حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا

حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود

نیما شعبانی
۱۴:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا

لیست آثار در دسترس برروی پلتفرم استدیا شرکت گوگل (Google)، در دسترس قرار گرفته است و نام ریبوت Grid در آن مشاهده نمی‌شد اما کدمسترز (Codemasters)، قول داده است که اثر مورد نظر تا پایان سال جاری همراه با ویژگی‌ای که برروی پلتفرم‌های کنونی این اثر وجود ندارد، در دسترس کاربران پلتفرم استریم استدیا قرار بگیرد.

شرکت کدمسترز، حالت چندنفره‌ی جدیدی را برای ریبوت Grid معرفی کرده است که در آن، همزمان ۴۰ بازی‌باز از طریق ۴۰ خودرو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، اما نکته‌ی جالی که برای این مود وجود دارد این هست که در حال حاضر هیچکدام از کنسول‌های نسل نهم و همچنین اکثر رایانه‌های شخصی مجهز به سخت‌افزارهای کنونی، توانایی اجرای بهینه‌ی حالت مورد نظر را ندارد.

با این حال این حالت برروی پلتفرم استریم استدیا برای بازی Grid در دسترس خواهد بود. مارک گرین (Mark Green)، کارگردان این اثر، طی مصاحبه‌ای، توضیحاتی را در رابه با حالت مورد نظر و همچنین عدم عرضه‌ی آن برروی دیگر سخت‌افزارها به غیر از استدیا، ارائه داد:

شاید وسعت و انعطاف‌پذیری سرویس‌های استریم بازی‌ها، بسیار فراتر از سخت‌افزارهای محلی است، اما استدیا فراتر از دیگر سرویس‌ها عمل کرده و حتی جلوتر آن‌‌ها قرار دارد و همین موضوع باعث شد تا ما برخی ایده‌های خود را به ایده‌های بزرگ‌تری تبدیل کنیم؛ مانند توسعه‌ی حالتی برای Grid که این امکان را می‌دهد تا ۴۰ بازی‌باز به صورت همزمان در یک پیست، به انجام مسابقه با یکدیگر بپردازند؛ چیزی که در دیگر سخت‌افزارهای کنونی قابل اجرا نیست.

گرین در ادامه افزود که احتمالا حالت چندنفره ۴۰ خودرویی تنها در دسترس کاربران پلتفرم استدیا قرار بگیرد و خبر از ارائه‌ی آن حتی برروی پلتفرم رایانه‌ی شخصی نیز نباشد. در حالی که آثار بتل‌‌رویال بسیار زیادی وجود دارند که این توانایی را به کاربران می‌دهند تا در نبردها و رقابت‌هایی با تعداد نفرات بیش از ۱۰۰ نفر آن هم نه‌تنها برروی رایانه‌ی شخصی بلکه برروی کنسول‌های نسل هشتم و تلفن‌های هوشمند نیز به رقابت بپردازند، بازی Grid تنها این امکان را به کاربران خواهد داد تا تنها به شرکت در رقابت‌های چندنفره و آن‌هم تنها از پلتفرم قدرتمندی مانند استدیا بپردازند.

بازی Grid، هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی قرار دارد. شما برای آشنایی بیشتر با این اثر، می‌توانید به نقد و بررسی آن با نام اینجا سرعت حرف اول را می‌زند مراجعه فرمایید.

نظر شما چیست؟ آیا این تنها یک ترفند تبلیغاتی است برای جذب مخاطبان با پلتفرم استدیا و سرویس‌های استریم بازی، یا اینکه واقعا کنسول‌ و سخت‌افزارهای کنونی، قادر به پردازش چنین مود و حالتی نیستند؟ در ادامه لطفا نظرات خود را با جامعه‌ی گیمفا در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • «در حال حاضر هیچکدام از کنسول‌های نسل نهم و همچنین اکثر رایانه‌های شخصی مجهز به سخت‌افزارهای کنونی، توانایی اجرای بهینه‌ی حالت مورد نظر را ندارد»
    منظورتون کنسول های نسل هسته دیگه؟

  • PC and PS4 گفت:

    اینکه گفتن کنسول ها نمیتونن رو نمیدونم
    ولی وقتی میگن PC نمیتونه یعنی چرت و پرت بیش نیست :yes: 😐
    فقط تبلیغاته

    • Star1 گفت:

      آره.
      cpu ء ۱۲۰ واتی تو کیس کامپیوتر از ابرسرور های گوگل قوی تره :rotfl: :rotfl:
      آینده صنعت گیم همینه, اگه عمومی بشه برا همیشه از شر افت فریم و چیتر و … راحت میشیم.

      • Clara گفت:

        کسی منکر قدرت بیشتر سرویس های گوگل نیست، کسی هم منکر اینکه ممکنه ps5 و اکس باکس بعدی آخرین نسل کنسول های خانگی باشن هم نیست!
        اما دوست عزیز بزار با یه حساب کتاب ساده بگم چه کلاهی سر مون میره اگه این سرویس رو انتخاب کنیم!
        عمر متوسط یه نسل از کنسول ها رو ۷ سال میگیریم میشه ۷ تا ۱۲ ماه هر ماه ۱۵ دلار میشه ۱۲۶۰ دلار!
        گرفتی فدات شم۱۲۶۰ دلار! ps4 300 دلار!
        اصلا میگیریم سونی میخواد سنگ تموم بزاره نسل بعد کنسول ش رو میده ۵۰۰ دلار ( اکثر شایعات قیمت دور و بر همین قیمت ن!)
        خب ۱۲۶۰ تا رو که داری بیشتر از ۲٫۵ برابر ps5 در اومد
        خب میریم سراغ بازی ها که رسما با اکانت هکی و فلان و کرک اینا خداحافظی میکنیم و برا هر بازی ۶۰ دلار…..
        سکته کنه نکردی اینجا رو ببین گوگل گفته حدود ۱۵ گیگ هر ساعت با کیفیت ۴k ( دیگه همه میدونیم ps5 از ۴k حداقل حداقل پشتیبانی میکنه) مجبوری از مخابرات یا هر سرویس دیگه ای نت بخری هر بازی حدود ۶۰ ساعت طول بکشه ۱۵ ضربدر ۶۰ چقدر میشه؟؟ حدود ۱ ترابایت ناقابل برا هر بازی….
        خب کافی نبود؟! هنو تموم نشده!
        تحریم های ایران، سرویس هایی مثل ps plus یا… برای مثلا استفاده از بازی های رایگان هر ماه و… بعید نیست به وجود بیان، خب شرایط آنتن دهی چطوره اصلا میتونیم روون ۱۰۸۰ بگیریم بدون قطع و وصل؟!

        • m.asd گفت:

          دوست عزیز شما مجبور نیستید سرویس پرو استدیا رو بخرید که ماهی ۱۵ دلار بدید این سروریس تا کیفیت ۱۰۸۰ رایگانه و لازم به پرداخت پول نیست و فقط کسانی که بخوان ۴k بازی کنن باید اشتراک بخرن شما دارید این سرویس رو وابسته به موقعیت ایران نقد میکنی اما یعنی تو کشور های دیگه هم نت این قیمته
          این سرورس بجز جهان سوم تو همه جا موفق میشه
          و راستی هر یک ساعت ۱۵ گیگ برای ۴k زیاد نیست ۴k کیفیت واقعا بالایی نمیدونم تا به حال فیلم با کیفیت ۴k دانلود کردی یا استریم کردی ولی ۱۵ گیگ برای یک ساعت واقعا غیر معقول نیست ما داریم درمود ۴k حرف میزنیم چهار برار ۱۰۸۰

          • Clara گفت:

            خب فدات شم اگه کیفیت خوب نمیخوای مشکل مالی هم که الحمد الله ندارین ( چون با پول نتش موافق بودین) پس چرا خودت رو از بهترین کیفیت که رو ps5 یا pc یا اکس باکس بعدی ه محروم کنی
            اصلا دلیلتون برای استفاده از استیدیا چیه کیفیت که ۱۰۸۰ میخوای که ps4 رواله، انحصاری های ناب سونی و مایکروسافت رو هم که نداری، سرویس های عالی مثل گیم پس که پر، دقیقا برای چی حمایت میکنی از این سرویس؟!
            فردی اینو استفاده میکنه که کیفیت اولویت ش باشه قاعدتا و اگه از نظر مالی هم که مشکل داره یه طومار نوشتم که گوگل داره قشنگ دزدی میکنه ازمون! و خیلی ضرر میکنیم فقط چون آروم آروم ه متوجه نمیشیم!

            • m.asd گفت:

              تنها چیزی که من به خاطرش از این سرویس حمایت میکنم قابل حمل بودنه درون خونه کنسول یا کامپیوتر هست ولی وقتی توی مسافرت یا توی ماشین بشه بدون مشکل بازی های روز رو راحت بازی کرد توی گوشی یه بحث دیگست و برتری این سرویسه

            • ALIREZAICE گفت:

              من باهاش سه تا مشکل دارم یکی نت یکی هم اینکه کرک نمیشه و بازی بدون موس و کیبرد اصلا راه نداره

            • ALFAR3D گفت:

              خب پی اس باید هر دوره کنسول عوض کنی شما بگو ۵ سال تازه مشکلاتی هم برای خودش داره….ولی استدیا تا ۱۰ سال دیگه استدیا هست…نه استدیا ۲ میاد نه چیزه دیگه چون یه سرویس ابریه داره مدام به روز میشه و فقط نرم افزاره و قسمت سخت افزارش دست گوگله و به اون مربوطه ولی تو یه پلی استیشن سخت افزار با توعه نرم افزار هم با تو….بعدا انحصاری مگه فقط مایکی و سونی انحصاری میسازن؟خب استدیا هم میتونه بسازه….
              استدیا فقط روش ننوشته میتونین با کیفیت ۴k بازی کنین بهتون انتخاب میده با توجه به نت…..
              فردی هم که اینو استفاده میکنه راحتیش اولویته به خاطر همون موضوع سخت افزار و نرم افزار….و درمورد دزدی حالا مثلا گیم پس دزدی نیست؟پلاس دزدی نیست؟ ps now دزدی نیست؟اینا هر کدوم یه اشتراک ماهانه و سالانه میگیرن و فقط مصلا تو گیم پس بازی رو اجاره میکنی ولی مال خودت نیست تا موقعی که پول بدی….
              ولی چون اروم ارومه بهتره تا یه جا گرفته بشه هر من راضیم هم اونا چون نه فشار مالی بهمون میاد نه اون سودش کم میشه….

      • gamegood گفت:

        شما که انقدر pc pc میکنید هنوز نمیشه روی pc یه بازی رو دو نفره یا چهار نفره توی یک تصویر بصورتی که تصویر دو نصف تا چهار نصف بشه بازی کرد و این قابلیت رو فقط کنسولها دارند بعدشم وان اکس ۵۰ درصد بازیهارو ۴k اجرا میکنه در حالی که با پول وان ایکس یه کارت گرافیک خوب که بتونه با کیفیت وان ایکس بازیهارو اجرا کنه هم نمیشه خرید..

    • bushwhack گفت:

      تا حدودی درست میگه داداش…
      فورزا هورایزن ۴ تو لابیش ۷۲ پلیر رو ساپورت میکنه ولی به طور همزمان ۸ الی ۱۲ پلیر یا حداکثر ۱۶ رو پشتیبانی میکنه…
      ولی به طور حتم یکمی هم حرف مفت میزنه چون قدرتی که استیدیا به هر کاربر میده فعلا ۱۰٫۷ ترافلاپه که از کارتای رده بالا خیلی کمتره… همین الآن ۲۰۸۰Ti نزدیک مرز ۱۴ ترافلاپه پس برای اجرای ۴۸ ماشین هم نباید مشکلی داشته باشه!
      این حرفا هم فقط برای بازار گرمیه که بگن PC و کنسول هاتون رو شوت کنین دور… بیاین از استیدیا استفاده کنید دیگه نمیدونن که خود سیستم بستن یا کنسول گرفتن که اونم به طور فیزیکی حسش میکنی چه لذتی داره!

      • PC and PS4 گفت:

        چه عجب دالتون یه بار تعریف کردی از PC :-/
        پس قبول داری سیستم بستن لذت داره ؟!

        • bushwhack گفت:

          داداش ترول کردن مثه آب خوردنه… چهار تا حرف مفت بزنی و دل بقیه رو بشکونی ولی حرف درست زدن و نقد و بررسی کردن کار هرکسی نیست…
          یه عده هستن فک میکنن بقیه زبونشون رو موش خورده و زیر هر پست سونی عقده گشایی میکنن…
          PC همیشه قدرتمندترن پلتفرم از لحاظ سخت افزاری بوده و خواهد بود چون همه چیش بی نهایته هر سیستمی رو میتونی به صد نوع مختلف ببندی… یه CPU رو میتونی با صد حالت مختلف رم و پنجاه حالت مختلف گرافیک و غیره و غیره ببندی ولی خوب پولی که به نسبت باید بدی بیشتره… کنسول در عوض از یه سخت افزار تعریف شده نهایت استفاده رو میبرن و اینکه انحصاری داره…
          همه چی عین روز مشخصه…امیدوارم اون چند نفری هم که زیر پست همه نظر میدن هم آدم بشن وگرنه همه بلدن چی بگن…
          به نظرم اسمی که برازنده پلتفرم PC باشه،پلتفرم بی نهایته… پلتفرم اینفینیت هست.
          چاااکر همه PC فنا و اکس باکس فنای(منطقی) هم هستم :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • sarafraz گفت:

    فقط و فقط برای تبلیغات گفتن وگرنه ۴۰ تا ماشین تو پیست مگه چه چیز وحشتناکی میخواد که سخت افزارهای امروز نتونن قطعا روی کنسول با ۳۰ فریم که میشه حالا با افت کیفیت روی پیسی های الترا هم که بی هیچ مشکلی میشه قطعا برای تبلیغ استادیا اینو عنوان کرده

  • Clara گفت:

    توان اجرای این کار رو ندارند یا سازنده ها و گوگل نمیخوان که این اتفاق بیفته!
    دوستان از الان منتظر شنیدن انواع چرت و پرت های تبلیغاتی که استریم من این کارو بلده کنسول و pc تو نمیتونه باشین !
    بتلفیلد ۴ تا جایی که من یادمه ۶۴ نفر رو ps3 ( دوستان اگه اشتباهی است بگن چون فراموش کردم) رو ساپورت میکرد ۴۰ تا ماشین رو یه pc غول نتونه!

  • خب دیگه بازیها کم کم دارن به سمت فضای ابری و استریم و نمایشگرهای هولوگرافیک میرن.

  • Sina.ss گفت:

    گوگل یه زمان واسه شبکه اجتماعی گوگل پلاس هم همچین شلوغ کاری کرد…ولی اخرش درش و تخته کرد..گوگل اصلن چرا باید وارد صنعت گیم بشه؟!! پول !!!صنعت گیم در اختیار ژاپنی هاست و خواهد موند.گوگل هم مثل مایکروسافت ممکنه به موفقیتهای مقطعی برسه ولی توان رقابت با غولهای ژاپنی صنعت بازی رو نداره., ساخت بازی علاوه بر ترافلاپ و پول!!! نیاز به تاریخ و فرهنگ و هنر ووو داره…نینتندو سویچ چقدر قدرت داره مگه!!! اما فروشش شگفت اوره…

  • ALFAR3D گفت:

    تا ۳۱ خودرو که تو پراجکت ۲ پردازش میشه…اینا چجوری نمیتونن ۴۰ خدرو رو پردازش کنن؟…البته اینو از عمو ایجاد کردن به عنوان یه قابلیت انحصاری برای استدیا و خب طبیعیه ولی خب به این سرویس خوش بینم اگر سعی کنن با نت کم سرعتر هم بشه راحت بازی کرد و تاخیرش کم باشه چیز خوبیه عملا با یه گوشی یا یه کامپیوتر دوزاری میشه راحت بازی کرد….

حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا
حالت ۴۰ خودرویی Grid تنها برروی گوگل استدیا در دسترس خواهد بود - گیمفا