کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا

کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند

آرین مرادی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا

طبق صحبت‌هایی جنجال‌برانگیز، یکی از کارمندان سابق استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) بیان کرده است که مایکروسافت برای رسیدن به سطح کیفی استودیوهای فرست پارتی سونی، راه درازی در پیش دارد و باید سرمایه‌گذاری بلندمدتی را در آینده خود انجام دهد.

یکی از موارد بحث‌ترین موارد چند سال اخیر، خریداری شدن استودیوهای مختلف و معمولا مستقل توسط مایکروسافت است، چرا که مایکروسافت در تلاش برای بهبود عناوین انحصاری خود این عمل را ضروری دانسته است. استودیوهای قدرتمندی توسط مایکروسافت خریداری شدند؛ نظیر آبسیدین (Obsidian) و نینجا تئوری (Ninja Theory) که البته بزرگ‌ترین دلیل این مورد را می‌توان حمایت مالی خوب مایکروسافت دانست. اما همین مورد، باعث می‌شود که به احتمال زیاد، عناوین ساخته شده توسط این استودیوها، همگی انحصاری باشند و بدین صورت، تعداد عناوین انحصاری با کیفیت بالای مایکروسافت افزایش پیدا کند. با تمام این حرف‌ها، آیا استودیوهای تازه خریداری شده توسط مایکروسافت می‌توانند با استودیوهای خوش‌سابقه‌ی سونی رقابت کنند؟ این سوالی است که از همان ابتدای شروع این موضوع ذهن بسیاری از منتقدین و بازی‌بازان را به خود مشغول کرده بود.

پاسخ این سوال را کارمند سابق استودیوی ناتی داگ که اتفاقا وظیفه‌ی انیمیشن‌سازی بازی The Last of Us Part 2 را بر عهده داشت، به صراحت داده است. جواب نیز کاملا کوتاه و خلاصه بیان شده: الان نه! در قسمت زیر می‌توانید توییتی که پرسش و پاسخ مذکور در آن رخ داده است را مشاهده کنید. طبق این توییت، استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر اصلا در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند و باید در طول زمان و با سرمایه‌گذاری مالی بسیار عالی، خود را بالا بکشند.

کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا

استودیوهای مایکروسافت نیاز به حمایت مالی زیاد و استخدام افراد ماهر دارند. در حال حاضر ولی این استودیوها در حد کیفیت استودیوهای فرست پارتی سونی نیستند.

ولی در این مورد نمی‌توان کاملا مطمئن بود. سونی در نسل گذشته در تلاش بود تا با عناوین بزرگ و AAA تعداد و کیفیت انحصاری‌های خود را بالا ببرد. این امر در حالی است که مایکروسافت سیاست خود را ساخت تعداد زیادی بازی کوچک و با کیفیت قرار داد تا بدین صورت بتواند سرویس گیم‌پس خود را قوت ببخشد. البته که نمی‌توان هیچ‌یک از این سیاست‌ها را غلط دانست، ولی قطعا این امور باعث می‌شوند تا بازی‌بازان هر یک به سمت خرید کنسولی متفاوت رفته و علاقه و سلیقه‌ی خود را دنبال کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا
کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ShadoWWolf2 گفت:

    خب این موضوع با توجه به اینکه مایکروسافت نسبت به سونی در این نسل بازی های بزرگ و درخشانی در کارنامش کمتر داشته به وضوح دیده میشه و غیر قابل انکاره و گفته این شخص کاملاً درسته اما به نظرم با توجه به اینکه مایروسافت استدیو های زیادی خریداری کرده و حتی اشخاصی هم از استدیو های سونی جذب کرده در نسل بعد شاهد بازی های بهتر و عالیتر برای مایکروسافت باشیم و در نهایت یک رقابت بهتر و سالمتر بین دو کمپانی :yes: 😎

  • Big Boss11 گفت:

    فرق است بین بزرگ بودن و ادعای بزرگی داشتن ، سونی انحصاری خلق میکنه مایکرو هم انحصاری میخره!!!

  • ETERNAL_MAN گفت:

    بایدم اینو بگه وقتی خودش داره تو استودیو ناتی داگ رو لست ۲ کار میکنه، شنیدن چنین جمله هایی ازش بعید نیست

  • MASOUD.PS4 گفت:

    در حد که چه بگم به گردشم نمیرسن :rotfl:
    الان این پست باز قراره خیلی ها جیلیز ویلیز شن :rotfl:

  • Ozhan گفت:

    حرف خوبی نزده به نظرم چون جنجال انگیزه ولی حقیقتو گفته
    امیدوارم در اینده بتونن باهمدیگه رقابت سرسختی بکنن
    خودتون فرض کنین نسل هفت رو
    سونی فک کرد رقیب نداره و مغرور شد و اول نسل اونجوری شکست خورد(هرچند اخرنسل تلافی کرد)
    همینطور ایکس باکس وان اول نسل چجور مغرور شده بود و الان سرش خورده به سنگ
    اگ رقیب نداشت الان دیگ نمیتونستیم دیسکمون رو به کسی قرض بدیم یا باید همش انلاین میبودیم بخاطر یه بازی افلاین حتی
    اینه رقابت

  • Amirhos22 گفت:

    تنها چیزی که می‌تونم بگم خدا به داد این پست برسه.

    • r_dh گفت:

      :))))))))))))))
      آره خدایی کامنتای این پست دیدن دارن.
      پ.ن: همین که مایکروسافت یه سری استدیوهای جدید خوب خریده نشونه ی خوبیه. اینجوری رقابت داغ تر میشه و نتیجش به نفع ما گیمراس.
      این نسل با اینکه بازی های فوق العاده زیادی داشت اما بیشتر نسل جنگ مزرخرف رزولوشن/فریم ریت بود تا جنگ بازی های انحصاری مثل نسل ۷٫

    • Vagabond گفت:

      حرف بدی نزده که! من موافقم باهاش.گفته هنوز این استودیوها تازه خریداری شدند و طی زمان باید قدرتمند بشند تا با استودیوهای برتر سونی مثل ناتی و سانتا مقایسه بشند. ناتی داگ روز اول کرش میساخت ولی الان لست۲ میسازه که از زمین تا آسمون فرق دارند چجوری از کرش رسید به لست؟ با پشتیبانی و نظارت سونی! البته پتانسیل هر استودیو هم مهمه که بحثش جداست
      اگر مایکروسافت هم میخواد سونی رو به چالش بکشه باید استودیوهاش رو بزرگتر و باکیفیت تر کنه
      مایکروسافت اگر ارزش آبسیدین رو درک کنه از این بعد میتونه چند تا از بهترین نقش آفرینی ها هر نسل رو بسازه
      یا با نینجا تئوری چند تا هک اند اسلش ناب
      همونطور که استودیو دیگر مایکرو پلی گراند الان بهترین بازی های ریسینگ رو میسازه قطعا پلی گراند همون روز اول بازی در حد Forza 3&4 نمیساخت
      بنظرم نسل بعد بدلیل رقابت هم سونی و هم مایکرو بازی هاشون از این نسل بهتر میشه که در آخر هم به نفع ما گیمرا تموم میشه

    • gamegood گفت:

      اتفاقا باخرج هایی که داره میکنه و افرادی که داره جذب میکنه داره میرسه بهشون شک نکنید

  • Ellis.redmondy گفت:

    زرررشک چه اعتماد به نفسی
    گیمفا الان فرو میریزه…اینجور حرف زدن زشته واقعا
    پلی گرند گیمز،،۳۴۳،، ریر،،،ترن ۱۰،،،کوالیشن،،،ابسیدین،، اینزاگل،،،نینجا تئوری،،،د اینشینتی،،،اینا هر ادم تازه گیمری هم میفهمه چه استودیو های خلاق با کیفیتی هستن ثابت شدن…بقیه استودیو ها اندل لبز کمپالش گیمز گیمز دابل فاین بماند…
    خدایی امسال انحصاری های سونی ببنید
    دیزگان دث مد اویل و اون نقاشه
    بالاترین متاش ۸۳ دث که فروشش همه فهمیدن خدایی
    فروش دیزگان بیشتر از دث بود…دث یک هفته تو جدول دووم نیاورد…متاشونم همه در جریانین…پس زدن این حرفا جالب نیست خود خواهیه….هر سال از نظر انحصاری متفاوتن خوب عالی بد…استودیو های سونی هم با کیفیتن خلاق میدونن همه…ولی زدن این حرفا منم رفتنه…
    بی صبرانه منتظر ۳ انحصاری تاپ هل بلید ۲،،،کراس فایر ایکس رمدی،،و بازی استودیو دونات هستم :inlove:

    • Mikasa گفت:

      بالاترین متاش ۸۳ دث ؟ :)) یه سرچ تو نت بکن متای ۸۶ mlb the show رو ببین حال بیای
      بجز اون ، یه فاینال فانتزی shadow bringers اگه اشتباه نکنم اسمشو به صورت انحصاری کنسولی برای ps4 و پی سی اومد که متاش ۸۹ شده

    • اولا بالاترین متای امسال سونی MLB THE SHOW 19 با متای ۸۶ هست. دوما سونی تو بدترین سالش بیشتر از ماکروسافت بازی انحصاری منتشر کرد که اکثرا IP جدید بودن. باز فکر میکنی استدیوهای ماکرو همسطح استدیوهای سونی هستند؟

    • الان شما چطور استودیو The Initiative رو جزو استودیو های خلاق و با کیفیت قرار دادی در حالی که هنوز حتی یه بازی هم از این استودیو ندیدیم ؟

    • mahdi.r گفت:

      این نسل مایکرو هیچ نامزدی تو بخش بهترین های بازی سال نداشته
      ولی سونی از ۲۰۱۵ تا الان هر سال حداقل یه نامزدو داشته
      گاد آف وار به گفته خیلیا بازی نسله شد
      هورایزون با اینکه اولین تجربه استودیو تو اون سبک بود تبدیل به یکی از بهترین های اون سبک شد
      اینسومنیاک ثابت کرد به اندازه راک استدی میتونه تو ساخت بازی قهرمانی عالی باشه
      ناتی داگ این مسل ثابت کرد بهترین استودیو دنیاست که حتی کلی از مایکرو فن ها هم اینو قبول دارن
      ناتی داگ مطمئن باش با لست ۲ عنوان بهترین بازی نسلو از گاد میگیره حتی خوده کوری بارلوگ هم به این قضیه اعتراف کرده
      ساکر پانچ الان داره گوست رو میسازه کافیه این بازیو تریلر هاشو بزاری کناری اینفیمس تا بفهمی چقدر این استودیو رشد کرده
      مدیا مولکول داره یکی از خلاقانه ترین بازی های کل صنعت گیمو خلق میکنه
      استودیو بند بعد از ۱۵ سال از آخرین بازی بزرگشون تونست دنیای دیزگانو خلق کنه
      پس آره مایکرو تو خوابشم به سونی نمیرسه
      دلیل وجود مایکرو سه تا فرنچایزه هیلو گیرز و فورزا دوتشونو که هیلو گیرز باشنو شانس آورد که پیدا کرد اونم از طریق قرار داد سکند پارتی ولی از وقتب بانجی و اپیک هم از مایکرو جدا شدن این دوتا فرنچایز هم افت کردن

  • deathisgoty گفت:

    دروغ نگفته شما به متا جوایز فروش یوزراسکور داستان گیم پلی گرافیک موزیک بازی های سونی نگاه کنید به شرکت های دیگه هم نگاه کنید
    بیشترین ناشری که بیشترین جایزه رو مخصوصا گوتی و بیگ وینر ها رو داره همین شرکت های سونی هستند
    حالا هرکسی مخالفه میخواد بگه متا و جایزه مهم نیست میتونه خودش رو به کوچه علی چپ بزنه
    سلطان صنعت گیم سونی :heart:
    بهترین استودیو دنیا هم ناتی داگه با هرکی سرشاخ شده جوایز رو برده
    چه با بیلیزارد چه با راکستار چه هر شرکت دیگه ای
    گوتی = بازی ای که بیشترین جایزه از بیشترین مراسم رو میبره نه جایزه گیم آواردز
    باز نیا بگو این جایزه معتبرتر هستش. کی گفته؟ پس اگر این جایزه معتبره بقیه پشمک هستند ما چیزی به اسم بازی پرافتخار تاریخ و این چرت و پرتا نداریم چون جایزه های دیگه چرت و پرت هستند طبق منطق شما

  • دیگه خیلی خودشو بالا گرفته هر کی بوده

  • deathisgoty گفت:

    ” این امر در حالی است که مایکروسافت سیاست خود را ساخت تعداد زیادی بازی کوچک و با کیفیت قرار داد تا بدین صورت بتواند سرویس گیم‌پس خود را قوت ببخشد.”
    بازی با کیفیت منظورت همون کرک دان ۳ و دزدان نارگیل چین و باگ آف زامبی و امثال این هاس دیگه؟حتی یوزراسکور این بازی ها هم پایین هستش حالا متای منتقدها هیچی
    چه خوب میشه نویسندگان سایت فن بوی بازی رو کنار بزارن چه این سایت چه سایت های دیگه که نظر تائید میشه مثل زومجی
    اونجا رفتم یک کامنت گزاشتم از سونی تعریف کردم هیچ فن بوی بازی نسبت به هیچ شرکتی هم نکردم نظرم تائید نشد :pain:
    زشته برای سایت این فن بوی بازی ها
    ماکروسافت هیچوقت به گرد پای سونی نرسیده و نخواهد رسید دلیلش هم این هستش اهل خرج کردن و آزادی عمل دادن به استودیو هاش و ریسک کردن نبوده و نیست
    حالا اگر این حرف من فن بوی بازی حساب میشه من فن بوی هستم ولی یک مقایسه بازی های سونی و ماکروسافت این رو ثابت میکنه
    این خبر هم سند حرفم
    https://gamefa.com/485396/microsofts-recent-studio-acquisitions-were-made-to-round-up-the-portfolio-with-aa-games/

  • ManHunt گفت:

    اینو همه میدونستن دیگه حتی خوده مایکرو فنا. فقط انکارش میکنن

  • بگو شما اگه خودت در حد ناتی داگ بودی الان اونجا بودی و بهت نمیگفتن کارمند سابق ناتی داگ :laugh:

  • OLDKRATOS گفت:

    خب این مسعله کاملا واضح هست و یاداوری کردنش هم باعث خجالت و گریه کردن یه سری افراده :yes:

    یادی کنیم از مسعول بخش گیمینگ کمپانی مایکروسافت که رکورد دروغ و یاوه گویی رو به عنوان یک مسعول و به قول این بچه سن ها head of xbox صاحب هستن :no:

    سونی همیشه سنگ تموم گذاشته و بی حاشیه یکه تاز بوده :yes: و با عمل و سکوت رضایت گیمرهارو جذب کرده :yes: :yes:

  • aliboostani گفت:

    از بین استودیو هایی که مایکروسافت خریده پلی گروند و آبسیدیان و نینجا تئوری سطحشون از بقیه بالاتره و اگه مایکروسافت سرمایه گذاری کنه روشون و امکانات و بودجه خوبی در اختیارشون بزاره و از همه جهات پشتیبانی کنه ازشون کیفیت کارشون بسیار بسیار بیشتر میشه همین پلی گروند نشون داد که با پشتیبانی عالی میتونه عالی کار کنه و فورتزا هورایزن در سبکش فعلا بهترینه
    باقی استودیو به نظرم راه بیشتری باید برای رسیدن به سطح بالاتر طی کنن مثل آندد لبز و کمپالشن و دابل فاین
    و احتمالا مایکروسافت در آینده یه سری استودیوی دیگه هم میگیره که اینا محتمل ترن
    Asobo studio
    Bloober team
    Crytek
    Turtle Rock
    Moon Studio
    Playful Studio
    MDHR
    People Can Fly

  • جواب این سوال تا حدودی مشخصه…من با نظر ایشون موافق هستم…(نظر شخصی و با احترام)
    در مورد اینکه سرمایه گذاری بلند مدت بکنه تا به سونی برسه هم موافق هستم…سونی ۲۵ سال‌ و از همون ابتدا سنگ اول این آسمون خراش(محتوای انحصاری زیاد و بسیار با کیفیت) رو گذاشت…نسل ۵ و ۶ سونی بیشتر متکی به سکند پارتیهای ناب بود مثل متال و سایلنت هیل و اویل و فاینال فانتزی و در کنارش استدیوهای داخلی کراش و تویست متال و سایفون فیلتر و گاد اف وار….میشه گفت کاملا انحصاریهای سکند پارتی زورشون میچربید به داخلیها(تا حدودی)
    اما از زمان پی اس۳ و شروع نسل هفت سونی این برنامرو خیلی خیلی جدی گرفت و باعث شد که خودش آقای خودش باشه…از گاد اف وار۳ تا متال۴ و سه گانه آنچارتد و کیلزون و اینفیمس و لست اف اس…این نسلم برای خودش آقایی کرد…
    به نظرم مایکرو باید کمی از AA فاصله بگیره…و توجه ویژه به بلاک باسترا داشته باشه…واقعا نباید آخر نسل هیلو تنها عنوان مایکرو باشه و برای تجربه هلبلید نباید شما رو مجبور به کوچ به نسل بعد کنه…خب مسلما اگه خریدار به محتوای انحصاری نگاه کنه…این سمت هیلو رو ببینه که یه عنوان بزرگ و قابل احترام هست و اون سمتو ببینه و با لست۲ و گاست و فاینال ریمیک و نیوه۲ و دریمز مواجه بشه…
    به هر حال مایکرو به جای اضافه کردن به تعداد استدیوهاش…باید کیفیت حداقل ۸۰٪ استدیوهاش رو توی حالت فوق العاده قرار بده…باید استدیوهایی مثل پلی گروند و ترن۱۰ و نینجا تئوری به ۷-۸ عدد برسن..

  • Xbox is my heart گفت:

    چی میگی
    روز عرضه Xbox series X همچین انحصاری هایی مایکرو برای کنسولش میذاره.
    که از گفتن این حرف پشیمان شوید.
    حتی از گفتن کلمه مایکرو

  • darkwarrior گفت:

    اخ اخ اخ اخ
    بچه ها زنگ بزنید اتش نشانی
    دمت گرررم دمت گررررم ک اصل مطلبو بصورت خلاصه گفتی
    فقط کمپانی ترن۱۰و پلی گراند بازیاشون درجه یک و شاهکاره

  • farshadx گفت:

    من از درست بودن این اظهار نظر اطلاع ندارم
    ولی مطمعآ هستم واسه تبلیغ گفته شده
    سونی هنوز نسل جدید راه نیوفتاده میخواد با سیاست های نامتعارف رقابت رو شروع کنه
    به نظرم جزو بدترین شیوها برای تبلیغ هست
    بجای اینکه بگن خودشون چی دارن و چه برنامه ای دارن برای نسل اینده … دارن به رقیب میپرن
    برعکس ماکرو سیاست هاش بهتره و داره از برنامه هاش واسه کنسول نسل بعدی خودش میگه

    • Mikasa گفت:

      سونی و نینتندو نیازی به گفتن به اینکه چی داره ندارن
      کیفیت کارشون اثباتش شدست هرکسی یکی دوسال رو کنسول گیم بزنه میدونه بهترین بازیا رو کدوم سیستمن
      هرکسی توانایی یه سرچ داشته باشه میفهمه کدوم کمپانیه که بیشترین بیگ وینر رو داشته کدوم کمپانیه انحصاریاش جوایز درو میکنن کدوم کمپانیه انحصاریاش تو متا عالی عمل میکنن ، کدوم کمپانیه که بیشترین نامزدی رو داره و کدوم کمپانیه که هیچکدوم از موارد بالا رو نداره
      چیزی که مسلمه نیاز به تبلیغ نداره
      (هرچند تا همین الانشم سونی کلی اطلاعات از کنسول بعدیش منتشر کرده مثل اخبار بکوارد و اتفاقا تمام اخباری که از دولوپر کیت ها داریم این رو میگن که توسعه دهنده ها از ps5 راضی تر هستن)

      اونی که هیچی نداره معمولا حرف اضافی میزنه 🙂
      یادمون نرفته شعار های feel the true power , power of cloud که تهشم هیچی نشدن
      در ضمن چه دلیلی داره یه کارمند که توی یه شرکت دیگه کار نمیکنه این حرفو بزنه ؟

    • ShadoWWolf2 گفت:

      فرشاد عزیز شما اول یک نگاه به کارنامه سونی و مایکروسافت در انتشار بازی های عالی و قدرتمند بنداز و ببین کدوم بهتر عمل کرده بعد خودت متوجه میشی که کدوم کمپانی آیندش روشن تره :yes:
      سونی آی پی های زیادی برای نسل بعد در اختیار داره که با ی برنامه ریزی عالی و بی نقص تبدیل میشن به عناوین زیبا و به یادماندنی و از طرفی مایکی هم استدیو های خوبی رو خریداری کرده و افراد با استعداد زیادی هم به استخدام درآورده که نوید یک نسل بهتر رو برای طرفداراش میدن :yes:
      منتها در حال حاضر دیدگاه ها نسبت به سونی مثبت تره پس مطمئن باش به تبلیغات منفی احتیاجی نداره.

      • farshadx گفت:

        منم واسه همین میگم نمیدونم ادعاش درست باشه
        چون ماکرو کلی استودیو خریده و سرمایه گذاری کرده
        Mikasa@
        ShadoWWolf2@
        کی میگه نیازی نیست به تبلیغ؟!
        الآ ماکرو داره واسه کنسولش میگه ۳نسل رو روز عرضه پشتیبانی میکنه
        داره میگه میخواید ssd پر سرعت استفاده کنه
        داره میگه هدفشون ۸k و ۱۲۰ فریم هست
        چه دلیلی داره؟! دیگه مشخص تر پول بگیری یه چیزی رو تویت کنی نباید خیلی سخت باشه
        اون طرف یک کارمند سابق میاد اظهار نظر منفی در مورد استودیو های ماکرو میکنه و میگه استودیو های سونی بهترن
        اگه تخریب حریف نبود میتونست اینجوری بگه “”استویدو های سونی بهترین عملکرد طی نسل قبل داشتن ….””
        اگه تو همین مایه ها گفته بود مشکلی نداشت راستم گفته بود ولی وقتی میاد رقیب رو هم تخریب میکنه باید شک کرد
        واسه من روشن که این حرف در راستای تخریب ماکرو زده شده
        وگرنه خیلی ها زیاد اظهار نظر میکنن ولی هیچ کدوم تیتر خبری سایتهای گیم نمیشن
        نمیدونم مثلآ بده سونی بیاد تو رقابت و بگه مثلآ انلاین بازی کردن تو ps5 رایگان شد؟!

  • “طبق این توییت، استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر اصلا در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند”
    “استودیوهای مایکروسافت نیاز به حمایت مالی زیاد و استخدام افراد ماهر دارند”
    چرا یه جا توییتش رو کامل ترجمه نکردین؟! خبر منظور طرف رو خیلی بد میرسونه.
    هیچکدوم از استدیوهای خریده شده همسطح استدیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند، و فقط با ساپورت و استخدام طولانی مدت و حمایت مالی به اون درجه میرسن. شخصا مسیر ایجاد استدیوهای تماما جدید که هیچ فرهنگ مشترکی ندارن رو ترجیح میدم.

  • Samfisher007 گفت:

    واقعیت رو نمیشه کتمان کرد ولی امیدوارم مایکرو امسال پا به پای سونی یا فراتر پیش بره تا نسل پر هیجان و خوبی داشته باشیم :yes:

  • کارمند سابق بوده؛ صلوات ختم کنید. :laugh:

  • ERFAN103079 گفت:

    جالبه که هر کدومشون از نصف داراییشون برا ساخت بازی تریپلA استفاده میکنن مثلا الان سونی چیزی حدود ۲۰ تا استودیو داره از ۱۰ یا ۱۲ تاش برا ساخت بازی AAA استفاده میکنه و الان مایکروسافت چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ تا داره که دقیقا از نصف استودیو هاش برای ساخت بازی استفاده میکنه حرف آقای کوپن (چون میخاد بحث بین فنا راه بندازه واگرنه قصدم مسخره کردن نبود)بر میگرده به تعداد و اگرنه کیفیت لازم رو همه استودیو ها دارن و چیزی که من هنوز تو استودیو های مایکرو ندیدم ریسک و چیزی هم که من هنوز تو استودیو های سونی ندیدم یه ریسینگ البته یه جورایی بد هم نمیگه چون اگه مایکرو یکم بیشتر حمایت میکرد الان به جای اینکه ۲ یا ۳تا بازی حداقل ۵ یا ۶ تا بازی AAA برای استارت نسل بعد آماده میکرد به هر حال امیدواریم مایکرو نسل بعد به رقابت برگرده و نسل بعد رو با آی پی ها و انحصاری های بیشتر به پایان برسونه

    • r_dh گفت:

      متاسفانه چیزی که سونی نداره و کمبودش خیلی (حداقل برا من) حس میشه یه شوتر اول شخص خوبه. نسل قبل سه نسخه Resistance و دو نسخه Killzone داشت واقعا عالی بود. امیدوارم اینسامنیاک دوباره رو Resistance کار کنه.

  • bushwhack گفت:

    ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است…
    از بازی هایی که میسازن معلومه…
    سونی از ریسک و سرمایه گذاری رو آی پی های جدید نمیترسه مثه دیزگان و هورایزن… از خلاقیت و ایده های جدید تو عناوین سنتیش هم نمیترسه مثه گاد… و خیلی چیزای دیگه…
    مایکرو هم استودیو های خوبی داره ولی همه خوب هاش خلاصه شده تو گیرز و هیلو و فورزا که یکیش ریسینگه و اون دوتاش هم تا حدودی به بیراهه رفته(البته نمیگم که بد هستن ولی از اون سطح فوق العاده شون فاصله گرفتن).

  • خب این حقیقت داره و شکی درش نیست ولی آیا نسل بعد هم همینطور
    می مونه یا نه رو نمی شه با اطمینان گفت …
    به نظر می رسه مایکروسافت واقعا برای نسل بعد برنامه داره و می خواد یه تکونی به خودش بده ..
    من به عنوان یک سونی فن واقعا و از ته قلبم می خوام که مایکروسافت تبدیل بشه به یک حریف قدر برای سونی و از رقابت بین این دو شرکت ما گیمرا کیفش رو ببریم هممون با هم :heart: :rose:
    ( البته یادم نبود من دیگه نیستم 🙁 .. ولی از کنار نظاره گر جریان هستم به امید خدا .. ایشاالله شما ها که تو متن کارید حال کنید )

  • MR.RTX گفت:

    این نسل فرق میکنه ب چند دلیل
    ۱:استودیو های جدید
    ۲:شکست سال قبل
    ۳:الان ک ۴k جا افتاده هرکی این تسلو با گرافیک چشم نواز شروع کنه بنظرم برندس(مثل kill zone)

  • توانایی و استعداد کارمندای یه استودیو فرست پارتی از سونی خیلی بالا هستش اگه توجه کنید استودیو هاش افراد زیادی رو از کشور های شرقی و حتی آسیای میانه مثل هند رو جذب میکنن چون به استعداد و سختکاریشون پی بردن….ولی مطمئنم نسل بعد ترازوی انحصاری بین دو کنسول متعادل تر میشه

  • postman گفت:

    اگر به نصف موفقیتای فرست پارتیهای سونی برسن یعنی فراتر از انتظارات عمل کردن.

  • mehrdadPS گفت:

    انحصاری های سونی تو این نسل واقعا با کیفیت بودن.
    تو نسل بعد ۱۰۰% خارق العاده می شن

  • Fenrir گفت:

    خب این که کاملا بدیهی هست.
    برای اینکه استودیوهای سونی به همچین سطحی از کیفیت و تجربه برسن سال های زیادی گذروندن تا اینقدر پخته و با تجربه بشن.
    مگه ناتی داگ و سانتامونیکا و گوریلا و ساکرپانچ و اینسومنیاک اولش بازی هاشون در حد الان بود؟ اوناهم شکست خوردن و عناوین نه چندان قوی عرضه کردن تا اینی بشن که الان هستن.

  • crash گفت:

    حقیقت نمیشه پنهان کرد الحق که سونی سلطان صنعت گیمه مایکرو بهتره بزنه تو‌کار سبزی فروشی بهتر موفق میشه اخه مایکرو چیه که بخواد رقیب کسی باشه اونم یکی مثل سونی غول ژاپن و پادشاه دنیای گیم

  • Vahid333 گفت:

    یعنی پلی گراند و اینیشتیو در حد استودیوهای سونی نیستن خیلی چرت گفته تو هم اصلا به نظرم در حد سونی نیستی

    • ” پلی گراند و اینیشتیو” :rotfl:
      اووف فرض کن یه استدیویی که کارش تولید عمده فورزا هست و اونیکی هم که تا حالا یه کانسپت آرت هم بیرون نداده رو با ناتی‌داگ و سانتامونیکا و گوریلاگیمز و… مقایسه کنی. :rotfl: :rotfl:

  • majidam گفت:

    معلومه دیگه ستودیوهای مایکروسافت در حد استودیوهای فرست پارتی سونی نیستن در نسل ۸ اگر واقع بین باشیم سونی انحصاریهای بزرگ و شاهکار زیادی داشت که مایکروسافت حتی یکدونه نداشت یه دونه اونم فورزا گیرز که واقعا ناامید کننده ظاهر شد و بعد از اون دیگه میشه بگید چه انحصاریهایی داشت هیچی نداشت همش بازی های درجه ۲۰ و ۳۰ داشت که بسیار بی کیفیت و کارتونی هستن اما سونی انحصاریهای شاهکار متعدد تو هر سبکو سلیقه ای داشت و از لحاظ فروش هم سنگ تمام گذاشت با اختلاف از مایکرو جلو زد ارقام و اعداد اینو ثابت میکنن پس ایکس باکس دارها چرا از خودشون حرف در میارن بی طرفانه نظر بدید

  • sasuto گفت:

    We all want to live. And in large part we make our logic according to what we like.
    برگرفته از کتاب Hagakure
    واقعا به این پست میاد

کارمند سابق ناتی‌داگ: استودیوهای مایکروسافت در حال حاضر در حد استودیوهای فرست‌پارتی سونی نیستند - گیمفا