هیدئو کوجیما: در آمریکا نقدهای منفی بیشتری از بازی Death Stranding صورت گرفته است

PC ، PS4 ، اخبار بازی ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

همان‌طور که اطلاع دارید، دو روز پیش بازی Death Stranding رسما برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این عنوان از سوی منتقدین با نقدهای گوناگونی مواجه گردید. اخیرا آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان بازی، توضیحاتی را در خصوص نقدهای این عنوان ارائه داده است.

کوجیما در مصاحبه با مجله‌ی ایتالیایی Tgcom 24 توضیح داد که به طور کلی میانگین امتیازات Death Stranding در سطح بالایی بوده است، اما در عین حال نقدهایی با امتیازات پایین وجود دارند که اغلب مربوط به نشریات و سایت‌های آمریکایی هستند. کوجیما اعتقاد دارد که آمریکایی‌ها معمولا عناوین تیراندازی اول شخص را به بازی‌هایی همانند Death Stranding ترجیح می‌دهند.

وی در این خصوص اظهار داشت:

باید بگویم که این بازی به خصوص از سوی نشریات و سایت‌های اروپایی و ژاپنی، امتیازات و نقدهای بسیار خوبی را دریافت کرده است. اما در ایالات متحده‌ی آمریکا نقدهای شدید و منفی بسیاری داشتیم. شاید برای برخی از منتقدین و مخاطبان، درک بازی Death Stranding دشوار باشد. آمریکایی‌ها معمولا طرفدار بازی‌های تیراندازی اول شخص هستند، اما بازی ما این‌گونه نیست.

من همیشه سعی می‌کنم چیزهای جدیدی را خلق کنم و این اختلافات و بحث‌ها خوب هستند. اما این را باید بگویم که ایتالیایی‌ها یا فرانسوی‌ها از حساسیت هنری متفاوتی برخوردار هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از این نوع محصول قدردانی کنند، نه تنها در بازی‌های ویدئویی بلکه حتی در سینما هم چنین است.

کوجیما Death Stranding را به عنوان یک بازی لایه‌ای (Strand) توصیف می‌کند. این بازی شامل مبارزات نیز است، اما تمرکز اصلی آن نیست و با دیگر بازی‌ها تفاوت دارد. وی می‌گوید خط کاری‌اش در میان عناوین مستقل و AAA است.

وی در ادامه گفت:

بین عناوین مستقل و بلاک‌باسترها چالش‌هایی وجود دارد، اما من می‌خواهم در میانه‌ی آن‌ها قرار داشته باشم و نکات مثبت هر دو مورد را در نظر بگیرم. این اتفاق رخ می‌دهد که برخی از بازی‌های بسیار معروف با یک بودجه‌ی کم، فقط در ژاپن به خوبی فروش می‌روند. اما هنگامی که آن‌ها تلاش می‌کنند تا خود را در کشورهای بیشتری نشان دهند و به یک محصول بین‌المللی تبدیل شوند، اندکی از روح و اصالت خود را از دست می‌دهند تا ناخودآگاه تاثیر کارگردان خلاق نیز کم‌رنگ می‌شود. هرچه این پروژه‌ها بزرگ‌تر شوند، خلاقیت بیشتر آن‌ها کم‌تر می‌شود که این امر در مورد بازی‌های غربی تقریبا صدق می‌کند.

بازی Death Stranding هم‌اکنون برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. این بازی قرار است در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی می‌توانید ویدئوی هایلایت آن را با عنوان فراتر از زمان مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده تروفی‌ها و نمرات بازی نیز می‌توانید به نشانی‌های قرار گرفته مراجعه بفرمایید.

12345678910(60 رای, میانگین آرا 6٫22 از 10 )
Loading...

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بله من خودم نتونستم با بازی ارتباط برقرار کنم و معتقدم در گیمپلی نتونسته من را راضی کنه.
    نمره شخصی : ۶.۸ از ۱۰ درست مثل IGN
    نمره گیم اسپات: ۹ از ۱۰

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 89Thumb up 39Thumb down
    • Playgrond games گفت:

      واقعا تا حالا کارگردانی رو ندیدم که مستقیم بیاد بگه منتقدین چیزی نمیفهن و بازیم خیلیم خوبه باز بیاید بگید از خود راضی نیست
      داره مستقیما میگه آمریکایی ها هیچی از هنر نمیفهمن و ما ژاپنی ها خیلی ایتجوریم و اونجوریم

      نظر محبوب به انتخاب کاربران 135Thumb up 104Thumb down
      • saeed_nl70 گفت:

        چته مشکل تو چیه؟ دروغ میگه؟ چقدر حالیته از سینمای غیر هالیوود؟ کاملا درست میگه
        من نمیفهمم چیو میخوای کتمان کنی؟
        برو سینمای روسیه و مخصوصا فرانسه رو با سینمای آمریکا مقایسه کن خودت میفهمی منظورش چیه
        تو انگار جدی جدی حق و حقوقتو خورده که اینقدر مکل داری با حرفاش..یعنی خوشم میاد تا قبل از نمره ی دث هیچکدومتون جرات نمیکردین حرفی بزنین.عین اینا که منتظر موقعیتن

        25Thumb up 47Thumb down
      • Pedram Zarei گفت:

        Playgrond games@
        من کاملا با شما موافقم – واقعا از خود راضیه ؛ بله من با سایر دوستان مبنی بر اینکه بازی سلیقه ای هست موافقم و کاملا درست میگن ، اما آخه آدم اینقدر از خود راضی؟! منتقدان چیزی حالیشون نیست و فقط کوجیمای نابغه میتونه بازی ها رو درک کنه! بله بله درست میگه… کی میگه ماست من ترشه؟

        33Thumb up 11Thumb down
      • sanaz bayonetta گفت:

        اگر کسی کوچکترین آشنایی با تاریخ هنر و به خصوص تاریخ سینما داشته باشه
        هرگز نکته ای که کوجیما به اون اشاره کرده براش حرف عجیبی نیست
        مثلا دوستانی که به تاریخ سینما آشنایی دارند حتما میدونند
        کارگردان بزرگ آمریکایی و اسطوره سینما الفرد هیچکاک
        سالهای سال در آمریکا فیلم میساخت و توسط نشریات آمریکایی به عنوان یه فیلمساز درجه ۲
        پیش پا افتاده شناخته میشد تا جایی که حتی فیلم های هیچکاک رو نقد هم نمیکردند
        تا این که هیچکاک توسط فیلم ساز فرانسوی فرانسیس توروفو کشف شد و به فرانسه دعوت شد
        و تازه اونجا بود که نشریات آمریکایی فهمیدن که مثلا فیلم روانی و یا طناب که قبل از اون به عنوان یه فیلم درجه ۳ میشناختند
        شاهکار کارگردانی سینماست
        تو سالهای اخیر هم از این نمونه ها کم نداشتیم
        به طور مثال در نقاشی
        ریتا کواایچ و یا جف کونر
        که باوجود آمریکایی بودن توسط نویسنده های نشریات اروپایی کشف شدن
        در مورد موسیقی هم که مثال بسیاره
        نکته ای که کوجیما بهش اشاره کرده تو اهالی هنر یه واقعیت جا افتاده هست
        و اصلا حرف جدیدی نزده
        شما نگاه بکنید به آمار فروش فیلم های آوانگارد در آمریکا و مقایسه بکنید مثلا با ژاپن
        و اما بریم سراغ بازی
        من نمیتونم درک کنم که دوستان
        با وجود این همه بازی مختلف با گیم پلی های سرگرم کننده که اتفاقا خیلی هاشون هر سال هم
        شماره جدید منتشر میکنن و بازی هاشون مملو هست از هیجان و تیراندازی و تعقیب و گریز و ……….
        انقدر سخته که تحمل داشته باشیم ؟؟؟؟
        که یه بازی مسیر متفاوتی رو پیش بره و ایده های جدیدی رو تست کنه
        اصلا یه بازی بیاد به نکات اهمیت بده مثل راه رفتن و به قول دوستان بار بردن و گم شدن تو طبیعت
        اخه چه اشکالی داره ؟؟؟؟
        من از این نکته میگذرم که تقریبا تمام نویسنده ها و منتقد های مطرح دنیا تو توییتر
        راجب Death Stranding اظهار نظر کردند
        و خیلی هاشون از بازی به عنوان یکی از بهترین های نسل یاد کردند
        و حتی چند نفرشون بازی رو به عنوان بازی نسل انتخاب کردند
        از دستاورد فنی بازی هم میگذریم که بهترین گرافیک تاریخ کنسول رو تصاحب کرده که با حضور
        بازی هایی مثل Red Dead و God Of War و حتی Uncharted 4
        اصلا و ابدا کار آسونی نیست
        ای کاش یاد بگیریم که به سلیقه ها و دیدگاه های متفاوت احترام بذاریم
        بالاخره باید یه نفر پیدا میشد که شهامت این رو داشته باشه که
        تو بازیش از فرمولهای کلیشه و امتحان پس داده ای که ۹۰ درصد بازی ها برای سرگرم کننده بودن ازش استفاده میکنن
        رو بشکنه و مسیر جدیدی رو امتخان کنه
        وگرنه هر کسی که با بازیهای قبلی کوجیما آشنا باشه حتما میدونه که اگر کوجیما میخواست
        بازی خلق کنه که متکی به گیم پلی و سرگرم کننده باشه
        به خدا براش کار آسونی بود
        کافیه نگاه کنید به متال گیر ۴ و یا متل گیر۳
        اگه نیما یوشیج تو زمان خودش نجنگیده بود برای کلیشه های تکرای و محدودیت های وزنی تو شعر
        که اتفاقا اون زمان هم مورده حمله کسایی قرار گرفت که نیاز به تغییر رو نمیفهمیدن
        الان امثال سهراب سپهری و احمد شاملو و فروغ فرخ زاد وجوود نمیداشتن
        تو بازی هم همینطوره
        امثال کوجیما و دیوید کیج باید باشن که ما تو آینده
        چیزی فراتر از شوترهای تکرای و ادونچرهای ۱۰۰ بار تکرار شده رو ببینیم

        40Thumb up 13Thumb down
        • FATHER THEODORE گفت:

          من موندم تو چرا میخوای خودت را خفن نشون بدی؟!اخه کدوم سبک و کدوم کنار زدن کلیشه ها؟!کنار زدن کلیشه ها میشه هاف لایف ۲ یا رزیدنت ۴ که همون موقع که اومد همه یک صدا فریاد زدن انقلابه!

          نه بازی که حتی سر اینکه گیم پلی داره یا نداره بحث هست!

          15Thumb up 33Thumb down
          • sanaz bayonetta گفت:

            من کجای صحبتم راجب خودم بود؟؟؟؟
            که بخوام بگم خفنم !!!!!
            اسم بردن از کارگردانی که هر کسی یه سواد محدودی هم داشته باشه اسمشو رو شنیده یعنی خفن !!!!!
            به خدا ظرفیت هم خوب چیزیه !!!
            من که با وجود امثال شما
            سال تا ماه هم نمیام تو سایت
            اخه پسر خوب به نظرت resident evil 4 که انقلابی بودنش برمیگرده
            به تغییر زاویه دوربین به پشت شانه و تحول در سیستم بازی های ژانر وحشت
            قابل مقایسه هست به یه عنوان جهان باز که اساس ساختش رو داستان بوده
            من خودم عاشق رزیدنت اویل ۴هستم
            ولی به نظرت نجات دختر رییس جمهور آمریکا از دست سیل زامبی ها خیلی داستان عمقیه ؟؟؟؟؟
            اصلا رزینت اویل ۴ نیازی به داستان عمیق نداره چون هدفش چیز دیگه ای هست که خب تو اون موفقه
            یا Half Life 2 به نظرت مقایسه یه بازی اول شخص که به نظرم یکی از بهترین های تاریخ هم هست
            و بیشتر شهرتش به خاطر بنیان گذاشتن تغییرات اساسی در بازی های اول شخصه
            با یه بازی جهان باز به شدت متکی به داستان تو یه سبک کاملا متفاوت با اولویت های متفاوت خنده دار نیست ؟؟؟؟
            بنده پیشنهاد میکنم چند تا از نقد های خارجی بازی رو بخونی
            تا وقتی میگم بازی تلاش کرده برای خلق ژانر جدید
            متوجه بشی داریم راجب چی حرف میزنیم
            من حرفم اینه اصلا به فرض بازی گیم پلی نداره که صد ابته اصلا اینطور نیست
            مگه همه بازی ها باید یه شمشیر یا تفنگ دست کاراکتر باشه و از اول تا آخر کشتار انجام بده
            مگه مثلا بازی مثل Heavy Rain خیلی متکی بود به گیم پلی ؟؟؟؟؟
            ولی هنوز که هنوزه محبوب هست و جزو ماندگارترین هاست
            Death Stranding که بیشتر از اینکه نقد بشه تحسین شده
            که حداقل برای من جای خوشحالیه
            ولا حتی این امتیازات بالا رو هم نمیگرفت به خاطر شهامتش بزای دور شدن از کلیشه ها
            بسیار بسیار قابل تقدیره
            نگران نباش Death Stranding قرار نیست جلوی تولید اون بازی هایی که شما دوست داری رو بگیره
            و خیالت راحت سالی ۱۰۰تا شوتر اول شخص و اکشن های خالص به بازار میاد
            به نظرم تحمل اینکه یه بازی راه دیگه ای بره نباید سخت باشه

            12Thumb up 7Thumb down
        • Kaladin گفت:

          والا دوستان دارن نقد میکنن و نظرشونو میگن . چه اشکالی داره ؟
          ما نباید اسطوره سازی کنیم و چون جناب کوجیما بازی رو ساخته هیچ حرفی نزنیم .
          هر کسی از نقطه نظر خودش بازی رو بررسی میکنه .
          چون حرف هیچکاک رو زدین باید بگم
          من دقیقا خودم عاشق فیلم های کلاسیک و مخصوصا عاشق هیچکاک هستم و دوست دارم اثر داستان گو باشه به جای نماد بازی . همین سلیقه من تو بازی هم سرایت کرده و به همین دلیل نتونستم با BB و سایر جزئیات داستانی و به طبع گیم پلی ارتباط برقرار کنم . پس برا همین با تمام احترامی که برای کوجیما و آثارش قائلم این اثر نه انقلابی و نه رو به جلو بلکه برعکس خسته کننده برای منه .
          زمان به خوبی حرف من رو قضاوت میکنه .
          در ضمن وزن و قافیه محدودیت نیست بلکه فرم شعر هست
          و همین فرم هست که حس و در پی اون هنر رو میسازه .
          والا شایدم من هستم که شعر نو رو نمیفهمم ولی قطعا
          تا امروز هیچ شعر نویی در حد یک بیت مولانا دیده نشده

          8Thumb up 5Thumb down
      • ببین الان یه مثال میزنم روشن شی مثلا طرف فیفا بازی میکنه میگه چرا مسی بلدز او کیوس نمیگیره دستش همه رو سلاخی کنه !!!این بازی هم گیم پلیش به این شکله درکش واقا سخت نیست

        3Thumb up 12Thumb down
    • morfin گفت:

      اولا خود کو جیما و اکثر منتقد ها گفتن که باید حداقل ۶۰ درصد بازی رو بازی کنی تا تا بازی رو درک کنی بعید می دونم شما اونقدر بازی کرده باشی و اینکه خیلی ساده حرف زده و ‌گفته تو این بازی مبارزات تمرکز اصلی نیست مثل صد عدد بازی دیگه مثل هیتمن و بازی های سینماتیک و ترسناک جدید. بنده خودم بازی نکردم ولی گیمپلی جذابی برای بازی کننده داره از اونجایی که تو یوتیوب دیدم بعد راست هم گفته آمریکا خوب ولی با هر خرجی که می کنه واسه esport اش پلیراش همه جا احمقن تو dotaوcs اسیا و اروپا تو استارکرفت و وارکرفت کره تو wow اروپا تو lol چین و غیره فقط فک کنم تو ماینکرفت و کال اف و البته تورنومنت های دو هزاریه بازی مبارزه ای امریکا اوله

      23Thumb up 55Thumb down
  • Kaladin گفت:

    حرف های کوجیما در مورد اینکه نقد های منفی بیشتری در آمریکا در رابطه با Death Stranding منتشر شد کاملا درسته اما در مورد اینکه آمریکایی ها با این نوع هنر ارتباط برقرار نمیکنن در نتیجه برا همین نمره ی کمی دادن کاملا غلطه .
    گیم اسپات جمله ی خوبی گفته درباره ی بازی :
    درک بازی Death Stranding سخت است. برای انتقال یک پیام آسان، بازی Death Stranding راه سختی را در پیش می‌گیرد

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 97Thumb up 8Thumb down
  • درسته کوجیما جان اونجا هم مثل اکثر تینجر های اینجا عشق فورتنایت و کالاف ان و چیزی از هنر نمی فهمند و گند زدند به هنر سینما و هنر ویدئو گیم با این سلیقه هاشون.

    66Thumb up 85Thumb down
  • dj eric گفت:

    از ملت عشق مارول چیز دیگه ای انتظار نمیره

    87Thumb up 60Thumb down
  • Mehrab_A گفت:

    ژاپنی ها کلا خیلی نژاد پرستن به نود درصد بازی های ژاپنی امتیاز بالا میدن مثلا همین رزیدنت اویل ۶ که همه میدونیم نسبت به بقیه نسخه های سری چقد داغون بود ولی با این حال وبسایت Famitsu امتیاز ۳۹ از ۴۰ رو بهش داد
    شاید به طرفدارای کوجیما بر بخوره ولی کوجیما خیلی آدم مغرور و خود بزرگ بینی هست
    بازی های skyrim, witcher 3, monster hunter هیچکدوم شوتر اول شخص نبودن ولی دیدیم که چه تو آمریکا چه خارج از آمریکا چقد همه ازشون تعریف کردن

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 135Thumb up 18Thumb down
  • Gitgud گفت:

    خب من بازی رو ۳ روز تجربه کردم و پیش خریدش کرده بودم و واقعا بخاطر پولی ک دادم ب شدت پشیمونم نسبت به این بازی . این نظر شخصیه منه از تجربه ی بازی و فقط گیم پلی و بیان میکنم نه داستان ک اسپویلی صورت نگیره :
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    بازی عملا راجب جا به جا کردن محمولست و هیچ چیز خاص دیگه نداره وسیله نقلیه مثل موتور و ماشین کم کاربردن چون مسیر هایی ک قرار طی بشه پر از سنگ و تا زمانی ک جاده رو به وسیله پلیر های دیگه نسازین استفاده از ماشین بی فایدست . هنگام بار بری چون بازی خواسته خیلی واقع گرایانه باشه همش به چپ و راست کشیده میشید و اعصابتون خط خطی میشه یعنی جای اینکه لذت ببرین از مسیر انگار ک واقعا بازی خیلی جدی گرفته این مسئله رو و تو ذوق میزنه در نتیجه بازی بعد یه مدت فقط میشه کات سین های طولانی و موزیک های قشنگ و گیم پلی میشه یه میخ تو تخته ( مغزتون ) . من خودم طرفدار سر سخت کوجیمام و به نطر شخصیه خودم این بازی اگر فیلم میشد بهتر بود و دلیل اینکه مخالف این گیمم بخاطر اینکه کوجیما همیشه تو بازیاش جزئیات گیم پلی بیداد میکرد ولی الان بازیاش شده یه محیط تو خالی گیم پلی خسته کنند و کات سین های طولانی . لطفا اگر قصد خرید بازی رو دارید. نخرید

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 122Thumb up 25Thumb down
  • Ozhan گفت:

    مشخصه
    امریکایی جماعت رو بده دوم یا کوئک بازی کنه

    25Thumb up 51Thumb down
  • paprika گفت:

    دوستان بازی فوق العادس البته بگم ریتم کندی داره نقد های منفیم برای همینه
    اما منی که فکر میکردم همه چیز برام گیمپلی هست و قطعا از این بازی خوشم نمیاد عاشقش شدم In Love
    درسته گیمپلی غنی نداره اما با اینکه داستان بازیم نمیفهمی اما غرق میشی تو شخصیتا
    من فکر نمیکردم اینقدر حال کنم با این بازی
    به بقیه هم توصیه میکنم حتما خودتون بازی کنید و کاری به نقدای الکی و حرفای دیگران نداشته باشید
    کوجیما واقعا نابغس با این بازی ثابت کرد نوآوری حرف اولو میزنه Yes

    31Thumb up 64Thumb down
  • Mgs4 گفت:

    دقیقا استاد درست میگه امریکایی ها بیشتر سراغ بازی های بکش برو جلو میرن

    32Thumb up 54Thumb down
  • Dead stranding گفت:

    مرگ بر آمریکا ب سبک کوجیمایی..

    32Thumb up 55Thumb down
  • Cell گفت:

    حسودیشون میشه استاد کوجیما چون فاصله های سینما و گیم رو به حداقل رسوندی Evil Grin
    فقط دستور بده به ۵۰۵ گیم که یه پورت خوب مثل بازی راک استار red dead برای pc بده تا Death Stranding هم مثل Red Dead 2 دست نیافتنی بشه Evil Grin

    18Thumb up 86Thumb down
  • Reza45 گفت:

    دلیلش اینه که این عنوان نمادهایی بر ضد ماسون ها داره و امریکا کشوری هست که بنیان گذار ماسون و ترویج اون تو جهانه و هر کس مخالف اونا باشه یا بر ضد ماسون چیزی بسازه اونو نابود میکنن اون نماد هرم و تک چشم رو دلار امریکا گویای همه چیز هست دیگه لازم نیست بیشتر توضیح بدم پس واضحه عنوانی که نمادهای ماسونی به صورت تاریک و بد نمایش بده تو امریکا امتیاز کمتری میگیره

    26Thumb up 67Thumb down
  • FATHER THEODORE گفت:

    چند وقت هست داره مزخرف میگه ومتاسفانه کنتور هم نمیندازه!همون امریکایی ها سر فانتوم پینت نمرات کشکی را بهت دادن!حالا چرا انجا همچین حرفی نزدی!اگه به ان هم پایین میدادن میگفت فلانی ها حال و حوصله مخفی کاری ندارن!

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 65Thumb up 13Thumb down
  • MonsterGamer گفت:

    این بازی یه بازیه عامه پسند نیست پس طبیعتا از نظر یکی میتونه شاهکار نسل باشه از نظر یکی حتی ارزش امتحان کردنم نداشته باشته ولی به شخصه تجربه ای که خودم داشتم بازی برام لذت بخش بود چونکه داستانش به قدری زیبا هست تو رو غرق بازی میکنه جوری که گذر زمان متوجه نمیشی و از موسیقی های شاهکارش نمیشه گذشت که انصافا با جو و اتسفر بازی هماهنگه.
    مخصوصا موسیقی BB Theme و Asylum for the feeling از silent poets و یا Bones از low roar واقعا شاهکارن In Love In Love
    در کل این بازی یه بازیه سلیقه ایه و هرکی دوست نداره بازی نکنه مجبوره مگه البته اینم بگم یه سری هستن که نمیتونن بازی کنن و فقط از روی ویدیو ها و نظرات کسایی که بازی کردن و خوششون نیومده به بازی بد و بیراه میگن زیاد به این نظرات توجه نکنید و تجربه شخصی یه چیزه دیگس Wink Wink

    22Thumb up 7Thumb down
  • soheil.t73 گفت:

    وقتی بازی مورد علاقه شون فورتنایته و چپتر دو متاش شده ۹۱ دیگه چ انتظاری میشه داشت از این قشر تازه به دوران رسیده که تو نسل ۸ گیمر شدن اگه مث ما با اتاری و بمبر من شروع میکردن الان بازی تو میپرستیدن

    22Thumb up 31Thumb down
  • the_undertaker گفت:

    بعد از ۵سال فقط بازدید از سایت، این پست باعث شد ثبت نام کنم
    خیلی سعی دارم که توهین نکنم اما کوجیما یه خودشیفته و احمق به تمام معناس!
    از خود بازی بگذریم که گیم پلی به شدت تهی، افتضاح و پوچی داره، به قول منتقد اون سایت که گفته بود یه مفمهوم ساده رو داره چپکی بیان میکنه
    در مورد این حرفش، مشکل اینه که آمریکایی ها مثل ژاپنی ها نژادپرست نیستن که روی آشغال ترین محصولاتشون برچسب شاهکار بزنن!
    توی همین آمریکا شاهکار هایی مثل ویتچر۳ و اسکایریم کم فروش رفته؟!
    یه سواله دیگه اینکه تو که فرهنگ آمریکایی ها رو فقط بخاطر اینکه بازیتو دوس نداشتن زیر سوال میبری چرا نصف بازیگرات برای این بازی آمریکایی هستن؟ Big Smile

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 80Thumb up 22Thumb down
    • kj344 گفت:

      این به قول شما خودشیفته و احمق شاهکارهایی خلق کرده که شما حتی تاثیرشون رو روی صنعت گیم نمیتونی تصور کنی، این انسان احمق سالیان قبل کدهایی رو نوشته که امثال شما که احدی نه میشناستون و اصلا نظرتون برای احدی مهمه قادر به درکش نیستین ،مشکل شما این نیست که کسی رو که حداقل نیمی از دنیا میشناسه و با مخلوقاتش زندگی کرده رو احمق قلمداد میکنی ، مشکل شما اینه که سطح دانشتون پایینه-
      کوجیما اگر تمام بازی های آیندشم بد باشه من همیشه بخاطر سری متال گیرش ایستاده براش دست میزنم و هرگز به خودم که چیزی در این دنیا در برابر کوجیما نیستم اجازه توهین بهش رو به خودم نمیدم.
      کسی که چیزی به ایت دنیا اضافه کرده رو احمق صدا کردن حماقته محضه

      21Thumb up 46Thumb down
      • Playgrond games گفت:

        اون نباید اینجوری توهین میکرد ولی داره راست میگه
        کوجیما داره فرهنگ یه کشورو بخاطر بازیش زیر سوال میبره
        مام ازش دفاع کنیم که چی چون قبلا کلی کار خوب کرده بگیم این آدم شده فرشته هرچی بگه درسته هر بازیم که بسازه شاهکاره
        این که نشد که
        در ضمن ناتی داگم آمریکاییه پس لست ۲ هم آمریکاییه خوبه با منطق حرف کوجیما بسنجیمش

        16Thumb up 4Thumb down
        • the_undertaker گفت:

          دوست عزیز!
          در اینکه کوجیما کارگردان و یکی از تاثیرگذار ترین انسان های صنعت ویدیو گیم هست شکی نیست
          منم هدفم توهین کردن به کوجیما نبوده و حتی توی متنم هم به این موضوع اشاره کردم
          مشکل اینه که شمایی که حرف از دانش میزنی در واقع کاملا بدون هیچ دانشی و فقط از روی تعصب داری صحبت میکنی
          کوجیما بعد از معرفی دث استرندیگ بارها به جامعه ی گیمر ها توهین کرده! از نمایش های به شدت گنگ بازی تا دو سال اونم با وجود اینکه کلی طرفدار ازش چیز های بیشتری خواسته بودن…
          از اون حرفش که گفته بود برام مهم نیست کسی کانسپت کلی این بازی رو درک نکنه، بعدش هم اومد توی اون مراسمی که برای حضورش کلی تبلیغ شده بود ثانیه ی اول ادرار کردن شخصیت اصلی رو به رخمون کشید! بعدش هم با منت گفت من نمیخواستم بیام اینجا سرم شلوغ بوده!
          حالا هم که بخاطر نقد های منفیش گفته آمریکایی ها فلانن و بهمانن و این بازی در درک فلان فرهنگ نیست!
          الان مثلا منی که این بازی رو به شدت به لحاظ گیم پلی تهی میدونم از دید کوجیما یه انسان بی درکم! چه توهینی بالاتر از این؟!
          این همه استودیو و بازی های شاهکار داریم، اصلا کی میدونه کارگردان اسکایریم و ویتچر۳ و آنچارتد و to the moon و غیره کی بوده؟ چند بار اسم کوری بارلوگ و کن لوین یا حتی شینجی میکامیِ ژاپنی بابت بازی هاشون بُلد میشن؟
          لُپ کلام! کوجیما یک انسان به شدت خودشیفته، عقده ی توجه، شوآف و بسیار احمقه و این هیچ ربطی به سوادش در صنعت گیم نداره
          مشکل من با شخصیت ایشونه!
          در واقع بعد از جریان های کوجیما و کونامی من خیلی از کونامی بدم اومده بود اما الان حس میکنم کوجیما برام منفور تر شده…

          11Thumb up 4Thumb down
  • sasuro گفت:

    به شخصه منم با کوجیما موافقم . آمریکایی ها بیشتر اکشن و شوتر نظرشون رو جلب میکنه و ژاپنی ها کاملا علایقشون متفاوت تره . کلا فکر نکنم بشه چیزی ساخت که تمام مردم ازش خوششون بیاد . کوجیما هم مثل تمام انسان های دنیا از ساخته ی خودش تا اخرین لحظه دفاع میکنه چون اگه نکنه عجیبه و مشکل داره .
    به شخصه طرفدار سخت ساخت بیشتر این نوع بازی ها هستم . قبلا هم گفتم هنر نشان دهنده ی افکار هنرمنده اصل سازندگی یعنی این که افکار خودت رو منتشر کنی و نشون بدی تا بلکه کسی رو پیدا کنی که افکارش بهت نزدیک باشه

    10Thumb up 24Thumb down
  • ما که قبل عرضه این بازی هم تصمیم به بازی کردن نداشتیم.چون دیدم گیم پلیش به سلیقه ما نمیخوره درست مثل RDR2 .به متا هم که اصلا توجهی ندارم.مهم گیم پلی بازیه.

    15Thumb up 3Thumb down
  • AloneFighter44 گفت:

    کاربران گیمفا طوری میگن که منتقدای آمریکایی درکی از بازی ندارند و عاشق سبک های بکش برو جلو هستند ، انگار که خودشون تا به حال چنین بازی هایی انجام ندادند ! همین گاد آف وار و آنچارتد و بایوشاک و سایر بازی های معرکه بزن و بکش داشتند و همتون هم بازی کردید و لذت بردید ، این بازی هم برخلاف گفته ی کوجیما اصلا سبک جدیدی نیست به نظرم ! بردن یک چیز از جایی به جای دیگر و مخلوط کردن اون با یکسری پیچش های داستانی و پایان حماسی دلیل قانع کننده ای برای تعریف یک ژانر جدید و نوآورانه نیست !

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 47Thumb up 5Thumb down
  • 2003 Hamid Reza گفت:

    نقد های به شدت ضعیف تو امریکا واقعا برام عجیبه اصلا نقد های ضعیف این بازی نباید میداشت به هر حال
    اینو بگم چقدر از این زوج طلایی خوشم میاد عکس پستو نگاه کنید

    15Thumb up 7Thumb down
  • mbox گفت:

    کوجیما حسابی زده تو جاده خاکی
    بازیش در بهترین حالت ۷ هست از ده.
    این اقا سی ساله هنوز نتونسته به یه گیم پلی درست و حسابی برسه و کل زندگیشو از میان پرده های طولانی مدت سینماتیک اغراق شده و تکنولوژی موشن کپچر داره.
    یه عده فن اش هم میریزن دورش که میگن اقا هیچکی نمیفهمه و فقط ما میفهمیم و کوجیما. همین باعث شده این بابا توهم بزنه.
    یه عکس میگیره از یه فنجون فن بوی های علافش میشینن فلسفه های فیک و چرندیات در مورد عکس پر میکنن تو نت

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 52Thumb up 17Thumb down
    • Shadow of fear گفت:

      برو کم ترول کن برو از خدا بترس
      اینقدر هم به طرفدارای استاد برچسب … نزن.
      دوست نداری بازی نکن کسی مجبورت نکرده.

      11Thumb up 30Thumb down
    • MonsterGamer گفت:

      بزرگان سینما و گیم به اندازه کافی تعریفات لازم رو از کوجیما کردن که نیازی به تعریف و تمجید من و شما نداره نمونه بارزشم کارگردان فیلم اسکار گرفته Mad Max جورج میلر که گفته کوجیما یه نابغس پس شما زیاد خودتو خسته نکن سعی کن به نظرات بقیه احترام بذاری موفق باشی Wink

      10Thumb up 27Thumb down
      • Playgrond games گفت:

        پول پول عزیزم تو فکر کن جورج میلر اینقدر بیکاره که بازی کوجیما رو حتی نگاه کرده باشه
        تاره جورج میلرم آمریکاییه
        اینم برای دوست بالایی mbox
        Yes Yes Yes Yes Yes Yes

        11Thumb up 5Thumb down
        • MonsterGamer گفت:

          دوست عزیز نمیدونم حالا کوجیما با شما چیکار کرده که هرحرفی میزنه شما میکوبینش ولی کوجیما بیراه نگفته شما برو لیست پرفروش ترین بازی های هر سال نگاه کن تو ۱۰ بازی ۵ تاش بازی اکشن – شوتره که کالاف تو بدترین نسخه هاشم پر فروش ترین بازی سال شده این چه معنی میده بنظرت؟
          بعدشم Death stranding بیشتر از ۸۰ نقد داره که عمده نقدای بازی مثبت بوده و کلا یه نقد منفی داره که اونم منتقدی که به بازی ۳۵ داده و تو توضیحش نسبت به بازی ای حاصل زحمت حدود ۴ سال یه تیم بزرگ(البته با کمک guerilla games) یه اشغالی خطاب کرده که حاصل اعتماد بیش از حد ناشر به اونه و این به اون اصلا ربطی نداره که سونی تا چه حد به کوجیما اختیار داده

          3Thumb up 7Thumb down
  • Paiom گفت:

    این بشر چرا انقدر دوست داره هر روز یه خبری ازش توی دنیای اخبار بازی باشه ؟!!

    21Thumb up 5Thumb down
  • we are gamer گفت:

    نظر شخصی من بعد از چند ساعت تجربه بازی
    بازی کلا سلیقه ای هستش و نباید انتظار داشته باشیم که همرو سرگرم کنه به موسیقی و گرافیک و شخصیت پردازی که کاری نداریم چون عالی هستن اما راجب داستان و گیم پلی باید بگم داستان بازی فوق العاده جذابه بصورتی که براتون یه سری علامت سوال ایجاد میکنه که مجبورتون میکنه جلو برید تا جوابشونو پیدا کنید راجب گیم پلی که بخشیه که خیلی ازش بد گفتن باید بگم که برای اون دسته از پلیر هایی که (از جمله خودم) عاشق گیم پلی واقعی هستن واقعا جذابه چون عین زندگی واقعیه مثلا سر رددد هم همین قضیه بود من حال میکنم یه سفر طولانی داشته باشم چه با اسبی که خسته و گشنه کثیف میشه تو رددد چه با باربری که خسته و گشنه میشه یا تعادلش بهم میخوره یه از یه بچه مراقبت میکنه اتفاقا هر چی مسیر طولانی تر میشه سفر برای من جذاب تره و راجب اون نکته ای که خیلی میگن چیزی جز باربری نیست بازم بر میگرده به واقعی بودن گیم پلی طرف کارش همینه جنگجو نیست(البته جلوتر برید فایت زیاد داره) بازم قبول دارم که خیلی ها خوششون نیاد چون واقعا سلیقه ایه

    25Thumb up 5Thumb down
  • Roman گفت:

    همه تروفی های دث استرندینگ رو میشه بدون اتصال به نت گرفت؟ یا برای تروفی های مثل best beloved باید کانکت شد؟

    4Thumb up 2Thumb down
  • Vahid333 گفت:

    جدی جدی باید بازنشست کنه خودشو با این حرفی که زد بگو من گند زدم لااقل کلی پول سونی رو هدر داد به خاطر شبیه ساز پیاده روی و کولبری که به قول خودش سبک جدیده لابد فورزا و گاد آف وار و سیکرو و رددد ۲ شوتر بودن که این نمرات بالا رو گرفتن یرو خدا رو شکر اسمت و انجین گوریلا گیمز بازی رو نجات داد و نمراتش رو پایین تر نیاورد و گرنه متای ۶۰ هم نمیگرفت

    17Thumb up 2Thumb down
  • saman_aryan2012 گفت:

    اینم نتیجه استاد استاد کردن و تعریف های بیش از اندازه از یک فرد!! بیا طرف بازیش رو ملت حال نکردن میگه درک ندارن !

    !مشتی طرفدار الکی خوش داره بادش کردن از بس بهش گفتن استاد استاد افسانی اخه این بشر خالق جی تی ای؟ خالق رد دد یا گاد یا انچاردر یا لست بازم بگم خالق مترو ۲۰۳۳ خالق رزیدنت اویله خالق بتلفید و کال اف دیوتیه خالق ویچر خالق کدومه ؟ حالا شما سازنده این اثرها رو استاد استاد میگید براشون افسانه میسازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بسه دیگه طرف متال رو ساخته درست اونم یک بازی بقل دست بازی های دیگه دیگه افسانه نسازید تا اینجوری رو دست نخورید

    19Thumb up 7Thumb down
  • matte گفت:

    کوجیما جون مادرت اوپن ورد نساز مگه مجبوری؟؟؟؟؟
    اگه این بازی خطی بود مثل متال ۱ تا ۴ کمتر نقد منفی داشت.بنظرم

    5Thumb up 1Thumb down
  • masoud pc gamer گفت:

    کلا آمریکایی ها بیشتر بازی های آسون مثل کال آف رو دوست دارن و چون با بازیای ژاپنی نمیتونن کنار بیان بهش حمله میکنن در غیر این صورت متای بازی های فرام سافتور باید بیشتر میشد

    5Thumb up 14Thumb down
  • Gray Fox گفت:

    یه روزی بود که مثلا اسم Capcom و Konamiرو بازی بودو مخاطب بدون هیچ شناخت قبلی ازسبکش میخریدولذتشم میبرد،با گذشت زمان استودیوهانامشون به جای اونا برسر زبون افتاد.بعدها اسم کارگردانها و….اما دراین وسط از همون اولین متال گیر تنها یک نام برای مخاطب عادی در تیتراژ هاجلب توجه میکرد”کوجیما”.ایا نقش موسیقی،صداپیشه،کارگردان هنری ،دیزاین مراحل بازی و…به اندازه کوجیما مهم نبود؟ با نوشتن A game by Hideo Kojimaتمام این افراد به محاق رفتن.
    آیا انچارتد، TLOU،,RDRو BloodBorne,Heavy Rain,silent Hill ،Evil ,Dino crisisوکارگردانهاشون وخیلی عناوین دیگه شاهکار نیستن؟چرا این حجم از خودبزرگ کردن در چشم مخاطب که از طرف کوجیما شاهد هستیم در اکثر این کارگردانهانمیبینیم؟میگن تیم ما تلاش میکنه،تیم ما نخبه اس ،تیم ما فلانه ،این یه نفر ادای برخی اهالی خودبین سینمارو درمیاره.کوجیما نمیدونه اگرازاون تیمی که برا بازی زحمت کشیدن به بزرگی یاد نکنه عملا به قول خودش یه لایکم بهشون نداده؟!(تروفی۵۰هزارتا لایکDSروکجای دلم بذارم؟؟؟به عبارتی ینی ۵۰۰۰۰نفر از وسایلی که براشون بجا میذاری استفاده کنن،ینی انلاین باشی بذاری و انلاین باشن تا ببیننش تا اگر خواستن استفاده کنن،ینی حتی به قول خودت اون فرهنگ شرقی سپاسگذاری هم برداشتی تبدیل کردی به نیکی به شرط مزد! بعد مثلا به فرهنگ خودش در مقابل غربیا مینازه(کسیکه در اثارش هیچ نشانی حتی در حد عکس از فرهنگش هم نیست.)!در لیست تروفی نمیداشتی تا ببینیمدکی وسیلشومیذاره بمونه بقیه باهاش برن یانه،همین لایک و دیسلایک یه مفهوم پوچ غربیه،نه الزامانشان از درستی محتواداره نه حقیقتی پشتشه ،صرفا یه عدده برای طرفداری یا مخالفت بعضا متعصبانه).قبلا هم در یکی از مطالبDSاشاره کردم که از دوحال خارج نیست:یا کوجیما و سونی نظرمثبت نشریات ورسانه های معتبرو به هر طریقی جلب میکنن تا اگرم مخاطب نپسندید متهم بشه به عدم درک هنرومفهوم بازی و ….(مثال پادشاه و لباس نامرییشو زدم) یا مخاطب ها بازیو.میپسندن و کوجیما دهن منتقدارو با نشون دادن میزان فروش بازی میبنده.الان که جالب تر شد منتقدا برای حیثیت خودشون هم که شده حاضر نشده مجیزه گوی DSبشن.
    درحالی کوجیما سخن از ذایقه متفاوت غربیها میزنه که سالهامتال گیرسوم شخصو در همین بازارها فروخته(به تصاویر و تجهیزات solid وBig boss,Raidenتوجه کنید تا به قراردادهای تسلیحاتی کمپانیهابا کوجیماپی ببرید،یادتون نره درجهانی زندگی میکنیم که یه بنر تبلیغاتی بی قرارداد حتی گوشه دیوارخونت نمیتونی اویزون کنی،چه برسه اسلحه)،جدای از شوترهای FPدر غرب،بازیهای جهان باز (GTA,RDR,Witcher,حتی MGS V)هم در همه جا طرفدارداره.با این مغلطه ی بزرگ که منتقدای نشریات امریکایی رو به جای جامعه گیمراش جا بزنی وبگی “اونا”طرفدار شوترن و بازتاب منفیشون به خاطر عدم برقراری ارتباط با بازیه نمیشه نقدهای منفی مستدل که به داستان و خصوصا گیم پلی بازی واردشده رو صرفا با چهره های سینمایی شناخته شده توش به کاررفته مبرّا کرد.بنظرم کوجیما به یه شکست بزرگ احتیاج داشت تا بلکه به خودش بیادوشاید از خواب خرگوشیش بیداربشه.انصافا کیفر ساترلند بند کفش دیوید هایتر در MGSنیست و نخواهد شد.یوجی شینکاوا کم شخصیتی نیست.هری گریسون ویلیامز با اون اهنگای شاهکارش در موفقیت MGSکم نقش نداشته،اما ایا اسامیشون انقدر به اندازه کوجیما بولد شدن؟هرگز!!
    دراخر بنظر بنده کوجیما به خودش و مدل نگاهش باخته.

    14Thumb up 0Thumb down