اپیک گیمز شرکت Quixel را خریداری کرد

۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

اپیک گیمز (Epic Games) رسما شرکت Quixel را خریداری کرد و حال این موضوع به توسعه‌دهندگانی که از موتور گرافیکی Unreal Engine استفاده می‌کنند، این اجازه را می‌دهد تا به حدود بیش از ۱۰۰۰۰ مگااسکن (Megascans) دسترسی داشته باشند.

استودیوی Quixel ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس گردید. هدف این شرکت، سرعت بخشیدن به روند توسعه‌ی طراحی و ساخت محیط‌های دیجیتالی بود که توسط سازندگان بلوک‌های ساختمانی برای پروژه‌های خودشان بدست می‌آمد. خرید این شرکت توسط اپیک گیمز به منزله‌ی این است که کتاب‌خانه‌ی Quixel با بیش از ۱۰۰۰۰ مدل دو بعدی و سه‌بعدی به صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان موتور Unreal Engine قرار داده خواهد شد.

شرکت Quixel دارای بیش از ۱۰۰ کارمند در ۶ کشور مختلف است و داریی‌های آن‌ مانند ناتی داگ، یوبی‌سافت، سگا، بانجی و برخی دیگر استفاده می‌شود. با وجود آنکه اکنون Quixel اکنون به اپیک گیمز پیوسته است، اما دفتر مرکزی و اصلی این شرکت در کشور سوئد باقی خواهد ماند.

مگااسکن‌های Quixel کتاب‌خانه‌ای است که شامل مجموعه‌ی بزرگی از اسکن‌های با کیفیت است که می‌تواند در پروژه‌های موتور گرافیکی Unreal Engine کاربرد داشته باشد. این اسکن‌ها می‌توانند شامل پوشش گیاهی، نواقص، سطوح کاشی و موارد دیگر باشند. اوایل سال جاری میلادی نیز شرکت Quixel توانایی موتور گرافیکی Unreal Engine در استفاده از مگااسکن‌ها را نمایش داد. در حال حاضر هیچ تاریخ مشخصی برای آزاد شدن و استفاده از این مگااسکن‎‌ها ارائه نشده است.

تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز، در سخنانی به مناسبت خرید Quixel اظهار داشت:

همکاری با شرکت Quixel موجب می‌شود تا مگااسکن‌ها به صورت رایگان برروی Unreal Engine و برای همه‌ی استودیوهای AAA و مستقل در دسترس باشد.

خریداری شدن Quixel توسط اپیک گیمز در کنار رایگان کردن مگااسکن‌ها به نظر می‌رسد که یک راه دیگر برای کمک به بهبود کیفیت بازی‌ها در روند توسعه‌ی آن باشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید