شایعه: فرکانس پردازندهی مرکزی پلیاستیشن ۵ مشخص شد
در حالی که سونی (Sony) بسیاری از مشخصات فنی کنسول نسل بعدی خود را فاش نکرده است، گروهی موفق شدهاند دریابند که سرعت کلاک پردازندهی پلیاستیشن ۵ به احتمال زیاد بر روی ۳٫۲ گیگاهرتز تنظیم شده است. اخیرا نیز در نمایشگاه EGX لندن مشخص شد که نامها مستعار سیستم روی چیپهای (SoC) آنها واقعی بودند. که با نامهای Gonzalo، Oberon و Prospero شناخته میشدند. لازم به یاد آوری است که پردازندههای مرکزی پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو به ترتیب ۱٫۶ و ۲٫۱۳ گیگاهرتز بود.
خبرها حاکی از این است که به خاطر تشابه معماری پردازندههای مرکزی پلیاستیشن ۴ و ۵ احتمال دارد بازیهای پلیاستیشن ۴ مستقیما بدون واسطهی نرمافزاری بر روی پلیاستیشن ۵ اجرا شود.
در مورد قدرت پردازشی پلیاستیشن ۵ خبرهایی در مورد اینکه یکی از افشاگران که سیستم روی چیپ Gonzalo را در اختیار داشت، توانسته بنجمارکهایی از این سیستم روی چیپ افشا کند. بر اساس این شایعات این سیستم روی چیپ قدرتی معادل ۴ برابر قدرت پلیاستیشن ۴ دارد. علاوه بر این واحد پردازش گرافیکی آن قادر است در عملکرد از واحد پردازش گرافیکی Nvidia GTX 1080 پیشی بگیرد.
یکی از افشاگران نیز ادعا داشت کنسول نسل جدید تشکیل شده از ترکیب فوقالعاده قوی، قابلیت Backwards Compatibility، یک حافظهی SSD برای افزایش سرعت بارگذاری، قابلیت رهگیری پرتو (Ray-Tracing) و دقت تصویر ۸K. البته حافظهی SSD کنسول پلیاستیشن ۵ قبلا به صورت رسمی تایید شده بود.
بر اساس شایعاتی که قبلتر منتشر شده بود پردازندهی مرکزی پلیاستیشن ۵ یک پردازندهی قدرتمند ۸ هستهای نسل سوم از سری AMD Ryzen است که کاملا یک سر و گردن از پردازندهای که بر روی پلیاستیشن ۴ پایه و پلیاستیشن ۴ پرو قرار داشت، بالاتر است. کاربری دیگر توانسته بود کد محصولی از AMD به دست آورد که از آن اطلاعات زیر را توانسته بود استخراج کند.
- ۲ = ES1
- ۱۶۰۰ = Sony Custom SoC (PS5?)
- ۲C = TDP
- E = Package
- ۸ = ۸C
- J = Cache Size
- A2 = A2 Stepping (?)
- ۳۲ = ۳٫۲Ghz (Boost)
- ۱۰ = ۱٫۰Ghz (Base)
- ۱۰ = iGPU Clock? (1Ghz?)
- ۱۳E9 = PCI-ID : Navi 10LITE (GFX1000/1001).
مواردی که از اطلاعات بالا دستگیرمان میشود این است که این محصول یک سیستم روی چیپ اختصاصی برای سونی است، پردازندهی مرکزی ۸ هستهای، فرکانس پایهی آن یک گیگاهرتز و فرکانس بیشینهی آن ۳٫۲ گیگا هرتز است، فرکانس پردازندهی گرافیک مجتمع احتمالا یک گیگاهرتز و از سری پردازندههای گرافیکی AMD Navi 10 Lite است. این کاربر در ادامه به این موضوع اشاره کرد که اگر پلیاستیشن ۵ از سری پردازندهی AMD Zen استفاده کرده باشد گمان میرود که در سال ۲۰۲۰ این سری پردازنده از ۱۶ رشته (thread) برای پردازش پشتیبانی کند. به عبارت دیگر پردازندهی ۸ هستهای پلیاستیشن ۵ به صورت مجازی ۱۶ هستهای میباشد که هر هستهی فیزیکی به دو هستهی مجازی تقسیم میشود و قادر به پردازش دو رشته پردازه میباشد.
بر اساس شایعاتی دیگر گفته شده بود گرافیک پلیاستیشن ۵ از سری گرافیکهای AMD Navi است که از معماری RDNA این شرکت استفاده میکند که قدرت گرافیکی پلیاستیشن ۵ را با یک کارت گرافیک Nvidia RTX 2070 برابر میکند.
سونی هنوز تاریخ دقیق رونمایی از پلیاستیشن ۵ را فاش نکرده است. طبق شایعات احتمالا در ماه فوریه ۲۰۲۰ طی رویدادی در نیویورک پردهبرداری خواهد شد. همچنین شایعه شده است که بازی Ghost of Tsushima هم در این رویداد برای پلیاستیشن ۵ رونمایی شود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
خب خدا رو شکر سیستم من انگار جواب نسل بعد رو میده مخصوصا که من معمولا رو ۱۰۸۰p بازی میکنم اما اینکه ۲۰۷۰ یا حتی ۲۰۸۰ بتونه بازی رو ۸k اجرا کنه محاله مگه رو مدیوم یا low
ری تریسینگم که ببینیم cod روی سایه های بازی پیاده کرده چطور شده
به نظر من ۴k گیمینگ معنا نداره چندان نمیشه تفاوفت رو موقع بازی و توی سرعت متوجه شد فریم هم میاد پایین هنوز برای ۴k زوده ۸k بماند میدونی حجم یه ویدیو ۸k چقدر میشه
چشم انسان در حالت عادی تفاوت رزولیشن اچ دی و فول اچ دی تا سایز۴۰اینچ نمیتونه تشخیص بده چون پیکسل ها متراکمه اما تفاوت رزولیشن بصورت محسوس توی سایز۵۰به بالا قابل تشخیصه چون پیکسل ها باز میشن برای۴kبازی کردن باس نمایشگر حداقل ۴۰اینچ باشه تا بشه کاملا حس کرد تفاوت رو
درضمن چشم انسان فرکانس۳۰هرتز به بالا براش یکسانه
این حرف اشتباهه. تفاوت بین ۳۰ فریم و ۶۰ فریم کاملا مشهود هستش. من خودم تجربه داشتم، مخصوصا در رابطه با عناوین آنلاین که رفلکس حرف اول رو میزنه. اگر یک بازی در حالت ۳۰ و ۶۰ فریم رو side by side مقایسه کنیم میفهمیم چقدر روون تره. در حقیقت فریم در گیمپلی تاثیر داره و اهمیت بیشتری نسبت به رزولوشن برای من داره به شخصه. فقط کافیه جواب ها رو بخونین خیلی ها خبره هستن:
https://www.quora.com/During-gaming-can-you-tell-the-difference-between-60fps-and-30fps
دقیقا
به خصوص در صفحه های بزرگ تر این تقییر بیشتر به چشم میاد اما باز هم ۳۰ تا ۶۰ فریم اونقدری بهتر نمیشه که ارزش فشار ۲ برابری به سیستم داشته باشه
پسر خوب برای این جوابت برو یه تحقیق کن توی علم الکترونیک یه لامپ رشته ای ک روشن میشه با فرکانس۲۵تا۳۰هرتز داره درثانیه روشن و خاموش میشه ک تو چشمت توانایی تشخیص زمان روشنایی و خاموش بودنش رو نداره حالا تو بیا دقیقا همین فرکانس رو بیاز زیر۲۵هرتز تا کاملا برات قابل دیدن باشه زمان روشن شدن و خاموش شدنش چون ما خودمون توی ازمایشگاه الکترونیک باتجهیزات ازمایشگاهی تست کردیم و با کم کردن فرکانس برق کاملا قابل تشخیص بود
من کاری به این چیزا ندارم عزیز برادر. من مقایسه SIDE BY SIDE یک بازی در دو حالت ۶۰ فریم و ۳۰ فریم رو ذکر کردم که زمین تا اسمون فرق دارن. حتی اگر یه کلیپ مقایسه ببینی متوجه میشی چقدر متفاوتن. اگر داخل DOTA 2 فریم ریت ۳۰ باشه عملا غیر قابل بازیه. اصلا روون نیست.
لینک هم بهت دادم.
تلوزیون ۴۳ اینچ ۴kچطوره؟
علیرضا من یدونه ۴۲ ال جی دارم واقعا محشره
یعنی بگم کیفیتش واقعا زیباست و عالیه و اندازه پیکسلاشم خیلی ریزه
اگه گرفتی حتما ال جی بخر انشالاه که مبارکت باشه
امین برات چقدر دراومد؟ ?:-)
شاید منم یکی گرفتم
مال من شد ۲/۴۰۰ البته در دوران باستانی دلار ۳۲۰۰ تومن
اون روز رفتیم اونها رو نگاه کردیم ۵۲ اینچش رو زده بود ۶/۳۰۰ ولی خوب دوو کجا و ال جی کجا اما در کل بهتر از هیچیه و کیفیتش از فاصله ۲ متری عالیه
میگم یه فکری بحال کامپیوترت کن که اکانت استیممو برات فعال کنم تو هم بازی کنی
من دو سال پیش یه ال جی ۴۳ اینچ ۴kخریدم اچ دی ار و همه چی تموم از کیفیتش خیلی راضیم فقط قبل از خرید یه عده میگفتن سامسونگ بخر و یه عده هم گفتن ال جی دیکه قسمت شد ال جی خریدم
دقیقا منم همین تی وی رو دارم خیلیم ازش راضیم واقعا ال جی حرف اولو میزنه درکنار سامسونگ
اسمم تی ویمم UJ670
دقیقا ما ۴۰ اینچ داشتیم تفاوت رو آنچنان نمیفهمیدم الان که شده ۵۰ تفاوت رو بیشتر حس میکنم
تفاوت ۳۰ هرتز با ۶۰ خیلی خیلی زیاده-حتی ۶۰ با مثلا ۹۰ یا ۱۴۴ هم بعد ی مدت ک چشم ب فریم بالای ۶۰ عادت کنه خیلی تفاوت داره.
رزولیشن هم بسته ب سایز صفحه نمایش باید باشه.
دقیقا باهات موافقم فقط pc بازهای اینو درک میکنن که تجربش کرده باشن بهترین حالت رو ۶۰ فریم هست درست دیگه بالاتر زیاد مهم نیست اما اگر فریم از ۶۰ هم بره بالا کاملا میتونه سرعت بالای گیم رو ببینی فقط گیمرهای واقعی pc میتونن درک کنن و فرق فریم ۶۰ و ۱۲۰ و به بالا ببینن برای افراد عادی که زیاد گیمر نیستن این اختلاف رو نمیتونن متوجه شن سرعت تصویر روی فریم ۱۲۰ بی نظیره انگار سوار یک ماشینی شدی و از همه چیز به سرعت رد میشی اما انگار همه چیز برات ثابت هست مثل یک عکس با کیفیت
:yes:
هر کی گفت “چشم انسان” فلان و بیسار، معمولا حرفش چرت بوده. نمیدونم یعنی کسی پول خرید یه تلویزیون ۴k هم نداره!؟! شایدم متاسفانه خیلیا ندارن که باعث میشه بقیه براشون تز بدن.
تفاوت کیفیت ۴k با ۱۰۸۰ واقعا مشخصه، با تجربه دارم میگم. تازه تلویزیون من ۴۳ اینچ هم هست. نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ هم که اصلا گفتن نداره؛ خیلی واضحه.
خیلی ازین مطالب که تو نت هست، و مخصوصاً فروشندگان میگن چرته محضه. مثلا اینکه کیفیت ۴k تو تلویزیون های ۴۰ اینچی با ۱۰۸۰ فرقی نداره یا قابل تشخیص نیست! چرت بودن این مطلب در اینه که اینجا اصلا فاصله شما با صفحه نمایش در نظر گرفته نشده! مشخصا هرچی به تی وی نزدیک تر باشی تفاوت کیفیت و پیکسل ها بیشتر به چشمت میاد.
به چشم خودتون اعتماد کنید، و خودتون تعیین کنید که ۴k یا ۶۰ فریم بودن براتون محسوس هست یا نه. وگرنه گول این “هیچ فرقی نداره” که مخصوصاً فروشندگان میگن رو اصلا نخورید تو هیچ زمینه ای.
اوایل فروشنده ها همه میگفتن ps4 اسلیم با پرو هیچ فرقی نداره، چرا چون اسلیم بیشتر تو انبار داشتن و میخواستن فرو کنن؛ وگرنه ۲۰۰ هزار تومان فرق معامله بود زمانی که من ps4 pro گرفتم. انصافا نسبت به تفاوت دو دستگاه رقم بسیار ناچیزی بود.
منم تست گرفتم و کیفیت پیکسل تو مانیتور های ۲۲ و ۲۴ اینچ با رزولیشن ۱۰۸۰ هیچ فرقی با ۲۷ و ۳۲ رزولیشن ۱۴۴۰ میشه گفت نیست و همینطور تی وی های ۴k سایز بالا.
متاسفانه خیلی ها نسبت سایز صفحه نمایش ب رزولیشن رو هم مثل فرکانس رم نادیده میگیرند!!
حرفت درسته. نسبت هایی که گفتی هم معقوله. اصن خیلی نادر هست که سازنده بیاد مانیتور ۲۲ اینچ ۴k بده بیرون. ولی وقتی تی وی ۴۳ اینچ ۴k تو بازار ریخته یعنی یه تفاوتی هست دیگه. من بازی کردم که میگم هستا، دیدم که میگم هستا. ولی یه عده اصرار دارن که تفاوت full hd و ۴k رو تو ۴۳ اینچ چشم انسان نمیفهمه
حرف تو هم درسته.
حتی ی مانیتور ۲۷ اینچی رو کنار ۲۴ اینچی بزاری و با رزولیشن ۱۰۸۰ تستشون کنی باز هم تفاوت کیفیت پیکسل ها قابل تشخیصه-دیگه ۴۳ اینچ بخواد کسی تفاوت کیفیت پیکسل ها بین رزولیشن ۱۰۸۰ با ۴k رو متوجه نشه مشکل از خودشه.
“نمیدونم یعنی کسی پول خرید یه تلوزیون ۴k هم نداره!؟!”
چقدر […]
داش اونایی که دیدی تو اینرنت میبینی میگه چشم اسنان بیشتر از ۳۰ هرتز نمیبینه
داشتن جوک میگفتن جدی حرف نمیزدن
شوخیشون این بود که از لحاظ پول کمی که دارن اصلا چشمشون بیشتر از ۳۰ هرتز نمیتونه ببینه(گیمشون بیشتر از ۳۰ فریم نمیره)
مگر نه شما برو رو مانیتور ۲۴۰ هرتز یا ۱۴۴ بازی کن می بینی چه لذتی دار و چقدر سرعت بازی وحشتناک زیادهیعنی در حدی میشه که حتی دیگه از ۶۰ فریم هم حالت بهم میخوره چه برسه به ۳۰
کاملا موافقم کنسول ها اگه بیخیال ۴k بشن میتونن بازی ها رو اولترا و با گرافیک و جزییات pc اجرا کنن
وقتی اطلاعاتت کمه حرف نزن ملت پر حرف و کم فکر کنسول خیلی قرن پیش به سوپر الترا شما رسید بعد زد تو کار ۴k الانم ماشالله ۸k یه کنسول ۵۰۰ دلاری مثل یه کامپیوتر مادر ۲۰ هزار دلاری قدرت داره اینا فقط دارن به امثال منو تو لطف میکنن که یکی مثل شما ندونسته میزنید رو سر همه.
بابا مطلع میره که حالا حالا ها ۸k برسی بعدم برو تو یوتیوب ۷۲۰ اولترای ویچر رو pc رو با ۴k one x مقایسه کن ببین کدوم بهتره سونی و مایکرو هم از آدم های مطلعی مثل تو خیالشون راحته که فقط با حرفهایی مثل ۴k و ۸k راحت گول میخورید در صورتی که هیچ pc گیمری از جزئیات نمیزنه بده به رزولوشن
دوست عزیز این حرف چرته محضه
اینکه ۸k اونم شاید بازی هایی که گرافیک کمتری دارن
ولی اینکه مثلا red dead 2 رو ۸k بزنیم اصلا امکان نداره با کارت گرافیکی که میگن در حد rtx 2070 عه
شما برو ۴k رو کارت گرافیک rtx titan با rtx 2080 ti نگاه کن به زور بازی های AAA رو ۵۰ تا ۶۰ FPS میازن
منم تا مثل شما کیفیت ۴K روی مانیتور ۴K ندیده بودم همین نظر داشتم ولی وقتی دیدم متوجه تفاوتش شدم که چقدر فوق العادست. مطمنا کیفیت ۴K ندیدید تا حالا.
من تلوزیون ۴k دارم ولی بازی کردن چون فریم رو کم میکنه خیلی واقعا نمی ارزه بیشتر باهاش فیلم میبینم
۴k دیدم بازی کردم و نمیگم فرقی نداره میگم با همه اینا ترجیح من همچنان صفحه کوچکتر و ۱۰۸۰ هست کاملا هم نظر شخصیه من دوست دارم بازی رو روی مانیتوری بازی کنم که بهش مسلط باشم خیلی بزرگ در حد ۵۵ زیاد حال نکردم با اینکه تصویر شفافتر و بهتر بود
خیلی هم معنی میده ۴k گیمر بودن من که رو نمایشگر ۵۰ اینج بازی میکنم که ۴k هست تفاوت بین فول اچ دی و ۴k بسیار میبینم اندازه ی زمین تا اسمون ۴k جزئیات ریز کاملا به نمایش میزاره و هیچ چیز کوچکی رو از دید گیمر پنهان نمیکنه و گیمر باعث میشه از گیم بیشتر لذت ببره و حتی خرجهای ملیونی بکنه برای رسیدن به کیفیت ۴k هنگام اجرای بازی و همیشه هر سال فکر ارتقای کارت گرافیکت میفتی که به روز باشی بتونی بازی رو با کیفیت ۴k تجربه کنی چون تفاوت رو حس میکنی لمس میکنی با اختلاف زیاد در مقابل رزلوشن های پایینتر یکبار در نمایشگر ۵۰ اینج به بالا روی pc به صورت ۴k روی تنظیمات بالا بازی کنید مطمئنم اونقدر تفاوت رو میبینید که همه ی بازی های قدیمی و خاک خورده رو دوباره تجربه میکنید در کیفیت ۴k بی خود نیست گیمرهای pc خرجهای چندین ملیونی برای کارت گرافیک میکنن چون میدونن بازی کردن روی ۴k در صفحه نمایش بزرگ چقدر لذتبخشه اونم در کنار فریم مناسب تفاوت خیلی زیاده بین ۴k و ۱۰۸۰ فول اچ دی تفاوتش زمانی نمایان میشه که صفحه نمایشت سایزش از ۵۰ اینج بزرگتر باشه و کاملا ۴k واقعی باشه تمام استانداردهای ۴k رو داشته باشه
منم نمیگم فرقی نداره حرف من اینه که من کلا با صفحه نمایش بزرگ برای بازی حال نمیکنم ولی درمورد کنسول ها میگم باید این اختیار به ملت داده بشه که بین جزئیات یا رزولوشن انتخاب کنن
این اتخاب باید به گیمر داده بشه هیچوق ۴k های به ۱۰۸۰ اولترا نمیرسه
سلام، دقیقا باهات موافقم آغا این شرکت ها کمپلت دیگه افتادن دنبال سود و مانور روی سخت افزار توی عمل باید ثابت بشه
NVIDIA GTX 2070 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
اون اسمش میشه RTX 2070
بزرگترین بازی تاریخ پلتفرم پوووچ Witcher 3 مولتی پلتفرم بوده از همه لحاظ گرافیکی و موسیقی و گیم پلی و داستان و غیره و ذلک بهش افتخار میکنن!
هر وقت احساس کردین ۲۰۸۰Ti تون خیلی قویه این ویدیو رو نگاه کنین…اعداد و ارقام رو کاغذه پلتفرم ذغالی…
پس زیاد جلو انحصاریای سونی بلندپروازی نکنین که اینطوری بال و پرتون رو قیچی نکنه!
https://youtu.be/OZVEyiIk4h0
مثه مقایسه ی بمب هیدروژنی با ترقه سیگاریه!
https://youtu.be/DrV_gZC1cR4
اینم یکی دیگه… اینا همش عقده ی این همه جزییات و کیفیته که تو انحصار سونیه!
اونم با یه گرافیک مجتمع ۱٫۸۴ ترافلاپی… البته منم جای بعضیا بودم آتیش میگرفتم!
حالت خوش نیستا اون همه جایزه رو به ویچر من که ندادم خودش به دست آورده بعدم ما pc بازا با ویچر بزرگ نشدیم با کانتر وwow بزرگ شدیم برو دوغ بخور واسه سوزش خوبه
من پلی ۴ رم رو دورانی که حسن مچل سرش تو……. بود خریدم ۹۰۰ باز بفکر میکردم رفته پاچم. وای بحالتون موقع خرید نسل نه. وای بحالتون من که هرگز کنسول نمیخرم دیگه.
۹ ملیون میخای بدی، بابت تز های مضحکه این دوتا شرکته یابو (سونی،مایکرو)
قبل این که بیاید شروع کنید به بحث و جدل خدایی چند نفر میدونید فرکانس چیه واحدش چیه و فرمولش چیه
هر چی اعدادو ارقامش بیشتر باشه همون قویتره. آپالو ۱۱ نمیخواد هوا کنی. :flagus: :cyclops: :moon:
همین حرفت نشون میده که چه عمق دیدی نسبت به سخت افزار داری.
البته فقط به عدد و رقم نیست مهمترین بخش کنسول معماری کارت گرافیکه
این تز های سونی تموم نداره بهتون قل میدم ۲۰۲۴ مجبور میشه تعقیر نسل انجام بده این _ /.
پردازندش فقط ۴ برابر پردازنده PS4 قویتره!!! به عبارتی فقط ۱/۵ برابر از CPU ایکسباکس وان اکس قویتره!
برو بابا سونی :poop: :poop: :poop: بازی کرده.
همونی که تموم بنچ مارکا اصبات کرد فقط برای قیف رزولشن جند زده بود تو فریم ریت :rotfl: یه سیرک تبلیغاتی که نشون از مهندسی فوق العاده ضعیف مایکروسافت در بالانس سخت افزاری داشته و فقط یچی سمبل کرده بود که آره مام هستیم :rotfl:
آخر ماه رو اعصاب من راه نرین. حداقل باید ۸ برابر از CPU پلیاستیشن ۴ قویتر میشد.
مش غلام حسین میشه دو برابر…
آره اگه فرکانس بره نزدیک ۴ گیگاهرتز اونم برای حجم یه کنسول باید خنک کننده مایع و هزار تا تشکیلات براش تعبیه کنن که برای اکس باکس بعدی هم غیر ممکنه عمو جون!!!
نه نمیشه چون لیاقتشو نداریم
محض اطلاع پزدازنده های دستکتاپ رده بالاهاشون بالای ۴ گیگا هستن نیازم به خنک کننده مایع نیس…
به نازم به این قدرت فوق العاده واقعا مو به تن آدم سیخ میشه :inlove: 😎 :inlove:
خدا میدونه سونی چه ابر کنسولی داره تولید میکنه صبر کردن دیگه خیلی سخت شده :pray: :worship:
چطوری باید تا سال بعد صبر کنم واییی
دوستان نگران نباشید خودم روز عرضه به دستم میرسه براتون ازش فیلم
میگیرم ببینید کیف کنید :rose:
به خدا قسم مطمئنم حتی نمیدونی فرکانس پردازنده و این عددایی که اینجا نوشته چه معنی میده
امیدوارم هر گیمری که فن پلی استیشن هست یا میخواد از نسل بعد فنش بشه و دوست داره این جواهرو به دست بیاره….قبل از یک سالگی پلی استیشن۵ یه دونه توی خونش باشه….
امیدوارم این پوله لعنتی….باعث از دست رفتن،حداقل این دلخوشیمون نشه..
الهی آمین
تمامی گیمرها نسل بعد اینو میخرن بهت قول میدم حتی کارگرهای رستوران :rotfl:
هیشکی نمیخره.خیالت تخت. :rotfl:
فیک یا جعل
واقعا. پول یه قوطی لوبیا نداریم! دور نسل ۹ رو خط بکشید. بشنید سریال ستایش ۳ رو نگاه کنید.
نه اقا اون کارگرهای رستوران همشون مسترریس عالی دارن
این ما اقازاده ها هستیم که کنسولمون کپی خوره و پلاسمونم هکیه و حسرت انلاین مونده به جیگرمون :rotfl:
خوشت میاد دارم شکستت میدم 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😐 😉 😛 :chic:
ولی خودمونیما چرا اینقدر اعصابت خورده 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥
خیلی ضعیفه.اسکارلت قویتره.فردا PS4 خودم رو از ده طبقه میندازم پایین.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: بیا مرد باش این کارو انجام بده دوست من….
cell
خودتی؟cell قبلی چی شد پ؟
آورین آورین. برو تو دیوار بفروشش یه Xbox One S هک شده بخره.
HALO 5
GEARS 5
FORZA HORIZON 4
CUPHEAD
هم بزن به بدن. :peace:
تو هم بشین گیم پلی
Horizon zero
God of War
Last of us
Death stranding
Blood borne
Ghost of tshusima
Uncharted
Presona5
Detroit become human
Heavy rain
Infamus second son
Drive club
Until dawn
Yakuza
Days gone
Spider-Man
Shadow of the closusos
The lost guardian
ببین
عالی بود این حجم از بازی ps4 لایک
آقای خانی نوشتم جعلی بعد کامنت منو رو پاک میکنی اینو گذاشتی
عکس یادت نره
فقط ایکس باکس اسکارلت.پدر گیم.
واقعا سایت به آپدیت نیاز داره این جعلی هست
خیلی خنده داره جعل شدنت :laugh:
دوست عزیز اگه حرفی داره خودت بزن نیازی به جعل بقیه نیست
من جاعل نیستم و تا جای که همه میدونن خودم مدام جعل میشم
فقط برام خنده داره چون حسابی ترکیده از حرص :laugh:
باشما نیستم با اون بالاییم شما که کارت درسته
جدی نگیر
این بدبختا الان فک کنم دوساله کارشون شده این دیگ ببین چقد بیکارو بدبختن
ای جان :inlove:
فقط دعا میکنم که از دیسک های ps3 هم پشتیبانی بکنه و بازی رو با یک آپسکال گرافیکی با رزولوشن ۴k و ۶۰ فریم بده بیرون :inlove:
جز این دیگه هیچی از آخرین نسل کنسول ها تا ابدی شدنشون نمیخوام
وایسا تا پشتیبانی کنه… 🙂
شبیه ساز ساختن برا کامپیوتر بهترین کدها رو نوشتن با ۹۹۰۰K و ۲۰۸۰TI … بیست و پنج فریم میده فول اچ دی… :rotfl:
فقط PC کبیر.
https://www.uplooder.net/img/image/51/ac679dcd7a85306cd490371f47261e08/photo-2019-08-17-07-56-09.thumb.jpg.0ae3566638ad2a941b637ffa539722ef.jpg
دلاور تو ALI POWER هستی و قبلی ALI POWELES بود :laugh:
من نمیدونم این سایت پدر مادر نداره؟ صاحب نداره؟
به آقای حلاجیان گفتم ایشون من رو جعل کردن دارن با اسم من کامنت میزارن لطفا بنشون کنید کامنتم رو که تائید نکردن ایشون رو هم بن نکردن جالبه
در ضمن چون پسورد آیدی قبلیم رو یک چیزی گذاشتم خودم نفهمم نمیتونم با اون وارد بشم این اکانت رو ساختم که بیام بگم ایشون رو بن کنید
با این کارا هم به سایت برنمیگردم اگر هدفت اینه اگر هم هدفت چیز دیگس که هیچی
لطفا بنش کنید
تلگرام
madmaster3d
متای گیرز ۵ کمرتو خورد و خالی کرد :laugh: :laugh:
Last_of_us2
داداش بهت گفتم تو پستای سونی نظر بده گوش نکردی…
امیدوارم موقع عرضه TLOU2 برگردی. اون موقع شاید جو سایت هم بهتر بشه. موفق باشی.
قدرت کنسول یکطرف،قدرت بازی های شاهکار و به یادماندنی این غول جدید سونی هم طرف دیگه :inlove: :inlove:
روح سوشیما یا لست اف آس رو همین ps4 کیفیتی داره که خیلی از عناوین این نسل حتی قابل مقایسه باهاش نیستن ببینید دیگه رو ps5 چی بشه،به به :inlove: :inlove:
واقعاً خیلی جالبه که ps4 ۳۰۰ دلاری میتونه بازی هایی با این جزییات و کیفیت گرافیکی اجرا کنه دیگه خودتون قضاوت کنید برای ps5 چه بازی هایی در نظر گرفته سونی کبیر :heart: :heart:
فقط نینتندو سویچ.بهترین کنسول دنیا.
عالی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: .
اینطوری که ضعیفه.خرید ایکس باکس خیلی بصرفه تره قدرتش هم بیشتره.
دالتون جعل کردنش ثواب داره میدونستید ?:-)
ایکس باکس لیاقت میخواد
نمیدونم کسی دقت کرده یا نه ولی با پیشرفت تکنولوژِی کلا پردازنده ۴ گیگاهرتزی در اختیار بازار قرار نمیدن
الان چند ساله که ۳/۲ گیگاهرتز شده استاندارد
خیلی سوالت مسخرست ولی جوابت رو میدم… چووووون وقتی تعداد هسته ها زیاد باشه معماری سی پی یو پیچیده باشه و فرکانس بالا باشه در نتیجه سی پی یو تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد دماش افزایش پیدا میکنه کن مادربرد و همچی آتیش میگیره… برای اینکه خنک تر کار کنه فرکانس رو پایین تنظیم میکنن…یا یک راه دیگ هم داره معماری پردازنده رو تغییر بدن برای دستیابی به فرکانس بالا و حداکثر ۷۰ درجه دما…
.
.
فکر کردی اینتل بدش میاد سی پی یو بده بیرون با ۶ گیگا هرتز …
نگفتم amd چون amd تو معماری هاش یک مشکل اساسی داره اونم فرکانس بوست هست که نمیتونه خیلی بالا ببره…ولی قول داده در معماری Zen 3 این مشکل حل بشه…
.
.
😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎
فرکانس بالاتر به معنای پردازش وسیعتر هم هست
اگه پردازندت ۴ گیگاهرتز قدرت داشته باشه با ۱۰۳۰ میتونی اولترا بازی کنی ولی اگه ۳/۲ گیگاهرتز استاندارد باشه نمیشه
اینم بگم که از ترس هکرها و دزدهای اینترنتی جرعتشو ندارن
در هر حال لالش خیلی زیاده
heavy_squad@ با ۵ میلیون میشه لپتاپ گیمینگ خرید؟ با این شغل منشیگری بیشتر از این نمیتونم مایه بزارم.
نه ولی میشه یه کیس نقلی بست
البته لپتاب اگه دست دوم باشه ممکنه
برو فروم فروش قطعات کارکرده لیون کامپیوترو نگاه کن قطعاتو از اونجا انتخاب کن یا برو بازار تهران و از اونجا قطعات کارکرده بخر
برقزده برق گرفته PC به کارم نمییاد. یه لپتاپ دانشجویی هم نمیشه خرید؟
چرا میشه اما کار کرده باید بگردی و پیدا کنی
ما تو سربازی وقتی میگشتنمون تا سیگارامونو پیدا کنن میگفتیم جویده یابندست
حالا به شما میگم هرکه طاووس خواهد جور باغ وحش کشد
بگرد یه کارکرده باحال بخر
پردازنده PS5 از ۳۷۰۰x هم ضعیفترهه… :idk:
فقط سلطان PC.
جان 😐
:rotfl: :yes:
جعلی :quiet: :quiet: :quiet:
تو معماری یه کنسول باید خیلی چیزا درنظر گرفته بشه چون باید در عین اینکه حجم کنسول رو کوچیک نگه دارن قیمت مناسبی هم داشته باشه!
شما میتونین یه کنسول خیلی کوچیک و فشرده رو با قیمت بالا تولید کنین چون نیاز به خنک کننده قوی یا حتی خنک کننده مایع داره… شما میتونین یه کنسول بی نهایت قدرتمند و حجیم تولید کنین که قیمت خیلی زیادی هم داشته باشه!
فلسفه تولید کنسول در مرحله اول قیمت مناسبه که چند ده میلیون ازش بفروشن چون هدف کلی سودآوری از تولید محتواست…
در مرحله دوم قدرت سخت افزاری در عین کوچیک بودن کنسول و چندین پارامتر دیگه…
در کل ساخت و پشتیبانی یه کنسول کار شرکتای باتجربه و بزرگه و خودشون چندین سال وقت مقدار بسیار زیادی پول سرمایه گذاری میکنن و کارشون رو از نابغه های پنهان ما بهتر بلدن!
نسل بعد ایکس باکس میخرم.این نسل سونی خیلی ضعیف بود.
این حرفت خیلی مسخرس! چون کسی کنسولو برای قدرتش نمیخره، بلکه به خاطر محتواش میخره. وگرنه سویچ با اون سخت افزار ضعیفش عمرا نمیتونست پر فروش ترین این ماه تو US بشه!
اگر صرفا سخت افزار برات مهمه، PC انتخاب منطقی تریه. هر چند من معتقدم اگر بحث فقط سر گرافیک گیم باشه، این نسل مدل پایه ی ps4 که هیچی، حتی بازی کردن با مدل پایه ی Xbox هم همون قدر لذت داره که بازی با یه PC خفن. تنها تفاوتش سر همین کل کل هاست که بگی من ۴ تا دونه پیکسل بیشتر از تو دیدم!!
داداش شماره ساقیتو بده
خدایی خیلی جنسش مرغوب بوده
فعلا که سویچ بهترین کنسوله.نسل بعد هم سویچ بهترین بازیها رو داره بخصوص افسانه زلدا بهترین بازی قرن.نسل بعد همه گیمرها باید بیان سنت نینتندو پدر صنعت گیم.
من بشخصه PC رو ترجیح میدم.خیلی بهتره.رو کنسول بازیها اصلا رنگ بندی خوبی ندارد .بخصوص بازیهای انحصاریشون هم اصلا جذاب نیست.همش شده غول و زامبی و هیولا.اون چکش رو ps4 گذاشتم که دیگه نسل بعد سمت سونی نرم.اواتارم مشخصه.
pc حرف اول رو میزنه
ولی ادامه حرفات یه جوکی بیش نیس که بر گرفته از کتاب کلاغ ها گیمر میشوند
این سامورایی غول پیکر هرچی که هست، اومده تا فیل سفید آمریکایی رو ریز ریز کنه برای چندمین بار!
کاش ما ایرانی ها هم جای شعار یکم از هوش و نبوغ ژاپنی ها برای مبارزه با قدرت های بزرگ استفاده میکردیم!
*در عملکرد از کارت ۱۰۸۰ پیشی میگیرد*
اگر همچین قدرتی داشته باشه پس چجور میشه که با بقیه قطعات ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو قیمتش میشه؟؟؟؟
فقط امیدوارم هرکی بخواد بتونه ps5 رو تهیه کنه.در عالی بودنش شکی نیست.
الان نظرات رو کامل خوندم یعنی اینجا همه گیمرن؟؟؟تعجب میکنم از اینکه گغتن تفاوتی بین ۳۰ فریم تا ۶۰ فریم نیست!!!!یعنی میشه اینو جوک هفته لقب داد
برادر زمین تا زیر زمین اختلافشون هست و صد در صد جتی فشار ۳ برابر برای رسیدن به ۶۰ فریم ارزششو داره
در خصوص رزولویشن باز هم جمله ای رو دیدم درباره اینکه تفاوتی بین ۱۰۸۰ با ۷۲۰ نیست…..باو واقعا تعجب میکنم از جملات …تفاوت این دو حتی روی صفحه نمایش ۱۳ اینچی هم مشهوده البته البته این نکته خیلی مهمه که صفحه نمایشی که از این دو وضوح پشتیبانی کنه …نمیخوام اینجا حرف از دارم ندارما بزنم و خیلیاتون شاید منو بشناسید یا شایدم اصلا نشناسید ولی کلا تو فاض این بچه بازیااا نیستم که پس خواهشا جور دیگه ای برداشت نکنید…..روی صفحه نمایش مکبوک پرو ۱۳ اینچ که تفاوت فیلم ۷۲۰ با ۱۰۸۰ کاملا مشهوده همینطور روی مونیتورم که AOC 27inch هست ….توی اروپا و امریکا برای گیمرا همه چی محیاس اگر نتونن روی مونیتور ۴کا بازی کنن سویچ میکنن روی ال سی دی پذیرایی و ۴کا بازی میکنن ….همینطور وضعیت اینترنت به گوونه ای هست که اون بدبخترین گیمر هم ۱۶ مگ پهنای باند با حجم نا محدود داره..که خیل راحت میتونن بازی ۱۰۰ گیگی رو ظرف ۲۴ ساعت دانلود کنه….که همین زمان با یه آپگرید به ۳۲مگ میتونه زمان رو نصف کنه…پس همه چی محیاس برای گیمرا…..پس طبیعی که بخوان از ۱۰۸۰ بپرن روی ۴کا چون بلاخره باید یه پیشرفت مشهودی وجود داشته باشه تا مشتری ترقیب بشه برای خرید کنسول نسل جدید….
در کل به نظر من کنسول نسل بعد باید پشتیبانی کامل از وضوح ۴کا رو داشته باشه
با سلام آقای حسن خانی اشتباهی صورت گرفته کارت رو زدید GTX 2070 که باید R باشه
سلام. سپاس :yes:
اصلاح شد.
این که اصلا مهم مشخصات چیه چون کنسول تا بوده مثل کامپیوتر مادر قدرتمنده دقیقا مثل هم فقط شرکت سونی و مایکروسافت دارن کامپیوتر مادری که قیمتش ۲۰ هزار دلاره به قیمت ۵۰۰ دلار میدن،بازیام رو هردوشون دقیقا مثل همه اخرین درجه جزئیات گرافیکی super ultra و اخرین درجه رزولوشن ۴k و در اینده نزدیک ok خدا خیرشون بده من همیشه بازی اصل و اورجینال میخرم که بتونم لاقلش یه تشکر کوچیک از این که دارن کامپیوتر مادرو ۲۲ برابر ارزون تر میدن از ۲۰ هزار دلار به ۵۰۰ دلار،بتنوم عرق رو پیشونیشونو جبران کنم
هوالشفا …. 😐
داداش ۲۰ هزار دلار قیمت ابر کامپیوتر میخوره باشه تا کامپیوتر گیمینگ. شما ۴ تا RTX 2080ti رو با ۱۲۸ گیگ رم آخرین مدل Gskill و پردازنده سری Xeon اینتل هم بهم وصل کنی قیمتش ۲۰ هزار دلار نمیشه.
اینا همش دروغه
اگه این چیزایی که میگن راست باشه قیمتش میشه بالای ۸۰۰ دلار
فقط دارن تبلیغات دروغ مکنند
قشنگ هم فرکانس پردازنده پلی ۳ هست حداقل انتظار داشتم بالای ۴ باشه فرکانس ۳.۲ کمه جدا…
به نظرم درسته و گیمفا هم که نوشته که گفتن اگه اینطور باشه بازی های ps4 بدون هیچ واسطه ای روی ps5 اجرا میشن و خودشون هم گفتن قابلیت پشتیبانی کامل از نسل قبل و …
اونایی که منتظرن نسل جدید کنسول سونی با یه چیپ گرافیکی قویتر از کارت gtx 1080 باشه الکی دلشونو صابون نزنن اول که چیپ گرافیک کنسول سونی amd هست و خیلی از تکنولوژی های انحصاری شرکت انویدیا که بر اساس همونا کفه ترازو سنگینی میکنه برای انویدا رو پشتیبانی نمیکنه و دوم این که الان کارت RX5700 که جدیدترین کارت amd تقریبا هست قیمتی معادل ۴۷۰ یورو داره که همین کارت تقریبا تقریبا همقدرت کارت ۱۰۸۰ انویدیا هستش با این وجود که کارت ۵۷۰۰ جدیدتر از ۱۰۸۰ انویدیا هست بازم کارت ۱۰۸۰ انویدیا خواهان بیشتر داره که دلایلش رو خودتون بهتر میدونید و لازم به توضیح نیست …..با تمام این تفاسیر اصلا و به هیچ عنوان توقع چیپ قدرتمند گرافیکی معادل حتی ۱۰۷۰ رو هم نداشته باشید که واقعا به دور از عقلانیته
نهایتا قدرتی که بتونن از لحاظ گرافیکی به کنسول جدید سونی تزریق کنن همون در حد و اندازه کارت RX570
دقیقا همون چیزی که گفتم کیفیتی مابین gtx 1080 و gtx1080 ti اینو رو هوا میدونستم چون فور کی مدیوم شصت فریم و اولترا فول اچ دی صد و بیست فریم میدن خداروشکر پیسیم هنوز هفت سال فرصت داره