الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

شاید بتوان گفت راک‌استار طی این سال ها نقش بزرگی و عمده‌ای را در ایجاد سرگرمی‌های تعاملی برای بازی‌بازان فراهم کرده است سرگرمی‌هایی که شاید آن‌ها را بازی‌های ویدئویی بنامیم اما مسلما از نظر کیفیت و محتوا تجربه‌ای فرارتر از یک بازی ویدئویی را ارائه می‌دهند.

شاید اگر سخت گیری‌های راک‌استار و اینکه این شرکت مدت زمان طولانی را برای ساخت بازی‌های خود در نظر بگیرد نبود، اکنون بسیاری از بازی‌هایی که امروز در نزد بازی‌بازان بسیار محبوب هستند، دیگر جایی در افکار و اذهان ما نداشت و هم اکنون از شرکت راک‌استار تنها یک نام باقی می‌ماند ؛ نامی که به مانند نام‌های بزرگ دیگر به جای تولید محتوای خلاق و تحول عظیم در صنعت بازی‌های ویدئویی، باید هر روز درگیر مسائل پرداخت‌های درون برنامه ای می شد تا با روش‌های متعددی ثابت کند نابود کردن آی‌پی‌های محبوب به بهانه‌ی کسب درآمد بیشتر تنها یک خرافات است، بازی‌بازان همان عنوانی را تجربه می کنند که ده یا بیست سال پیش تجربه می‌کردند و تنها توقعاتشان بالاتر رفته است .

بگذریم؛ باعث مسرت است که هنوز شرکت‌هایی به مانند راک‌استار وجود دارند که بتوانند آبرو و اعتبار صنعت بازی‌های ویدئویی را حفظ کنند. اما صحبت از آی‌پی‌های متعدد که  شد باید بگوییم راک‌استار فرنچایزهای محبوب بسیاری به مانند GTA، Max Payne، Red dead Redemption و بسیاری دیگر را در اختیار دارد و با اطمینان می توان گفت انتخاب مجبوب‌ترین بازی راک‌استار کار بسیار سختی است .

اگر بخواهیم از بازی Red Dead Redemption به عنوان محبوب ترین بازی راک استار نام ببریم اشتباه نگفتیم؛ راک‌استار با عرضه بازی Red Dead Redemption 2 به نوعی دین خود را به این سری و هواداران آن ایفا کرد و شاهد یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های نسل هشتم بودیم که البته در رقابتی نزدیک با God of War در میان بهترین بازی سال قرار داشت.

اما بحثی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که راک.استار برای آینده چه برنامه ای دارد؟ بگذارید ساده تر توضیح دهم؛ راک‌استار در نسل هشتم تنها برروی دو فرنچایز تمرکز داشت؛ دو فرنچایز Red Dead Redemption و  GTA. اما برنامه‌ی این شرکت برای نسل آینده چیست؟ آیا در نسل آینده نیز راک‌استار قصد دارد تا همچنان برروی یک یا دو فرنچایز تمرکز داشته باشد؟ امیدواریم که این طور نباشد زیرا به شخصه بسیار علاقه‌مندم تا نسخه‌های جدیدی از دیگر فرنچایزهای این شرکت را برروی پلی‌استیشن ۵ یا حتی اکس باکس اسکارلت تجربه کنم.

راک‌استار پس از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 به این نکته اشاره کرد که دیگر زمان ساخت بازی‌های این شرکت به مانند قبل طولانی نخواهد بود اما این چه معنی دارد؟ شاید راک‌استار قصد دارد استودیوهای خود را در نسل آینده گسترش داده و برروی فرنچایزهای دیگری کار کند تا بدین طریق شاهد انتشار بازی‌های بیشتری از این شرکت باشیم . به عبارتی دیگر شاید راک‌استار قصد دارد به جای هر هفت یا هشت سال هر دو سال یک بار بازی‌های جدیدی به بازار عرضه کند. شاید هم نه و راک استار قصد ندارد تا دست به ریسک بزرگی بزند و تنها با گسترش استودیو و نیروهای خود زمان عرضه‌ی بازی‌هایی که هر نسل عرضه می‌کند را کاهش دهد.

در نسل هشتم بر خلاف نسل هفتم، دیگر خبری از فرانچایز محبوب Bully و یا حتی Max Payne نبود. با در نظر گرفتن اینکه دیگر تقریبا همه می‌دانیم GTA 6 نیز یکی از بازی‌های قطعی راک‌استار در نسل آینده خواهد بود و بعید است راک‌استار قبل از این بازی به سراغ پروژه‌ی دیگری برود اما در این مقاله قصد داریم تعدادی از آی‌‎پی‌های محبوب دیگر راک‌استار را بررسی کنیم؛ فرنچایزهایی که بد نیست راک‌استار در نسل آینده نیم نگاهی به آن‌ها داشته و با عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این عناوین؛ آن‌ها را احیا کند. پس با ما همراه باشید.

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

باعث مسرت است که هنوز شرکت‌هایی به مانند راک‌استار وجود دارند که بتوانند آبرو و اعتبار صنعت بازی‌های ویدئویی را حفظ کنند. راک استار و فرنچایزهای متعددی که همه‌ی آن‌ها در یک قاب جا نمی‌شوند

Bully

اگر همین حالا از شما سوال کنند اولین بازی که دوست دارید راک‌استار برای نسل بعد عرضه کند چیست، قاطعانه پاسخ بسیاری از شما بازی‌بازان، نسخه‌ی جدید بازی Bully خواهد بود. بازی Bully در سال ۲۰۰۶ برای نخستین بار برای کنسول پلی‌استیشن ۲ و اکس باکس ۳۶۰در دسترس قرار گرفت و بر خلاف حواشی زیادی که پیرامون محتوای خشونت آمیز و بزرگ‌سال این بازی وجود داشت اما این عنوان نه تنها تحسین منتقدان را در پی داشت، بلکه خیلی زود توانست به عنوان محبوب و البته پرفروشی تبدیل شود. بازی داستان شخصیت به نام جیمی هاپکینز را روایت می‌کند که به اجبار به یک مدرسه‌ی شبانه روزی می‌رود، خیلی زود متوجه می‌شود که این مدرسه به دست دانش آموزان زورگو کنترل می‌شود. از این روی، وی تصمیم می‌گیرد تا با کمک دوستان خود به این زورگویی خاتمه داده و صلح را در مدرسه برقرار کند که البته در این راه رفته رفته به احترام و محبوبیت بیشتری دست پیدا می‌کند.  شاید من و شما بارها و بارها این بازی را برروی کنسول پلی‌استیشن ۲ و یا حتی نسخه‌ی عرضه شده‌ی آن برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ یا دیگر پلتفرم‌ها را تجربه کرده و از آن لذت بردیم. بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به محبوبیت بالایی که بازی Bully در نزد بازی‌بازان دارد، در صورتی که راک‌استار تصمیم بگیرد ادامه‌ی این عنوان را بسازد، قطعا شاید فروش آن از دیگر فرنچایز‌های این شرکت نیز فراتر رود. اگرچه شرکت راک‌استار نیز خود به این موضوع واقف است زیرا در سال جاری گزارشاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه راک‌استار ساخت بازی Bully 2 را در سال ۲۰۱۰ و اندکی بعد از عرضه ی بازی Red Dead Redemption که در همین سال عرضه شد) آغاز کرد اما پس از تقریبا هجده ماه به این نتیجه رسید که ساخت این بازی را متوقف سازد . ظاهرا در نسخه‌ی دوم نیز کنترل شخصیت جیمی هاپکینز را به عهده داشتیم و داستان از جایی آغاز می‌شد که جیمی به همراه مادرش به تعطیلات تابستانی رفته بود. هرچه که هست، امیدوارم Bully 2 در صدر لیست شرکت راک‌استار برای نسل آینده قرار داشته باشد. البته ساخت بازی Bully 2 از یک جهت می تواند برای راک‌استار مفید باشد؛ این شرکت نشان داده است که در خلق بخش آنلاین مهارت بسیاری دارد و این کار را با دو بازی GTA و Red Dead Redemption 2 به نحو احسنت انجام داده است  پس مطمئنا Bully 2 با توجه به جهان باز بودن این بازی، گزینه‌ی بسیار خوبی برای راک‌استار خواهد بود تا بخش آنلاین را در این بازی نیز پیاده سازد و به نوعی شاهد بخشی با نام Bully online باشیم که چالش‌ها و ماموریت‌های جذابی را به همراه داشته باشد و حتی خود دارای یک خط داستانی جداگانه باشد یعنی به مانند Red Dead Redemption 2، بازی‌بازان بتوانند شخصیت دلخواه خود را ساخته شخصی سازی کرده و به تجربه‌ی خط داستانی بخش آنلاین بازی بپردازند و در کنار آن در چالش‌ها و ماموریت‌های مرتبط با دنیای بازی شرکت کنند. البته این کار نیازمند ساخت جهانی غنی و طراحی ماموریت‌ها و چالش‌های بسیاری است که به طور کلی زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد ولی جدای از چالش برانگیز بودن این کار، راک‌استار ثابت کرده که در این زمینه کاملا بی رقیب است و به قول معروف کار نشد ندارد.

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

مطمئنا بسیاری از ما بازی‌بازان بی صبرانه منتظر تجربه‌ی ماجراهای جدید جیمی هاپکینز و بازی Bully 2 هستیم.

Manhunt

این روزها بازی‌هایی به سبک وحشت و بقا به وفور در بازار یافت می‌شوند؛ حداقل بیشتر از زمان گذشته. اما کمتر عنوانی را مشاهده می‌کنیم که بتواند یک تجربه‌ی ناب را به بازی‌بازان ارائه دهد. در سال ۲۰۰۳ راک‌استار اولین بازی خود در سبک وحشت و بقا را به بازار عرضه کرد. این بازی Manhunt نام داشت و گیم‌پلی بازی نیز بر پایه مخفی کاری بود. این بازی همان عنوانی است که از آن صحبت می‌کنیم و یک تجربه‌ی ناب از سبک وحشت و بقا را ارائه می‌داد. در این بازی، شما باید به صورت مخفیانه و البته با روش‌های بسیار خشونت آمیزی دشمنان بازی را از پای در آورید و هرچه روش شما خشونت بالاتری داشته باشد، مزایای بالاتری به شما در بازی تعلق می‌گیرد. این بازی مورد تحسین منتقدان و البته بازی‌بازان قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا راک‌استار در سال ۲۰۰۷ نسخه‌ی دوم این سری را نیز عرضه کند. اما از سال ۲۰۰۷ به بعد دیگر این سری در اغمای کامل فرو رفت و دیگر خبری از نسخه‌ی جدید نبود.

هر از گاهی شایعاتی در رابطه با نسخه‌ی سوم به گوشش می رسید اما شرکت تیک تو آن را تکذیب کرد. در هر صورت به گفته‌ی تهیه‌کننده‌ی این سری، موضوعی که باعث شد تا نسخه‌ی دوم ساخته شود، خواست و علاقه‌ی هواداران بود. شخصا نسل هشتم جای خالی یک تجربه‌ی ناب و یک بازی AAA در سبک وحشت و بقا بر پایه‌ی مخفی کاری احساس می‌شد و به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده تا راک‌استار آستین‌ها را بلا زده و به دیگر سازندگان این ژانر نیز درس بازی‌سازی بدهد. اما موضوعی که آینده‌ی این سری را مبهم می‌سازد، اتهامات و جنجال‌هایی است که این سری در گذشته با آن روبرو بوده است. بگذارید ساده‌تر توضیح دهم، چیزی که بازی Manhunt را از سایر بازی‌های مشابه متفاوت می‌ساخت، خشونت بالای آن بود که به آن اشاره کردم. سیستم سطح بندی کشتار در بازی شما را وادار می‌ساخت تا دشمن خود را با روش‌های بی رحمانه‌ای به قتل برسانید و عجیب‌تر اینکه راک‌استار شما را وادار می‌کرد تا صحنه‌های حاوی خشونت بالا را به اجبار مشاهده کنید زیرا قابل رد شدن (Skip) نبودند. همین موضوع باعث شد تا حتی نسخه‌ی دوم در ابتدا، کار سختی برای عرضه داشته باشد زیرا در ابتدا درجه‌‌ی سنی AO ( فقط بزرگ‌سالان) را دریافت کرده بود که نه شرکت سونی و نه نینتندو قادر به انتشار چنین بازی‌های برروی پلتفرم‌های خود نبودند و سرانجام در نسخه‌ی دوم شاهد بلوری شدن و یا حذف سیستم سطح بندی کشتار بودیم تا این بازی در نهایت عرضه شود. اگرچه راک‌استار بعدها نسخه‌ی اصلی این بازی ( بدون سانسور) را نیز به صورت فیزیکی در آمریکا عرضه کرد. البته راک‌استار با این جنجال‌ها غریبه نیست و حتی قبل از Manhunt نیز با موضوع مشابهی در رابطه با Grand Theft Auto 3 مواجه شده بود.  البته به نکته‌ی دیگری نیز باید اشاره کنیم؛ موضوعی که تا حدودی کار راک استار را راحت تر می کند این است که سکانس‌های حاوی خشونت بالا این روزها در فیلم‌های سینمایی نسبت به گذشته حضور پررنگ تری دارند. به عبارت دیگر ابزارهای خشونت، کشتار بی رحمانه، خون و خون ریزی به وفور و به شکل واضحی در فیلم‌های سینمایی مشاهده می‌شوند و به نظر می‌رسد حساسیت‌ها نسبت به این موضوع نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است. اما در هر صورت به نظر می‌رسد راک‌استار برای ساخت نسخه‌ی سوم از این موضوعات واهمه‌ای ندارد و برای این کار تنها یک چیز لازم دارد آن‌هم چیزی نیست جز علاقه و درخواست هواداران. آیا شما به ساخت نسخه‌ی سوم این بازی علاقه‌مند هستید؟

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

چیزی که بازی Manhunt را از سایر بازی‌های مشابه متفاوت می‌ساخت، خشونت بالای آن بود که به آن اشاره کردم. سیستم سطح بندی کشتار در بازی شما را وادار می‌ساخت تا دشمن خود را با روش‌های بی رحمانه‌ای به قتل برسانید و عجیب‌تر اینکه راک‌استار شما را وادار می‌کرد تا صحنه‌های حاوی خشونت بالا را به اجبار مشاهده کنید زیرا قابل رد شدن (Skip) نبودند.

L.A.Noire

شاید گمان کردید حالا که صحبت از بازی‌های راک‌استار شد می‌خواهم اسم بازی‌هایی به مانند Max Payne را بیاورم اما این طور نیست. اگرچه برای تجربه‌ی نسخه‌ی جدیدی از سری Max Payne لحظه شماری می‌کنیم اما شرکت راک‌استار نیز خود به این موضوع واقف است که Max Payne چه فرنچایز بزرگ و محبوبی به شمار می‌آید اما همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردم قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به بازی‌هایی که شاید توجه کمتری به آن‌ها معطوف شده است. یکی دیگر از عناوین خوش ساخت و هیجان انگیز راک‌استار، بازی کارآگاهی L.A.Noire است. بعید می‌دانم حتی اگر کسانی که در عمرشان یک بازی کارآگاهی نیز تجربه نکرده‌اند، حداقل بازی L.A.Noire را تجربه نکرده باشند. مگر می‌شود راک استار بازی کارآگاهی بسازد و آن را تجربه نکرد. L.A.Noire را می‌توان یک بازی و یک تجربه‌ی متفاوت از سبک نئونوآر به شمار آورد. دنیای جهان بازی، بررسی تخصصی پرونده‌ها و حتی صحنه‌های جرم، رانندگی و تعقیب و گریز مجرمان در دنیای بازی، داستان شاخه‌ای، تیراندازی و درگیری با دشمنان بازی؛ تمام این‌ها عناصری هستند که ما در این بازی شاهد آن‌ها هستیم؛ دیگر از یک بازی اکشن ماجراجویی چه می‌خواهید. راک استار با عرضه‌ی دوباره‌ی بازی L.A.Noire برای کنسول‌های نسل هشتم و حتی عرضه‌ی نسخه‌ی واقعیت مجازی این بازی، نشان داد که این بازی را فراموش نکرده است و شاید هم به دنبال این باشد تا نسخه‌ای جدید از این سری را به بازار عرضه کند اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا بدون استودیوی تیم باندی (Team Bondi) نیز این کار امکان پذیر است. در حقیقت بعد از جدایی استودیوی تیم باندی از راک‌استار، قرار بود ادامه‌ی این بازی تحت عنوان دیگری ساخته شود اما عدم بودجه‌ی کافی و کناره‌گیری شرکت برادران وارنر از پروژه‌ی یاد شده، سبب شد تا این استودیو به طور کلی تعطیل و عنوان مورد نظر نیز کنسل شود. حال اما همه‌ی ما می‌دانیم که راک استار بودجه‌ی نامحدودی در اختیار دارد اما آیا این شرکت حاضر است تا سرمایه‌ی خود را برای سری L.A.Noire هزینه کند؟ سوالی که اکنون نمی‌توان به آن پاسخ داد اما می‌توان به مثبت بودن آن امیدوار بود.

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

L.A.Noire را می‌توان یک بازی و یک تجربه‌ی متفاوت از سبک نئونوآر به شمار آورد. دنیای جهان بازی، بررسی تخصصی پرونده‌ها و حتی صحنه‌های جرم، رانندگی و تعقیب و گریز مجرمان در دنیای بازی، داستان شاخه‌ای، تیراندازی و درگیری با دشمنان بازی؛ تمام این‌ها عناصری هستند که ما در این بازی شاهد آن‌ها هستیم؛ دیگر از یک بازی اکشن ماجراجویی چه می‌خواهید.

Midnight Club

وقتی از عناوین اتومبیل رانی بخواهیم صحبت کنیم، مسلما باید به نام‌های بزرگی اشاره کنیم. از سری Need For speed گرفته تا Forza و البته عناوین دیگری به مانند Grid که طی سال‌های اخیر نام خوبی برای خودشان دست و پا کرده‌اند. اما بیایید با واقعیت روبرو شویم؛ نسل هشتم جای یک بازی ریسنگ درست و حسابی کم دارد. قبل از اینکه در مورد حرف من قضاوت کنید باید اشاره کنم که بله بازی Forza Horizon بازی بسیار خوبی بود اما دیگر عناوین ریسینگ در حد خود ظاهرا نشدند. این طور که مشخص است الکترونیک آرتس در راه نابود کردن سری Need For Speed با قدرت هر چه تمام‌تر پیش می‌رود و البته سری Gran Turismo نیز دیگر آن Gran Turismoی سابق سونی نیست. بنابراین جای خالی یک بازی ریسنگ درست و حسابی و یک تجربه‌ی ناب در نسل هشتم احساس می‌شود که البته در این شرایط تنها یک شرکت است که می‌تواند این جای خالی را با یک عنوان بی نظیر برای ما پر کند و آن هم کسی نیست جز شرکت راک استار. دیگر وقت آن فرا رسیده تا راک استار بازی ریسینگ خود را عرضه کند و چه گزینه‌ای بهتر از Midtown Club.

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

جای خالی یک بازی ریسنگ درست و حسابی و یک تجربه‌ی ناب در نسل هشتم احساس می‌شود که البته در این شرایط تنها یک شرکت است که می‌تواند این جای خالی را با یک عنوان بی نظیر برای ما پر کند و آن هم کسی نیست جز شرکت راک استار. دیگر وقت آن فرا رسیده تا راک استار بازی ریسینگ خود را عرضه کند و چه گزینه‌ای بهتر از Midtown Club

راک استار و یک پروژه‌ی کاملا جدید 

درست است که راک‌استار آی‌پی‌های قدیمی و محبوب زیادی در اختیار دارد که انتشار نسخه‌ی جدید هر یک از آن‌ها می‌توان فروش تضمین شده‌ای به همراه داشته باشد اما شاید این شرکت قصد دارد یک آی‌پی جدید به فرنچایزهای محبوب خود اضافه کند. مدتی است شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بازی جدید راک‌استار نه GTA 6 خواهد بود و نه Bully 2 بلکه یک آی‌پی کاملا جددی است. اما این عنوان چه می‌تواند باشد. حدس ما این است که سرانجام راک‌استار قصد دارد توسعه‌ی بازی Agent را ادامه دهد. عنوانی به سبک اکسن مخفی کاری که در اواسط جنگ سرد جریان داشت و قرار بود تجربه‌ای متفاوت را به بازی‌بازان ارائه دهد. این بازی در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و قرار بود تا به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه شود اما پس از آن به دلیل نامعلومی توسط راک‌استار رها شد و تا به امروز اگرچه هیچ خبر رسمی از توقف ساخت این بازی به گوش نمی‌رسد اما به نظر می‌رسد ساخت این بازی همان سال یعنی پس از معرفی بازی به دلایلی متوقف شد. بنابراین شاید راک‌استار در نسل آینده سرانجام این بازی را به بازار عرضه کند.

البته نباید فراموش کنیم که راک‌استار فرنچایز Max Payne را نیز در اختیار دارد و اگر راک‌استار بخواهد تنها برروی فرنچایزهای بزرگ خود تمرکز کند شاید Max Payne یکی از گزینه‌های قطعی این شرکت باشد اگرچه شایعاتی در رابطه با نسخه‌ی ریمستر بازی Red Dead Redemption نیز به گوش می‌رسد اما همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، راک‌استار دیگر دین خود را به این سری ادا کرده و اکنون تنها به دنبال گسترش بخش آنلاین این سری است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد به این زودی شاهد نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه باشیم.

در هر صورت بازی‌هایی که در این مقاله نام برده شده‌اند، به واقع الماس‌های پنهانی هستند که راک‌استار می‌تواند آن‌ها را در نسل نهم احیا کند و بار دیگر نقش مهم و حیاتی را در صنعت بازی‌های ویدئوی ایفا کند؛ نقشی که بسیاری از شرکت‌های دیگر در تست بازیگری آن مردود شده‌اند.

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

حدس ما این است که سرانجام راک‌استار قصد دارد توسعه‌ی بازی Agent را ادامه دهد. عنوانی به سبک اکسن مخفی کاری که در اواسط جنگ سرد جریان داشت و قرار بود تجربه‌ای متفاوت را به بازی‌بازان ارائه دهد

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ به نظر شما راک‌استار بار دیگر به سراغ آی‌پی‌های قدیمی و محبوب خود خواهد رفت و یا اینکه در نسل آینده شاهد پروژه‌های جدیدی از سوی این شرکت هستیم. نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا
الماس‌های پنهان | فرنچایزهای محبوبی که راک‌استار باید آن‌ها را در نسل آینده احیا کند - گیمفا