ماساهیرو ساکورای، هیدئو کوجیما و Death Stranding را تحسین می‌کند

۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

کارگردان عنوان Super Smash Bros Ultimate، ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai)، عنوان Death Stranding را تحسین کرد اما به نقطه ضعف‌های آن از جمله متن‌های کوچک بازی هم اشاره کرد.

ماساهیرو ساکورای آخرین بازی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را ستایش کرد و به این نکته اشاره کرد که این روزها کم‌تر بازی‌ای می‌بینیم که این‌ قدر اصیل و نوآور و در عین حال این قدر جذاب باشد. ساکورای اضافه کرد که قطعا Death Stranding عنوانی همه‌پسند نیست اما خود او به حدی به بازی علاقه داشته که موقع بازی کردن حساب زمان را از دست می‌داده است.

ساکورای سپس خوش‌ساخت بودن عنوان را مورد تحسین قرار داد. او گفت که اوایل می‌ترسیده که بازی به علت کمک باقی بازیکنان در بخش آنلاین بیش از حد آسان باشد. بعدا مشخص شد که این ترس بیهوده بوده زیرا تا زمانی که شما خود به هدفی نرسید و آن را به شبکه‌ی چیرال (Chiral) متصل نکنید، کمکی از جانب دیگر بازیکنان دریافت نخواهید نمود. نکته‌ی دیگری که نظر ساکورای را جلب کرد موفقیت نادر بازی در بالا نگه داشتن سطح داستان، گیم پلی و امکانات جدید، به صورت همزمان در کنار یکدیگر بود.

او البته اشاره کرد که بازی بی‌نقص نیست و برای مثال کوچک بودن آیکون دکمه‌ها و نوشته‌های بازی او را آزار می‌داده است. تمرکز زیاد رابط کاربری بازی بر روی نگه داشتن دکمه‌ها و همچنین وجود تعداد خیلی زیادی از سنگ‌های کوچک در محیط که مانع حرکت او می‌شدند نکات دیگری بود که به عنوان نقطه ضعف بازی به آن‌ها اشاره کرد. البته می‌دانیم که یک به‌روزرسانی برای حل مشکل نوشته‌ها در راه است.

ماساهیرو ساکورای صحبتش را با این بحث تمام کرد که تجربه‌ی عنوان Death Stranding به او یادآوری کرده که هیدئو کوجیما واقعا چه قدر با استعداد است که او و تیمش موفق شده‌اند در چنین زمان کوتاهی چنین عنوان شاهکاری بسازند. وی سپس گفت که باور دارد توسعه‌دهنده‌های زیادی مانند خود او به شدت از این بازی شگفت‌زده شده‌اند. Death Stranding بازیکنانش را به دنیای جدیدی می‌برد که بازی‌های دیگر هنوز موفق به کشف آن نشده‌اند.

ماساهیرو ساکورای همچنین گفته بود که همیشه تا جایی که بتواند قبل از تجربه‌ی هر چیزی از دیدن تریلرهای آن یا خواندن در موردش دوری می‌کند و به همین ترتیب نیز قبل از تجربه‌ی Death Stranding چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانسته است. او سپس واقعا عاشق بازی شده و به طرز دیوانه‌واری یک‌سره تا انتهای عنوان را بازی کرده است.

Death Stranding هم‌اکنون بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس است و برای عرضه‌ روی رایانه‌های شخصی در تابستان ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. شما می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را به قلم مصطفی زاهدی در وب‌سایت گیمفا مطالعه بفرمایید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اکثر (نمیگم همه) کسایی که میگن بازی بدرد نمیخوره، اصلا بازی رو انجام ندادن!

    0
    0
    • Clara گفت:

      دقیقا اکثرا اینطورن ولی به هرحال افرادی هم بودن که بازی رو واقعا تجربه کردن ( واقعا تجربه کردن یعنی حداقل دیگه تا اپیزود ۵ بازی رو رفتن) و خوششون نیومده حالا دلایلش از انگلیسی ضعیف بگیر برای دیالوگ ها تا نبود اکشن و زیادی کاتسین ها و اصلا نشناختن کوجیما ( اونایی که فقط فنتوم پین رو تجربه کردن) و…..

      0
      0
    • نه اقا جان من بازیش کردم و میگم بدرد الان نمیخوره
      تو دورانی که پابجی و فورتنایت و اپکس دارن اقایی میکنن و پلیرها چشبیدن به انلاین و مخشون نمیکشه معمای ۲+۲= چند رو حل کنن این بازی مفت گرانه
      اما برگردیم به دوران طلائی پلی استیشن ۲ که تا دلمون بخواد بازی عجیب و فکری داشتیم و مخمون می__ز_د بابت حل کردنشون این بازی میتونست پادشاهی کنه
      رک و روراست بگم دد استرندینگ در جای اشتباه و مکانی اشتباه متولد شد و نمیتونه همرنگ جماعت بشه
      Yin Yang این علامت یینگ یونگ به دد استرندینگ و پلیرهاش خیلی میخوره
      بنده اولش مشتاق زیارت بودم و بعد از چند ساعت دیدم به خون الانی من اصلا نمیخوره و ترجیحا تپیدم تو هانت
      بازی که بار جابجا کنی و پر از دیالوگ باشه و کاتسینهای طولانی داشته باشه و کمی فکر کردن بخواد اینجا جائی نداره چون بیشتر گیمرهای الان یه بازی با تحریکات جنسی و پول دادن برای برد و رقابت انلاین و بدور از هرگونه تفکری میخوان چون مخشون نمیکشه

      0
      0
      • ERFAN103079 گفت:

        اتفاقا من هنوز اون دوران رو فراموش نکردم اصلا بازی آنلاین حتی الانم بهم اون انرژی که یه بازی داستانی بم میده رو نداره
        منم هنوز تجربش نکردم ولی مطمئنم چون داستان محوره یه چیزی برا گفتن داره صرفا همش راه رفتن که میگن نیست

        0
        0
      • Playgrond games گفت:

        تو بازی های کم حجم پلی استیشن ۲ که سازنده یه حجم وحشتناک از محتوا رو تو یه حجم کم جا میکردن میای با دث مقایسه میکنی
        بازی باید جوری باشه که تو همیشه در تعامل با بازی باشی نه صرفا جا کردن چند تا کات سین طولانی برای همینه بازی های نقش آفرینی معمولا موفق تر و پر مخاطب تر از بازی های اکشن ماجزایی اند
        در مورد بازی های پلی استیشن ۲ همیشه یه گیمپلی عالی داشتن تا طرف تو بازی غرق بشه و در کنارش یه داستان باحال رو به عنوان چاشنی به بازی اظافه میکردند تا بازی جذاب تر بشه و حس کنجکاوی جای خستگی رو بگیره
        فکر کردی فرق بازی با فیلم یا کتاب چیه همشون داستان دارن
        فرق بازی گیمپلی و تعامل با بازیه
        بر عکس فیلم یا کتاب که مهمترین ویژگی شون داستانه بازی مهمترین ویژگیش گیمپلی برا همین بازی هایی مثل فورتنایت بدون داشتن داستان راحت تو صدر قرار میگیرند
        و یه بازی با داشتن کات سین های طولانی و گیمپلی ظعیف از نظر من نمیتونه موفق و شاهکار باشه مخصوصا تو دوره زمونه ای که کات سین ها دارن کوتاه تر میشن و سازندگان دارن سعی میکنن داستان رو بیشتر درون گیمپلی جاببدن

        0
        0
      • با احترام به هر کی “بازی کرده” و دوست نداشته، باید بگم که این بازیی نیست که تو چند ساعت اول بشه از کل مکانیزم بازی سر درآورد که حالا با همون مقدار کم بازی بذاریش کنار و بگی بده.
        قضیه مث fallout 4 و اسکایریم تو ایرانه. که اسکایریم به طرز عجیبی خیلی محبوب تره! چرا چون اسکایریم از همون اول میاد تعلیم میده گیمر رو و با ریتم بهتری شروع میشه ولی fallout 4 شروع سردرگم تری داره و تو شروع حرف کمتری واسه گفتن داره.
        ولی fallout 4 رو هم که تا لول ۱۰، ۱۵ بازی کنی دیگه بازی دستت میاد و میبینی حالا در حد اسکایریم هم نباشه خیلی حرف ها مثل سیستم ساخت و ساز واسه گفتن داره که لذتش بی انتهاست.

        0
        0
  • MASOUD.PS4 گفت:

    این بازی کاری کرد که من نبود اینترنت رو‌توی ایران نفهمم اون ۱۲روز رو میفرمایم

    0
    0
  • saeed_nl70 گفت:

    بفرما تحویل بگیرین..لابد میخواین بگین این آقا هیچی حالیش نیست!!!!

    0
    0