فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا

فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است

رضا رحیمی
۱۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا

شرکت‌های فعال متعددی از اهمیت تکنولوژی استریم کردن در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی سخن گفته‌اند. این مسئله که شما بتوانید از راه دور و بدون استفاده از کنسول بازی به تجربه‌ی عناوین دلخواه خود بپردازید حقیقتا موضوع هیجان‌انگیزی است.

علی‌رغم جذاب بودن ایده‌ی استریم کردن بازی‌های ویدئویی، این تکنولوژی هنوز با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است. برای مثال بزرگ‌ترین پلتفرم ساخته شده بر پایه‌ی استریم کردن؛ یعنی پلتفرم گوگل استیدیا، نتوانست مطابق انتظارات عمل کند و هنوز با مسیری طولانی برای موفقیت مواجه است. به‌تازگی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) با دیدگاه واقع‌گرایانه‌ای سعی بر توضیح دلایل شکست استریم کردن دارد.

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Game Informer، آقای اسپنسر و تعدادی دیگر از اعضای تیم پروژه‌ی xCloud، دیدگاه‌های خود در رابطه با استریم کردن را بیان کردند. یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در این مصاحبه به آن اشاره شده، مشکل تاخیر در بارگذاری بازی‌ها موقع استریم کردن است. مسئله‌ی تاخیر در بارگذاری هنوز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این تیم محسوب می‌شود. اقای اسپنسر معتقد است که xCloud و به طور کلی استریم کردن، یک قابلیت تسیهل کننده برای کسانی است که توانایی استفاده از اینترنت پرسرعت را دارند.

به نظرم بهترین شیوه همین بازی کردن معمولی و محلی است، این را باید صادقانه بگویم. استریم کردن یک تکنولوژی ساده‌کننده است. یک تکنولوژی اختیاری برای زمانی که شما به کنسول خود دسترسی ندارید اما مایلید تا به تجربه‌ی بازی‌های مورد علاقه‌ی خود بپردازید.

استریم کردن قطعا یک تکنولوژی هیجان‌انگیز است اما به شرطی که اینترنت مورد نیاز آن را داشته باشید. علاوه بر سرعت بالا، حجم داده‌ی مصرفی نیز مسئله‌ی مهمی است که باید به آن توجه شود. به نظر می‌رسد که آقای اسپنسر معتقد است که تکنولوژی استریم کردن تنها برای کسانی ساده است که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. برخلاف استریم کردن فیلم و موسیقی، استریم کردن بازی‌های ویدئویی به سرعت بالایی نیاز داشته و حجم داده‌ی وسیعی را می‌طلبد. این مسئله بزرگ‌ترین چالش برای بازی‌بازانی است که به استریم کردن تمایل دارند. باید منتظر ماند و دید تکنولوژی استریم کردن در صنعت بازی‌های ویدئویی موفق به حل چنین چالش‌هایی می‌شود یا خیر. به عقیده‌ی شما این تکنولوژی یک نیاز ضروری است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا
فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر: تکنولوژی استریم کردن با چالش‌های زیادی روبه‌رو است - گیمفا