توضیحات توسعه‎‌دهندگان !Shing در رابطه با بهبودهایی که حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ در سرعت انتقال دیتا و بارگذاری به وجود می‌آورد

۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

سونی طی روزهای اخیر تائید کرد که کنسول پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. همچنین این شرکت اعلام کرد که طی سال آینده‌ی میلادی از این کنسول بازی به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر مواردی که از سخت‌افزار این کنسول می‌دانیم، وجود پردازنده‌ی هشت هسته‌ای برپایه‌ی معماری پردازنده‌های زن ۲ (Zen 2) شرکت ای‌ام‌دی (AMD)، قابلیت رهگیری صدا و پرتو به صورت سخت‌افزاری و همچنین یک حافظه‌ی SSD بهره می‌برد. حال سوال اینجاست که توسعه دهندگان شخصی ثالث، چه نظری در رابطه با این حافظه‌ی SSD دارند؟

گرزگورش کورک (Grzegorz Kurek) و آندر زوگر (Andrzej Sugier)، کارگردان و طراح اصلی بازی !Shing از استودیوی مس کرییشنز (Mass Creations)، طی مصاحبه‌ای، نظرات خود را در رابطه با برتری‌هایی که حافظه‌ی SSD در انتقال دیتا و همچنین بارگذاری بافت‌ها به وجود می‌آورند، با جامعه‌ی بازای‌بازان به اشتراک گذاشتند.

شما می‌توانید با حافظه‌های استاندارد، مقدار بسیاری زیادی از دیتا و اطلاعات را برروی بازی‌ها استریم کند. مراحل !Shing در لحظه بارگذاری می‌شوند و بازی موارد بسیار زیادی را که دوربین می‌تواند ببیند را در لحظه بارگذاری کرده و مواردی را که نمی‌تواند دوربین مشاهده‌ کند را در لحظه تخلیه می‌کنیم. !Shing یک اثر ۲٫۵ بعدی هست، پس آسان است که بافت‌هایی که به نمایش در نمی‌آیند را در لحظه از درون باز جمع‌آوری کنیم اما در هر صورت باید در هنگام بارگذاری و تخلیه‌ی بافت‌ها بسیار دقت کنیم زیرا این عمل ممکن است تا باعث بروز لگ در هنگام اجرای حرکات اکشن و یا به کلی کاهش عملکرد بازی در صحنه‌های شلوغ بشود.

این دو افزودند:

به کمک حافظه‌های SSD، میزان نسبتا زیادی از این مشکل رفع خواهد شد اما باید توجه کنید که حافظه‌ی SSD به تنهایی توانایی کلی کنسول را بر دوش نمی‌کشد و موارد بسیار زیادی وجود دارند که باید به حافظه‌ی دستگاه و همچنین سفر دیتا و اطلاعات به کنسول و سپس برگشت آن‌ها به حافظه SSD کمک کنند. در اینجا نیازی نمی‌بینیم که اطلاعات بسیار تکنیکی را به اشتراک بگذاریم اما باید بگوییم که بصورت کلی وقایع بسیاری زیادی طی پروسه‌ی بارگذاری اطلاعات رخ می‌دهند. در واقع دلیل خود را می‌توانیم با اشاره با تغییر حافظه‌ی HDD دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان به حافظه‌ی SSD اثبات کنیم. در واقع این تغییرات تاثیر بسیار اندکی را برروی بهبود عملکرد کلی دو کنسول موردنظر می‌گذارند. پروسه‌ی انتقال اطلاعات از طریق حافظه SSD ئر نسل نهم باید نسبت به نسل هشتم بهبود چشمگیری پیدا کنند تا بتوان به عملکرد بسیار عالی به لطف حافظه‌ی SSD دست پیدا کنند.

صحبت‌های توسعه دهندگان !Shing کاملا درست به نظر می‌رسد. بر اساس تغییراتی که در کنسول‌های پلی‌استینش ۴ و اکس‌باکس وان انجام شد، قرار دادن حافظه‌ی SSD برروی این کنسول‌ها، حداکثر ده درصد برروی بهبود عملکرد آن‌ها تاثیر گذار بوده است. با توجه به این موارد، تنها خود حافظه‌ی SSD نیست که می‌تواند برروی بهبود عملکرد کلی کنسول تاثیر بگذارد، بلکه موارد بسیار زیادی مانند برد اصلی دستگاه و همچنین دیگر قطعات و اتصالات مورد استفاده دستگاه نیز برروی سرعت انتقال دیتا و بارگذاری بافت‌ها تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. بر اساس توضیحات مارک سرنی (Mark Cerny)، سرپرست اصلی تیم معماری پلی‌استیشن ۵، در گذشته اعلام کرده بود که حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ باعث می‌شود تا بهبود ۱۹ برابری را در بارگذاری بافت‌ها نسبت به پلی‌استینش ۴ شاهد باشیم.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید