به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا

به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است

truth seeker
۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا

آقای هیدئو کوجیما، کارگردان سری موفق و محبوب Metal Gear، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به موضوع تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و استریم بازی‌‎ها پرداخته و بیان کرده است که به اعتقاد او، استریم بازی‌ها در آینده‌ی نزدیک بسیار مهم‌تر از تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود.

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) بدون شک یکی از بازی‌سازانی است که همیشه تلاش دارد از آخرین تکنولوژی‌های موجود برای توسعه‌ی بازی‌های خود بهره ببرد. در حال حاضر، اگر بخواهیم به جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت بازی‌های ویدئویی اشاره کنیم، قطعا نام دو تکنولوژی واقعیت مجازی و استریم بازی‌ها از طریق سرورهای ابری به ذهن می‌رسدند. اگرچه هر دو تکنولوژی در حال حاضر بسیار محدود هستند ولی اگر همه‌چیز به خوبی پیش برود، احتمالا در آینده شاهد گسترش هر دو تکنولوژی در آینده خواهیم بود. با این حال، سوال این‌جا است که کدام یک از این دو شاخه بیش از دیگری رشد خواهد کرد؟

آقای هیدئو کوجیما در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت Rocket Beans Gaming بیان کرده است که اگرچه به حوزه‌ی واقعیت مجازی علاقه داشته و تمایل دارد در این زمینه کار کنید ولی در حال حاضر زمان کافی برای تمرکز برروی پروژه‌های واقعیت مجازی را ندارد. آقای کوجیما در این مصاحبه بیان کردند:

من دوست دارم عنوانی بسازم که در آن شما دچار Motion Sickness نشوید. در زمینه‌ی واقعیت مجازی، من واقعا به این بخش علاقه‌مند هستم ولی فکر نمی‌کنم که زمان آزاد برای کار در این زمینه را داشته باشم.

من در جریان پنل دیروز گفتم که در طول این ۱۲۰ که توسط برادران لومیر (Lumiere) خلق شده است، ما همیشه یک مانیتور یا یک صفحه‌ی مستطیلی (مانند یک Ipad) داشته‌ایم. ما همیشه یک فریم و قاب محدود داریم، درست است؟ تکنولوژی واقعیت مجازی به شکلی ما را از این محدودیت رها کرده است.

اگرچه آقای کوجیما باور دارند که تکنولوژی واقعیت مجازی پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای پیشرفت دارد ولی به اعتقاد ایشان، این تکنولوژی استریم بازی‌ها است که به مهم‌ترین قدم در صنعت بازی‌های ویدئویی در آینده‌ی نزدیک (یک بازه‌ی زمانی پنج ساله) تبدیل خواهد شد.

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند کاربرد زیادی در بخش آموزش و شبیه‌سازها داشته باشد. من فکر می‌کنم که می‌توان کارهای بزرگی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی انجام داد. با این حال، من باور دارم که در ۵ سال آینده، این تکنولوژی استریم بازی‌ها است که به مهم‌ترین بخش صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل می‌شود. در حال حاضر، استریم کردن بازی‌ها نمی‌تواند به تکنولوژی واقعیت مجازی برسد و به همین دلیل، من فکر می‌کنم که الان زمان مناسبی برای ساخت محصولات واقعیت مجازی است.

اگرچه آقای کوجیما در مصاحبه‌ی خود به هر دو تکنولوژی استریم بازی‌ها و واقعیت مجازی اشاره کرده‌اند ولی جدیدترین ساخته‌ی ایشان یعنی Death Stranding از هیچ‌کدام از آن‌ها استفاده نمی‌کند. این بازی در تاریخ جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. البته کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی از تجربه‌ی این عنوان لذت ببرند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا
به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • electropop گفت:

    گام بعدی چیه؟! همین الآنم سرویسای ستریم دسترسن.

    «این بازی در تاریخ جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. البته کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی از تجربه‌ی این عنوان لذت لذت ببرند.»
    ذَت‌س رایت

  • Clara گفت:

    نظرش رو با وجود تلخ بودنش برا ما ایرانیا قبول دارم!
    فکر کنم نسل بعد آخرین نسل کنسول های فیزیکی ه البته هیچی معلوم نیست

  • PERSIAN STALKER گفت:

    هیدئو کوجیما یه انسان اینده نگره و میشه رو حرفهاش حساب باز کرد

  • احتمالا با اومدن استادیا ضربه بزرگی به فروش کنسول های نسل نهم وارد میشه و ممکنه سونی و مایکروسافت به موفقیت و فروش نسل هشتم دست پیدا نکنند
    این که هر جایی تو گوشی یا توی tv بتونی همه بازی ها رو بدون با بالاترین گرافیک ممکن و بدون افت فریم و باگی بازی کنی چیزیه که حتی pc فن ها رو هم وسوسه میکنه :yes:

    • Alireza_yoo گفت:

      مخصوصا پیسی فنها الان پیسی ای ک دو سال پیش خریدم دو هزار دلار شده هزار و دویست دلار یعنی هر سال چارصد دلار افت قیمت قطعات داشته یعنی ماهی سی دلار البته که استادیا همیشه بهترین کیفیت رو نداره و برای ما در دسترس نیست ولی برای یه خارجی منطقی ترین گزینه هست وقتی بشه با موس و کیبورد و دسته و هر چیزی بازیش کرد اون موقع واقعا ارزش ماهی پونزده دلار رو داره برای یه چیز قابل حمل که هر چند سال هم سخت افزارشون رو ارتقا میدن بدون اینکه بخوای پولی رو بدی البته این حرفم درباره ی استادیا نیست و درباره کلا سرویس استریم هست کافیه استیم و سونی و مایکرو هم وارد ماجرا بشن اون موقع هست که خیلی رقابت جالبی میشه

      • میتونی انتخاب کنی ۱۰۰۰ دلار بدی و یک pc خفن بخری تا کیفیتی در حد استادیا اون هم نه تو همه بازی ها بگیری
        یا میتونی یک اکانت استادیا به رایگان بسازی و گیمی رو که میخوای بخری و اون رو چه تو گوشی یا tv و…. با ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم ثابت بدون هیچ باگی بازی کنی و اگر هم خواستی ۴k بازی کنی باید ماهیانه ۱۵ دلار بدی که مبلغ ناچیزیه در برابر ۶۰ فریم بودنش
        اگر هم تو آینده بازی ها تو استادیا از ری تریسنگ پشتیبانی کنند عملا انویدیا نابود میشه

        • Clara گفت:

          ۱۵ دلار ماهیانه س ۶۰ دلار برای تک تک بازی ها رو فراموش کردین؟ ( تایید شده این موضوع)
          پول نت ایران رو چی فدات شم؟!
          ماهیانه ۱۵ دلار هر سال ۱۲ ماه میشه ۱۸۰ دلار اینو تا حدود ۷ ۸ سال برای پایان نسل ۹ درنظر بگیرین! دیدین چه کلاهی سر آدم میره؟! ps5 تا الان شایعه شده که ۵۰۰ دلار ه و واقعا حماقته خصوصا برا ما ایرانی ها نخریدن اون و استفاده از گوگل
          پول نت ایران هم که کمر شکن ه
          من قطعا انتخابم ps5 ه به شرطی که همون رو هم بتونم!

          • اینی که من گفتم درباره خارج و کشور های جهان اولی هستش و اصلا ایران رو چه به گیمینگ :-((
            درضمن تا جایی که یادمه استادیا دو تا اشتراک داره:
            یکی stadia که ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم و رایگان
            یکی stadia pro که ۴k و ۶۰ فریم و ماهی ۱۵ دلار

            • Clara گفت:

              کامنت رو دقیق بخونید حتی برا خارجی هام حماقته محض ه چه برسه به ما!
              درضمن قربونت برم نمیدونم از کجا شنیدی ولی برای رضای خدا که نساختن رایگان در اختیارت بزارن! هیچ شرکتی چه گوگل چه سونی هیچی رو مفت نمیزارن
              تازه با این گیمر های الان که کارشون شمارش پیکسل و فریم ریت ه که فاتحه هر دو گزینه خوندس! گزینه ۱ هم همین الانم فاتحه ش خوندس!
              اصلا اینا به کنار تا وقتی گیرز نباشه فورزا نباشه شاهکارهای ناتی داگ نباشه مفت هم باشه نمی ارزه!

              • Ozhan گفت:

                نسخه ۱۰۸۰اش رایگانه داداش اینم بدون عاشق چشم و ابرومون نیست و گوگل چشمش به اون ۳۰درصد از فروش هر گیمه که میگه رایگان
                درضمن واس انلاین بازی کردن یا فورکی یا ۶۰ فریم باید سرویس پلاسش رو بخری ماهی ۱۵

      • MILAD8TECH گفت:

        مشکلی نیست، نسل بعد اینترنت بیاد همچی اوکی میشه. لازمم نیست ماهی ۱۵ دلار بدی

    • sarafraz گفت:

      و مهمتر از اون مشکل ما ایرانیاس که اگه چند صباح دیگه کلا گیما بر پایه آنلاین بشن تکلیف ما با این نتمون چی میشه

    • postman گفت:

      این که بتونی هر جایی حتی توی ماشین در حال رانندگی و توی گوشیت لست آو آس بازی کنی یا بری مولتی پلیر گیرز ۵ بازی کنی به نظر من مزخرف‌ترین کاریه که یه نفر میتونه با تجربه گیمینگش بکنه. چرا باید لست رو روی گوشی بازی کرد؟ چرا باید هیلو اینفینیت رو روی تبلت بازی کرد؟
      این بازی کردن در “همه” جا یه حرف شعاری بیش نیست و به جز بازیهای های اسکوری و صرفا فان، مثل بازیهای ریسینگ. کاربرد دیگه‌ای نداره. اگر کسی قصد داره رد دد رو روی گوشیش تجربه کنه باید بره توی اتاقش و نسبت به دیدگاهش به ویدوی گیم یه تجدید نظر بکنه. شاید وقتی رفتی مسافرت بشینی فیفا بزنی با استیدیا. ولی اگر توی مسافرت وسط جاده گوشیتو در بیاری و رد دد بزنی یا سایبرپانک، داری مرتکب جنایت میشی از نظر من. حتی فیلم دیدن توی گوشی هم از نظر من حرومه. واقعا تجربه‌ی فیلم رو به نابودی میکشونه. یک بار امتحان کردم واسه هفت پشتم بس بود. دیگه گیم زدن که بماند. مگر گیمی باشه که مختص گوشی طراحی شده باشه. و گرنه که شاید تو هر هزار نفر یک نفر پیدا بشه که بخواد اساسین آدیسی رو مثلا روی تبلتش بازی کنه.

  • Kaladin گفت:

    شک ندارم که حالا حالا ها شیوه ی سنتی عرضه ی بازیا پابرجا میمونه.
    حتی چندین سال بعد از پیشرفت قابل توجه استریم بازی ها بازم شیوه ی عرضه ی سنتی از بین نمیره و به کار خودش ادامه میده
    پس نگران نباشین و غصه آینده رو نخورین :yes:

  • postman گفت:

    دوستان به سوالم با مثبت و منفی جواب بدین. شرایطی رو فرض کنید که مشکل اینترنت ندارید و راحت میتونید از استیدیا استفاده کنید.
    ایا به تجربه بازیهای بزرگ روی صفحه نمایشای کوچیک مثل گوشی موبایل یا تبلت علاقه دارید؟ به عنوان مثال مشتاق تجربه واچ داگز لیجن یا سایبرپانک با استفاده از استیدیا روی گوشیتون وقتی توی تاکسی نشستید هستید؟ یا ترجیح میدید استیدیا رو روی همون تلویزیون یا مانیتور کامپیوترتون استفاده کنید؟
    اگر تمایل به تجربه استیدیا روی گوشی دارید مثبت بدید. اگر ندارید منفی بدید.

  • اشتب نمیگه
    تازه اینم بگم سونی رسما تایید کرده پلی استیشن ۶٫پلی استشین ۷٫پلی استیشن ۸٫پلی استیشن ۹ و پلی استیشن ۱۰ نام کنسول های بعدیشه
    خیلی هامون فک میکردیم عمر کنسول ها رو به پایانه و نهایتا چند سال دیگه هستن بعد استریم و… میشه و میگفتیم ممکنه نسل ۱۰ درکار نباشه اما سونی برعکسشو نشون داد که چندیدن و چند نسل دیگه هم خواهد بود و استریم و … هم در کنارشون ادامه خواهند داد هیچ کدوم جای دیگری رو نمیگیره و سونی هم قابلیت استریم و هم کنسول رو با هم ادامه میده (حداقل اینطور که معلومه)
    فقط اینو میشه گفت که چه سیستمی دارن چه بازی هایی که روشون ساخته و اجرا باشه (شبیه واقیعت)
    در اینده ps10 (به عنوان مثال شاید یه ps دیگه مثلا ۹ یا …) همراه با استریم و امیدوارم xbox هم باشه و یکی از ارکان اصلی صنعت گیم در اینده واقعیت مجازی با هم رقابت سختی میکنن خیلی سخت تر از الان
    اونموقع بازی هایی برای واقعیت مجازی میاد که خیلی خیلی خیلی یا شایدن کلا به واقعیت رسیده باشن بازی هایی برای کنسول های اینده میان که کاملا شبیه واقعیت هستن (یا شایدم این فقط تصور ماست)
    یبار دیگه هم بگم امیدوارم مایکروسافت هم همچین برنامه ای برای xbox داشته باشه

  • ALIREZAICE گفت:

    البته به عقیده فیل اسپنسر استریم یک امکان رو برای بازی کردن اضافه میکنه و جای چیزی رو نمیگیره همونطور که استریم فیلم جای پخش کننده های بلوری رو نگرفت

به اعتقاد هیدئو کوجیما، تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است - گیمفا