غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

پس از حرف و حدیث های فراوان در نهایت شاهد این بودیم که عنوان تحسین شده Red Dead Redemption 2 برای پلتفرم PC تایید شده و چندی پیش به صورت رسمی عرضه گردید. عنوانی که تعداد زیادی از افراد جامعه PC گیمرها برای تجربه آن روز شماری می کردند و مشتاقانه منتظر تجربه غرب وحشی در قالب این عنوان بودند. اما پس از عرضه شاهد حاشیه ها و اتفاقات گوناگونی پیرامون نسخه PC بازی بودیم. از مشکلات متعدد گرافیکی گرفته تا کرش کردن های ناگهانی. مشکلات که باعث شدند برخی کاربران توانایی تجربه بدون مشکل بازی را نداشته باشند. حال امروز و در قالب این مقاله به نقد و بررسی نسخه PC این عنوان تحسین شده خواهیم پرداخت تا نگاهی دقیق به خروجی این عنوان بیاندازیم. پس با من و گیمفا همراه باشید…

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

Red Dead Redemption 2

داستان بازی در سال ۱۸۹۹ جریان دارد. جایی که غرب وحشی نفس های آخر خود را می کشد. بسیاری از یاغیان و گروه ها و گنگ های سرقت دستگیر شده، و بقیه نیز تحت تعقیب اند. ماموران فدرال از یک سمت، و جایزه بگیران یا همان Bounty Hunter ها از سمت دیگر دست از سر تبهکاران و افراد تحت تعقیب بر نمی دارند. در این دوره همه چیز شکل قانونی تر و بعضا جدیدتر و به روز تر به خود گرفته، و اکنون قانون ارزش بسیار بیشتری نسبت به سالهای قبل دارد. در همین شرایط سخت که عرصه برای سارقان و خلافکاران بسیار تنگ شده است، Dutch Van der Linde و گروهش پس از تلاش ناموفق جهت انجام یک سرقت در شهر Blackwater, حال از دست ماموران فدرال و جایزه بگیران در حال فرار هستند.
کل روایت داستان بازی از آغاز تا پایان، با مفهوم رستگاری گره خورده است. حال می توان این رستگاری را به صورت شخصی به آرتور یا جان نسبت داد، یا از طرف دیگر رستگاری و رهایی را به گنگ Dutch تعمیم داد. در یکی از قسمت های بازی، آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی که بازیبازان کنترل او را برعهده دارند، جمله ای می گوید که نه تنها روایت، اتفاقات و شرایط داستانی بازی را کامل مشخص می سازد، بلکه دلیل کشمکش های مداوم گروه را نیز به نوعی نشان می دهد. آرتور می گوید ما دزدهایی هستیم که در دورانی زندگی می کنیم که متعلق به ما نیست و کسی ما را نمی خواهد. کل بخش داستانی بازی نیز در مورد کشمکش و تکاپو های گروه Dutch برای رسیدن به وضعیتی مطلوب است که همین هدف آنها را به سرقت های متعدد و بزرگ مختلف وا می دارد.
بخش داستانی بازی با وجود آنکه در برخی لحظات بیش از حد ریتم روایتش کند می شود، اما روی هم رفته در سطح فوق العاده ای قرار دارد. داستان بازی و سیر اتفاقات و حوادث بسیار منطقی و با پرداخت مناسب نوشته شده اند، دیالوگ ها فوق العاده اند، و به لطف برخی Plot Twist های داستانی، شاهد تعلیق بسیار مناسبی در این بخش هستیم که همین تعلیق در کنار جذابیت های داستانی دیگر، مخاطبان را مشتاقانه تا انتهای بازی و اتفاقات آن همراه می سازد.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

یکی از جذاب ترین و خاص ترین فعالیت های بازی، وقت گذراندن در کمپ، صحبت با افراد مختلف گروه و انجام بازیهای دوستانه مختلف با آنهاست. پیشنهاد می کنم حتما هر از چندگاهی پس از انجام چند مرحله به کمپ برگشته و دقایقی را در آنجا سپری کنید. صحبت با افراد مختلف کمپ می تواند لذت بخش بوده، و کاملا شما را سرگرم سازد. همچنین انجام بازی های مختلف مانند Domimo در کنار دیگر افراد Gang لحظات فوق العاده جذاب و دلنشینی را رقم خواهد زد که نظیر آن در دنیای بازی های ویدئویی بسیار کم به چشم می خورد. پس از گذراندن موفق برخی سرقت های بزرگ یا اتفاقات مهم، معمولا کلا افراد کمپ به جشن و خوش‌گذرانی مشغول می شوند که در این لحظات برخی از آنها دور آتش اصلی جمع شده، و‌ به خواندن آواز های مختلف مشغول می شوند. برخی از به یادماندنی ترین لحظات دنیای Red Dead Redemption را می توان در این بخش ها یافت. جایی که به خوبی می توان دریافت که رد دد یک بازی ویدئویی نیست، یک نوع بی نظیر از هنر است.

بلاشک یکی از نقاط قوت بارز Red Dead Redemption 2، شخصیت پردازی درجه یک و بسیار سطح بالای تک تک اعضای گروه است. پس از اینکه دو سه چپتر از خط داستانی را پیش ببرید، تا حد زیادی نسبت به بسیاری از اعضای گروه شناخت پیدا کرده و در می یابید چقدر آنها از لحاظ اخلاقیات و رفتار با یک یکدیگر تفاوت دارند. شخصیتی مانند John بسیار وفادار به گروه و دوستانش بوده که همین مسأله بعضا موجب بروز اختلافاتی با همسر و خانواده‌اش شده است اما او همواره برای گروه حاضر به فداکاری است. Micah شخصیتی مرموز دارد که با اندکی توجه به رفتار ها و دیالوگ هایش به راحتی متوجه می شوید که آنچنان به گروه و اعضای آن اهمیتی نداده، و فقط دنبال منافع شخصی خود است. Javier شخصیتی مرموز داشته که به هیچ وجه زیر بار زور و اجبار نمی رود و به نوعی اهداف و اعتقادات خود را آنچنان بروز نمی دهد. و در ادامه تک تک شخصیت های بزرگ و کوچک گروه دارای شخصیت پردازی بسیار عمیق و چندلایه هستند که این مسأله گروه Dutch را بسیار باورپذیر و واقعی به بازیبازان نشان داده، و آنها را به نوعی مانند خانواده مطرح می سازد.
در RDR 2, برخلاف نسخه قبل در بسیاری از مراحل اصلی و فرعی آرتور با کمک یک یا چند تن از دوستانش به انجام کارهای مختلف و سرقت های گوناگون مشغول می شود. همین نکته باعث شده که در تک تک مراحل بر اساس شخصیت یا شخصیت های همراه شاهد دیالوگ ها، اتفاقات و حوادث و برخورد های گوناگون آرتور با اعضای گروه باشیم. این نکته خود نه تنها به باورپذیرترشدن اتفاقات داستانی کمک کرده است، بلکه به خود شخصیت آرتور نیز رنگ و بویی جذاب و واقعی بخشیده است. از طرف دیگر وجود شخصیت یا شخصیت های همراه حتی در کوچک ترین مراحل، باعث شده بازی کمتر دچار یکنواختی و تکراری بودن شود و صحبت ها و‌ برخورد های گوناگون با افراد گروه هم سرگرم کننده و جذاب است، هم به نویسندگان جهت پیشبرد داستان و پرداخت مناسب آن کمک بیشتری کرده است. در کل باید بگویم بخش داستانی بازی، اعم از سیر اتفاقات، روایت داستان، وجود Plot Twist ها، جذابیت و تعلیق، سطح دیالوگ ها، شخصیت پردازی منحصربفرد و در کل تک تک نکات مربوط به این بخش، در سطح فوق العاده ایده آلی قرار داشته و کاملا توانایی راضی نگه داشتن مخاطبان، حتی سخت پسندترین آنها را نیز داراست.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

یکی از ویژگیهای فوق العاده دنیای بازی، این است که تا حد بسیار قابل قبولی آزادی عمل را در اختیار بازیبازان قرار داده، و آنها را به بهانه های مختلف محدود نمی سازد. در هر کدام از شهر های بازی مغازه های مختلفی به چشم می خورند. از مغازه های سلاح فروشی گرفته تا بار و انواع و اقسام مغازه های مختلف. در بازی این امکان وجود دارد که شما می توانید خارج از چارچوب مراحل و فعالیت های از پیش مشخص شده، به سرقت این مغازه ها بپردازید. نکته بسیار قابل توجه این است که واکنش صاحبان مغازه و افراد حاضر بسیار متغیر بوده و حالتی خشک و مصنوعی ندارد. بعضی از صاحبان مغازه ها افرادی ترسو و بزدل هستند که پس از نشانه رفتن سلاح به سمت آنها تسلیم شده و دخل مغازه و آیتم های موجود را در اختیار شما قرار می دهند. از طرف دیگر برخی دیگر از فروشندگان و صاحبان بسیار شجاعانه و به صورت قاطع در مقابل اقدام دزدی شما واکنش نشان داده و بعضا به صورت مستقیم سعی در از پای درآوردن شما خواهند کرد. همین واکنش های متفاوت و خاص باعث می شود در هر سرقت نتیجه و اتفاقات منتظری در انتظار شما باشند که این مسأله جذابیت های این سرقت ها و فعالیت های کوچک را دوچندان می کند. علاوه بر این مسأله برخی مغازه ها و کسب و کار ها دارای نکاتی مخفی و سری هستند که کشف این نکات و بخش ها می توانید باعث کسب پول بیشتر یا آیتم های به مراتب ارزشمند تر شود. برای مثال یک دکتر ممکن است در پشت مغازه خود چند یاغی را پناه داده باشد که در اینصورت اگر شما از این مسأله اطلاع داشته باشید، می توانید دکتر را مجبور کنید که در آن قسمت را برای شما بازی کند‌. همچنین برخی مغازه دار ها نیز در پشت یا زیرزمین مغازه خود به انجام کارهای خلاف و غیرقانونی مشغول هستند. نجات دادن افراد مختلف هنگام پرسه زدن در جهان بازی راه بسیار مناسبی برای کسب اطلاعات و سرنخ در مورد این دسته کارهای مغازه دار هاست. در کل سرقت از مغازه ها و مکان های مختلف هر چند در ظاهر فعالیت کوچک و نه چندان مهمی به شمار می آید، اما می تواند لحظات خاص و جذابی برای شما به ارمغان بیاورد. البته فراموش نکنید پول بدست امده از هر مغازه با نوع کسب و کار آن مغازه ارتباط مستقیم دارد و در نتیجه مغازه های بزرگ تر و پردرآمد تر، سود بیشتری عاید شما خواهند کرد.

مراحل اصلی بازی نه تنها پرتعداد هستند، بلکه زمان بسیار زیادی برای انجام آنها مورد نیاز است(حداقل ۴۰ ساعت). اما این پایان کار نیست چرا که تعداد بسیار زیادی فعالیت های جانبی، مراحل فرعی، سرقت های دلخواه و کارهای بسیاری در جای جای دنیای بازی برای انجام دادن وجود دارد. یکی از جذاب ترین این فعالیت های جانبی، مربوط به سرقت های کوچک تر و جزئی تری است که آرتور می تواند با یک یا چندتن از اعضای گروه انجام دهد. انجام این سرقت های کوچک کاملا انتخابی بوده، و هیچ اجباری برای انجام آنها وجود ندارد. از لحاظ وسعت و مقیاس، این سرقت ها و دزدی ها بسیار کوچک تر از سرقت های اصلی بازی بوده، و اغلب به سرقت یک ارابه خاص یا یک مزرعه خلاصه می شوند. اما با این حال انجام موفقیت آمیز این سرقت ها می تواند پول خوبی برای شما به ارمغان بیاورد و از طرف دیگر نیز شمارا به اعضای گروه نزدیک تر سازد.
در کنار این سرقت های جانبی، مراحل فرعی متعددی وجود دارند که برخی از آنها بیشتر با مسائل شخصی زندگی آرتور مورگان در ارتباط هستند، و برخی دیگر نیز حکم درخواست ها و کمک کردن به افرادی است که در گوشه کنار دنیای بازی مشاهده خواهید کرد. خوشبختانه باید بگویم از حیث تنوع و تفاوت، مراحل فرعی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند و در بطن آنها شاهد روایت و اتفاقات بسیار متفاوتی هستیم که این مسأله باعث شده هر مرحله حس و حال مخصوص خود را دارا باشد.
در کنار موارد بالا، بازی از یک سیستم شکار یا Hunting بسیار عمیق و گسترده نیز بهره می برد. تعداد فوق العاده زیادی گونه های حیوانی مختلف در بخش های مختلف بازی به چشم میخورند که شما می توانید همه آنها را شکار کرده، و از گوشت و پوست آنها برای مصارف مختلف استفاده کنید. از گوشت آنها می توانید به عنوان خوراکی جهت پرکردن دایره سلامتی یا استقامت خود بهره ببرید و از پوست آنها نیز یا می توانید مستقیما با فروش آنها درآمد زایی کنید، یا این که با بدست آوردن پوست هایی خاص، به ارتقاء های گوناگونی دست یابید. نکته بسیار جالب در سیستم شکار بازی این است که شکار در رد دد به کشتن حیوان و کندن پوست آن خلاصه نمی شود بلکه چگونگی کشتن آن حیوان در کیفیت پوست آن تاثیر می گذارد. هر کدام از حیوان ها باید با روش و سلاحی خاص کشته شوند تا شما بتوانید با کیفیت ترین پوست را بدست آورید. اگر از سلاح نادرست جهت شکار استفاده کنید یا بیش از حد حیوان را زخمی کرده و پوست آن را کم کیفیت سازید، بدیهی است کیفیت پوست بدست آمده چنگی به دل نخواهد زد. بد نیست بگویم انیمیشن پوست کندن حیوانات در بازی فوق العاده طبیعی و واقع گرایانه کار شده به صورتی که نظیر آن در تاریخ بازی های ویدئویی به چشم نمی خورد. به عنوان نکته آخر در مورد بخش شکار باید بگویم یکسری حیوان Legendary نیز در بازی وجود دارد که پیدا کردن و شکار آنها سخت تر از دیگر حیوانات است که البته طبیعتاً شکار آنها جوایز و‌ پادادش های جذابی را نیز به همراه دارد. بخش Hunting بازی به تنهایی می تواند ده ها ساعت مخاطبان را سرگرم سازد.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

هنگام انجام مراحل مختلف خط داستانی بازی، یا فعالیت های جانبی و آزادانه مانند سرقت ها و کارهای کوچک تر، به طور عمیق و دقیق تر می توانید به روحیات و خلق و خو شخصیت های فرعی که همان اعضای گروه Dutch هستند پی ببرید. یا دقت به داستان هایی که آنها تعریف کرده، یا خاطراتی که از اتفاقات و حوادث مختلف برای آرتور بازگو می کنند، می توان به بسیاری از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آنها پی برد. برای مثال Micah شخصیتی متغیر، مرموز با افکاری نسبتا سیاه است که همواره به دنبال سود بردن شخصی خودش است و آنچنان اهمیتی به گروه و اعضا آن نمی دهد. معدود صحبت های آرتور و مایکا در قالب مراحل مختلف به خوبی بازتاب دهنده افکار و عقاید مایکا هستند. از طرف دیگر فردی مانند John Marston, فردی وفادار به گروه است که حتی بعضا صلاح گروه را به منفعت خود و خانواده‌اش ترجیح می دهد و تمام توانش را برای حفظ و پیشرفت گنگ انجام می دهد. Uncle شخصیتی فوق العاده تنبل است که آنچنان کار مفیدی انجام نداده، و خود را با وظایف و کارهای مهم مشغول نمی سازد و بیشتر به دنبال شانه خالی کردن از وظیفه و کارهای مختلف است تا بتواند بدون مزاحمت به انجام کارهای شخصی خود مشغول شود. به همین ترتیب صحبت و وقت گذراندن با افراد مختلف گروه حال چه در قالب فعالیت های جانبی مانند شکار یا سرقت از خانه یا ارابه، یا در قالب صحبت مستقیم می تواند اطلاعات فراوانی در مورد دیگر شخصیت ها به شما منتقل سازد. این گفتگو ها خصوصا هنگام اسب سواری های طولانی یا پیاده روی های بلند مدت می تواند ریتم بازی را حفظ کرده، و مانع ایجاد خستگی در بازیبازان شود. و صد البته برای آن دسته افراد که به معنای واقعی کلمه با رد دد زندگی می کنند و سخت به دنبال کسب کوچکترین اطلاعات و جزئیات در مورد شخصیت ها و اتفاقات پیرامون آنها هستند، این فعالیت ها و صحبت ها فوق العاده ارزشمند خواهند بود‌.

و‌ اما می رسیم به گرافیک هنری بازی، جایی که رد دد عملکرد خارق العاده ای از خود به نمایش می گذارد. کیفیت تکسچر ها، سطح سایه زنی، عمق نورپردازی، انیمیشن های چهره و انیمیشن های حرکتی و همچنین رنگ بندی محیط های بازی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. افکت های مختلف آب و هوایی نیز فوق العاده جذاب کار شده اند به نحوی که گاهی درک تفاوت میان این افکت ها و لحظات با دنیای واقعی سخت خواهد شد. از طرف دیگر طراحی تک تک شهر ها و مناطق بازی نیز بسیار دقیق و با کیفیت صورت گرفته‌ به نحوی که هر شهر دارای هویت و حس و حال منخصر بفرد خود است. برای مثال شهر سنت دنیس کاملا حال و هوایی مدرن و جدید دارد و این ویژگی در تک تک بخش های شهر، از نحوه پوشش مردم گرفته تا طراحی ساختمان ها به چشم می خورد. از طرف دیگر شهری مانند Valentine بافت و هویت کلاسیک و قدیمی غرب وحشی را کاملا حفظ کرده است.
در کل اگر حتی برای مدت کوتاهی به تجربه بازی مشغول شده باشید، به خوبی می دانید که گرافیک هنری بازی در سطح فوق العاده ای قرار دارد و نقد خاصی بر آن وارد نیست.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

یکی از بخش های سرگرم کننده Red Dead Redemption 2, شکار حیوانات است. نه تنها تعداد گونه های حیوانی در بازی بسیار زیاد است، بلکه طراحی ظاهری آنها نیز فوق العاده با دقت و به زیبایی و ظرافت صورت گرفته است. انیمیشن کاملا واقع گرایانه کندن پوست حیوانات مختلف نیز در نوع خود کاملا بی سابقه و‌ بی نظیر است. نکته جالب این است که شکار حیوانات فقط به کشتن آنها و کندن پوستشان خلاصه نمی شود. بلکه سه نوع کیفیت پوست Poor, Good و Perfect وجود دارد. برای بدست آوردن کیفیت Perfect باید حتما با بهترین روش مناسب حیوان را شکار کنید تا پوست و چرم آن کمترین آسیب ممکن را ببیند. همین نکته به ظاهر کوچک بسیار به عمیق تر شدن سیستم شکار در بازی کمک کرده است. لازم به ذکر است که بدست آوردن پوست های Perfect برخی حیوانات برخی ارتقاء های ظاهری کمپ یا برخی ارتقاء های مربوط به Satchel را ممکن می سازد. همچنین امکان فروش مستقیم پوست حیوانات نیز وجود دارد. در کل باید گفت سیستم شکار در بازی فوق العاده از آب در آمده است.

اما در نسخه PC شاهد ارتقاء و پیشرفت های مختلف و جذابی در زمینه گرافیک هنری بوده ایم. در نسخه PC نورپردازی به شکل واضحی پیشرفت داشته، و حتی از قبل هم خیرت انگیز تر شده است‌. مناطق دوردست با جزئیات دقیق و سایه زنی های کاما در بکگراند به چشم می خورند و کیفیت برخی افکت ها مانند جریان آب نیز نسبت به نسخه های کنسولی به وضوح پیشرفت را در خود می بیند. کیفیت بافت ها نیز طبیعتاً یا پیشرفت همراه بوده که این مسأله پس از انجام چند مقایسه کلی به خوبی عمق خود را نشان می دهد. البته اگر قصد دارید با جزئیات و دقت بیشتر در مورد تفاوت های گرافیکی نسخه PC و نسخه های کنسولی پی ببرید، پیشنهاد می کنم ویدیو های متفاوت در دسترس که به صورت مقایسه ای هستند را مشاهده کنید چون هر چقدر من با کلمات بازی کنم و در مورد تفاوت های گرافیکی و ظاهری بازی صحبت کنم، تا زمانی که خود شما عینا آن را ببینید به طور کامل تفاوت را از روی حرف های خشک و خالی درک نمی کنید. اما در این مسأله شک نداشته باشید که راکستار گرافیک هنری نسخه PC را با ارتقاء بسیار قابل توجه از جنبه های مختلف مانند نورپردازی و Draw Distance به بازار عرضه کرده است. فارغ از مشکلات و مسائل فنی پیرامون نسخه PC بازی…

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

چه در قالب فعالیت های جانبی، و چه در قالب مراحل اصلی، شاهد برخی از خیره کننده ترین و چشم نواز ترین مناظر تاریخ بازی های ویدئویی هستیم. خصوصا در نسخه PC به لطف نورپردازی واقع گرایانه تر و کیفیت بهتر تکسچر ها، این لحظات و مناظر تبدیل به تابلو های نقاشی بی نظیری شده اند. گرافیک هنری خیره کننده بازی در ترکیب با دیالوگ های قوی و چندلایه و موقعیت های متفاوت دست به دست هم داده اند تا برخی از جذاب ترین سکانس های تاریخ بازی های ویدئویی را در لابه لای کات سین ها یا گیم پلی بازی در لحظات مختلف شاهد باشیم.

و اما برویم سراغ مشکلات فنی مختلف که از همان اولین روز عرضه بازی بر روی پلتفرم PC, جنجال ها و حاشیه های مختلفی را به همراه داشته است‌‌. یکی از این حاشیه ها این مسأله بوده است که حتی کارت گرافیک ها بالای هزار دلار نیز نمی توانند جوابگو قدرت بازی باشند و از پردازش روان بر روی بالاترین درجه های گرافیکی ناتوان هستند. این مسأله به خودی موجب شده است آن دسته افرادی که از کارت گرافیک های ارزان تر و معمولی تر نیز استفاده می کنند، در گرفتن فریم ریت ثابت دچار مشکل و تقلا باشند که همین مسأله تجربه بازی برای افراد را بسیار تلخ کرده است. این مسأله جایی حاشیه برانگیز تر می شود که با یک حساب ساده در می یابیم سال قبل نسخه معمولی کنسول PS4 با قیمت ۳۰۰ دلار، توانایی اجرای بازی با کمترین میزان باگ و مشکلات فنی و افت فریم را دارا بود ولی الان سیستم های بالای دوهزار دلار نیز در اجرا روان بازی بر روی تنطیمات مرتبط عاجز هستند. البته بدیهی است از طرف دیگر نمی توان بخش به بخش تنظیمات گرافیکی نسخه PC را با نسخه های کنسولی مقایسه کرد چون همانطور که گفتم بازی از لحاظ هنری پیشرفت های بسیار قابل توجهی به خود دیده است، اما با این وجود هنوز بسیاری از مخاطبان از بهینه سازی و Optimization بازی راضی نیستند.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

بخش بسیار زیادی از فعالیت های جانبی موجود در کمپ و همچنین تعداد قابل توجهی از مراحل اصلی بازی مربوط به سرقت ها و دزدی های بزرگ و کوچکی هستند که کل گروه در انجام آنها شرکت می کنند. از سرقت قطار گرفته تا سرقت بانک های شهرهای مختلف و دزدی های کوچک و بزرگ دیگر. نکته جالب این است که حتی زنهای گروه نیز در این سرقت ها به صورت فعال مشارکت می کنند و به نوعی این سرقت ها و فعالیت ها با حضور تمامی یا اکثر اعضای فعال گروه انجام می شوند. از لحاظ شیوه سرقت و نقشه برای انجام دزدی نیز تفاوت های کلی میان سرقت های مختلف وجود دارد، اما به صورت کلی راه و روش انجام آن ها به هم نزدیک است‌.

در کنار حواشی مربوط به انجام روان بازی، مشکلات مختلف گرافیکی و‌ فنی نیز از همان روز اول گریبان گیر بازی بوده اند. کاربران متعددی کرش کردن ناگهانی بازی را گزارش داده بودند و برخی دیگر کار با منوهای بازی را سخت و پر از باگ می دانستند. البته جالب است در همین شرایط تعداد قابل توجهی از مخاطبان و کاربران نیز توانسته بودند بازی را با کمترین مشکلات فنی و افت فریم و وجود کرش تجربه کنند. به همین دلیل بعضا شاهد نظرات بسیار ضد و نقیض در این زمینه هستیم. باید بگویم به نوعی نسخه PC رد دد ردمپشن به سرنوشت نسخه PC بازی GTA V دچار شد. به خوبی به خاطر دارم هنگام عرضه نسخه PC بازی جی تی ای وی نیز شاهد مشکلات مختلفی بودیم. از کرش کردن های متعدد تا باگ های عجیب و غریب که بعضا بازی را غیرقابل تجربه می کردند‌. اما در مدت کوتاهی پس از عرضه آپدیت ها و پچ های گوناگون، بسیاری از این مشکلات حل شده و تعداد زیادی از کاربران به خوبی توانستند بازی را تجربه کنند. رد دد ردمپشن ۲ نیز تا حدی دچار شرایط مشابه بوده است. آپدیت های عرضه شده به گزارش کاربران کمی مشکلات را رفع کرده اند اما به نظر می رسد همچنان باگ ها و مشکلات فنی در بازی به چشم می خورند. خود من پس از تجربه ۱۲ ساعته بازی بر روی PC دوستم جهت نقد و‌ بررسی بازی، تنها سه بار با کرش شدن ناگهانی مواجه شدم. البته در طول تجربه بازی شاهد باگ های مختلف مانند تغییر انیمیشن تکسچر آب، افت فریم های گاه و بیگاه و این دسته مشکلات مواجه شدم که البته تعداد آنها زیاد نبود و در کل این مشکلات در حد زیاد نتوانستند تجربه بازی را مشکل ساز کنند‌. البته فکر می کنم انجام آپدیت اول در کمتر شدن مشکلات بی تاثیر نبود.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

در کنار بخش داستانی بازی که بیش از ۴۰ ساعت برای اتمام آن به زمان نیاز دارید، حجم بسیار قابل توجهی از فعالیت های جانبی و مراحل فرعی نیز در جای جای نقشه گنجانده شده اند. از وجود Collectibles های گوناگون گرفته تا فعالیت های مختلفی مانند شکار انواع و اقسام گونه های حیوانات، ماهیگیری در آب های متفاوت، انجام بازی های مختلف، سرقت های آزادانه و بسیاری کارهای دیگر در دنیای بازی یافت می شوند که هر کدام از آنها تجربه ای منحصربفرد را به ارمغان می آورند. نکته مهم این است که تم تک این فعالیت ها و کارها فوق العاده عمیق طراحی شده اند به طوری که برای مثال سیستم شکار بازی با اختلاف از تمامی عناوین در تاریخ بازی های ویدئویی قوی تر و عمیق تر به شمار می آید. حتی کوچکترین بازی ها و اقدامات در Red Dead Redemption 2 با وسواس و دقت خاصی طراحی و اجرا شده اند که همین مسأله می تواند ده ها ساعت مخاطبان را بدون خستگی با خود همراه سازد.

بعید می دانم کسی یا گیم پلی Red Dead Redemption 2 آشنایی نداشته باشد چون افراد مختلف یا آن را تجربه کرده اند، یا تریلر های مربوطه را مشاهده کرده اند. در بخش گان پلی، بازی فوق العاده لذت بخش،استاندارد و‌ روان است. هر کدام از سلاح های بازی حس تیراندازی منحصر بفردی را منتقل می سازند و فیزیک سلاح ها، کاورگیری، افکت های صدا و جزئیات کوچک دیگر به خوبی دست به دست هم داده اند تا مبارزات و تیراندازی ها در بازی بسیار لذت بخش شود. وجود سلاح هایی مانند تیر و کمان و همچنین چاقو و تبر پرتابی نیز حال و هوایی متفاوت به گیم پلی بازی بخشیده اند. بد نیست به این نکته اشاره کنم که نسخه PC دارای سلاح های جدیدتر، ۳ مرحله Bounty اضافه، ۲ مخفی گاه بیشتر گروه ها و برخی مراحل دیگر نیز می باشد که هر چند در نوع خود نمی توان از آنها به عنوان تغییرات بزرگ یاد کرد، اما در هر صورت شاهد محتوای جدید در بازی هستیم.
در کنار گیم پلی و مبارزات جذاب و لذت بخش، اسب سواری در بازی نیز طراحی بسیار سطح بالایی داشته است. این مسأله از این بابت دارای اهمیت است که شما خواه ناخواه زمان بسیاری را به اسب سواری خواهید گذراند. بنابراین اگر شاهد کنترل ضعیف اسب، انیمیشن حرکتب نامناسب یا باگ ها مختلف بودیم، عملا بهش قابل توجهی از جریان بازی با مشکل همراه می شد. که خوشبختانه شاهد این مشکلات نیستیم و به جز یکسری باگ های بسیار محدود و جزئی، باید بگویم سیستم اسب سواری بازی اگر در تاریخ بازی های ویدئویی بهترین نباشد، قطعا در زمره برترین ها قرار می گیرد.

یکی از نکاتی که باعث شده شخصیت های بازی، چه اصلی و چه فرعی بسیار باورپذیر باشند، صداپیشگی درجه یک آنان است. در رأس این صداپیشگی فوق العاده، Roger Clark در نقش آرتور مورگان قرار دارد که توانسته است عملکردی بی نظیر و حیرت انگیز از خود به جای گذاشته، و به نوعی آرتور را به یکی از ماندگارترین شخصیت های تاریخ تبدیل کند. در کنار عملکرد بدون نقص Roger Clark, صداپیشگی شخصیت Dutch Van Der Linde یعنی Benjamin Byron Davis نیز در سطح فوق العاده ای قرار داشته به نوعی که شخصیت Dutch نیز به لطف صداپیشگی آقای Davis و البته دیالوگ و پرداخت قابل قبول نویسندگان، به شخصیتی ماندگار تبدیل شده است. عملکرد دیگر اعضای تیم صداپیشگی بازی نیز کاملا قابل قبول بوده و به راحتی نمره قبولی را دریافت خواهد کرد. عملکرد موفقیت آمیز صداپیشگان این بازی به خوبی نشان می دهد چگونه صدای مناسب و جذاب برای یک شخصیت یا گروهی از شخصیت ها، می تواند در حد بسیار قابل توجهی به باورپذیرترشدن آن شخصیت یا شخصیت ها کمک کند‌.

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

رد دد ردمپشن دو از آن دسته بازیهایی است که به خوبی نشان می دهد چرا بازیهای ویدئویی عالی ترین شکل هنر به شمار می آیند.

سخن پایانی:
در این مورد که عنوان Red Dead Redemption 2 یکی از برترین عناوین نسل هشتم و همچنین یکی از برجسته ترین عناوین تاریخ است هیچگونه شکی وجود ندارد. تمام چیز هایی که یک فرد می تواند از یک بازی ویدئویی درجه یک انتظار داشته باشد را Red Dead Redemption 2 داراست. گیم پلی فوق العاده، داستان درگیر کننده، شخصیت پردازی سطح بالا، صداپیشگان ماهر و مناسب، محتوای فوق العاده زیاد، دنیای پویا، زنده و خارق العاده و هر چیز دیگری که نام ببرید را Red Dead Redemption 2 داراست. نسخه PC بازی نیز با وجود یکسری مشکلات کلی، همچنان جذابیت های فراوانی را داراست. خصوصا اگر دارای سیستمی قدرتمند هستید که توانایی استفاده از پتانسیل حداکثری بازی را دارا باشد. البته امیدوارم با عرضه آپدیت های بیشتر، مشکلات مختلف به حداقل میزان ممکن برسند تا امکان تجربه بازی برای همگان امکان پذیر شود‌.
رد دد ردمپشن دو عنوانی بی نظیر است. یک بازی شاهکار در تمامی زمینه ها. شاید بهتر است بگویم  این بازی فراتر از یک بازی ویدیویی به شمار می آید. همانطور که خیلی ها می گویند، رد دد را نباید بازی کرد، رد دد را باید زندگی کرد…

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

Niko_BladeAMIR WAZOWSKI

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این مشکلات به زودی با آپدیت حل میشه

    • رد دد ریدمپشن ۲…
      چه اسم با عظمتی…!

      بعد از این همه سال و این همه انحصاریای ریز و درشت سونی و مایکروسافت ، بعد از این همه عناوین شاهکار مولتی پلتفرم و بطور کلی ، بعد از این همه تجربه عناوین مختلف تو این صنعت دوست داشتنی ، فقط و فقط دو اثر هستند که با دیدن اسمشون و یا دیدن لوگوی اونا ، تک تک لحظات و ثانیه هایی که باهاشون گذروندم از جلو چشمم رد میشه و میتونم به خوبی بیاد بیارمشون…!
      دو بازی تو این صنعت واسه من بشخصه وجود داره که هر وقت اسمشونو میبینم ، هوس میکنم دوباره برم سمتشون ، دوباره کنترل اون شخصیت محبوبمو به دست بگیرم و به معنای واقعی کلمه ، از کنترل کردن اون کارکتر مورد
      علاقم ، ( لذت ببرم ! )…
      اولیش که از عکس پروفایلم معلومه…
      اما دومیش…

      رد دد ریدمپشن ۲ میتونه به راحتی برای هر کسی بهترین بازی عمر گیمینگش باشه…
      چرا ؟؟
      چون این اثر هنری در هر زمینه ای که فکرشو بکنید به راحتی هر چه تمام تر ، در بالاترین سطح ممکن قرار داره…!

      گرافیک؟؟
      بهترین گرافیک بصری تو کل تاریخ عناوین جهان باز که ۹۰ درصد بازیای خطی نسل هشتم آرزوشو دارن…!

      گیم پلی ؟؟
      رئالیستیک ترین گیم پلی ممکن با ترکیبی از بهترین انیمیشن هایی که میشه واسه تک تک کارکتر ها و فعالیت هاشون داخل یک بازی اپن ورلد طراحی کرد ، در کنار یک گان پلی فوق العاده و حجم عظیمی از فعالیت های جانبی و فرعی و ریزه کاری ها و جزییات سرسام آور که بازم چیزی حدود ۹۰ درصد عناوین (خطی!) نسل هشتم در ارائه کردنش عاجزند…!

      لول دیزاین؟
      تو این بخش نظرات متفاوته و خیلیا از طراحی مراحل این بازی و اینکه راکستار ، دست گیمر رو برای آزادی عمل داخل مراحل زیاد باز نذاشته شکایت دارن…
      تمام کسایی هم که قبلا بازیای جهان باز راکستار گیمز رو بازی کردن با سبک طراحی مراحلش آشنایی دارند …
      با این حال ، من نظر خودمو میگم…

      به جرئت میتونم بگم فقط و فقط ۴ الی ۵ مرحله داخل این شاهکار وجود داره که برای من تبدیل به بهترین میشن های یک بازی جهان باز شدن! حیف که نمیتونم اسپویل کنم…صددرصد کسایی که بازیو تجربه کردن میدونن منظورم از اون ۴ ۵ تا مرحله دقیقا کدوماست!
      (( گفتن این حرف به این معنا نیست که سایر ماموریت های داستانی بازی از کیفیت برخوردار نیستند! بلکه تک تک مراحل ، ماموریت ها ، دیالوگ هایی که رد و بدل میشه ، و نقش هر کدوم تو پیشبرد روایت داستانی بازی ، کلاس درسی واسه سایر سازنده ها و استدیو هاییه که قصد ساختن بازی جهان باز دارند! ))

      نظر خودم بشخصه تو این بخش اینه که وقتی سازنده بازی ، بهترین قالب ممکن برای پیشبرد مرحله رو برای گیمر در نظر گرفته و اونو به بهترین شکل ممکن کارگردانی کرده ، چه اشکالی داره که آزادی عمل رو تو مراحل از گیمر بگیره؟؟
      اصلا اگه گرفتن آزادی عمل از گیمر ، باعث میشه تا با همچین کیفیت و همچین سطحی از طراحی مراحل رو به رو باشیم ، من حاضرم تا اکثر بازیای این صنعت آزادی عملو از گیمر بگیرن!!

      موسیقی؟؟
      ارزش هنری کاری که وودی جکسون برای این بازی با ساندترک هاش و انتخاب قطعات کرده ، یچیزی در حد کاریه گوستاوو با موسیقی متناش واسه آخرین ما کرد…!
      هیچوقت نمیتونم موسیقی متنای این دو بازیو فراموش کنم…

      خیلی از آثار فاخر این صنعت هستند که خیلی موفقیت هاشون و بیاد ماندنی شدنشون رو مدیون موسیقی متنشون تو لحظات تاثیر گذارشون هستند…
      و قطعا RDR2 از همین دستست…
      هماهنگی ساندترک های این اثر هنری با لحظه ، و چیزی که در اون زمان خاص در حال نمایش رو صفحه ی تلوزیونه به معنای واقعی کلمه ، بی نظیره!
      در واقع ، اون قدر قطعات شاهکار داره این بازی که واقعا ادم میمونه کدومشو برا مثال نام ببره…!

      فقط و فقط قطعه that’s the way it is که بنظر من ، ماندگارترین سکانس نسل هشتم رو رقم میزنه ، مثال بارز و واضحیه که چرا تا این حد از کار وودی جکسون تقدیر میکنم…!

      واقعا حرف های من و یادآوری جوایزی که به موسیقی متن این اثر تعلق گرفته هم نمیتونه نشون دهنده عظمت این بخش از بازی باشه و هیچ جز تجربه خودتون و لذت بردن خودتون ، نمیتونه حق مطلب رو به خوبی در این زمینه ادا کنه…

      و اما…داستان…
      قبلا هم داخل یکی از پست های RDR2 داخل سایت این حرفا رو زدم ولی بازم گفتنش خالی از لطف نیست…
      چیزی که من به عنوان فن دو آتیشه این فرانچایز از راکستار (قبل از عرضه بازی) تو این بخش انتظارشو داشتم ، واقعا یچیز زیاد از حدی بود!
      یچیز فراتر از نسخه اول و اون حماسه جان مارستون کبیر…
      اما چیزی که راکستار واسه اخرین شاهکار خودش تو نسل هشتم در نظر گرفته بود رو حتی تو خواب خودمم نمیدیدم!
      اینو جدی میگم…

      مگه میشه شخصیت بهتر از جان مارستون خلق کرد؟؟!
      مگه میشه کارکتری ساخت که از کوچیک و بزرگ ، وقتی کنترلشو به دست میگیرن و اون استایل لش و دوست داشتنیشو میبینن ، عاشقش بشن؟؟!
      مگه میشه شخصیتی خلق کرد که وقتی شروع میکنه به صحبت کردن دوست داشته باشی همینجور تا صبح جلو دوربین حرف بزنه؟؟!

      آره ، آرتور مورگان یه همچین شخصیتیه…!
      واقعا بخاطر ندارم آخرین بار کی بود که با یه کارکتر خیالی داخل یکی از مدیومای فیلم و سریال و گیمینگ ، تا این حد ارتباط برقرار کرده باشم…!
      تا این حد کشمکش های درونی اون شخصیت منو درگیر خودش کنه و واقعا نمیدونم آخرین بار کی بود که تا این حد ، عاشق یه کارکتر خیالی شدم…!
      شاید اخرین بار رگنار لاثبروکه معروفه وایکینگ ها بود…

      در این بین ، نقش آفرینی خارق العاده راجر کلارک در نقش آرتور دوست داشتنی رو هم نباید فراموش کنیم …کسی که بالاخره باعث شد بفهمم که بهتر از تروی بیکر و نولان نورث هم برای ضبط موشن کپچر و صداگذاری شخصیت های گیمینگ ، وجود داره!!

      تنها حسادتی که در حال حاضر به پی سی گیمرا میکنم ، اینه که اونا داستان و روایت آرتور مورگان و اون قوس شخصیتی بی نظیرشو هنوز ندیدن و میتونن به زودی برای اولین بار تجربش کنن ، اما…من دیدم…!
      و از قدیم گفتن هیچوقت اون حس تجربه بار اول تکرار نمیشه…

      (( راجب قضیه اسپویلم به هیچ وجه نگران نباشید…
      چون این بازی همونطور که میدونید روایت داستانه از هم پاشیدگی گنگ‌ ون درلینده و حتی مایی که بازیو زمان عرصه هم بازی کردیم اخر داستانو میدونستیم…(اون اتفاق خاص رو هم با کمی دقت میشد از قبل از عرضه رسمی بازی فهمید)…
      در کل هدفم اینه که بگم داستان این بازی بسیار ساده و از پیش معلومه اما ، این داستان گویی کم نقصه نویسندگان بازیه که خاصش کرده…!))

      در پایان این کامنت هم میخوام بگم خوشا به سعادتتون رفقای پی سی گیمر گل…
      یکی از بهترینای تاریخ این صنعت رو قراره بزودی تجربش کنید که برای خود من ، دومین بازی برتر زندگیم و بهترین تجربم تو نسل هشتو رقم زد…
      اگه فقط چنتا بازی باشن که نحوه روایت و شخصیت پردازیشون ، لایق گرفتن جایزه اسکار باشه ، قطعا یکی از اون ها رد دد ریدمپشن ۲ هستش…!

      گیمی که ثابت کرد ساخت چنین روایت منسجم ، و چنین شخصیت پردازی دوست داشتنی و چنین داستان گویی خارق العاده ای که با بهترین المانای ممکن ترکیب شده ، فقط و فقط از دست یک صنعت و یک عشق ابدی بر میاد …
      و اون صنعت و اون عشق ابدی چیزی نیست جز ، صنعت دوست داشتنی گیمینگ❤
      گیمی که بار دیگه ثابت کرد ، ساختن بازی داستانی و نحوه روایت اون ، چیزی نیست که از عهده هر کسی بربیاد و هنر و عشق و علاقه و نبوغ میطلبه…
      چیزی که خیلی از بازی سازا و استدیو های حال حاضر فاقدش هستند و انگ تموم شدگی به عناوین سینگل پلیر میزنند…غافل از اینکه حوصله و صد البته تواناییشو ندارن …!

      کلام آخر هم اینکه ، من خودم یه عادت خاصی دارم…
      و اونم اینه که به عناوینی که باهاشون به سطح بالایی از لذت میرسم و تو خاطرم موندگار میشن ، یه حس مدیون بودن خاصی در قبال این عناوین بهم دست میده و احساس میکنم یجوری باید دین خودم رو به این عناوین ادا کنم…
      قبل از این یه کامنت بلند بالا راجب آرتور مورگان دوست داشتنی و شخصیت پردازی بیاد موندنیش نوشته بودم و حالا به بهانه انتشار بازی محبوبم رو پلتفرم دوست داشتنی پی سی (که صد البته تجربه این شاهکار روی اون حس و حال دیگه ای داره!) خودمو موظف میدونستم که ضمن تبریک به رفقای پی سی گیمرم ، یجورایی دین خودمو به شاهکار راکستار گیم برای اخرین بار ادا کنم…!!

      امیدوارم تونسته باشم.

      موفق باشید…

    • mak گفت:

      خبرهای مربوط به این بازی در pcیه جورایی شده محل عقده گشایی سلولی و هم پیالِگی هاش!!بگذریم
      بازی روی pc در بالاترین تنظیمات رسما یه بازی بازی نسل بعدی و بهترین گرافیکی بازیهای رایانه ایی تا الان رو داره ارائه میده اگه قرار باشه همه چیز رو تا فیها خالدون بکشید بالا بعد انتظار ۶۰ فریم ۴k رو داشته باشید انتظار بی خودی دارید
      به قول techpowerup
      As you’ve seen from our screenshots, graphics are probably the best in any PC game ever
      اما همینو با دستکاری تنظیمات میشه با هر سخت افزاری بهترین فریم رو ازش گرفت
      نویسنده محترم!مینویسه بازی روی pc درست اجرا نمیشه!اما روی کنسول ۳۰۰ دلاری چرا!
      اما نمینویسه روی اون کنسول ۳۰۰ دلاری بازی low تر از lowعه!!نمینویسه بازی تا ۲۰ فریم هم توی شهر ها افت داره!
      البته اگر منظور کرشهای لانچر باشه که بله و تا الان ۲ تا اپیدت برای بازی اومده این مسئله مرتفع شده
      نکته خنده دار و جک ماجرا هم نگرانی کنسول گیمرا از افت فریم بازی روی pc هست خودش رو کنسول عتیقه قدیمیش تو یه بازی مثل چه میدونم مترو یا کنترل تا ۱۵و ۱۲ فریم افت داره بعد اینجا یه دفعه افت فریم براش مهم شده!!!!بنده خدا ها نمیدونن یا خودشونو زدن به ندونستن اگه قرار به بازی با تنظیماتی کنسولی باشه کارتای رده پایین هم از پس بازی بر مییان

    • bushwhack گفت:

      یه عده عادت دارن کنسول ۲۵۰ دلاری و فناوری ساخت ۲۰۱۳ رو با یه سخت افزار چند هزار دلاری با فناوری ساخت به روز مقایسه کنن…
      سال ۲۰۱۳ که پی اس فور ۸ گیگ حافظه ddr5 داشت چرا بلبل زبونی نمیکردن… سال ۲۰۰۶ همه پوووچ ها تو قدرت وحشتناک پردازنده cell مونده بودن و قبل ترش هم که یه پوووچ نمیتونست با هیچ کنسولی رقابت کنه!
      حالا هم که رد دد ۲ اومد و دهن خیلیا بسته شد… امیدوارم از این بازیا هر چند وقت یه بار بیاد که بعضیا پررو نشن :laugh: 😀 :rotfl:

      • mak گفت:

        ادم وقتی سواد چیزیو نداشته باشه و راجع بهش صحبت کنه مثل تف سر بالا میمونه!
        اینطوری فقط خودتو خراب میکنی
        حافظه پی اس فور gddr5 عه نه ddr5 وgddr5 سالها قبلتر از اومدن ps4 در کارتهای گرافیکی مورد استفاده قرار می گرفت!
        ب

        • PC and PS4 گفت:

          بابا اینو ولش کن
          فقط بهش بگو منتظر ماد اژدها باش :rotfl: :yes:

        • bushwhack گفت:

          تو نمیخواد خودتو نشون بدی بچه پروفسور… از حافظه گرافیکی به صورت اشتراکی برای راه اندازی سیستم استفاده میکنه… و مقدار ۵٫۵ گیگ VRAM کامل در اختیار بازی ها قرار میده… پرو یه مقدار رم DDR3 جداگانه هم اضافه کردن که مقدار بیشتری VRAM آزاد بشه… من از همه چیه پلتفرم محبوبم باخبرم تو نمیخواد ادای بچه پروفسورا رو در بیاری… همه میدونن هنوز هیچ پلتفرمی از رم های DDR5 پشتیبانی نمیکنه… در ضمن GDDR5 بودن ولی ۸ گیگ نبودن همون موقع خودم GTX 770 2GB داشتم، بیشترین مقدار VRAM رو یکسال بعد GTX TITAN CLASSIC داشت و اونم ۶ گیگ بود بچه پروفسور!

          • PERSIAN STALKER گفت:

            دروغ گو کم حافظه میشه :no:
            دفعه قبل گفتی ۹۶۰ داشتی ولی ترجیح دادی PS4 داشته باشی :laugh:
            ادم دروغ گو تو هرگز هیچی نداشتی بجز خشم بقیه نصبت به خودت

            • bushwhack گفت:

              مدل اول رو که واقعا یادم نمیاد چی بود… بعد از اون یه ۹۶۰۰GTS… بعد از اون یه GTS 450…بهده اون GTX770 بعده اون ۹۶۰ چهار گیگ… آخریش هم RX470 هشت گیگ…
              سی پی یو هم از پنتیوم ۴ داشتم تا DUAL CORE و CORE I3 و COREI7…فقط corei5 نداشتم…
              کنسول هم همه پلی استیشن ها به علاوه ۳۶۰٫٫٫تازه PS4 هم همه مدل هاش از براق فت بگیر تا مات فت از ۵۰۰ گیگ و یه ترا بگیر تا پرو داشتم… الان هم یه اسلیم دارم…
              کپی بزن عشقم.
              اونوقتی که من کرایسیس و کالاف ۲ رو رو سیستم میزدم کجا بودی…
              یه زمانی نید فور اسپید کربن ۲۵ تا سی دی بود رو یادت میاد؟
              هیتمن ۱ و ۲ رو یادت میاد؟

              • تو هنوز داری میسوزی ؟ بابا بیخیال حالا کنسول نداری و اصلا نمیتونی بازی کنی که اینقدر سوزش نداره تو هم که مثل دالتون ها دائم خرابکاری میکنی

              • PERSIAN STALKER گفت:

                احتمالا داشتم یه بازی دیگه میرفتم :laugh:
                موضوع اینجاست که کی زدی ؟ :laugh:
                از کجا معلوم شاید هفته پیش بازیشون کردی ؟ :laugh:
                چه حسی داره یه نفر بیاد خاطراتی که گذروندی رو زیر سوال ببره و بگه فلان چیزو نداری ؟
                کاری که خودت همیشه با بقیه انجام میدی یادت میاد که ؟

          • mak گفت:

            نوچه سلولی!!
            الان دیگه برای ماسمالیِ اون فضاحتی که به بار دادی دیر شده
            تو حتی از اون چیزی هم که داری ازش طرفداری کورکورانه میکنی اطلاعات نداشتی الان مثلا رفتی ۴ تا مطلب خواندی خیال کردی می تونی دیگه اون فضاحتتو ماسمالی کنی

          • ALFAR3D گفت:

            اینکه بیشترین مقدار رم برای چه پلتفرمی بوده یه چیز دیگس اگر تایتان کلاسیک ۶ گیگ رم داشت به خاطر اینه که بیشتر نیازش نبود داریم در مورد مقدار رم برای یه قسمت حرف میزنیم اون ۸ گیگ رو بصورت نصف بین پردازنده و گرافیک تقسیم میکنه و بخایم خیلی ساده بگم ۴ گیگ برای هر پردازنده که البته شما میگید ۵٫۵ گیگ در اختیاره بازی ها قرار میگیره فارق از اینکه این مقدار زمان لانچ کنسول اینجوری بود الان به خاطر اپدیت و بهینه سازیا این مقدار بیشتر شده ولی تایتان ۶ گیگ فقط برای یه گرافیکه در کل خوبه در مورد پلتفرمتون میدونید ولی به اندازه کافی باخبر نیستید….متاسفانه

      • trollsmash گفت:

        عیبی نداره کلا آدم وقتی چیزی را نداره زیاد حرصشا می خوره و ازش بد میگه که دلش آروم بشه . فعلا تو کف کیفیت pc بمون .منم اگه جات بودم همینا را میگفتم

      • Saman.88 گفت:

        ی سوال چه بلای سر سی پی یو سونی که میگی اومدها فک کنم سونی جا زد فروخت اون همه قدرت رو.فعلا که دو نسله در خدمت شرکت ای ام دی هستین بعدش ماها مقایسه‌ای نکردیم شماها میکنیدنصف بیشترتان که اصلا معلوم نیس برای خرید ی بازی جدید رفتن رد دد ۲ رو فروختن.الانم میان میگن ما که تمامش کردیم.کردین که کردین از انور عجب زوری داره بهتان برا آنلاین زدم باید ی پول دیگه بدید.عجب کنسولای خوبی دارید.همون مال خودتان باشه بهترهسلطان ماندگار پی سی کبیر✌

    • Hamid V گفت:

      یه سوال میپرسم ممنون میشم جواب بدید. بنظرتون با ryzen 5 2600 , rx580 8gb msi ,8gb ram چقد روی high و fps میگیرم؟

  • TheRock گفت:

    منتظر کدکس یا cpy هستیم چون برا من خدایی۵۰۰ تومن سنگینه
    دوما غیرازینکه بازی (فعلا) برای تمام gpu ها بهینه نیست وضعیت بهینگی برای نسل پاسکال (۱۰XX) بدتره
    ۱۰۸۰ ti که تقریبا هم قدرت با ۲۰۸۰ توااین بازی در حد ۲۰۶۰ S یا ۲۰۷۰ جواب میده که اصلا خوب نیست
    ۱۰۸۰ TI فول اچ دی ۷۰ فریم آخه ؟

    • Niko 008 گفت:

      یک فاجعه به تمام معنا ولی چون راک استاره همه :meeting: هاشا

    • RevEn گفت:

      به شخصه انتظار نداشتم که راکستار اینقدر تو بهینه سازی گند بزنه!!
      بنچمارک بازی رو دیدم جوری که ۱۰۸۰ti با اون قدرت با تنظیمات بالا فقط ۶۰ الی ۷۰ فریم روی ۱۰۸۰p میده چه برسه به گرافیک های رده بالای نسل قبل (مثل ۱۰۸۰ و ۱۰۷۰)
      البته چون بازی تنظیمات گرافیکی زیادی داره میشه با اف کردن و یا کم کردن تنظیمات اضافی تا حدی پرفورمنس بازی رو بهتر کرد
      میشه گفت با یه سیستم معمولی و تنظیمات low-medium گرافیک بازی در حد کنسول ها میشه و فریم بازی هم اکثر مواقع بین ۳۰ تا ۴۵ هست
      این بازی به قدری سنگینه که حتی ۲۰۸۰ti نتونست روی ۴k و نرخ فریم ۶۰ به صورت ثابت اجرا کنه!!
      واسه ی اینکار یا باید titan rtx داشت یا sli 2080ti

      • majidam گفت:

        بازیش به اندازه ی کافی بهینه هست اما راک استار ایندفعه دیگه خواسته سنگ تمام بزاره برای pc بازان و کیفیت گرافیکی بازی رو بیش از حد بالا برده بیشتر از ظرفیت کارت گرافیک بالا برده شما اگر در کیفیت ۴k بازی کنید کاملا به جزئیات بسیار بالای بازی پی میبرید اما من که کارت ۱۰۷۰ دارم با اپدیت دمی که راک استار داد میتونم الان روی ۴k الترا رااحت ۳۲ فریمو بگیرم و راضی هستم چون اونقدری کیفیت بازیش بالا هست دیگه افت فریم برات معنی نخواهد داشت جزئیات خیره کننده هست

      • Amir gamer084 گفت:

        باهات موافقم امیدوارم درست شه

  • Vito Scaletta گفت:

    RDR2 خیلی تجربه خوب و لذت بخشی بود و یکی از به یاد ماندنی ترین و بهترین بازی راکستار تا به امروز بود خوشحالم که برای PC هم اومد با اینکه رو ps4 صد ساعتی بازیش کردم ولی هیجان دارم رو PC هم تجربش کنم از بس خوب بود، ولی حیف که PC قوی ندارم. امیدوارم بیشتر بهینه سازیش کنن تا کارت گرافیک های قدیمی تر مثل سری ۹ و ۷ هم بتونن بهتر اجراش کنن تا افراد بیشتری تجربش کنن مثل GTA V که بهینه سازیش انقدر خوب بود که روی لپتاپ های معمولی هم قابل بازی بود. و امیدوارم یه روزی ریمستر RDR 1 رو بسازن برای PC و کنسول های جدید تا ادامه ی داستان رو ببینیم. خیلیا نسل قبل کنسول نداشتن

  • Niko 008 گفت:

    اگه کمپانی کوچکتر یا مثلا یوبی سافت این این بازیو میساخت با این مشکلات الان آقایون خیلی راحت میکوبوندنش والان نمرش فوقش ۷یا۸ بود.بازی با کارت های هزار دلاری وبالاتر توان اجرای درست حسابی نداره.یوبیسافت بازی عرضه میکنه اولش مشکل داره همه میکوبونن ولی بعدش با آبدیت ها خوب میشه ولی آقایون میگن مهم همون اوله پس بدرد نمیخوره.ولی چون راک استاره همه کور میشن.دمت گرم یوبی سافت و شرکت های کوچکتر که هرچقدر بازیهاتون بد باشن ولی این جور سوتی و فاجعه بار نمیارین.

  • Samfisher007 گفت:

    انشالله که در آپدیت های بعدی بیشتر رو بهینه سازیش کار کنن که افراد زیر gtx 1050 هم بتونن بازی کنن حیف ی همچین شاهکاری رو به خاطر ی بهینه سازی نسبتا بد نشه بازی کرد.

  • closeit.ir گفت:

    سلام ، منون از متن خوب و گیرا
    بازی واقعا مشکلات همون چند ساعت اولیه بود
    خود راک استار طی چندین ایمیل از سمت پشتیبانی راه حل هایی را ارائه داد که مشکل حل می کرد،بعدش هم که آپدیت داد و بسیار بسیار کم شد
    .به شخصه چندین ساعت از بازی تجربه کردم بدون مشکل
    از لحاظ گرافیکی که واقعا حرفی برای گفتن قرار نمی ده
    این بازی فوق العاده است

  • Lord_Sega گفت:

    از نظر کرک شدن که حتما کرک خواهد شد ولی من به شخصه ترجیح میدم کرک نسخه استیم رو بازی کنم تا اپیک گیمز،همه دیدن که بازی تحت لانچر اپیک حتی اگر بهترین بازی هم باشه چه بلایی می تونه سرش بیاد و قطعا نسخه ی استیم این مشکلات رو نداره برا همین ۱ ماه دیگه صبر می کنم کرک استییم که عرضه شد راحت بازی می کنم
    نرخ فریم بازی هم اصلا برام مهم نیست چون الان تو همین کشور خیلی ها یه کنسول ساده برای بازی کردن ندارن و حتی خیلی ها غذایی برای خوردن، پس همین که می تونم بازی کنم برام کافی هست، نه اینکه فریم بالاتر نخوام ولی تو این شرایط سخت جای این صحبت ها نیست، یه لحظه خودتون رو جای اونایی که توی سیل همه چیزشو رو از دست دادن بزارید تا متوجه شید

    • Niko 008 گفت:

      خدارو شکر خودم ۳سال پیش موقعی که ارزون بود کنسول خریدم چون الان اوضاع زندگیم تاسف باره.بزور هکی میزنم.آرزو میکنم تمام گیمر ها چه اونایی که کنسول میخوان چه اونایی که pcگیمینگ میخوان به آرزوشون برسن.

  • Dragon 313 گفت:

    Rockstar 2

    سلام خدمت دوستان گیمفایی،red dead 2 برای pc عرضه شد.ولی شاهد بهینه بودن و optimize درست و حسابی مثل grand theft auto v نبودیم.و ما برگشتیم به زمان gta iv حالا شما می پرسید که آیا میشود با آپدیت این مشکلات بازی حل شود؟چون راکستار قراردادی با شرکت های قطعه ساز pc از جمله انویدیا کثیف بسته می پرسید چرا کثیف میگم حالا.پس منتظر حل شدن یکباره و ناگهانی نباشید،البته از طرفی راکستار متوجه اعتراض ها است و رسیدگی میکند،ولی در قسمت قبل توضیح بنده قرار شرکت برای بستن آخرین درجه گرافیکی و سیستمی است.یاد بتمن شوالیه آرخام افتادم.بازی در اجرای اولیه روی pc فقط ۱۵ نوع باگ و مشکل داشت.انقدر اعتراضات زیاد شد که راکستدی یک بروزرسان سنگین داد و بازی رو از این رو به اون رو کرد.ولی خود کمپانی انویدیا میتواند با دادن درایور برخی از این مشکل رو حل کند نرخ فریم دهی و یکسری موارد.ولی همین کمپانی کثیف اتفاقا با دادن درایور های آخری اتفاقا کار رو خراب تر کرده تا افراد بروند کارت گرافیک های جدیدتر ببندند.از این لحاظ.اگر اعتراضاتی در حد بتمن شوالیه آرخام داشته باشیم،امیدی هست بعد از چند ماه با آپدیت و ماد های گرافیکی کار درست شود.بنده خودم بعد ها بعد از انتشار بتمن که این عنوان رو بازی کردم،تونستم تا آخر بروم و مشکلی نداشته باشم.برای red dead 2 هم فعلا اینطوری است تا چند ماه حداقل.چون در پلتفرم pc یکطرف بازی ساز و یکطرف قطعه ساز مافیای کثیف قطعه پیش میاید.ولی در کنسول،به این صورت نیست بازی که اوایل نسل میاد با بازی که اواخر نسل میاد باید برای کنسول بهینه و عالی باشد چون سونی و مایکروسافت پشت قضیه هست.بنده یک ps4 هم دارم.البته لپتاپ بنده دیگر جوابگو نیست و باید کامپیوترم رو ارتقا بدهم.قدرت تجربه red dead 2 روی pc ندارم ولی خواستم این نکات رو با شما در میان بگذارم.
    متشکر. :yes: :yes:

  • ALFAR3D گفت:

    اشتباه راکی اینجا بود نباید لانچر میداد همون سوشال کلاب رو ارتقا میداد بهتر بود به هر حال مدت زیادی بود و باگ فیکس بود وگرنه لانچر داشت… تک تک مشکلاتی که اشاره شده gta v هم موقع عرضه داشت اینا رو والی الان خیلی بهتر شده ولی بازم با استاندارد همون موقع پورت خوبی نبود و با gtx970 که بیشتر از دوبرابر سیستم پیشنهادیش قدرت داره نمیتونید ۶۰ فریم رو به صورت ثابت بگیرید…

  • Cell گفت:

    Red Dead 2 نقد و بررسی بیشتری میطلبه بازم از نویسنده عزیز ممنون که زحمت زیادی کشیده ولی همینم برای نسخه pc کفایت می‌کنه باید چند مقاله بنویسیم در مورد کدوم سخت افزار روی این بازی بهینه هست
    حرف شما کاملا منطقی بود کنسول PS4 که ۳۰۰ دلار هست به خوبی از پس این عنوان بر آمده ولی سیستم های ۲۰۰۰ دلاری عاجز از اجرای بازی هستن
    بررسی جدید digital foundry نسخه pc و Xbox one X به خوبی نشون داد که جزئیات روی Pc بالاتره ولی به چه قیمتی سیستم چهار هزار دلاری
    به نظر من بهترین تجربه Red dead 2 رو One X ارائه میده
    فریم روی ۳۰ قفل شد و رزولوشن هم ۴k Native
    تجربه لذت بخشی هست روی TV 4k
    به نظرم همون تجربه PS4 هم چیزی از نسخه Pc کم نداره و ارزش تجربه رو هم نسخه Ps4Pro هم بهینگی عالی داره
    موضوع دیگری که می‌خوام به اون اشاره کنم چرا بعد فاصله نسبتا طولانی بین نسخه pc و کنسول بازی بهینه نیست به نظرم چون تیم اصلی راک استار دارن روی پروژه نسل بعد خودشون کار میکنند و پورت این نسخه شاید تعداد نفرات کمتری بودن یا کار تیم کوچک تری بوده هر چی که بود بلاخره تموم شد :yes:
    فنای pc هم به روی خودشون نمیارن اون سیستم بالاشون هم تجربه گرافیکی low با فریم پایین داره و اینجاست که کنسول حرف و اول و آخر رو در صنعت گیم میزنه
    Red dead 2 در واقع عرضه شد که فنای pc سیستم خودشون رو آپگرید اساسی کنن و چندین هزار دلار خرج کنند و اینم میشه گفت شرکت بازی سازی با شرکت قطعه سازی دست در دست هم میدن تا جیب فنای دو آتیشه و متعصب رو خالی کنند

    • notagamer گفت:

      دوست عزیز pc که فقط برای بازی نیست.بنده در حال حاضر دو تا سیستم قوی دارم که یکی لپتاپه و یکی هم دسکتاپ و هردوتاشون هم به راحتی می تونن اخرین بازی های روز رو بالای ۶۰ فریم اجرا کنن.ولی هیچ کدوم رو برای گیم نخریدم.بازی ها رو هم معمولا با چیت و تراینر بازی می کنم تا فقط داستان و گرافیک و ببینم!! بازی های کنسولی رو هم ویدئوی گیمپلی و کاسین ها رو تماشا می کنم.
      با کنسول فقط میشه بازی کرد ولی با pc میشه هم بهتر بازی کرد و هم پول دراورد و هم استفاده های مختلف کرد، به همین دلیل هم شما نمیتونید قیمت یک وسیله با کاربرد نامحدود رو با با یک وسیله تک کاربردی مقایسه کنید.
      بنده حاضرم ۱۰۰۰۰ دلار پول pc بدم ولی ۳۰۰ دلار برای کنسول رو خیلی زیاد می دونم

      • Cell گفت:

        notagamer@
        قصد بی احترامی ندارم ولی معمولا جواب این چنین کامنتها رو نمیدم و ایندفعه خبری نیست
        Pc برای بازی نیست یا هست بستگی به استفاده خودتون داره من از pc فقط به کپی کردن فیلم یا عکس یا مرتبط کردن سریال استفاده میکنم و نه دیدن
        صحبت شما با عمل تناقص داره اون لب تاپ یا سیستم شما ججوری کل بازیهای روز رو ۴k 60 فریم جواب میده و دوتا pc دارین ولی برای بازی نخریدین ولی دائم بازی می‌کنی
        شما داری پول درمیاری با pc نه ما پس برای شما مهم هست
        کسی که ۱۰۰۰ دلار برای pc میده ۳۰۰ دیگه نمیده و چون خیلی زیاده 😐 من با شرکت های مایکروسافت و سونی و کنسول سازها صحبت میکنم و مشکلات شما رو بهشون میگم و میگم طرف ۱۰۰۰ تا برای pc میده ولی ۳۰۰ برای کنسول نمیده اگه امکان داره قیمت کنسول به زیر ۵۰ دلار ببرین تا شاید خریدن و قطعات pc رو بالای ۵۰ هزار دار ببرید که ایشون حاضرن پول بدن :yes:
        واقعا نمی‌دونم ساخت یه اکانت فیک برای دفاع از بازی که هنوز تجربه نکردی یا سیستم جواب گو نیست واقعا حوصله داری
        بهتر روزی به سطح فکری برسیم و داشته هایی که بیشتر افراد رو دارن رو برای خودمون بزرگ نکنیم من دو تا pc دارم جمله درستی نیست برای بالا بردن یه عنوان راک استار یا دفاع کردن نه که فخر فروخیا راست و دروغش معلوم نیست بازم برای کسی مهم نیست امیدوارم بیشتر فکر کنیم و بعد کامنت بدیم
        تا به الان نشده چیزهایی رو که دارم بخوام لیست کنم و در گیفا بگم من اینو دارم فلان مدل روزی به سطح فکری می‌رسی که دیگه این چیزای کوچیک مهم نیست :yes:

        • notagamer گفت:

          شما معنی فخر فروشی رو اشتباه متوجه شدی عزیز! اگر شما از اینکه من چنین سیستمی دارم ناراحت شدین من عذر خواهی می کنم.

          درک نمی کنم چرا شما حرف منو عوض می کنید و اون چیزی که دلتون میخواد می نویسید؟!(من کجا گفتم لپتاپ من “کل بازیهای روز رو ۴k 60 فریم” اجرا میکنه؟ ۴k?! ) و اینکه من نگفتم دائم بازی می کنم!!!! فقط گاهی بازی می کنم اونهم با چیت تا سریع تمومش کنم و به کارم برسم.
          منظور من از جمله اخر اینه که من حاضر نیستم ۳۰۰ دلار برای کنسول بدم(البته منظور این نیست که کار اشتباهیه و فقط نظر خودمه) بجای پول کنسول یه سیستم بهتر می خرم(مثلا موس ۳۰۰ دلاری)

        • Saman.88 گفت:

          با پی سی خیلی کارا میشه کرد.حالا شما فقط کپی کردن فایل یاد گرفتی خب دیگه مشکل از خودته.چ دانی اخه از جمع کردن قطعات پی سی.فقط خودتو مسخره کردی داخل سایت.یکم برو کار کردن با پی سی رو یاد بگیر از دنیا عقب نمانی.

    • bushwhack گفت:

      کیه که بفهمه…؟
      البته تا وقتی پاچه یه عده باز باشه واسه ارتقای سالیانه سیستم همین آشه و همینم کاسه… باید بخورن و صداشون هم درنیاد!
      بازیای انحصاری کنسولی مثه گیرز۵ و دث استرندینگ به خوبی نشون میدن که شرکتای سخت افزاری چطور از جیب ملت دزدی میکنن…
      گیرز۵ که دیجیتال فاندری ازش به عنوان یکی از برترین پورت های تاریخ PC یاد میکنه…کارت RX590 و GTX1060 تو کیفیت HIGH که نسخه OneX هم رو HIGH هستش نصف قدرت کنسول رو دارن… وان ایکس ۴K و ۶۰ فریم پردازش میکنه ولی اون دوتا ۱۴۴۰P و ۶۰ فریم!
      حالا صبر کنیم تا DS هم واسه PC بیاد و بنچمارکای اون رو ببینیم… که چطوری PC سر تعظیم جلو کنسول خم میکنه البته تو شرایط برابر!!!
      دو برابر پول بیشتر نسبت به کنسول برای خرید و نصف قدرت یه کنسول… میشه ۴ برابر پول به ازای پرفورمنس مشابه اونم بدون انحصاری!

      • ALFAR3D گفت:

        “گیرز۵ که دیجیتال فاندری ازش به عنوان یکی از برترین پورت های تاریخ PC یاد میکنه…کارت RX590 و GTX1060 تو کیفیت HIGH که نسخه OneX هم رو HIGH هستش نصف قدرت کنسول رو دارن… وان ایکس ۴K و ۶۰ فریم پردازش میکنه ولی اون دوتا ۱۴۴۰P و ۶۰ فریم!”
        صرفا جهت اطلاع که میدونم نمیدونید اینه قدرت وان ایکس با کارتی مثل ۱۰۶۰ و ۵۹۰ تقریبا یکیه و این گرافیکا مثل وان ایکس قدرت ۶ ترافلاپی دارن….

      • notagamer گفت:

        اونی که می خره خودش میفهمه.شما لازم نیست نگران باشید
        من هم یکی از اون ن-فهم هایی که شما میگید هستم! پول شو دادم کاملا هم راضی هستم و می گم نوش جون شرکت های سخت افزاری
        در مورد گیرز ۵ هم قبل از ادعا بهتره مقایسه کنید.
        https://youtu.be/a2JLqzBmF2I
        گرافیک نسخه OneX تقریبا با medium رو pc برابره

      • Saman.88 گفت:

        برو رو کره ماه بنویس کنسول بهتره ما با پی سی بیشتر خوش هستیم.

    • Niko 008 گفت:

      داداش دیگه خیلی داری زیاده روی میکنی. 😐 ولی در کل منم باهات موافقم .سلطان گیم کنسوله. 😎 .ولی دیگه دل pc فن هارو نشکن گناه دارن بخدا

    • PC and PS4 گفت:

      اکانت فیک زدی جواب خودتو میدی :yes:
      ددش ما خودمون آخر این بازیا هستیم 😐 :yes:

  • sarafraz گفت:

    من خودم خیلی وقته از ۲۰۱۶ به اینور پیسی گیمرم(به طور کامل یعنی قبلش بین کنسول پیسی پخش بودم 😀 ) واقعا متوجه نمیشم گیمی که اینهمه مشکل داره و نسخه اصلیشم سال قبل اومده چجوری ۹٫۵ میگیره
    من خودم نسخه کنسولیشو پلات کردم و از بهترین تجربه های جهان باز این نسلم بود البته چون آرپی جی بازم همش حسرت میخوردم چرا تو همچین محیطی یه گیم آرپی جی روایت نمیشه اما به هر حال اگه این نقد برای نسخه کنسولی بود خوب بود اما نسخه پیسیش واقعا افتضاحه من خودم اشتراکی فعلا گرفتمش و امتحانی رو مدیوم گذاشتم همه تنظیماتو( همه رو رو high بزارم ۳۵ تا ۴۰ فریم میگیرم) یعنی وقتی تکسچرو رو مدیوم هم میزاری بازم کیفیت بازی در حد بازیای اول نسل هفته یا حتی بدتر
    در حالی که هم خود راکستار با جی تی ای وی هم بقیه شرکتای معروف نسخه پیسی گیماشون حداقل رو مدیوم شبیه به نسخه کنسولی هست و فریم خوبی هم میده اما این بازی از بیخ اشکاله نسخه پیسیش چرا؟ چون راکستار کل این یک سال داشته از فروش کنسولیش لذت میبرده و تا دیده وقت عرضه نسخه پیسیه و هایپ نسخه کنسولی خوابیده اومد با عجله تو یکی دو ماه بازی به اون عظمتو واس پیسی پورت کرد در حالی که همچین گیمی که مبتنی بر کنسول بوده حداقل ۶ ماه وقت میخواد پورت خیلی خوبی بشه البته امیدورام لااقل پشتیبانی خوبی ازش بکنه
    به خدا اگه همین گیمو بقیه شرکتا مخصوصا یوبی یا شرکتای زیر دست Ea یا اکتیویژن میساختن بعد سال بعدش همچین پورت وحشتناکی براش میدادن قطعا ۵ هم هم نمیگرفت 😐 ولی خب چون تو ایران همه راکستارو مقدس و بدون عیب میدونن باید ۹٫۵ بگیره البته تقصیر منتقدم نیست چون اگه واقعا بیاد بازیو نقد کنه و بهش ۶٫۷ بده آوار ناسزا و فحشه که میاد رو سرش
    من خودم به شخصه آخرین گیم راکستار که باهاش حال کردم که اونم در اصل ادامه معنوی کار رمدی بود شاهکار مکس پین سه بود جی تی ای V که واقعا سر و ته پوچ بود واسم و کلا ۳ ساعتم پلی ندادمش جی تی ای آی وی هم با وجود شاهکار بودن از هر نظر اونقدر رو پیسی مشکل داشت که آخر نسخه ps3 رو بازی کردم که اصلا بهم نچسبید رو کنسول نسل هفتی(نظر شخصی)

  • scar گفت:

    -اوه ببین من چیکار کردم،بنظر که تو باختی ریه سیا
    -من نباختم
    -اوه،این بردنته؟؟؟
    -من جلوی تو رو گرفتم و به همه گفتم تو یه موشی،این برد برام بسه
    -مایکا….اوه آرتور….ای احمقای لعنتی
    -بهت که گفتم داچ،که اون میاد اینجا تا آزمون دزدی کنه…همون‌طور که گفتم اومد
    -من اومدم تا چیزی که مال خودم بودو بردارم ای موش
    -من هیچم موش نیستم ریه سیا
    -دروغ میگی مایکا،تو موشه ای….مالی نیست داچ،اونه،اون،اونو بکش…..نه مالی،نه خانم گریمشاو….نه حتی کم،اونه…
    -تو داری میمیری ریه سیا و دیوونه شدی
    -تو گذاشتی اون همه مون رو بیچاره کنه داچ
    -زود باش داچ،باید بریم،داچ بزن بریم….من هیچ وقت…داچ…….خب باید بگم آرتور…خیلی خوش گذشت…

  • majidam گفت:

    گرافیک بازیش روی pc خیره کننده هست دوستان یعنی از بس گرافیک بازیش بالا هست روی کیفیت ۴k فقط دوست دارین با اسب اروم اروم حرکت کنید و فقط به منظره و جلوه های بصری بازی نگاه کنیدو کیف کنید تا الان بازی رو دست red dead 2 نیومده که اونقدر کیفیتش و جزئیاتش بالا باشه اونقدر بازیش با کیفیت هست که یه چیز کوچک رو از فاصله خیلی زیاد کیلومترها میشه دید مه و غبار بازی به شکل باور نکردنی واقعی هستن و غروب افتاب و طول افتاب هم در این بازی ادمو دیوونه میکنه از بس کیفیتش بالا و واقعی هست راکستار برای pc بازاران سنگ تمام گذاشته اونقدر کیفیت بازی و جزئیات بازی نسبت به کنسولها بالا برده که شاهد افت فریم حتی در کارتهای گرانقیمت بودیم تا تونسته بازی رو ریمستر کرده تا به بهترین کیفیت ممکن دست پیدا کنه وگرنه بازیش به نظرم بهینه هست اما بیش از حد کیفیت بازی بیشتر از توان کارتهای گرافیک بالا برده ریزترین چیز هم تو بازی با کیفیت شگفت انگیزی دیده میشه اپدیت دوم هم داد یکم مشکلاتش برطرف شد . به نظرم مادسازان گرافیکی دیگه نمیتونن برای این بازی ماد بسازن ناکام میمونن چون کیفیت بازی اونقدری بالا هست که دیگه ساختن ماد به این بزرگی رو غیر ممکن میکنه

  • masoud_360 گفت:

    سلام
    ممنون بابت مقاله ی خوبتون
    فقط اینکه مواردی مانند نورپردازی، سایه زنی، کیفیت تکسچر و غیره مربوط به گرافیک فنی میشه تا گرافیک هنری، درسته؟

  • PLAYDEAD گفت:

    جالبه نقد و بررسی نسخه ی PC رو گذاشتین و دقیقا جاهایی که مربوط به نسخه ی PC میشه یعنی بحث فنی،عملکرد به شدت ضعیفی داشته از باگ بگیر تا کرش و افت فریم و….بعد نمره ی ۹٫۵ دادین! خب نکات مثبتی که ذکر کردین جزو ستون و بیس بازیه و تو همه ی نسخه ها هست و به نظرم راکستار به شدت رو نسخه ی PC کم کاری کرده بر خلاف GTA V و Max payne 3 که نسخه ی PC بهترین نسخه بود چه از لحاظ عملکرد چه از لحاظ قابلیت های اضافه شده به بازی

    • majidam گفت:

      بازیش باگ نداره فقط تو دادن ۶۰ فریم مشکل داره وگرنه راحت ۳۵ فریم و ۳۰ فریمو میده به بازی میگن باگ داره که فریمش رو ۴۰ باشه بعد تو بعضی از صحنه فریمش به ۵ برسه و سیستم هنگ کنه چون PC بازها همیشه دوست دارن رو کیفیت بالا و ۶۰ فریم بازی کنن و عادت هم کردن براشون یکم مشکله وگرنه راحت میشه مثل کیفیت و با همون تنظیمات اکس باک وان ایکس یا PS4 PRO روی ۳۰ فریم راحت تجربش کرد البته PC بازان حق دارن گله بکنن چون سیستم ۱۰ و ۱۵ و حتی ۲۰ و حتی بیشتر برای گیم بستن و انتظار دارن روی ۶۰ فریم و روی الترا بازی کنن اما این بازی خیلی چیزها داره اونقدر بازیش زیبا هست که ۳۰ فریمش رو کیفیت ۴K حتی سختگیرترین گیمرو هم راضی میکنه

  • Strixxx گفت:

    این چجور نقد و بررسی ایه ک یه اسکرین شاتم تهیه نکردید از نسخه پیسی 😐

  • amin.electric گفت:

    ضعف انتی الاسینگ نسخه پی سی در این اسکرین شاتا کاملا معلومه :yes: دوتا شبهه پیش میاد یک منتقد انتی الایسینگ بازی رو بدلیل ضعف سخت افزاری پایین اورده و مشکل از راکستار نبوده…دو راکستار با بهینه سازی مضخرفش بار پردازشی سنگینی روی پلتفرم پی سی بجا میذاره و گیمر رو مجبور به کاهش تنظیمات گرافیکی برای اجرای بهتر میکنه :yes: هرچند من به شبه دوم اعتقاد دارم:yes:

  • دست گل اقای زاهدی عزیز درد نکنه نقد واقعا عالی بود ولی یه ایرادی داره اینه که نمره اش باید ۱۰ میشد و مشکلاتی که نوشتید هم بزودی از طریق اپدیت رفع میشن

  • Saman.88 گفت:

    ما که داریم پلی میدیم بدون مشکل خاصی.مشکل کرش هست اونم نه زیاد.که اینم با اپدیت حل میشه.پسی بازا تهیه کنید بازی رو که فنای سونی بیشتر بسوزند.

  • شاهکار شاهکاره….میخواد رو هر پلتفرمی باشه…امیدوارم سیستماتون روون اجراش کنه(قصد کنایه ندارم) :rose:

  • joel گفت:

    توضیحات زیر عکس ها واقعا داره به صورت مسخره ای طولانی میشه( لطفا از اون ور بوم نیفتین)
    ممنون بابت نقد

  • pardes گفت:

    چه جالب مقدمه را می خواندم یاد فیلم این گروه خشن افتادم.
    هنوز بازی را تجربه نکردم. ولی جز اولویت هایم است.

  • بازیش روی سیستمی که
    rx 460 4 gig و core i5 3470 و ram ddr3 1600 8 gig بود راحت با تنظیمات تکسچر high بقیه مدیوم بازیش شبیه کنسول میشد اونم تو رزولیشن۹۰۰p , و فریم رو میشد با قفل ۳۰ ثابت کرد چون بعضی جا ها فریم میشد ۴۰ بعضی جاها ۲۸ ولی با قفل ۳۰ ثابت میشد

  • miimaxgame گفت:

    در خصوص کرش شدن ها و باگ این رو هم فراموش نکنید دو سه ساله توسعه دهندگان اغلب تعمدا ورژن اول رو با باگ بیرون می دن . درواقع این یه نوع تیریک و یا همون هربه ست برای مقابله با کرک زودهنگام. کرکرهای معروف codex یا CPY روی نسخه های سالم کار می کنند. برای همین توسعه دهنده نسخه اول رو با باگ می ده تا با این روش زمان برا خودش بخره و در گلدن تایم فروش یعنی ۴۵ روز اول بعد از انتشار بازی هیچ نسخه کرک شده ایی موجود نباشه و آنها بتونن حسابی فروش کنند. بعد شروع می کنند به انتشار اپدیت و رفع باگ و کرش ها . تازه این زمان است که کرکر ها دست به کار می شن. البته این موضوع در هر بازی صدق نمی کنه هر توسعه دهندایی هم از این تیریک ها نمی زنه و خیلی ها هم اصلا روی سود بازار کشورهای درحال توسعه حساب نمی کنند که از این کارها کنند.

  • Captain Price گفت:

    سلام دوستان من تازه عضو این سایت شدم خیلی خوشحالم که تو جمع شما گیمر های حرفه ای پیوستم
    یه سوالی داشتم من تازه کنسول ایکس وان اس خریدم
    روشنش که میکنم بعد انتخاب زبان میره تو قسمت نتورک چطوری این قسمتو ردش کنم
    کنسولم بازی کپی روشه نمیتونم انلاین شم کسی میتونه کمکم کنه ممنونم

  • Amir gamer084 گفت:

    بازی عالی بود تو ایکس باکس با گرافیک ۴k بازیش کردم

  • miimaxgame گفت:

    برین حال کنین اینم کرک:

    https://cpyskidrow.com/red-dead-redemption-2-cpy/

غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا
غروب غرب وحشی، به روایت راکستار | نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 نسخه PC - گیمفا