توسعه دهندهی بازی Spirit of the North از قابلیتهای جدید کنترلر پلیاستیشن ۵ میگوید
با اینکه سونی رسما کنسول بازی نسل آیندهی خود را پلیاستیشن ۵ نامیده و اطلاعاتی از آن منتشر کرده است، ولی هنوز کاملا از آن رونمایی نشده و ارائه بقیهی اطلاعات را به سال بعد موکول کرده است. با همهی این تفاسیر اطلاعاتی در مورد نسل بعدی کنترلر پلیاستیشن یعنی دوالشاک ۵ (DualShock 5) داریم. بسیار دلگرم کننده است که دوالشاک بعدی دارای ماشههای (دکمههای L2 و R2) تطبیق پذیر و بازخورد هپتیک (Haptic) خواهند بود. ماشههای تطبیق پذیر به این معنی است که کلیدهای ذکر شده با توجه به عملی که بازیباز در بازی انجام میدهد، چندین سطح مختلف از مقاومت را ارائه میدهند. برای مثال چنانچه در یک بازی اتومببلرانی چرخها قفل شوند، ماشههای کنترلر نیز قفل میشود و یا احتمالا شلیک با هر اسلحه، احساس متفاوتی خواهد داشت. بازخورد هپتیک هم جایگزین موتورهای لرزشی، در کنترلرهای قبلی شده است. سیمپیچهای صوتی که داخل آنالوگهای چپ و راست کنترلر تعبیه شدهاند قابلیت برنامهریزی بسیار دقیقی دارند که موجب خلق بازهی گستردهتری از بازخوردها میشود. برای مثال تصادف با یک ماشین مسابقهای، احساس خیلی متفاوتی نسبت به تکل کردن در بازی فوتبال، دارد. حالا که با امکانات جدید کنترلر پلیاستیشن ۵ آشنا شدیم بیایید ببینیم که نظر بازیسازان در مورد آن چیست.
اخیرا مصاحبهای با جیکوب ساتون (Jacob Sutton)، طراح صحنه و محیط بازی Spirit of the North، در این باره انجام شده است. ساتون گفته است:
فکر میکنم بازخورد هپتیک میتواند امکان بسیار شسته و رفتهای باشد و تا تا زمانی که توسعهدهندگان عملا از تمام پتانسیل آن بهره ببرند، فقط یک هزینهی اضافی برای کنترلر نیست؛ مانند صفحهی لمسی روی دوالشاک ۴، نتیجهی فوقالعادهای خواهد داشت.
قابلیت پشتیبانی از نسل گذشته (Backwards Compatibility) یکی دیگر از ویژگیهای مهم پلیاستیشن ۵ خواهد بود. با اینکه این قابلیت هنوز در حال توسعه است، داشتن تمام کتابخانهی بازیهای پلیاستیشن ۴ از همان ابتدا عالی خواهد بود. در مورد رشد و تکامل این کتابخانه، ساتون چنین اظهار نظر کرد:
من فکر می کنم این امر به طرق مختلف بر کل صنعت و جامعهی بازی تأثیر خواهد گذاشت. برخی از نکات مثبت آن این است که افراد برای بازی کردن بازیهای محبوب پلیاستیشن ۴ مجبور به خرید نسخههای بازسازی شده نیستند. از طرف دیگر توسعهدهندگان نیز اشتیاقی به انتشار نسخهی بازسازی شدهی عناوین پلیاستیشن ۴ برروی پلیاستیشن ۵، نخواهند داشت. به نظرم مصرف کنندگان ترجیح میدهند که نسخهی ریمستر بازیهای محبوب پلیاستیشن ۴ خود را چند سال بعد از انتشار کنسولهای جدید تجربه کنند که این بازیها از سخت افزار پلیاستیشن ۵ به طور کامل استفاده کنند و به آنها اجازه دهند تا بازیهای مورد نظر خود را با جزئیات بیشتری تجربه کنند.
شایعات از این موضوع خبر میدهند که از کنسول پلیاستیشن ۵ در طی مراسمی در ماه فوریه ۲۰۲۰ پردهبرداری خواهد شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- شایعه: نسخه جدید Mafia بهزودی معرفی میشود
نظرات