وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا

وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington

امیر هادی پور
۰۹:۴۹ ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا

انتظار تا عرضه شدن بازی ACIV آن هم تا سال ۲۰۱۴ بسیار برای طرفداران این سری رنج آور است. ولی نگران نباشید سازندگان استدیوی یوبی سافت مونترال کانادا قصد قصد دارند شما را با داستانی جدید از کانر آشنا کنند که در قالب سه DLC عرضه خواهد شد. در این مقاله سعی کرده‌ایم به نقد تغییرات جدید اعمال شده در بازی در قالب این DLC بپردازیم.

نام بازی: Assassin’s Creed III:The Tyranny of king Washington

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

سبک:Action-Adventure

پلتفرم: X360|PS3|PC|WiiU

رده بندی سنی ESRB: بالای ۱۸ سال

باکس آرت بازی:

باکس آرت dlc

باکس آرت DLC

==========================================

مقدمه:
چندی پیش بود که خبر دار شدیم کمپانی فرانسوی یوبیسافت رسما عرضه شدن AC IV را برای سال ۲۰۱۴ تایید کرد. مسلما اکثر گیمر ها از این اتفاق خوشحال شدند و شروع کردند به لحظه شماری برای بازی کردن این عنوان جدید. اما یک سال و نیم انتظار آن هم برای یک گیمر و یک بازیباز خیلی سخت و عذاب‌آور است! معمولا سازندگان در اینطور موارد اقدام به انتشار بسته هایی قابل دانلود به نام DLC را می‌کنند تا حداقل برای چند روز بازیباز را سرگرم کنند تا همچنان به بازی کردن عنوان بعدی امیدوار شود. مسلما انتشار چند تریلر با اینکه عطش بازیباز را بیشتر می‌کند اما هرگز مانند چند مرحله‌ی اضافی و امکانات اضافه او را منتظر نگه نمی‌دارد. البته این تنها فایده‌ی انتشار DLC نمی‌باشد. بیشتر ابهامات داستان بازی های AC در این DLCها برطرف شده اند و گاهی اوقات بازیسازان شما را بیشتر با چند شخصیت معروف تاریخی آشنا می‌کنند.
بازی‌های این سری DLCهای بسیاری را به خود دیده اند؛ که در این بین DLC بازی Assassin’s Creed Brotherhood به نام Da Vinci Disappearance و DLC بازی Assassin’s Creed Revelations به نام The lost Archive شاخص ترین‌ها بودند. بگذارید شما را بیشتر با جو این DLCهای یوبیسافت آشنا کنم. در DLC نام برده شده برای بازی Brotherhood هرچند گیم‌پلی ای کوتاه تر نسبت به بازی داشت ولی بازیسازان به خوبی همان المان های اصلی را حفظ نمودند و ما بیشتر با لئوناردو داوینچی -که دوست خانوادگی خاندان Auditore بود- آشنا شدیم؛ با فراز و نشیب هایش. اینبار شاهد آن بودیم که چگونه وی که از شدت فقر در اواخر عمر محتاج تکه نانی بود چطور به اسلحه ساز شماره‌ی یک خاندان بورجیا که دشمن اصلی اتزیو بودند ملحق شد. ماشین پرنده‌ای که مواد منفجره را پرتاب می‌کرد و حتی وسیله‌ای که به تانک لئوناردو معروف است که دقیقا مربوط به همین دنیا می‌شد در بازی خودنمایی می‌کردند.
در DLC نام برده برای Assassin’s Creed Revelations شاهد آن بودیم که دزموند مایلز با اسرار لوسی که او را در انتهای بازی AC:Brotherhood کشته بود آشنا شد و Subject 16 را ملاقات کرد و از اهداف شومی تمپلار ها که لوسی هم یکی از آنان بود آشنا شدیم. این بازی بیشتر کنترل دزموند را به دست می‌گرفتیم و بیشتر سازندگان قصد داشتند ابهاماتی که از نسخه های قبل در ذهن ما بود را برطرف کنند نوع جدیدی از بخش پلتفرمر در این بازی نمایش داده شد. به طور کلی این DLC یکی از بهترین DLCهایی بود که برای بازی‌ها منتشر گشته بود.
این دی ال سی در سه قسمت به نام های The Infamy, The Betrayal و The Deception عرضه خواهد شد که این دی ال سی که به نقد آن میپردازیم تنها یکی از آنان است. ابتدا لازم می‌دانم به دلیل کوتاه بودن این نقد از شما عذر خواهی کنم و دلیل این کوتاهی هم شباهت حداقل نیمه ای از بازی اصلی با این DLC (گرافیک و صدا گذاری و…) می‌باشد. و با خرید این DLC در بخش Single Player و Multi Player شاهد نقشه ها و کرکتر های جدید خواهید بود که بسیار خوب روی آنها کار شده است.

the tyranny of king washington dlc

The Tyranny of King Washington DLC

داستان:
با داستانی به مراتب پیچیده تر و عجیب تری رو به رو هستید. حال و هوای بازی چیزی بین واقعیت و دنیای مجازی است. به نوعی داستان بازی را به شکلی دیگر شاهد هستید. از اتفاقات جالبی که با آن رو به رو می‌شوید می‌توان به شخصیت منفی شدن جرج واشنگتن و اینکه کانر پیش از پیوستن به گروه اساسین ها چنین بدن آماده‌ای دارد و جالب تر آنکه با مادر خود زندگی می‌کند، اشاره کرد. جرج واشنگتن بعد از پیروزی در انقلاب امریکا و بیرون راندن استعمارگران انگلیسی از خاک کشورش، خود را در مقامی والا و در مقام پادشاهی می‌بیند. مسلما اگر از دسته افرادی باشید که علاقه به مطالعه‌ی تاریخ به خصوص تاریخ کشورهای دیگر از اینکه جرج واشنگتن معروف به این حال درآمده و به دشمن اصلی کانر مبدل شده تعجب کرده‌اید! به گفته‌ی سازندگان؛ جرج واشنگتن، در این بازی به هیچ وجه از روی نمونه‌ی واقعی او در این برهه‌ی زمانی ساخته نشده و کسی که از واقعیت او اطلاعی ندارد نباید از زود در اینباره قضاوت کند. به نوعی در این بازی سازندگان به شدت جنگ‌های بین دولت جرج واشنگتن و بومیان و سرخ پوستان امریکا اضافه کرده‌اند و تخیل نویسنده هم خیلی در این زمینه ها به آنها کمک کرده و جرج واشنگتنی که بازی بازان در نسخه اصلی بازی تمام تلاش خود را می‌کردند تا به او در راه آزاد سازی کشورش کمک کنند به یکباره به منفور ترین شخصیت ممکن تبدیل گردد! مبارزات و جنگهای بسیار امریکایی ها با بومیان آن کشور دیگر بر کسی پوشیده نیست اما به نظر نمی‌رسد که پادشاه یک کشور خود شخصا در این مبارزات شرکت کند!

بدون شرح

بدون شرح!

همانطور که گفتیم عجایب در داستان این DLC کم نیست. اگر بازی اصلی یعنی Assassin’s Creed III را امتحان کرده باشید، حتما از این مسئله با خبرید که مادر کانر وقتی کانر کودکی بیش نبود به دست انگلیسی ها و تمپلار ها به قتل رسیده بود و یکی از اهداف کانر در این بازی گرفتن انتقام از انگلیسی ها و تمپلار ها بود، اما در این عنوان همانطور که اشاره کردیم حظور مادر کانر در کنار او و در دنیای مادی کمی عجیب به نظر می‌رسد! در داستان این بازی بیشتر سعی شده که Rebootی کوتاه از زندگی کانر را در دل هفت تا ده ساعت گیم پلی در اختیار بازیبازان قرار دهد. سازندگان درباره ی این اقدام خود به صراحت اعلام کرده بودند که داستان بازی اصلی به هیچ وجه پاسخ گوی نیاز آنها برای تزریق گیم پلی ای جذاب تر را به بازی نمی‌داد، بنابراین داستان بازی اصلی را به کنار گذاشتند و شروع کردند به ساخت و نوشتن داستانی جدید مطابق با نیاز هایشان. تا حدی هم می‌توان دلیل آنها را منطقی دانست؛ زیرا مسلما کسی که ۴۰ ساعت بازی را به طور کامل بازی کرده باشد، در این بازی با گیم‌پلی ای تکراری رو به رو خواهد شد که مسلما باعث خواهد شد بیش از پیش بازیبازان و منتقدان راجب این بازی اعتراض کنند.
همانطور که گفتیم داستان از جایی شروع می‌شود که واشنگتن به مقام پادشاهی رسیده است و اینبار هم شیرینی قدرت و تسلط بر تمامی کشور است که او را از راهی که در آن قدم گذاشته بود منحرف می‌کند و راه بیراهه را پیش می‌گیرد. اینبار عجیب ترین جسم ممکن در این سری یعنی همان Apple of Eden می‌باشد که او را از مسیرش منحرف نموده است. اگر از طرفداران سری باشید از قدرتی که این سیب در اختیارتان قرار می‌دهد با خبر هستید. در این بازی شما فردی هستید که باید به کانر در حل کردن معما های زیادی در بازی کمک کنید و او را رهبری کنید. برای اینکار قابلیت های بیشتری نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در آینده به این قابلیت های اضافه شده که بسیار هم جذاب هستند اشاراتی خواهم کرد. کانر دیگر یک اساسین نیست و تنها برخی از سلاح ها و نام بازی را از این فرقه حفظ کرده است.

بله مادر کانر هنوز زنده است

بله، مادر کانر هنوز زنده است!

سازندگان درباره‌ی ابهاماتی از زندگی کانر کنوی (Connor Kenway) اساسین ۳ که در این DLC در ذهن بازیباز ایجاد خواهد کرد گفته‌اند که اگر بازیبازی تمام سه قسمت این DLC را تجربه کند این ابهامات از بین خواهد رفت. تجربه‌ی زندگی کانر کنوی که بهتر است او را Ratonhnhaké:ton صدا کنیم، آن هم در ابعادی جدید و داستانی جدید و متفاوت از داستان نسخه اصلی بازی می‌تواند سرگرمی خوبی تا زمان عرضه‌ی Assassin’s Creed IV که در سال ۲۰۱۴ عرضه می‌شود، باشد.

گیم‌پلی:
مسلما نباید انتظار یک گیم‌پلی جدید را در قالب یک DLC که محتوای قابل دانلودی بیش نیست و بدون بازی اصلی هیچ است، داشته باشید! باز هم همان گیم‌پلی همیشگی که جذابیتش با وجود تکراری شدنش هنوز هر بازیبازی را به سمت خود می‌کشاند و بیشتر طرفداران را راضی نگه داشته است، را در این DLC تجربه خواهیم کرد. عبور از موانع و درگیری هایی گاها بزرگ با سربازان دشمن -که اینبار امریکایی هستند نه انگلیسی- و شکار حیوانات برای بدست آوردن پول و زنده ماندن و به طور کلی تمام ویژگی های بازی اصلی در این عنوان جزء المان های اصلی گیم‌پلی می‌باشند. البته سازندگان خلاقیت هایی هرچند عجیب ولی جالب و جذاب را به بازی اضافه کرده‌اند. قابلیت هایی مثل نامرئی شدن Ratonhnhaké:ton (!) و اساسین شدن یک دسته گرگ (!) از این قابلیت ها می‌باشد.
بله، دسته‌ای از گرگ های خشمگین اینبار تحت فرمان شما هستند و این شمایید که در درگیری هایتان تنها با یک اشاره کوچک تمام گرگ ها را خبر می‌کنید و با قدرتی دو چندان سربازان را یکی پس از دیگری بر زمین می‌اندازید و نکته‌ی جالب در این باره آن است که سربازان پس از دیدن گرگ ها در طول مبارزه نسبت به پیش از دیدن آنها، با ترس و لرز با شما مبارزه می‌کنند و این قدرت تخیل و تفکر بازیسازان را می‌رساند. خوشبختانه سازندگان استدیوی یوبیسافت مونترال کانادا (Ubisoft Montreal) با این قابلیت به خوبی آشنا هستند و مانند آن را در عنوان Far Cry 3 و به طور مختصرتر در ACIII دیدیم.

جهنمی برای سربازان را با فراخوانی گرگهایتان به وجود آورید

جهنمی برای سربازان را با فراخوانی گرگهایتان به وجود آورید!

اینبار شاهد آن هستیم که کانر این قابلیت را داراست که از دید ناپدید شود و شما در این حالت -که در این حالت شاهد آن هستیم که دوربین به بازیباز نزدیک تر می‌شود و حالت تصویر بازی تغییری محسوس پیدا می‌کند تا شرایط برای بازیباز مشخص شود- می‌توانید بدون آن که توسط دشمنان و سربازان دشمن دیده شوید به میان آنها و منطقه‌ای که تحت مراقبت های شدیدی است به راحتی نفوذ کرده و با نقشه‌ای حساب شده هدف مورد نظر خود را از پای در بیاورید و ماموریت محوله را انجام دهید. اگر اخبار این DLC را از سایت گیمفا دنبال کرده باشید حتما به مصاحبه‌ی آقای این DLC برخوردها ید که درباره‌ی این قدرت کانر می‌گوید: « ما در این مورد ، کمی هم از Animus کمک گرفتیم و کمی هم از عقاید بومیان آمریکا ! آنها نگاه ویژه ای به آسمان و رنگ سفید و توانایی های حیوانات داشتند . این کار را برای ما راحت کرد تا بتوانیم این توانایی خارق العاده را به کانر بیفزاییم.»
این دو قدرت یعنی تحت رهبری بودن دسته‌ای از گرگ ها (Alpha of the Pack) و نامرئی شدن یا به اصطلاح سازندگان قدرت گرگ (Power of the Wolf) تنها ویژگی های اضافه شده با بازی نیست. در مجموع ۵ ویژگی جدید به کانر اضافه شده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
قدرت خرس Power of the Bear یکی از این قدرت ها می‌باشد. دلیل نامگذاری این قدرت به عنوان قدرت خرس، به این دلیل است که کانر در این DLC با توجه به این‌که از بچگی در کنار مادرش و در قبیله‌ای سرخپوستی که همیشه تحت آزار و اذیت بوده و است، زندگی کرده و شرایط زندگی در این قبیله به گونه‌ای بر کانر فشار وارد کرده که کانر همیشه به آمادگی برای دفع خطر ایجاب شده بود و این امر همانطور که از ظاهر کانر که با بدنی به مراتب آماده‌تر و نیرومندتر در این DLC حظور دارد، باعث گشته که استقامت و پایداری خرس را داشته باشد و به این راحتی از دشمنان ضرباتی که زندگی او را تهدید کند دریافت نکند. در عین حال ضرباتی به مراتب قدرتمند تر را از وی شاهد هستیم و گاهی اوقات با یک ضربه کوچک سربازان جان خود را از دست می‌دهند.

نامرئی شوید

نامرئی شوید!

قدرت بعدی اضافه شده قدرت عقاب (Power of the Eagle) می‌باشد. با استفاده از این قدرت کانر این قابلیت را دارد که با سرعت و دقت و چالاکی بیشتری مقابل دشمنان ظاهر شود و خیلی سریع تر آنها را بکشد. همچنین شاهد آن هستیم که کانر در هنگام مبارزات و اجرای فنون ضد حمله سریع تر عمل می‌کند و دشمنانش را سریع تر از پای در می‌آورد.
و قدرت پنجم و آخرین قدرت اضافه شده به صورت نقاشی هایی بومی و سرخپوستی بر روی صورت Ratonhnhaké:ton است که نوعی سمبل قدرت و شجاعت است و در این DLC قدرت و شجاعت کانر را دو برابر می‌کند و همچنین راه مناسبی است برای برقراری رابطه‌ای بهتر با بازیباز.
خوشبختانه با اصلاحاتی که در این DLC و Patch مورد نیاز این DLC قرار داده شده، شاهد باگهای کمتری هستیم و سرعت فریم اغلب اوقات در سطح قابل قبولی قرار دارد و کمتر دچار افت می‌شود. البته اگر بازی‌های پیشین را تجربه کرده باشید این مشکلات بازی تبدیل به اتفاقی تکراری گشته و زیاد شما را آزار نمی‌دهد.

تقریبا در گیم پلی بازی شاهد تغییرات عمده ای نیستیم

تقریبا در گیم پلی بازی شاهد تغییرات عمده ای نیستیم

صداگذاری:
مسلما صداگذاری کانر و بقیه‌ی شخصیت های اصلی بازی برعهده‌ی همان دوبلور های بازی اصلی می‌باشد و برای بخش موسیقی این بازی سازندگان کوتاهی نکردند و برای درک حال و هوای بومی و به دور از عضو گروه اساسین بودن کانر چند ترک (Track) به موسیقی بازی اضافه کرده اند که با حال و هوای جدید بازی همخوانی دارد و به زیبایی هر چه تمام تر اجرا شده است. برای مثال هنگامی که از دید دشمنان ناپدید هستید متناسب با منطقه‌ای که در آن هستید و متناسب با نوع انجام دادن ماموریت موسیقی زیبایی را می‌شنوید و هنگامی که با سرعت پیش می‌روید و چندین دشمن را یکی پس از دیگری و سریع از پای در می‌آورید، موسیقی‌ای سریع و هیجان انگیز را می‌شنوید که بسیار زیباست و به خوبی بازیباز را با شرایطی که در آن قرار دارد آشنا می‌کند.

gaming assassins creed 3 tyranny of king washington screenshot 9

گرافیک:
قبیله‌ای پر از سرخپوست را تصور کنید که بهترین صورت ممکن شبیه سازی شده. گرگ هایی که در برف و در اطراف قبلیله گشت می‌زنند. این تمام بخش های اضافه شده به بازی است. مسلما نباید از سازندگان انتظار جادو را داشت که بتوانند گرافیک بازی را ارتقا دهند و در قالب این DLC عرضه کنند. با توجه به برهه ای که بازی در طول آن اتفاق می‌افتد، سازندگان بافت های جدید و مربوط به قبایل سرخپوستی را به بازی اضافه کردند؛ زیرا این قبایل یکی از اصلی ترین لوکیشن های بازی است و هدف بیشتر حملات جرج واشنگتن همین قبایل بومی نشین می‌باشد.

=========================================

 assassin's Creed III the tyranny of king washington

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا
وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

وسوسه های قدرت|نقد و بررسی AC3: The tyranny of king Washington - گیمفا