استودیوی رمدی از ساخت بازیهای نقشآفرینی استقبال میکند
استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) همیشه به ساخت عناوین اکشن ماجراجویی داستان محور معروف بوده است. از جمله عناوین این استودیو میتوان به سری بازیهای Max Payne، Alan Wake و Quantum Break اشاره کرد. آخرین اثر این استودیو، یعنی بازی Control، حدود ۴ ماه پیش عرضه شد و با دریافت نقدها و نمرات بسیار خوب از سوی منتقدین توانست در جمع نامزدهای بهترین عناوین سال قرار بگیرد. حال با توجه به صحبتهای طراح ارشد بازی Control، به نظر میرسد که این استودیو قصد دارد در سبکهای دیگر از جمله نقشآفرینی نیز به ساخت بازی بپردازد.
اخیرا آقای سرگی ماهوف (Sergey Mohov)، طراح ارشد بازی Control، در جریان یک جلسهی پرسش و پاسخ در وبسایت Resetera به پرسشهای مختلف پاسخ داد. وی در صحبتهای خود اشاره کرد که علاقه دارد برروی یک عنوان نقشآفرینی کار کند.
وی اظهار داشت:
من شخصا سبک نقشآفرینی را انتخاب میکنم و از طرفداران آن هستم. من با تجربهی عناوینی مانند Baldur’s Gate, Planescape Torment, Arcanum, Fallout 2 و Neverwinter Nights بزرگ شدهام و به طور مرتب به آنها در جلسات طراحی اشاره میکنم. من فکر میکنم که رمدی در ساخت بازیهای نقشآفرینی نیز به خوبی عمل میکند.
به گفتهی آقای ماهوف، رمدی همیشه به دنبال خلق دنیاهای پر جزئیات و شخصیتهای کامل است.
وی ادامه داد:
ما همیشه به دنبال ساخت دنیاهای پرچزئیات و مرموز هستیم. همچنین شخصیتهای مختلفی را از طریق گفتن داستان و گیمپلی معرفی میکنیم. اینطور فکر میکنم که این یک نقطهی شروع عالی برای ساخت یک بازی نقشآفرینی است.
البته عناوین نقشآفرینی نیازمند یک موتور گرافیکی هستند که بتواند گیمپلی غیرخطی را ارائه دهد. و از محیطهای جهانباز پشتیبانی نماید. با این حال، موتور داخلی استودیوی رمدی که Northlight دارد، با گذشت زمان تکامل یافته و اکنون میتواند از تجربههای غیرخطی نیز پشتیبانی کند.
آقای ماهوف در این مورد اظهار داشت:
هنگامی که از قابلیتهای گرافیکی صحبت میشود، Northlight از این نظر یک موتور شگفتانگیز است. بازی Control با کارتهای گرافیکی RTX فوقالعاده به نظر میرسد و Northlight این کار را با سرعت انجام میدهد.
از طرف دیگر، موتور Northlight ابتدا برای ساخت عناوین خطی و سرراست در نظر گرفته شده بود. اگر بازی خطی باشد و طراحان بدانند که چه چیزی و در چه موقعی رخ میدهد، بارگذاری مراحل، کنترل هوش مصنوعی و … فوقالعاده خواهد بود. در یک بازی با محیط جهانباز، این مورد کمی پیچیده میشود. شما در این حالت نمیدانید که بازیباز دقیقا به کجا میرود و چه کاری را انجام میدهد. بنابراین ما مجبور شدیم تا کارهای زیادی را با این موتور انجام دهیم تا بازی به یک حالت قابلبازی برسد. البته این موتور داخلی با گذشت زمان تکامل یافته و در پایان ساخت بازی Control، ما راههای بیشتری را برای ساخت عناوین غیرخطی پیدا کردیم.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا استودیوی رمدی میتواند در ساخت عناوین نقشآفرینی موفق ظاهر شود؟ نظرات و دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
چی بشه کراس فایر ایکس نظامی با موتور گرافیکی نورث لایت :inlove:
مرسی رمدی و ماکرو از همکاری چندین سالتون :heart:
این کراس فایر ایکس بازیش انلاینه یا افلاین هم میشه بازی کرد برایpcهم میاد یا خیر
چه جالب اول مایکرو
حالام این
به نظر مشکوک میزنن
حالا که رابطه ی رمدی دوباره با مایکرو خوب شده
راستی اون یارویی که سونی بهش پول چرت و پرت میگه
همون کارمنده خیلی خنده داره
واقعا چنین جواب حقیرانه ای از کارمندای ناتی داگ بعیده
آره مثل همون طرفی که بیست سال برای ماکروسافت کار کرده بود ولی الان از سونی پول میگیره که صبح تا شب تو توییتر ماکروسافت رو مسخره کنه
http://uupload.ir/files/hxgx_mike.png
جالبه اعضای سابق سونی مثل Jonathan Cooper و David Jaffe همیشه خوب سونی رو میگن ولی کارمندهای باسابقهی ماکروسافت و فن دوآتیشه اکـسباکس همش ماکروسافت رو مسخره میکنن.
از نظر تو این استودیو یا هر استودیوی دیگه ای چرت و پرتم بسازه برا مایکروسافت باشه شاهکاره ، اگه شاهکارم باشه برا سونی باشه چرت و پرته از بس تنگ نظر و حسودی خب تجربه شد نسل بعد کنسول خریدنی نره تو پاچت 😎
عجب وضعیه شده دوباره
علی پاور برگشته
وای خدا دوباره جنگ و خونریزی
دوباره فن بوی ها شروع کردن
خواهشا سونی فنا و مایکرو فنا مقاومتتونو حفظ کنید
این فن بوی ها دیدن نمیتونن کاری کنن رفتن گندشونو آوردن
ولی به امید خدا فن بازی را درهم میشکنیم
از زومجی بیرونش کردن دوباره برگشته اینجا توی هر سایتی میره منفوره
یکی از صفات بارز مسلمان ها راستگویی هستش من رو از زومجی بیرون کردن؟ کامنت هام اونجا هست کی بیرونم کردن؟
دومن من که چند ماه هستش تو گیمفا نیستم باز به هم میپرید یعنی من نبودم هم تقصیر من بوده؟
داداش از یه مشت بچه مچه چه توقعی داری :rotfl:
علی پاور اگه بچس تو که نوچشی
والا بیشتر از تو کسی اینجا در و گهر نمیگه 😐
سلام داداش
این یارو کیه.
طرف ماست یا فن بوی هست؟
فن بوی به تمام معنا
اسرائیلی هست و میخواد تفرقه افکنی کنه
یوقت گولش رو نخوری جوابش رو بدی
“طرف ماست یا فن بوی هست”
منطق رو :rotfl: :rotfl: :rotfl:
واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
کامنت سال :rotfl: :rotfl: :rotfl:
“طرف ماست یا فن بویه “
باشما موافقم این فن بازیها خیلی مسخرست.مثلا من pc دارم ولی دیگه ازps4 بد نمیگم وبگم که pc بهترینه.اتفاقا عاشق بازیایps4 مثل بلادبورن وگاد اف وار هم هستم.
دم شما گرم
چرا انقدر رمدی خودش را لوس میکنه.
بیاد ز
رمدی دیگه خودشو ثابت کرده هر چی بسازه ما قبول میکنیم اینطور نیست
رمدی بازیاش خوش ساختن اما خیلی وقته بعد آلن ویک بازی شاهکار نداده احتمالا بازی جدیدشم با توجه ب تریلرش شاهکار نیستو صرفا ی بازی خوبه ن کمتر ن بیشتر