جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

جاذبه های تفریحی بنادر ایران

پست گیمفا
۲۰:۳۳ ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

بهترین فصل سفر به بنادر ایران و گشت و گذار و تفریح در آن ها، فصل پاییز و زمستان است. حال که نیمی از فصل پاییز رفته و فصل پیش روی مان هم زمستان است، لازم دیده ایم تا در این مطلب از وب سایت مستر بلیط، بهترین جاذبه های تفریحی بنادر ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. جنوب ایران یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در کشور است  و سالانه توریست ها و گردشگران داخلی بسیاری به آن ها سفر می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این بنادر آشنا شوید.

آشنایی با جاذبه های تفریحی بندر عباس

جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

معبد هندوها بندرعباس

این معبد با نام های دیگری هم شهرت دارد مانند معبد بت گوران. قدمت این معبد متعلق به دوران ناصرالدین شاه است و ر طی ادوار مختلف بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. اولین بازسازی این بنا در دوره حکومت مظفرالدین شاه صورت گرفت. همانطور که می دانید بندرعباس یکی از مهم ترین مقاصد تجار بود و در گذشته بسیاری از تاجران از کشورهای دیگر خصوصا از هند به این بندر سفر می کردند. بر اساس روایت ها و تاریخ های به جای مانده این معبد به دستور یکی از تاجران به نام و ثروتمند هندی ساخته شده است که مدام به ایران سفر می کرد.  معماری این معبد بسیار متفاوت اس و تلفیقی از معماری اسلامی و بودایی می باشد. اما سبک تزئیینات داخلی بنا کاملا شبیه به سبک معماری هندوستان است.

قلعه فین بندرعباس

یک قلعه بلند و قدیمی بر روی یکی از تپه های شهرستان فین خودنمایی می کند که براساس تحقیقات متعدد بر روی آن، مشخص شده است که قدمت آن به ۷۰۰ سالی خواهد رسید. قلعه فین در زمان ایلخانی ها و سلجوقیان ساخته شده است و کاملا مشخص است که در آن دوران به عنوان محلی برای انجام کارهای نظامی کاربرد داشته است. متاسفانه این قلعه روز به روز در حال تخریب است و در زلزله ای که در سال ۷۶ رخ داد بسیاری از قسمت های آن تخریب شد. برای بازدید از این جاذبه ها کافیست تا یک بلیط اتوبوس بندرعباس تهیه نمایید.

دره داماش بندرعباس

راه های زیادی برای سفر به بندرعباس وجود دارد که پیشنهاد می کنیم پیش از تهیه بلیط هواپیما بندرعباس، مشخص کنید که قرار است از چه جاذبه هایی دیدن نمایید. در این میان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بندرعباس، دره داماش است. و جزء یکی ازجاذبه های تفریحی بندرعباس می باشد که می توانید در آن طبیعت گردی بسیار منحصر به فردی را تجربه کنید. در میان این دره یک رودخانه در جریان است که آب آن از چشمه های هماگ تامین می شود. بهترین زمان برای سفر به بندرعباس و بازدید از این جاذبه طبیعی فصل بهار و زمستان است.

آشنایی با جاذبه های تفریحی بندر چابهار

جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

تالاب لیپار چابهار

این تالاب لیپار یا تالاب صورتی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بندر چابهار است که می توانید با خرید بلیط هواپیما چابهار و سفر به این بندر زیبا، از آن دیدن نمایید. مشابه چنین تالابی فقط ۴  نمونه دیگر در کل جهان وجود دارد که یکی از آن ها را در کشور خودمان داریم. این تالاب از لحاظ زیست محیطی بسیار ارزشمند است، زیرا زیستگاه گونه های مختلف جانوری بسیاری می باشد.

آب تالاب لیپار در نظر اول بسیار تمیز است اما در واقع جزء یکی از شورتین آبگیرهایی است که در جهان وجود دارند. علت رنگ این تالاب، وجود مقدار زیادی باکتری و پلانگتون های گیاهی است. رنگ آب این تالاب شبیه به ترکیب شیر و توت فرنگی است و اصلا برای نوشیدن مناسب نیست. این تالاب یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی ایران است که رنگ خاصش آن را از تمامی دریاچه ها و تالاب ها متمایز کرده است. این آبگیر در تنگه و دره ای صخره ای که در مجاور کوها ها است قرار دارد.

گل افشان چابهار

یکی دیگر از حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بندر چابهار، کوه های زیبای گل افشان هستند. این کوه ها بسیار حیرت انگیز و کمیاب هستند و در ۹۵ کیلومتری عربی بندر کنارک واقع شده اند. گل افشان چابهار در واقع مجموعه ای از چندین تپه است که ارتفاعات متفاوتی دارند و یکی از ان ها شباهت بسیار زیادی به آتشفشان دارد و دیگر تپه ها فعالیت طبیعی ندارند. برای بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری بندر چابهار می توانید با خرید بلیط به این بندر آمده و با تورهای گردشگری همراه شوید.

جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

منطقه حفاظت شده گاندو

اگر به دنبال کمی هیجان و ماجراجویی باشید، بازدید از منطقه حفاظت شده گاندو بهترین گزینه است. طبیعت گردی در این منطقه و تماشای تنها تمساح بومی ایران که نامش گاندو است، تجربه ای بسیار مهیج و جالب است. در این منطقه گونه های مختلف جانوری زندگی می کنند. سیاگوش، روباه، انواع خرگوش ها، شغال و جبیر و گوزن از جمله جانوارنی هستند که در این منطقه زندگی می کنند. یک رودخانه به نام باهوکلات یکی دیگر از جاذبه هایی است که در این منطقه قرار دارد و شما می توانید از آن دیدن نمایید. این رودخانه جزء یکی از پر آب ترین رودخانه های چابهار است که آب آن به دریای عمان سرازیر
می شود.

جاذبه های طبیعی بندر نوشهر

جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

پارک جنگلی سی سنگان بندر نوشهر

در نزدیکی بندر نوشهر، یک پارک جنگلی زیبا وجود دارد که با نام سی سنگان شهرت دارد. این پارک یکی از زیباترین پارک های جنگلی در شمال کشورمان است که به دریا منتهی می شود. در این پارک هر نوع درختی که فکرش را بکنید روییده و تنوع گیاهی آن بسیار زیاد است. بیشترین درختانی که در این منطقه یافت می شوند، درختان شمشاد، بلوط و افرا هستند. پارک جنگلی سی سنگان محل زندگی بسیاری از گونه های مختلف جانوری است که برخی از آن ها شامل روباه، خرس و پلنگ می باشد. تفریحات بسیاری در این پارک برای گردشگران وجود دارد. برای مثال اگر اهل ماجراجویی باشید، دوچرخه سواری، قایق سواری، موج سواری و پلاژ بهترین گزینه برای شما هستند. در این پارک رستوران ها و کافه هایی دنج با فضایی بسیار شیک وجود دارد که می توانید پس از گشت و گذار به آن جا رفته و برای رفع خستگی یک نوشیدنی گرم و یا غذایی لذیذ نوش جان کنید.

سد و دریاچه آویدر بندر نوشهر

در نزدیکی پارک جنگلی سی سنگان یک جاذبه زیبا و معروف دیگر قرار دارد که نام آن دریاچه آویدر است. علت پدید آمدن این دریاچه، وجود یک سد خاکی است و به همین دلیل توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است. این دریاچه نام های دیگری هم دارد، برای مثال اکثر ساکنین اطراف و مردم قدیمی نوشهر، این دریاچه را با نام صلاح الدین می شناسند و علت احداث این سد، ذخیر آب برای استفاده و آبیاری زمین های کشاورزی می باشد. این سد در ۳۰ کیلومتری شرقی بندر نوشهر قرار دارد.

چشم اندازهای بی نظیری در اطراف این دریاچه وجود دارد و تا چشم کار می کند سر سبزی است و کوه ها و درختان سر به فلک کشیده. اگر به عکاسی علاقه داشته باشید، سد آویدر یک گزینه مناسب برای سوژه های ناب عکاسی از طبیعت است. شما می توانید با به همراه داشتن تجهیزات کمپینگی چند روزی را در نزدیکی این سد کمپ بزنید و در دل طبیعت زندگی کنید. در نزدیکی این دریاچه امکانات لازم برای چند روز ماندن وجود دارد مانند آلاچیق، کافه و رستوران و بوفه های متعدد و نماز خانه و سرویس بهداشتی.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا
جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

جاذبه های تفریحی بنادر ایران - گیمفا