تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا

تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE

آرین مرادی
۰۹:۴۵ ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا

به رسم همیشه، مجله‌ی EDGE، امروز لیستی از بازی‌هایی که به نظر آن‌ها تاثیرگذارترین عناوین در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ بوده‌اند را منتشر کرده است. قابل توجه است که بدانید لیست منتشر شده از هیچ رتبه‌بندی خاصی پیروی نمی‌کند.

همیشه در هر صنعتی، پروژه‌های زیادی ساخته می‌شوند؛ بعضی از آن‌ها ماندگار شده و بعضی دیگر به سرعت از یادها می‌روند. بعضی‌ها معیارهای مخاطبین را تغییر می‌دهند و بعضی دیگر تنها تلاش می‌کنند به معیارهای تعیین شده دست پیدا کنند. این چرخه در تمام صنعت‌های امروزه جریان دارد و نمی‌توان منکر آن شد. نکته‌ی جالب این قضیه‌ آن جا است که بدانید این پروژه‌های تاثیرگذار یا البته پوچ و بی‌هدف، کاملا سلیقه‌ای بوده و نظر هر کسی با نظر فرد دیگر، متفاوت خواهد بود.

قطعا اگر در صنعت بازی‌های ویدئویی بخواهیم بحث کنیم، نظرات بسیار متفاوتی را دریافت خواهیم کرد. شاید کسی معتقد باشد که Witcher 3 آن عنوانی بود که توانست واقعا تاثیر زیادی برروی سبک نقش آفرینی بگذارد، ولی از طرف دیگر ممکن است که فرد دیگری، بازی Mass Effect 2 را در چنین جایگاهی بداند. نظرات مختلف همیشه وجود دارند و بحث بر سر عناوین مختلف نظیر برتری The Last of Us در حیطه‌ی داستان‌سرایی یا Bioshock Infinite همیشه باقی خواهد ماند. بیایید نکته‌ای مهم را در این میان ذکر کنیم. در حقیقت، همیشه لازم نیست که بیان کنیم که یک بازی، در یک حیطه، از بازی دیگر برتر است. لازم نیست که بگوییم یک بازی سلطان نسل هشتم بوده و یک بازی دیگر حتی نمی‌تواند به معیارهای تعیین شده برای سبک خود برسد. لازمه‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی، بیان نکات مثبت و تقویت آنان است. امکان ندارد عنوانی منتشر شود و دارای یک نکته‌ی مثبت نباشد. پس آن نکته‌ی مثبت را مد نظر بگیریم و تلاش کنیم که با آن نکته، بازی مذکور را یادآور شویم. به عبارتی دیگر، به جای رتبه‌بندی عناوین مختلف از نظر کیفیت در حیطه‌های مختلف، بگوییم که هر دو بازی خوب و تاثیرگذار بودند؛ این بازی به روش خود و بازی دیگر نیز به روش خود.

کاری که مجله‌ی EDGE در هر تقریبا ۱۰ سال انجام می‌‎دهد، دقیقا چنین چیزی است. لیستی ۱۰ موردی از عناوین تاثیرگذار سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ منتشر شده است که اگر دقت کنید هیچ‌گونه رتبه‌بندی و برتری در میان لیست وجود ندارد. ذکر نشده است که برای مثال The Walking Dead از بازی Destiny برتر است. در توضیحات لیست نیز چنین بیان شده است:

دقت کنید که بازی‌های مذکور در لیست، لزوما بهترین بازی‌ها نیستند.

در ادامه می‌توانید لیست تاثیرگذارترین عناوین این دهه از نگاه مجله‌ی EDGE را مشاهده کنید.

  • Amnesia: The Dark Descent
  • Broken Age
  • Dark Souls
  • Destiny
  • DOTA 2
  • Fortnite
  • Gone Home
  • GTA V
  • Minecraft
  • Spelunky
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • The Walking Dead

به نظر شما، تاثیرگذارترین عناوین این دهه کدام بازی‌ها هستند؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا
تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • من دارک سولزو بیشتر از همه اینا دوست دارم

  • واقعا که…معلوم نیست متر و سنجش اینا چیه
    آخه بایوشاک نیست…ویچر نیست…لست نیست….بلادبورن نیست(حالا میگیم دارک سولز گذاشته) رد دد نیست….گاد نیست…ولی خب دارک سولز و زلدا و واکینگ دد و جی تی ای انتخاب های به جایی هست…
    اما آخه بایوشاک نیست اونوقت فورتنایت هست!
    درسته که صحبت بهترین نیست…خب صحبت تاثیر گذاری هست؟
    اونجوریم بخوای حساب کنی نصف لیست به هیچ وجح حقشون نیست که توی لیست باشن

  • Bombsam گفت:

    بایوشاک، بایوشاک، ویچر و رد دد جاشون به شدت خالیه…

  • Yunes گفت:

    عجیبه که سری bioshock نبود
    واقعا میتونست تو لیست باشه

  • PERSIAN STALKER گفت:

    Spelunky هست اما ویچر نیست
    Gone Home هست اما دوم نیست
    Fortnite اما فال اوت نیست
    Amnesia: The Dark Descent هست اما رد دد نیست
    مخشون تاب برداشته :laugh:

  • حتما یه شوخیه!
    Destiny به جای Borderlands 2
    Minecraft Java Classic سال ۲۰۰۹ منتشر شد
    Spelunky سال ۲۰۰۸ منتشر شد
    اگه Gone Home تو سبک شبیه ساز پیاده روی تاثیرگذاره پس به جای Fortnite باید PUBG یا DayZ یا BTOOOM! ONLINE رو میذاشتن.
    Broken Age هم که بازی خوش ساختی بود ولی انقلابی نبود.

  • DFSHINNOK7 گفت:

    با توجه به اینکه این لیست بازیهای ۲۰۱۰ به بعد رو مد نظر قرار داده، به اعتقاد من این بازیها هم میتونستن باشن: (فقط به دلیل تاثیر گذاری بسیاز زیادشون در صنعت بازی انتخاب کردم (چه مثبت، چه منفی) و کاری به تاثیر احساسی داستان و… ندارم – بدون ترتیب)

    The Last of Us
    Red Dead Redemption
    Skyrim
    Undertale
    Inside
    PUBG
    Stardew Valley
    No Man’s Sky

  • Milidante گفت:

    کارى با کیفیت این بازى ها و تعداد طرفداراشون ندارم اما واقعا هیچ بازى به اندازه دارک سولز تو این ده سال تاثیر گذار نبود. این بازى نه تنها یه سبک جدیدو وارد این صنعت کرد بلکه منبع الهام بسیارى از بازیسازان مشهور یا مستقل هم شد.

  • Kaladin گفت:

    بازی هایی که تو لیست هست واقعا بازی های تاثیر گذاری بودن
    اما وقتی ویچر ۳ نباشه باید ش ا ش ی د به لیست :rotfl:
    چون همه ی جهان میدونه که ویچر ۳ سطح داستان گویی رو ارتقا داد
    و شاهد بودیم که بازی های بزرگی مثل Assassin’s Creed Odyssey ازش الهام گرفتن . همه میدونیم که بعد از بسته های الحاقی بینظیر ویچر
    سایر شرکت های بازیسازی هم به اینکار رو آوردن و وقت بیشتری رو بسته های الحاقیشون گذاشتن .
    همه میدونیم که بعد از ویچر ۳ شرکت های بازی سازی فهمیدن به داستان های فرعی به اندازه ی داستان اصلی باید بها بدن
    همه میدونیم …

  • The Outsider گفت:

    elder scrolls کجاست دقیقا؟
    خیلی بازی ها میتونستن باشن ولی فورزا هورایزنی که متاش برای یه عنوان ریسینگ انقلابی بود یا اسکایریم که بهترین بازی صد سال اخیر شده بود یا حتی اینجاستیس ۲ که یک بازی فایتینگ بود که متاش از خیلی انحصاری ها بیشتر شده بود.
    هر سه تای این عناوین انقدر تاثیر گذار بودن که ریسینگ های دیگه دارن سعی میکنن به فورزا نزدیک شن و چون اسکایریم ۲۰۱۱ اومد سازنده ی تمام عناوین این سبک (مثل سی دی پراجکت) مجبور شدن نقشه هاشون رو بزرگتر و جزییات رو بیشتر کنن ! چون باید بازی ای که ۲۰۱۵ اومده از بازی ای که ۲۰۱۱ اومده عظیم تر باشه! این عناوین این طوری تاثیر گذار بودن!
    اینا کجان ؟ بعد پابجی و rainbow نیستن و فورتنایت هست؟ پابجی و رینبو خیلی تو عرصه مولتی پلیر تاثیر گذار تر بودند ! لامصب فورتنایت تمام وجودیتش از اثرات پابجی هستش!

  • saeed8492 گفت:

    لیست عشقی نویسندست هیچ ربطی به تاثیرگزاری نداره

  • لیست خوبی هستش ولی باید بگم لیستی که ویچر ۳ توش نیست بخوره تو سر edge

  • ALIREZAICE گفت:

    اینایی که نوشته عمدتا چرت ترین های دهه هستن بجز gta
    بهتزین بازی دهه witcher 3

  • بین بازی هاش فقط TWD وMINECRAFT وDark souls وdota 2 رو قبول دارم وگرنه بقیه آنچنان تاثیری رو دنیای گیم نداشتن

  • Clara گفت:

    لیست من بعد مقایسه کنید با این مجله!
    موروویند( الدر اسکلروز ۳)
    لیمبو
    TLOU
    رد دد ۲۰۱۰
    دیمنز سولز
    ماینکرفت ( خودم فنش نیستم ولی تاثیر گذاره)
    Walking dead
    Heavy Rain
    Uncharted
    Bioshock ( این چرا نیست تو لیست؟!)

  • MS GAMER گفت:

    یعنی ری… با این لیستش,البته خدایی بعضی هاشو درست گفته مثل دارک سولز ولی خیلیاشم نه

  • pc and ps4 گفت:

    برن گمشن لیستشون واسه زباله خوبه پر بازیایه اشغال حالم بد شد :sick:

    تاثیرگذارترین بازی ها دهه اخیر:
    ۱:اسکایریم
    ۲:انچارتد
    ۳:gta
    ۴:گاد او وار ۲۰۱۸
    ۵:فورتنایت(تاثیرگذارترین بازی دهه اخیر واقعا ترکونده حالا یسریا نمیخوان قبول کنن)
    ۶:ماینکرفت
    ۷:دارک سولز
    ۶:رد دد۱
    ۷:بایوشاک
    ۸:ویچر۳(تاحدودی از لحاظ داستان سرایی)
    ۹:دلست اف اس(تا حدودی از لحاظ داستان سرایی)
    ۱۰:rainbow six

  • sasuto گفت:

    به نظرم the last of us و witcher wild hunt و Bioshock باید جز ۳ تای اول باشن چون هر کدوم تقریبا سبک خودشون رو به یک لول بالاتر بردن در صورتی که به نظرم عنوانی مثل fortnite فقط اومدن پلیر های بازی مثل PUBG رو جذب کرد و یک سری بازی باز دیگه ولی تاثیر عمیقی توی سبک خودش نگذاشت چون این سبک قبل تر از fortnite معروف و محبوب شد .

  • sarafraz گفت:

    این چیزیی که میگم کاملا نظر شخصیه خودمه وگرنه خب هرکسی ملاکش متفاوته قطعا:
    اگه منظور این لیست تاییر گذاری رو صنعت گیم بود باز میشد توجیه کرد اما واقعا تاثیر گذاری رو مخاطب وقتی ملاکه واقعا واقعا لیستش مزخرفی بیش نیست
    الان مثلا جی تی ای چه تاثیر گذاری داشت اینکه تو اتاق پسرت مواد بکشی یا با دوستت بری دخترتو از دنس بیرون بیاری یا تو گوشی یه نفر بمب بزاری و.. مفرح بودن ولی تاثیر گذار نبودن
    یا مثلا یه بازی تماما انلاینی که نهایتا پنج سال تاریخ انقضا داره چجوری متونه تاثیر گذار باشه
    وقتی گیمی مثل فالوتو بازی میکنی و حس درد و سختی حضور تو یه فاجعه ای بزرگ مثل فاجعه اتمیو با همه وجود حس میکنی
    وقتی تو مکس پین(صرفا چون واس یک دهه هست نسخه سه ملاکه)بعد اونهمه بدبختی کشیدن و سختی نسخه های قبل باید برای یک خونواده خرپول برزیلی کار کنی و حس دوگانگی شخصیتی انسان بودن یا حیوان صفت بودنو درد و سختی و خماری مکسو قشنگ حس میکنی
    وقتی تو بایوشاک رسیدن نسل بشر از عرش به فرشو میبینی و میفهمی چقدر زندگی الانمونم میتونه مثل اون باشه
    وقتی حتی تو همین مدرن وارفر جدید این حس وحشتناک جنگو از تاثیر گذارترین و نزدیک ترین فرمت و به بی رحمانه ترین شکل میبینی تازه با خودت میگی این واقعا تاثیر گذاره…
    نه بیلد کردن تو فورتنایت و رمپیج کردن تو دوتا و موادکشیدن تو جی تی ای

تاثیرگذارترین عناوین دهه‌ی اخیر از نگاه مجله‌ی EDGE - گیمفا