مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا

مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد

آرش بوالحسنی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا

ظاهرا این بار مایکروسافت (Microsoft) از گذشته درس گرفته و قصد تکرار اشتباهات هنگام عرضه‌ی اکس‌باکس وان را با اکس‌باکس اسکارلت ندارد. این را فیل اسپنسر (Phil Spencer)، معاون اجرایی بخش بازی‌های ویدئویی مایکروسافت می‌گوید.

فیل اسپنسر، یکی از خوش‌قلب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین افراد در صنعت بازی‌های ویدئویی، به خوبی از اشتباهات مایکروسافت در آغاز نسل هشتم اطلاع دارد. مایکروسافت که موفق شده بود نسل هفت را قدرتمند آغاز کند و به پایان برساند، نسل هشتم را با دستگاهی گران‌تر، ضعیف‌تر و سیاست‌هایی عجیب در خصوص مالکیت دستگاه و بازی‌ها آغاز کرد. این شرکت در سال‌های گذشته و از هنگام منصوب شدن اسپنسر به عنوان معاون اجرایی، سعی در تصحیح اشتباهاتش داشته است. با این حال نبرد کنسول‌ها در این نسل خیلی وقت است که با پیروزی سونی (Sony) به پایان رسیده است. با این حال، اسپنسر امیدوار است که شروع نسل آینده، متفاوت باشد:

می‌خواهم بگویم که درسی از نسل هشتم گرفتیم و نمی‌خواهیم در مورد اکس‌باکس جدید، از نظر قدرت یا قیمت عقب بیافتیم. اگر آغاز نسل را به یاد داشته باشیم، ما کنسول خود را صد دلار گران‌تر از پلی‌استیشن ۴ قیمت‌گذاری کردیم. در حالی که از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر بودیم. پروژه‌ی اسکارلت را در حالی آغاز کردیم که هدف‌مان موفقیت در بازار است.

اسپنسر همچنان گفته است که دوست دارد اکس‌باکس بعدی، در زمینه‌هایی بیشتر از قدرت و قیمت از رقبا سرتر باشد و ویژگی‌هایی داشته باشد که در کنسول‌های دیگر یافت نمی‌شود:

تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. می‌خواهیم رقابت کنیم و البته رقابت سالمی داشته باشیم. برای همین است که برروی قابلیت انجام بازی‌های نسل قبل و قابلیت بازی میان پلتفرمی را تمرکز کرده‌ایم.

اکس‌باکس اسکارلت هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. سال آینده، سالی است که رقابت بین کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت، جدی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا
مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mgs4 گفت:

    ایکس باس (به نظر بنده) برای رقابت به یک چیز احتیاج داره اونم انحصاری نابه توی این نسل ماکروسافت در زمینه ریسنگ فوقلاده ظاهر شد ولی در بقیه زمینه ها خیر

  • amin.electric گفت:

    اشتباه اگر تکرار نمی شد اشتباهات نمی شد و این قضیه برای ماکرو و فیلکم کاملا صدق میکنه :yes: اخر نسلیم میاد کراس فایر معرفی میکنه :rotfl: الان با این قیافه فیل انگار به ریش ماکرو فنا لبخند زده… نسل بعدم میاد bee simulator رو انحصاری میکنه

  • Cell گفت:

    من واقعا نمی‌دونم چه کسایی تصمیم گرفتن عمو فیل رو مدیر بخش Xbox کنند
    هنوز تو فاز قیمت و سخت افزار هست
    اون one X هم که به گفته ی خود قدرتمند ترین کنسول بود آش دهن سوزی نشد و فروش آنچنانی هم نداشت
    از نینتندو switch درس عبرت بگیر که با فاصله زمانی کم چه فروشی کرد خلاقیت در کنار انحصار
    سونی هم با PlayStation وفاداری و قدرت کنسول و قدرت انحصار نسل رو برای خودش رقم زد
    :yes:

  • حقیقتش دیگه خودمون میدونیم حتی طرفدارای پروپاقرص مایکرو اینکه نسل ۸ رو ضعیف شروع کردن ولی رفته رفته بهتر شدن برا همینه درس گرفتن و حسابی برنامه ریزی کردن برای نسل ۹ که میدونیم خیلی خیلی بهتر از نسل ۸ میشه

  • خیلی هم عالی تبریک به xbox فن های گل
    یه چیزی بگم ۳ سال پیش که تصمیم گرفتم کنسول بگیرم صدرصد تصمیم داشتم one s بگیرم ولی یه تفاوت بین دو کنسول باعث شد نظرم برگرده و ps4 بگیرم اونم تفاوت ترافلاپسی بین دو کنسول بود به نظرم در کنار انحصاری ها این تفاوت قدرت ترافلاپسی هم خیلی باعث شد آمار فروش xbox کمتر از ps4 باشه حالا که فیل اسپنسر به این موضوع اشاره کرده و قول تفاوت حداقلی رو بین دو کنسول نسل آینده داده دیگه رقابت به اوج خودش میرسه و گیمر ها بیشترین سود رو میبرن.

  • Playgrond games گفت:

    فیل اسپنسر، یکی از خوش‌قلب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین والبته دروغگو ترین
    ولی خوب بیچاره خیلی دیر منصوب شد
    به هر حال همین گیم پس و خرید استدیو های جدید نشون میده دارن رو به جلو حرکت میکنند

  • Kayat گفت:

    نه فن سونیم نه ماکروسافت. نسل بعد هر کدوم عملکرد بهتری داشته باشه اون رو انتخاب می کنم. امیدوارم بازی های های انحصاری معرفی کنن که ارزش خرید کنسول نسل بعدی ماکروسافت رو داشته باشه. تا به الان کفه ی ترازو با توجه به نسل هشت به سمت ps5 سنگین تره. باید پس از عرضه کنسول های نسل بعد یکسالی صبر و بعد انتخاب کرد. پی س هم با توجه به قیمت بالا حداقل از لیست بنده خارجه.

  • General RAAM گفت:

    دیشب چقدر کنفرانس خوب بود :inlove: یه نگاهی بندازیم به مهمترین اخبارش:
    اولا اینو بگم مراسم XO یه مینی E3 حساب میشه و میدونستیم نباید انتظار معرفی عناوین AAA داشته باشیم ولی با این وجود ترکوند و کلی خبر خوب اومد :inlove:
    دیشب مایروسافت سه آی پی جدید معرفی کرد:
    Everwild
    Grounded
    Tell me why

    Everwild که تریلرش با روح و روان بازی کرد گیمپلیش که فعلا نمیدونیم چجوریه ولی احتمالا مثل زلدا باشه :inlove:
    دومی رو که بعضیا گفتن ابسیدین نا امیدمون کرد ولی من بعنوان یه اتفاق عالی میبینمش چرا؟ این بازی توسط ۱۳ نفر ساخته شده یعنی یه تعداد خیلی کوچیک از ابسیدین دور هم شدن یه ایده ای داشتن و بدون نگرانی یه بازی کوچیک رو ساختن دقیقا مثل کاری که نینجا تئوری با Bleeding edge کرد این یکی از مزیتهای خریده شدن توسط مایکروسافته و اینکه واسه game pass میاد اگه بازی خوبی باشه ازش استقبال میشه و استودیوها نگران فروش و ضرر کردن سر ایده های جدیدشون ندارن :inlove: :yes:
    Tell me why هم که نیازی به گفتن نیست سازنده شاهکار Life is strange بازی رو ساخته پس شکی در ابر شاهکار بودنش نیست

    اضافه شدن بازیهای جدید Game pass که واقعا ترکوند
    ویچر ۳
    دارک سایدرز ۳
    ریج ۲
    و…

    ۵۰ تا بازی هم به preview xcloud اضافه شد واسه من خیلی خبر خوبی بود :inlove: من یه مدتیه دارم xcloud رو استفاده میکنم با LTE هیچ مشکلی ندارم فقط برخی مواقع یکم دستوراتم تو بازی با تاخیر اعمال میشه :yes:

    در مجموع خیلی عالی بود و اینکه خوشحالم که مایکروسافت فقط بازیای کوچیک رو اینجا معرفی کرد و عناوین بزرگ رو نگه داشته واسه E3 تا E3 جذابتری داشته باشیم:
    پروژه اسکارلت قویترین کنسول نسل ۹ :inlove:
    Halo infinite
    Fable 4
    Forza horizon 5
    Forza motorsport 8
    Gears 6
    پروژه The initiative

  • گیمر باید هم ایکس باکس هم پلی استیشن هم کامپیوتر مادر هم استادیا ووو خلاصه همه رو داشته باشه مثله خودم

  • Shadravan گفت:

    امیدوارم سونی هم توی نسل جدید یه فکری به حال افزایش کیفیت ساخت محصولاتش بکنه. بلا استثنا تمام دسته های پلی استیشنی که دیدم و داشتم بعد از یه مدت کوتاهی به سر و صدا افتادن. هدفونی هم که روش گذاشته شده رو تا حالا دو بار مجبور شدم عوض کنم، خیلی راحت خراب میشه.از اون طرف کیفیت دسته ی ایکس باکس رو میبینم و هدفون خیلی خوبی که روش هست و حسرت می خورم!

  • هر چقدر رقابت در قیمت و قدرت بین دو شرکت سونی و ماکرو بیشتر باشه به نفع ماس فقط امیدوارم قیمت هر دو کنسول زیر ۵ تومن باشه.امیدوارم……….

    • Niko 008 گفت:

      با این اوضاع مملکت وقتی کنسول های نسل ۹بیان اولش هم قیمت پراید میشن .بعدها کم کم اگه دلشون بسوزه واسه گیمر ها میاد پایین…..من و خیلی ها مث من نسل ۸ آخرین نسل گیمر بودنشونه.در آینده ای نزدیک فقط باید گیم پلی بازی هارو تو یوتیوب و امثال اینا نگاه کنیم.لعنت به همه اونایی که باعث شدن کشورنابودبشه.

  • Niko 008 گفت:

    سوااااااال.دوستان کسی میدونه کنسول ps4 یا x one دقیقا یا تقریبا تا چه مدت دیگه ساپورت میشن واسه بازی ؟ موندم بفروشمش یا نگهش دارم.بعضی ها میگن ۲۰۲۰ آخر عمرشه

    • ALIREZA0111 گفت:

      ایکس باکس رو نمیدونم ولی یوشیدا گفته تا سه سال بعد عرضه ps5 از ps4 پشتیبانی میشه و بازی میاد..البته ممکنه یه سری بازی ها هم برای این نسل نیاد چون توان پردازش نداره مثل استارفیلد و احتمالا الدراسکرولز که نیاز به قدرت زیادی دارن میرن برای نسل بعد حتی قبل ۲۰۲۳ عرضه شن :yes: :yes:

  • ALFAR3D گفت:

    این خوبه اخر فهمیدن که قیمت و قدرت رو باید با هم داشته باشن اگر ایکس وان هم همینجور بود الان فروشش خیلی بهتر بود….

  • Farshidmc گفت:

    اگه سونی بیاد بازی های نسل قبلیشو رو ps5 اجرا کنه امکان داره دوباره Xbox شکست بدی بخوره و کلا از بازی بره بیرون
    مثل بعضی از ادم های دروغگو که زیاد دیدیم فقط خالی میبنده و لاف میزنه
    یکم انحصاری مشتی بده که سونی هم فعالتر بشه و خیلی اروم پیش نره

مایکروسافت قصد تکرار اشتباهات عرضه‌ی اکس‌باکس وان را ندارد - گیمفا