حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

بازی‌های کاراگاهی زیادی را می‌شناسیم و احتمالا طرفداران این مدل بازی‌ها، حتی بدون فکر کردن هم می‌توانند لیستی از شاهکارهای این مدل گیم‌ها ارائه دهند. به هر شکل، در کنار تلاش برای بقا و زنده ماندن در شرایط سخت، حل یک مسئله و بستن یک پرونده با موفقیت را می‌توان جزو ایده‌های رایج بازی‌های مستقل طی چند سال اخیر دانست. البته گاهی اوقات هم کمپانی‌های معتبر دست به تولید چنین بازی‌هایی می‌زنند و گه‌گاهی به موفقیت هم می‌رسند. بازی‌هایی نظیر Her Story، Sherlock Holmes: Crimes and Punishment، The Vanishing of Ethan Carter و صد البته L.A. Noire را می‌توان جزو بازی‌های تاپ و موفق این سبک طی چند سال اخیر دانست. در همین سال جاری هم شخصا بازی‌‎های The Sinking City و Night Call را پسندیدم. از قضا عنوانی که امروز قصد صحبت در رابطه با آن را داریم، شباهت‌هایی به Night Call هم دارد! منتهی به طور کلی، در غالب بازی‌های کاراگاهی وظیفه بازیکن گشتن به دنبال سرنخ، تعقیب کردن افراد خاص و خب طبیعتا گاهی اوقات هم بازجویی است. در حقیقت، کمتر می‌بینیم که در بازی‌های کاراگاهی خبری از یک اتاق بازجویی باشد و جنبه‌های روانی شخصیت‌ها نیز به شما در حل معما کمک کند. البته خب در L.A. Noire، شما در نقش کول فلپس یک کاراگاه واقعی بودید که حتی باید گاهی اوقات با آنالیز کردن صورت و زبان بدن شخصیت مقابل، به حقیقت پی می‌بردید. از سال ۲۰۱۱ که L.A. Noire توسط راکستار منتشر شده است تا کنون که نزدیک به ۹ سال از انتشار این بازی می گذرد، همچنان عنوانی را نمی‌شناسیم که حتی به L.A. Noire نزدیک شده باشد.

اخیرا استودیو رومانیایی Critique Gaming یک بازی ۲۰ دلاری را با همکاری Mixtvision منتشر کرده است. عنوانی که البته در استیم چندان مورد توجه قرار نگرفته و یک بازی مطرح به شمار نمی‌رود. با این وجود، اگر نگاهی به همان اندک فیدبک‌های کاربران در این فروشگاه هم می توانید متوجه شوید که این محصول، محصول مخاطب پسندی بوده است. البته اگر مخاطبانش را تنها افرادی فرض کنیم که واقعا به چنین بازی‌هایی علاقه دارند. عنوانی که علاوه بر استیم، در فروشگاه‌های GOG و Humble هم قابل خریداری است، Interrogation: You Will Be Deceived نام دارد. یک بازی کاملا متفاوت با دیگر بازی‌های کاراگاهی که تجربه کرده ایم. عنوانی که همان طور که از نامش پیداست، بر محوریت بازجویی و اعتراف گیری از متهمان و مجرمان می چرخد. عنوانی که در موردش صحبت می‌کنیم، یک شبیه ساز واقعی به نظر می رسد. در بحث گیم پلی بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهد شد اما خب همین جا و در همین ابتدای کار بدانید که صرف نظر از نمره نهایی گیمفا به این بازی، اگر دوست دارید که برای یک بار هم که شده واقعا در نقش یک کاراگاه، یک مسئول پرونده و در نهایت یک بازجو قرار بگیرید، بدون این که محدودیت خاصی در تصمیمات نهایی خود داشته باشید، Interrogation: You Will Be Deceived بدون تردید باید انتخاب شما باشد. یکی از بازی‌های مشابه به Interrogation: You Will Be Deceived که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و آن را شخصا تجربه کرده‌ام، بازی Night Call بود. عنوانی که اتفاقا نقد و بررسی اش هم حدودا ۵ ماه قبل بر روی سایت رفت و نمره ۶٫۵ را دریافت کرد. در بازی Night Call، شما از هیچ وسیله خاصی برای بازجویی استفاده نمی‌کردید. به عبارت دیگر، در Night Call اصلا شما رسما یک پلیس نبودید و صرفا راننده یک تاکسی در پاریس بودید که با مسافرین خود سر صحبت را باز کرده و در نهایت اطلاعات جمع آوری شده را بایگانی کرده و به چیزی که می‌خواستید دست پیدا می‌کردید. در واقع Night Call همان طور که در زمان انتشار بازی هم در گیمفا گفته شد، یک بازی شدیدا یکنواخت بود. اما برویم به سراغ عنوان Interrogation: You Will Be Deceived! عنوانی که متاسفانه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و هیچ فروشگاهی هم یک بازی معروف به شمار نمی رود. شاید دلیلش بازاریابی ضعیف سازنده و ناشر بوده، شاید هم به این خاطر است که استودیو Critique Gaming بازی دیگری را در کارنامه خود ندارد! به هر ترتیب، Interrogation: You Will Be Deceived یک سمبل از بازی‌هایی محسوب می‌شود که علی‌رغم استحقاق و شایستگی بالا، نتوانسته اند خود را به خوبی به جامعه بازی‌باز بشناساند.

به هر ترتیب، عنوان Interrogation: You Will Be Deceived در تاریخ ۵ دسامبر سال جاری ( در واقع حدود دو هفته پیش ) برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است. کاربران کنسولی شاید نتوانند این بازی را تجربه کنند اما اگر PC با هر سیستم عاملی دارید، عنوان Interrogation: You Will Be Deceived، عنوانی است که باید در موردش بیشتر بدانید. در ادامه ما سعی داریم تا هم به معرفی بازی پرداخته و هم نگاهی به عملکردش و نقاط قوت و ضعف آن بیندازیم. Interrogation: You Will Be Deceived بازی خاص و منحصر به فردی به نظر می‌رسد. عنوانی که با بودجه پایین و توسط یک تیم کوچک، جوان و تحصیل کرده‌ی ۶ نفره با تخصص‌های مختلف ( اقتصاد، هنر، برنامه‌نویسی، داستان نویسی، حقوق ) توسعه یافته است. بازی Interrogation: You Will Be Deceived حجمی حدود ۵۰۰ مگابایت دارد! عددی که شاید در ابتدا بازیکن را بخنداند و سپس به سال‌های دور و خاطراتش ببرد! به هر شکل، Interrogation: You Will Be Deceived با وجود این که بازی معروفی نیست و کمتر هم در موردش صحبت می‌شود – شاید حتی این اولین باری باشد که اسمش را می شنوید – از ارزش تجربه بالایی برخوردار است. به هر شکل، اگر تاکنون حتی یک بار هم اسم این بازی به گوشتان نخورده و تصاویر این مطلب هم برایتان نامانوس هستند، ابدا نگران نباشید. در این مطلب شما را به صورت کامل با این بازی آشنا خواهیم کرد. این شما و این هم نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived! تا پایان با من و گیمفا همراه باشید.

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

عنوان Interrogation You Will Be Deceived از ۵ دسامبر سال جاری در دسترس بوده است. عنوانی که تنها کاربران رایانه‌های شخصی امکان تجربه‌اش را دارند، در نگاه اول بازی جذاب اما ساده‌ای به نظر می‌رسد. آیا واقعا این طور است؟ تا پایان با ما همراه باشید…

به مانند هر بازی کاراگاهی دیگر، Interrogation: You Will Be Deceived هم باید برای موفقیت از یک داستان قدرتمند برخوردار باشد. سازندگان هم به خوبی به این موضوع واقف هستند و سعی دارند تا با اضافه کردن یک‌سری لایه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی به بازی خود، ذهن مخاطب را بیش از حالت عادی، مشغول کنند. بازی ابتدا در شرایطی آغاز می‌شود که شما در نقش یک کاراگاه قرار گرفته‌اید و در یک اتاق بازجویی، اساس بازی را آموزش می بینید. اپیزود اول بازی در واقع حالت آموزشی داشته و داستان اصلی را دنبال نمی کند. شما یک سری مفاهیم کلی، اصولی و اساسی را از بازی یاد گرفته و سپس روی پای خودتان خواهید ایستاد. پرونده اولی که در دست شماست، حالت آموزشی دارد. متهم نیز، یک متهم واقعی نبوده و صرفا برای آموزش دیدن شما در مقابلتان قرار می گیرد. متهم دوم یک متهم واقعی اما غیر مرتبط به خط اصلی داستان است و سومین پرونده شما، آغاز داستان اصلی بازی به شمار می رود.

داستان بازی در رابطه با یک گروهک تروریستی و یا شاید هم یک فرقه به نام The Liberation Front است. فرقه‌ای که قصد بازسازی یک جامعه مدرن را دارند و برای دست یافتن به اهداف خود، از اعمال هیچ گونه خشونتی، کوتاهی نمی کنند. در ابتدای داستان بازی، فکر خواهید کرد که اعضای این گروهک صرفا از طریق یک‌سری فروم و شبکه اجتماعی مخفی با هم در ارتباط هستند. داستان بازی به مرور پیچیده‌تر شده و شما مجرمین و متهمان جدیدی را ملاقات و شواهد و مدارک جدیدی را مشاهده خواهید کرد. داستان بازی خوشبختانه، یک داستان تک بعدی نبوده و سعی می کند که به جنبه‌های مختلف بسط داده شود. اعضای این گروهک از اقشار مختلفی هستند. از یک بیکار اخراج شده که مدام توسط همسر شاغلش مورد شماتت و تحقیر قرار می‌گیرد گرفته، تا کشیشی که برای خیریه کار می کند و دانشجوهای سابق و باهوشی که مدارک تحصیلی بالا را در دانشگاه‌های معتبر دریافت کرده اند. فایده اش این است که برخلاف چیزی که در بسیاری از فیلم‌ها می بینیم، عوامل تروریستی صرفا یک سری مهاجر و یا افرادی با سابقه بیماری‌های روانی نیستند. به طور کلی شما چیزی حدود ۳۵ کاراکتر مختلف را در بازی ملاقات خواهید کرد. روند پیشروی داستان تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. پیش از این که بازی را آغاز کنید، باید از بین دو گزینه، یک درجه سختی را انتخاب کنید. در Interrogation: You Will Be Deceived صرفا دو درجه سختی وجود دارد که اتفاقا هر دو هم سخت هستند! این جا صحبت از آسان و سخت نیست، بلکه داریم درباره سخت و سخت‌تر بحث می‌کنیم. حتی در توضیحاتی که توسط سازندگان به صورت رسمی درباره بازی Interrogation: You Will Be Deceived ارائه شده، این بازی یک بازی ” کاراگاهی سخت” توصیف شده است. تصمیمات شما نه تنها در بازجویی‌ها، بلکه در تمامی مواردی که شما آن‌ها را کنترل می‌کنید، در نتیجه بازی نقش دارند. در ازای هر تصمیمی که می گیرید، بهایی خواهید پرداخت. باید بتوانید طوری رفتار کنید که حمایت مردم و دولت را از دست ندهید. در عین حال در شرایط سخت و حساس، بهترین استراتژی را پیش گرفته و تصمیمات درستی اتخاذ کنید.

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

مظنون‌ها، شاهدین، متهمان و مجرمین تنها افرادی نیستند که شما با آن‌ها ملاقات خواهید داشت. از نزدیکان شخصیت‌های دیگر گرفته تا همکاران، خبرنگاران و حتی مقامات سیاسی را هم در این بازی ملاقات خواهید کرد.

دنبال کردن یک استراتژی مشخص، اولین چیزی است که باید در بازی Interrogation: You Will Be Deceived یاد بگیرید. می‌خواهید یک بازجوی آرام و خونسرد باشید و سعی کنید با ایجاد کردن یک رابطه صمیمانه با متهم خود، وی را تشویق به صحبت کردن کنید؟ هیچ مشکلی نیست. تهدید کردن و خشن صحبت کردن را ترجیح داده و کلا اعتقادی به رعایت احترام نسبت به شخصی که در مقابل شما نشسته ندارید؟ انسان‌ها با هم متفاوت هستند! حقیقت این است که هر دو روش اگر به درستی پیش روند، شما را به پاسخ و پیروزی نهایی خواهند رساند. نکته مهم پایبندی به یک استراتژی و از آن مهم تر، شناختن کسی است که در مقابل شما نشسته. در اولین اپیزود بازی و زمانی که در حال یادگیری هستید، روش کار دو نوار به شما آموزش داده می‌شود. یکی نوار ضربان قلب است و دیگری نوار نوسانات صدا! لازم نیست که حتما فارغ التحصیل دانشکده افسری و یا یک روانشناس فوق العاده باشید تا بدانید که ضربان قلب و تن صدا، می‌تواند تا حد زیادی حقیقت پشت پرده را لو دهد، حتی اگر متهم با زبان حقیقت را بازگو نکرده و یا با قلم و خودکار آن را بر روی یک ورقه مکتوب نکرده باشد. در Interrogation: You Will Be Deceive هر چه متهم شما بیشتر ترسیده باشد، ضربان قلبش شدیدتر می زند و شما هم به گرفتن اعتراف نهایی نزدیک‌تر می شوید. این موضوع بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما از استراتژی دوم استفاده کنید. نوار پایینی هم مربوط به راحت بودن و به صورت خودمانی تر، شکسته شدن یخ بین بازجو و متهم است. تا حد امکان باید سعی کنید نوار دوم را باز نگه دارید تا شخص مقابل شما، با بازجو ارتباط کلامی برقرار کند. در غیر این صورت، کار گره خواهد خورد و یا به نتیجه مطلوب نمی‌رسید، یا دیرتر این اتفاق رخ می‌دهد. در بازی‌هایی نظیر Night Call، دیالوگ‌هایی که شما در طول صحبت‌های خود انتخاب می‌کردید، عملا تاثیر خاصی بر روی روند پیشروی بازی و پرونده نداشتند. خب در Interrogation: You Will Be Deceived، عکس این قضیه صادق است. یعنی چه؟ یعنی آپشن‌هایی که بازی در اختیار شما قرار می دهد، تقریبا همه و بدون استثنا می‌توانند بسته به روشی که شما پیش گرفته‌اید، به کارتان بیایند. مثلا برای این که سر صحبت را باز کنید، می‌توانید راجع به خانواده متهم سوال کنید، درباره کارش با هم صحبت کنید، از علایقش بگویید و در مجموع پیش از این که بازجویی را به صورت رسمی و خشک آغاز کنید، به عنوان یک دوست، کمی با وی هم‌صحبت شوید.

به همین خاطر است که باید اولا بر روی زبان انگلیسی به اندازه کافی مسلط باشید و ثانیا آدم بی صبر و تحملی نباشید. طبیعتا به عنوان یک بازجو، باید بتوانید گاهی اوقات با کسی که آن طرف میز نشسته، ارتباط دوستانه برقرار کنید. همیشه خشونت جوابگو نیست و طی چند ساعت تجربه ای که از Interrogation: You Will Be Deceived داشتم، حتی به جرات می‌توانم بگویم که استفاده از روش‌های دوستانه در بیشتر موارد، بهتر جواب می‌دهند. برخلاف خیلی دیگر از بازی‌های معمایی، شما در Interrogation: You Will Be Deceived لازم نیست همه دیالوگ‌های موجود و ممکن را انتخاب کنید. اصلا اجازه دهید تصحیح کنم; به هیچ وجه نباید همه دیالوگ‌های موجود و ممکن را انتخاب کنید! دلیلش را می‌خواهید بدانید؟ ساده‌است: بدین ترتیب ممکن است حرفی بزنید که تمام تلاش‌های قبلی شما را خنثی کرده و متهم را از شما دور کند. تا جایی که امکانش وجود دارد، باید سعی کنید با افرادی که حداقل از نظر ظاهری، افراد بیگناهی به نظر می‌رسند، محترمانه صحبت کنید. بی‌دلیل انگشت اتهام به سوی کسی بردن و یا زود قضاوت کردن، می‌توانند خیلی زود پرونده شما را به بن بست برساند. پیش از آغاز هر بازجویی و قبل از کلیک کردن بر روی عبارت “Bring Them In”، می‌توانید یک پرونده کامل از اطلاعات موجود از مضنونین و افرادی که قرار است مورد بازجویی قرار بگیرند را مطالعه نمایید. صفحه اول این پرونده مربوط به اتفاقاتی است که اخیرا رخ داده و قرار است مورد بحث قرار بگیرند. صفحات بعدی مربوط به شواهد و مضنونین پرونده است. این صفحات اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اطلاعاتی شامل حالت ظاهری، سن، وضعیت اشتغال و مدرک تحصیلی که البته در اکثر اوقات در طول بازجویی‌ها به دردتان نخواهند خورد. در یکی دو اپیزود اول، شما تنها با یک متهم سر و کار خواهید داشت. در اپیزودهای بعدی کار به نفرات و اتاق‌های بیشتر کشیده و باید سعی کنید صحبت‌های مظنونین را با هم مطابقت دهید. این بخش در اپیزودهای بعدی کمی می‌تواند چالش برانگیز باشد. در Interrogation: You Will Be Deceived شما باید واقعا صحبت‌های مظنونین و حتی دیالوگ‌های خودتان را دنبال کنید تا بتوانید صحبت‌های بعدی را درست انجام داده و به عبارت دیگر، دیالوگ‌های بعدی را صحیح انتخاب کنید. از آن‌جایی که برخی از دیالوگ‌ها، خود شامل چند زیربخش ( همان زیر دیالوگ در واقع! ) می شوند، باید بدانید که برای مطابقت دادن اظهارات و ادعاهای یک مظنون با صحبت‌های دیگران، به کجا مراجعه کنید. بازی از یک سیستم راهنما بهره می‌برد. این سیستم را می‌توانید در زیر دیالوگ‌ها با اسم Hint مشاهده نمایید. Hint در واقع به شما یک‌سری راهنمایی ریز می کند تا مسیر خود را بشناسید. اگرچه این سیستم راهنما می‌تواند تاثیر مثبت و غیرقابل چشم پوشی در روند پیشروی پرونده شما داشته باشد، ولی در نهایت این خود شما هستید که باید بدانید چه استراتژی در پیش گرفته‌اید و چگونه باید صحبت را پیش ببرید. Hint بیشتر سعی می کند که یک سرنخ را به شما داده و کار اصلی را به خودتان بسپارد.

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

شکنجه کردن تحت هر شرایطی غیرمجاز است. اعترافاتی که زیر شکنجه به دست می‌آیند هم ارزش قضایی ندارند. اما خب چه کسی اهمیت می‌دهد؟ دستگاه ضبط صوت را خاموش کنید، شکنجه را شروع کنید و وقتی کارتان تمام شد دوباره دستگاه ضبط صوت را روشن کنید. البته خب باید دقت داشته باشید که شخص مورد بازجویی قرار گرفته، زیر شکنجه بیهوش نشود!

در حالت کلی، دیالوگ‌ها در محیط سیاه بازی، رنگ سفید به خود گرفته‌اند ولی خب زمانی که یک متهم در رابطه با موضوعی، صحبتی مشکوک داشته باشد و یا درستی و صحت ادعاهای یک مظنون دیگر نیاز به بررسی داشته باشند، این رنگ به حالت زرد در می‌آید. دیالوگ‌هایی که با رنگ زرد به نمایش در می‌آیند، شما را به حل پرونده نزدیک‌تر می کنند. زمانی که یک دیالوگ زرد رنگ را مشاهده می‌کنید، معنی اش این است که راه را درست می‌روید. دیالوگ‌های قرمز هم عملا مظنون را متهم به انجام یک کار خلاف کرده و فقط زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرند که شما اطلاعات کافی در اختیار دارید، به اندازه کافی طرف مقابل را شناخته‌اید، از قضاوت خود اطمینان دارید و می‌توانید وی را به اعتراف کردن، قانع کنید. هر حرف را باید در زمانی درست و با توجه به شخصیت و شرایط طرف مقابل خود بزنید. گاهی اوقات بین دیالوگ‌های موجود حتی مجبور می‌شوید که نزدیک به یک دقیقه فکر کنید و درست‌ترین گزینه را انتخاب کنید. این یکی از اولین چیزهایی است که بازی Interrogation: You Will Be Deceived به شما یاد خواهد داد. عنوان Interrogation: You Will Be Deceived مرا یاد ترکیبی از سه بازی انداخت! Night Call، L.A. Noire و از همه عجیب‎تر، بازی Splinter Cell Conviction! جالب است بدانید که در طول بازجویی‌های خود، می‌توانید از روش‌های شکنجه هم استفاده کنید. خب در این صورت ابتدا باید ضبط صوت را خاموش کنید و بعد از روش‌هایی مثل شوک الکتریکی، کوبیدن مظنون به دیوار و یا گرفتن یقه وی استفاده کنید. موضوع مهم این است که شکنجه بیش از اندازه می‌تواند باعث مرگ مظنون شود. قطعا به عنوان یک بازجو نمی‌خواهید چنین اتفاقی برای طرف مقابل رخ دهد. اگر بی‌گناه باشد که خب یک بیگناه را کشته‌اید، اگر هم واقعا مجرم باشد، سرنخ‌های بعدی را احتمالا از دست می‌دهید. مهم‌تر این که مطبوعات در رابطه با شما چه چیزی می‌نویسند؟ رئیس و مسئولین بالادست شما چه واکنشی نشان خواهند داد؟ بگذارید یک چیز دیگر هم اضافه کنم، تمامی این موارد در بازی Interrogation: You Will Be Deceive دخیل هستند و برای شما یک چالش محسوب می‌شوند.

بازی Interrogation: You Will Be Deceive یک بازی به ظاهر ساده و کوچک و بدون هیچ گونه‌ پیچیدگی است. به نظر می‌رسد که شما نهایتا باید با یک سری مظنون صحبت کرده و پرونده‌ها را حل کنید. اما واقعا این طور نیست! اولا که برخی از پرونده‌ها باید سریع‌تر از حد معمول حل شوند. در چنین شرایطی، بازی یک تایمر قرمز رنگ را در گوشه بالای تصویر به نمایش در آورده و شمارش معکوس را آغاز می‌کند. پیش از آن که زمان شما تمام شود، باید بتوانید به چیزی که می‌خواهید برسید. در غیر این صورت…! خب در چنین شرایطی هیجان بازی هم بالا می رود. البته گاهی اوقات و مثلا در اپیزودی که مربوط به یک گروگان گیری است، می‌توانید یکی دو بار هم زمان بخرید. ولی خب به طور کلی، همیشه باید نیم نگاهی به تایمر داشته باشید و سعی کنید از صحبت‌های بیهوده بپرهیزید. اما گستردگی بازی همان طور که اشاره شد، صرفا به اتاق بازجویی خلاصه نمی شود. به غیر از رئیس خود اداره‌ای که در آن هستید، باید به افرادی که از طرف دولت پیش شما می‌آیند هم پاسخ دهید! باید به مطبوعات و رسانه‌ها نیز جواب پس بدهید و حتی گزارشات را هم خودتان باید کامل کنید. برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر باید نیروهای خود را به ماموریت بفرستید و از بودجه‌ای که در اختیارتان قرار گرفته، نهایت استفاده را ببرید. تمامی این موارد در بازی Interrogation: You Will Be Deceived حضور دارند و غیر قابل کتمان هم هستند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی Interrogation: You Will Be Deceived طی تجربه شخصی که داشتم، کامل کردن گزارشات بود! نکات مهم و کلیدی گزارش‌ها را خودتان می‌توانید تنظیم کنید و حتی حکم نهایی را تغییر دهید. در Interrogation: You Will Be Deceived شما بیش از هر بازی دیگری یک کاراگاه و مسئول پرونده هستید! به همین خاطر در ابتدای این مطلب هم اشاره کردم که این بازی، می‌تواند یک شبیه‌ساز واقعی لقب بگیرد.

رنگ پس زمینه بازی Interrogation: You Will Be Deceived به طور کلی سیاه و سفید است. رنگی فوق‌العاده برای اتاق‌های بازجویی. حقیقت این است که اتمسفر بازی با داستان و گیم پلی آن مطابقت کامل دارد. البته خب بازی تماما در محیط اتاق بسته بازجویی جریان نداشته و حتی گاهی اوقات شهر نیز به تصویر کشیده می شود. هیچ کاراکتری در بازی به صورت صوتی حرف نزده و تمامی صحبت‌ها به صورت متن به تصویر در می‌آیند. خوشبختانه بازی توانسته در گنجاندن موسیقی در بازی خود عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در ابتدای بازی به شما توصیه می‌شود که برای تجربه بهتر این بازی از هدفون استفاده کنیدو دروغ چرا، من این کار را نکردم! اما خب با این وجود نه تنها ضعفی در این زمینه مشاهده نشد، بلکه موسیقی که حین بازجویی‌ها پخش می‌شد، هیجان و جذابیت بازی را به مراتب افزایش می‌داد.

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

می‌توانید مامورهایی که برایتان کار می‌کنند را به ماموریت بفرستید. نکته جالب توجه این است که هیچ تضمین و الزامی هم وجود ندارد که ماموریت با موفقیت به پایان برسد. مجموعا عنوان Interrogation You Will Be Deceived برخلاف آن چه به نظر می‌رسد، یک بازی خیلی کوچک هم نیست و قابلیت‌ها، سیستم‌ها و المان‌های خاص خودش را دارد.

عنوان Interrogation: You Will Be Deceived را نیز از همین الان، به آن دسته از بازی‌هایی اضافه کنید که به درد هر کسی نمی‌خورند! Interrogation: You Will Be Deceived در نگاه اول یک بازی ساده است. عنوانی کوچک که کمتر کسی آن را می‌شناسد و چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. کل بازی با چند کلیک آغاز و با چند کلیک به پایان می‌رسد و نهایت سختی بازی، این است که بازیکن باید چند دیالوگ را انتخاب کند و داستان بازی را به پایان برساند! خب تمامی این افکار را از ذهن خود بیرون بیندازید. Interrogation: You Will Be Deceived یک بازی عمیق، سخت و یک شبیه‌ساز فوق‌العاده محسوب می‌شود. عنوانی که مخاطبان خاص خودش را بدون شک، راضی نگه خواهد داشت و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای آن‌ها رقم خواهد زد. به هر شکل اگر دوست دارید مسئول یک پرونده جنایی امنیتی سیاسی باشید، Interrogation: You Will Be Deceived یک فرصت استثنایی و تکرار نشدنی برایتان خواهد بود.

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا
حرف بزن | نقد و بررسی بازی Interrogation: You Will Be Deceived - گیمفا