پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

با نزدیک شدن به اواخر نسل هشتم، یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می توان انجام داد، تکیه دادن و فکر کردن به بهترین بازی هایی است که در این نسل تجربه کردیم. نسل هشتم در کل نسل خوبی برای گیمرها بود. شاید نتوانیم از این نسل به عنوان بهترین نسل یاد کنیم (شاید هم بتوانیم؛ همه چیز به این چند ماه آخر و سیل بازی های جدید و مورد انتظارمان بستگی دارد)، اما قطعاً بازی های خوبی در تمام سبک ها تولید شدند که هیچ گاه آن ها را از خاطر نخواهیم برد. از انحصاری های سونی مثل گاد آو وار و آنچارتد ۴ گرفته، تا مولتی پلتفرم هایی مثل Red Dead Redemption 2 و ویچر ۳ و عناوین انحصاری مایکروسافت مانند سری Gears و فورتزا. در جریان همین رده بندی کردن ها، گفتیم شاید فکر خوبی باشد تا آن ها را با هم به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم بیشتر درباره‌شان با یکدیگر گپ بزنیم و گفت و گو کنیم. بنابراین امروز به سراغ سبک مسابقه ای یا ریسینگ رفتیم تا بار دیگر مروری داشته باشیم بر تخت گاز راندن هایمان در پیست های پیچ در پیچ، صاف، بارانی، برفی و آفتابی در روز و شب.

چیزی که درباره ی سبک ریسینگ کمی متفاوت تر از سایر سبک هاست، این است که شاید هر گیمری در زندگی اش حداقل یک بار دسته دستش گرفته تا یک بازی ریسینگ را امتحان کند. نه تنها گیمرها، که افراد عادی هم که زیاد اهل بازی نیستند به بازی کردن این عناوین بیشتر از سایر عناوین علاقه نشان می دهند. خاصیتی که بازی های ریسینگ دارند این است که همه می توانند از آن لذت ببرند، یا به عبارت دیگر یادگیری آن ها بسیار آسان ولی حرفه ای شدن در آن ها گاهی اوقات بسیار سخت است. هر فردی می تواند با فشردن چند دکمه ماشین را تا حدی هدایت کند، اما اگر دور و برتان را نگاه کنید، به ندرت یک فرد واقعاً حرفه ای در این سبک پیدا می کنید که هم در بازی کردن این عناوین استاد باشد و هم همه ی اتومبیل های داخل بازی را با پیشینه و مشخصات‌شان بشناسد. همین ویژگی باعث شده تا بازی های ریسینگ علاوه بر پتانسیل بالایشان در سرگرم کردن افراد در مهمانی های دوستانه، برای حرفه ای های این ژانر، به یک سبک زندگی تبدیل شوند.

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

چیزی که درباره ی سبک ریسینگ کمی متفاوت تر از سایر سبک هاست، این است که شاید هر گیمری در زندگی اش حداقل یک بار دسته دستش گرفته تا یک بازی ریسینگ را امتحان کند. نه تنها گیمرها، که افراد عادی هم که زیاد اهل بازی نیستند به بازی کردن این عناوین بیشتر از سایر عناوین علاقه نشان می دهند.

در نسل هشتم عناوین ریسینگ خوبی داشتیم. فورتزا با قدرت به روند موفقیت‌اش ادامه داد و پس از انتشار Motorsport 5 که برای این عنوان، قدمی رو به عقب محسوب می شد، توانست با عناوین بی نقص بعدی اش در این نسل نیز قدرت نمایی کند. انحصاری پرآوازه ی سونی یعنی Gran Turismo در این نسل کم سر و صدا بود و به عنوانی فرعی با نام Gran Turismo Sport به کار خود خاتمه داد، و نهایتاً نید فور اسپید نیز با وجود تلاش های فراوان، باز هم نتوانست موفقیت نسل ششم خود را تکرار کند، اما Need for Speed: Rivals در اوایل این نسل توانست تحسین بسیاری را بر انگیزد.

در این لیست، ما به سراغ یازده عنوان برتر نسل هشتم در سبک ریسینگ رفته ایم. المان های ما برای انتخاب این ۱۱ عنوان، مواردی مانند محبوبیت، امتیاز متا، موفقیت مالی و البته نظر شخصی بوده است. علاوه بر این، تصمیم بر آن بوده که از هر فرنچایز فقط نام یک بازی که بهترین بازی آن فرنچایز در نسل بوده آورده شود تا بازی های بیشتری معرفی شوند و از تکرار و توضیح اضافی پرهیز شود. بنابراین اگر عناوینی مد نظر شما هستند و آن ها را در لیست نمی بینید، خوشحال می شویم که در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید. خب دیگر، بدون مقدمه چینی بیشتر، این شما و این برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم!

 

 ۱۱- Gran Turismo Sport 

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

گرچه تقریباً همه اتفاق نظر داشتند که این بازی، قدمی رو به عقب برای مجموعه است، ولی Polyphony Digital آن قدری کاربلد بود و تجربه داشت که با همه ی این اوصاف، باز هم یک بازی خیلی خوب تولید کند تا اکنون در لیست برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم، نامش برده شود.

نسل هفتم اوج رقابت بین انحصاری های سونی و مایکروسافت بود. سونی گاد آو وار و لست آو آس رو می کرد، مایکروسافت گیرز آو وار و هیلوی جدیدش را. آتش این مبارزه حتی به سبک ریسینگ نیز کشیده شده بود و Gran Turismo به نمایندگی از سونی و Forza به نمایندگی از مایکروسافت، طرفداران ریسینگ را به دو دسته تقسیم کرده بودند. گرچه در نسل هشتم سونی از جهت بازی های انحصاری بسیار بهتر از مایکروسافت عمل کرده و آنقدری فاصله ایجاد کرده که دیگر حتی نمی توان دو شرکت را از این جهت مقایسه کرد، اما سبک ریسینگ سبکی نبوده که سونی در آن مسابقه را ببرد. با این حال، در این نسل هم Gran Turismo داشتیم. شاید کمی دم بریده تر و کم جان تر، اما Gran Turismo Sport با متای ۷۵، توانست نظر مخاطبین و منتقدین زیادی را به خود جلب کند. گرچه تقریباً همه اتفاق نظر داشتند که این بازی، قدمی رو به عقب برای مجموعه است، ولی Polyphony Digital آن قدری کاربلد بود و تجربه داشت که با همه ی این اوصاف، باز هم یک بازی خیلی خوب تولید کند تا اکنون در لیست برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم، نامش برده شود. Gran Turismo Sport دو حالت مختلف «آرکید» و «اسپورت» دارد که طرفداران هر دو زیر-سبک را راضی نگه می دارد. تعداد ماشین های مجموعه نسبت به شماره های قبلی افت قابل توجهی داشت، اما همچنان ۲۷۸ ماشین مختلف، آماده ی سواری دادن به شما هستند. نکته ی دیگری که باعث می شد Gran Turismo Sport انتظارات را برآورده نکند، برداشتن تغییرات آب و هوایی و روز و شب بود که البته قبل از هر مسابقه می توانستید زمانی از روز را که می خواستید در آن مسابقه دهید تعیین کنید. این بازی دو سال پیش انحصاراً برای کنسول PS4 منتشر شده و هم اکنون در دسترس بازیبازان است.

۱۰- Need For Speed: Rivals

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

Need For Speed: Rivals در واقع تحسین برانگیزترین تلاش EA برای برگرداندن این سری به روزهای اوج خودش بود. اگر بخواهیم با انصاف قضاوت کنیم و کارنامه ی پر افتخار Need For Speed را در نظر نگیریم، Rivals واقعاً یک بازی لذت بخش، سرگرم کننده و خوش ساخت است که عطش سرعت آدم را می خواباند.

اصلاً مگر می شود از سبک مسابقه ای نامی به میان آورده شود و یکی از اولین نام هایی که به ذهن آدم خطور می کند Need For Speed نباشد؟ چه کسی راضی می شود نگاه به لیستی بیندازد که اثری از Need for Speed در آن نیست؟ خود من که راضی نمی شوم! البته نسل هشتم برای Need For Speed هم نسل درخشانی نبود. عناوینی مانند Need For Speed: Payback و ریبوت سری با همان نام Need For Speed بیشتر از اینکه روحی بر کالبد این سری بدمند، پلن هایی تجاری برای شرکت الکترونیک آرتس بودند. با اینکه تا چند روز دیگر، آخرین بازی این سری در این نسل با نام Need For Speed: Heat منتشر خواهد شد و باید صبر کرد و دید بهترین بازی این سری در نسل هشتم کدام است، فعلاً اجازه می خواهم تا Need For Speed: Rivals که اولین بازی سری در نسل هشتم بود را در جایگاه دهم برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم قرار دهم. کلاً طبیعی است سری بازی هایی که با فاصله ی زمانی کم منتشر می شوند (مانند نید فور اسپید، کال آو دیوتی و بازی های ورزشی)، عناوین ضعیف تر هم داشته باشند، اما نید فور اسپید برای مدتی طولانی بازی درجه یکی منتشر نکرده بود (البته بگذارید از Hot Pursuit فاکتور بگیریم). Need For Speed: Rivals در واقع تحسین برانگیزترین تلاش EA برای برگرداندن این سری به روزهای اوج خودش بود. اگر بخواهیم با انصاف قضاوت کنیم و کارنامه ی پر افتخار Need For Speed را در نظر نگیریم، Rivals واقعاً یک بازی لذت بخش، سرگرم کننده و خوش ساخت است که عطش سرعت آدم را می خواباند. هر وقت Need For Speed بازی ای با تمرکز بر دزد و پلیس بازی منتشر کرده، آن بازی شانس موفقیت بیشتری داشته است. در Rivals هم شما با یک تجربه ی آرکید تمام و کمال طرف هستید. گاز را فشار دهید، ماشین های رقبا را از پیست خارج کنید و جلوی آن ها میخ بیندازید، این Need For Speed: Rivals است! این عنوان برای کنسول های نسل هفتم، هشتم و PC موجود است.

۹- CTR: Crash Team Racing Nitro-Fueled

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

بگذارید خیال شما را راحت کنم: اگر دنبال سرگرمی یا به اصطلاح فان هستید، CTR: Crash Team Racing Nitro Fueled می تواند همان بازی ای باشد که دنبالش هستید. میانگین متای این بازی روی سه کنسول چیزی حدود ۸۲ است و این یعنی با یک بازی تقریباً عالی طرف هستید.

برای شماره ی نهم لیست، می رسیم به Crash Bandicoot دوست داشتی و بازی ای که همین دو سه ماه پیش برای کنسول های PS4، Xbox One و نینتندو سوییچ منتشر شد و توجه خیلی از طرفداران را به خود جلب کرد. این بازی در واقع نسخه ی ریمستر شده ی Crash Team Racing است که با محتوای بیشتر و گرافیک بهتر در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. طبیعتاً از یک بازی Crash Bandicoot نمی توان همان انتظاری را داشت که از نید فور اسپید و فورتزا داریم، اما بگذارید خیال شما را راحت کنم: اگر دنبال سرگرمی یا به اصطلاح فان هستید، CTR: Crash Team Racing Nitro Fueled می تواند همان بازی ای باشد که دنبالش هستید. میانگین متای این بازی روی سه کنسول چیزی حدود ۸۲ است و این یعنی با یک بازی تقریباً عالی طرف هستید. در این بازی شما باید مانند نسخه ی اصلی از موانع سر راه عبور کنید و به خط پایان برسید. در راه شما Boost های مختلفی وجود دارد که به ماشین شما قدرت خاصی می دهند. علاوه بر قابلیت هایی که در نسخه ی اصلی وجود داشت، در این بازی، شما می توانید ماشین یا همان Kart خود را شخصی سازی کنید و با آن در مسابقات آنلاین شرکت کنید. کاراکترهای این بازی نیز از سری Crash Bandicoot هستند و در کل یک بازی سرگرم کننده و پر زد و خورد انتظار شما را می کشد.

۸- Assetto Corsa

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

Assetto Corsa یک بازی شبیه ساز است که روی مسابقات واقعی تمرکز دارد. البته تنظیماتی در بازی وجود دارد که می توانید میزان واقع گرایانه بودن آن را تنظیم کنید. حالت Artificial در این تنظیمات چیزی شبیه به مُد آرکید در سایر بازی هاست، اما وقتی همه ی Assistها را خاموش کنید چالش اصلی آغاز می شود و Assetto Corsa در زمینِ خود قدرت نمایی می کند.

ایتالیایی ها هستند و سوپر ماشین هایشان که در سطح دنیا مثل و مانند ندارد. شماره ی هشتم لیست، بازی ای است که توسط سازندگان خود این کشور ماشین‌باز تولید شده و Assetto Corsa نام دارد. در زبان ایتالیایی Corsa به معنای مسابقه است و Assetto نیز چیزی در مایه های «گرایش» معنا می شود، بنابراین Assetto Corsa چیزی مثل گرایش یا نیاز به مسابقه معنا می شود. نسخه ی بتای این عنوان ابتدا در سال ۲۰۱۳ در اختیار گیمرها قرار گرفت و پس از اصلاحاتی که بسیاری از آن ها بر پایه ی فیدبک بازی کنندگان بودند، در سال ۲۰۱۴ برای PC منتشر شد. مدتی بعد Kunos Simulazioni، سازنده ی بازی، تاریخی را برای نسخه های PS4 و Xbox One در سال ۲۰۱۶ تعیین کرد و بازی پس از چند بار تاخیر خوردن، نهایتاً در آگوست این سال برای کنسول ها نیز منتشر شد. البته نسخه ی رایانه های شخصی Assetto Corsa از بازخوردهای بهتری روبرو بود، اما چه در کنسول و چه در PC، این بازی نه تنها توانست استانداردهای سبک را رعایت کند، بلکه موفق شد کمی هم مرزهای سبک را پیش ببرد. Assetto Corsa یک بازی شبیه ساز است که روی مسابقات واقعی تمرکز دارد. البته تنظیماتی در بازی وجود دارد که می توانید میزان واقع گرایانه بودن آن را تنظیم کنید. حالت Artificial در این تنظیمات چیزی شبیه به مُد آرکید در سایر بازی هاست، اما وقتی همه ی Assistها را خاموش کنید چالش اصلی آغاز می شود و Assetto Corsa در زمینِ خود قدرت نمایی می کند. این بازی با متایی حدود ۸۵ در PC و ۷۵ در کنسول ها، یکی از بازی های بسیار خوب شبیه ساز در نسل هشتم محسوب می شود.

۷- Mario Kart 8 Deluxe

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

از یک بازی ریسینگ چه می خواهید؟ حس رقابت تنگاتنگ؟ سرگرم کننده بودن؟ مسابقات آنلاین هیجان انگیز؟ سرعت؟ همه ی این ها در شماره ی نهم و هفتم این لیست گنجانده شده اند.

شاید شماره های نهم و هفتم این لیست صدای عده ای را در بیاورند و این عده اعتقاد داشته باشند این ها که بازی ریسینگ نیستند و تا وقتی فورتزا و Dirt و بازی های مشابه هستند چرا اصلاً باید چنین بازی هایی در لیست بهترین بازی های ریسینگ نسل آورده شوند؟ اما صبر کنید و زود قضاوت نکنید. اینکه متای یک بازی بر اساس ۹۵ نقد به امتیاز فوق العاده ی ۹۲ می رسد، نه اتفاقی است و نه می توان از آن به سادگی گذشت. دوست داشته باشید یا نه، Mario Kart 8 یک شاهکار تمام عیار است. از یک بازی ریسینگ چه می خواهید؟ حس رقابت تنگاتنگ؟ سرگرم کننده بودن؟ مسابقات آنلاین هیجان انگیز؟ سرعت؟ همه ی این ها در شماره ی نهم و هفتم این لیست گنجانده شده اند. تنها چیزی که در این بازی ها نیست، گرافیک واقع گرایانه و سوپر ماشین های تیون شده است که آن هم به دلیل سبک بازی، یعنی Kart Racing است. نگذارید اسم ماریو یا کرش بندیکوت باعث شود فکر کنید این بازی ها بچگانه اند و از تجربه ی این عناوین عالی باز بمانید، چرا که هر کس این فکر را بکند فقط دو بازی بی نهایت سرگرم کننده را از دست داده است. درجه های سختی متفاوت، مُدهای جذاب از جمله مُد Anti Gravity، کاراکترهای دوست داشتنی سری ماریو و آیتم های مختلف که به بازی رنگ دیگری بخشیده اند، همگی از دلایلی هستند که هیچ ریسینگ بازی نباید این عنوان را از دست بدهد؛ البته اگر Wii U یا نینتندو سوییچ داشته باشد!

۶- Wreckfest

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

Wreckfest برای کسانی است که نه زیاد حوصله ی تیون کردن ماشین و ور رفتن با جزئیات کوچک را دارند و نه برایشان دیدن سوپر ماشین های آخرین مدل مهم است؛ این بازی خوراک کسانی است که می خواهند حساب رقبایشان را برسند و با کمی زد و خورد اول شوند!

جایگاه ششم می رسد به بازی ای که در سبک ریسینگ، خشن به حساب می آید! Wreckfest برای کسانی است که نه زیاد حوصله ی تیون کردن ماشین و ور رفتن با جزئیات کوچک را دارند و نه برایشان دیدن سوپر ماشین های آخرین مدل مهم است؛ این بازی خوراک کسانی است که می خواهند حساب رقبایشان را برسند و با کمی زد و خورد اول شوند! نکته ی جالب این است که Wreckfest از سال ۲۰۱۴ در مرحله ی ارلی اکسس بود و سرانجام در سال ۲۰۱۸ برای PC و امسال برای Xbox One و PS4 منتشر شد. سیستم فیزیک این بازی چیزی است که آن را خاص تر می کند. سازندگان این بازی در شرکت Bugbear Entertainment از تکنولوژی Soft Body Damage Modelling استفاده کرده اند که تقریباً روی همه ی المان های دیگر بازی تاثیر گذاشته است. گیم پلی Wreckfest شبیه به بازی هایی مانند Flat Out است و به جز اینکه باید برای اول شدن تلاش کنید، از مسیر خارج کردن رقبا هم بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد. میانگین متای بازی برای سه پلتفرم حدود ۸۲ است و Wreckfest بدون شک از بهترین ریسینگ های نسل هشتم به شمار می رود.

۵- F1 2019

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

از آنجایی که طرفداران مسابقات فرمول یک، همواره طرفدارانی دو آتشه و متعصب بوده اند، واقعی تر شدن تمام بخش های مسابقه و حتی اضافه شدن بخش F2 به بازی، مطمئناً آن ها را بیش از پیش عاشق این بازی کرده است.

می رسیم به پنج تا بازی اول لیست که در واقع چکیده ی سبک ریسینگ در سال ۲۰۱۹ هستند. جایگاه پنجم این لیست بدون شک برازنده ی بازی F1 2019 است. شرکت Codemasters چندین سال است که دارد کار خود را در ساختن یک بازی شبیه ساز جذاب و واقع گرایانه به بهترین شکل ممکن انجام می دهد و هر سال بهتر از سال گذشته عمل می کند. F1 2017 و F1 2018 با اینکه بسیار کم نقص بودند، اما وقتی F1 2019 منتشر شد، تازه فهمیدیم حتی در یک بازی شبیه ساز، چقدر جای مانور بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم. اضافه شدن بخش داستانی به F1 2019 یکی از بزرگترین نکات مثبت و نقطه ی عطفی در این سری بود که امیدواریم در نسخه های بعد به شکل کامل تر و جدی تر روی آن کار شود. همچنین از آنجایی که طرفداران مسابقات فرمول یک، همواره طرفدارانی دو آتشه و متعصب بوده اند، واقعی تر شدن تمام بخش های مسابقه و حتی اضافه شدن بخش F2 به بازی، مطمئناً آن ها را بیش از پیش عاشق این بازی کرده است. اگر اهل بازی های شبیه ساز هستید که واقعاً دلیلی برای از دست دادن این بازی ندارید، اگر نه، این بازی می تواند بهترین نقطه برای ورود به این سبک باشد. F1 2019 با متای حدود ۸۷ برای پلتفرم های PS4، Xbox One و PC موجود است.

۴- Forza Motorsport 7

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

گویا سری Forza فقط پیشرفت را بلد است و در هر نسخه بهتر از نسخه ی قبلی عمل می کند.

برای جایگاه چهارم شک داشتم که Motorsport 6 را قرار دهم یا Motorsport 7 را. چون هر دو بازی واقعاً در سال انتشار خود عالی عمل کردند و جفتشان هم از بهترین عناوین ریسینگ این نسل محسوب می شوند. اما انتخاب نهایی ام Forza Motorsport 7 شد، چرا که گویا سری Forza فقط پیشرفت را بلد است و در هر نسخه بهتر از نسخه ی قبلی عمل می کند. برای کسانی که فرق سری Motorsport و Horizon را نمی دانند توضیح کوتاهی دهم: سری Motorsport بیشتر شبیه سازی است تا مسابقات آرکید و سری Horizon با اینکه کاملآً آرکید نیست، اما نسبت به Motorsport حالت آرکیدی تری دارد. فورتزا موتوراسپورت ۷ در اواخر سال ۲۰۱۷ منتشر شد و یکی از بهترین شبیه ساز های نسل هشتم است. این بازی با متایی دور و بر ۸۲ برای PC و ۸۶ برای Xbox One و با بیش از ۷۰۰ خودروی مختلف و ۳۲ پیست متفاوت با آب و هواهای متنوع، حرف بیشتری برای گفتن نمی گذارد! اگر عشق خاصی نسبت به تیون کردن ماشین خود دارید و دوست دارید یک شبیه ساز لذت بخش را تجربه کنید، همین الان بروید و Forza Motorsport 7 را تهیه کنید.

۳- Dirt Rally 2.0

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

فرقی نمی کند کدامیک از بازی های این سری را اول امتحان کنید، Dirt 4، Dirt Rally و Dirt Rally 2.0 هر سه جزو عناوین بی نظیر نسل هشتم هستند که بازی کردن آن ها برای هر ریسینگ بازی واجب است!

به جز سری F1، استودیوی Codemasters شاهکار دیگری به نام Dirt هم ساخته است که خیلی بی سر و صدا پا به سبک ریسینگ گذاشت و طی چند سال به یکی از بزرگ ترین نام های این سبک تبدیل شد. سری Dirt در نسل هشتم بازی های واقعاً خوبی عرضه کرده، به شکلی که انتخاب یکی از آن ها برای جایگاه سوم کار واقعاً مشکلی بود. فرقی نمی کند کدامیک از بازی های این سری را اول امتحان کنید، Dirt 4، Dirt Rally و Dirt Rally 2.0 هر سه جزو عناوین بی نظیر نسل هشتم هستند که بازی کردن آن ها برای هر ریسینگ بازی واجب است! اما همانطور که از اسم بازی نیز معلوم است، این سری را با خاک و گِل و مسابقات کثیف به خاطر می آوریم و وقتی Codemasters یک بازی با پسوند «رالی» از این مجموعه منتشر می کند، می شود حدس زد که با یک عنوان درست و حسابی و با اصل و نسب طرف هستیم. Dirt Rally 2.0 نه تنها یکی از بهترین بازی های نسل هشتم، که از بهترین بازی های مسابقه ای کل تاریخ است و اگر Codemasters به ساختن این فرنچایز ادامه دهد، بعید نیست پیست های رالی را نیز مانند پیست های فرمول یک، برای همیشه از آنِ خود کند. Dirt Rally 2.0 با متای حدود ۸۴ بر روی کنسول های نسل هشتم و PC موجود است.

۲- Project Cars 2

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

از عناوین مهم و موفقی که در نسل هشتم متولد شد و در همین نسل هم به شهرت رسید، Project Cars بود.

از عناوین مهم و موفقی که در نسل هشتم متولد شد و در همین نسل هم به شهرت رسید، Project Cars بود. بازی اول سری در سال ۲۰۱۵ برای کنسول های نسل هشتم و PC منتشر شد و همه ی سرها را به سمت خود برگرداند. پس از اینکه سازندگان بازی در استودیوی Slightly Mad Studios موفقیت چشمگیر عنوان خود را دیدند، به سرعت مشغول کار بر روی بازی دوم با نام Project Cars 2 شدند تا در سال ۲۰۱۷ نیز با انتشار این بازی، شاهد یک عنوان فوق العاده ی دیگر در سبک ریسینگ باشیم. در نسخه ی دوم، سازندگان ادعا داشتند که پیست های مسابقه کاملاً زنده هستند و در هر دوری که می زنید و به نقطه ی قبلی بر می گردید، محیط اطراف شما هم عوض می شود. با انتشار بازی دیدیم که این موضوع تا حد زیادی واقعیت دارد و سازندگان با سیستمی به نام Live Track 3.0 موفق شده اند با تغییر آب و هوا، محیط اطراف و دما، این حس را در مخاطب به وجود بیاورند که واقعاً دارد در یک دنیای پویا و واقعی مسابقه می دهد. همچنین Project Cars 2 از سیستم واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می کند که می تواند لذت این مسابقات را برای طرفداران چندین برابر کند. Project Cars 2 با متای ۸۴، بر روی PS4، Xbox One و PC موجود است و در لیست برترین بازی های ریسینگ نسل هشتم ما، جایگاه دوم را با شایستگی از آنِ خود کرده است.

۱- Forza Horizon 4

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

Forza Horizon 4 یک شاهکار تمام عیار در نسل هشتم به شمار می رود. با کمی ارفاق می توان گفت این بازی نمره ی کامل را در همه ی زمینه ها می گیرد و کامل ترین عنوان ریسینگی است که تا به امروز ساخته شده.

می دانم که در ابتدای مقاله گفتم که تصمیم داریم از هر فرنچایز فقط نام یک بازی را ببریم، اما فکر کنم با کمی ارفاق می توان سری Motorsport و Horizon را دو سری متفاوت از هم دانست. به هر حال بازی های سری Forza در سال های اخیر آن قدر عالی و کم نقص عمل کرده اند که فکر نکنم کسی از دیدن دو بازی این مجموعه در لیست شکایتی داشته باشد! Forza Horizon 4 یک شاهکار تمام عیار در نسل هشتم به شمار می رود. با کمی ارفاق می توان گفت این بازی نمره ی کامل را در همه ی زمینه ها می گیرد و کامل ترین عنوان ریسینگی است که تا به امروز ساخته شده. گیم پلی بازی در محیطی Open World صورت می گیرد و اگر فکر می کنید سیستم آب و هوای پویا در بازی های ریسینگ مسئله ی مهمی است، باید بگویم Forza Horizon 4 یک قدم هم فراتر گذاشته و با سیستم تغییر فصل کار را یک سره کرده است! علاوه بر محیط های پویا و گرافیک خیره کننده ی بازی، حدود ۴۵۰ ماشین در بازی حضور دارند که برای چنین عنوانی یک رقم خیره کننده است، آن هم وقتی پی می برید مجوز تک تک آن ها از کمپانی های خودروسازی خریداری شده است! بهترین قسمت ماجرا این است که Microsoft ناشر بازی است و این یعنی حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی کردن بهترین ریسینگ نسل هشتم در حدی است که هر فردی با یک لپتاپ یا PC معمولی نیز می تواند آن را تجربه کند. Forza Horizon 4 با متای ۹۲ برای PC و Xbox One در دسترس است.

 

و با این بازی لیست ما هم به پایان می رسد. اکنون نوبت نظرات شماست. کدام بازی لیست را بهترین بازی ریسینگ این نسل می دانید؟ آیا بازی های دیگری هستند که فکر می کنید شایستگی حضور در این لیست را داشتند؟ افکار و نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا
پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • electropop گفت:

    NFS: Payback ام بد نبود.
    Forza Horizon 4 رو بازی نکردم. سش که معرکه بود. فردا می‌رم با ۳۵ هزارتومن رو کنسولم بنصبن. بنظرم نه تنها بهترین ریسینگ نسله، بلکه بهترین گرافیکو جلوه‌های ویژه‌ی نسلم مطلق به این گیمه. ممنونیم، ممنونیم، ممنونیم… مایکی :worship: :pray: :worship: :pray:
    ژانر ریسینگ بعد از FPS بهترین سبکه‌. من که فقط همین دو ژانر رو می‌زنم.
    I really really hate that
    Stupid old pickup truck
    You never let me drive

  • Arash.last of us گفت:

    فورزا۷ از فورزا هورایزن ۴ بهتر بود :laugh: گرند توریسمو رو باید حداقل سوم میزاشتید.آخه یازدهم ?:-) گرند بهترین ریسینگ نسله :laugh: اول گرند دوم فورزا۷ سوم فورزا هورایزن۴

  • mahdi_dj گفت:

    ریسینگ فقط آرکید NFS series + FH و در کنارش یه شبیه ساز مثل FM7 بد نیست

    • Ozhan گفت:

      به نظر من تو این قحطی ریسینگ واس پی اس بهترین گزینه فقط و فقط nfs rivals هست
      تعقیب و گریز با چاشنی ادرنالین بالا و داشتن دوتا لول واس هر ماشین مث توربو یا مین الکتریکی یا emp و هرچیزی با گرافیک خیره کننده و اوپن ورد هرچند کوچیک ولی خیلی خوب و عالی
      ازمن میشنوین پی اس بازا از دست ندین این نسخه رو که شاهکاریه واس اسمش

  • ERFAN103079 گفت:

    به شخصه دلمون میخواست یک نسخه از گرند توریزمو رو مثل سری NFS درست میکردن و کلا یه تغییر اساسی درش بوجود میوردن (همون آرکید خودمون) و حقیقتا سری هورایزون فورزا هم تا اینجای کار عالی عملکرده و حقش هست که کلا بهترین ریسینگ سال شه

  • Majid گفت:

    Forza Horizon 4 اگه تونستید حداقل یک بار با بالا ترین تنظیمات(در pc یا حداقل one x)روی تلوزیون ۴k50 اینچ یا بزرگ تر اجرا کنید
    بی نظیره

  • با اینکه اصلا از سبک ریسینگ خوشم نمیاد نمیتونم منکر شاهکار بودن بازی های این لیست به خصوص forza horizon 4 بشم
    به صورت کلی سبک ریسنگ تو دو دسته آرکید و واقعگرایانه بودن قرار دارن
    که توی آرکید سری forza و توی واقعگرایانه بودن gran turismo از همه بهتر هستن

  • T.M گفت:

    این نسل از لحاظ بازی های ریسینگ آرکید واقعا افتضاح بود :no:

    • Playgrond games گفت:

      :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      بابا سونیم کلی انحصاری باحال تو نسل ۸ داره مثل گاد و هورایزون آنچارتد ۴ منم قبول دارم از مایکی بهتر بوده
      ولی اینکارا رو نکن زشته مردم بهت میخندن
      اتفاقا به لطف forza این نسل از ریسینگ از همه بهتر بود
      فن بازی رو بزار کنار سونی فن و واقعیتو ببین
      اینو با اون دوست بالاییتم هستم

      • T.M گفت:

        حالت خوبه داداش؟
        صحبت کردنت شبیه یه آدم بالغ نیست برای این روشن بشه میگم‌ منظورم از این حرف تعداد بازی های خوب آرکید تو این نسل بود وگرنه هورایزن ۴ بازی فوق العاده جذابیه رو پی سی حسابی باهاش سرگرمم اما نسل پیش نه تنها هورایزن داشتیم ک نسخه اول رو باهاش زندگی کردم بلکه نید فور اسپید های عالی داشتیم درایور داشتیم بلور داشتیم ک هنوزم چند نفره با دوستان میچسبه و حتی ماشین بازی ها با ایده های جالب مثل اسپیلت سکند داشتیم ک دنبالش هیچ وقت ساخته نشد.
        اما این نسل جز فورزا و rivals با هیچ آرکید دیگه ای اونطور ک باید حال نکردم و واقعا جای خالی حداقل یه نیدفور اسپید خوب حس میشه داخلش.
        الکی هرچیزیرو نچسبون به این فن بازی های کثیف :no:

  • دست گل اقای مقدم عزیز درد نکنه واقعا مقاله عالی بود منتظر قسمت دومم
    تو این نسل واقعا بازی های ماشینی بسیار خوبی رو شاهد بودیم ولی متاسفانه اون طور که باید و شاید nfs خوب ندیدیم یه بازی در حدش

  • واقعا سلطان باید یازدهم باشه؟
    بعد project cars 2 دوم؟
    منطق از این لیست میباره
    (در این لیست، ما به سراغ یازده عنوان برتر نسل هشتم در سبک ریسینگ رفته ایم. المان های ما برای انتخاب این ۱۱ عنوان، مواردی مانند محبوبیت، امتیاز متا، موفقیت مالی و البته نظر شخصی بوده است.)
    همش نظرشخصی بوده

  • NFS: Payback به هیچ وجه حس و حال نسخه‌های قبلی نیدفوراسپید رو به کاربر ارائه نمی‌کرد و بیشتر شبیه به یه کپی از Forza Horizon بود که می‌خواست پلیس‌ها و داستان رو وارد بازی کنه که البته شکست هم خورد، گرن توریسمو اسپورت هم به هیچ وجه نتونست در حد بقیه‌ی بازی‌های سبک ریسینگ این نسل ظاهر بشه، البته بازی در گذر زمان تکامل پیدا کرد ولی باز هم عقب‌گردی محسوب می‌شد برای فرانچایز گرن‌توریسمو ، در کل اگر دنبال هیجان و تعقیب و گریز هستید، بهترین گزینه Nfs Rivals هست اما اگه دنبال یه ریسینگ بی‌نقص و در عین حال و جذاب و دوست داشتنی می‌گردید، به سراغ Forza Horizon 4 و Project Cars 2 برید. البته ریبوت Grid هم بازی خیلی خوبی هست و حضور مغز متفکر مجموعه‌ی Forza در پشت آن، باعث شده شاهد اثری باشیم که به مذاق طرفدارهای آثار آرکید و شبیه‌ساز خوش بیاید.

  • Playgrond games گفت:

    Forza 4 رو پیسی عالیه سه ماه قشنگ باهاش سرگرم بودم
    پروجکتم معرکس

  • NFS با این که بزرگترین فرانچایز ریسینگ دنیاست اما این نسل فقط افت داشته و بنظرم آخرین نسخه ای که یک nfs واقعی بوده the Run بوده.nfs برام هنوز محبوب ترین ریسینگ هست.اما به واقعیت که فورزا هورایزون الان بهترینه و نکته عجیب اینکه خود از دل سری موتور اسپرت بیرون اومده.و الان دو ریسینگ جدا هستن.جالب اینجاست که علامت سری فورزا هنوز هم FM هست حتی در سری هورایزون.

  • AminBigNooB گفت:

    کجایی نید فور اسپید….اگه همین لیست برا نسلای قبلی بود، حداقل سه چارتا از بازیای نیدفوراسپید تو لیست بود….

  • Ellis.redmondy گفت:

    برترین سبک ارکید ریسینگ دنیا فورزا ۴ یدک میکشه این اسم رو…
    فورزا :inlove:
    بعدش هم واقعی گرایانه بازم فورزا ۷
    ماکرو تو سبک ریسینگ خیلیی جلوهه بی رقیبه تقریبا
    گرن توریسمو هم بازی عالی
    فورزا هارو هر دو دارم در روز خیلی پلی میدم جفتشونو ۴ و ۷
    مرسی ماکروسافت
    مرسی پلی گرند گیمز
    مرسی ترن ۱۰

  • sarafraz گفت:

    تا حالا تو عمرم با هیچ ریسینگی غیر از most wanted 2005 حال نکردم بقیشون هیچکدوم حس اونو به من ندادن

  • بدون تعصب
    Forza horizon 4
    واقعا محشره با همون تجربه خیلی کوتاه (گیم نت) میشه به عظمت بازیش پی برد امیدوارم نسل بعد سونی به دو ژانر شوتر و ریسینگ بیشتر اهمیت بده…

  • Sina5124 گفت:

    بین این همه واقعا دوست دارم project cars 2 رو امتحان کنم

  • XpBs14 گفت:

    من ایکس باکس دارم اما واقعا عاشق انحصاریای ps4ام و واقعا تاز ایکس باکس پشیمونم ولی خدایی فورزا عالیه

  • Star1 گفت:

    لیستی که مایکروسافت توش اوله و سونی آخر رو باید قاب گرفت, واقعا لذت بخشه.

  • ALFAR3D گفت:

    به عنوان یه ریسینگ باز که سبک اولمه فورزا هورایزن یه سطح جدیدی از بازی ریسینگ ارکیدو نشون میده بخوام شیکتر بگم فرهنگ ریسینگ ارکید رو ایجاد کرده جوری که شما با بازی کردنش بتونی هم یه بازی مثل نید رو بازی کنی هم شبیه سازی مثل پراجکت این بازی قشنگ پله بین ریسینگ و ارکیده من خودم از نسخه ۳ هورایزن شروع کردم باید بگم نسخه ۳ اصلا انتظاراتمو از هر چی ریسینگ برده بالاتر بازی یه سمی ارکید اوپن ورده به تمام معناست قشنگ با هر ماشینی میتونی همه جای نقشه بری تنوع محیط بالاست تعداد ایونتا هم بالاست قشنگ تا بازی رو کامل کنی بالای ۵۰ ۶۰ ساعت وقتتو میگیره خیلی از بازیا مخصوصا ریسینگا تو نسل ۸ از کمبود محتوا رنج میبرن این از زیادی محتوا.. dlc هاش هم عالی بود بلیزارد مانتن و هات ویلز هرکدوم دنیایی دارن واسه خودشون قشنگ بازی رو کامل میکنه بازی ۵۱۸ تا ماشین داره هر کدوم قابل شخصی سازین مخصوصا فنی که دستت بازه نسخه ۳ واقعا عالیه ولی نسخه ۴ قشنگ رو دست نسخه ۳ بلند میشه من حتی انتظار نداشتم نسخه ۴ بهتر از ۳ بشه چون ۳ همینجوریش کامله کم و کسری نداره نسخه ۴ یه جورایی rpg بازی ریسینگ حساب میشه کامل مخصوصا با چرخه فصلیش و جزئیاتی که توش گذاشتن مثل تاثیر دما رو چسبندگی تایر تا قر دادن راننده حین پخش یه اهنگ هیپ هاپ کلا توش جژئیات موج میزنه و البته ایونتاش که تنوعش بیشتره تو همون اندازه مپ جوری که از مپ چیزی پیدا نیست فقط ایونت میبینید در کل هورایزن ۳ و ۴ استاندارد ریسینگ ارکید حساب میشن و این یه حقیقته باید قبولش کنید اصلنم راه نداره چون باعث ایجاد فرهنگ ریسینگ شده و این خیلی مهمه…
    تو نید فور اسپید هم از دید من اول نسخه ۲۰۱۵ که خوب بود اگر انلاین اجباری نداشت قطعا بازی بهتر میشد با این حال من مشکلی با این موضوع نداشتم ولی خب بازی ایراد خاصی نداشت یه نید فور اسپید نسل ۸ به تمام معنا بود که خاطرات اندرگراند ۲ رو برام زنده میکرد بعدش پی بک که پی بک داستانه جالبی داشت و مشکلی که داشتم اینه که فراری توش نبود و این حال گیری بود و البته حس سرعت نداشت و پلیساش هم اسکریپ شده بود برخلاف ۲۰۱۵ که البته پلیساش بی بخار بودن…نسخه رایوال هم یه جورایی نید ضعیفی بود ولی اهنگاش خوب بود و گرافیک خوبی داره حتی برای ۲۰۱۹ ولی خب مشکلاتش اینه که بازی رو ۳۰ فریم قفل بود و پیس بازی سرعت پایینی داشت بر خلاف نسخه موست وانتد و البته دانگریدش نسبت به نمایشاش واقعا تو ذوق بود ولی پلیساش سمج بودن…
    تو این نسل بازی شبیه ساز فقط فورزا ۷ که البته به خاطر مشکلات فنی پسش دادم تا بعدا بگیرمش و فعلا غیر نسخه ایپکس که چیز خاصی نبود شبیه ساز نسل هشتی بازی نکردم البته دلم میخواد این استو کورسا رو حتما بگیرم پراجکت کارز هم تو لیسته ولی استو طبق نظرات شبیه ساز بهتریه.سری گرن توریسمو هم دسترسی به پلی ندارم وگرنه میخوام نسخه ۶ رو با پلی ۳ بازی کنم که از واجباته.راجب درت رالی به نظرم نسخه ۱ بهتره تا دو چون دو محتواش کامل پولی و وابسته به dlc هست ولی یک فقط یه پول برای بازی میدید و اینم به کنار که نسخه ۱ معروفه به دارک سولز بازیای ریسینگ چون به شدت سخته ولی لذت بخش…در کل ریسینگ از دید من خلاصه شده تو فورتزا هورایزن ۴ این بازی هر چیزی که از یه ریسینگ ارکید شبیه ساز بخواین رو داره و تو خریدش شک نکنین….

  • اولا drive club کوووووو؟
    دوما gran turismo نفر آخر ؟
    سوما wreckfest از project cars تو هر زمینه ای بهتر بود مخصوصا نظر منتقدا!
    با تمام احترامی که براتون قائلم اصلا لیستتون رو قبول ندارم!

  • Wreckfest بی شک بهترین بازیه ریس این نسله فورزا هوریزون بازی ای بی محتوا هست که بعد از چندی تکراری میشه. ولی ورک فست بخش مولتی پلیرش دیوانه کنندس

  • adams-khersi گفت:

    چه خوب که پی بک رو نذاشتین، پروجکت کارز ۲ اولاش رو مخ بود یه آپدیت ۱۵گیگی داد اوکی شد واقعا عالی بود، ولی از نظر من فورتزا ۷ یچیزه دیگه بود، لذت بخش ترین برای من، گرن هم رقابت های آنلاین اش خوب بود

  • ferigamer گفت:

    Crash Team Racing Nitro-Fueled فوق العادست

  • Go0Di گفت:

    اخه رو چه حسابی بازی the crew 2 تو لیست نیست؟۴ تا بازی دروپیت تو لیست هست بعد این بازی نیست ….
    برا من بهترین بازی ریسینگ نسل رو ps4 هست

  • این لیست نمیدونم بر چه اساسی درست شده ، اما برای من محترم است.
    من خودم ps4 pro دارم ، اما بازی های forza sport 7 و forza horizon 4 واقعا دوست داشتم ، از نظر من توی انحصاری های سونی به نکاتی توجه شده که توی اون وجوه در انحصاری های ماکروسافت نشده و برعکس که تشابهاتی هم دارند .
    من لیست سایت gamesradar رو بیشتر میپسندیدم “https://www.gamesradar.com/best-racing-games/” .

پیست‌های شعله‌ور | برترین عناوین ریسینگ نسل هشتم - گیمفا