هیدئو کوجیما از چالشها و سختیهای پس از ترک شرکت کونامی میگوید
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، تهیهکننده و کارگردان مشهور صنعت بازیهای ویدئویی، اخیرا با مجلهی Famitsu مصاحبهای داشته است. وی در این گفتگو، از چالشها و سختیهای پس از ترک شرکت کونامی (Konami) سخن گفته است.
وی اظهار داشت:
۳ سال و ۹ ماه گذشت تا من توانستم روی پای خود بایستم. در آن زمان من ۵۳ سال سن داشتم. این همان سنی است که معمولا بازنشسته میشوید، درست است؟ اعضای خانوادهی من نیز مخالف ایدهی تشکیل یک استودیوی جدید بودند. من یک مرد میانسال ۵۳ ساله بودم که پول یا چیز دیگهای نداشتم و تنها خودم بودم که میگفتم باید این بازی جهان باز را بسازم.
در ادامه، کوجیما در مورد سختیهای تشکیل استودیوی خود صحبت کرد. وی میگوید که وقتی به بانکی در ژاپن رفت و در خواست وام داد، آنها گفتند که این وام را به او نخواهند داد زیرا کارهایش نتایج حقیقی ندارد. با این حال، پس از اینکه بانکداری در بزرگترین بانک ژاپن، که طرفدار کوجیما نیز بود، بودجهی مورد نیاز وی را تامین کرد، شرایط بهتر شد. علاوه بر مشکلات مالی، کوجیما میگوید مردم شک داشتند که وی به تنهایی بازی خوبی را بسازد.
وی در ادامه گفت:
دلیل این امر این است که هیچ یک از طراحان بازی مشهور جهانی نتوانستند پس از جدا شدن از استودیوی خود موفق ظاهر شوند.
هیدئو کوجیما پیش از شروع ساخت Death Stranding، به عنوان خالق سری Metal Gear در سال ۱۹۸۷، نامی برای خود برجای گذاشت.
کوجیما در انتها اظهار داشت:
دلیل این که من الان در این جایگاه هستم، به خاطر سابقهی ۳۰ سالهی کاریام در کونامی بود. من از کونامی سپاسگزارم و نمی توانم این ارتباط را انکار کنم.
بازی Death Stranding، آخرین ساختهی هیدئو کوجیما در تاریخ جمعه، ۱۷ آبانماه سال جاری (۸ نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
حیف شد واقعا اما اگه جدا نمیشدم ممکن بود تا هیچ وقت بازی های جدیدشو مثل ds رو نبینیم اما از طرفی تا ابد باید در حسرت silent hill و اینا باشیم بازی هایی که کوجیما هم درشون دخیل باشه
فرووووووووووووووتن عین ممد……..رضا!
بتاز ای مرد افسانه ای بتاز :yes:
یک استاد افسانه ایی
چقدر تو فروتنی آخه استاد :yes: میدونم ناراحتی سر متال گیر هم همین حرفا رو میزدن ولی بعدا دیدن چیشد.بی صبرانه منتظر شاهکار یعنی دث استرندینگ هستیم :inlove: 😀
کوجیما (ع) و (ص ) : و سونی من رو در آغوش خودش گرفت و به من نیرو و سرمایه داد تا ابرشاهکاری جدید و سبکی جدید به صنعت گیم اضافه کنم
به نظرم کونامی حق داشت بندازتش بیرون.
بازیای کوجیما صرف اقتصادی نداره، فقط بیخود هزینه بازیگر میتراشه برا ایده ناقص خودش.
امیدوارم توی پست فروش ۳ماهه دث استرندینگ غیب نشی…
حالا اگه کوجیما با مایکروسافت همکاری میکرد…لقبش میشد کابوس سونی
ایده های ناقص :rotfl: چقد تو خوبی فک کنم نظراتت راجب eaبود که بازیو ناقص میده تا بعدا ملتو بدوشه..دقیقا درستفهمیدی کوجیما واسه پول بازی نمیسازه نمونش همین دث استرندینگ که پلاس نمیخاد 🙂
یکی از نخبه های صنعت بازی سازی
ارزوی سلامتی براش دارم
بابا تموم کنین دیگه در اینکه کوجیما از بهترین کارگردانای صنعت گیمه که شکی نیست اما جدا مخصوصا تو کامیونیتی ایرانی خیلی راجع بهش اغراق شده و overrated شده
حالا این سایت بماند یعنی طرف معلوم بود تاحالا یه نسخه از mgs یا silenthill رو بازی نکرده و حتی سالید اسنیک رو هم نمیشناسه بعد میاد زیر هر پست راجع به کوجیما یه استاد بزرگ و استادو.. میگه میره در حالی که اصلا همچین هایپی دور افرادی مثل کن لوین،نیل دراکمن،تاد هاوارد و شینجی میکامی و .. نیست
اوج متانت استاد رو از این جا میشه فهمید که حتی وقتی از کونامی جدا شده و دیگه همکاری نداره اما باز هم محبوبیت و موفقیتش رو مدیون کونامی میدونه،احسنت به این مرد بزرگ :heart:
چرا ایران اینجوری نیست؟ چرا ایران بازیساز نداره مثل کوحیما؟ اصلا مگه میشه تو ایران بازی ساخت؟ بخوای گاد اف وار بسازی به جرم ترویج شرک و کفر اعدامت میکنن! بخوای فاینال فانتزی بسازی میگن زن های شخصیتش باید ححاب داشته باشن! اصلا اجازه نداری یه بازی تاریخی مثلا از زمان کوروش بسازی! تو بازی ها زن ها و مرد ها نباید به هم دست بزنن! بیخود نیست همه دارن از ایران در میرن :idk:
رفیق عزیز. همه ما میدونیم توی ایرانمون نخبه کم نداریم. اما تا دلت بخوا د مشکلات فکری وعقیدتی داریم که ما را کاملا فلج کرده و باعث شده از ملتی سرافراز به وضعیت فعلی در بیایم. ما هنوز توی حقوق اولیه انسانیمون موندیم و بازی سازی جای خودش را داره. البته خوشبختانه زمان به نفع ما در حال حرکته و مردم دارن واقعیات را قبول میکنن. دوباره یه روز از خاکستر خودمون بلند میشیم