اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا

اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است

truth seeker
۱۲:۱۵ ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا

آقای رندی پیچفورد (Randy Pitchford)، موسس استودیوی گیرباکس (Gearbox)، امروز در واکنش به صحبت‌های آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) به سراغ حساب توییتر خود رفته و کنسول اکس‌باکس سری اکس و شرکت مایکروسافت را مورد نقد قرار داده است.

مدیر ارشد اجرایی بخش بازی‌های شرکت مایکروسافت امروز در واکنش به مقاله‌ی منتشر شده در دیجیتال فاندری (Digital Foundry) درباره‌ی کنسول جدید این شرکت پیام‌هایی را منتشر کرده است. براساس مطالب منتشر شده در این مقاله، بهبود قدرت پردازشی کنسول اکس‌باکس سری اکس در مقایسه با نسخه‌ی پیشین احتمالا تنها با تکیه بر افزایش فرکانس پردازنده حاصل شده و تراکم ترانزیستورهای پردازنده‌ی مرکزی کنسول پیشرفت چندانی نداشته است. براساس قانون مور (Moore’s Law)، تراکم ترانزیستورها برروی یک میکروچیپ در یک بازه‌ی تقریبی دو ساله باید دو برابر شود ولی براساس مقاله‌ی منتشر شده، به نظر می‌رسد این روند در حال کند شدن است.

در مقاله‌ی دیجیتال فاندری آمده است:

بسیار بعید به نظر می‌رسد که تراکم ترانزیستورها دو برابر شده باشند و این یعنی تنها راه برای افزایش عملکرد، افزایش فرکانس به میزان بسیار زیاد است. افزایش فرکانس، عملکرد را افزایش داده و بهره‌وری سیلیکون را بیشتر می‌کند ولی برای پیشرفت بیشتر، شما به قدرت بیشتری نیاز خواهید داشت. هرچه که قدرت مورد نیاز شما بیشتر شود، تولید حرارت بیشتر خواهد شد و این موضوع نوآوری در بحث خنک کنندگی و انتقال حرارت را بیش از پیش ضروری خواهد کرد.

آقای اسپنسر در واکنش به این مقاله در حساب توییتر خود بیان کرده است که «اگرچه قانون مور در حال کند شدن است ولی جاه‌طلبی در زمینه‌ی عملکرد روز به روز افزایش می‌یابد و این یعنی نوآوری در بحث طراحی یک ضرورت خواهد بود. خلاقیت‌ها و نوآوری‌های نرم‌افزاری مانند VRS نیز بسیار حیاتی خواهند بود. اکس‌باکس سری اکس قوانین مربوط به طراحی کنسول را بازنویسی خواهد کرد و قدرت این کنسول فوق‌العاده خواهد بود».

با وجود مقاله‌ی دیجیتال فاندری و صحبت‌های آقای فیل اسپنسر، به نظر می‌رسد آقای پیچفورد تحت تاثیر کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت قرار نگرفته است. آقای پیچفورد در واکنش به صحبت‌های فیل اسپنسر پیام زیر را منتشر کرده است:

آیا قانون مور واقعا در حال کند شدن است؟ چه تعداد ترانزیستور در پردازنده‌ی اکس‌باکس سری اکس وجود دارد؟ اگر قانون مور مانند دویدن ۱ مایل در ۴ دقیقه باشد چطور؟ پیام شما درباره‌ی جاه‌طلبانه بودن اکس‌باکس وان اکس بسیار امیدوار کننده بود ولی درباره‌ی کنسول سری اکس بیشتر شبیه به یک بهانه است.

البته آقای پیچفورد در پیام بعدی خود بیان کرده است که تنها دوست دارد کنسول بعدی اکس‌باکس تا حد ممکن قدرتمند باشد.

چیز بیشتری درباره‌ی پیام من وجود ندارد. من عاشق فیل هستم و از او بابت مدیریتش سپاس‌گزارم. من می‌خواهم که کنسول بعدی اکس‌باکس تا حد ممکن قدرتمند باشد. من می‌خواهم مطمئن باشم که پرچم‌دار این پلتفرم تکنولوژی‌های جاه‌طلبانه‌ای را با خود به همراه دارد که بیش از هر چیز به نفع کاربران و توسعه دهندگان باشد.

ایشان در پیام بعدی خود نوشته‌اند:

من یک کاربر اکس‌باکس با نام کاربری DuvalMagic هستم. اگر می‌توانستم یک چوب جادو را تکان دهم تا هر دو کنسول اکس‌باکس و پلی‌استیشن تا حد ممکن قدرتمند و در یک سطح باشند، این کار را می‌کردم. در حقیقت من فکر می‌کنم که شرکت سونی و مایکروسافت باید با هم متحد شوند.

نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟ آیا با صحبت‌ها آقای پیچفورد در این خصوص موافق هستید؟ آیا شرکت مایکروسافت واقعا در ساخت کنسول بعدی خود کم‌کاری کرده است و این کنسول تا حد ممکن قدرتمند نیست؟ نظر خود در این باره را با ما در میان بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ای بابا چه توقعی داره یارو ایکس باکس سریه ایکس نسخه عادیش ۱۲ ترافلاپس قدرت داره ۸k و فریم ۱۲۰ جوک براش حالا چه برسه به نسخه اناکونداش

      • Hala madrid گفت:

        ببخشید بابت ریپلی
        اسپم:
        دوستان نمرات سریال ویچر منتشر شد
        تو متاکریتیک گرفته ۵۳ 😐
        یه منتقد هم این سریال را وحشتناک و افتضاح خطاب کرده و بهش داده ۰

        • Hala madrid گفت:

          ولی تو سایت imdb براساس ۶۲۶ تا رای گرفته ۹.۹

        • Sina5124 گفت:

          فیلما اکثرا تو متاکریتیک نمره خوبی نمیگیرن
          خودت باید ببینی که بفهمی ازش خوشت میاد یا نه
          مثلا گیم اف ترونز میگن خوبه ولی برای من جالب نبود

        • sasuto گفت:

          با اون بازیگر هایی که برای گرالت و سیری و ینیفر گذاشتن کمتر از این هم انتظار داشتم .
          مدالیوم گرالت رو گفتن تو کتاب این شکلی گفته شده قبول ولی توی کتاب گفته شده چشم های زرد رنگی شبیه چشم های گربه نه چیم های زرد رنگی شبیه فیلم آواتار .
          تازه تو کتاب گرالت همون ۲ تا شمشیر رو داره ولی تو این سریال …
          واقعا نمیدونم چی بگم
          خیلی دوست داشتم شبکه HBO بسازه این سریال رو . این سریال اگه درست ساخته بشه یک حریف به شدت سخت برای GOT عه.

          • Playgrond games گفت:

            این سریاله داداش
            بازی نیست
            نمیدونم چرا همه از بازیگر سوپرمن بدشون میاد

            • sasuto گفت:

              درسته این سریالی هست که به گفته ی خودشون از روی کتاب ساخته شده ولی مشکل اینه که نصف چیز های توی کتاب رو اشتباه جاگذاری کردن .
              تو انتخاب بازیگر به شدت اشتباه کردن . اگه میگشتن از تعریف های کتاب در مورد شخصیت ها بازیگر انتخاب میکردن خیلی بهتر بود به نظرم .
              سوما شما برو تمام فیلم هاش رو ببین . این بشر یک ذره احساسات تو چهره اش نیست و نمیتونه حالت رو خوب به بیننده منتقل کنه . مقایسه کن با بازیگر هایی مثل رابرت داونی جونیور یا جانی دپ که چشم هاشون هزار تا حرف میزنه توی صحنه

          • erwin گفت:

            “با اون بازیگر هایی که برای گرالت و سیری و ینیفر گذاشتن کمتر از این هم انتظار داشتم .” ؟؟ بازیگر گرالت هنری کاویل الان بازیگر بدیه؟ به نقش ننشسته؟ جزو بهترین انتخاب های گرالت بود

        • farshadx گفت:

          من تماشا کردم
          موسیقی سریال در مقایسه با موسیقی بازی مثل بچه بازی میمونه
          بازیگر نقشه گرالت هم به شدت بد هست و اصلآ نتونست شخصیت گرالت در بیاره(کی طرف همین بازیگر لگولاس تو ارباب حلقه ها)
          داستان گویی هم تو سریال نسبت به بازی خیلی ضعیف هست
          اما داستان ینیفر خیلی دوست داشتم
          تریس هم سیاه پوست کردن والا تو بازی که سفید برفی بود
          در کل فکر میکردم خیلی بهتر باشه ولی نشد

    • deathisgoty گفت:

      پسر جون من یک کامپیوتر دارم گرافیک ۱۰۸۰ رم ۱۶ سی پی آی سون ۸۷۰۰کی بازی های الان رو روی الترا میزارم ۴کی نمیده
      ۴۰ فریم ۵۰ فریم میشه
      بعد تو توقع داری یک کنسول ۵۰۰ دلاری برات بازی ها رو ۸کی و ۱۲۰ فریم بیاره؟ منظورت بازی های کارتونی مثل کرک دان ۳ هستش دیگه؟ آره اون رو میتونه
      بعد این سازنده بازی هستش نمیفهمه یک جعبه فن با شلوار شیش خشتکه در خونه میفهمه

    • bushwhack گفت:

      از یه کنسول ۵۰۰ دلاری نباید انتظار عملکرد یه PC چند هزاردلاری داشته باشید… نسل بعد به طور قطع با این سخت افزار سفارشی میتونه ۴K و ۶۰ فریم و یا حتی فریم بیشتر رو هم ساپورت کنه ولی اون ۸K که میگن بدون شک منظورشون محتوای چندرسانه‌ایه… بازی ۸K در حد کرایسیس همین الآن هم احتمالا به بالای ۲۰ ترا فلاپ قدرت و ۲۴ گیگ رم نیاز داره و در ضمن یه نمایشگر ۸K و یا حتی ۵K فوق‌العاده گرونه… پس بحث در اون مورد رو نکنین…
      ولی بیشتر از سخت افزار یه کنسول بازیاش و لاین آپ کنسول مهمه… من که خودم بیشتر برای god of war بعدی و ماجرای رگناروک هایپم تا PS5 و شایدم Black2 یا Resistance!

  • Assassin گفت:

    چند وقت پیش هم ی سری از بازیساز ها میگفتن که مایکروسافت ب این دلایل از کنسول خودش حرف نمیزنه چون از برنامه ساخت کنسول عقبن!! ولی تو گیم آوارد نتیجه برعکس شد /: به این حرفا باید توجه نکرد بیشتر شبیه یه جکه

  • parvaz1 گفت:

    بعله، وقتی که میگن نباید کنسول رو حداقل ۶ ماه قبل از عرضه اش معرفی کنی، منظورشون دقیقا همینه دیگه…
    الان سونی که هیچ، حتی یه وبسایت معمولی همچون دیجیتال فاندری هم فهمیده مشخصات نهایی کنسول چیه و در چه حده…
    امیدوارم که گفته های دیجیتال فاندری با متخصصانش که معمولا همیشه معتبر از آب در میاد، اینبار صحیح نباشه چون در غیر این صورت، از همین حالا (۱ سال پیش از انتشار کنسول)، جایگاه خودش رو به دیگران الخصوص “نینتندو” واگذار میکنه
    راستی با وجود اخبار فاجعه باری که هر روزی در مورد کنسول Xbox بعدی شنیده میشه، ظاهرا طی چند روز آینده مایکروسافت قصد داره یک استودیوی لهستانی (تِک لند یا Project RED یا سایرین) رو خریداری کنه… حداقل هوادارهاش میتونن از زیر بار این فاجعه کمی بیرون بیان!

  • Cell گفت:

    خبر های خوب میاد و مثل همیشه درگیری ها و ترول های شروع نسل آغاز شده :yes:
    اینجور که واکنش نشون دادن عمو فیل دوباره خالی بندی کرده
    برای قدرت سری X و با این واکنش ها معلومه که بخش Xbox منتظر موندن که ببین Ps5 چی سخت افزاری داره بعد همون کنسول قوی رو بیرون بدن
    در اصل یعنی خرید سری X اصلا درست نیست چون ممکنه دوباره سرمون کلاه بره و با عرضه کنسول قویتر و تفاوت ناچیز قیمت داشته باشن
    این نسل ۹ نسل جالبی میشه
    شرکت سونی و مایکروسافت چرا باید متحد بشن سونی طرفدارانی خودش رو داره و نیازی به اتحاد نیست
    لذت شروع نسل همین رقابت هست اگه نباشه اصلا چه ارزشی داره :yes:

  • Star1 گفت:

    مگه تو تمام شایعات نیومده بود پردازنده کنسول های نسل نه Ryzen 7 3700X هست؟
    پس چرا دیجیتال فاندری چرت نوشته و گفته فقط فرکانس افزایش پیدا کرده؟ Ryzen 3700X یه پردازنده ۷ نانومتری و فوقالعاده قدرتمنده که تا ۱۰ سال جواب گو بازی ها تو کنسول و کامپیوتر ها هست کاملاً مناسبه.

    • deathisgoty گفت:

      تا دیروز که دیجیتال فاندری ویدئو میزاشت میگفت ایکس باکس وان ایکس بازی ها رو ۴کی واقعی میاره خوب بود حالا که حرف علیه ایکس باکس بعدی زد چرته
      تا دیروز که متای فورتزا موتور اسپورت بیشتر از گرن بود متا مهم بود وقتی متای بازی های دیگه کم شد برای سونی بیشتر متا مهم نیست
      تا دیروز که میگفتیم سونی جوایز رو برده میگفتن جایزه مهم نیست مهم خودمون هستیم از بازی لذت ببریم ولی وقتی دس در چند بخش نامزد شد جایزه مهم شد و صداتون در اومد
      تا دیروز که دس در چند بخش نامزد شده بود گیم آواردز پارتی بازی و غیر معتبر بود ولی وقتی سکیرو بازی سال شد گیم آواردز معتبرترین مراسم بازی ها شد
      تا دیروز که کنسول های سونی بیشتر میفروختن میگفتن فروش کنسول مهم نیست پراید هم زیاد فروخته ولی وقتی فروش گیرز یا بازی خودشون بالا باشه نشان موفقیت اون بازی حساب میشه
      آخه چرا اینقدر دو رو هستید؟
      یک کلام قبول کنید مارکوسافت زیر سونی و نینتندو هستش تمام.دوستش دارید داشته باشید میخواید بخرید کنسولش رو بخرید به هیچکس هم مربوط نیست ولی دیگه روی اشتباهات و نواقص و ایراداتش اینقدر سرپوش نزارید
      همین کاراررو کردید که ماکروسافت هر ای تیری وعده ای تیری بعدی رو بهتون میده جدیدا هم که کل یک نسل رو ول کرده رفته سراغ نسل بعد
      خلایق هر چه لایق
      یکمی برای خودتون احترام قائل شید کنسولی رو بخرید که مدیرانش آدم حسابتون کنند خودتون میدونید

  • الان جعبه فنا میان هرچی که این استودیو میسازه رو چرت و پرت میدونن ، حالا اگه تعریف میکرد ابر شاهکار بود کاراشون :rotfl:

    • MJ89 گفت:

      والا اگه من بخوام بشمارم بیشتر ایسگاه فنا اینجان!! ؟؟ ?:-)
      بعداشم اینطور که پیداست این مقاله بوی فنبازی میده چرا چون اولادش این بابا نمیخواد روش بازی بسازه؟! حالا بازی ساز بود باز یچیزی :smug:

  • Retr0 گفت:

    دوستان عزیز
    قانون مور هیچ ربطی به عمو فیل و دایی یوشیدا و ایکس باکس و پلی استیشن نداره
    طبق قانون مور هر دو سال یک بار اندازه ی پردازنده ها نصف ولی قدرتشون چند برابر میشهس
    تا دوسال پیش سرعت این قانون رسیده بود به هر سه و چهار سال یک بار قبلا هم پیش بینی میشد که این قانون تا سال ۲۰۲۰ منقرض بشه
    خواهشا اینو به ایکس باکس و غیره ربط ندید ؛ نه کنسول ها بلکه تمام دستگاه های پردازنده دار به زودی دچار مشکل میشن

  • درود بر آقای رندی پیچفورد که جرعت داشته و حقایق رو بازگو کرده

  • M4HD1 گفت:

    اینم از اولین واکنش رسمی….

  • mahdi.r گفت:

    دیجیتال فاندری گفته تریلر هل بلید تو رزولوشن زیر ۴k و با فریم ۲۴ اجرا شده بود و تریلر in engine بوده نه. real time قشنگ آب سرد ریخت رو هایپ ملت

    • Playgrond games گفت:

      کجا گفته میشه عکسشو بزاری

    • parvaz1 گفت:

      واقعا شما فکر میکردی که Real-Time بوده ؟؟ 😐 😐
      اینا صد سال دیگه بتونن به همچنین توانایی برای نمایش گرافیک برسن…
      این دقیقا همون طرح زمان معرفی Xbox One X بود که بازی Metro Exedos رو معرفی کردن، در حالیکه ذره ای Real-Time و گیمپلی داخل اون نمایش وجود نداشت…

      • mahdi.r گفت:

        داداش من میدونستم real time نبوده ولی بعضیا هرچی بهشون میگفتم میگفتن نه این واقعیه آخه بحث اینه وقتی طرف میگه in engine یعنی بازی اصلی خیلی پایین تر خواهد بود مثلا برو tech demo های unreal engine 4 رو ببین هنوزم که هنوزه کسی نتونسته به اون گرافیک ها دست پیدا کنه ر کمتر از ۱۰ درصد pc ها تازه اونا هم تا خدی رسیدن بهش خلاصه که اول نسل قراره از این تریلر ها زیاد ببینیم واچ داگز رو هنوز یادمون نرفته

    • postman گفت:

      هایپی هم اگر وجود داشته، خود فنبوی ها ایجادش کردن. داخل خود مراسم فیل اسپنسر واضح اشاره کرد که تریلر هلبلید ۲ in-engine هست. این اصطلاح یعنی اینکه چه ریل تایم باشه، چه غیر ریل تایم، یعنی گیمپلی خیلی بعیده که چنین گرافیکی داشته باشه. تریلر‌های معرفی آنچارتد ۴ و لست پارت ۲ هم گرافیک‌های فک بر انداز و cg مانند داشتن. اون تریلرها ریل تایم بودن و داخل خود ps4 اجرا شدن. این یعنی ps4 قابلیت اینو داره که کات سین هایی با اون گرافیک رو رندر کنه. ولی آیا میتونه اون گرافیک رو در گیمپلی هم اجرا کنه؟ خیر. چون داریم به وضوح میبینیم که گرافیک گیمپلی آنچارتد ۴ و لست پارت ۲ در حد تریلر‌های معرفیشون نیستن چون اونا کات سین بودن و نه گیمپلی. حالا هلبلید هم وضع مشابهی داره. ایکس باکس سری ایکس، توان این رو داره که کات سینی با گرافیک تریلر هلبلید ۲ اجرا کنه. ولی توان این رو نداره که اون گرافیک رو در یک گیمپلی اجرا کنه. این نشانه ضعف یا قدرت نیست به هیچ عنوان. از نسل ۹ نمیشه انتظار داشت که گرافیک بافت‌های داخل گیمپلی رو به تریلرهای cgi و انیمیشن‌ها برسونه ولی این فاصله رو به شدت کم میکنه. شاید نسل ۱۰ گرافیک تریلر هلبلید ۲ چیزی باشه که داخل گیمپلی بازی‌ها میبینیم.

  • mahdi.r گفت:

    چن وقت پیش جیسون شرایر دیروز کارمند ناتی داگ امروز هم این
    الان بعضیا میان میگن این دروغ گوئه و پول میگیره
    چیزی که با توجه به شایعات و حرفا معلومه سازنده ها از عملکرد مایکرو راضی نیستن چن وقت پیش یه اینسایدر گفته بود که از همین الان سازنده ها ساخت. بازی رو ps5. در اولویت قرار دادن
    اگر برین گزارش های ۱ سال یا دوسال پیش سونی رو بخونین یه جا گفته بود مارک سرنی طراح سخت افزار ps5 یه تور رفته برای صحبت با سازنده ها در سراسر دنیا که ببینه سازنده ها دوست دارن چه چیز هایی تو کنسول نسل بعد سونی بیشتر تقویت کنه چجوری ساخت بازی برای ps5 ارحت تر بشه
    سونی قوانین بازی رو یاد گرفته ولی مایکرو داره اشتباهات نسل ۷ سونی رو میکنه. یعنی سخت افزار قوی تر ولی ولی ساخت بازی براش مشکل تر

  • 9Amir گفت:

    اگه این سری اکس شکست بخوره دیگه مایکروسافت کنسول نمیسازه

  • farshadx گفت:

    من قبل هم گفتم کنسولی که که میخواد ssd پر سرعت مثلآ ۵۰۰ گیگ یا ۱ترا فقط پول ssd میشه بین ۲ ۳ میلیون(البته تو بازار pc این قیمت پای خودشون کمتر میفته)
    و ۸k رو ۱۲۰ فریم اجرا کنه قیمت این کنسول بالاتر از ۲۰۰۰ دلار میشه
    به شخصه فکر میکردم یه کنسول با مشخصات فضایی میخواد بزنه
    و یک کنسول هم کمی قویتر از one x برای ۴k
    حالا به اینا کاری ندارم
    میرسیم به قانون مور
    در واقع همون نانومتر خودمونه
    در حال حاضر AMD داره سخت افزارهاش رو ۷نانو متری میزنه و nvidia هم داره ۱۲ نانومتر میزنه(nvidia هنوز جا واسه قویتر کردن گرافیک هاش داره)
    هنوز هیچ شرکتی نتونسته ۷ نانومتر کمتر بزنه
    کنسول های نسل ۸ مطمعآ نیستم فکر کنم ۲۴ یا ۱۴ نانومتری بودن
    واسه نسل جدید با هدف ۴k و ۶۰ فریم کنسولی شاید ۲۰% قدرت بیشتر کافی هست
    ولی برای ۸k و ۱۲۰ فریم باید یه چیزی بیشتر از ۴ برابر one x قدرت داشته باشه
    اینجا نه فقط رزولوشن ۲ برابر شده فریم ۴ برابر شده
    حالا ایناش هم هیچی شما فکر کن بخوان ۸k و ۱۲۰ فریم بخوان بندازن رو مانیتور
    همین الآ تو یوتوب هست مانیتور های ۴k از ۲ تا کابل HDMI استفاده میکنن
    یعنی واسه ۸k و ۱۲۰ فریم باید ۴ تا کابل HDMI وصل کرد؟! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • HalfLife گفت:

    طبق گفته خود اسپنسر اکس باکس سری اکس دوبرابر قدرت خام نسبت به اکس باکس وان اکس داره که براحتی میشه همه بازیها رو ۴k 60fps براش زد عجله نکنید بزودی اخبار جدید تری از هر دو کنسول میاد انوموقع بزنید تو سر هم

  • Kenji-ehsan گفت:

    یک احتمال میدم که ۱۲ ترافلاپس بر اساس قدرت خام گرافیک سنجیده نشده، جالبه که طبق اسناد AMD شرکت مایکروسافت از APU استفاده کرده و CPU,GPU مجتمع هستند،یعنی ضریب خنک کنندگی بالایی نیاز هست و از طرفی خنک کنندگی ارتباط مستقیمی با OverHeat داره و این موضوع قابل اغماض نیست.احتمالی که میدم اینه که از دو پردازنده ی موازی در کنار هم استفاده میشه تا این قدرت رو جواب بده و قیمت رو پایین بیاره،از طرفی طبق اسناد لو رفته CPU بدون تغییرات اختصاصی و GPU با تغییرات غیر گسترده هست و از طرفی قیمت رو پایین میاره ولی در عوض مصرف برق و گرمای تولیدی به شدت بالا میره با این راه در کل نیاز به دو پردازنده گرافیکی ۶ ترافلاپسی وجود داره جالب اینکه شرکت AMD هیچ پردازنده ای با ۱۲TFlops نداره که شخصی سازی هم بشه!این محتمل ترین راه برای کنترل هزینه های سنگینه و به سادگی شما یک PC قدرتمند خواهید داشت،البته این بدین معنی نیست که قیمت تا این لحظه به زیر ۱۰۰۰ دلار رسیده باشه،خیر و از طرفی شرکت های بازی سازی عمدتاً تا ۵۰ دستگاه توسعه ممکنه نیاز داشته باشن که قیمت برای نسخه های غیر تجاری و توسعه دهنده بسیار سنگین تر از نسخه های عادی هست (نسخه ی غیر تجازی برای توسعه دهنده ها استفاده میشه و معمولاً قدرت بیشتری نسبت به نسخه خانگی داره تا در صورتی که نرم افزار بیش از قدرت کنسول نیاز به پردازش داشته باشه،نسخه ی توسعه دهنده جوابگوی اجرا باشه ولی خطر Crash را متوجه توسعه‌ دهنده کند) با این اوصاف،عملا با کنسول غیر محبوبی در طرف خواهیم بود چرا که حتی گرافیست ها نیاز به گرافیک هایی هستند که بتواند هم پای این کنسول پردازش کند البته با کمی اختلاف رو به بالا،بدین صورت که اگر ۱۲TFlops قدرت گرافیکی باشه نیاز به ۱۴TFlops نیاز دارند که افت فریم متوجهشون نشه،عملا ساخت یک بازی برای هر استودیو با ۱۰۰ کامپیوتر با ۲۰ نسخه ی توسعه دهنده باید مبلغ میلیون دلاری را متوجه سازندگان کند.شاد باشید

  • XArsh0 گفت:

    یک سری ادم میزنن تو سرو کله هم خیلیاشونم بازیایی که بخاطرش ب هم میپرن رو بازی نکردن
    خیلی سادس من مثلا از یک گیم خوشم نمیاد حتی اگر Tlou باشه
    برعکسش هم صادقه
    بذارید کنسولا عرضه شه هرکدوم خواستید برید بخرید دیگه انقد سخته به هم احترام بذارید و متعصب نباشید ؟!

  • فک نکنم مشکلی باشه
    نظر اون کاربر ایکس باکس خیلی جالب بود
    فکرشو کنید یه کنسول مشترک بسازن چه سیستمی خواهد داشت چه بازی هایی

  • Sackboy گفت:

    جالبه، این جور که من متوجه شدم، از اونجایی که مایکرو به جای افزایش ترانزیستورها، بیشتر فرکانس رو افزایش داده، و این خود باعث تولید حرارت بیشتر می‌شه، مجبور به تغییر در طراحی بدنه کنسول شده، تا به جای خارج کردن هوا از فضای تنگ کناری کنسول و سر و کله زدن با هدایت جریان هوا به اطراف، با یک فن بزرگ، کل هوای گرم رو مستقیما از بالای کنسول خارج کنه.
    اما برای این کار مجبور شدن فرم فکتور رایج محصول رو تغییر بدن، به طوری که کنسول رو در هر زاویه ای قرار بدی، از نظر بصری فضای بیشتری رو اشغال می‌کنه. پس باید اونقدر مینیمال طراحیش می‌کردن که خیلی جلب توجه نکنه و این مسئله رو خنثی کنه. حدس من اینه که علتی که اسپنسر هم انقدر به جلب توجه نکردن کنسول روی میز تلویزیون تأکید داره هم در همینه.
    در کل با توجه به مشکل حرارتی موجود، این طراحی و راهکار به نظر هوشمندانه میاد. اما یه چیزی منو متعجب کرده، اون هم این که فن دستگاه کاملا رو به بالا قرار گرفته، به طوری که اگر دستگاه خاموش باشه (فن فعال نباشه) خیلی زود قطعا داخل دستگاه خاک می‌گیره. البته که این مسأله با افقی گذاشتن دستگاه حل می‌شه، ولی با توجه به اینکه مایکروسافت محصولش رو به صورت عمودی معرفی کرده، و استاتیک دستگاه هم در این وضعیت جذابیت بیشتری داره، این مسأله ممکنه در آینده مشکل ساز بشه.
    امیدوارم مایکرو برای این مورد چاره ای اندیشیده باشه. وگرنه خیلی راحت با گزارش خرابی هایی صرفا به خاطر گرد و خاک گرفتن قطعات و توصیه هایی مثل “Xbox خود را عمودی قرار ندهید” زحمات تیم طراحی زیر سوال می‌ره!

  • generallff گفت:

    بحث اصلی سر دوام یک کنسول هست اینکه چقدر تو چرخه ی اون نسل کشش اجرا داشته باشه حرف این بنده خدام اینه نگرانیش از اینه کنسول سری ایکس برای چندین سال کشش داره مثلا بازی های ۵ سال بعد از معرفیشو بتونه اجرا کنه مشکلی که تا حدودی تو همین نسل هم بود . ماکروسافت و سونی راه سختی دارن همین اول نسل هشت هم بعضی استدیو ها از سخت افزار نسل هست گله میکردن. ماکرو برای ارزونتر در اومدن کنسولش میخواد اون ضعف رو با فشار اوردن به بازی ساز ها برای بهینه سازی بیشتر بازی هاشون جبران کنه

  • R9_290X گفت:

    فکر کنم حق داره چون تمام ایکس باکسای این نسل مشکلای گسترده داشتن مثل سیستم عامل مشکل دارش که اونقدر کش جم میکنه که کنسول بعد از مدتی کند میشه. اصلاً چه نیازی به جمع کردن اینهمه کش داره؟ ایکس باکس متأسفانه کنسول ضعیفیه حتی وان اس که بعد از فت اومد فقط اورکلاک شده بود دقیقا همون فت بود.
    توی بازی خودش که فورتزا هورایزون ۴ هست من انلاین بازی میکنم کنسول رو سرعت بالای ۴۳۸ کیلومتر یدفعه عقب میمونه و نمیتونه رندر کنه و یکدفعه سرعت صفر میشه!!! بعد اینهمه آپیدیت هم درست نشد چون کنسول در کل ضعیف ساخته شده و سیستم عاملش بیش از حد رم رو درگیر میکنه.
    و قطعاً هزینه ی ساخت کنسول برای یه شرکت آمریکایی بسیار سنگین تر از یه شرکت آسیایی هست چون کارگر هزینش گرون تره اینا همه روی سیستم نهایی تاثیر گذاره.
    البته من به شخصه نسل بعد هم سمت ایکس باکس میرم چون ارزون تره همه چیش ولی امیدوارم سیستم عاملشو درست کنن واقعاً داغونه.
    پشتیبانی آنلاینشم بشدت مزخرفه چون هر بار یکی گلیتچ استفاده میکرد تو بازی یا کسی توهین میکرد ریپورت میدادیم اما کسی نه جواب میداد نه طرف بعد کلی فحاشی بن میشد در کل وله فضاش. همه چیز قدرت کنسول نیست

اکس‌باکس سری اکس موسس گیرباکس را راضی نکرده است - گیمفا