همان دل انگیز همیشگی|نگاهی بر Game Awards 2019(قسمت دوم)

مثل هر سال، در دسامبر ۲۰۱۹ هم مراسم Game Awards برگذار شد و علاوه بر معرفی ممتازان سال در Categoryهای مختلف، بازی‌های نسبتا زیادی هم برای پلتفرم‌های مختلف معرفی و تاریخ انتشار بعضی هم مشخص و تایید شد. نکته بسیار مهم این مراسن را می‌توان رونمایی از کنسول نسل نهمی مایکروسافت و تایید بازی انحصاری برای آن بود. اتفاقی که به عنوان بمب مراسم یاد می‌شود و در مورد آن در ادامه بیشتر هم صحبت خواهیم کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت بر بازی‌های معرفی شده، بررسی اجمالی برندگان سال و آنچه از  Xbox Series X در این مراسم رونمایی شد. . در این قسمت به تحلیلی اجمالی بر نامزدها و برندگان در بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت.

با گیمفا در نگاهی بر Game Awards 2019 همراه باشید.

بهترین کارگردانی:

برنده:

Death Stranding (Kojima Productions/SIE)

سایر نامزدها:

Control (Remedy/505 Games)

Resident Evil 2 (Capcom/Capcom)

Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)

Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna)

 

در این قسمت طبق انتظار کوجیمای بزرگ بهترین کارگردان ۲۰۱۹ شناخته شد و توانست سم لیک و حتی میاززاکی را در این قسمت شکست دهد. Death Stranding به لطف کات‍سین‌های طولانی و داستان کم‌نظیرش قطعا انتخاب درستی در این زمینه بود. به طور کلی سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای بازی‌های داستانی و سینمایی بود و Control،Death Stranding و Sekiro و Resident Evil 2 Remake سنگ تمام گذاشتند.

در این قسمت طبق انتظار کوجیمای بزرگ بهترین کارگردان ۲۰۱۹ شناخته شد و توانست سم لیک و حتی میاززاکی را در این قسمت شکست دهد. Death Stranding به لطف کات‍سین‌های طولانی و داستان کم‌نظیرش قطعا انتخاب درستی در این زمینه بود. به طور کلی سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای بازی‌های داستانی و سینمایی بود و Control،Death Stranding و Sekiro و Resident Evil 2 Remake سنگ تمام گذاشتند.

بهترین روایت داستانی:

برنده:

Disco Elysium (ZA/UM)

سایر نامزدها:

A Plague Tale: Innocence (Asobo/Focus Home)

Control (Remedy/505)

Death Stranding (Kojima Productions/SIE)

The Outer Worlds (Obsidian/Private Division)

این انتخاب واقعا بحث برانگیز بود. نمی‌خواهم بگویم Disco Elysium بازی ضعیفی است یا یک بازی مستقل نباید چنین موفقیتی را ببیند; اما واقعا A Plague Tale Innocence و Control و DS در این قسمت لایق‌تر بودند و احتمالا در هر رده‌بندی معتبر دیگری هم یکی از این ۳ عنوان برنده ی این بخش باشند. یکی از موارد عجیب مراسم همین بخش بود.

 

بهترین کارگردانی هنری:

برنده:

Control (Remedy/505)

سایر نامزدها:

Death Stranding (Kojima Productions/SIE)

Gris (Nomada Studio/Devolver)

Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna)

Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)

The Legend of Zelda: Link’s Awakening (Grezzo/Nintendo)

باز هم یک انتخاب بحث برانگیز دیگر. اگر مقصود داوران انتخاب بهترین کارگردانی هنری خالص یک بازی بود، احتمالا Gris یا LOZ:Link’s Awakening یا حتی Sekiro با آن سکانس‌های هنری عالی‌ا انتخاب معقولانه تری بود تا Control. در کل این بخش اگر به یک بازی مینیمال یا معناگرایی چون Gris میرسید، قطعا بیشتر به منظقی بودن انتخابات پی می‌بردیم اما کنترل عنوانی نبود که بتواند در برابر دیگر نامزدها برنده قاطع باشد و اگر بهترین کارگردانی را صاحب می‌شد، بسیار منظقی‌تر بود.

بهترین موسیقی:

برنده:

Death Stranding (Kojima Productions/SIE)

سایر نامزدها:

Cadence of Hyrule (Brace Yourself Games/Nintendo)

Devil May Cry 5 (Capcom)

Kingdom Hearts III (Square Enix)

Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna)

این بخش گوچک‌ترین شکی به آن وارد نیست. قدم زدن در محیظ‌های Death Stranding با آن اتمسفر گیرایش در کنار نواختن موسیقی بی‌نظیر بازی، هیچ حرفی را برای گفتن نمی‌گذارد و با وجود موسیقی‌های خوب تمام نامزدهای این بخش، DS با اختلاف بهترین موسیقی سال ۲۰۱۹ بود

مثل هر سال، در دسامبر ۲۰۱۹ هم مراسم Game Awards برگذار شد و علاوه بر معرفی ممتازان سال در Categoryهای مختلف، بازی‌های نسبتا زیادی هم برای پلتفرم‌های مختلف معرفی و تاریخ انتشار بعضی هم مشخص و تایید شد. نکته بسیار مهم این مراسن را می‌توان رونمایی از کنسول نسل نهمی مایکروسافت و تایید بازی انحصاری برای آن بود. اتفاقی که به عنوان بمب مراسم یاد می‌شود و در مورد آن در ادامه بیشتر هم صحبت خواهیم کرد.

 

بهترین طراحی صدا:

برنده:

Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)

سایر نامزدها:

Control (Remedy/505)

Death Stranding (Kojima Productions/SIE)

Gears 5 (The Coalition/Xbox Game Studios)

Resident Evil 2 (Capcom)

Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)

 

صدای خوفناک زامبی‌ها در راهروهای تنگ در کنار بارش باران، صدای دشمنان رعب‌آور DS، مبارزه با دشمنان بسیار زیاد Gears 5 و آن طراحی صدای عالی‌اش و در کنارشان صداهای کم‌نظیر و افکت‌های گوش‌نواز Contol و Sekiro کار را برای انتخاب بهترین سخت می‌کرد. اما وقتی پای Call Of Duty:MW در میان باشد، گزینه‌ای برای شک نمی‌ماند. صدای طبیعی تک‌تک سلاح‌ها، افکت‌های بی‌نطیر اطراف و صداگذاری شخصیت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر، قطعا MW را برنده بی چون و چرای این بخش می‌کند.

بهترین اجرا:

برنده:

Mads Mikkelsen as Cliff, Death Stranding

سایر نامزدها:

Ashly Burch as Parvati Holcomb, The Outer Worlds

Courtney Hopeas Jesse Faden, Control

Laura Bailey as Kait Diaz, Gears 5

Matthew Porretta as Dr. Casper Darling, Control

Norman Reedus as Sam Porter Bridges, Death Stranding

 

مدس میکلسن با اجرای عالی‌اش در DS نشان داد علاوه بر دنیای سینما، در بازی‌ها هم یک آنتاگونیست ذاتی قهار است که جایش با کمتر کسی پر میشود. لبخندهای دیوانه‌کننده و پلیدانه‌اش،نحوه دیالوگ گفتن‌های قاطع و بعضا شیطانی و زبان بدن بسیار خوب این بازیگر، انتخابش را برای این قسمت بسیار آسان کرده بود.

بهترین بازی تاثیرگذار:

برنده:

Gris (Nomada Studio/Devolver)

سایر نامزدها:

Concrete Genie (Pixelopus/SIE)

Kind Words (Popcannibal)

Life Is Strange 2 (Dontnod/Square Enix)

Sea of Solitude (Jo-Mei Games/EA)

به نظر شما یک بازی تاثیرگذار باید چگونه باشد؟ حرف‌هایش را بدون دیالوگ و در نقش‌های مختلف مخفی کند؟ بتواند یک درد را برساند؟ یک معضل اجتماعی را نشان دهد؟ آسیب‌پذیری یک انسان را به تصویر بکشد؟ گریس همه این‌ها را دارد و بسیار خوشحال شدم وقتی جایزه این بخش را در دستان Nomada دیدم. گریس عنوانی است که برای درک کردنش باید بارها آن را بازی کنید و نمادهایش را بخوانید و بخوانید و بخوانید. هرچقدر این شاهکار را بازی کنید باز هم کم است.

امسال به طور کل سال پر رونقی برای RPGبازها نبود و به جز دو سه عنوان خوب و متوسط چیز دیگری دستگیرمان نشد. Disco Elysium توانست جایزه این بخش را تصاحب کند و فقط کافبست امسال را بال ۲۰۱۵ که برنده این بخش The WItcher 3 بود مقایسه کنیم تا به کم‌رونق بودن نقش‌آفرینی در ۲۰۱۹ پی ببریم.

 

بهترین پشتیبانی از یک بازی ویدئویی:

برنده:

Fortnite (Epic Games)

سایر نامزدها:

Apex Legends (Respawn)

Destiny 2 (Bungie)

Final Fantasy XIV (Square Enix)

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (Ubisoft Montreal/Ubisoft)

واقعا تعجب می‌کنم چرا انقدر نسبت به بهترین شوتر تاکتیکالی که تاکنون ساخته شده بی‌لطفی می‌شود. یوبیستفت سالانه و ماهانه با عرضه آپدیت‌های مختلف بازی را زنده نگه‌میدارد و آن را مدام جذاب‌تر از قبل می‌کند، اما نهایتا در پایان سال همان فورتنایت همیشگی جایزه را می‌برد.

 

بهترین بازی مستقل:

برنده:

Disco Elysium (ZA/UM)

سایر نامزدها:

Baba Is You (Hempuli)

Katana ZERO (Askiisoft/Devoler)

Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna)

Untitled Goose Game (House House/Panic)

در کنار خالی بودن جای My Friend Pedro در این بخش، بایئ بگویم Disco Elysium هیچ چیز برای بهترین بودن در این بخش کم ندارد. یک بازی نقش‌آفرینی با داستانی بسیارخوب و درگیرکننده گه هر فرد علاقه‌مند به این بخش باید آن را تجربه کند.

 

بهترین بازی موبایل:

برنده:

Call of Duty: Mobile (TiMi Studios/Activision)

سایر نامزدها:

GRINDSTONE (Capybara Games)

Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna)

Sky: Children of Light (Thatgamecompany)

What the Golf? (Tribland)

Call Of Duty Mobile با گرافیک و گیم‌پلی خیره‌کننده، کنترل روان و مادهای عالی‌اش، هیچ جای شکایتی در این بخش باقی نگذاشته تا شاهد یک بازی عالی موبایلی باشیم و شاید یکی از بهترین‌های تاریخ این پلتفرم.

در بخش بهترین پشتیانی از یک بازی آنلاین، شاهد انتخاب Destiny 2 بودیم که با بسته‌های الحاقی‌اش بازی را زنده نگداشته است; اما Apex و Rainbow از این بخش دست خالی بیرون آمدند. Destiny 2 با وجود رایگان شدنش، بسته‌های الحاقی محتوادار آن همچنان نیازمند پرداخت پول هستند که انتخابش در این بخش را دچار شک و شبهه می‌کند. بهترین عنوان VR هم بازی دورهمی و لذت‌بخش Beat Saber برنده شد که حتی در کشور خودمان هم بازی محبوبی است و می‌توانید با این بازی عالی اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده با تفریح و شادی سپری کنید.

صدای خوفناک زامبی‌ها در راهروهای تنگ در کنار بارش باران، صدای دشمنان رعب‌آور DS، مبارزه با دشمنان بسیار زیاد Gears 5 و آن طراحی صدای عالی‌اش و در کنارشان صداهای کم‌نظیر و افکت‌های گوش‌نواز Contol و Sekiro کار را برای انتخاب بهترین سخت می‌کرد. اما وقتی پای Call Of Duty:MW در میان باشد، گزینه‌ای برای شک نمی‌ماند. صدای طبیعی تک‌تک سلاح‌ها، افکت‌های بی‌نطیر اطراف و صداگذاری شخصیت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر، قطعا MW را برنده بی چون و چرای این بخش می‌کند.

در بهترین عنوان چندنفره Apex در صدر قرار گرفت که چندان هم تعجبی نداشت. این بازی سراسر ایده و هیجان و نوآوری بود و انتخاب نشدنش، جای تعجب داشت. نکته عجیب عدم انتخاب Rainbow و Call Of Duty در هیچ یک از بخش‌های بهترین بازی آنلاین، چند نفره و پشتیبانی از یک بازی بود که واقعا نهایت کم‌لطفی به این عنوان بود. در کل اعتقاد دارم نسیت به این شوتر بی‌نطیر اجحاف زیادی در مراسم شد و واقعا باید جوایز زیادی را در مراسم درو میکرد که متسفانه این اتفاق رخ نداد و حتی در بعضی بخش‌ها نامزد هم نشد!

تناقضی که در مراسم به چشم میخورد، انتخاب Disco Elysium به عنوان بهترین بازی مستقل و استودیوی مستقل و عدم انتخاب آن در بخش بهترین شروع یک استودیوی مستقل بود. وقتی یک بازی انقدر خوب است که بهترین روایت، بهترین بازی RPG و استودیوی مستقل را می‌برد و از قضا آن بازی اولی ساخته استودیو است، چرا نباید در بخش بهترین شروع یک استودیوی مستقل هم برنده شود؟ این یک تناقض عجیب است که به نوعی تئوری “به همه یه چیزی بدیم که ناراضی نرن” رو کاملا توجیه می‌کنه. متاسفانه یا خوشبختانه سیاست‌های Game Awards در سال جاری اینگونه بود و انتخاب‌ها ظور یود که کویی نمیخواستند کسی دست خالی برود! در بهترین شروع یک استودیو Gris و نومادا استودیو جایزه را برد تا Nomada مجددا شاهکار بودن ساخته‌اش را ثابت کند.

بگذارید خلاصه‌اش کنم هر آنچه می‌خواهم در مدح آخرین ساخته میازاکی بزرگ بگویم; Sekiro: Shadows Die Twice به جز آنکه یک بازی ویدئویی بی‌همتاست که درس زندگی است برای همه ما. در س زندگی که قبلا با دارک‌سولزها و بلادبورن‌ آموخته‌ایم و آین درس هم چیز جدیدی به آن‌ها اضافه نمی‌کند; اما چه اهمیتی دارد؟ موضوع به این مهمی، درس‌های به این مهمی و پندهایی چنین زندگی‌بخش باید و باید چندین و چندبار برای ما انسان‌های فراموشکار تکرار شوند. کاش میازاکی هر سال یک عنوان سکیرو‌مانند بسازد تا هیجوقت این جراتی که ما از بازی‌هایش برای مقابله با سختی‌ها آموختیم و تا پای مرگ برابر آن‌ها ایستادیم را از یاد نبریم. ای کاش…..

Devil May Cry 5 هم در کنار Call Of Duty مظلوم بزرگ امسال بود. Hack’n Slash فوق‌العاده امسال که به دلیل سیاست‌ “همه باید یه چیزی ببرن” بسیار کمتر از حقش به چشم آمد و تنها توانست بهترین عنوان اکشن سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. به جرئت می‌گویم این عنوان استحقاق نامزدی در بخش بهترین بازی سال را هم داشت که مقل Modern Warfare حقش پایمال شد.

ساخته میازاکی اما، برخلاف این دو بازی در کانون توجهات بود و باید هم اینگونه میبود. Sekiro علاوه بر بازی سال، موفق به دریافت جایزه بهترین Action Adventure هم شد و در این راه بزرگانی چون Resident Evil 2 و Control را از سر راه برداشت تا بر قله این بخش تکیه زند. مبارزات هیجان‌امگیز، بخش اجراجویی قدرتمند و داستان زیبا، از دلایل برنده شدن این بازی زیبا در این بخش بود.

امسال به طور کل سال پر رونقی برای RPGبازها نبود و به جز دو سه عنوان خوب و متوسط چیز دیگری دستگیرمان نشد. Disco Elysium توانست جایزه این بخش را تصاحب کند و فقط کافبست امسال را بال ۲۰۱۵ که برنده این بخش The WItcher 3 بود مقایسه کنیم تا به کم‌رونق بودن نقش‌آفرینی در ۲۰۱۹ پی ببریم.

هم در کنار Call Of Duty مظلوم بزرگ امسال بود. Hack’n Slash فوق‌العاده امسال که به دلیل سیاست‌ “همه باید یه چیزی ببرن” بسیار کمتر از حقش به چشم آمد و تنها توانست بهترین عنوان اکشن سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. به جرئت می‌گویم این عنوان استحقاق نامزدی در بخش بهترین بازی سال را هم داشت که مقل Modern Warfare حقش پایمال شد.

Super Smash Bros قطعا برای هر نینتندوداری از اوجب واجبات است و در مراسم هم به آن‌ها اثبات شد. از معدود سال‌هایی بود که MK در یک بخش کاندید شد اما جایزه آن را نبرد و به جای آن یک فایتینگ سراسر فان و خنده برنده جایزه شد. این بازی را هر طور شده بازی کنید که از خنده روده‌بر خواهید شد و تاره آن وسط برای زنده ماندن باید کمبو هم بزنید و کلا بسیار بسیار سرگرم خواهید شد. بهترین بازی استراتژیک و بهترین بازی خانوادگی هم عناوین دیگری از نینتندوی بزرگ شدند و برندگان لایق این بخش Fire Embelm Three Houses و Lugi’s Mansion بودند که با نهایت عدل شایسته آن بودند و حتی اگر روزی امکان تجربه آن‌ها با امولاتور هم فراهم شد، غفلت نکنید.

اگر مقصود داوران انتخاب بهترین کارگردانی هنری خالص یک بازی بود، احتمالا Gris یا LOZ:Link’s Awakening یا حتی Sekiro با آن سکانس‌های هنری عالی‌ا انتخاب معقولانه تری بود تا Control. در کل این بخش اگر به یک بازی مینیمال یا معناگرایی چون Gris میرسید، قطعا بیشتر به منظقی بودن انتخابات پی می‌بردیم اما کنترل عنوانی نبود که بتواند در برابر دیگر نامزدها برنده قاطع باشد و اگر بهترین کارگردانی را صاحب می‌شد، بسیار منظقی‌تر بود.

Crash Team Racing از همان روز اول معرفی‌اش مشخص بود موفق می‌شود و همینطور هم شد و توانست جایزه بهترین ریسینگ و بازی ورزشی سال را حلوتر از فیفا ۲۰ و epes2020 صاحب شود. مودهای متنوع، پشتیانی عالی Beenox و کترل‌های فوق‌روان از دلایل بهترین بودن این بازی کارت‌ریسینگ فانتزی است. هرچند نباید از سرعت کم بهترشدن FIFA و از غافله عقب بودن PES بگذریم; دو غول قوتبال‌ساز جهان بهتر است بیشتر به خودشان بیایند تا مجددا یکی از آن‌‌ها موفق به دریافن جایزه در این بخش شوند. قبل از کرش هم، آن‌ها در سال‌های اخیر برابر NBA 2K یک بازنده تمام عیار شده بودند.

بعد از همه این‌ها به مهم‌ترین انتخاب مراسم، بهترین بازی سال(GOTY) می‌رسیم.

قطعا یکی از بهترین بازی‌های سوم‌شخصی است که هر “هاردکورگیمری” می‌تواند تجربه کند; در عین حال یکی از عذاب آورترین بازی‌هایی است که یک “کژوال گیمر” امکان تجربه‌اش را دارد. سکیرو برای هر گیمری ساخته نشده و صرفا برای گیمرهای حرفه‌ای و آشنا با این سبک یا صبور و خواهان کامل یادگیری مهارت است و اصلا عنوانی نیست که بتوانید چند ساعتی با دید سرگرمی صرف مشغولش شوید و آن را به پایان برسانید. برای لذت بردن از این بازی فوق‌العاده، باید توان روبه رو شدن با سختی‌ها در یک بازی ویدئویی، شکست‌های مداوم و در نهایت صبوری در برابر مشکلات را داشته باشید

 

بهترین بازی سال:

برنده:

Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)

سایر نامزدها:

Control (Remedy/505 Games)

Death Stranding (Kojima Productions/SIE)

Super Smash Bros. Ultimate (Bandai-Namco/Sora/Nintendo)

Resident Evil 2 (Capcom/Capcom)

The Outer Worlds (Obsidian/Private Division)

Sekiro: Shadows Die Twice قطعا یکی از بهترین بازی‌های سوم‌شخصی است که هر “هاردکورگیمری” می‌تواند تجربه کند; در عین حال یکی از عذاب آورترین بازی‌هایی است که یک “کژوال گیمر” امکان تجربه‌اش را دارد. سکیرو برای هر گیمری ساخته نشده و صرفا برای گیمرهای حرفه‌ای و آشنا با این سبک یا صبور و خواهان کامل یادگیری مهارت است و اصلا عنوانی نیست که بتوانید چند ساعتی با دید سرگرمی صرف مشغولش شوید و آن را به پایان برسانید. برای لذت بردن از این بازی فوق‌العاده، باید توان روبه رو شدن با سختی‌ها در یک بازی ویدئویی، شکست‌های مداوم و در نهایت صبوری در برابر مشکلات را داشته باشید. اگر بتوانید این مهم‌ها را انجام دهید، باور کنید بعد از کشتن هر باس‌فایت Sekiro حس سرخوشی از موفقیت خواهید داشت.

بگذارید خلاصه‌اش کنم هر آنچه می‌خواهم در مدح آخرین ساخته میازاکی بزرگ بگویم; Sekiro: Shadows Die Twice به جز آنکه یک بازی ویدئویی بی‌همتاست که درس زندگی است برای همه ما. در س زندگی که قبلا با دارک‌سولزها و بلادبورن‌ آموخته‌ایم و آین درس هم چیز جدیدی به آن‌ها اضافه نمی‌کند; اما چه اهمیتی دارد؟ موضوع به این مهمی، درس‌های به این مهمی و پندهایی چنین زندگی‌بخش باید و باید چندین و چندبار برای ما انسان‌های فراموشکار تکرار شوند. کاش میازاکی هر سال یک عنوان سکیرو‌مانند بسازد تا هیجوقت این جراتی که ما از بازی‌هایش برای مقابله با سختی‌ها آموختیم و تا پای مرگ برابر آن‌ها ایستادیم را از یاد نبریم. ای کاش…..

به پایان قسمت دوم از سری مقاله تحلیل مراسم Game Awards رسیدیم. خوشحال میشوم اگر نظرات شما را هم در مورد انتخاب‌های این مراسم و مقاله بشنوم. امیدوارم از این دو قسمت لذت برده باشید.

12345678910(17 رای, میانگین آرا 7٫29 از 10 )
Loading...

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ozhan گفت:

    واقعا سکیرو لایقش بود نه بخاطر خودش
    بخاطر زحمتایی که میازاکی برای این صنعت گیم کشید و سالها به دلیل رو به رو شدن با غول هایی مث اورواچ..ویچر..انچارتد و … نتونست به حق اصلیش برسه و امسال با لیاقت تمام این جایزه رو برد به خونش هرچند حق رزیدنت اویل هم بود و در حق dmc هم ظلم شد که نامزد نشد حتی
    به نظرم سوپراسمش هرچند یه بازی شاهکاره و عالیه ولی اینم مث اورواچ تمامی متریال هایی که واس بازی سال شدنه نداشت مث داستان گویی و غیره…سرگرم کننده بود ولی پرفکت نبود
    کاش یه جایزه دومی داشتیم تا به رزیدنت اویل۲ میدادیم
    و یه جایزه افتخاری تا به dmc میدادیم
    گرچه به نظرم هر بازی نامزد شه گوتیه اون سال محسوب میشه…

    17Thumb up 8Thumb down
  • .قلبم شکست که Resident evil 2 remale هیچ جایزه ای نگرفت.

    4Thumb up 9Thumb down
  • Omidsoltani7 گفت:

    تبریک میگم
    سکیرو بهترین بازی سال ۲۰۱۹ شد…
    تبریک به میازاکی میگم…بالاخره به چیزی که ۵-۶ ساله که مستحق به دست آوردنش بود رسید…بهترین اثر استاد از نظر من…با فاصله زیاد بلادبورن هست…(میشه واسه لانچ پی اس۵ بلاد بورن ۲ معرفی بشه؟؟؟ لطفا!!!)
    تبریک به کوجیما با دست آوردن سه جایزه تاثیر گذار…به جورایی قبل مراسمم خیلیامون میدونستیم کارگردانی و موسیقی واسه خود خودشه و چی بگم از بازی مدز میکلسن…این لعنتی هر چیزی که باید انجام میدادو به بهترین شکل ممکن انجام داد…در حضور شخصیت اصلی که نورمن ریداس باشه و تو که شخصیت منفی هستی بیای جایزرو بگیری و از هیچ کس صدایی در نیاد……یعنی تو فوق‌العاده‌ای
    تبریک به سم لیک….بخاطر خاص فکر کردنش و نترس بونش…
    کنترل یکی از سه بازی برتر سال ۲۰۱۹ برای من بود…با کمترین هزینه و نداشتن یه ناشر قدرتمند که حتی توی اواسط ساخت بازی…خیلی از کات سینای بازی بخاطر کمبود بودجه ساخته نشد…امیدوارم سال ۲۰۲۰….یه ناشر قوی و خوش ذوق به سمت رمدی بیاد…
    از این تبریکا که بگذریم…
    دلم واسه سه تا بازی کباب شد…
    یکی ریمیک اویل۲ که یکی از شانسای اصلی گوتی بود…اما در عین ناباوری هیچ جایزه ای به خونه نبرد
    یکی برای کال اف دیوتی…(اولین کال افی که من توی نسل۸ که دوست داشتم تجربش کنم)
    کال اف امسال با اینفینیتی وارد فوق العاده بود(بهترین استدیویی که میدونه کالاف بازا چی میخوان)
    و اصلی ترین موضوعی که کلا واسه من مراسم امسالو بی رمق کرد نبود دانته بزرگ بود…
    شاید خیلی از دوستان ناراحت بشن…اما….اگه به من میگفتن یکی از دو اثر کپکام توی نامزد بهترین سال باشن …کدومو انتخاب میکنی…بدون لحظه ای فکر کردن میگفتم دویل می کرای۵…
    به جرات میگم بهترین هک اسلش نسل۸ بود(گاد پارسال واقعا هک اسلش به معنای هک اسلشی واقعی نبود…اینم بگم که این به معنیه بد بودن نیست..اتفاقا گاد شگفت انگیز بود)
    دویل۵ هر چیزی که باید داشته باشرو داشت…موتور ری انجین سوار شده بود کاملا روی بازی…گیم پلی بازی اعتیادآور واقعی بود…موزیکای متال و راک عالی و داستان قدرتمند و غافلگیریهای فراوون و فلش بکای به جا….یه عده میگن دویل هیچ چیزیو تغییر اساسی نداده بود…اما آخه کی به ترکیب برنده دست میزنه؟؟؟؟
    معلومه که فقط باید تقویت بشه…به بهترین شکلم تقویت شد…
    حیف حیف…هیچ وقت یادم نمیره که چه جوری حق دانترو خوردن

    19Thumb up 5Thumb down
  • 2003 Hamid Reza گفت:

    دستتون درد نکنه بخاطر قرار دادن قسمت دوم این مقاله

    3Thumb up 1Thumb down
  • lastofus2 گفت:

    من دس رو بازی نکردم و سکیرو واقعا بازی قشنگی بود ولی اگر از نوع خلاقیت و نوآوری باشه حق دس هستش بازی سال بشه منتهی گیمفا از ترس اینکه صدای جعبه فن ها دربیاد سکیرو رو بازی سال میکنه
    این آیدی رو ساختم خواستم نظر بدم با این میدم

    6Thumb up 7Thumb down
    • mahdigunner گفت:

      !!!
      مرسی بابت مطالعه مقاله
      در اون مورد هم باید بگم هیچ یک از اعضای رای دهنده حتی از رای یک نفر دیگه هم خبر نداشتیم و رای گیری در سلامت کامل انجام شد. خوشبختانه این چیزا تو سایت ما جایی نداره

      6Thumb up 3Thumb down
    • ice00221 گفت:

      نظر شما محترمه بله اقای کوجیما خیلی خلاقیت زیادی به خرج دادن ولی شما اگر یکی از بازیای میازاکی رو کرده باشین و باس فایتاشو دیده باشین تازه میفهمین خلاقیت چیه و به نظر من فقط حق اویل و سکیرو بود بازی سال شن و بازی اقای کوجیما معرکه بود ولی در زمینه گیم پلی مشکل داشت و هیچکی هم نمیتونه ایحو رد کنه . من به نظر شما احترام میزارم و مثل شما نظر خودم رو دادم

      5Thumb up 5Thumb down