آبسیدین: قبل از توسعهی نسخهی سوم Pillars of Eternity، باید قالب کل مجموعه را باری دیگر بررسی کنیم
در سال ۲۰۱۹، نام استودیوی قدیمی و افسانهای آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) به لطف آخرین اثر تحسین شدهی این استودیو یعنی Outer Worlds بر سر زبانها افتاد. حال خالقین مجموعهی Fallout قصد دارند تا به جای یگ آیپی جدید، برروی یکی از آثار کنونی خود یعنی نسخهی سوم مجموعهی Pillars of Eternity کار کنند.
مجموعهی Pillars of Eternity همیشه از نظر منتقدین مورد تحسین قرار گرفته است اما فروش کم این مجموعه باعث شده تا استودیوی آبسیدین نسبت به توسعهی نسخهی جدید آن کمی تردید داشته باشد. روز گذشته فردی از طریق شبکهی اجتماعی تامبلر (Tumbler)، سوالی را با این مضمون که میگفت «آیا Pillars of Eternity 3 در کار است؟»، برای جاش ساوایر (Josh Sawyer)، یکی از طراحان اصلی آبسیدین مطرح کرد.
وی طی پاسخ خود اینگونه اشاره کرد که به دلیل فروش کم Pillars of Eternity 2، تجدید حیات مجموعهی Pillars of Eternity کاملا به خواستهی طرفداران و میزان علاقهی آنها بستگی دارد و به نظر میرسد که استودیوی آبسیدین قصد ندارد تا ریسک توسعهی یک اثر شکست خوردهی دیگر را حداقل از نظر مالی به جان بخرد.
ساوایر تعدادی احتمال را برای طرفداران شرح داد و اینگونه پاسخ داد:
آیا دلیل عدم ساخت قسمت جدید Pillars of Eternity به دلیل هست که قسمت اول توانست انتظارات طرفداران را برآورده کند و عرضهی قسمت دوم در مجاب کردن آنها برای خرید آن، راضی کننده نبود؟ شاید به این دلیل که اطلاعات و توجهات نسبت به توسعهی نسخهی جدید Pillars of Eternity بسیار کم است؟ شاید هم به دلیل اینکه شاهد فروش و همچنین نظرات مثبت و قوی در قسمت اول از سوی بازیبازان و منتقدین بودیم، مردم با این حال قسمت دوم را دوست نداشتند و از تجربهی آن سر باز زدند؟
در کل به نظر میرسد که آبسیدین تا حدودی علاقه دارد تا Pillars of Eternity 3 یا حداقل سومین قسمت از این مجموعه را با پسوندی متفاوت، توسعه و عرضه کند اما باید در ابتدا اشتیاق جامعهی بازیبازان و صنعت بازیهای ویدئویی را نسبت به این اثر بسنجد و بدون استراتژی نسبت به ساخت نسخهی جدید اقدام نکند.
اولین نسخهی Pillars of Eternity در سال ۲۰۱۵ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و نینتندو سوییچ و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی عرضه شد و مورد توجه و تحسین منتقدین و بازیبازان قرار گرفت و از نظر فروش نیز بسیار عالی عمل کرد اما نسخهی دوم این مجموعه که با نام و پسوند Pillars of Eternity II: Deadfire در ماه مه ۲۰۱۸ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و نینتندو سوییچ و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی عرضه شد و مورد تحسین منتقدین قرار گرفت اما بازیبازان از آن استقبال نکردند و شاهد فروش بسیار ضعیف این اثر بودیم.
در کل توسعه و عرضهی نسخهی سوم Pillars of Eternity ممکن هست دو نتیجه را در پی داشته باشد. اولین نتیجه اینکه شاهد فروش بسیار عالی آن باشیم به این دلیل که بازیبازان زیادی نسخهی دوم را تجربه نکردهاند و پس تجربهی اولین نسخهی Pillars of Eternity به مدت چهار سال، حال قصد پیدا میکنند تا به سراغ یک نسخهی بسیار ارتقاء یافته از منظر گرافیک و مکانیکها بروند و احتمال دو هم اینکه دوباره با اثر شکست خورده رو به رو میشویم که بازیبازان را نسبت به خرید آن ترغیب نمیکند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
دوتا از بهترین RPG های اصیل این نسل همین دو نسخه Pillars of eternity بودن
اولی که شاهکار بود از همه لحاظ. هیچ بازیی توی این نسل درحد داستان و دیالوگ هاش و انتخاباتش نبود مگر خود ساخته ی جدیدشون The outer worlds و Divinity Original sin 2
مطمئن باشین نسخه سومش هم ساخته بشه موفق میشه. حداقل بین کسایی که دنبال یه RPG اصیل ایزومتریک و داستان خیلی پیچیده و خاص هستن
نسخه اولیش شاهکار بود واقعا
امیدوارم نسخه سومش ام ساخته بشه پتانسیل زیادی داره