مصاحبه با کارگردان بخش داستانی Gears 5 | صحبت در رابطه با المانهای اضافه شده به بازی، آیندهی این مجموعه و بیشتر
سری بازیهای Gears of War از عناوین بزرگ و محبوب سبک تیراندازی سوم شخص محسوب میگردند. حدود دو ماه پیش، نسخهی پنجم این سری با عنوان Gears 5 رسما به بازار عرضه شد. این بازی المانها و برخی چیزهای جدید را برای اولین بار به این سری اضافه کرد و در اغلب آنها توانست به خوبی موفق شود. Gears 5 یک عنوان بسیار خوب برای بازیبازان و همچنین مایکروسافت محسوب میشود، چرا که با فروش بسیار خوبی نیز همراه شده است. مجموع این عوامل نشان میدهد که مایکروسافت برای ادامهی این مجموعه در آینده برنامههای مختلفی را در نظر خواهد داشت.
به تازگی مصاحبهای با آقای مت سرسی (Matt Searcy)، کارگردان و طراح بخش داستانی بازی Gears 5 صورت گرفته و در مورد مسائل مختلفی از جمله دستاوردهای استودیوی کوالیشن (The Coalition) در این عنوان و همچنین آیندهی این سری بحث شده است. حال بدون هیچگونه سخن اضافهای شما را به خواندن و مطالعهی این مصاحبه دعوت میکنم.
سری Gears همیشه به خاطر ساختار دقیق مراحل که در خدمت بخشهای مبارزات بازی هستند، شناخته شده است. با توجه به این موضوع، آیا شما در مورد طراحی مراحل جهان باز در طی روند توسعهی Gears 5 ترسی نداشتید؟
سری Gears 5 همیشه بخش تیراندازی خاص خود را در راهروها و محیطهای بسته داشته است. اما برای اینکه سری Gears را با Gears 5 به آینده معرفی کنیم، میدانستیم که باید این فرنچایز را گسترش دهیم. با توجه به این موضوع، این امر موجب شد که ما بر انتخاب بازیباز، المانهای جهان باز و اکتشاف را تمرکز بیشتری کنیم. ما در Gears of War 4 آموختیم که چگونه میتوان برخوردهای خوبی را با تمرکز برروی نبردهای Cover to Cover انجام دهیم.
حتی پیش از این که به دنبال اضافه کردن فضاهای بزرگتر و گستردهتر در بخش داستانی باشیم، میدانستیم که طیف گستردهای از نقشهها در حالتهای PVP, Horde و Escape وجود دارد که ۵ Gears میتواند از فضاهای بزرگتر و پیچیدهتر از بازی Gears of War 4 پشتیبانی کند. بنابراین ترسی وجود نداشت. ما مشتاق بودیم که ببینیم تا چه حد میتوانیم در این راه به جلو حرکت کنیم. مناطق مبارزهای در بخش داستانی Gears 5 وجود دارند که از نمونههای بخش چندنفرهی بازی استفاده شده است ( به عنوان مثال دهکدهی Riftworm). اضافه کردن فضاهای اکتشافی بزرگتر کار راحتی نیست، اما ما در عین حال، برروی DNA سری Gears نیز تمرکز داشتیم. از طریق نمونههای اولیه، بررسیهای خودمان و کاربران، ما به یک ترکیبی دست پیدا کردیم که برای بخش داستانی Gears 5 عالی بود.
هنگامی که صحبت از مناطق جهان باز میشود، مانند چیزی که در Gears 5 مشاهده کردیم، شما چگونه تصور میکردید که این عناصر به بازی نزدیک هستند؟ آیا المانها و یا مکانیزمهای دیگری نیز وجود داشتهاند که شما بنا به دلایلی نتوانستهاید آنها را در بازی عملی کنید؟
در واقع مناطق جهان باز که ما آن را «تمیزکنندهی دهان» نامیدهایم، تکامل یافتهاند. اینها سکانسهایی هستند که پس از یک مبارزه به شما استراحت میدهند. هنگامی که ما شروع به ساختن نمونههای اولیهی وسیلهی نقلیه Skiff کردیم، میخواستیم فورا با آن رانندگی کنیم و در اینجا فضاهای اکتشافی کشف میشدند. اما کار ساخت، طراحی و اندازهی برخی از مناطق کمی به درازا انجامید. ما در حال ساخت یک نوع وسیلهی نقلیهی جدید بادی بودیم و در عین حال باید میفهمیدیم که چگونه میتوان فضاهای بزرگتر را به مناطق جنگی بسته و حلقهی پیشرفت Jack متصل و مرتبط کرد. تنها مکانیزمی را که تصمیم گرفتیم حدف نماییم مربوط به مبارزه با استفاده از Skiff بود. نمونههای اولیهی این مورد سرگرمکننده به نظر میرسیدند، اما در زمینهی اکتشاف و دنبال کردن روایت هر Act، این موضوع موجب میشد که به داستان شخصیتها و مراحل بازی ضربه وارد کند.
Gears 5 موارد بسیاری را معرفی میکند که طرفداران این سری زیاد با آنها آشنایی ندارند. علاوه بر مراحل بسته و جهان باز که پیشتر ذکر شد، در طول مبارزات و برخی از بخشهای مخفیکاری بازی، انتخابهای بیشتری برای بازیباز وجود دارد که در عین حال، ربات Jack نیز لایهی جدیدی را به آن اضافه کرده است. این موارد تغییراتی هستند که به نظر میرسد در Gears 5 به خوبی عمل کردهاند. اما آیا شما برنامه دارید که این موارد را حتی در دنبالهی بعدی این سری نیز استفاده کرده و گسترش دهید؟
Gears 5 از برخی لحاظ چند قدم رو به جلو بود و همانطور که اشاره کردید، هواداران واکنش مثبتی را به آن نشان دادند. این بازی در واقع پایه و اساسی برای دنبالههای این سری در آینده محسوب میشود. بنابراین میتوان به جرات گفت که ما در آینده به گسترش این بنیاد و اساس ادامه خواهیم داد؛ بنابراین میتوانیم به سورپرایز و خوشحال کردن طرفداران ادامه دهیم.
یک ویژگی خاص که در بازی Gears 5 معرفی شد، روایت شاخهای بود که طرفداران قبلا در این سری آن را تجربه نکرده بودند. آیا این مورد همان نشانهای از مسیر آیندهی این مجموعه است؟
هدف بزرگ و اصلی در Gears 5، انتخاب و تصمیم بازیباز بود و مطمئنا موردی است که در آینده به دنبال پیشرفت آن هستیم.
از بازی Gears of War 4 شروع میکنیم. این بازی شخصیتهای جوانتر و جدیدی را معرفی کرد و در طول این دو نسخه، شما برای تبدیل آنها به شخصیتهای اصلی کار بسیار خوبی را انجام دادید. اما بدیهی است که شخصیتهایی مانند مارکوس، کول و Baird جایگاه ویژهای در قلب طرفداران این سری دارند. در طول ساخت نسخههای چهارم و پنجم این سری، آیا شما وسوسه شدهاید که بازیباز در مدت کوتاهی در نقش افرادی مانند مارکوس قرار بگیرد؟ آیا این چیزی است که در آینده آن را در نظر بگیرید؟
در بازی Gears of War 4 شخصیتهای جدیدی معرفی شدند و حضور مارکوس نیز بخش بزرگی از آن بود. در پایان بازی Gears of War 4، شخصیتهای جدید هنوز به یک مبارز واقعی در جنگ علیه Locustها تبدیل نشده بودند. یکی از تمرکزهای اصلی در داستان بازی Gears 5 این بود که جنگ را به Sera بازگردانیم و آنچه را که برای شخصیتهای جدید Delta Squad رخ میدهد، تجربه کنیم. بنابراین داستان باید از دیدگاه آنها گفته میشد. همچنان داستانگویی و تعامل بین شخصیتهای جدید و قدیمی یک موضوع کلیدی است؛ بنابراین ما اطمینان حاصل کردیم که این شخصیتها در زمانهای مختلف، فرصت پیوستن به Delta Squad را پیدا کردهاند. خوشبختانه طرفداران میتوانند در حالتهای PvP و PvE در نقش هر یک از شخصیتهای قدیمی قرار بگیرند.
این جالب است که شما به قسمت جدید Gears فراتر از یک سهگانهی دیگر نگاه میکنید. این موضوع چگونه میتواند بر روش و داستانی که میخواهید برای این سری در آینده ترسیم کنید، اثر بگذارد؟ آیا این موضوع راه را برای داستانگویی طولانیتر هموار میکند؟
ما همیشه ایدههایی برای ارائه و گفتن داستانهای طولانی در اختیار داریم، اما این برای ما مهم است که فضای منفی نیز داشته باشیم؛ بنابراین ما ایدهها و فرصتهایی را داریم در طول روند ساخت و توسعه بدست میآیند. Gears و دنیای Sera یک تاریخچهی غنی دارند. در Gears 5 ما توانستیم در عین حال که داستان اصلی را روایت میکردیم، به جنگهای Pendulum و جنگ Locustها نیز اشاره داشتیم. حالت Escape و کمیکهای Hivebuster نیز به ما این امکان را داد تا شخصیتهای جدیدی را معرفی کنیم و داستانهای عمیقتری برای کشف و کاوش قرار داشته باشند. داشتن چنین آیپی قدرتمندی که تاریخچهی بزرگی دارد، موجب میشود تا داستانها در سطوح مختلفی بازگو شوند. ما واقعا هیجانزده هستیم تا به طور عمیقتری دنیای این مجموعه و شخصیتهای آن را ادامه دهیم.
آیا نکتهی گفته شده این فرصت را برای شما فراهم میکند تا داستانها و شاخههای جدید و مختلفی را بیان کنید؟ شاید با پیشدرآمدهایی در آینده و یا نسخههای فرعی و دنبالهها این موضوع عملی شود.
ما در حال حاضر در مورد آیندهی مجموعهی Gears صحبتی نداشتهایم. اما همیشه گسترش این سری به معنای داستانگوییهای بیشتر است، خواه در بازیهایی همانند Gears 5 باشد و یا در کمیکهای Hivebuster. همیشه در حال فکر هستیم که چگونه میتوان آن داستانها را در بهترین شکل به پیش برد.
آیا نسخهای کامل و بهبودیافته از بازی Gears 5 برای کنسول اکسباکس اسکارلت عرضه میشود؟
بازی Gears 5 از طریق قابلیت Backward برای کنسول اکسباکس اسکارلت در دسترس خواهد بود. ما در حال حاضر چیز بیشتری را برای اشتراکگذاری با شما در اختیار نداریم.
بازی Gears 5 هماکنون برروی کنسول اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس است.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
من خودم اکسباکس فنم ولی دیگه دارن خیلی گیرز رو کش میدن. نسخهی ۴-۵ واقعا اضافه بودند. سناریو تو گیرز ۳ تموم شد، با ساخت یه سهگانه جدید فقط داستان سهگانه اول رو زیر سوال بردن.
بهتر بود به جای ادامه سری چندتا اسپین آف منتشر میکردن یا قبل از گیرز ۱ رو میساختن، یا یه ریبوت ازش میزندن.
حرف نزنی فک کنم سنگینتری
نه من حرف نزدم، نوشتم.
رو داستان گیرز به حدی کار شده که اگه یروز کنار ارباب حلقه گذاشتنش تعجب نمیکنم
تو سه گانه اصلی کم لطفی کردن و زیاد رو داستان مانور ندادن
فن بوی واقعی تویی ناموسا به داستان دث استرندینگ که همه تحسینش کردن میگی مزخرف ولی گرز رو در حد ارباب حلقه ها میدونی بله بلهاگه نظرم تایید بشه تعجبه چون نظررات الکتروپاپ و بقیه فن بوی ها تایید میشه واسه من نه
هر چی گیرز بیاد تکراری نمیشه (گیمپلی استثنائی)
داستاناشم همیشه قابل قبول بوده
سری بازی های گرز مثل فیلم سریع خشن می مونه پر از هیجان خفن با کارکتر هایی دوست داشتنی من چند ساعت از گرز۵ رو بازی کردم ولذت بردمو یا خاطرات تجربه نسخه دوم افتادم به شخصه نسخه ۵ رو بالا تر از نسخه چهارم میدونم البته اگه مسائل فمنیستی رو کنار بزاریم امید وارم نسخه بعدی
هم یه پایان عالی و فوقلاده برای این مجموعه باشه
قسمت جدید گیرز خیلی خوب بوده و هست و سری رو چند پله ای بالاتر برد منتظر قسمت دوم هستم بی صبرانه و امیدوارم اونم بازیه بزرگی بشه که میشه
من یه آیپی جدید میخوام فقط یدونه بعدش دوباره بچسبید به گیرز