سبکی جدید، سبک کوجیما | نقدها و نمرات بازی Death Stranding

۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار، نقدها و نمرات بازی جدید اقای کوجیما امروز منتشر شدند و به نظر می‌رسد که این عنوان توانسته است تا نظر منتقدین را نسبتا به خود جلب کند. Death Stranding آن بازی انقلابی نیست که نمراتی نظیر متای ۹۵ را دریافت کند، ولی به راحتی یکی از برترین ساخته‌های امسال محسوب می‌شود.

صحبت‌های زیادی پیرامون بازی Death Stranding شده است و تعریف از آن تکرار مکررات محسوب می‌شود. پس بدون هیچ حرف اضافه‌ای، شما را به مطالعه‌ی نقدها و نمرات جدیدترین ساخته‌ی کارگردان محبوب، هیدئو کوجیما، دعوت می‌کنم.

۱۰/۱۰ :Gaming Age

من از زمانی که بازی را شروع کردم، تا ۷۲ ساعت بعد که بازی تمام شد، سر جایم میخ‌کوب شده بودم. استودیوی سازنده‌ی این بازی هر آنچه که انتظار داشتیم را به خوبی پیاده کرده است.

۱۰/۱۰ :Gamersky

بازی Death Stranding عنوانی راجع به ارتباط است. این بازی نه تنها تمامی شخصیت‌های داخلش را به هم متصل می‌کند، بلکه تمامی بازی‌بازان را نیز مرتبط با یکدیگر می‌داند. یک فلسفه‌ی مهم پشت داستان و ایده‌ی بازی است. این شاهکار چه در داستان‌سرایی و چه در گیم‌پلی عالی عمل کرده است.

۱۰/۱۰ :Trusted Reviews 

بازی Death Stranding متفاوت از هر چیزی است که تا کنون دیده‌اید. این بازی خاص، نو‌آورانه و در ارائه‌ی خودش، کاملا مصمم است. استودیوی سازنده، مسائل سیاسی روز را به بهترین شکل ممکن در بازی جا داده‌اند و داستانی به شدت زیبا را برای‌ بازی‌بازان مهیا کرده‌اند.

۱۰/۱۰ :We Got This Covered  

مانند هر بازی دیگری که بخواهد یک سبک را خلق کند، این بازی نیز سلیقه‌ای است. با این حال، ایده‌ی کارگردان بازی به شدت زیبا و خونی تازه در رگ‌های صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود.

۱۰/۱۰ :Game Revolution

اگر در سال حاضر، یک بازی باشد که شما بخواهید آن را خریداری کنید، به طور قطع آن یک بازی Death Stranding است.

۱۰/۱۰ :Push Square

پس از سال‌ها انتظار و معما و راز، بازی Death Stranding دقیقا همان چیزی که وعده داده بود را انجام می‌دهد. گیم‌پلی که به شما اجازه می‌دهد محموله‌ها را همان‌طور که دلتان می‌خواهد به مقصد برسانید. شاید زمانی که به نیمه‌ی داستان برسید، کمی خسته شوید. ولی اصلا نگران نباشید. داستان بازی به قدری جذاب می‌شود و جلوه‌های بصری Death Stranding به قدری جذاب هستند که به زودی این مشکل نیز برطرف خواهد شد. بازی Death Stranding هیچ سبکی را رارتقا نمی‌دهد؛ بلکه یک سبک جدید را ارائه می‌دهد.

۱۰/۱۰ :Screen Rant

بازی Death Stranding یک بازی سنگین و بسیار مستحکم در چیزی که قصد دارد ارائه بدهد، است. بدون شک، بازی Death Stranding یکی از برترین بازی‌های دهه‌ی اخیر است.

۹٫۸/۱۰ :IGN Italia

بازی Death Stranding از آن دسته عناونی است که شما را سال‌ها به خود مشغول می‌کند و برای مدتی طولانی، چیزی شبیه به آن نخواهید دید.

۹٫۵/۱۰ :PlayStation LifeStyle

بازی Death Stranding یک بازی مفرح نیست؛ بلکه یک بازی معنایی بوده که هر لحظه و هر دقیقه‌ی آن پر از معنا و مفهوم است. Death Stranding عنوانی در رابطه با مرگ و زندگی، ارتباط و تنهایی، به دست آوردن چیزی که می‌خواهید و از همه مهم‌تر، در رابطه با کمک کردن به دیگران بدون در نظر گرفتن خودتان است. ممکن است که در طی این مسیر گاهی خسته شوید، ولی زمانی که به انتهای مسیر برسید، با پاداشی روبرو خواهید شد که کاملا ارزش سختی‌های شما را دارد. بخش آنلاین و به صورت کلی، المان‌های بازی و طراحی‌های آنان فوق‌العاده هستند.

۹٫۵/۱۰ :IGN Japan

یک بازی فوق‌العاده با نگاه واقع‌گرایانه و در عین حال کمی فانتزی. این بازی مرزهای عناوین امروزه را رد کرده و چیزی فرای آن‌ها است. به صورت قطع، در اینده شاهد بسیاری از عناوین خواهیم بود که از این بازی الهام گرفته‌اند.

۹/۱۰ :GameSpot

درک بازی Death Stranding سخت است. برای انتقال یک پیام آسان، بازی Death Stranding راه سختی را در پیش می‌گیرد. بازی بسیار عجیب رفتار می‌کند، احساسی را در شما برمی‌انگیزد که جالب است. فکر کنید که کاملا بدون هیچ راهیی در جایی گیر کرده‌اید و ناگهان نرده‌بانی را می‌بینید که توسط یک بازی‌باز دیگر در این مکان برای کمک به شما انداخته است. داستان و گیم‌پلی بازی به شما این مفهوم را می‌دهد که تنها چیزی که ارزش زندگی کردن دارد، در واقع خود زندگی است. بازی Death Stranding نیاز به صبر، احساسات و پشتکار دارد. در حقیقت، Death Stranding همان چیزی است که صنعت بازی‌های ویدئویی به آن نیاز دارد.

۸٫۷/۱۰ :IGN Spain

کوجیما دوباره موفق شد. یک داستان سنگین با پیچش‌های فراوان در این بازی انتظار شما را می‌کشند. بازی به زیبایی هر چه تمام‌تر سیستم گشت و گذار را ارتقا می‌دهد و بخش آنلاین آن نیز به صورتی کاملا متفاوت عمل می‌کند که جذاب است.

۸/۱۰ :Destructoid

بازی Death Stranding عناونی خوب است، ولی نه آن اعجوبه و شاهکاری که تبلیغات از ان تعریف می‌کردند.

۷/۱۰ :Game Informe

بازی Death Stranding همان‌ قدر که به نظر می‌رسد ساده است: حمل یک بار از جایی به جای دیگر. المان‌های دیگر بازی همانند گیم‌پلی و داستان آنقدر جذاب نیستند که بتوانند بار شاهکار بودن بازی را به دوش بکشند.

۶٫۸/۱۰ :IGN

یک دنیای عجیب، فانتزی و نیمه علمی در جهان بزرگ بازی Death Stranding منتظر شما است. چه حیف که گیم‌پلی بازی در حدی نیست که بتواند در سطح این دنیا در طول سفر شما به جای‌جای آن ظاهر شود.

این پست به‌روزرسانی خواهد شد.

شما می‌توانید تریلر زمان انتشار بازی را در قسمت زیر مشاهده کنید.

بازی Death Stranding قرار است در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه گردد. لازم به اشاره است که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی نیز تایید شده و در اوایل تابستان ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انتظار متای بالا ۹۰ رو داشتم…..اما همونطور که حدس زده میشد گیم پلی بازی تنها فاکتوریه که ضرب اهنگ کند تری داره…..مورد دیگه سلیقه ای هستش….اما به شخصه واسه تجربه داستانش بشدت مشتاقم

    0
    0
  • ragnaros گفت:

    هنوز دارید میزنید تو سرو کله همدیگه !!! ؟ Smirk

    0
    0
  • michaelbn گفت:

    من زیاد به کوجیما و بازیهاش علاقه ندارم و پی سی رو به کنسول ترجیح میدم ولی این اوضاع کامنت ها خیلی مسخرست البته کاملا واضحه وقتی کارنامه بعضی ها ۲۰ میشه باباشون براشون PS4 میخره اوضاع به این بی ریختی میشه. متا یکذره هم ارزش نداره اگه فکر میکنید متا خیلی مهمه پس تعطیلید اونم اساسی. شاهکاری مثل DMC3SE برای PS2 متای ۸۶ میگیره اونوقت آشغالی مثل DMC5 متای ۹۰ برای PC میگیره. Fallout3 که حتی برای ۲۰۰۸ گیم پلی پر از اشکال و گرافیک افتضاحی داشت (مقایسه کنید با AC1 مال ۲۰۰۷ و GTA4 مال ۲۰۰۸ که هنوزم گرافیک و گیم پلیشون حرف برای گفتن دارن) متای بالای ۹۰ میگیره و Fallout 4 که RPGترین قسمتش ساخت شخصیت هست و بقیش به یک شوتر سوم شخص ترس-بقا با المان های کم RPG هست متاش بالای ۸۵ و اونوقت فراشاهکاری مثل Fallout New Vegas که درک مارو میتونه از RPG تغییر بده متای ۸۱ رو داره، نیو وگاس بدون یدونه مود هم همین حالا میشه دو یا سه بار بازی کرد و لذت برد ولی برای اینکه Fallout 3 و ۴ بخوای الان لذت ببری اونم بعنوان یک RPG باید کلی مود نصب کنی. وقتی Assassin’s Creed Rogue بالاترین متاش برای PC با متای ۷۴ هست میفهمی که متاکریتیک فقط میانگین میگیره و در اکثر مواقع هم خیلی خوب نیست. پس بازی کردن و لذت بردن از این بازی یک سلیقه شخصیه همونطور که من خیلی هارو میبینم که میگن روایت داستان و مکانیک های RDR2 کند و وقت گیره و خوب نیست ولی من بخاطر همین کند بودنشه که ازش لذت میبرم. اینم یک چیز سلیقه ای و بقول منتقدهای قدیمی “کوجیما محور” هست یعنی حداقل سال بعد و حداکثر چندین و چند سال دیگه متوجه ارزش بازی میشید و فراموش نکنید که متال گیرهای اولیه که برای کنسولهای MSX و امثالهم عرضه شدند زیاد مورد توجه قرار نگرفتند و متال گیر سالید هم که برای پلی استیشن ۱ اومد بازی رو یک عنوان خوب نه عالی شناخته بودن و الان دارن میفهمن که کوجیما چه پیام ها و هشدارهایی پشت داستان متال گیر سالید ۲ پنهان کرده بود که الان داره همه ی اون اتفاق هایی که هشدار داده شده بود اتفاق میفته میتونید سرچ کنید the most profound moment in gaming. پس جوگیر نشیم و بدونیم که این اثر کوجیماست و طول میکشه تا به پیام اصلی این بازی برسیم.

    0
    0
  • alireza0fa گفت:

    حتی نظرات سایتای معتبر هم بالا پایین زیاد داره…
    گیم اسپات میگه همون چیزیه که صنعت بازی‌ها بهش نیاز داره!
    IGN از گیم پلی ایراد گرفته!
    ولی بشخصه بازیش خواهم کرد Yes

    0
    0
  • Mojtaba VMPR گفت:

    نمیدونم بعد از اون همه هایپ ارزششو داره یا نه. حتی قبل از اینکه نقد ها بیاد و این حرفا بازم نمی‌دونستم که چه حسی باید در مورد این بازی داشته باشم. الآنم به نظر بازی خوبی میاد ولی هنوز نمیدونم ازش خوشم میاد یا نه. فعلا که منتظر star wars هستم .

    0
    0
  • مهم نمره گیم اسپات هستش ک ۹ داده D:

    0
    0
  • ragnaros گفت:

    ول کنید اینو
    آقا برید Outer Worlds رو بگیرید
    بی شک بهترین بازی تا آخر ساله میلادیه

    0
    0
  • Resident Evil گفت:

    DS یه محصول بینظیره و بهرحال استادی مثل کوجیما پشتشه
    ولی خب بعنوان یه بازی بنظرم نمیتونه اونقدرام موفق باشه(حداقل با توجه به تریلرا و حرف منتقدا و اطلاعات بازی)
    ستون اصلی این صنعت گیم پلی هر بازیه و سرگرم کننده بودنش که من همچین چیزیو تو این بازی نمیبینم
    از داستان و فلسفه های بازی با توجه به حضور کوجیما فک نکنم بشه ایراد خاصی گرفت ولی خب اینا اصلا برای یه بازی کافی نیستن و همونطور که گفتم اول از همه باید سرگرم کننده با گیم پلی غنی باشه
    نمونه کامل یه همچین بازیی بایوشاکه که همه چیزو باهم داشت

    0
    0
  • جالبه خیلی از اونایی که بازیو تموم کردن تو فضای مجازی دارن میگن بازی عالیهThinking

    0
    0
  • sarafraz گفت:

    دوستانی که گیر دادن به ۶.۸ IGN برین فیلم نقدشو تو یوتیوب ببینین بعد قضاوت کنین من که کاملا با دلایلش قانع شدم و نقدش فوق العاده زیبا بود و گفت به ازای گیمی که هایپی در حد ردد ۲ یا زلدا و.. داشته نتونسته سلیقه هارو راضی کنه و همونقد که نکات مثبت داره نکات منفی هم داره Yes

    0
    0
  • Sony ps power گفت:

    بی شک بهترین بازی تو سبک خودش هست و تا مدت ها بازی بازان زیادی رو به سمت خودش جذب خواهد،حتی اونایی که الان هیچ علاقه ای به این بازی ندارن،هر بازیبازی باید این بازی رو تجربه کنه،چون بازی خاصی هست،با داستان و دنیای خاص وبا میان پرده های به شدت سینمایی و جذاب که مثل یه فیلم سینمایی ادم رو به خودش جذب می کنه، منتظر نقد و بررسی اقای سعید اقابابایی عزیز هستیم،با نقد ریزبینانه خاص جذاب که مطمئنن نقدی جانانه خواهد کرد،و بایبازهای قدیمی و جدید رو به وجد خواهد اورد!

    0
    0
  • PC-Gamer گفت:

    من برای سری متال گیر قش میکردم ولی درباره این بازی از همون روز اول که اولین عکس هارو دیدم و بعد تریلر رو همینطور دشمنان بازی رو قید بازیرو زدم …یه حس عجیبی در این بازی هست که به مزاق هم خوش نمیاد اینکه توی یه دنیا نفتی با یه عالمه رمز و راز الکی بعد هی راه بری و دوربین از یه جهتی بیا رو صورتت و مثلا بعد بع خودت بگی واو عجب گرافیکی بعد همینطوری ادامه بدی
    توی قسمت کاستومایز هم همینطور یه ویدیو اومد از بازی به ژاپنی که قسمت کاستومایز اسلحه و نمیدونم صندوقایی که پشتش قرار میده رو نشون میداد از بس که تعداد این آپشنا زیاد بود که ادمو گیج میکرد …مثلا میتونستی ۷ تا صندوق بزاری روی دوشت و بعد شبیه این کولبرای میشدی……باو این دیگه چیه …..به نظر من همه چی باید به اندازه باشه …نقشه بزرگ به چه درد من میخوره وقتی بازی اون حسی رو که باید بده رو نمیده …..

    0
    0
  • فکر میکنم رقابت گوتی امسال بین اویل ۲ و سکیرو باشه این بازیو هم وقتی برای پی سی بیاد بازی میکنم

    0
    0
  • Obsidian90 گفت:

    قشر گیمر چقدر بیشتر از بقیه درگیر نمره ست! نمره در بهترین حالت گمراه کننده ست‌. یادمه آی جی ان به بازی prey فقط بخاطر باگ سیو بازی چهار داد بخاطر همون متاش پایین اومد بعدا که هشت داد متا اصلا در نطر نگرفت. حالا این جدای از اینکه چقدر کارش غیر منصفانه و غیر حرفه ای بود.
    بعد اینکه چرا فقط درباره اسم رسانه های سرگرمی صحبت میشه به جای اینکه مثلا درباره خود منتقد صحبت بشه. اینا که خودشون نقد نمی نویسن. آی جی ان خودش چندین منتقد گیم داره (البته بیشتر ریویور تا منتقد).
    کلا بنظرم کوتاکو و یوروگیمر و پالیگان کار خوبی کردن نمره رو حذف کردن تا حداقل طرف مجبور باشه متن رو بخونه و تصمیم بگیره تا اینکه فقط نمره رو ببینه و قضاوت کنه.

    0
    0
  • dark10 گفت:

    بنظرم بازی های کوجیما بیشترشون گیم پلی متوسط و ضعیف ولی داستان و جلوه های هنری خیلی خوبی داشتن که این برمیگرده به علاقه ی او به فیلمسازی.بعد کوجیما تو ساخت بازی جهان باز موفق نیست.تو بازی فانتوم پین رو با یک مقدمه طوفانی شروع میکنه بعد میبینی یکمی بعد کسل کننده میشه.

    0
    0
  • dark10 گفت:

    بنظرم کوجیما بازی های کوجیما بیشترشون گیم پلی متوسط و ضعیف ولی داستان و جلوه های هنری خیلی خوبی داشتن که این برمیگرده به علاقه ی او به فیلمسازی

    0
    0
  • hossy360 گفت:

    کوجیما همیشه تو بازیاش داستان پردازی و کارگردانی عالی داشته گرافیک بازی های اخیر شم خیره کنندست اما همیشه تو زمینه گیم پلی ضعف داشت حتی تو متال گیر اش حتی آخرین نسخه رو به نظرم اصلا نباید open world می کرد هم از هیجان بازی کم کرد هم توان اجرا side quest جذابو نداشت
    گیم پلی اکشن استیلت خوب جز نسخه اخر که اونم به اسرار open world شدن خراب شد
    splinter cell خیلی گیم پلی جذاب تر و روان تر نو اورانه تری داشت
    open world با side quest خوب غیر کسل کننده
    witcher 3
    red dead 2
    borderland 3
    کوجیما فکر کنم باید خودش بیشتر بازی کنه Blush Blush

    0
    0
  • WhenAManCries گفت:

    امتیاز متای بازی شده ۸۵ بروز رسانی کنید پست رو

    0
    0