نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا

نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید

علی سلکی
۲۳:۵۹ ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا

درطی چند سال گذشته ما شاهد بحثی بر محور خشونت مورد نمایش در بازی The Last of Us Part 2 بوده‌ایم. بحثی که یک سوال مهم را از هر بازی‌باز می‌پرسد، آیا این بازی زیاد از حد خشن است یا نه؟ حالا در طی چند هفته‌ی گذشته با آشکار شدن اطلاعات جدیدی از این بازی، ما متوجه شده‌ایم که استودیوی ناتی داگ با هدف مشخصی این حجم از خشونت را وارد بازی خود کرده است. خشونتی که عمدا به نحوی طراحی شده است تا با موضوعات محوری انتقام و نفرت بازی هماهنگ باشد و احساس آزردگی را به بازی‌باز منتقل کند.

به طور مثال در بازی The Last of Us Part 2، هر دشمن مقابل شما دارای اسمی است. اسمی که همراهان او پس از کشته شدن آن شخص، فریاد کشیده و حتی در بعضی از موارد برای آن فرد اشک می‌ریزند. در این بازی حتی هر کدام از سگ‌های نگهبان دشمنان شما نیز دارای نامی هستند که پس از کشته شدن آن سگ‌ها به دست شما، صاحبانشان با فریاد زدن نام آن سگ به دنبالش می‌گردند.

حالا برطبق مصاحبه‌ای منتشر شده از هیلی گروس (Halley Gross)، یکی از نویسندگان اصلی این بازی، در شماره‌ی ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن (PlayStation Magazine) مشخص شده است که هدف اصلی آن‌ها از ایجاد چنین محیطی تلقین «تاثیر خشونت» به بازی‌باز است. وی در این مصاحبه می‌گوید:

از طرفی ما می‌خواهیم تا یک احساس هم‌احساسی و هم‌دلی را در بازی‌باز ایجاد کرده و از طرفی می‌خواهیم تا شرایط را برای Ellie وخیم‌تر کنیم. پس هر دفعه‌ای که شما در یکی از این موقعیت‌ها قرار می‌گیرید، شما باید با یک شخصیت جانبی مبارزه کنید که در بازی‌های دیگر تنها یک شخصیت عادی بود. ولی حالا در اینجا شما به او شلیک می‌کنید، و دوست وی بی‌امان نام او را فریاد می‌زند و شما باید تاثیر این خشونت را با خود حمل کنید.

وی در ادامه گفت:

در نهایت این یک داستان درباره‌ی چرخه‌ی خشونت است، مگه نه؟ ولی فراتر از آن، این مکالمه‌ای درباره‌ی تاثیر احتمالی ترومای سیستمیک برروی روح شما است.

بازی The Last of Us Part 2 با توجه به تاخیر تازه‌ی خود در تاریخ ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ (۲۹ می ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا
نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بازی بی نظیری رو دارن خلق می کنن.
    اسپم:درباره نمره دث استرندینگ یک مطلبی رو میخواستم بگم.نقد ویدیویی IGN را تماشا کنید.عالی بازی را نقد کرده است.واقعا هم تعصبی توی نقدش نمی بینم فقط ای کاش نمره ۷.۵ میداد. ۶.۸ بیش از حد کمه

    • MASOUD.PS4 گفت:

      تنها همین بازی میتونه کل صنعت گیم رو توی ترازو ببره بالا 😀
      جیگررررر میخواد اینجور بازی هاساختن :clap:
      قدرتمنده کنسولی که اینو جواب بده (ps4)
      لیاقت میخواد پلیری که قراره اینو بازی کنه :rotfl:
      مرد میخواد که این بازی رو قانونی مثل ما بخره 😉
      صفراست شمارش افرادی که برای نیومدن این بازی روی پلتفرم شون نسوزه :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      مرد میخواد اینو مثل شماره یکش ۳۰ بار تموم کنه (که خیلی بیشتر تایم میبره از بازی های اشغالی مثل فورتنایت وانلاین محور) خطاب به اونایی که میگن این بازی ها یک بار میری تموم :reallyangry:
      عشق میخواد که توی این بازی هرقدمی که میزنی بگی زنده باد سونی وناتی داگ :-))
      حالا ببین که سونی وناتی داگ و سانتا مونیکا و…… چقدر ررررررررر لیاقت دارن که تا زنده هستین اسمشون شما پی سی فناو جعبه فنارو میسوزونه :rotfl: :rotfl: زنده باد سونی

      • Avelone گفت:

        عه مسعود ملکه چه خبر؟؟ از گیمفا بعد خبر اومدن انحصاری بهشتیتون برا pc یه مدت قایم شدی :rotfl: همون شما ۲۰ بار تمومش کردی به درک هیچ کس اهمیت نمیده که مسعود ملکه چیکار کرده :rotfl: لامصب اخه من میدونم تو آخرش میری هکی میزنی بازی میکنی الکی واس ما از قانونی خریدن صحبت نکن.

      • PERSIAN STALKER گفت:

        من میگم این همه حرف مفت مال کیه نگو رفیق فاب خودم برگشته :laugh:
        شنیده بودم شنبه میخواستی ابر شاهکار انحصاری معظمتونو بازی کنی ؟ :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
        خوب بذار ببینیم کی اول میتونه بازیش کنه من یا تو جیگر جان :laugh:
        راستی این یه هفته که از زور خجالت تو گیمفا نبودی اصلا خوش نگذشت چون نه تو بودی و نه سلولی و نه دالتون و نه تمام اون اکانتهای دیگت :laugh:
        و در اخر بگم که پیسی فن و اکس باکس فن به زیر کفش همسایشونم نیست که ناتی داگ چیه و سانتا مونیکا کیه چون فقط خودتونید که این اسمها رو به خودتون میچسبونین تا اعتبار نداشتتونو بسازیر و باهاش برین تو اسمونها
        راستی برو گل گاوزبان بگیر و بخر واسه اعصاب دردت خیلی خوبه :laugh:

      • Arash.last of us گفت:

        دهنت سرویس :rotfl: رد دد۱۳۷۲

        • PERSIAN STALKER گفت:

          کسی نمیدونه که تو همون مسعود هستی :laugh:
          من که نه عقلم قد میده و نه به ذهنم خطور میکنه :laugh:
          یه چیز جالب درباره مولتی اکانتی هست اینه که طرف همیشه با اون یکی اکانتهاسش میاد و خودشو تعید میکنه
          ما مثل تو نادان نیستیم و تو کلمون یه چیزی بنام مغز هست و برعکس شما اندازشم حسابی بزرگه

  • postman گفت:

    هالی گروس داره بیش از حد در مورد بازی صحبت میکنه و سعی میکنه بیش از اندازه بازی رو جدی جلوه بده. داره اشتباه بزرگی رو مرتکب میشه چون منتقد جماعت و پلیر جماعت منتظره که شروع کنی ادعاهای بزرگ کردن درباره بازیت تا انتظارش بره بالا و بیاد بر اون اساس کارت رو قضاوت کنه. پس عزیزم کمتر حرف بزن. اونی که همه کاره هست (نیل) خودش بهتر از تو بلده چی بگه در مورد بازی چی نگه.

    از وقتی بازی از سکوت در اومده این یه سره داره حرفای گنده گنده میزنه. بابا یه کمک نویسنده وست ورلد بودی دیگه. جلو نیل که دیگه عددی نیستی. اونم که صد برابر توعه انقدر حرف نمیزنه.

    • Vahid333 گفت:

      نسخه ی ریمستر داره بازی برا نسل بعد ؟؟

    • pouriyagamer گفت:

      من قبول دارم حرفتو ک میگی حرف زیاد بزنی بازی خراب میشه مثل بازی anthem یا مث days gone که منتقدان زیاد حال نکردن باهاش ولی این نانی داگه بازی متوسط نداره همشون شاهکارن
      یکی مثل EA یا Ubisoft که قدیمی فوق العاده بودن ولی الان ی مدتی خراب کردن نباید این حرفا بزنن
      مثلا تو همون خیر چند وقت پیش میگفت اخرای the last of us هفته ای ۶۰ الی ۷۰ساعت کار می کردن بعضیاشونم بیشتر یا راکستار که از کارمنداش هفته ای صد ساعت کار می کشه
      تو می خوای این بازی شاهکار نشه
      Death stranding یه ذره گنگه برا همین بعضیا خوششون نیومد خوب ولی افرادی مث دراکن کوری بارلوگ هر چی از بازیشون تعریف کنن دروغ نگفتن

      • pouriyagamer گفت:

        یا cd project red و راکستار اینا برند گیمن همه میشناسنشون

      • postman گفت:

        من به نظرم این داستان هایپ و ادعاهای بزرگ، صغیر و کبیر نمیشناسه. بالاخره یه جا باعث دردسر میشه. همین الان برای کوجیما دردسر شده. بخواد به کارش ادامه باز هم خواهد شد. همین دث استرندینگ. کوجیما اگه به جای اینهمه مرموز بازی، صاف و پوست کنده میگفت داره چیکار میکنه و بازی در مورد چیه، خیلی بهتر مورد اقبال منتقدا قرار میگرفت. به جاش هی اومد کارایی کرد که ملت شروع کنن همینطوری تئوری پردازی‌های دیوانه وار، از یکی بودن سایلنت هیلز و دث بگیر تا هر چیز دیگه‌ای که بشه فکرشو کرد.
        از درست و حسابی نشون ندادن گیمپلی بازیش هم که نگم برات. مخاطب انتظار داره وقتی میخواد ۶۰ دلار برای بازی پول بده، از قبلش دید روشنی نسبت به بازی داشته باشه و تا حدودی بدونه چی در انتظارشه داخل بازی. به خدا بایوشاکم ته مرموز بودن و تئوری پردازی بود، ولی تکلیفش با مخاطب مشخص بود. نمیشه به مخاطب بگی بیا بازی من رو بخر تا تازه شااااااید بفهمی چی به چیه قضیه. نمیشه انقدر بیش از حد سعی کنی خاص نشون بدی خودتو. چون بالاخره یه جا انتظار ازت بالا میره و ممکنه نتونی بر آورده کنی حتی اگر محصول شایسته‌ای مثل دث استرندینگ رو بسازی.

        حالا اینجا هم در مورد ناتی داگ قضیه همینه. این خانم گروسم تازه وارد مدیوم گیم شده، هی داره سعی میکنه بگه ما خیلی خفنیم، ما میخوایم به عمق نا خودآگاه شما نفوذ کنیم و با مهندسی معکوس نشون بدیم خشونت چه تاثیری روی شما داره و یه مشت حرف قلنبه سلنبه فلسفی دیگه. من نمیگم بازی قرار نیست همچین چیزایی داشته باشه. میگم نباید هی بکنیش تو چشم مخاطب. چون اگه واقعا چنین چیزی باشه، به قدری بزرگ و بولد خواهد بود توی بازی که مخاطب خودش متوجه بشه و نیازی به اشاره زیاد خود خالق اثر بهش نباشه. راکستار با تمام راکستار بودنش، اومد برای رد دد کلا تا قبل عرضه ۶ تا تریلر داد. بقیه اطلاعات و عکسایی هم که منتشر شد همه و همه مستند بودن و واقعا توی بازی وجود داشتن. مثل سیستم حیات وحش گسترده‌ای که واقعا هم دیدیم توی بازی بود. نیومد بگه ما میخوایم درگیری بین جامعه مدرنیزه شده و افرادی که باهاش میخوان مقابله کنن رو به تصویر بکشیم و از دلش یه داستان احساسی خلق کنیم. راکستار اومد و بدون هیچ ادعایی، این کار رو کرد. و خود ما بودیم که دیدیم اینو داخل بازیش و در موردش صحبت کردیم. همون اگه میومد هی اینا رو تو چشم ما میکرد، الان داستان بازی اینقدر مورد استقبال قرار نمیگرفت.

    • cast away گفت:

      منم حرفت رو قبول دارم ، یعنی اومدم همینا رو بنویسم که دیدم خودت بهتر نوشتی
      بازی یه مدت طولانی در سکوت خبری بود و از اون وقتی که تاریخ اولیه انتشار مشخص شده ، تاحالا مصاحبه های زیادی در مورد …
      پیچیده بودن شخصیت الی
      بزرگی دنیای بازی
      دشمن های مختلف بازی
      شخصیت دینا
      و ……
      بخواییم حساب کنیم برای مایی که از بازی هیچ اطلاعاتی نداشتیم ، هیجان انگیز و جالبه ، ولی از یه جایی به بعد فقط انتظاره که از بازی بالا میره بخصوص حالا که زمان انتشار بازی هم عقب افتاده
      منی که عتشق سینه چاک بازی هستم ، حاضر تا یک ماه قبل از انتشار هیچ خبری از بازی نشنوم ، تا اینکه هر بیست روز یک بار یه مصاحبه از عوامل بازی بخونم که چیزی جز بالا بردن انتظار نداره

      • postman گفت:

        از یه جا به بعد دیگه خسته کننده میشه واقعا. من استریمای دیوید جفی رو کم و بیش دنبال میکنم. تو یکیشون گفت انقدر سعی نکنید به من بگید بازیتون جدیه و وااای چقدر باید این بازی و داستانش رو جدی گرفت. اگر انقدر که میگید جدیه، من خودم موقع بازی کردنش متوجه میشم ولی خواهش میکنم انقدر تکرارش نکنید.

    • پستمن جان داداش…قطعا این بنده خدا با هماهنگی قبلی میاد و مصاحبه میکنه..حالا یا از طرف سونی یا ناتی داگ…
      صد در صد اجازه اینو نداره سر خود پاشه بره با یه سایت یا مجله صحبت کنه…اونم مصاحبه در مورد مهمترین پروژه سونی..

      • postman گفت:

        با هماهنگی مصاحبه میکنه ولی قطعا اختیاراتی هم در مورد صحبت کردنش داره. یه چارچوب برای صحبتاش بهش میدن. درسته. ولی توی همون چهار چوب حسابی سعی در جلب توجه و زدن حرفای گنده گنده داره.

        • متوجه منظورت میشم اما نباید هیچ وقت توقع داشته باشیم که هر کمپانی به یه شکل در مورد اثرش تبلیغات کنه…
          راکستار توی هیچ مراسمی (معمولا) شرکت نمیکنه..چند روز قبل از تریلر دادن توی شبکه های اجتماعیش اطلاع رسانی میکنه..تریلر در زمان موعود پخش میشه…و معمولا به شکل عجیبیم میترکونه…نمیدونم چطور امکان داره که یه شرکت مثل راکستار بی ادعا باشه ولی مغرور(مغرور نه به معنی صفت بد…بخاطر نرفتن توی مراسمی مثل E۳)
          یا مثلا یوبی سافت…معمولا توی یه مراسم شرکت میکنه و ۸۰٪ سینماتیک میده و ۲۰٪ گیم پلی…همه میدونن که توی ساخت تریلر سینمایی..یوبی سافت رقیب نداره(بلیزاردم خدایی خفنه)
          اما معمولا تبلیغ بازیش با محصول نهاییش فاصله داره…
          اما در مورد ناتی…کاری به خوب بودن یا بد بودن این کار ندارم…اما این روش مصاحبه کردن و نکاتی از گیم پلی و داستان کلی و هوش مصنوعی گفتن …یه چیز مرسومه…حالا این خانم که به قول تو تازه وارد این صنعت شده…خیلی خوش شانس بوده که پا توی استدیویی گذاشته که هیچ کسی…حتی هیترهای ناتی هم نمیتونن منکر این بشن که جزو سه استدیو برتر دنیا نیست…
          حالا این بنده خدا خفن بودن استدیو از هر نظر…وسایل فوق حرفه ای…یه تیم رویایی…یه تهیه کننده خفن و….داره
          بازخوردهای شماره اول این بازیم دیده…حق بده که حرفایی که میزنه…نه فلسفی…بلکه نشئت گرفته از حسش به اثریه که روش کار میکنن

    • به نظرم زیاد حساس نشو اویل ۲ که یه مدت یه خبرایی ازش زود زود میومد هی تریلر چند ثانیه ای ازش میومد ولی آخر متای ۹۲ رو دریافت کرد.به دلت بد راه نده اگه هم متای بالای ۹۰‌ نگرفت چیزی نمیشه ما که عشقمون رو با بازی میکنیم.

  • سال ۲۰۲۰ عجب سالی باشه :inlove:
    دو تا از خشن ترین،بهترین،جذابترین،گرافیکی ترین،گرانترین و…..های جهان قراره بیادش یعنی:
    :heart: THE LAST OF US PART 2 AND CYBERPUNK 2077 :heart:

  • ERFAN103079 گفت:

    باور کنید هنوز فکر میکنم بازی ۲ اسفند میاد 😥 WHY 😥

  • چنین حجم از هوش مصنوعی باعث میشود از روان آدم دود بلند شود !!!

    • Playgrond games گفت:

      در شاهکار بودنش شکی نیست
      ولی مواظب باش مثل DS نخوره تو ذوقت

      هایپ زیادیش هم خوب نیست نمونش اسپنسر و کوجیما

      • S.IOWA گفت:

        اولا که دث تو ذوق هیچکس نخورده متا ۸۴هم نشونه یه بازی عالیه حالا نه شاهکار همه ما با بازیهای کوجیما آشنایی داریم واقعا سری متال خدا بودن ولی این خیلی فرق میکرد ،
        دوما داداش هیچکس از دث چیزی نمیدوست قصد الکی گنده کردن ناتی داگ رو ندارم ولی هرکی بازیای ناتی رو تجربه کرده باشه میدونه جز شاهکار چیز د گ یی رلیز نمیکنه مخصوصا اگه tlou باشه :yes:

    • بچه ها به نظرتون این بازی توی شماره دوم تموم میشه یا با یه سه گانه طرفیم؟
      آره اگه یوبیسافتو و اکتیویژنو خیلیای دیگه بودن تا شماره ۸۵ میساختن…اما قضیه ناتی فرق میکنه..
      دوتا موضوع هم هست…اولی اینکه اونطور که مشخصه بعد از اتمام این پروژه..ناتی میره سراغ یه آیپی جدید
      مورد بعدی اینه که چند وقت پیش دراکمن گفته بود که اگه ذره ای احساس میکردم که شماره دوم از قبلی توی هر زمینه بخواد ضعیفتر عمل کنه…بی شک نمیساختمش…

  • Kaladin گفت:

    عجب ایده ی محشری :yes:
    اینجوری هر کدوم از دشمنا یه حداقلِ شخصیت پردازی رو دارن ، برعکس بازی های دیگه که همینجوری میکشیم میریم جلو .
    تو اکثر بازیا فقط به خاطر جلوه های اکشن و خون ریزی هیجان جذب میکنیم .
    اما تو این بازی علاوه بر هیجان قرارِ حس کنیم که راستی راستی یکی رو کشتیم :pain: 😯
    البته اینکه میگم حس کنیم درواقع منظورم خودم نیستما . چون من متاسفانه نمیتونم بازیش کنم
    اما امیدوارم بازی مثل نسخه ی قبلی بدرخشه که سونی فنای عزیز لذت ببرن از بازی

  • Ellis.redmondy گفت:

    انیماتور ناتی داگ هم که در حال ساخت بازی بودن جدا شد استودیو
    پوشش ندادید

  • ALFAR3D گفت:

    این هایپا الکی کار دستشون میده اخر اون از نشون دادن تکنولوژی ها و کارایی که تو بازی کردن و جوری با اب و تاب میگفتن که انگار برای اولین باره تو دنیای گیم استفاده میشه اینم از این…بزار بیاد ملت بازی کنن انتظار بیخود نسازید….

  • درسته سرتاسر این بازی خشونته تو نمایشا دیدیم

  • با اینکه فن سونی نیستم ولی the Last of us بازی بی نظیری است و در موفقیت این بازی شکی نیست و به فنای سونی بابت داشتن این ip تبریک میگم

نویسنده‌ی بازی The Last of Us Part 2 از «تاثیر خشونت» سخن می‌گوید - گیمفا