تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بسته های الحاقی چند سالی است به بخش جداناشدنی عناوین بزرگ و و کوچک صنعت گیم تبدیل شده اند. مدتی است سازندگان بازیهای بزرگ و کوچک مختلف اندکی پس از عرضه رسمی، دسه به توسعه و انتشار بسته های الحاقی گوناگون پولی می زنند‌. حال ممکن است این بسته الحاقی یک DLC گسترده مانند Blood and Wine باشد، یا اینکه در اضافه کردن مرحله یا محتوایی خاص خلاصه شود. با توجه به اهمیت روزافزون بسته های الحاقی، در این مقاله قصد داریم به بررسی برترین بسته های الخاقی در نسل هشتم بپردازیم.

طبیعی است که ملاک هایی مانند کیفیت DLC, کمیت و محتوا، امتیازاتی و بازخورد ها و همچنین نظر شخصی نویسنده ملاک های انتخاب و رتبه بندی این بسته های الحاقی بوده اند‌. پس بدیهی است که ممکن است شما با رتبه بندی و یا حضور عنوانی خاص در لیست مخالف باشید که در اینصورت خوشحال می شوم نظر خود را با ما درمیان بگذارید. با من و گیمفا همراه باشید با برترین بسته های الحاقی نسل هشتم.

۱۵-Assaasins Creed Freedom Cry

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

عنوان Assassin’s Creed IV Black Flag را باید یکی از برترین نسخه های سری Assassin’s Creed دانست که با عرضه موفق در همان ابتدای نسل هشتم، نه تنها از حیث فروش و درآمد زایی راضی کننده ظاهر شد، بلکه امتیازات بسیار خوبی را نیز از منتقدان کسب کرده و با متای بالای ۸۵ به کار خود پایان داد. پس از عرضه نه چندان موفق Assassin’s Creed 3, انتظارات از Black Flag بسیار بالا بود، خصوصا آنکه سازندگان قول تغییرات بنیادی و قابل توجه در این نسخه را داده بودند. با وجود تمامی حرف و حدیث های متفاوت، این عنوان توانست به یکی از درخشان ترین عناوین سری تبدیل شود و به لطف سخت افزار قابل توجه کنسول های نسل هشتم در سال ۲۰۱۴ شاهد گرافیک هنری بسیار چشم نواز و جذاب بودیم. گرافیک هنری خیره کننده در کنار گیم پلی سرگرم کننده مبارزات دریایی، شخصیت پردازی خاص و متفاوت ادوارد کنوی و همچنین دنیایی بزرگ و پر از محتوا، همگی دست به دست هم دادند تا این نسخه بتواند تا حد زیادی منتقدان و مخاطبان را راضی کند و نفسی تازه به سری ببخشد و به نوعی آن را احیا سازد. حال در چنین شرایطی، Ubisoft, توسعه یک بسته الحاقی داستانی برای Assassin’s Creed IV Black Flag را آغاز کرده و در نهایت شاهد عرضه بسته الحاقی Freedom Cry برای این عنوان بودیم.

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بسته الحاقی Freedom Cry پیرامون شخصیت Adéwalé و تلاش ها و کشمکش های او با تمپلار ها جریان دارد. جایی که تلاش های او برای اخلال در نقشه های تمپلار ها موجب غرق شدن کشتی او، و سر درآوردن او از Haiti می شود‌. اما در این جاست که شاهد حادثه دیگری نیز هستیم. فعالیت های مختلف Adéwalé جهت آزادسازی برخی برده های سیاه پوست و تلاش او برای نجات آنها‌. در واقع در این بسته الحاقی اتفاقات پیرامون برده داری با تلاش برای شکست تمپلار ها گره خورده و شاهد اتفاقات و حوادث گوناگونی در طی مراحل مختلف Freedom Cry هستیم. نجات و آزاد سازی برده ها از قید اسارت به نوعی تبدیل به وظیفه برای Adéwalé می شود و او تمام تلاش خود را برای آزادسازی بردگان جزیره انجام می دهد.  بسته الحاقی دارای نه ماموریت یا همان Memory است که اتفاقات داستانی در قالب این نه ماموریت روایت می شوند. تم برده داری این بسته الحاقی، در کنار شخصیت متفاوت Adéwalé نسبت به ادوارد و دیگر شخصیت های قابل بازی سری Assassin’s Creed, تجربه Freedom Cry را به تجربه ای نسبتا خاص و متفاوت تبدیل ساخت‌. بسیاری از منتقدان و مخاطبانی که این DLC را تجربه کردند، از داستان متفاوت و عمیق تر این بسته الحاقی ابراز رضایت نمودند. البته با وجود داستانی با روایت نسبتا قدرتمند، سیر حوادث جذاب و بررسی برخی حقایق تاریخی، باید به این نکته نیز اذعان کرد که Freedom Cry از مشکلات و نقص های کوچک و بزرگی نیز رنج می برد که همین موارد مشکل ساز باعث شدند این بسته الحاقی نتواند به خوبی بدرخشد و عملکرد قابل توجهی از خود به جای بگذارد.

از جمله مشکلات و نواقص Freedom Cry, باید به کمبود محتواهای فرعی در بازی و نقشه نه چندان گسترده بسته الحاقی اشاره کرد. در واقع به نوعی باید به این نکته اشاره کرد که شاید نقشه و محتویات موجود در بسته الحاقی Freedom Cry بیش از حد خلاصه و جمع و جور بودند و اگر شاهد فعالیت های جانبی بیشتر و محتویات قابل توجه تر بودیم می توانستیم با یک بسته الحاقی بسیار کامل تر و جامع تر طرف باشیم. در کنار این مسأله، باید به ضعف شخصیت پردازی کارکتر های فرعی نیز اشاره کرد که خصوصا پس از سپری کردن چیزی نزدیک به نیمی از زمان بسته الحاقی، بیشتر و به وضوح ضعف خود را نشان می دهد. با این وجود باید اشاره کرد آن دسته افرادی که از Black Flag لذت برده و ساعات زیادی را به نبردهای دریایی و گشت و گذار در جای جای نقشه سپری کردند قطعا از تجربه Freedom Cry لذت خواهند برد.

۱۴-Infamous First Light

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بازی Infamous second son که یکی از اولین انحصاری های کنسول PS4 به شمار می رفت را باید از جمله عناوین انحصاری جذاب ابتدای نسل هشتم بر شمرد. سری Infamous نامی شناخته شده در بین عناوین انحصاری سونی به شمار می رفت که در نسل هفتم هم شاهد عناوین فوق العاده موفق و جذابی از این سری بر روی کنسول PS3 بودیم. Infamous second son نیز به نوبه خود عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت، هر چند باید اذعان کرد این نسخه نتوانست کاملا در حد و اندازه انتظارات و همچنین سوابق نسخه های قبلی عمل کند. با این وجود به لطف گیم پلی سریع، با ریتم بالا و جذاب بازی، و همچنین گرافیک هنری چشم نواز، Infamous second son به شدت سرگرم کننده و جذاب بود و می توانست ساعت ها مخاطبان را با خود هم راه سازد. این عنوان یکی از اولین عناوینی بود که توانست قدرت پردازشی و گرافیکی PS4 را به مخاطبان بشناساند و از همان ابتدای نسل، نوید عناوین فوق العاده در سال های آتی را بدهد.

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بسته الحاقی First Light, بازیبازان را در نقش Fetch که در نسخه اصلی با او آشنا شده بودیم قرار می داد. Fetch یکی از افرادی بود که دارای قدرت های ماوراءالطبیعه و خاص بوده و به همین دلیل از سوی Department of Unified Protection به عنوان Conduit در نظر گرفته می شد. بسته الحاقی First Light اتفاقات و حوادث پیرامون Fetch را قبل از دستگیری روایت می ساخت. بازیبازان در قالب Fetch ‌می توانستند همانند نسخه اصلی و با استفاده از قابلیت های ماوراءالطبیعه او، به درگیری و نبرد با دشمنان مختلف بپردازند. بررسی داستان First Light اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد Department of Unified Protection و فعالیت های مختلف آنان در زمینه مقابله با Conduit ها را به مخاطبان ارائه می ساخت. قدرت ماوراءالطبیعه Fetch, استفاده از Neon است که Delsin در نسخه اصلی نیز از این قابلیت برخوردار بود‌. البته شاهد چند ویژگی کوچک اضافه شده به گیم پلی در First Light بودیم که با وجود آنکه نمی توان از آنها به عنوان تغییرات عظیم و بزرگ یاد کرد، با این وجود این ویژگی‌ها کمی رنگ و بوی تازه به مبارزات بازی می بخشیدند‌.

از نظر امتیازات و نظر مخاطبان، عملکرد این بسته الحاقی را باید قابل قبول توصیف کرد. اکثریت منتقدان به گیم پلی جذاب بازی به عنوان نقطه قوت بازی اشاره کردند و از طرف دیگر ضعف های کلی در بخش Campaign را از جمله مشکلات مهم بازی برشمردند. خود شخصیت Fetch نیز اکثرا بازخورد ها مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد و داستان زندگی و اتفاقات پیرامون زندگی او در این بسته الحاقی، به شناخت بیشتر مخاطبان از او به شدت کمک کرد. در کنار موارد بالا، انتقاد های مختلفی نیز به بخش طراحی مراحل این بسته الحاقی وارد شد و برخی منتقدان و مخاطبان عدم تنوع مراحل داستانی و شباهت های بیش از حد این مراحل با نسخه اصلی را نقطه ضعفی قابل توجه برشمردند. اما در کل اگر بخواهیم نگاهی منصفانه و منطقی به این بسته الحاقی بیاندازیم باید بگوییم که First Light لذت مبارزه با المان های ماوراءالطبیعه که در نسخه اصلی در قالب Deslin به آن مشغول بودیم را کامل کرده، و می تواند برای چندساعت دوباره مخاطبان را به دنیای عجیب و متفاوت Infamous بازگرداند و آنها را با فعالیت های مختلف سرگرم سازد‌. در واقع باید First Light را یک تجربه تکمیلی جذاب بر شمرد که با وجود کم و کاستی های گوناگون، سرگرم کننده و لذت بخش است‌.

۱۳-Nioh Bloodshed’End

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بازی اکشن نقش آفرینی Nioh نمونه بارز الهام گیری موفق از سری سولز و آثار میازاکی است‌. عنوانی فوق العاده سخت و چالش برانگیز که به صورت تخصصی هاردکور گیمرها را هدف خود قرار داده بود و از حیث سختی و چالش، حتی از عناوین سولز نیز یک سر و گردن سخت تر و چالش برانگیز تر بود. برای خود من به شخصه Nioh یکی از پنج بازی برتر نسل هشتم به شمار می آید که از تک تک ثانیه هایی که صرف انجام این عنوان کردم فوق العاده لذت بردم. طراحی مراحل فوق العاده با تنوع گسترده، گیم پلی عمیق، جذاب و کامل که به بهترین شکل ممکن از آب درآمده بود در کنار سیستم Drop Loot جذاب و اعتیاد آور بازی Nioh را به یکی از برترین اکشن نقش آفرینی های نسل و تاریخ تبدیل کرد. متای بالای ۸۸ و کسب امتیازات فوق العاده از وبسایت های مختلف و همچنین فروش ۲.۵ میلیون نسخه ای بازی کاملا نشان دهنده موفقیت فوق العاده این عنوان هستند‌. خود عنوان Nioh حداقل چیزی نزدیک به ۳۵ ساعت محتوا در خود جای داده بوده که این محتویات شامل تعداد بسیار زیادی مراحل اصلی و برخی مأموریت های فرعی می شدند. در کنار کمیت قابل توجه، بازی از ارزش تکرار قابل توجهی نیز برخوردار بود که همین موضوع می توانست ده ها ساعت به تایم صرف شده مخاطبان اضافه کند. اما ماجراجویی های ویلیام در قالب همین نسخه به پایان نرسیدند بلکه شاهد عرضه سه بسته الحاقی متفاوت برای این عنوان نیز بودیم. که سومین و آخرین بسته  الحاقی منتشر شده برای این عنوان یعنی بسته الحاقی Bloodshed’ End در این لیست جای داشته و رتبه سیزدهم را نیز از آن خود کرده است.

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بسته الحاقی Bloodshed’ End سه مرحله اصلی، نه مرحله فرعی، تعدادی سلاح و زره های جدید و همچنین یک Guardian Spirit جدید به نام Janomecho را به بازی اضافه می سازد. همانند دیگر اکشن نقش آفرینی های سخت و چالش برانگیز، بسته های الحاقی Nioh از لحاظ سختی باس ها و مراحل از خود بازی اصلی سخت تر و چالش برانگیز تر هستند و Bloodshed’End نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای اتمام این بسته الحاقی کار سختی پیش رو خواهید داشت. Bloodshed’End یک و نیم سال پس از وقایع DLC قبلی جریان دارد و ویلیام این بار به دنبال فرد اصلی پشت اتفاقات مرموز است. هر چند آنچنان که باید و شاید بخش داستانی این بسته الحاقی نمی تواند تمامی انتظارات را برآورده سازد، با این حال چند کات سین خاص و لحظات مختلف قابل توجه و ارزشمند در این بسته الحاقی به چشم می خورند که دارای اتفاقات بعضا غیرقابل پیش بینی نیز هستند. اما در کل همچنان این گیم پلی جذاب بازی است که تمامی توجهات را به خود معطوف ساخته و این بار در این بسته الحاقی به نقطه تکامل خود رسیده است. باس فایت های این نسخه فوق العاده سخت بوده و در عین حال طراحی کلی استانداردی دارند و در کنار این موضوع، اضافه شدن بخش Abyss نیز بسیار ارزشمند بوده است. مود Abyss مودی مانند Bloody Palace سری DMC است که رفته رفته با شکست دشمنان و پیشروی در این بخش بی پایان، شاهد سخت تر شدن دشمنان و باس فایت ها هستیم.

نظرات منتقدان و مخاطبان نیز کاملا مثبت بوده و لحنی تحسین آمیز به همراه داشت. متای این بسته الحاقی بالای ۸۵ رسید که خود امتیازی بسیار قابل توجه برای یک بسته‌ الحاقی است. اکثریت قریب به اتفاق منتقدان و مخاطبان اصلی Nioh باس فایت های چالش برانگیز و سخت و همچنین اضافه شدن مود Abyss را بهترین موارد موجود در Bloodshed’End برشمردند و از طرف دیگر انتقادات کوچکی به عدم تنوع در طراحی مراحل بازی وارد شد. اما روی هم رفته باید خروجی این DLC را کامل قابل قبول و راضی کننده دانست خصوصا از آن جهت که این بسته الحاقی، به شکلی مناسب پرونده ماجراجویی های ویلیام را بست و حسن ختام فوق العاده ای بر تلاش های بی وقفه او بود. بخش Abyss نیز توانست آن دسته از مخاطبانی که به شدت تشنه محتویات بیشتر برای بازی بودند را سیراب سازد و ساعت ها آنها را به پیشروی در این بخش مشغول سازد‌. در کل Bloodshed’End را باید یک بسته الحاقی فوق العاده جذاب، و حسن ختامی مناسب برای عنوان شگفت انگیزNioh در نظر گرفت که کاملا شایستگی قرار گرفتن در رتبه سیزدهم این لیست را داراست.

۱۲-Dark Souls 3 Ringed City

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

رتبه ۱۲ این لیست، متعلق به اولین نماینده از عناوین میازاکی در این لیست به شمار می آید. بسته الحاقی Ringed City عنوان تحسین شده ی Dark souls 3. بازی Dark souls یکی از برترین اکشن نقش آفرینی های نسل به شمار می آید که حسن ختامی برای سه گانه سولز محسوب می شود. جایی که هواداران و مخاطبان پر و پا قرص سری با سری محبوبشان وداع کردند و کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین متفاوت را پشت سر گذاشتند. عنوانی که پذیرای برخی از سخت ترین باس های کل سری مانند Nameless King بود. حال پس از اتمام بازی، مخاطبان وفادار سری سولز برای انتشار یک بسته الحاقی کامل روزشماری می کردند. و در نهایت نیز شاهد عرضه اولین بسته الحاقی برای Dark souls 3 بودند. Ashes of Ariandel…اما برخلاف انتظارات، این بسته الحاقی اصلا نتوانست نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند. کوتاهی بیش از حد این DLC و حضور فقط دو باس فایت موحب شد مخاطبان ناامید شوند. اما این پایان کار نبود و فرام سافتور با عرضه بسته الحاقی Ringed City به نوعی تلاش کرد دوباره دل مخاطبان را بدست بیاورد. این بسته الحاقی به مراتب طولانی تر بود و شاهد دشمنان جدید، منطقه ی جدید و چهار باس فایت جذاب و سخت در این بسته الحاقی بودیم‌.

بسته الحاقی Ringed City آخرین محتوای رسمی منتشر شده برای سری سولز به شمار می رفت و به همین جهت، انتظارات بسیار زیادی از این بسته الحاقی وجود داشت. برای برخی از مخاطبان، این بسته الحاقی حسن ختام صد ها ساعت تجربه سه گانه سولز به شمار می رفت و به نوعی Ringed City آخرین برگ دفتر Dark souls محسوب می شد. و خوشبختانه باید بگویم که این بسته الحاقی، خروجی کاملا قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. برخی از سخت ترین دشمنان و باس فایت های کل سری در این بسته الحاقی وجود داشتند و از لحاظ داستانی نیز این بسته الحاقی نه تنها به نسخه اول ارتباط داشت، بلکه اتفاقات Ashes of Ariandel را نیز کامل می ساخت‌. در واقع Ringed City مانند حلقه مفقوده ای بود که برخی از مهم ترین نقاط ابهام در کل سری را مشخص می ساخت. البته بدیهی است به دلیل طبع اصلی روایت داستان عناوین سولز، هنوز شاهد برخی علامت سوال های بزرگ در مواجه با سرنوشت برخی افراد یا اتفاقات مختلف هستیم، اما با این وجود این بسته الحاقی در حد خودش توانست به برخی نکات پاسخ دهد.

البته یکی از نقد های بزرگی که به این DLC وارد شد نیز این بود که اتفاقات داستانی این نسخه، جواب برخی از ابهامات حلی سری سولز را ندادند و از آنجا که سه گانه سولز برای همیشه به اتمام رسید و بعید به نظر می رسد به زودی شاهد نسخه جدیدی از این سری باشیم، برخی منتقدان و مخاطبان پایان این بسته الحاقی را راضی کننده و تکمیل کننده نمی دانستند. با این وجود باید گفت به لطف دشمنان جدید و فوق العاده سخت و همچنین باس هایی بسیار دشوار مانند Darkest Midir, می توان به عملکرد کلی این بسته الحاقی از حیث کمیت و کیفیت نمره قبولی داد. هر چند اشاره به این نکته ضروری است که این بسته الحاقی پتانسبل بالقوه بیشتری دارا بود که این پتانسیل بالقوه به بالفعل تبدیل نشد‌. در هر صورت Ringed City را باید در زمره بسته های الحاقی بزرگ و مهم نسل هشتم قرار داد و رتبه دوازدهم نیز شایسته این بسته الحاقی به شمار می آید.

۱۱-Assassins Creed Odyssey Fate of Atlantis

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه متفاوت ترین نسخه از سری Assassin’s Creed بودیم. Assassin’s Creed Odyssey که کاملا یک عنوان اکشن نقش آفرینی به شمار می رفت و عمیقا از المان های Role-playing برخوردار بود. وجود تصمیم های مختلف در بخش داستان، سیستن عمیق ارتقاء شخصیت، تکیه بر Looting و همچنین مکان ها و مناطق فوق العاده پرتعداد برای کاوش و جست و جو همگی نشان دادند که این نسخه کاملا یک عنوان اکشن نقش آفرینی کلاسیک است‌. خوشبختانه این تغییر بزرگ بسیار موثر واقع شد و نتیجه خروجی عنوانی ح
جذاب، با داستانی درگیر کننده، دنیایی عظیم پر از محتوا و مراحل فرعی و همچنین گرافیک هنری خیره کننده بود‌. بلاشک باید از Assassin’s Creed Odyssey به عنوان یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۸و یکی از برترین نسخه های کل سری Assassin’s Creed یاد کرد. در واقع باید گفت سری Assassin’s Creed به یک تغییر عمیق و بنیادین نیاز داشت و تغییرات مورد نظر تا حد زیادی در نسخه Odyssey پیاده سازی شدند. امتیازات قابل قبول از جانب منتقدان و فروش راضی کننده این عنوان نیز به خوبی ثابت کرد که ریسک Ubisoft در انجام یک تغییر بنیادین موفق بوده و به خوبی جواب داده است.

پس از عرضه این نسخه و در سال ۲۰۱۸ شاهد این بودیم که یوبیسافت به جای عرضه نسخه جدید از سری، با عرضه آپدیت ها و بسته های الحاقی متفاوت به حمایت از Odyssey پرداخت که این مسأله باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبان حتی ماه ها پس از عرضه شد. در این راستا شاهد یک بسته الحاقی سه قسمته بودیم با محوریت آتلانتیس به نام Fate of Atlantis. در قالب این بسته الحاقی بازیبازان به نبرد با برخی موجودات افسانه ای یونان پرداخته و به کشف راز و رمز های مختلف آتلانتیس مشغول شدند‌. این بسته الحاقی قویا با نکات تخیلی و افسانه ای گره خورده و کاملا در فضای تخیلی-اساطیری جریان داشت. همانطور که اشاره کردم Fate of Atlantis خود از سه قسمت تشکیل شده بود که هر کدام دارای اتفاقات مربوط به خود بودند‌. Fields of Elysium, Torment and f Hades و Judgment of Atlantis سه قسمت متفاوت این بسته الحاقی به شمار می آیند که در قالب این اپیزود ها بازیبازان مواردی مانند بهشت در یونان باستان، مواجه با Hades در دنیای زیرزمینی و … را تجربه می کردند.

این بسته سه قسمته نیز عموما با بازخورد های مثبت منتقدان و مخاطبان سری همراه بود و طراحی دنیای بازی و همچنین تعلیق بالای بخش داستانی این بسته الحاقی از جمله نکات قوت آن به شمار می رفتند. از طرف دیگر قیمت نسبتا بالای این سه قسمت با توجه به محتوای موجود جز مواردی بود که برخی افراد از آن به عنوان یه نکته منفی یاذ کردند. با وجود برخی نظرات ضد و نقیض دیگر در مورد طراحی مراحل و وسعت دنیای بازی، باید در مجموع گفت شاهد یک رضایت نسبی و کلی از طرف مخاطبان و منتقدان بودیم و یا توجه به شرایط خاص این نسخه، می توان نتیجه خروجی Fate of Atlantis را راضی کننده قلمداد کرد‌. خصوصا استفاده از المان های افسانه ای و برخی اساطیر باستان باعث جذابیت بالای برخی مراحل این بسته الحاقی شده بود.

۱۰-Fallout 4: Far Harbor

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

بعید میدانم کسی از شما گیمفایی های عزیز با نام Fallout بیگانه باشد. فرانچایزی محبوب و تاثیرگذار که تولد آن به بیش از دو دهه پیش باز می گردد و آز آن موقع تا به امروز نسخه های مختلف Fallout همواره در زمره برترین عناوین آخرالزمانی سال قرار گرفته اند‌. برخی ویژگی های خاص و جذاب سری همواره مخاطبان را به تجربه این بازی ترغیب کرده است‌. اتمسفر خارق العاده و بی نظیر، دنیاهایی بزرگ و در عین حال مملو از فعالیت و آیتم های گوناگون، دشمنان عجیب و غریب آخرالزمانی، گیم پلی جذاب و موارد مختلف دیگر همواره دست به دست هم داده اند تا نسخه های مختلف این سری چه در زمینه امتیازات و چه در زمینه فروش بسیار موفق ظاهر شوند. آخرین نسخه آفلاین و کلاسیک سری نیز که Fallout 4 بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شد که با تحسین منتقدان و فروش بسیار قابل توجه همراه بود.ازادی عمل فوق العاده، دنیای گسترده و کامل، اتمسفر کم نظیر از جمله عوامل موفقیت این عنوان به شمار می رفتند. البته از سمت دیگر نحوه روایت داستان و برخی باگ ها و مشکلات فنی تاثیرگذار در روند بازی مهم ترین مشکلات این عنوان بودند‌. اما در هر حال Fallout 4 با تمام نقاط مثبت و منفی خود عرضه ی موفقی داشت و مخاطبان پر و پا قرص سری برای معرفی و عرضه بسته الحاقی برای این عنوان روز شماری می کردند‌. و در نهایت این افراد به خواست خود رسیدند و این بسته الحاقی کامل چیزی نبود جز Fallout: Far Harbor…

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

اتفاقات و ماجراجویی های این بسته الحاقی در جزیره ای دور، مرموز و عجیب رخ می داد که آبستن حوادث بسیاری بود‌. داستان کلی این بسته الحاقی به داستانی کلی نسخه اصلی شباهت زیادی داشت‌. در Far Harbor نیز شما ابتدا به دنبال کودکی می گردید و در ادامه با اتفاقات و حوادث گوناگونی روبه رو می شوید. در این جزیره سه گروه و Faction مختلف وجود دارند که هر کدام اهداف و نقشه های مخصوص خود را دارند. هر کدام از این گروه ها مانند Children of Atom Cultist دارای شخصیت های باورپذیر با صداپیشگی بسیار حرفه ای و استاندارد هستند که کاملا رنگ و بویی واقع گرایانه به شخصیت های فرعی بازی بخشیده است. دیگر نکته جذاب بخش داستانی بازی این است که آنچنان چیزی به نام درست و غلط مطلق وجود ندارد و عقاید و تصمیم های شماست که معیار مشخص کردن اعمال خوب و بد خواهد بود و در واقع هیچ چیز مطلق و از پیش تعیین شده ای در این زمینه به چشم نمیخورد. طراحی جذاب اکثر Side Quests ها نیز از دیگر نقاط قوت بزرگ بازی به شمار می آید.

بسته الحاقی Far Harbor به نوعی موفق شد بخش روایت داستان و شخصیت پردازی عمومی که در نسخه اصلی در حد متوسطی قرار داشت را به مراتب بهبود بخشیده و داستانی مرموزانه تر با تعلیق بسیار بالا را ارائه کند‌ به لطف فعالیت های جانبی زیاد و Side Quests های متعدد، Far Harbor از حیث کمیت محتوا بسیار عملکرد رضایت بخشی دارد. رمزآلود بودن بسیاری از نکات داستانی و همینطور برخی مکان ها و شخصیت ها نیز به خوبی باعث شده است مخاطبان با داستان و دنیای Far Harbor همراه شده و برای کشف رازهای دنیای بازی مشتاق باشند. باید اذعان کرد برای عاشقان سری Fallout, تجربه Far Harbor می تواند فوق العاده جذاب و سرگرم کننده باشد خصوصا از آن جهت که بازی هم از لحاظ کیفیت محتوا و هم از لحاظ کمیت محتوا در سطح بسیار راضی کننده ای قرار دارد. البته Far Harbor بدون نقص نیز نبوده و گاها برخی از بزرگ ترین مشکلات فنی و باگ ها را در این نسخه شاهد هستیم که البته اکثریت آنها قابل چشم پوشی هستند. اگر از تجربه Fallout 4 نهایت لذت را برده اید و هنوز Far Harbor را تجربه نکرده اید، تجربه این بسته الحاقی شدیدا به شما پیشنهاد می گردد.

۹-XCOM 2: War of the Chosen

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

عنوان XCOM 2 بلاشک در زمره برترین عناوین تاکتیکی Turn based در تاریخ قرار داد. عنوانی که به لطف پیشرفت های همه جانبه در زمینه گیم پلی، المان های نقش آفرینی، گرافیک هنری، طراحی مراحل و موارد مختلف دیگر نسبت به نسخه قبلی یعنی Enemy Unknown, به یک بازی فوق العاده تبدیل شده است‌. مقابله و مبارزه با Aliens یا همان موجودات فضایی، با چاشنی تاکتیک، برنامه ریزی و طیف گسترده ای از المان های نقش آفرینی و ارتقاء تجهیزات و سرباز ها، اساس گیم پلی XCOM 2 را تشکیل می دهند. شخصی سازی گسترده، المان های عمیق نقش آفرینی و همچنین اهمیت تاکتیک های مبارزه ای مناسب، همه دست به دست یکدیگر دادند تا این عنوان را در سبک خود در زمره بهترین ها قرار دهند. حال در همچین شرایطی که این نسخه هم نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده بود هم رضایت گسترده مخاطبان عناوین Turn based Tactical, شاهد عرضه یک بسته الحاقی کامل و جذاب برای XCOM 2 بودیم به نام War of Chosen. بسته الحاقی که حجم قابل توجهی محتوا و شخصی سازی جدید همراه با مراحل و دشمنان خلاقانه و نوظهور را به بازی اضافه می کند‌.

بسته الحاقی War of the Chosen, یک دسته دشمنان جدید به نام Chosen، سه دسته دشمنان قدرتمند با قابلیت های جدید جدید نام های Assassin, Hunter و Warlock و تعداد ثابل توجهی مرحله داستانی و‌ همچنین تعدادی موارد و المان های شخصی سازی زا نیز به بازی اضافه می سازد. همچنین شاهد سه نوع Hero جدید برای جبهه انسان ها نیز هستیم که هر کدام به یم Faction خاص تعلق داشته و اتحاد و دوستی با آن Faction هاص امکان استفاده از هر Hero مربوطه را فراهم می سازد. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که این بسته الحاقی چالش و سختی بیشتری نسبت به نسخه اصلی در بر داشته، و می تواند بسیار سخت و چالش برانگیز رقم بخورد. جالب است بدانید یکی از مشکلات اصلی این بسته الحاقی از نظر برخی منتقدان، مشکل عدم بالانس سختی بازی در برخی مراحل بود که این مسأله به نوعی حرف پیشین در مورد چالش بالای بازی را نیز ثابت می کند‌. بسیاری از منتقدان نیز به این نکته اشاره کرده بودند که اکثر کمبود های نسخه اصلی، ذر این بسته الحاقی به شکل فوق العاده ای برطرف شده اند و شاهد یک DLC کامل و ارزشمند هستیم‌ که کاملا لیاقت رتبه فعلی در لیست برترین بسته های الحاقی نسل هشتم را داراست.

۸-Destiny:Taken King

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

یکی از سوپرایز های بانجی در نسل هشتم، معرفی و عرضه عنوان Destiny بود. عنوانی آنلاین با تمرکز گسترده بر روی المان های نقش آفرینی و Looting که به سرعت توانست میلیون ها بازیباز در سرتاسر جهان را به خود جذب کند. گان پلی فوق العاده بازی در کنار آوازه بانجی به عنوان سازنده پیشین Halo, محبوبیت فوق العاده ای برای Destiny به ارمغان آورد به طوری که یکسال پس از عرضه، Destiny به بیش از ۱۵ میلیون مخاطب دست یافت که عدد فوق العاده ای محسوب می شود. یکی از نکات قابل توجه در مورد این عنوان این بود که ناشر بازی شرکت Activision بود و عموما این ناشر بزرگ به عرضه بسته های الحاقی متعدد و نسبتا گران قیمت برای عناوین مختلف خود مشهور است. پس دیری نپایید که شاهد بسته های الحاقی مختلفی برای Destiny بودیم که یکی از آنها، یعنی Taken King جایگاه هشتم این لیست را از آن خود کرده است. یک بسته الحاقی نسبتا پر و پیمان و کامل که علاوه بر محتوای جدید داستانی، شامل سلاح ها، قابلیت ها و موارد شخصی سازی جدید متعددی بود.

بخش داستانی Taken King, که حول محور Oryx و تلاش او برای گرفتن انتقام شکست پسرش روایت می شود، از دید بسیاری از منتقدان حلقه مفقوده داستانی نسخه اصلی به شمار می رفت. در واقع هر چیزی که بخش داستانی نسخه اصلی به آن نیاز داشت و در خود نمی دید، در Taken King به چشم می خورد. از طرف دیگر نقشه های جدید، سلاح های جدید و محتویات مختلف دیگر این بسته الحاقی نیز برای مخاطبان بسیار  جذاب و وسوسه انگیز بودند‌. بسته الحاقی Taken King چه از لحاظ کمیت، و چه از لحاظ کیفیت آن قدر فوق العاده عمل کرد که رکورد بیشترین خرید بسته الحاقی در فروشگاه سونی در تاریخ را نیز شکست. دست آوردی که بسیار قابل توجه و ارزشمند است و به خوبی جایگاه این بسته الحاقی در این لیست را بار دیگر مشخص می سازد.

۷-The Last of Us: Left behind

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

آخرین ما… عنوانی تکرار نشدنی در تاریخ بازی های ویدئویی. عنوانی که بار دیگر ثابت کرد که بلاشک گیم، لایق لقب هنر هشتم است. The Last of Us یک عنوان کامل بود‌ که در تمامی زمینه ها، عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته بود. این شاهکار ناتی داگ دیگر نیازی به تعریف و تمجید من ندارد چون قطعا اگر این بازی را تجربه کرده باشید به فوق العاده بودن آن پی برده اید. باید اذعان کرد ناتی داگ با عرضه این عنوان یک بازی فوق العاده سینمایی، اما با گیم پلی بسیار کامل و جذاب را ارائه کرد که معجونی از بهترین ویژگی های ممکن موجود بود. The Last of Us یک نمونه کامل از یک عنوان کاملا موفق بود‌. امتیازات فوق العاده، بیش از ۲۴۰ جایزه GOTY و چیزی بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش. اما این پایان موفقیت های این عنوان نبود بلکه شاهد عرضه یک بسته الحاقی کوتاه، اما با کیفیت برای این عنوان بودیم. بسته الحاقی که از یک طرف تلاش های الی برای نجات جان Joel و از طرف دیگر برخی اتفاقات گذشته زندگی الی همراه با دوست نزدیکش را در قالب آن شاهد بودیم و تجربه کردیم.

بسته الحاقی Left behind بیشتر بر روی بعد احساسی و داستانی دنیای The Last of Us تمرکز داشت و فقط در کل شاهد دو سه سکانس مبارزه ای کلی و کوتاه بودیم که آن هم بیشتر برای خالی نبودن عریضه بود‌. اما از لحاظ داستاتی Neil Druckman به زیبایی هر چه تمام تر گذشته الی و اتفاق مهم زندگی او را به تصویر کشید. ارتباط او با دوستش Riley, و کشمکش های مختلف شخصی او و اتفاقاتی که وقایع The Last of Us زا کلید زدند. اگر کسی آخرین ما را به اتمام رسانده باشد، تجربه بسته الحاقی Left behind نیز کاملا بر او واجب است. چون به راحتی می توان گفت Left behind یک تجربه تکمیلی فوق العاده برای عنوان The Last of Us به شمار می رود.

۶-Witcher 3: Heart of Stone

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

 

عنوان Witcher 3:The Wild Hunt، نمونه بارز یک نقش آفرینی کامل و همه چی تمام بود‌. از داستان گرفته تا شخصیت پردازی و Plot Twist ها، تا گیم پلی، مبارزات و تنوع Side Quest ها ویچر سه یک شاهکار تمام عیار بود. عنوانی که پس از تجربه آن بلاشک تا مدتی حس خلأ را حس خواهید کرد زیرا که هیچ عنوانی نمی تواند حس و تجربه نزدیکی را به شما منتقل سازد. ماجراجویی در باتلاق ها، جنگل ها و شهرهای Novigrad یک تجربه تکرار نشدنی و بی نظیر برای عاشقان سری Witcher به شمار می آید. اگر بخواهم به تمجید این بازی ادامه احتمالا فقط ده ها هزار کلمه باید در وصف بزرگی و عظمت این شاهکار تکرار نشدنی بنویسم. اما در رتبه ششم این لیست، به سراغ اولین بسته الحاقی این عنوان فوق العاده رفته ایم‌. بستع الحاقی Heart of Stone. بسته الحاقی که دارای یکی از عجیب ترین، جذاب ترین و در عین حال تاثیرگذارترین داستان های یک بازی ویدئویی در تاریخ به شمار می رود. داستان مردی با قلبی از جنس سنگ که با وجود عدم احساس، به نوعی به دنبال رستگاری و آرامش می گردد و گرالت نیز در مسیر رستگاری او نقش اصلی را ایفا می کند‌.

بسته الحاقی Heart of Stone نمونه کامل یک بسته الحاقی فوق العاده برای یک عنوان فوق العاده است. درست است که این بسته الحاقی مکان یا نقشه جدیدی به بازی اضافه نمی کند، اما شاهد یکسری مراحل اصلی با طراحی و نگارش فوق العاده، در کنار تعدادی Side Quest بسیار جذاب هستیم که روی هم رفته پکیج فوق العاده ای را برای علاقه مندان به دنیای ویچر تشکیل داده اند. در کنار محتویات داستانی شاهد اضافه شدن Rune به بخش شخصی سازی سلاح ها نیز بودیم که هر چند تغییر مناسبی به نظر می رسد، اما شاید به نوعی عمق و پیچیدگی کافی را دارا نیست. در هر صورت باید به راحتی گفت جایگاه فعلی کاملا در شأن این بسته الحاقی فوق العاده است.

۵-Monster Hunter:World Iceborne

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

عنوان Monster Hunter: World، یک نقش آفرینی خاص و سرگرم کننده بود که پس از عرضه، به لطف استقبال بی نظیر مخاطبان، به پرفروشترین بازی تاریخ کمپانی Capcom تبدیل شد و نام خود را تا ابد برای Capcom جاودانه کرد. شکار هیولاها ها، با استفاده از طیف وسیع سلاح ها چه به صورت تک نفره و چه به صورت Co-op, ظاهرا بسیار به مذاق هواداران خوش آمده است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که دقیقا عنوان Monster Hunter World از لحاظ تنوع دایناسورها و هیولاها، تنوع سلاح ها، چالش گیم پلی و موارد دیگر توانست به یک حد خوبی خود را برساند و دلایل نمرات بالای بازی نیز همین مورد بود. اما کار Capcom با پرفروشترین بازی تاریخ خود تمام نشده و شاهد بسته الحاقی Iceborne برای این عنوان بودیم.

اما بسته الحاقی Iceborne…در ابتدا برای تجربه این بسته الحاقی بازیبازان می بایست تمامی مراحل داستاتی بازی اصلی را به اتمام رسانده، و به رنک ۱۶ هانتر نیز رسیده باشند. این بسته الحاقی ماجراجویی بازیبازان را در منطقه جدید برفی به اسم Hoarfrost Reach دنبال می کند‌. این منطقه بزرگ ترین ناحیه در کل بازی از لحاظ وسعت بوده، و شاهد تعداد قابل توجهی مأموریت شکار جدید هستیم‌. همچنین شاهد Master Rank نیز هستیم که یک سطح سختی جدید است که قدرت و مقاومت هیولاهارا تا حد زیادی افزایش می دهد. در واقع Iceborne یک پکیج کامل محتوا شامل منطقه جدید، مراحل جدید، سلاح های نو و سطح سختی جدید است که به لطف کامل بودن کیفیت و محتوا، توانست رتبه‌ پنجم این لیست را از آن خودش کند‌.

۴-Horizen Zero Dawn frozen wilds

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

و اما رتبه چهارم این لیست به بسته الحاقی عنوان تحسین شده گوریلا گیمز، یعنی Frozen Wildsاختصاص دارد. عنوانی پسا آخرالزمانی که به لطف نوآوری‌های مختلف در بخش گیم پلی، و گرافیک هنری خارق العاده خود، در زمان عرضه توانست به خوبی توجهات را به خود معطوف سازد. متای بالای ۸۸ بازی و فروش بیش از هشت میلیون نسخه ای بازی هر کدام بر این ادعا صحه می گذارند که Horizon zero Dawn یک عنوان کاملا موفق از حیث تجاری و امتیازی بوده است. ماجراجویی های Aloy  در دنیایی که اکنون در تسخیر ربات ها هستند، یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین تجربه های پسا آخرالزمانی تاریخ به شمار می آید. در واقع از حیث فضاسازی و اتمسفر نیز با یک عنوان فوق العاده خاص طرف بودیم که به شکلی فوق العاده آخرالزمان رباتیک را به تصویر کشید. اما ماجراجویی ها و حوادث گوناگون برای Aloy به خود داستات بازی ختم نشد و شاهد انتشار بسته الحاقی به نام Frozen Wilds بزای این بازی تحسین شده بودیم.

در طی این بسته الحاقی، Aloy به قبیله Banuk در شمال سفر کرده، و پای به منطقه جدیدی می گذارد. منطقه ی پوشیده از برف با حضور حیوانات جدید، ربات های جدید و خطرات جدید. در این بسته الحاقی Aloy به قبیله Banuk در مقابله و از پای درآوردن ربات ها کمک کرده، و به دنبال منشأ ساخت و تکثیر ربات ها می رود. در کتار مراحل اصلی نیز شاهد یکسری مراحل فرعی و جانبی نیز بودیم که انجام این مراحل خود پاداش های گوناگون در پی داشت‌. همچنین شاهد حضور یکی دو سلاح جدید و همچنین ورژن ارتقاء یافته کمان ها و برخی لباس های موجود در این نسخه بودیم و البته برخی از سخت ترین دشمنان کل بازی مانند Fireclaw در این بسته الحاقی به چشم می خوردند. در واقع باید اشاره کرد که Frozen Wilds یک بسته الحاقی با کیفیت خیلی خوب و محتویات راضی کننده بود که توانست به شکل بسیار مناسبی ماجراجویی های Aloy را ادامه دهد و کاملا لیاقت کسب رتبه چهارم این لیست را نیز داراست…

۳-Dark Souls 2: Lost Crowns

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

و اما رسیدیم به رتبه های سوم تا اول لیست. جایی که رقابت فوق العاده سخت و نزدیک بود. در جایگاه سوم برترین بسته های الحاقی نسل هشتم، بسته الحاقی Lost Crown عنوان Dark souls 2 قرار دارد. عنوان Dark souls در کل از آن باید به عنوان عجیب ترین نسخه سری یاد کنیم. در این نسخه میازاکی به عنوان کارگردان حضور نداشت و فقط نقش تهیه کنندگی را بر عهده داشت. نظرات در مورد کیفیت خروجی این نسخه نیز بسیار ضد و نقیض اند. برخی نسخه دوم دارم سولز را از حیث طراحی مراحل، باس فایت ها و داستان بهترین نسخه سری می دادند و برخی نیز عقیده ای کاملا بر خلاف این نظر دارند. اما با وجود این حواشی در یک موضوع اتفاق نظر کلی وجود دارد. بسته های الحاقی دارک سولز ۲ همگی بسیار با کیفیت بوده و از لحاظ چالش و سختی با اختلاف از خود عنوان اصلی سخت تر و چالش برانگیزتر هستند. بسته الحاقی Loat Crown, که خود در واقع متشکل از سه بسته الحاقی کوچک تر از را باید سرسبد بسته های الحاقی سه گانه سولز در نظر گرفت و از این DLC بلاشک باید به عنوان یکی از برترین بسته های الحاقی تاریخ نام برد.

,بسته الحاقی Lost Crowns همانطور که پیش تر گفتم خود متشکل از سه بسته الحاقی کوچک تر است. Crown of the Iron King, Crown of the Sunken King و Crown of Ivory King که هر کدام از بسته های الحاقی کوچک تر دارای باس فایت ها، دشمنان، سلاح ها و آیتم های به خصوص خود هستند. از لحاظ سختی و چالش هم بازیبازان بیشترین سختی و مشقت را در مواجه با دشمنان و باس فایت های DLC  تجربه خواهند کرد. جالب است بدانید در اختیار داشتن این بسته الحاقی یک پایان اضافه در داستان اصلی را نیز برای شما فعال خواهد ساخت. از حیث نمرات و بازخورد مخاطبان نیز این بسته الحاقی سه گانه عملکرد بسیار خوبی داشت و اکثرا نقد ها و نظرات خوبی خصوصا در مورد محتویات اضافه، باس فایت ها جدید و پازل های مختلف دریافت کرد و از طرف دیگر نقدهایی به طراحی مراحل Lost Crowns نیز وارد بود. در کل بدون هیچ شکی باید به این نکته اشاره کرد که Lost Crowns, یکی از برترین بسته های الحاقی نسل هشتم و یکی از برجسته ترین بسته های الحاقی در تاریخ به شمار می آید.

۲-Bloodborne Old Hunter

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

و اما رتبه دوم این لیست به بسته الحاقی شاهکار میازاکی، یعنی Old Hunter عنوان Bloodborne اختصاص دارد. بلادبورن از دید بسیاری از مخاطبان آثار میازاکی، کامل ترین و جذاب ترین بازی فرام سافتور به شمار می رفت که به لطف اتمسفر سیاه، تلخ و بی نظیر خود، گیم پلی جذاب وابسته بر Doging و صدالبته داستانی مرموز، جذاب و فوق العاده، توانست متای بالای ۹۲ را کسب کرده و تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. نکته بسیار عجیبی در مورد فضاسازی دنیای Yharnam وجود داشت. از طرفی قدم زدن و حضور در این دنیا حس ترس و اضطراب را به مخاطبان منتقل می ساخت و از طرف دیگر آدم علاقه شدیدی پیدا می کرد که زمان هر چه بیشتری را در این دنیا سپری کند. جالب است با وجود شباهت عای متعدد و قایل توجه در بخش های مختلف به سری سولز، Bloodborne از حیث گیم پلی کاملا فرمول و شرایط خاص خود را داراست. اگر تنها ساعتی هم این عنوان را تجربه کرده اید، آن وقت با گیم پلی فوق العاده بازی آشنایی خواهید داشت.

اما بسته الحاقی Old Hunter نه تنها به فرمول موفق فضاسازی فوق العاده نسخه اصلی دست یافت، بلکه از حهاتی شاهد عنوانی تاریک تر و سنگین تر نسبت به نسخه اصلی بودیم‌. از لحاظ درجه سختی نیز دشمنان معمولی و نیمی از باس فایت ها، فوق العاده سخت و چالش برانگیز هستند تا جایی که سه تن از سخت ترین باس فایت های کل تاریخ عناوین میازاکی، در همین بسته الحاقی به چشم می خورند‌. Orphan of Kos, Ludwig The Accursed و Lawrence The First Vicar. این سه باس فایت فوق العاده سخت و چالش برانگیز بودند و جان مخاطبان را به لب می رسانند. در کنار این محتویات جدید، این بسته الحاقی تعدادی سلاح، لباس و آیتم های جدید مختص به خود را نیز داراست که بعضی از آنها فوق العاده کارآمد خواهند بود. بدون هیچ شک و سوالی، باید از بسته الحاقی Old Hunter عنوان بلادبورن به عنوان یکی از برترین بسته های الحاقی تاریخ گیم نام برد که هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت فوق العاده عمل کرده است.

۱-Witcher 3: Blood and Wine

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

و اما رتبه اول لیست و برترین بسته الحاقی نسل هشتم متعلق به DLC شاهکار Blood and Wine عنوان تحسین شده Witcher 3 می باشد. ویچر سه، با کسب بیش از ۲۵۰ عنوان بازی سال، بالاتر از شاهکارهایی چون The Last of Us, لقب پرافتخارترین عنوان تاریخ بازی های ویدئویی را یدک می کشد. بسته الحاقی Blood and Wine در قالب آخرین ماجراجویی گرالت، او را به منطقه ای جدید و اشرافی به نان Toussaint برده و دنیایی محتویات جدید را به مخاطبان عرضه می دارد. تعدادی Witcher Contract جدید، تعدادی قابل توجه Side Quests, تعداد بالایی Points of Interest و هم‌چنین یک خط داستاتی جذاب با باس فایت های مختلف و کش و قوس های فراوان، از جمله محتویات این نسخه به شمار می آیند. این بسته الحاقی را باید به نوعی سخت ترین و متفاوت ترین ماجراجویی و قرارداد گرالت نیز در نظر گرفت که در طی اتفاقات مختلف گرالت با حوادث و خطرات بیشماری دست و پنجه نرم می کند.

بسته الحاقی Blood and Wine را باید نمونه عالی یک بسته الحاقی شاهکار دانست. جایی که بازی هم از لحاظ کمیت، و هم از لحاظ کیفیت فوق العاده عمل کرده است و شاهد مراحل و Quests های پرتعداد و جذابی هستیم. از حیث طراحی هنری نیز شهر Toussaint کاملا با تمامی مناطق دیگر دنیای ویچر تفاوت داشته و کاملا حس و حال و شرایط متفاوتی را داراست. هر چقدر بیشتر به بررسی Blood and Wine بپردازید، بیشتر به عمق شاهکار بودن این بسته الحاقی پی خواهید برد. ناسلامتی این بسته الحاقی متای ۹۲ را کسب کرده است‌!!! در پایان باید بگویم شاید رده بندی به شکل های دیگری نیز می توانست انجام شود، اما باز رتبه اول این لیست حق و شایسته بسته الحاقی Blood and Wine است‌. شاهکاری تکرار نشدنی…

Alireza

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا
تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تجربه الحاقی، سرگرمی در وقت های اضافه! | برترین بسته های الحاقی(DLC) نسل هشتم - گیمفا