Cyberpunk 2077 با قابلیتی به نام “سیستم صحنه” وارد عرصه خواهد شد
در مصاحبهی جدیدی که با استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Project Red) انجام شده است، در مورد ویژگی جدیدی به نام سیستم صحنه (Scene System) در بازی Cyberpunk 2077 صحبت شد. جان مامائیس (John Mamais)، رئیس دفتر استودیوی سیدی پراجکت رد، در شهر پکس (PAX) استرالیا مصاحبهای با خبرنگار گیماسپات داشت. در این گفت و گو وی “سیستم صحنه”ی بازی Cyberpunk 2077 را توصیف کرد.
مامائیس رئیس دفتر استودیوی سی دی پراجکت رد شعبهی کراکو در مصاحبهی خود با وبسایت Gamespot گفت:
از نظر محتوا شاید در حدود یک سوم بازی باشد [توسعه یافته توسط سیدی پراجکت رد، شعبه کراکو]. ما در حال انجام کارهای ویژه هستیم؛ برای Cyberpunk، برای بخش داستانی، برای قسمتهای سینماتیک، یک موجودیت جدید به نام “سیستم صحنه” داریم.
مامائیس افزود:
این مانند سیستم دیالوگ و سینماتیک ماست که در چارچوب محتوای گیمپلی بازی اتفاق میافتد. این موضوع بسیار مهم است زیرا یکی از ارکان توسعهی پروژه، ایدهی “غوطهوری تام” است و این “سیستم صحنه”ی جدید تماما در مورد (ایدهی) غوطهوری تام است. شما وارد یک فرمول جعبهی حروف (letterbox formula) نمیشوید تا شاهد میانپردهها باشید (احتمالا منظور مامائیس این بود که از دنیای بازی خارج نمیشوید تا یک میانپرده برایتان پخش شود). شما واقعا در میانپرده هستید و میتوانید شخصیت یا دوربین را کنترل کنید. بسته به (نوع) میانپرده، سطوح مختلفی از کنترل (آزادی عمل) وجود دارد. این واقعا چشمگیر است. به هیچ وجه این (موضوع) موجب نخواهد شد که از تجربهی (مستدام) خارج شوید. بنابراین ما در حال کار بر روی آن (سیستم صحنه) و چیزهای دیگری نیز هستیم.
مامائیس همچنین در مورد نیروهای استودیوی سیدی پراجکت رد گفت؛ برخی از آنها در مورد انتشار بازی در آوریل ۲۰۲۰ احساس خوبی دارند و برخی دیگر از این موضوع هراسان هستند. وی برنامههای تیم توسعه برای عرضهی بستههای الحاقی همانند آنچه که برای The Witcher 3: Wild Hunt انجام شده بود را مطرح کرد. بستههای الحاقی رایگانی که محتوای بسیار زیادی برای ارائه دارد. پس این موضوع موجب سر ذوق ماندن میشود اما فشارهایی نیز میآورد. خوب این هم یک نوعی از شور و اشتیاق است.
در حال حاضر همه به سختی کار میکنند زیرا زمان برای ما تنگ است. این بازی واقعا عظیم (از نظر پروژهی کاری) و گسترده (از نظر وسعت دنیای بازی) است. ما آن را به دیوار فشار می دهیم (کنایه از اینکه چارهای جز به سختی کار کردن ندارند). من فکر میکنم که شور و اشتیاق محل کار از هیجان نتایجی است که از کنفرانسهایی نظیر این [کنفرانس پکس استرالیا] و دیدن اینکه مردم دربارهی بازی هیجانزده هستند، نشات میگیرد. شما در میان یک منگنه هستید. به نوعی کسی که سپر بلا برای تیم شده است. اما این به نوعی فشار بیرونی سالمی است که موجب میشود (که تیم) واقعا سرآمد باشند.
نظر شما دربارهی قابلیت “سیستم صحنه” در بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ آیا مشابه آن را قبلا جایی دیدهاید؟ به نظر شما این قابلیت چقدر جذاب و کاربردی خواهد بود؟ دیدگاه خود را پایین این مطلب با ما در میان بگذارید.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آپریل ۲۰۲۰ میلادی) بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا منتشر میشود. علاقهمندان میتوانند اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از این نشانی مطالعه و دنبال نمایند. همچنین شما میتوانید تصاویر بازی را که توسط حساب رسمی توییتر این عنوان منتشر شده است را در اینخبر و اینخبر مشاهده کنید.
ضمنا ویدیوهای بازی خودتان را برای ما بفرستید تا در آخرین آیتم ویدیویی گیمفان منتشر شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خب این چیز جدیدی نیس این بازی باید اتفاقا بیشتر از این سیستم استفاده کنه چون اول شخصه حتی توی بازی دث استرندینگ هم توی یکی از تریلر ها (وقتی رئیس هومو دیمن ها بالا سر بی بود و براش آهنک میخوند) استفاده کرده
اصلا چرا دف استرندینگ همین رد دد ۲ اگه دقت کرده باشین بین بعضی سینماتیک ها میشد با نگه داشتن یک دکمه ایی آرتور نوشیدنی میخورد حالا فکرشو بکنین همچین کاری تو سایبرپانک که اول شخصه چطوره با وسایل ور بری و… بعد یکی نیست به این مامائی بگه زیر دیپلم صحبت کن
بازی پر صحنهایه ( ꈍᴗꈍ)
احتمالا اونایی که دیسلایک کردن
قراره نسخه ی مخصوص عربستان بازی رو بگیرن که سانسور شدس و صحنه ای نداره
:rotfl:
چون در غیر این صورت دلیلی برای دیسلایک نیست
خدا کنه یه نسخهی ویرایش شده مخصوص خاورمیانهام منتشر کنن که به قول شما سانسور شده باشه بنده مخالف اینجور محتوام قدیما (۱۰-۱۲ سال پیش) این جور صحنهها به ندرت داخل یه گیم دیده میشد من ۲۰۰۸ ایکسباکس ۳۶۰ داشتم چه بازیابی که اون سال منتشر نشد
GEARS OF WAR 2
BATTLEFIELD BAD COMPANY 2
ARMA OF TWO
DEAD SPACE
…. اصلأ از جور صحنهها توشون نبود جهت دارم نبودن برعکس گیمای الآن
ʘ‿ʘ
بد کمپانی نسخه دوم یکی از بهترین شوترهایی بود که من تا حالا بازیش کردم . گان پلی فوق العاده داشت . انلاینش رو هم خیلی بازی کردم تو مپ ویتنام .
من به طرز فکر شما احترام میزارم ولی صد در صد بازی باز نبودی شما و گرنه حتما GOW رو بازی میکردی !
تو اون سال کم بازی نبود که موارد این چنینی داشت !
البته واقعاْ چندتا سکانس کامپیوتری حساسیت نمیخواد که بخواد سانسور بشه یا نه !
متوجه کامنتت نشدم اصلا دوست عزیز . من اصلا صحبتی از موارد اینچنینی تو بازیها نکردم . دوستمون بد کمپانی رو یاداوری کرد منم گفتم بازیش عالی بود . حالا هر کی گیرز اف وار رو بازی نکرده باشه از نظر شما حتما گیمر نبوده . خوب ما هم نبودیم پس .
فک کنم ایشون میخواسته پاسخ ELECTR0P0P رو بده اشتباهی شما رو ریپلی کرده .
:laugh:
البته من گاد اف وار منظورم بود و منظور صحبتم با ELECTR0P0P بود ^_^
پیامارو دیر تایید میکنند وگرنه پوست کامنت دوستموم جوابم میخورد !
یا شاید هم من اشتباهی پاسخ به کامنت شمارو زدم !!
دیدم که اصلا کامنتت همخونی نداره با حرف من شک هم کردم که اشتباهی فرستادی اما خوب ریپلای شده بود کامنتم . چون صحبت شوتر رو کرده بودم فکر کردم منظورت گیرز هست .
واقعا حرف حقه…. هم داستانش(برای یه بتلفیلد) عالی بود…هم مولتیش سلطان بود… هم پگیمپلی عالی هم گانپلی نابی…..حیف که الان….
آخه عزیز این مثالایی که زدی عموما این جور صحنه ها توشون مرسوم نیست مثلا بد کمپانی و آرما بازی های
اکشن و جنگ محورن و اصلا اینجور صحنه ها اگه توشون باشه عجیبه :laugh:
GEARS OF WAR هم که تم مبارزه با موجودات فضایی رو داره DEAD SPACE هم که اصلا نمیتونه از اون جور صحنه هایی که میگین داشته باشه … فک کن مثلا از اون صحنه ها با نکرومورف ها داشته باشه :sick: :rotfl:
اما سایبرپانک ژانرش جوریه که اصلا این چیزا رو میطلبه :giggle:
اما سی دی پراجکت یه نسخه مخصوص خاورمیانه تهیه میکنه
و درواقع نسخه ی بدی هم نیست که مثل صدا سیما همه چی رو سانسور کرده باشه
کسی اگه میخواد این صحنه ها رو نبینه میتونه اون نسخه رو بگیره و از بازی لذت ببره
اما از شما چه پنهون
من که میخوام نسخه ی اصلی رو بگیرم 😎
:LOL:
تو بدکمپانی دو مثلا وسط جنگ میخواستی هاگارد با دسته بیل بیفته به جونه سوییتواتر؟؟ یا تو دداسپیس بره با فضاییا؟؟؟؟ یا مارکوفینیکس…..
:yes: :yes: :yes: :rotfl:
عکس پرچم عربستانه ؟ 😮
تنوع عکسای پروفایلتون درون حلقمان خواهر/برادرم
من که ۴ ۵ ساله همینه که هست …
بد کمپانی عالی بود دیگه بتلفیلد مثلش نیومد
اولین بار وقتی تو کال آو دیوتی میتونستی دوربینت وسط میان پرده تکون بدی چه چیز جالبی به نظر میومد.ببینیم این یکی چه جوریه.
سیستم جالبیه :yes:
اگه منظورشون رو درست متوجه شده باشم فک کنم این سیستم تو اسکایریم و فالوت هم استفاده شده قبلا
دوستان اینا دارن از سیستم پیچیده تری نسبت به اسکایریم و کالاف صحبت میکنن
خدایی از روز روشن تره که شاهکار میشه :inlove: :inlove:
اونجوری که فک میکنی پیچیده نیست ولی کلا این روزا یه سری استدیو ها قابلیت هایی رو تو بوق و کرنا میکنن که انگار قبلا از این چیزا نبوده…
واقعا دمتون گرم که این جوری واسه بازی تون وقت میذارین و از هیچ چیز دریغ نمیکنین :yes:
اگه فقط واکنش نشون دادن و دخالت کردن تو دمو بازی مد نظر باشه اولین بار در دمو های بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater این امکان وجود داشت. اما من فکر میکنم سازندگان در حال طراحی و پیاده سازی سیستماتیک دموی پویایی هستند که بازی از روی تصمیمات بازی کننده تشخیص بده که در چه زمانی باید یک دموی هیجان انگیز پخش کنه به صورت ریل تایم نه اینکه همه دمو ها از پیش رندر شده باشه بلکه دموها رندوم و بر اساس کارهایی که بازی کننده در بازی انجام میده مثل دمو پخش بشه. این چیزیه که من از متن متوجه شدم
خوبه دارن حسابی وقت میذارن تا یه شاهکار دیگه تقدیم جامعه هنر گیم کنن :yes: :inlove:
درود بر همه بچه های گیمفا بچه ها واقعا دمشون گرم میخوان حتی یک لحظه هم از بازی جدا نشیم البته اگه درست فهمیده باشم!!!
سیستمی که کوجیما نسل ۶ پیاده کرده بود رو اسمش رو عوض کردن گذاشتن سیستم صحنه اسمش رو باید میگذاشتن سیستم کوجیما یا سیستم استاد :yes: :laugh:
هنوز زنده ای cell والا این تو دهنی که راکستار بهت زد :rotfl:
به من میخورد دیگه از جام نمیتونستم بلند بشم :rotfl:
ولی خدایش دلمون واسه جوکای بی مزت تنگ شده بود :rotfl:
خیلی خوبه
ولی چیز جدیدی فک نکنم باشه اگه تو میان پرده ها میشه دوربینو تکون بدی رو تو بعضی از بازی های دیگه هم دیدیم مثلا cod البته اگه منظورشون اون باشه
حتما حتما باید نیم ساعت اولشو تو کلوپ بازی کنم
برو بازی کن موفق باشی :laugh: :yes:
Dues ex (اگه درست نوشته باشم) هم اینطوری بود
تکلیف روابط احساسی بازی چی میشه؟! هیچی الآن مهمتر از این مسئله نیست، با دوربین اول شخص، حالا رئال تایم و قابل دخالت هم باشه که هیچ حرکتی نمیشه زد، میشه؟ 😀
اگه بشه که چی میشه 😀
ای جان، چه ذوقی کردی داداش. :laugh:
تو فکر کنم ازونایی باشی که منتظری خبر بیاد سی دی پروجکت برای اولین بار در تاریخ بازیهای رایانه ای از قابلیت مثبت ۱۸ شدن صحنههای سینمایی بازی رونمایی کرد. :rotfl:
والا من بیشتر از همه منتظر اینم که صحنه های مثبت۱۸ اش تعاملی باشه :devil: ولی اونی هم که شما گفتی بشدت مورد انتظاره :devil:
ولی حیف که تنها کتگوری ای که قراره ببینیم Pov هست :pain: 😀
حالا نا امید نشو، شخصیت های زیادی تو بازی هست که از همین زاویه میشه تعامل اونها با همدیگرو دید 😀
خودم فدای cyberpunk بشم