هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا

هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است

truth seeker
۲۰:۱۵ ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا

جدیدترین هوش مصنوعی استفاده شده در بازی CS:GO، تنها با تحلیل داده‌های مربوط به چت‌ها و پیام‌های درون‌بازی افراد، حساب کاربری بیش از ۲۰ هزار بازی‌باز را در کم‌تر از ۶ هفته مسدود کرده است.

این هوش مصنوعی جدید مینروا (Minerva) نام داشته و توسط تیم شرکت FACEIT با همکاری شرکت گوگل (Google) و با هدف مبارزه با رفتارهای نامناسب در بازی‌های ویدئویی ساخته شده است. مینروا کار خود را از اواخر ماه آگوست در بازی CS:GO آغار کرد و در طول همین یک ماه و نیم، بیش از ۷ میلیون پیام به عنوان پیام مخرب شناسایی شدند که در نتیجه‌ی آن‌ها ۹۰ هزار پیغام هشدار صادر و بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری مسدود شدند.

این هوش مصنوعی که با استفاده از تکنیک Machine Learning آموزش دیده است، می‌تواند در کنار مشخص کردن پیغام‌های تکراری یا همان Spam، پیام‌های مخرب و توهین‌آمیز را نیز شناسایی کند. در صورت مشاهده‌ی هر یک از این موارد، با پایان مسابقه به فرد خاطی هشداری از سوی مینروا ارسال می‌شود و در صورت تکرار موضوع، حساب کاربری شخص به صورت کامل مسدود خواهد شد.

در بازه‌ی زمانی فعالیت مینروا، میزان پیام‌های توهین‌آمیز ارسال شده به میزان ۲۰ درصد کاهش یافت که رقم بسیار چشم‌گیری به شمار می‎رود. علاوه بر این، بیش از ۸ درصد از کاربرانی که از پیام‌های توهین‌آمیز استفاده می‌کردند، پس از دریافت هشدار از سوی مینروا این عمل را به صورت کامل کنار گذاشته‌اند.

شرکت FACEIT به مناسبت عملکرد موفق هوش مصنوعی خود، مطلب زیر را در یک وبلاگ منتشر کرده است:

مشخص کردن و شناسایی پیام‌های درون بازی، یکی از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین کاربردهای مینروا بوده و بیشتر به عنوان یک مطالعه‌ی میدانی در شرایط خاص به شمار می‌رود که اولین قدم ما برای تبدیل کردن مینروا به آنچه که در نظر داریم، به حساب می‌آید. ما نسبت به این رویداد بسیار هیجان‌زده هستیم؛ چرا که نتیجه‌ی این کار یک پایه‌ و اساس بسیار قوی را نشان می‌دهد و به ما اجازه خواهد داد مینروا را بیش از پیش بهبود ببخشیم تا بتواند هرگونه رفتار نامناسب در بازی‌ها را بلافاصله شناسایی و با آن برخورد کند.

در هفته‌های آینده، ما سیستم‌های جدیدی که از مینروا در روند آموزش خود پشتیبانی خواهند کرد را معرفی می‌کنیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا
هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هوش مصنوعی در طول ۶ هفته، بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری CS:GO را مسدود کرده است - گیمفا