جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا

جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند

رضا رحیمی
۲۲:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا

علی‌رغم این که از عنوان Death Stranding لذت برده‌اید یا نه، باید اعتراف کنید که این بازی، قطعه‌ای خاص از ترکیب سرگرمی و هنر است. بله درست است، شما می‌توانید شباهات‌های زیادی بین Death Stranding و بازی‌های دیگر پیدا کنید؛ اما در هر حال این موضوع چیزی از ویژه بودن این عنوان کم نمی‌کند.

شاید همین خاص بودن بازی بوده که باعث شده تعداد زیادی از افراد معروف که سررشته‌ای از دنیای بازی‌های ویدئویی ندارند، اینچنین شیفته و مجذوب جدیدترین اثر هیدئو کوجیما شوند. یکی از این افراد، آقای JJ Abrams، کارگردان فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker می‌باشد. چند روز پیش آقای آبرامز به همراه آقای اسکار آیزاک، بازیگر این فیلم، به استودیوی  Kojima Productions رفته و کوجیما را ملاقات کردند .

در یک مصاحبه با وب‌سایت IGN، آقای آبرامز در رابطه با بازی Death Stranding و نابغه‌ی افسانه‌ای پشت ساخت آن سخن گفت. ایشان این عنوان را تحسین کرده و کوجیما را “استاد فرم در بازی‌های ویدئویی” نامیدند. آبرامز معتقد است که Death Stranding یک تجربه‌ی ویژه، موزیکال و هنری بوده و هیچ عنوانی تا به حال نتوانسته مانند آن با احساسات مخاطبین بازی کند.

بازی‌هایی که او  [کوجیما] می‌سازد، طراحی موسیقیایی، هنری و خاصی دارند، به طوری که شما می‌توانید خاص بودن کیفیت آثار این مرد را در هنرش احساس کنید. قطعا چیزهایی که او خلق می‌کند از آثار دیگر الهام گرفته‌اند و حس آشنا بودن می‌دهند اما مسلما بسیاری از کارهایی که کوجیما می‌کند کاملا جدید و ناآشنا هستند.

آبرامز در ادامه کوجیما را استاد فرم و محتوا در بازی‌های ویدئویی تلقی می‌کند.

بازی Death Stranding هم‌اکنون بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد، این در حالی است که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این عنوان در تابستان ۲۰۲۰ میلادی توسط شرکت ۵۰۵ گیمز (۵۰۵ Games) منتشر خواهد شد. شما می‌توانید نقد بازی Death Stranding را به قلم آقای مصطفی زاهدی در گیمفا از اینجا مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • kaneki Ken گفت:

    این کوجیما منو سرویس کرده از بس هر پستی که تو اینستا میزاره نوشته tomorrow is in your hands :rotfl:

  • Vagabond گفت:

    کوجیما در ساخت میان پرده های بازی بی رقیبه و شاید تنها میان پرده هایی که قدرت به چالش کشیدن اون رو دارند میان پرده های بازی های بلیزارد باشند

  • یکبار گفتم دوباره هم میگم:
    یکسری افراد در دنیا وجود دارن که تو کل زندیگیشون تلاش میکنند نشون بدن که گیم یک نوع از هنر هستش:yes:
    این افراد عبارتند از:میازاکی،دیوید کیج،هیدئو کوجیما،شینجی میکامی،کوری بارلوگ،نیل دراکمن،کن لوین و خیلی افراد دیگه…
    پ.ن:افرادی که نام بردم ترتیب خاصی نداشتن و همشون از بزرگان صنعت گیم هستن

  • MASOUD.PS4 گفت:

    باور کنید دوستان باید عاشق گیم باشید تا دث رو باتمام وجود احساس کنید .
    وگرنه ……….

    • این یه نظر شخصی هست.
      هنوزم فکر می کنم دث استرندینگ یک بازی متوسط هست.
      باس فایت های بازی کوچکترین چالشی برای مخاطب ندارند.
      اکشن بازی واقعا فاجعه است و کل بازی ۹۰ درصدش پیاده روی و حمل جعبه است.
      منی که عاشق گیم هستم و با بایوشاک و تلو و هیلو خاطره دارم،میتونم بدور از هر تعصبی بگم حق دث،گوتی شدن نیست و این همه تعریف تمجید واقعا زیاده روی هست.

      • Playgrond games گفت:

        شما همون فن کالاف نبودی که زیر چند تا از پست های دث داشتی واسش جون میدادی
        وجدانا تو رو خوب یادمه چون اسم و عکست تکه
        داداش اینو میدونم چون دوستای سونی فنت داشتن ازش تعریف میکردن طرفشون رو گرفتی
        ولی در کل از گفتن حقیقت هر جا و هر موقع که بودی نترس

        • بله خودمم
          از بعد عرضه بازی هم گفتم بازی اصلا در حد انتظارات نبوده
          کلا دث استرندینگ را یک شکست سنگین میدونم
          وقتی این بازی توی هفته اول انتشارش نمیتونه به صدر جدول بره و سریع از جدول هفتگی محو میشه معنیش فقط یه چیزه
          شکست اقتصادی
          وقتی هم کلی نمره بازی را پاک می کنن تا نمره یوز اسکورش الا بیاد بازم معنیش یه چیزه

        • عزیزم منم روز اول خیلی مشتاقش بودم ولی بعد از تجربش نظرم کاملا برگشت
          یکی از دلایکی که من خوشم نیومد گیم پلی بود درست مثل بقیه مخالفانش
          بهتره فرار کنیم چون الان اوار خراب میشه روی سرمون

          • نظرت رو اگه احساس می کنی متعصبانه و بدور از منطق نیست همیشه بگو.
            در بد ترین حالت یه روزی همه می فهمن که تو راست میگفتی و بقیه اشتباه می کردن.
            منم واقعا چیزی در دث استرندینگ جز داستان و کارگردانیش نمی بینم که ارزش دفاع کردن داشته باشه.
            کوجیما بیشتر دنبال ساخت فیلم بوده تا بازی.
            پیچیده کردن های الکی و کات سین های طولانی بیهوده برای روایت داستانی که اگر به استودیویی مثل گوریلا گیمز داده میشد خیلی هم بهتر روایت میشد.

      • محمد رفتیم دد استرندینگو خریدیم یکم بازیش کردیم و نظرمون کاملا برگشت و ۱۵۰ ضرر من شد به همسایمون چون پافشاری کردم برای بازیش
        درود بر شرافتت

      • saeed_nl70 گفت:

        این صد هزار مرتبه
        کوجیما خودش گفته بود تمرکز بازی روی اکشن نیست
        ای ملت..دث تمرکزی روی اکشن و این چیزا نداره
        این حرف اینقدر احمقانست که ما بیایم از یه بازیه ترسناک انتظار خندیدن داشته باشیم و بگیم کمدیه بازی فاجعست
        یعنی ملاکه یه بازیه خود اکشنه خوبشه فقط؟

    • hadi gamer 77 گفت:

      سلام واقعا هم همینطوره من عاشق گیم هستم و کل زندگیم گیم بازی کردم عاشق داستان و گیمپلی عجیب و ساخت و ساز و لایک دادن بازی شدم و به تازگی بعد از حدود هشتاد ساعت پلاتش کردم واقعا بینظیر بود بعد از این همه گیم که اکثرشون کشت و کشتار بود این بازی یه تجربه جدید و بی نظیر بود و بدون شک میتونم بگم احساسی ترین و هنری ترین بازی بود که در کل عمرم بازی کردم!

  • joel گفت:

    خوش به حال کسی که با دث حال میکنه

  • باید اماده گوتی شدن دث با این تفاسیر باشیم.همه ازش تعریف می کنن فقط انگار منم که با گیمپلی سرشار از پیاده روی و حمل جعبه بازی نتونسته ارتباط برقرار کنه.

    • ” گیمپلی سرشار از پیاده روی و حمل جعبه ”
      معلومه بازی نکردی.

      • معلومه شما بازی نکردی.فقط طبق تعریف یک عده طوطی وار تعریف میکنی.
        بازی یک باس فایت داره که مبارزه باهاش خلاصه میشه توی
        پرتاب کردن چند جعبه به سمتش
        بعد چند جاخالی
        و نهایتا یه مبارزه حال به هم زن ساده بدون کوچکترین چالشی که خلاصه میشه توی زدن دو دکمه
        این اوج خلاقیت کوجیما در طراحی باس فایت اصلی بازیش بوده
        همه مبارزات بازی هم حوصله سر بر و داغونه
        حالا شما که بازی کردی بیا تعریف کن ببینم از بازی چی دیدی.

        • ID PSNـیت رو برام تو پی وی بفرست تا ببینیم کی بازی کرده و کی نکرده.
          “بازی یک باس فایت داره که مبارزه باهاش خلاصه میشه توی،پرتاب کردن چند جعبه به سمتش”
          تو اگه بازی کرده بودی میدونستی بازی کلی سلاح و تجهزات داره برای موقعیت های مختلف و پلی‌استایل های متفاوت. تو اگه بازی کرده بودی میدونستی بازی چندتا باس فایت داره نه یکی. تو اگه بازی کرده بودی میدونستی که میتونی کل مپ رو با زیپ لاین بهم متوصل کنی یا جاده ها رو بسازی و با موتور یا کامیون سفر کنی.
          تو اگه بازی کرده بودی این چرت و پرت ها رو نمینوشتی!

          • خیلی مهمه که بدونی گفتم باس فایت اصلی بازیش نگفتم یک باس فایت داره.
            دوست عزیز اینا چرت و پرت نیست و حتی کسایی که میگن از بازی خوشمون اومده همین حرفا رو به یه شکل دیگه دارن میزنن.
            نظر من:بازی اکشن کمی داره و حوصله سر بر هست و شامل حمل جعبه و … هست.
            نظر کسانی که عاشق بازی هستند:این بازی یه تجربه جدید بدور از اکشن های تکراری و بکش بکش های رایج و معمول هست
            خیلی جالبه که نظر حتی عشاق این گیم دقیقا نظر مخالفینش هست با یکم تغییر زاویه دید.
            و اما حرف تکراری و همیشگی که میگن ایدی بزار عکس از کنسول بزار تا باور کنیم بازی کردی.
            منم همین درخواست رو از تو دارم چون حتی نمیدونی دارم درباره کدوم باس فایت بازی نظر میدم.
            توی مبارزه با این باسی که بهش اشاره کردم اصلا سلاح درست و حسابی به گیمر داده نمیشه باید یا خودت را به شخصیت دشمن نزدیک کنی و بهش مشت بزنی یا جعبه ها را سمتش پرتاب کنی
            اوج خلاقیت کوجیما این بود که یه طناب به شخصیت اصلی داده که میشه باهاش ضرباتی را دفاع کرد.
            تو هنوزم نفهمیدی کدوم باس فایت را دارم میگم :blush:
            اتصال با زپ لاین و … رو خودمم فهمیدم و اگه اینا توی بازی نبود تایم بازی سر به فلک می کشید و هرگز تا انتها نمی شد تحملش کرد.
            این همه پیاده روی حال به هم زن در دراز مدت گیمر را فقط خسته می کنه و بس.
            شما چرا فک نمی کنی اگه بازی فقط از نظر منتقدا خسته کننده بوده پس نمرات کاربرا چرا پایین بوده؟
            یه نگاه به جامعه گیمرا بندازی خودت وضعیت رو متوجه میشی.
            من به اندازه هیچکس روی کوجیما و کاراش تعصب نداشتم ولی این رو با شهامت کامل می گم که این بازیش شکست کامل خورده.چه از نظر فروش چه از نظر نمرات و بازخورد ها.

            • *گفتم باس فایت اصلی بازیش نگفتم یک باس فایت داره
              “بازی یک باس فایت داره که مبارزه باهاش خلاصه میشه توی
              پرتاب کردن چند جعبه به سمتش”
              *اتصال با زپ لاین و … رو خودمم فهمیدم
              ” گیمپلی سرشار از پیاده روی و حمل جعبه بازی ”
              اولا هنوز نمیدونی اسم طرف هیگزه، یه جا خوندی که بازی یه باس فایت داره و اومدی اینجا تکرار میکنی و اطلاعات غلط میدی. دوما کسی نگفت عکس کنسولت رو بذار، گفتم آیدیت رو تو پیوی بفرست. معمولا کسایی که دروغ میگن حرف طرف مقابل رو میپیچونن ، طفره میرن و حافظه شون ضعیفه. سوما من هیچ جا نگفتم بازی شاهکاره، من میگم کسایی مثل تو که معلومه اصلا بازی نکردن نظر فیک درباره ی بازی ندن. یجور رفتار میکنین انگار بدترین بازی تاریخ رو ساختن.
              “شما چرا فک نمی کنی اگه بازی فقط از نظر منتقدا خسته کننده بوده پس نمرات کاربرا چرا پایین بوده؟”
              حالا که نظر منتقدها و کاربرا برات مهمه چرا این رو نمیگی که DS تنها بازی امساله که بیشتر از ۱۵ تا اسکور عالی گرفته و امسال تو این زمینه رکورداره! چرا به اسکور پیج PS store ـش اشاره نمیکنی که ۴٫۵ از ۵ هست.
              “بفرما تجربت رو واسمون از ساعت ها پیاده روی در نقشه وسیع بازی و بعدش انجام عمل دفع ادرار و خوابیدن به همراه ارام کردن بچه و اون وسط هاش یه مخفی کاری ساده در برابر BT ها توصیف کن ”
              شما رفتی پیج متاکریتیک بازی رو خوندی و میای کامنت های اونا رو اینجا پیست میکنی و به خودت حق نقد کردن بازی رو میدی.

      • Playgrond games گفت:

        شما فن بوی همیشه در صحنه حاضر فقط بازی کردی حتما

      • تو خودت بازی کردی که پاچه همه رو میگیری ؟
        تو اصلا پول داری بازی بخری ؟
        بیا بیا بیا بیا پاچه منم ثل همیشه بگیر هرچند که الان با مملی کالاف مشغولی

        • داداش این ها همه ناشی از تعصب هست.
          من خودم بی نهایت مشتاق بازی بودم.
          کامنت هام رو شاید قبل عرضه بازی دیده باشی که چطور طرفداری بازی رو می کردم.
          الانم جدا میگم.نه جعل شدم نه فن مایکرو و پیسی شدم.
          ولی واقعیت رو نمیشه کتمان کرد.
          واقعا دث استرندینگ برای من حکم قرص خواب داره.
          اصلا نمیشه تحملش کرد.
          این یک نمونه از نظرات کاربران در وبسایت متاکریتیک هست که به بازی نمره ۴ داده و واقعا مشخصه قصدش کوبیدن نیست:
          Gameplay is not much better, the core gameplay loop revolves around getting one “KNOT” to another, with your main obstacle being the terrain. Thing is if you carry too much, you’re more easy to lose your cargo just from stepping on a small rock. But if you travel light, you’ll end up being forced to make repeated trips. And the actual trecks themselves are BORING! The only time something interesting happens is if you walk into what’s known as BT territory; where Ghosts wander the ares, but it’s painfully easy to avoid them. The other main enemy are MULE’s who will frequently attack you, yet the combat comes down to easy button mashing to make quick work of them.

    • ManHunt گفت:

      رد دد هم ۹۰ درصدش اسب سواری بود بنظرت میشه خرده گرفت

      • Max.level گفت:

        نه نمیشه خرده گرفت راست میگی دث هم از این قائده مستثناء نیست ولی شما درباره رد دد با به کار بردن ۹۰ درصد اسب سواری دارید شدیدا بزرگنمایی میکنید
        اسب تو رد دد فقط حکم جابجایی در محیط بازی رو داشت هسته اصلی گیم پلی بازی یه گنجینه بزرگ کار های متفاوت و جذابی بود که برای انجام دادن وجود داشت، رد دد یه بازی ادونچر با تم غرب وحشی و اپن ورد و واقع گراست، انتظار ندارید که یه بازی با این مشخصه ها بیاد مکانیزم پرواز با اسب رو قرار بده؟؟
        اما دث استرندینگ که قطعا بازی بسیار خوب و با نکات مثبت زیادیه ولی به خاطر تخیلی بودن برخی اجراء داستان و دنیای بازی میتونست گیم پلی گسترده تری داشته باشه، اما رد دد مجبور بود شبیه به دنیای واقعی باشه تا حد امکان پس گیم پلی بازی با در نظر داشتن اینها همون چیزی بود که باید باشه
        دث استرندینگ بدون شک تو زمینه داستان و روایت و موسیقی و گرافیک و… بینظیره، میمونه گیم پلی بازی که با ضعف کاملا محسوسی که داره بازم برمیگرده به سلیقه کسی که تجربش‌ میکنه، بستگی به این داره که میتونه باهاش کنار بیاد یا نه؟!به عده میتونن و یه عده دیگه نمیتونن

        • احسنت به شما.نظر خوب و صحیحی ارسال کردید.
          بالاتر هم اشاره کردم.
          خیلیا خوششون از بازی اومده.
          پس لفظ نظر شخصی را هم کنار کامنتم اوردم.

          • Max.level گفت:

            ممنون از شما دوست عزیز اتفاقا من هم نظراتتون رو خوندم و باید بگم کاملا باهاتون موافقم :yes: :yes:
            در نهایت هیچ بازی ای کامل و بی نقص نیست اما گاهی اوقات یه سری موارد هست که میتونه به سازنده ها این هشدار رو بده که برای عناوین آینده خودشون رفع اشکال کنن، نه تو اینجا بلکه تو بسیاری از مراجع مختلف و معتبر هم در این رابطه بحث و گفتگو صورت میگیره و قطعا افراد زیادی به ضعف گیم پلی بازی اشاره میکنن و بی تردید بر روی سازنده هم تاثیر گذاره، اتفاقا اگر دث استرندینگ گیم پلی به گستردگی باقی نکات خوبش مثل داستان و موسیقی‌داشت یک درصد هم شکی توش نبود که از بهترین های نسل به حساب میاد، اتفاقا کوجیما با سری متال گیر ثابت کرد که فرمول خلق یک گیم پلی خوب رو به درستی میدونه اما اینبار برای دث استرندینگ از این موضوع‌نه تنها غافل شده بلکه با عدم انتشار اطلاعات قبل از عرضه بازی و هایپ بیش از اندازه باعث شد توقعات تا جایی بالا بره که ابدا انتظار گیم پلی دارای ضعف رو نداشته باشیم و از همین نقطه نظر بازی بیشترین ضربه رو میخوره ولی به خودی خود در کل بازیه خیلی خوبیه به خصوص برای افرادی که داستان براشون اولویت داره :yes: :yes:
            موفق باشید :rose: :heart:

      • ای خدا میشه یه پستی باشه یه کودک گیمر به رد دد گیر نده
        اصن جملت رو بشکاف ببینیم چی گفتی؟ فازت چیه

      • توی ردد واقعا قضیه فرق می کرد.اینجا هسته اصلی گیمپلی را هم پیاده روی تشکیل داده.
        اگر رد دد سیستم تیراندازی و خیلی چیزای مختلفی که راک استار روشون کلی وقت گذاشته بود رو نداشت و صرفا اسب سواری بود واقعا میشد به رددد هم خرده گرفت.
        توی دث استرندینگ قضیه اونقدر افراطی شده که میشه به راحتی بهش گفت شبیه ساز حمل جعبه.
        بازی یه تمرکز شدید روی نحوه توزین جعبه ها روی شخصیت اصلی داره و چشم انداز ها و موسیقی های مختلفی را تدارک دیده تا شخصیت اصلی فقط پیاده روی کنه و شما خسته نشی از بازی ولی واقعا بعد یه مدت خسته کننده میشه.

  • Mgs4 گفت:

    کارگردان سری جنگ ستارگان با کار گردان سری متالگیر ترکیب جالبیه

  • Fight Club گفت:

    خدایا شکرت…
    طرف بیشتر از ربع قرن بازی میسازه..
    تو هر مراسمی حاضر شده.. ایستاده تشویق شده
    دیگه تحسین اشخاص بزرگ مثل جی‌جی آبرامز و دیگران بماند..
    ولی بر و بچ عزیز گیمفا اعتقاد دارن… استاد بلد شده هستند :laugh:

    • دلم میخواد بازی کردن ابرامز رو ببینم
      اصن گیمره؟
      معنی گیمپلی خسته کننده رو میتونه توضیح بده؟

    • جی جی آبرامز شخص بزرگی نیست و همونقدر اپیزود ۷ جنگ ستارگان فیلم overratedی هست که متال‌گیر ۵٫ بعدش هم، این فقط دوستان گیمفایی نیستند که ایراد می‌گیرن به بازی ایشون. نمی‌دونم انگلیسیتون در چه سطحه. اگر خوبه، برید این رو توی گوگل بزنید و فروم‌هایی مثل qoura و reddit رو ببینید و نظرات رو بخونید:
      Is kojima overrated
      تمام دوستانی که از کافر شدن برخی به خدای بازی‌سازی، کوجیمای کبیر، آزرده‌خاطر می‌شن، بد نیست به انگلیسی هم یه جستجو بکنند ببینند مشکل این بازی‌ساز بی‌نقص خداگونه کجاست.

      • Fight Club گفت:

        Parsa4
        جی جی آبرامز شخص بزرگی نیست!!!
        guillermo del toro چطور ؟؟؟
        نکنه ایشون هم ادم بزرگی نیست… که درباره {استاد} صجبت کرده..
        این حرف رو جایی نزن عزیز…. اصلا بحثی تو این مورد نمیکنم
        این از این..
        بعدشم بنده اصلا درباره بازی جدید {استاد} صجبت نکردم..چون وقت نکردم تجربش کنم..
        قطعا هر کسی ازاده نقد کنه و نظرشو بگه… از این دوستان استقبال می کنیم
        ولی..
        موج جدیدی تو این سایت راه افتاده… یه سری ناخواسته تو این جو قرار گرفتن… یه سری هم منتظر فرصت بودن خودشونو سبک کنن!
        به خاطر یه بازی کل کارنامه ۳۰ ساله {استاد} رو زیر سوال میبرن…
        بنده حرفم این بود.. درباره بازی صحبت نکردم و نمیکنم تا موقع ای بتونم تجربش کنم..
        بعدشم عزیز من… نظرات reddit رو با {دبستان گیمفا و دوستان} مقایسه نکن

        • farshadx گفت:

          شما هرچی دوست داری میگی بعد میگی منظورم این نبود؟!
          اگه گیم فا دبستان شما و cell هم نمره اولشین
          خیلی راحت به کل کاربرا و نویسنده و … توهین میکنین

          • Fight Club گفت:

            farshadx
            حرف درست نکن عزیزم…زشته.. هرچی سنت بالا تر میره… نظراتت عجولانه تر و بچه گانه تر میشه..
            تو نظر اولم بنده اصلا حرف death stranding رو اوردم؟؟
            اصلا من درباره نویسنده های این سایت صحبت کردم؟؟
            الان مثلا خواستی از فرصت استفاده کنی منو تخریب شخصیت کنی..
            چقدر بیکاری تو…
            سواد داری که دیگه انشالله… یه بار دیگه بخون..
            دست تک تک نویسنده های.. این سایت رو میبوسم…. ولی قسمت نظرات گیمفا هیچ فرقی با کودکستان نداره
            بعدشم…
            تو پست های سونی و death stranding میبینمت که داری به قول خودت جولان میدی…
            منتها دیگه بعد از ۸ سال… بحث کردن با تو و امثال تو که معلوم نیست … ریشه این همه کینه و نفرت از کجا هستش رو کوچیک میدونم..
            یادت باشه نمیتونی با ۳ خط چرت و پرت …منو تخریب کنی.. سعی و تلاشت رو بیشتر کن…

  • والا من که از بازی خوشم اومد. هم اهل گیم هستم هم فیلم. حالا نمیگم همه باید خوششون بیاد. ولی هنوزم نمیفهمم چه اصراری دارن یه عده که نه چون ما (حالا راست یا دروغ) بازی کردیم و خوشمون نیومده، پس هیشکی هم حق نداره از بازی خوشش اومده باشه! 😐
    باووو این همه سایت معتبر، این همه اساتید گیم که از بازی تعریف میکنن که دیگه فن بوی نیستن! :-/

  • دلقک های سایت فقط تریلر های DS رو دیدن، تا حالا Dualُhock 4 دستشون نگرفتن، هنوز اسم صحیح بازی ها رو بلد نیستن و انگلیسیشون در حد This is a blackboard هست بعد دارن درباره ی Death Stranding نظر کارشناسانه میدن :clown: :rotfl:
    برو سیرک کارت رو انجام بده دلقک، کسی از شما نظر نخواست.

    • عملا همه نظرات مخالف رو دلقک و نابلد و انگلیسی ندون حساب کردی.
      باشه اقای عقل کل.
      دث استرندینگ خدای گیم ها.
      فقط واسه من توضیح بده تجربه ات از باس فایت های دث استرندینگ چی بود.
      اصلا چالش و سختی یا یه ذره جذابیت توی مبارزات دیدی.

      • مثل اینکه علاقه ی زیادی به پیجوندن حرف بقیه داری.
        کجای نظر من “همه نظرات مخالف ” رو هدف گرفته؟ منظور کسایی هست که بازی رو انجام ندادن، هیچی درباره ش نمیدونن و صبح تا شب تو سایت بازی رو میکوبن.
        “تجربه ات از باس فایت های دث استرندینگ چی بود”
        تجربه من از باس فایت های بازی این بود که موقع مبارزات از grenade های مختلف که در لول های متفاوت تاثیرات متفاوت داره به نفع خودم استفاده کنم و گیر BT ها نیافتم یا باس هارو Stun کنم. تجربه من اینه که از All-terrain exoskeleton تا به ساختمون برسم و ازش بالا برم و از اونجا به بعد Speed exoskeleton استفاده کنم تا اگه ساختمون داشت غرق میشد بپرم ساختمون بقلی، تجربه من این بود از اسلحه های مختلف استفاده کنم و مراقب وضعیت سم باشم و هر چند وقت یبار توی مپ دنبال Blood bag باشم.
        ولی مثل اینکه تجربه ی تو با باس فایت ها به این خلاصه میشه:
        “بازی یک باس فایت داره که مبارزه باهاش خلاصه میشه توی
        پرتاب کردن چند جعبه به سمتش
        بعد چند جاخالی”

    • چرا سایت دکمه‌ی گزارش نداره؟ ایشون علناً داره به اعضای سایت توهین می‌کنه. قسمت دیدگاه‌های گیمفا شده مثل این سایت‌های خبری درجه چند. :/

  • عزیزان death stranding بازی سال میشه، این بازی باعث افتخار صنعت بازیه به خاطر داستان و مضمون انسانی که پشتشه درست گیم پلی خوب کار نشده اما این یک شاهکار انقلابیه

    • بله بله. جایزه بهترین بازی سال تعلق می‌گیرد به فیلمی ۷۰ ساعته که گیم‌پلی انقلابی «راه‌رفتن»، «حمل‌کردن»، «بچه ساکت‌کردن» و «ج*ش‌کردن» را به دنیای گیم برای نخستین بار معرفی کرد. لازم به ذکر است، در مواقع نیاز این بازی عنصر انقلابی «تفنگ» را نیز به بازی‌بازان ارائه می‌دهد.

  • Big Boss11 گفت:

    “استاد فرم در بازی‌های ویدئویی” کاملا موافقم ، تک پلان بودن mgs: pp تو نوع خودش بی نظیر بود

جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا
جی‌جی آبرامز هیدئو کوجیما را تحسین می‌کند - گیمفا