Cyberpunk 2077 از Witcher 3 کوتاه‌تر خواهد بود ولی ارزش تکرار بیشتری خواهد داشت

۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

طبق گزارش‌های منتشر شده، بازی Cyberpunk 2077 از ساخته‌ی قبلی استودیوی سازنده کوتاه‌تر بوده، ولی ارزش تکرار آن به مراتب از بازی Witcher 3 بیشتر خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

صحبت‌های زیادی پیرامون دنیای بازی Cyberpunk 2077 شده است و همه آن را با بازی Witcher 3 مقایسه می‌کنند. سازندگان پیش از این نیز بیان کرده بودند که جهان بازی Cyberpunk 2077 از دنیای بازی Witcher 3 کوچک‌تر خواهد بود، ولی فعالیت‌های موجود در آن بیشتر بوده و همچنین دنیای بازی به صورت عمودی نیز وسعت بالایی خواهد داشت. جدا از موضوع وسعت جهان بازی، هیچ وقت صحبت از طول خط داستانی بازی Cyberpunk 2077 نشد و این موضوع همیشه برای ما نقطه‌ی ابهام بزرگی بوده است.

تیم سازنده بیان کرده است که طول داستان اصلی بازی Cyberpunk 2077 کمی کم‌تر از داستان اصلی بازی Witcher 3 است، ولی ارزش تکرار آن به مراتب بالاتر خواهد بود. از طرفی دیگر، با در نظر گرفتن ماموریت‌های فرعی، تیم سازنده هنوز جواب مشخصی نداده و ممکن است که اگر به سراغ ماموریت‌های فرعی نیز برویم، با عنوانی چه بسا طولانی‌تر از Witcher 3 روبرو شویم. ماموریت‌های اصلی بازی Witcher 3 چیزی حدود ۵۰ الی ۶۰ ساعت به طول می‌انجامید و اصلا مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد اگر بازی Cyberpunk 2077 خط داستانی ۴۰ ساعته داشته باشد. از هر موردی که بخواهیم چشم‌پوشی کنیم، همان انتخاب‌های اولیه‌ی شما در بازی می‌تواند خط داستانی را به کلی تغییر دهد و همین مورد ارزش این ۴۰ ساعت را به شدت بالا می‌برد.

سازندگان همچنین بیان کرده‌اند که راه‌های بسیار جالبی برای محتویات انتهای بازی کشف کرده‌اند که بازی‌بازان را به شدت جذب خود خواهد کرد. متاسفانه اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است. علاوه بر این موارد، صحبت‌هایی نیز در رابطه با سیستم Loot بازی شد. سازندگان بیان کردند که علاوه بر اشیائی که هم سطح بازی‌باز بوده و او می‌تواند از آنان به خوبی استفاده کند، وسایل بسیار ضعیف‌تر نیز در میان وسایل دشمنان شما پیدا می‌شود؛ این کار بدان معنا انجام شده است تا دنیای بازی هر چه بیشتر واقعی جلوه دهد. با این حساب، اگر شما یک کارگر را به قتل برسانید و بخواهید وسایل او را بردارید، احتمالا باید یک چکش از جیب او بدزدید.

سازندگان همچنین بیان کرده‌اند که همانند بازی Witcher 3، بعضی ماموریت‌های اصلی می‌تواند منجر به شروع یک ماموریت فرعی شود و همان ماموریت نیز به شاخه‌های مختلف تبدیل شود. در این میان، یک ماموریت فرعی می‌تواند برروی دیگر ماموریت‌های فرعی بازی نیز تاثیرگذار باشد. طبق گفته‌های سازندگان، اکثر مناطق بازی بدون در نظر گرفتن انتخاب‌های شما، آزاد هستند. در این میان ولی ممکن است که بنابر بعضی انتخاب‌های خاص، منطقه‌ای برای شما ازاد شده یا به کلی برای شما قفل شود.

صحبت‌هایی نیز در رابطه با خانه‌ی شخصیت اصلی بازی شد. به نظر می‌رسد که شما نمی‌توانید خانه‌ی جدیدی در بازی اختیار کنید ولی می‌توانید خانه‌تان را به هر روشی که می‌خواهید تزیین کنید و از طرفی دیگر بعضی انتخاب‌های شما در طول بازی برروی ظاهر خانه‌ی شما تاثیرگذار خواهد بود. در رابطه با چرخه‌ی شب و روز نیز توضیحاتی داده شد. جالب است که بدانید که مکان‌های مختلف در طول شبانه روز توسط نگهبان‌های مختلف و البته تعداد مختلفی از آنان محافظت می‌شود؛ پس برای انجام ماموریت خود باید زمان مناسبی را انتخاب کنید. در رابطه با درجه‌ی سختی بازی نیز تیم سازنده تا کنون حرفی نزده ولی قول داده است تا جای ممکن درجه‌های مختلفی را در بازی قرار دهد.

پلیس‌ها در بازی به جرم‌ و جنایت‌های کوچک همانند مبارزات خیابانی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، چرا که این موارد در دنیای بازی کاملا عادی است. شما همچنین می‌توانید بیش از ۷۵ درصد افراد یک منطقه را به قتل برسانید، ولی ۲۵ درصد دیگر قابلیت کشته شدن ندارند. علاوه بر این، شخصیت‌های بازی بسیار متنوع خواهند بود و سازندگان بیان کرده‌اند که بازی‌بازان از مشاهده‌ی چنین طیف وسیعی از شخصیت‌های عجیب و متفاوت، تعجب خواهند کرد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آپریل ۲۰۲۰ میلادی) بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا منتشر می‌شود.

0
0

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.