مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا

مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره

حسین چوبین
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا

خالق سری Street Fighter در رابطه با اوضاع هر روز خود چنین می‌گوید: هرجایی که می‌رفتم، مردم از من در رابطه با Street Fighter سوال می‌کردند. بنابراین من به کپکام برگشتم و گفتم جهان برای Street Fighter بعدی آماده است. با این حال باید بگوییم خلق نسخه‌ای جدید از این بازی اصلا کار ساده‌ای نیست. کمپانی کپکام در حال از دست دادن عناوین مبارزه‌ای (fighting) خود بود. بنابراین ۹۹٫۹۹ درصد تصمیم گرفته بود که به هر نحوی که شده همگی گرد هم آیند تا به سوی مسیری جدید حرکت کنیم.

این مجموعه از گذشته تاکنون پیشرفت‌های  زیادی داشته است، حتی اگر مبارزات به اندازه‌ی کافی رشد نکرده باشد. بازی Street Fighter 5 در زمان خاصی منتشر شد و اکنون یکی از مهم‌ترین عناوین مبارزه‌ای است. همچنین این بازی سال آینده به بخشی از مسابقات آزاد جهانی اینتل می‌پیوندد. این تورنومنت سال آینده و قبل از مسابقات نهایی المپیک توکیو با ۲۵۰۰۰۰ دلار به همه مهمانان خوش‌آمد می‌گوید.

این تورنومنت آنلاین بزرگ با بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که اواخر امسال که برای ۵ Street Fighter  منتشر می‌شود، همراه خواهد بود. مصاحبه‌ای با خالق این بازی صورت گرفته که به رسم هر هفته، آن را برای شما مهیا کرده‌ایم.

به‌روزرسانی‌هایی که قرار است در اواخر امسال منتشر شوند، جزئیاتی از هیچ‌کدام از آن‌ها فاش نشده‌ است.

یوشی اونو: من واقعا نمی‌توانم وارد جزئیات شوم، بخش اصلی برروی حالتی جدید خواهد بود. در حال حاضر تورنمنت گروهی داریم، در حدود ۸ نفر که به لابی دعوت شوند. ما هنوز در حال بررسی جزئیات این رشته هستیم، اما در مجموع مطمئنا ده‌ها نفر خواهند بود که می‌توانند در یک تورنمنت شرکت کنند. ما در حال تنظیم آن‌ هستیم و در ماه‌های آینده آماده خواهیم بود.

آیا این حرکتی بزرگ برای احیای ۵ Street Fighter  است؟

نه چندان، این تنها افزودن ویژگی جدید است. من فکر می‌کنم این یک بخش بزرگ برای بازی است. اما همانطور که خواهید دید، برای بازی به تدریج ویژگی‌های بیشتری اضافه خواهد شد. در واقع شخصیت‌های بیشتر اضافه در طول زمان، کل بازی بزرگ‌تر می‌‌شود.

ما می‌خواهیم یک بازی سطح‌بندی شده ایجاد کنیم، چون مخاطبان زیادی وجود دارند و هر کسی می‌تواند شرکت کند. همانطور که اخیرا اشاره کردم، برخی چیزها در ماه نوامبر و دسامبر اتفاق می‌افتد. زمانی که این کار به پایان برسد، ما قصد داریم برای مدتی این بازی را متوقف کنیم، بنابراین افراد با تغییرات بازی در زمانی که مسابقات انتخابی در فوریه یا مارس برگزار می‌شود، غافلگیر نمی‌شوند. ما به‌روزرسانی‌های بزرگ را برای پایان سال قرار می‌دهیم و سپس می‌خواهیم بگوییم که این ۵ Street Fighter است. همانطور که در حال حاضر وجود دارد، پس اجازه دهید تا مسابقات به پایان برسد.

ارزیابی شما درحال حاضر از ۵ Street Fighter چیست؟

ما در طول این سال‌ها به سختی کار کرده‌ایم. ولی من فکر می‌کنم اکنون ما در جایگاه خوبی هستیم. در یک کلمه می‌توانیم بگوییم همه چیز آرام شده است. قوانین باید به خوبی تثبیت شوند و مردم باید بتوانند آن‌ها را درک کنند. من فکر می‌کنم که همه‌ی چیز‌هایی که ساخته‌ایم، این بازی را به جایگاه خوبی رسانده است. ما هنوز روی آن کار می‌کنیم و هنوز هم نیم میلیون مسابقه در روز داریم. این چیزی است که مقدار بسیار زیادی از اطلاعات را برای ما فراهم می‌کند. ما می‌توانیم ورودی‌ها و خروجی‌های همه‌ی این بازی‌ها را ببینیم و از آن به عنوان تحقیق استفاده کنیم. این چیزی است که می‌خواهیم به طور مداوم انجام دهیم.

مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا

Street Fighter 4 ممکن است بسیار متفاوت باشد. اونو گفت: من ایده‌ای برای تبدیل آن به یک شبیه سازی مبتنی بر چرخش داشتم. هر حرکتی که می‌خواهید انجام دهید و آن‌ها را به هم متصل کنید، به‌طور خودکار پخش خواهند شد.

احساس می‌کنم نسخه‌ی جدید Street Fighter جایگاه خود را به عنوان بهترین بازی مبارزه‌ای به دلیل۱۱ Mortal Kombat از دست داده است. آیا از این مسئله آگاه هستید و اینکه تصمیم بر اصلاح آن دارید؟

این کار به طور منظم هرچند سال یک بار صورت می‌گیرد، زمانی که یک عنوان جدید منتشر می‌شود همانند پاشیدن آب برروی سبک مبارزه‌ای است. تقریبا دو یا سه سال پیش بود با یکی از روزنامه‌نگاران نشسته بودم و می‌گفتند که Dragon Ball عنوان بسیار بزرگی است. در این باره چه خواهید کرد؟ خوب تو الان از من در مورد Dragon Ball سوال نکردی، درست است؟ اکنون بازی ۱۱ Mortal Kombat بزرگ و عالی است. من فکر می‌کنم افرادی که بازی می‌کنند به خصوص در کنسول‌ها همیشه چشم بر عناوین مختلف دارند، آن‌ها فقط یک چیز را بازی نمی‌کنند. حتی در همان سبک، آن‌ها با عناوین جدید سوار بر قایق خواهند شد و سپس به سمت بخش بعدی حرکت خواهند کرد. Street Fighter میراثی طولانی‌تر و تاریخ طولانی‌تری از بسیاری از بازی‌ها در ۳۰ سال گذشته دارد. ما در حال ایجاد میراث و تاریخی بیشتر هستیم. من فکر نمی‌کنم هر زمان که یک عنوان جدید محبوب شد ما برنامه خود را تغییر دهیم و یا متوقف کنیم. اگر ما این کار را می‌کردیم هر چند سال باید مسیر خود را تغییر می‌دادیم. ما برای پیروزی باید مسیر خود را نگاه کنیم و به حرکت در همان مسیر ادامه دهیم.

آقای اد بون گفتند قرار است تعدادی از شخصیت‌های Street Fighter را به Mortal Kombat ببرد اما اجازه نداشتند. این شما بودید که این موضوع را انکار کردید؟

درست است که پیشنهاد حضور یکی از شخصیت‌های Street Fighter در بازی یاد شده توسط کپکام رد شده است. اما من شخصا نبودم! افراد زیادی در شرکت بودند که احساس می‌کردند برای شخصیت‌های ما مناسب نیست. من درواقع اد را در برنامه‌‌ی بازی برزیل ملاقات کردم و شخصا درمورد این مسئله با او صحبت کردم. پس این درست است اما من این تصمیم را به تنهایی نگرفتم و عنوان نکردم.

آیا حقیقت دارد که دو دنیا با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند؟

این یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما برای صدور مجوز بود.

Mortal Kombat شخصیت‌های مهمان زیادی را از دنیاهای مختلف دارد. این امر را برای Street Fighter هم در نظر می‌گیرید؟

ما الزاما چیزی را رد نمی‌کنیم. ما هم سهم خود را در طول این سال‌ها داشتیم، Marvel vs. Capcom، Tatsunoko vs. Capcom. در رابطه با اد بون باید بگوییم آن‌ها عنوان Injustice را داشتند که در حال ترکیب جهان‌های مختلف بود. این بار آن‌ها نتوانستند این کار را بکنند اما کپکام به انجام این کار علاقه‌مند است. اگر بتوانیم چیزی را به دست آوریم که درمورد آن احساس خوبی داشته باشیم، می‌توانیم به سرعت حرکت کنیم تا این اتفاق بیفتند.

مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا

شخصیت‌های مهمان در Mortal Kombat 11 به یک رشته اصلی تبدیل شده‌اند. آیا آن‌ها می‌توانند در Street Fighter حضور داشته باشند؟

کپکام عنوان کرده که تمایل دارد فرانچایزهای قدیمی خود را بازگرداند. شاید این یک راه برای انجام این کار باشد.

همان‌طور که دیروز صحبت کردیم در شرکت کپکام فرانچایزهای زیادی وجود دارد. من علاقه‌مند به این هستم که این عناوین را به جلو بیاورم اما این شرکت آنقدر بزرگ شده است که به سختی می‌توان چنین کاری را انجام داد. من باید با خودم کار کنم.

آیا تصمیم دارید به کنسول نینتندو  کوچ کنید و بازی بیشتر برای این کنسول بسازید؟ 

من چیزی نشنیده‌ام…. فقط می‌توانم فرض کنم که این اتفاق رخ نداده است.

چشم انداز شما از آینده‌ی Street Fighter چیست؟ سال آینده یک نسل جدید خواهد بود. Street Fighter چگونه می‌تواند با آن متناسب شود؟

من مقاله‌ی پلی‌استیشن ۵ را خواندم و با حیرت به آن نگاه کردم. با این حال من به چیزی مانند Street Fighter فکر می‌کنم. بهترین چیز این است که با شروع نسل جدید و یک کنسول، هیچ وقت بازی منتشر نکنی و اجازه بدهی تا نسل بعد به خوبی رشد کند. ما چیزهای زیادی داریم که مشغول نگه‌مان می‌دارد. ما می‌خواهیم نظارت خود را  برروی عنوان فعلی نگه داریم و اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها خوب اداره می‌شوند. وقتی زمان مناسب باشد، ما به نسل بعدی نگاه خواهیم کرد.

شما به طور خلاصه درمورد پلتفرم استریم صحبت می‌کنید که بخش بزرگی از آینده است. آیا شما پلتفرم استدیا را تجربه کرده‌اید؟ نظر شما چیست؟ به نظر شما یک بازی مبارزه‌ای روی آن پلتفرم کار می‌کند؟

من در دفتر گوگل این پلتفرم را امتحان کرده‌ام. البته من فک می‌کنم گوگل خطوط اینترنتی فوق‌العاده‌ای دارد. ایده‌ی استفاده از زیرساختار فعلی برای ارسال ورودی‌ها و تمام موارد شبیه سازی شده در لحظه کمی دشوار به نظر می‌رسد. من فکر می‌کنم که پیشرفت‌های زیادی وجود دارد؛ امیدوارم که ایده، الهام بخش خوبی برای اینکه چگونه این کارها را انجام دهند، باشد. این مسئله همانند تخم مرغ کریستوف کلمب است. همه سعی می‌کردند بفهمند که چگونه توانسته تخم مرغ را حفظ کند. آن‌ها راه‌های مختلفی را برای تکیه دادن به آن داشتند و او فقط تخم مرغ را برداشت و به ته آن ضرربه زد تا آن را برجسته کند. باید پیشرفتی در این زمینه وجود داشته باشد، پس ما خواهیم دید که چگونه کار می‌کند. ولی در حال حاضر هنوز در جایگاهی که باید باشد، نیست.

۵ Street Fighter  انتشار پر دردسری داشت. اگر الان قرار باشد عنوان جدیدی را به شیوه‌ی جدید منتشر کنید، چه می‌کردید؟

ما قطعا از انتشار این نسخه خیلی چیزها را یاد گرفتیم. ما دوران بسیار سختی داشتیم. ما باید کار زیادی برای بهبود بازی انجام می‌دادیم و آن را به جایی که امروز هست می‌رساندیم. این چیزی است که من به طور حتم به دنبال آن برای عناوین آینده خواهم رفت. در واقع، همه چیز باید در هنگام انتشار درست باشد. همچنین هر عنوانی را که در آینده منتشر کنیم، باید کاملا هوشمندانه از آن استفاده شود. تکنولوژی جدیدی نیز وجود خواهد داشت. مجددا به داستان کریستوف کلمب اشاره می‌کنم. ما باید از راه‌های ساده‌ ، متفاوت و هوشمندانه‌ای که برای دیگران واضح نیستند، استفاده کنیم. ما باید به آنچه که تکنولوژی در دسترس ما قرار داده نگاه کنیم تا عناوین جدید را منتشر کنیم و آن‌ها را به جلو ببریم نه اینکه صرفا بگوییم اکنون سریع‌تر است.

شما فکر کرده‌اید که این احتمالات ممکن است چه باشد؟

من به هوش مصنوعی فکر می‌کنم چراکه موثرترین راه استفاده از کامپیوترهای هوشمندتر است. هوشمندتر بودن، به معنای دشواری بیشتر هم هست. آن‌ها به راحتی می‌توانند حرکات شما را بخوانند و به راحتی شما را بزنند و من دوست دارم هرچه بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنم. هرچه بیشتر آن‌ها را درمورد نحوه ‌ی مبارزه باهوش‌تر کنم. آن‌ها یک معلم بهتر خواهند بود که به شما کمک می‌کند یاد بگیرد چطور بازی را انجام دهید و سبک مبارزاتی خود را بهبود بخشید.

برای مثال یک نفر مانند X یک بازی‌‎باز واقعا عالی است. گرفتن اطلاعات از مسابقه‌ای که در ان X بازی می‌کند، به شما کمک می‌‌کند یاد بگیرید که چه کار کنید. این کار به طور خودکار شما را به عنوان یک حامی نشان نمی‌دهد، بلکه به شما چیزهایی را نشان می‌دهد که شما برای بهبود و تمرکز به آن نیاز دارید.

مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا

در این مصاحبه با اونو هیچ سوالی از Darkstalkers نشد. او گفت اگر بخواهد این کار را بکند باید به کپکام اطلاع دهد و شاید هم کمی پول خرج کند.

به نظر جذاب است. من می‌خواستم به نقش شما در کپکام بپردازم، همان‌طور که می‌دانم اخیرا تغییر کرده است و بنابراین آیا شما هنوز هم مسئول Street Fighter هستید؟

من فکر می‌کنم که شرکت‌های ژاپنی چیزهای زیادی را بازسازی می‌کنند. نقش من به عنوان مسئول ساخت Street Fighter در دهه‌های اخیر تغییری نکرده است و حقوق من هم در طی این مدت هیچ تغییری نکرده است…..

پس هنوز هم شما آقای Street Fighter و وکیل آن هستید؟

آره این چیزی است که ان‌ها به من می‌گویند و همچنان انجام میدهند.

تو همیشه تصمیم داری در نقش آقای Street Fighter بمانی ؟ این کاری است که دوست داری در زندگیت انجام بدهی؟

من از دوران درخشش Street Fighter تا لحظاتی که به نسبت افت بسیاری داشت و در زمان درخشش مجدد آن در نسخه‌ی چهارم و پنجم، همواره مسئول شرکت بودم بنابراین تا زمانی که اجازه دهند در این شرکت بمانم، آقای Street Fighter خواهم بود.

فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم سرنوشت من در این نقطه است. هروقت از گمرک عبور می‌کنم، مامورین دور هم جمع می‌شوند و با من عکس می‌گیرند. من حتی زمانی که با خانواده‌ام به پاریس می‌رفتم مردم می‌ایستادند که با من بازی کنند. فکر می‌کنم زمانی که یک برند دوست داشتنی می‌شوی، نباید شکایت کنی.

به نظر می‌رسد که با کپکام درگیری‌هایی دارید. آیا متقاعد کردن کپکام برای ساخت Street Fighter که می‌خواهید درست کنید، آسان‌تر شده است؟

ساخت نسخه‌ی ۴ بیشتر مربوط به حمایت هواداران و سایت‌های هواداری بود. نمی‌خواهم این تصور را القا کنم که مقاومت سرسختانه‌ای برای کاری که می‌خواهم انجام دهم، وجود دارد. واقعیت این بود که من معتقدم  افرادی که در آن زمان در شرکت بودند، فکر نمی‌کردند که برای این بازی دیگر بازاری وجود داشته باشد. چیزی که در ذهن داشتم، آوردن Street Fighter به شیوه‌ای خاص بود. فکر می‌کنم مدام فکر می‌کردند که چون من عاشق Street Fighter بودم مرا حمایت کردند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • TekkenGod گفت:

    استریت فایتر این نسل شروع خوبی نداشت ولی الان واقعا به یه بازی کامل و پرمحتوا تبدیل شده . به دلیل امکان خرید محتوای جدید ( کاراکتر ، استیج ، و … ) به وسیله فایت مانی به دست آمده از مسابقات آنلاین ، این مسابقات رو هدفمند کرده و از این نظر به دیگر بازیهای فایتینگ مثل تکن و کمبت برتری داره . به زودی نسخه چمپیون ادیشن هم منتشر میشه که شامل بازی اصلی به همراه تمام محتوای اضافه شده بازی و کاراکترهای جدیده با نصف قیمت . پریروز هم یه اپدیت بزرگ بیست و چند گیگی براش اومد که زدم دانلود.

  • PERSIAN NAZI گفت:

    یه چیز جالب بهتون بگم درباره جوایز المپیک
    تو کشورهای پیشرفته به هیچ عنوان به ورزشکاراشون جایزه نمیدن اما اینجا طرف میره و موفق هم نمیشه و برمیگرده و بهش هزارتا هزارتا از سرمایه مردم سکه طلا میدن
    تو اونجا میگن طرف برای خودش رفته تو اینجا میگن طرف برای مردمش رفته و اخر سر هم مدالش رو ازش میگیرن و میگن هدیه کرده به بیت

مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا
مصاحبه با یوشی اونو خالق Street Fighter 5 | صحبت در رابطه با آینده‌ی این فرنچایز، نسخه‌ی استدیا و غیره - گیمفا