مدیا مولکول دوست دارد Dreams را برروی پلتفرم‌های خارج از خانواده‌ی پلی‌استیشن نیز عرضه کند

۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

Dreams، جدیدترین پروژه‌ی خلاقانه‌ی استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule)، عنوانی است که نمی‌توان صرفاً آن را یک بازی دانست. همان‌طور که می‌دانید، Dreams به صورت دسترسی زودهنگام برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار دارد. اما با توجه به برنامه‌ی بلند مدت در نظر گرفته شده برای این عنوان، تیم توسعه دهنده دوست دارد تا برای جذب مخاطبان بیشتر، امکان تجربه‌ی بازی را در اختیار کاربران خارج از پلتفرم پلی‌استیشن نیز قرار دهد.

آقای کریم ایتونی (Kareem Ettouney)، کارگردان هنری مدیا مولکول و یکی از پایه گذاران این استودیو، در طی رویداد View Conference به مصاحبه با وب‌سایت GamesIndustry.biz پرداخت و اطلاعات جالبی را در مورد آینده‌ی Dreams ارائه داد. پس از اشاره به ابزار قدرتمند Dreams و همچنین امکاناتی که بازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، آقای ایتونی اعلام کرد که مدیا مولکول دوست داشت به بازی‌بازان اجازه دهد بازی‌ها و دیگر آثار هنری ساخته شده را خارج از پلتفرم و اکوسیستم سونی نیز منتشر کنند.

پاسخ سوال مثبت است. ما می‌خواهیم بازی‌بازان هر کاری که دوست دارند با پروژه‌ی خود انجام دهند. ما همین حالا هم یک مجوز تجاری داریم؛ این یعنی پس از تهیه‌ی Dreams، شما می‌توانید برای دریافت یک مجوز تجاری اقدام کنید. با این کار، هر چیزی که Dreams ساخته‌اید، تنها متعلق به شما خواهد بود و می‌توانید به صورت آزادانه و خارج از Dreams نیز برای مقاصد تجاری از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های Export کردن محتوا در حال حاضر بسیار محدود هستند، اما در برنامه‌ی بلند مدت خود قصد داریم اجازه دهیم که یک بازی از Dreams به طور کامل Export شود؛ برای مثال، Export کردن به دیگر دستگاه‌ها.

اما در قدم اول باید نیت خود را نشان دهیم. به همین خاطر، از همان اول مجوز تجاری را ارائه می‌دهیم تا هر چیزی که Dreams ساختید تنها متعلق به شما باشد. کاربران جامعه‌ی Dreams همین حالا هم از آن برای طراحی گرافیک، آلبوم و موارد مشابه استفاده کرده و آن‌ها را در آلبوم آثار خود قرار می‌دهند.

به طور کلی، ما برنامه‌ها و آرزو‌های خود را داریم و ویژگی‌هایی را برای Dreams در نظر گرفته‌ایم تا مردم بتوانند به طور کامل آثار خود را ارائه دهند.

در نهایت، از آقای ایتونی سوال شد آیا ممکن است سونی و مدیا مولکول این بازی را روزی برروی رایانه‌های شخصی یا مک در دسترس قرار دهند؟

پاسخ تمام سوالات «مثبت» است، اما Dreams اول باید در اختیار مردم زیادی قرار گیرد. برنامه‌ی ما این است که ۲۰ سال از Dreams پشتیبانی کرده و آن را بهبود و گسترش دهیم.

اما برنامه‌ی انتشار اکثر عناوین پلی‌استیشن به این صورت است؛ بازی عرضه شده و اکثر هزینه‌های خود را در هفته‌ی اول باز می‌گرداند. اگر بازی بزرگی باشد، ممکن است دو یا سه دنباله‌ برای آن ساخته شود.

ما باید به یک جامعه برسیم و سپس رشد کنیم، اما قطعاً دوست داریم برروی نسخه‌های Pro گسترش یافته کار کنیم. باید دید شرایط به چه شکل خواهند بود.

با توجه به تفاوت واضح میان دیگر عناوین فرست پارتی پلی‌استیشن و Dreams، قطعاً انتشار بازی برروی رایانه‌های شخصی، پلتفرمی که به تغییرات کنسول‌ها وابستگی ندارد و دارای جامعه‌ی بسیار فعالی است، تصمیمی منطقی محسوب می‌شود. با این‌ کار، اثر منحصر به فرد مدیا مولکول به بازار بسیار بزرگ‌تری دست پیدا خواهد کرد.

نسخه‌ی دسترسی زودهنگام بازی Dreams در حال حاضر به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

نظر شما چیست؟

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید