مصاحبه با امید عسگری، سازنده بازی پسر ماجراجو
بازی پسر ماجراجو یکی از بازیهای خوب ایرانی است که سازندگان جوان آن سعی کردهاند با خلاقیت و به کار بردن رنگ های شاد و زیبا، به نوعی بازیکننده های کم سن و سال تر را به سمت بازیشان بکشانند و بازیسازی برای کودکان را در ایران رواج دهند.
خوشبختانه توانستیم با یکی از سازندگان بازی پسر ماجراجو، آقای امید عسگری ارتباط برقرار کنیم و سوالاتمان را که احتمالا سوال بسیاری از خوانندگانمان هم هست، از ایشان بپرسیم.
لطفا خودتان را معرفی کنید.
من امید عسگری هستم .در بخش مدلینگ بازی پسر ماجراجو کار میکردم.نزدیک به ۳-۴ سال هست که به طور جدی در زمینه ی بازی سازی در حال کار هستم.
گروه شما چند نفر هستند؛ لطفا دربارهی گروه خودتان بیشتر توضیح دهید.
ما در ساخت بازی پسر ماجراجو به طور کلی ۲ نفر بودیم. من و اقای فواد طرفی که بخش اعظمی از کار رو ایشان انجام دادند.ولی در ساخت عنوان جدیدی که در دست داریم یک تیم ۱۰ نفره داریم که سعی کردیم در هر زمینه ای به صورت تخصصی افراد رو به پروژه بیاریم تا بتوانیم حداقل ها را براورده کنیم.
بازیسازی را از چه زمانی و چگونه شروع کردید؟
من دقیق نمیتونم بگم.همهی ما بازی رو از بچگی انجام می دادیم و خوب فرق من با دیگران این بود که چرا خودمان بازی نسازیم و ایده هایی رو در سر میپروراندم. من از طراحی دستی شروع کردم و همینطور که جلو میرفتم علاقه ی من بیشتر می شد تا اینکه به صورت حرفه ای به مدلسازی ۳ بعدی پرداختم.
آیا در زمینه یا پروژه دیگری هم فعالیت دارید؟
خوب قبلا یه کارایی میکردم ولی در حال حاضر عمده تمرکز من بر روی پروژه ی جدیدمون هست.که امیدوارم انطور که در نظر داریم اگر پروژه پیش برود یکی از بازی های خوب ایرانی شود.
در مورد بازی ای که در دست ساخت دارید و سبک آن توضیح دهید.
خب این سوال یه خورده سکرت هست ولی بازی جدیدمون طبق بحث هایی که کردیم قرار شد که یک بازی اکشن باشه ( ما در ابتدا میخواستیم بازی open world بسازیم حتی در سطح شهر عکس برداری هایی هم انجام شد مدل های زیادی فقط برای یه پارک چیزی حدود ۱۶۰ تا مدل زده شد!) ولی در آخر با بحث هایی که کردیم به یک بازی اکشن ولی جالب راضی شدیم!!!
آیا با بنیاد ملی بازی های رایانه ای همکاری می کنید؟
ما از اول هم نمیخواستیم به سمت بنیاد بریم و نخواهیم رفت.
در حال حاضر بازی پسر ماجراجو چند درصد تکمیل شده و در چه تاریخی قصد دارید بازی را منتشر کنید؟
بازی پسر ماجراجو ساختش تموم شده و آماده ی عرضه هست.
چه مقدار هزینه و زمان برای ساخت بازی صرف شده است؟
ما حدود ۶ ماه برای ساخت این بازی زمان گذاشتیم که شامل ساخت خود بازی و اخذ مجوز و گرفتن یک ناشر خوب شد.
بازی پسر ماجراجو رنگبندی زیبایی دارد؛ آیا این رنگبندی و طراحی کارکتر ها را از بازی خاصی الگو گرفتید؟
خب بازی های در این سبک بهترین عنوانش سوپر ماریو است ولی نه ما از هیچ بازی سر رنگ بندی ها ایده نگرفتیم و اون چیزی که خودمون دوست داشتیم بچگی هامون ببینیم رو درست کردیم.
برای انتشار بازی پسر ماجراجو آیا ناشر خاصی را پیدا کرده اید ؟
ما برای انتشار بازی پسر ماجراجو با شرکت اربطان بیست پویا قرار داد بستیم که قرار بود قبل از عید به بازار عرضه شود ولی ممکن نشد. انشالله بعد از عید در فستیوال گیم تهران عرضه میگردد.
در آخر اگر صحبت خاصی دارید لطفا بفرمایید.
در آخر هم از شما و تمام دوستانی که در ساخت این بازی به ما دلگرمی دادند تشکر میکنم و امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشین.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات