هجمهای کوتاه بر سبک زندگی مدرن | مروری بر نقدها و نمرات بازی Mosaic
عنوان Mosaic همان طور که وعده داده شده بود در تاریخ ۱۴ آذر (۵ دسامبر) بر روی رایانههای شخصی منتشر شد و به دنبال آن شاهد انتشار نقدها و نمرات آن بودیم. با ما همراه باشید.
Mosaic عنوانی هنری و متفاوت است که به گفتهی برخی تا حدودی شما را به یاد عناوینی مانند Limbo یا Inside می اندازد. این بازی که توسط استودیوی کریلبایت (Krillbite) ساخته و توسط شرکت راوفیوری (Raw Fury) منتشر شده است، داستان زندگی مردی را روایت میکند که در شهری شلوغ زندگی روزمره، یکنواخت و بی معنایی دارد اما به ناگاه یک روز پیامهایی روی گوشی همراهش دریافت میکند که همه چیز را تغییر میدهد. شایان ذکر است که استودیوی کریلبایت ساخت عناوینی مانند Among The Sheep را نیز در کارنامه دارد.
حال در ادامه به بررسی نمرات و نقدهای این بازی خواهیم پرداخت.
The Indie Game Website 9/10
Mosaic بازی سردی است که در آن برای پیدا کردن اندک گرمایی تلاش میکنید. این بازی به شما انگیزهای برای بهتر بودن میدهد؛ انگیزهای برای این که به درون خود نگاه کنید و ارزشهایتان را اصلاح نمایید. در واقع بیشتر از آن که حس بازی کردن را به شما منتقل کند، شما را سرشار از حس همدردی و همذات پنداری میکند. این بازی با طنز تلخ خود، که این دفعه در قالب دیالوگهای لوس و بیمزه منتقل نمیشود، و با مفاهیمی غنی که حتی میتواند سنگدلترین انسانها را نیز به گریه بیاندازد، واقعا برای دلتان مفید است.
Game Informer 8.8/10
Mosaic به بیمعنیهای ما معنا میدهد. این بازی شکل دیجیتال نیهیلیسم وجودی است. این بازی دوست داشتنی است.
COG cennected 8.4/10
هرچند گیمپلی Mosaic ساده است و مدت زمان بازی کوتاه، اما داستانی قوی با عناصری منحصر به فرد دارد که هیچ جای دیگری پیدا نمیشود.
GameStar 7.9/10
یک ماجراجویی سورئال و کابوسوار با طراحی هنری عالی و جو فوقالعاده، اما نه چندان چالش برانگیز.
PC Invasion 7/10
Mosaic روایتگر داستان یک کارمند اداری در آیندهای نه چندان دور است. ملالت، بیروحی، تنهایی، همهی این عناصر در Mosaic با هنری زیبا و خوشفرم، و مکانیزمهایی ساده و کاربردی روایت میشوند. اما احتمالا تحمل وزن این بردهداری مدرن چندان ساده نیست. بازی به سمت روزمرگی مداومی مایل است که بازیکنان را از ادامهی آن زده میکند.
Gamer.no 7/10
این بازی عنوانی است که تلاش دارد بازیکن را در موقعیتی مالیخولیایی و تاریک قرار دهد که فقط پرتوهای بیجانی از نور در آن وجود دارند. هیچ سیستم گیمپلی چالشی متداولی در بازی وجود ندارد و مشکلی نیست که شما بخواهید آن را حل کنید، اما این خود هدف و منظور بازی است.
Slant Magazine 5/10
Mosaic ابتدا به عنوان یک بازی اپل آرکید ساخته شده بود و حضورش در خارج آن فضا، به عنوان یک عنوان زودگذر و فراموششدنی، عجیب به نظر میرسد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
بازی خوب و عالیه، هرچند متا اکثر ایندی گیم ها معمولا یخورده پایین میشه.
ولی یه سؤال؛ چطوری Nihilism رو نیهیلیسم تلفظ کردید تو متن؟ این اشتباه های تحت الفظی برای سایتی که ادعای تخصصی بودن داره زیاد جالب نیست.
به شدت بازیشو دوس دارم..امتحانش کنید.متفاوت و عجیبه
عجب نقد هایی آدم وسوسه میشه بازیش کنه
پ چه فایده برا کنسولا نمیاد فکر کنم پورتش خیلی سخت باشه 😐