کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا

کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند

امیرحسین نصرتی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
dying light 2

بدون شک Dying Light 2 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۰ است که هواداران زیادی میان بازی‌بازانِ آثار ترسناک دارد. اگرچه این بازی مانند نسخه‌ی قبلی سری از جهانی باز و وسیع بهره می‌برد اما به‌نظر می‌رسد سازندگانِ آن چندان هوادارِ جهان‌باز شدنِ بی‌مورد بازی‌های ویدئویی نیستند.

به تازگی طی مصاحبه‌ای که تیمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، کارگردان خلاق استودیوی تک‌لند (Techland) با مجله‌ی رسمی اکس‌باکس انجام داده، بیان کرده است که فکر نمی‌کند بازی‌بازان نیازی به بازی‌هایی با دنیاهایی بزرگ و وسیع داشته باشند:

مطمئن نیستم [جهان‌های بازی‌های ویدئویی] بزرگ‌تر شوند. فکر می‌کنم چیزی که در آینده تغییر خواهد کرد صداقتِ جزئیات آن‌ها است. من فکر نمی‌کنم که مردم واقعاً به دنیاهای بزرگ‌تری نیاز داشته باشند بلکه به جهان‌هایی نیاز دارند که کیفیت بیشتری داشته و آن‌ها را در خود غوطه‌ور کنند. با توجه به تکنیک بارگذاریِ همزمان حین بازی، ساخت جهان‌هایی عظیم برای نسل فعلی خیلی کار دشواری نیست. یعنی شما جایی در نقشه می‌روید و اشیاء مربوط به آن قسمت پردازش و بارگذاری می‌شوند، سپس به مکانی دیگر می‌روید و بازهم همین اتفاقات تکرار می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید بدون اینکه کارایی [سخت‌افزار] را تحت‌تاثیر قرار دهید، جهان‌های بسیار وسیعی بسازید. چیزی که سخت‌افزار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد [و آن را به زحمت می‌اندازد] تعداد و تنوع شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) که اطراف خود می‌بینید و نوع رفتار و تعدا انیمیشن‌های آن‌ها است. پیشرفت‌های نسل بعدی کنسول‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا در این مسیر پیش برویم. به‌طور اساسی ماموریت ما به عنوان یک استودیوی بازی‌سازی همین است. ما می‌خواهیم بازی‌های جهان‌بازِ اول شخصی را تولید کنیم که در بالاترین میزان کیفیتِ جزئیات گرافیکی باشند و بتوانند بازی‌باز را با بیشترین جزئیات در خود غوطه‌ور سازند؛ به‌نحوی که احساس کنید واقعاً در بازی حضور دارید.

اگرچه سخنان اسمکتالا کمی تکراری به‌نظر می‌رسند اما واقعیت تلخ نسلِ هشتم، افزایش تعداد عناوین جهان‌بازی است که علی‌رغم وسعت زیاد از جزئیات کمی برخوردار هستند.

بازی Dying Light 2 در بهار سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که این عنوان از قابلیت رهگیری پرتور (Raytracing) برروی رایانه‌های شخصی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری از این بازی هستید، می‌توانید مقاله‌ی “خون و زامبی | هرآنچه از بازی Dying Light 2 می‌دانیم” به قلم مصطفی زاهدی را از این نشانی مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا
کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان Dying Light 2: بازی‌بازان واقعاً به جهان‌های بزرگ‌تر نیازی ندارند - گیمفا