احمق و احمقتر! | احمقانهترین کارهایی که شخصیتهای بازی انجام میدهند
واقعا شگفتانگیز و جالب به نظر میرسد که طی چند سال اخیر، تعداد شخصیتهای فرعی یا همان NPCهای بازیهای ویدئویی به شدت افزایش پیدا کردهاند. این شخصیتها که قابل بازی کردن با آنها را ندارید، ممکن است تنها در گوشهای از تصویر به کار خود برسند یا در دنیای بازی شما پرسه بزنند. در این مقاله قصد داریم به ۱۵ تا از احمقانهترین کارهای NPCهای بازیهای مختلف پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
خانههای بدون قفل
چه بازی Assassin’s Creed Odyssey باشد یا The Legend of Zelda: A Link to the Past. بهطور کلی NPCهای زیادی وجود دارند که زیاد کاری به کار شخصیت اصلی بازی ندارند. باید به این موضوع اشاره کرد که در حول این محور، آنها معمولا کاری به کار ورود شما به آشپزخانهی خود ندارند. شما در بازی Divinity: Original Sin به بعضی از وسایل آشپزخانهی NPCها نیاز پیدا خواهید کرد و مجبور میشوید تا به صورت پنهانی به آشپزخانهی آنها ورود پیدا کنید. اول از همه باید بگوییم که صدای پای شما در این بازی به قدری زیادی است که بیشک هر کسی متوجهی آن خواهد شد. تنها تدبیر و چالشی که در پیش روی شما برای ورود به آشپزخانه وجود دارد، حرک NPCهای اطراف این محل است. اگر در موقعی حرکت کنید که آنها رو به روی شما قرار بگیرند، آنها متوجه حضور شما و ورود پنهانیتان خواهند شد. این موضوع در حالی است که صدای پای شما در بازی به شدت به گوش میخورد. البته باید بگویم که هنوز NPCهایی بسیار خوبی وجود دارند که هیچگاه از ورود شما به خانهشان ناراحت نمیشوند.
نادیده گرفتن حضور شخصیت بازی
بازی Metal Gear Solid 1 یکی از بهترین نمونهها در این موضوع است که NPCها کار زیادی به حضور شما حتی پس از لو رفتن هم ندارند و به نوعی بیخیال میشوند. حتی بازیهای حال حاضر مثل Assassin’s Creed Oddyssey، با اینکه برروی حساسیت گاردها و نگهبانان به شدت کار شده است، اگر شما را در حین کاری مشکوکانه ببینند، بعد از یک دقیقه جست و جو به کار خود باز میگردند. برای اینکه بهطور کلی وقتی ما چیزی ناواضح و نامشخص ببینیم، بعد از چند ثانیه معمولا بیخیال آن میشویم.
واکنش بیش از حد به چیزهای کوچک
در این راستا باید از بازی Grand Theft Auto 5 یاد کنیم که در بعضی از بخشها شاهد واکنش بیش از حد NPCها هستیم. زمانی که شما در ساحل بازی، NPCها را هول دهید یا ضربهی آرامی به آنها بزنید، ناگهان خواهید دید که NPCهای زیادی در آنجا نسبت به این موضوع واکنش نشان میدهند و شروع به جیغ کشیدن میکنند. پس از آن نیز شاهد حضور پلیس در آن منطقه هستیم. یا در بازی Skyrim که شما با یک شکار حتی ناخواستهی یک مرغ، با حملهی تمامی اهالی روستا مواجه خواهید شد.
به جای گذاشتن وسایل با ارزش برروی زمین
چرا واقعا یک آدم معمولی و عادی، پولهای با ارزش خود را در شیشههای مربا که شکستنی هم هستند در خانه نگهداری میکند؟ آیا از دربهای باز موجود در بازی The Legend of Zelda عجیبتر است؟ چرا در بازی Diablo 3، شخصیتهای فرعی یا همان NPCها باید طلاهای خود را در درون گلدان و اطراف آن بریزند؟ یا مثلا دلیل اینکه در بازی Ghost Recon Breakpoint که NPCها بالگردها را خارج از مقر امنیتی خود پارک میکنند چیست؟ اگر بخواهیم منطقی و عادل باشیم، بازیهای زیادی در این چند سال اخیر همچون Dark Souls و CrossCode منتشر شدند که پیدا کردن محتویات و آیتمهای باارزش را از بازیباز طلب میکردند. اما اینکه NPCها این آیتمهای با ارزش را به حال خود رها کردهاند یکی از کارهای عجیب در بازیها شناخته میشود.
مکالمههای افتضاح
واقعا یک معجزه به حساب میآید که بسیاری از NPCها میتوانند مکالمهها و بحثهای طولانی را با شخصیت اصلی داشته باشند. اما به محض اینکه شروع به صحبت با دیگر NPCهای بازی میکنند، به خصوص در بازی همچون Oblivion، اوضاع مقداری فرق میکند. وقتی به دوتا سرباز این بازی نگاه میکنید، یکی از آنها مدام میگوید: «من تو را نمیشناسم و اصلا اهمیتی نداره که بشناسم.» او به تمامی NPCهایی که به سمت او میآیند چنین جملهای را میگوید.
سریعا به شما برای انجام کارها اعتماد میکنند
«هی، من تو را دیدم و این دیوانه کننده است، اما تعدادی الماس در پشت دروازههای ما وجود دارد. پس از ما مراقبت کن.» چندبار تا به الان وارد یک روستا یا شهری شدید و ناگهان افراد زیادی به سمت شما میآیند تا کارهایی را به شما بسپارند؟ شاید بگوییم از دیدن شما بسیار خوشحال شدند اما اینکه سریعا کارهایی همچون کشتن بعضی از افراد یا جمعآوری آیتمهایی خاص را از بازیباز میخواهند اصلا قابل قبول نیست.
پریدن جلوی مسیر شلیکهای بازیباز
نه! ما بحث صحبتمان در مورد Call of Duty: Modern Warfare نیست که برخی از مبارزان در جلوی شما قرار میگیرند. ما در مورد موقعیتی صحبت میکنیم که یک NPC باید از مسیر شلیک شما کنار برود اما اقدام به چنین کاری نمیکند. در نتیچه شما میبازید. همتیمیهایی که هوش مصنوعی آنها را کنترل میکند معمولا جزو این دسته قرار میگیرند. این اتفاق در بازی Gears of War بیشتر اوقات رخ میدهد. اما باید بگوییم که بعضی از اوقات، NPCها واقعا کمک کننده خواهند بود.
مردن به دلایل طبیعی
یک اتفاقی که در بازیها رخ میدهند، رها کردن حیوانات وحشی برای مبارزه با دشمنانتان شناخته میشود. ولی وقتی که قصد دارید تا یک NPC را نجات دهید و این حیوان وحشی به آن آسیب بزند، موضوع فرق کرده و واقعا آزاردهنده است. این واقعا تقصیر آنها نیست اما اینکه از صخره به پایین بپرند یا بیوفتند دیگر تقصیر آنها است. وقتی که NPCها از اینکه در مسیر شلیکهای شما قرار بگیرند نرسی ندارند و به هیچ وجه هم آرزوی مرگ نمیکنند، بر این تصور هستند که در حال پیدا کردن راهی برای فرار از زندان مجازی خود هستند و یک مرگ شیرین آنها را نجات میدهد. جدا آقایون، در خیابانهای بازی GTA ندوید.
احیای مداوم
یکی از ایرادات اصلی بازی Wolfenstein: Youngblood در هنگام عرضه، نجات دادن یارای خود در جزیان بازی بود که سریعا و در زمان کوتاهی میمردند. این واقعا آزاردهنده است اما عناوین دیگری همچون Borderlands 3 هستند که شما تنها زمانی باید به NPCها برسید و آنها را احیای کنید که واقعا توانایی انجام کاری را ندارند. حداقل آنها نیز شما را در جریان بازی احیای میکنند و این واقعا ارزشمند است.
کمبود اطلاعات
بسیاری از اوقات در بازی Borderlands 3، پس از کشته شدن یکی از شخصیتهای اصلی یا ناپدید شدن یک زئیس بزرگ در بازی، شخصیتهایی مثل Ava و Lilith سوپرایز و شگفتزده میشدند. سپس شما سریعا به پیش آنها میرفتید و شروع به جواب دادن سوالاتی بی ارزش و ساده میکردید. چه کسی مرد؟ ما باید چیکار کنیم؟ ناراحj کننده به نظر میرسد اما در بسیاری از بازیها شاهد این موضوع هستیم.
مبارزه طلبی
قبول، شاید آن گروه از افراد خاص در بازی Skyrim متوجه نشدند که شما Alduin را به قتل رساندهاید. حداقل آنها باید قبل از اینکه شروع به مبارزه با یک فردی که از سلاحهای قدرتمند، زرههای Daedric و آیتمهای دیگر برخوردار است فکری بکنند. بعضی از NPCها برای مثال در بازی Grand Theft Auto 5 میتوانند در پاسخهای خود متفاوت باشند. برای مثال بجنگند یا فرار کنند یا غیره. وقتی که هیچگاه افراد قصد ندارند سلاحهای خود را بر زمین گذاشته و اجازهی ورود به شما بدهند، اصلا مفهوم باخت در جنگ وجود دارد؟
مبارزه در کنار شما و بیفایده بودن
وقتی که ما زیاد به این موضوع که NPCهایی در کنارمان باشند توجهی نمیکنیم، نتایج میتوانند متفاوت باشند. برای مثال، شخصیتهای Helljumpers در بازی Halo 2 افرادی هستند که در جریان بازی مفید بوده و حداقل افرادی را میکشند. برعکس شخصیتهای UNSC Marines. در همین راستا NPCهایی هستند که در بعضی از صحنهها در کنار شما قرار دارند اما بعد از مدتی فورا به کار دیگری مشغول میشوند. این موضوع در بازیهایی همچون Kingdom Hearts 2 در مبارزهی Hollow Bastion به شدت به چشم میخورد.
مسدود کردن مسیر
یکی از بدترین جرایمی که یک NPC میتواند مرتکب شود، مسدود کردن راه بازیباز شناخته میشود. بعضی از اوقات آنها تنها یک جایی ایستاده وتنها از شما میخواهند که جلو بروید. هر کاری هم میکنید آنها از جای خود تکان نمیخورند. واقعا آزاردهنده به نظر میرسد که یک NPC در محلی خاص بایستد و واکنشی از خود نشان ندهد. دقیقا مانند یک ربات.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
واکنش بیش از حد به چیزهای کوچک
” زمانی که شما در ساحل بازی NPC ، GTA ها را هول دهید یا ضربهی آرامی به آنها بزنید، ناگهان خواهید دید که NPCهای زیادی در آنجا نسبت به این موضوع واکنش نشان میدهند و شروع به جیغ کشیدن میکنند. ”
عجب رویی داری . رفتی ساحل . به قول خودت یه ضربه ی آروم هم به NPC ها زدی اون وقت توقع داری کسی اعتراض نکنه :rotfl: باز اگه ساحل نبود یه چیزی :laugh: .
جدا از شوخی
مورد ” سریعا به شما برای انجام کارها اعتماد میکنند” رو قبول ندارم .
کاشکی مثال دقیق میزدین
چون وقتی طرف به جایی رسیده که زندگیش بستگی به کشتن یه هیولا یا پیدا کردن یه آیتم داره معلومه که به هر کسی اعتماد میکنه تا کمکش کنه . چون رسیده به ته خط . و این اصلا احمقانه نیست 😐
مورد یکی مونده به آخر هم که تو همه ی بازی ها هست :rotfl:
در کل من انتظار دیگه ای از مقاله داشتم . عنوان مقاله رو که دیدم گفتم اوه ببینم چی هست . ولی از بس اینا رو تو بازیا دیدیم که یه جورایی به جای اینکه احمقانه باشه عادی شده برامون :laugh:
احمقانه یعنی یه بازی اهل بوق به نام هاف لایف بهترین بازی زندگیت باشه
😥
اللهم اشفع کل مریض. ( الهی آمین )
:rose:
@Kaladin رفاقتت با سینا و امین خراب نشه این سینا نیستا نمی دونم چرا دوستان به جعل کردن روی اوردن 😐 یه ضرب المثل داریم هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی :yes: ازار می روسونی تهش یه جا تو زندگیت سیلیشو میخوری از ما گفتن بود :yes:
سلام .
نه داداش میدونم این سینا نیست .
سینا بهترین بازی عمرش half life هست و هیچوقت همچین حرفی نمیزنه . نمیدونم این یارو کی هست یا اصلا هدفش چیه ...
احمقانه تر یعنی وجود برخی از افکار داغون و پوسیده مثل چیزی که گفتی.
عمو جون , تویی که از وسط نسل هشت گیمر شدی , تویی که زبانت در خد صفر هست و نمیتونی بری دوتا مقاله درباره half life بخونی , فقط همینقدر بدون که ۱- اگه half life نبود هیچوقت شوتر اول شخص تا حد الان پیشرفت نمیکرد۲- half life 1 بهترین و غنی ترین شوتر اول شخص تاریخه
:yes:
مقاله خلاقانه بود .. یعنی به موضوع نسبتا جدیدی اشاره کردید :yes:
مکالمههای افتضاح
مبارزه در کنار شما و بیفایده بودن
مسدود کردن مسیر
این سه تا رو من خیلی قبول دارم خیلی رو مخن
تو بازی مافیا ۱ پلیساش فقط به ما گیر می دادن انگار فقط یه نفر تو شهر هست اگه سرعت چهلت می شد ۴۲ باید وای میستادی جریمه می دادی خیلی رو اعصاب بود
کلا زیاد هست از این موارد تو بازیا
تو مافیا یک
یبار بخش آزادش یه npc عادی با ماشین به یه گانگستر زد
گانگستره یا تامسونش منو گرفت زیر گلوله :+
*با
:laugh: :laugh: :yes:
ولی بازیش ماه بود قبول داری ؟ یکی بود .. من به خوبی اون بازی تا حالا نداشتم .. هی هعی یادش بخیر تفنگ تامسون ..
آره خداییش همیشه ازش تعریف کرم
گیم پلی و گرافیک ک تو اون زمان حرف نداشت
بازی تو فصل پاییز جریان داشت ک خیلی خوشگل بود فضای بازی خارج از شهرش رو ک دیگه نگم
آهنگ هایی هم ک تو بازی میزد هنوز تو گوشمه از بس زیبا بودن
خیلی با شخصیت توماس آنجلو ارتباط بر قرار میکردم و جز تاپ فایومه تو یه کلام شخصیت پردازیا فوقالعاده بود
داستان هم ک دیگه نیاز به تعریف من ندارع از خیلی از بازی های الان هم بهتره
هنوزم منتظر ریمیک یا حداقل ریمسترشم
دوبله فارسی زیباشم بازی رو موندگارتر کرد
مقاله ی خوبی بود.
تو بعضی از بازی ها چیزی که من را آزار میدهد.
مکالمه های طولانی است
موضوع مقاله خلاقانه بود، ولی خود متن رو زیاد دوست نداشتم. یکی برای اینکه انتظار دیدن موارد خاص و خیلی جالب رو تو مقاله داشتم نه موارد سطحی و همیشگی. یکی هم برای اینکه زبان مقاله میتونست اینقدر خشک و جدی نباشه با توجه به موضوع.
در هر حال خسته نباشید میگم به جناب نویسنده، چون در مجموع مقاله خالی از لطف نبود.
مقاله خیلی خوبی بود ولی بعضی جاهاش گیر الکی بود دیگ مث ویچر که دوستمون kaladinتوضیح داد بالاتر
البته این مشکل گشتن و بیخیال شدن دشمنان دنبال بازیکن اصلی و همراهتون تاثیرگذار باشه تو مبارزات و هوش مصنوعی فوق طبیعی و کلی چیز دیگ رو ناتی داگ قول داده که حلش کنه
فقط نمیدونم چجوری…درسته ناتی داگ خیلی خوب بلده بازی ساختن رو ولی این مشکل npc ها یا هوش مصنوعی واقعا سخته درست کردنش و حتی پردازشش واسه کنسول
توی بخش مکالمه با NPC ها و در کل خود NPC ها شاهکار بی چون و چرا Red Dead 2 هستش حرف نباشه دیگه 😀
اره….ولی امان از روزی که توی شهر سنت دنیس اشتباهی یه سگ رو زیر بگیری اونوقته که همه میریزن سرت
اونجا قوانین خاص خودش رو داره 🙂
منکه همون ولنتاین رو دوس دادم :inlove:
هیچ حرفی نیست اصلا تسلیم مطلق :laugh: :yes:
استاد بهتر نبود یذره رو خوانایی این مطلب کار می کردین ؟
خیلی تابلوه متن کپیه
گیمفا از کسی کپی نمیکنه
این دیگرانند که از گیمفا کپی می کنند
حالا اینکه کپی هست یا نه برا من هم ایجاد شد و جواب رو گرفتم
اما متن منسجم نبست
یه مشکلی داره انگار که ترجمه سطحی از یه مقالس هرچند موضوعش خیلی جالبه
مسدود کردن راه توسط همراه بعضی مواقع خیلی رو مخه
همچنین مردن های طبیعی در سری دارک سولز که افتادم باعث مرگ میشد.و این که رو مخ ترینش برای من شکست دادن باسی که فقط یک ضربه اخر برای کشتنش نیاز داری ولی اون شما رو میزنه.
تو mercenaries 2 میزدی کل ارتش اونا رو نابود میکردی تهش با پرداخت پول باهاشون دوست میشدی.نکته جالب اینکه این پولی که میپرداختید با توجه به بودجه شما تعیین میشد.یعنی اگه سه میلیون پول داشتی باید یک میلیون رو بعنوان غرامت پرداخت میکردی.کافی بود با پولتون کلی وسیله و سلاح میخریدید تهش پنج هزارتا نگه میداشتی دو هزارتا غرامت میدادی. :laugh:
“واکنش بیش از حد به چیز های کوچیک” یک نمونه بارز از آقای دهشیریNICE
دست گلتون درد نکنه اقای دهشیری عزیز (میگم ببخشید شما تازه اومدید تو سایت)
مقاله خوبی بود
یکی از مشکلات اساسی هستش که تا حد زیادی اصلا به چش نمیاد npc های احمق تو فال اوت فقط اینطوری نیست که وقتی میری تو خونه هاشون کاری نداشته باشن یا بتونی ازشون دزدی کنی (البت همراه با اسکایریم) اونا کاری ندارن که کی هستین یا اونا اصلا توانایی مقابله باهاتون رو دارن فقط حمله میکنن
چقدر ترجمه بد هستش، قسمت زیادی از متن نامفهومه.
اقای دهشیری واقعا به نکات جالبی اشاره کردید و واقعا راست گفتید :yes: . من موندم چطور اینقدر اسکایریم رو دوست دارم و خیییلی هم طرفدار داره ولی این همه اشکال داره . اقا من اسکایریم رو خیلی دوست دارم و قطعا یکی از ده بازی برتریه که انجام دادم .
😀 :laugh: :-)) 🙂 :heh: :smirk: 😐 :wilt: :idk: :struggle: 🙁 :yawn: :ZZZ:
قشنگ وقتی بهش فکر کردم مثل ایموجی ها شدم
این اتفاقاى احمقانه میوفته و جالبه که عوض هم نمیشه شرایط. علتشم واضحه. براى مثال شرکتى مثل یوبیسافت میاد یه موتور درست مى کنه مثلا برا فار کراى. بعد همونو برا اساسین و دیویژن و گوست ریکون بقیه بازیهاى جهان بازشم استفاده مى کنه! خیلى وقتا وقتى داشتم دیویژن ۲ یا گوست ریکون بازى مى کردم حس مى کردم دارم اساسین با اسلحه گرم بازى مى کنم! یا واقعا دقت کردین فار کراى ۴ و ۵ عملا فرق خاصى ندارن؟ همون مشکلات و دیالوگاى احمقانه ، همون ماموریتاى تکرارى که از فار کراى ۳ شروع شد. حتى یوبیسافت یه وقتایى به خودش زحمت نمیده دیالوگاى احمقانه ى جدیدى بنویسه! حالا خیر سرمون مثلا یوبى جزو بازیسازاى بزرگه( حداقل اسمش). متاسفانه دلیل اصیل همین چیزایى که تو مقاله بش اشاره کردین اینه که سازنده ها فقط مى خوان بازیشون رو بزرگتر و گسترده تر بسازن. در واقع کیفیت رو فداى کمیت مى کنن
oooops :
https://ibb.co/94QhpxN
من خودم بعضی موقع میخام مثلا یکم سینمایی خفن بازی کنم مثلا کارکتر بازی رو یجوری حرکت میدم با ابهت باشه بعد یهو میبینی یه شاخه درخت یه شی مزخرف باعث میشه شخصیته گیره کنه اونجا مثه مونگولا 😀 😐
رفتن بیگ باس داخل جعبه چی
جالب بود مرسی بابت مقاله :yes:
به شخصه توی ویچر ۳ اونجایی که تریس رو از زیر شهر نووگرد باید ببری بیرون تا فرار کنن دم دروازه های اهنی راهم رو مسدود کرد و دیگه تکون نخورد . یعنی هر غلطی کردم تکون نخورد :rotfl: :rotfl: :rotfl:
هنوز میترسم وقتی اون مرحله رو میرم 😀 😀 😀 😀 😀