منطقه کشورشان نیست. اگر PS4 دارای قفل منطقه ای نباشد، طرفداران بازی های سبک JRPG می توانند بازی هایی چون Ni no Kuni را زودتر از زمان محلی سازی منطقه ای، تجربه کنند.

تا چه میزان در مسیر سازگاری قراردارد؟

جهش از پردازنده Cell کنسول PS3 به پردازنده X86 برای PS4 باعث می شود سازگار سازی سنتی بازی ها کاری غیر ممکن باشد. با این حال فن آوری قدرتند Gaikai این امکان را می دهد بازی ها را بر روی هر دستگاهی حتی PS4 بتوانید انجام دهید. ما بسیار کنجکاو هستیم  تا بازی های قدیمی را انجام دهیم اگر واقعا این اتفاق رخ دهد.

آیا از بازی های ۳بعدی پشتیبانی می کند؟

بازی ها در PS4 از کیفیت تصویری ۱۰۸۰p و فیلم ها از ۴K پشتیبانی می کند. اما سونی در همین نسل عنوان های ۳بعدی مانند Killzone 3 و مجموعه Team Ico را بر روی PS3 دارد . آیا پشتیبانی بازی ها از ۳بعدی سازی ادامه خواهد داشت؟

آیا بازی های انلاین مشترک PS3 و PS4 دارای تعامل با یکدیگر هستند؟

بلیزارد اعلام کرد بازی دایبلو ۳ برای هر دو کنسول PS3 و PS4 منتشر می شود. تعداد انگشت شماری از این گونه بازی ها هستند که برای هر دو نسل منتشر می شوند. اما سوال این جاست که آیا بخش انلاین آن ها با یکدیگر در تعامل هستند؟

چه اتفاقی برای PS Home خواهد افتاد؟

ما اهمیتی نمی دهیم اما شاید کسی برایش مهم باشد.

پس عنوان های جدید کجا هستند؟

کپکام عنوان جدید به اسم Deep Down را برای PS4 معرفی کرد که بازی شباهتی به Dragon’s Dogma دارد.  Square Enix اعلام کرد یک Final Fantasy برای این کنسول در راه است. Media Molecule و Quantic Dream تنها اعلام کردند در حال کار بر روی یک پروژه جدید برای PS4 هستند. Knack عنوانی ماجراجویی است که از تمام قدرت PS4 استفاده می کند تا بتواند میلیون ها اشیا را به طور همزمان پردازش و نمایش دهد که بسیار امیدوار کننده است. با این حال بازی های جدید معمولی که برای این کنسول جدید ساخته می شوند، کجا هستند؟ این گیج کننده است با توجه به این که سونی اعلام کرده است سازندگان Third-Party زیادی از این کنسول حمایت کرده اند.

آیا انلاین بازی کردن همچنان رایگان است یا این که اساس آن تغییر خواهد کرد؟

سونی وعده داده است ویژگی های داغ مانند Remote Play یا اپلود ویدئو از بازی خود در اینترنت را برای PS4 بیاورد. این یک واقعیت است که سونی PS4 را برای انجام بازی به صورت انلاین طراحی کرده است. آیا جهت استفاده از این ویژگی ها باید همانند XBL پول پرداخت؟ یا نه، سونی این قابلیت ها را برای اعضای Plus در نظر خواهد گرفت؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا
بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بزرگترین سوالات بی پاسخ در مورد PS4 - گیمفا