شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا

شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک

آرین مرادی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا

شایعاتی مبنی بر ساخت نسخه‌ی پنجم مجموعه‌ی Uncharted بر سر زبان‌ها افتاده است و صداگذار شخصیت اصلی این سری نیز با دامن زدن به آن‌ها، شعله‌ی شایعه‌ها را شعله‌ورتر کرده است.

در سال ۲۰۱۶ بود که چهارمین نسخه از سری محبوب Uncharted منتشر و پرونده‌ی ماجراجویی‌های شخصیت شوخ‌طبع و خوش‌تیپ این سری یعنی نیتن دریک (Natan Drake) را به کلی بست. درست است که برای بسیاری از بازی‌بازان، یک نسخه از این سری بدون حضور نیتن اصلا هیچ معنایی ندارد، ولی بیایید واقع‌گرا بوده و برای نسل بعد از خودمان نیز احترام قائل شویم. اگر بگوییم که دیگر نباید نسخه‌ای از این سری منتشر شود چون نیتن دریک از آن حذف شده است، در حقیقت امکان تجربه‌ی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تاریخ را از نسل آینده‌ی خودمان می‌گیریم. استودیوی سازنده‌ی Uncharted نیز کاملا به این امر اگاه است و به نظر می‌رسد که برای آینده‌ی این سری، برنامه‌های بسیار در ذهن دارد.

پیش از این نیز شایعه شده بود که یک استودیوی مخفی از شرکت سونی قصد دارد تا ادامه‌دهنده‌ی راه سری Uncharted باشد. نسخه‌ی چهارم این مجموعه، پرونده‌ی نیتن را به عنوان شخصیت اصلی به کلی بست، ولی راه را برای دختر او به عنوان شخصیت اصلی و البته خود نیتن به عنوان شخصیت همراه و به جای سالی (Sully) یا سم (Sam) باز کرد. شایعه‌ها در رابطه با نسخه‌ی پنجم این سری بدون هیچ هدفی، دهن به دهن می‌شد و مشخص نبود که تا چه میزان ممکن است این شایعه‌های حقیقت داشته باشند.

البته امروز، این مبحث وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود؛ چرا که صداگذار شخصیت نیتن دریک، یعنی آقای نولان نورث (Nolan North)، در حساب رسمی توییتر خود بیان کرده است که دوباره حاضر است که به سراغ وسایل کوهنوردی و بالا رفتن از دیوار برود. او این جملات را در جواب سوال کسی که پرسیده بود «کارگردان Uncharted می‌خواهد که نیتن را در نسخه‌ی پنجم ببیند، نظر تو چیست؟» گفته است.

هنوز کاملا مشخص نیست که آیا نسخه‌ی پنجم واقعا در دست ساخت است یا خیر، ولی هرگونه حضور نیتن دریک در این مجموعه، چه به عنوان شخصیت اصلی بازی و چه به عنوان یک شخصیت فرعی و کمکی، می‌تواند برای بسیاری از بازی‌بازان جالب و البته خاطره‌انگیز باشد. نسخه‌ی چهارم این مجموعه در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی را در الماسی درخشان بر تاج پادشاهی ناتی‌داگ | نقد و بررسی Uncharted 4: A Thief’s End مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا
شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • postman گفت:

    مشکل شخصیت‌های مهم برند پلی استیشن و ایکس باکس جلوی نینتندو این هست که شخصیت‌های واقعگرایانه و به شدت کار شده‌ای هستن و اولا گذر زمان بهشون اثر گذاره. ثانیا منطقی نیست که بشه مثلا ۱۰ بازی ازشون در آورد. ولی این ماریو و لوییجی و لینک و پوکیمان و کلا اینجوری شخصیتا، تقریبا هیچ عمق و پرداخت و واقعگرایی و جدیتی ندارن برای همین ۳۰ ساله که همینجوری قطاری ازشون بازی ساخته میشه. و جالب اینه که نینتندو به شیر دوشی متهم نمیشه. ولی همین که مثلا گیرز به شماره ۵ رسیده تازه، یه سری دارن میگن شیر دوشی. از اون طرف گاد آو وار تازه رسیده به نسخه چهارمش و یه سری بهش میگن شیردوشی. همین کالافی که همه صداشون در اومده هنوز به ۲۰ نسخه نرسیده در حالی که حدود ۸۰ بازی مثلا از سری پوکیمان ساخته شده و هیچ کس به این مساله گیر نمیده.

    • Ozhan گفت:

      خدا از دهنت بشنوه
      پاسخ حرفات فقط یه کلمست:اورریتد

    • Cell گفت:

      Postman@
      در ایران پلتفرم نینتندو نسل هاست محبوبیت آنچنانی نداره برای همین کسی ازش صحبت نمیکنه
      شرکت نینتندو هدفش گیمر بزرگ سال نیست هدف خانواده‌ها و بچه ها هستن البته اون گیمرهایی که با عناوین نینتندو خاطره داشتن شاید این عناوین رو تهیه کنند و همون گیمرها هم پلتفرم خودشون رو به Ps و Xbox تغییر دادن
      کسی از نینتندو توقع نداره که ماریو پیر یا Old Mario رو ببینیم و خود نینتندو هم به این موضوع اهمیت نمیده ولی گیمر Ps که با solid snake بزرگ شده توقع داره که سن کاراکترها مثل واقعیت باشه و Old Snake همون چیزی بود که باید میشد :yes:
      کسی در ایران به پوکیمان و پیکاچو اهمیت آنچنانی نمیده چرا چون برای این فرهنگ نیست و کسی هم این عناوین رو تجربه نکرده و خود شرکت سازنده هم می‌دونه که گیمر طی سنی که گذشت پوکیمان و پیکاچو رو میبوسه میزاره کنار
      God Of War خوش موقع میخ خودش رو کوبید و با یک ریبوت اساسی پایه گذار ادامه سری شد
      Gears 5 به نظر من عنوانی ضعیف بود من تازه تمومش کردم Act 1 واقعا بی نظیر بود به شخصا لذت بردم ولی بعد از اون بازی از لحاظ گیم پلی و داستان هی افت میکرد جوری که اخرای بازی به خودم میگفتم کی تموم میشه و مادر کیت دوباره گند زد به داستان و مخصوصا پایان خیلی بدش اصلا نچشبید و نسخه چهارم خیلی بهتر بود و سری Gears نیازمند یه ریبوت داره و نه اونم به وسیله کوالیشن
      و نه را در فرگوسن چون تجربه ساخت دو سری رو داشتن و خوب عمل نکردن :yes:

      • postman گفت:

        بحث من اصلا بحث کیفیت بازیهای سونی و مایکروسافت نیست. این حرف چیزیه که موقع تماشای یکی از استریمای دیوید جفی بهش فکر کردم. چون گفت سونی و مایکروسافت نیاز دارن که پرچم میراثشون رو بالا ببرن. باید حفظ کنن میراثشون رو درست همونطور که نینتندو این کار رو کرده. ولی متاسفانه نینتندو با حذف تقریبی داستان از بازیهاش این کار رو ممکن کرده. در حالی که مثلا نمیشه تا ابد هیلو با حضور مسترچیف داشت. یا آنچارتد با حضور نیثن دریک. ولی شما تا دنیا دنیاست ماریو و زلدای جدید رو خواهی دید و دقیقا با همون شخصیت‌ها.

      • Playgrond games گفت:

        اتفاقا گیرز ۵ از هر لحاظ پیشرفت داشت مثلا
        همین سه گانه اصلی با این که نویسنده ها کلی رو داستان کار کرده بودن ولی خوب ازش استفاده نشد و همین طور داستان زیاد جنبه احساسی نداشت که بازیکن بتونه توش خوب ارتباط برقرار کنه و همین طور که قبلا گفتم تنها چیزی که از گیرز به یاد میاریم مارکوس پشت سنگره
        ولی کوالیشن با احساسی کردن داستان و همین طور پرداخت بیشتر در پیش زمینه داستان در نسخه۴ کار درستی کرد هر چند توش شکست خورد

        ولی در گیرز ۵ که علاوه بر اینکه کلی نسبت به نسخه قبلیش پیشرفت چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ گرافیک
        محیط ها رو بازتر کرد و حس آزادی داشتن بیشتری به بازیکن میداد جدا از تغییرات جزئی دیگری مثل اون رباته

        و بنظرم گیرز داره راه درستی رو میره

    • PERSIAN STALKER گفت:

      یه بازی اگه پتانسیلش رو داشته باشه نسخه بعدیش میاد
      پارسال بود یادمه غیررسمی تعید شد انچارتد ۵ تازه استارت ساخت خورده و ممکنه موفق بشه و بازم ازش بیاد و ممکنه موفق نشه
      تو این حول یسری سازنده هستن که میان یه بازی رو مدام ادامه میدن و هی کشش میدن و بدون یه روح پردازی خاص و یسری نکات فوق ابکی میگن اقا نسخه بعدیشم اومد
      الان گاد پتانسیل ۲۰ تا نسخه رو داره ولی سوال اینه ایا درست و بجا پردازش میشه یا شخماتیک و ابکی ؟ ( خداوکیلی باس فایتهاش فوق ابکی بودن و والکیریها از باسهای اصلی بهتر و سخت تر بودن و بالدر یه جوک بیمزه بود در مقایسه با اریس )
      یه بازی پتانسیلشو نداره ولی گیر میدن بسازین مثل بلادبورن ۲ که تریلر ۳ ثانیه ای سکیرو همه رو به سمتش صوق داد
      یه بازی از اولش اعلام میشه که ۳گانست مثل هورایزون
      یسری از بازیها هم چرخه دارن مثل بتلفیلد که از جنگ جهانی اول میره دوم و سرد و نیو تروریست و … تا برمیگرده به اول دور
      حالا نینتندو هم واسه ما تکرار مکرراته چون بهش باور نداریم ولی خودتو بذار جای یه نینتندو فن که یه سونی فن میاد بهش اینجوری میگه حست چیه ؟
      ببین دوست من بالا بریم پائین بیایم ما توان درک نینتندو رو نداریم چون برای ما نیست و دسترسی بهش برامون غیر ممکنه
      بیخیال باش و چشماتو ببند و راحت بگو گور ب___ش :laugh:
      مهم خودتی که از بازی راضی باشی :heart: :rose:

    • Mikasa گفت:

      نینتندو هیچوقت به شیردوشی متهم نمیشه چرا؟
      چون هر نسخه از ماریو که میده بی نهایت با نسخه ی قبلی متفاوته!
      درسته ماریو های دو بعدی داشتن تکراری میشدن برای جلوگیری ازین کار نینتندو چیکار کرد؟ اومد ماریو های سه بعدی رو اورد که تماما متفاوت بودن
      که‌ شدن کلاس درس طراحی پلتفرمر سه بعدی
      هیچ پلتفرمر سه بعدی ای وجود نداره از super Mario 64 الهام نگرفته باشه!
      نسخه ی supermario sunshine اومد واتر جت به بازی اضافه کرد و محیط های نسبتا اوپن تر
      همین واترجت به تنهایی گیم پلی بازیو ۱۸۰ درجه متفاوت کرد !
      تو supermario galaxy اومدن با کانسپت جاذبه و سیارات بازی کردن و نتیجه شد یه شاهکار که به شخصه بهترین لول دیزاین تاریخ صنعت گیمو به این بازی میدم
      و لول های بازی از حالت اوپن تبدیل شدن به خطی ولی خلاقانه تر
      تو Super Mario 3d world اومد و پلتفرمر دو بعدی کلاسیک ماریو رو با ماریو های سه بعدی ترکیب کرد و نتیجه یه بازی عالی شد
      تو supermario odyssey اومدن و یه کلاه پرتاب شونده به ماریو دادن. همین کلاه اونقدر گیم پلی بازیو متحول کرد که نگو!!
      درسته اسم همشون ماریوعه ولی اونقدر لول دیزاین خلاقانه و تفاوت تو گیم پلی دارن که هرکی اسمشونو بذاره شیردوشی خودشو گول زده!
      ماریو یعنی گیم پلی خالص یعنی هنر طراحی لول یعنی بازی به ساده ترین و خالص ترین فرم
      برای همین ماریو شخصیت پردازی نداره
      تمام تمرکز بازی روی گیم پلی و لول دیزاینه نه چیز دیگه ای

      • postman گفت:

        من فقط یک سوال دارم اونم اینه که اگر فرضا سونی بیاد و دوباره کرش رو از اکتیویژن بخره و شروع کنه قطاری ازش بازی ساختن، یک به یکشون هم خلاقانه و هم سطح بازیهای نینتدو باشن، همون واکنشهای به شدت مثبت با متاهای ۹۷ رو میگیرن بازیهای جدید کرش؟ من به نظرم نمیگیرن. نظر من اینه که نینتدو درسته که بازیهاش خیلی خفن هستن از نظر گیمپلی. ولی یه جوری انگار یه حالت ریش سفیدی پیدا کرده که کسی جرئت نداره نقدش کنه. خداوکیلی به جان کریتوس قسم الان این بازی MediEvil که تازه اومده اگر مال نینتندو بود الان متاش ۸۵ شده بود. من نمیگم حق بازیهای نینتندو نمرات بالایی که میگیرن نیست و اون قدری که طرفداراش میگن خفنه خفن نیست. من نمیگم overrated هست بازیهاش. من میگم به نظر من، با بازیهای سونی و مایکروسافت با معیار و محک یکسانی برخورد نمیشه نسبت به نینتندو. برای همینه که ۸۰ نسخه از پوکیمان ساخته میشه ولی فقط شیش تا گاد آو وار میاد.

    • saeed_nl70 گفت:

      گاد آف وار ۶ نسخه ازش اومده
      هرچند که نسخه ی ps4 دیگه شیردوشی نیست چون یه حرکت اساسی روش پیاده کردن

  • mahdi.gamer77 گفت:

    ایشالا که حقیقت باشه و بازم دوستان سونی فن(مهربوناشون 😀 ) کلی کیف کنن
    ولی مگه رسما داستان نیتن با نسخه ی چهارم بسته نشد؟ ?:-) ?:-)

  • Electropop گفت:

    وای یعنی میشه یه نسخه دیگه از آنچ رو ببینیم ناتان هم باشه دیگه همه چی اوکیه ولی من فک نکنم Naughty God بسازتش احتمالا به بند استودیو یا یه استودیوی دیگه بدنش NG هم رو یه آیپی خفن جدید کار میکنه اینجوری :inlove: :jump:

  • bushwhack گفت:

    من هیچ دلیلی برای ادامه ندادن این سری نمیبینم… فروش بالا…. جوایزی که سری های قبل بردن… طرفداراش… و خلاصه خط داستانیش و غیره.

    • PERSIAN STALKER گفت:

      سال ۲۰۱۶ پایانی دادن بر ماجرا جوییهای نیتن دریک ولی بعدش گفتن عجب غلطی کردیم و حالا قراره فلاش بکی باشه به ماجراهای ناگفته نیتن دریک حالا درست در نقطه روبروش تو تومب ریدر گفتن ماجرا جوییهای لارا تمام شده ولی اگه رو سخت ترین درجه و ریت۱۰۰% بازی رو تکمیل کنی یه چیزی میبینی که نشون میده پایان نداریم و خوب سازنده ها قول شرف گرفتن که لو نره و حتی تو یوتیوب هم دمو رو پیدا نمیکنی چون کسی شرافتش رو زیر سوال نمیبره
      خدای جنگ هم با ۳ تموم شد و ۲ تا نسخه نه چندان دلچسب دادن و بعدش بوم نسخه ۳ گانه اسکاندیناوی اومد و برملا شد که ۵ تا ۳گانه دیگه هم تو راهه
      یه بازی باید بیاد و زمانی باید تموم شه که یا گند مطلق بزنن مثل کیلزون یا پایانی کامل باشه مثل اونیموشا( به لحاظ داستانی میگم )
      من از خدامه بیاد چون دل یه عده شاد میشه

  • nimabastami گفت:

    خدایا هر چی زودتر درستش کنن :yes: :yes: :yes:

  • Mgs4 گفت:

    فکر کنم شخست همراه نت باشه وشخصیت اصلی دخترش

  • اگه اینطور باشه عالیه دلم براش تنگ شده :inlove:
    .
    .
    اسپم:pc گیمرای عزیز death stranding رو بهتون تبریک میگم
    .
    .
    بازم اسپم:به نظر میرسه overwatch 2 رایگانه که اگر باشه خیلی خوب میشه

  • این که ساخته میشه که شکی تووش نیست…اما نیتن هست یا نه…احساسم میگه خودش به عنوان شخصیت اصلی با قدرت برمیگرده و فکر میکنم سونی به عنوان یکی از لانچ های پی اس۵ معرفیش کنه…

  • Cell گفت:

    بهترین عنوان این نسل تا به الان برای من
    Uncharted 4: A Thief’s End بوده
    روایت داستانی زیبا و به یاد ماندنی کاراکترهای فراموش نشدنی و بازیگری و صدا گذاری عالی شخصیت ها و گیم پلی عالی و مخصوصا گل سرسبد گرافیک بود هنوز که هنوزه گرافیک بالایی داره و هنوز چشم نواز هست .
    امیدوارم نسخه پنجم Uncharted روی Ps5 باشه و خدا کنه دوباره استودیو ناتی داگ پشت این بازی باشن
    samuel drake هم می‌تونه دوباره جان تازه ای به این سری بده و ماجراجویی جدیدی آغاز بشه
    Nathan Drake
    Sam Drake
    Elena Fisher
    Victor Sullivan
    Nadine Ross
    در نسخه چهارم بیاد موندنی بودن
    البته نسخه Lost Legacy هم محشر بود اولای بازی واقعا نبود نیتن با اون شوخی هاش و پر حرفیش یکم احساس میشه ولی هر چی جلوتر میرید بازی بیشتر اوج میگیره و میخ کوب میشید و Sam هم وارد معرکه میشه دیگه عالی میشه :yes:
    :yes:

  • wind گفت:

    دست خوده ناتی داگ باشه که هیچی ولی استودیوی دیگه معلوم نیست.البته من عاشق این بازی ام و برای نسل بعدی حیفه که نیاد ولی اون داستانو کاری که ناتی داگ می کنه رو فک کنم کس دیگه ای برای این بازی بکنه.یه جورایی یه فرمولی داره که انگار ناتی داگ می دونه.به هر حال امیدوارم که ساخته شه.دست پخت سونی بد در نمیاد.

  • Im Joel گفت:

    یاااااااااااااااااااااااااااااااااا خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااخدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • majidam گفت:

    صددرصد نسخه ی پنجمش میاد با اینهمه محبوبیتی که داره هیچوقت استودیوی ناتی داگ از ساختن نسخه ی پنجش منصرف نمیشن محبوب شدن بین اینهمه گیمر ملیونها نفر سخت بدست میاد و بازی انچارتد اینهمه محبوبیت رو یکشبه بدست نیاورد
    امیدوارم نیتن در نسخه ی پنجم به عنوان اول شخص در بازی باشه چون انچارتد با نیتن پلی خورد و سالها هست که گیمرها باهاش زندگی کردن و تصور نسخه ی انچارتد بدون نیتن خیلی سخته

  • مگه انچارتد بدون نیتن دریک هم میشه؟!!! قطعا باید باشه.انچارتد همیشه فوق العادست.

  • mahdi.r گفت:

    ip. جدید بسازن بهتره فقط کافیه به سری گیرز و هیلو افتادن نگاه کنین تا بفهمین که بعضی از بازیا بهتره تموم شن تا افول کنن الان همین استودیو یه بازی اکشن ادونچر دیگه تو یه دنیا دیگه با شخصیت های جدید بسازه بهتره هم سری آنچارتدو لکه دار نکرده هم اینکه یه فرنچایز دیگه برای ps خلق کردن آنچارتد تموم شد و باید بزارن نیتن به زنو بچش برسه ناتی داگ هم بعد نسخه ۴ فهمید که دیگه این فرنچایز کارش تموم شده و باید در اوج خداحافظی کنن با این فرنچایز وگرنه بلایی که سر گیرز اومد سر اینم میاد

  • Yunes گفت:

    امیدوارم شخصیت اصلیش نیتن باشه نه دخترش

  • Clara گفت:

    اگه خود ناتی داگ نباشه احتمال کوبیدن بازی توسط منقدا شدیدا میره بالا بدون توجه به کیفیت اثر ایراد های مسخره و الکی میگیرن نمرات میاد پایین و به طبع اون فروش آخرشم گیمر هایی که حتی یه دقیقه از بازی رو تجربه نکردن میگن آره آنچارتد ناتی یه چی دیگه بود و…..
    جدا از اینا اگه نیتن باشه تو بازی قطعا شخصیت همراه نمیشه یا همون شخصیت اصلی یا تو فلش بکی یا یکی دوتا کاتسین یا در نهایت یکی دوتا چپتر کنترل اون رو بدست میگیریم مثل الی تو لست آو آس ولی قطعا میدونن خواسته مردم اینه اگه نیتنی باشه باید اونو کنترل کنند و اصلا براشون قابل قبول نی که اونو به عنوان شخصیت همراه ببین ن
    حدس من اینه کلا اگه آنچارتدی بخواد ساخته شه کلا یک ریبوت با شخصیت های جدید و داستان های جدیده یا در نهایت دیگه (( کسی)) دختر نیتن باشه

  • حالا سوال اصلی اینه که اگه در دست ساخته کدوم استودیو داره میسازه
    ناتی داگ که سخت مشغول ساخت لست ۲ هست
    استودیو سن دیگو هم که داره Mlb The Show 20 رو میسازه
    مگه اینکه استودیو سونی سن دیگو دو تا تیم شده باشن و یه تیم در حال ساخت آنچارتد ۵ باشن

  • sarafraz گفت:

    خیلی خوبه بیاد
    ولی سوالم اینه مگه قرار تبود نسخه چهار آخرین نسخه با حضور نیتن باشه؟!
    شاید این ریبوتی چیزیه؟

  • از اون شایعه هاست که همه ازش خوششون میاد و ارزوشونه درست باشه
    منم دلم میخواد درست باشه و نیتن شخصیت اصلی باشه همه همینطور میخوان تا اینکه یکی دیگه باشه حتی اگه دخترشم باشه بازم همه خوششون میاد ولی اگه نیتن باشه یه چیز دیگس
    و یه چیز دیگه شرکت سازندش عوض نشه
    من که بازیش نکردم تا به حال به خاطر انحصاری بودنش ولی حسابی ازش خبر دارم

شایعه: Uncharted 5 در دست ساخت است | احتمال حضور نیتن دریک - گیمفا